Czytasz wypowiedzi znalezione dla zapytania: stare przepisy





Temat: pompki.


"Dariusz K. Ladziak" wrote:
| i w koncu jak to jest? potrzebne te pozwolenie czy nie? bo wczoraj
| rozmawialem ze sprzedawca sprzetu paintb ktory twierdzi, ze stare
| przepisy nadal obowiazuja bo nie ma nowych :. czyli musze sie ubie-
| gac o pozwolenie na policji, dostac je razem z kwitem na zakup i do-
| piero wtedy bede mogl zakupic. marker musi byc znakowany itd.

Nie moga obowiazywac stare przepisy ykonawcze do nowej ustawy jesli z
owa ustawa sa sprzeczne... A przepisy wykonawcze zaliczajace markery
do broni pneumatycznej sa sprzeczne z nowa ustawa o broni ktora
wyraznie wylicza co jest bronia pneumatyczna - i markery tych
kryteriow nie spelniaja ergo bronia, nawet pneumatyczna nie sa.


to na jakiej podstawie sprzedawca rzada ode mnie promesy z policji na
zakup? a policja od sprzedawcy wymaga znakowania broni i sprzedawania tylko
na promese? w sumie teraz sprzedawca moze sie kazac policji pocalowac i
sprzedawac bez restrykcji.


Darek

P.S. Zeby sie to jeszcze miskom dalo wytlumaczyc...


no wlasnie...

|    wierzyc to mozna w ufo albo Boga. ale nie w FAKTY.    <<
|    one po prostu sa.                             (8/3)   <<


Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: pompki.
Witam.
Niepotrzebne są ŻADNE pozwolenia. Ciekawe w jakim sklepie sprzedawca tak Ci
powiedział. Świadczy to o jego nieznajomości rynku paintballowego. Przepisy
wykonawcze są już (lub wkrótce będą) na każdej komendzie powiatowej a brzmią
mniej więcej tak: ".....elementem zastępującym lufę gwintowaną w żadnym
przypadku nie jest lufa markera paintballowego......" . Zdanie wyrwane z
kontekstu, ale informacja jest uzyskana bezpośrednio od pani Nadkomisarz
Czajkowskiej zajmującej się wprowadzaniem ustawy w życie. Koniec i kropka
temat pozwoleń zakończony. A przed kupnem sprzętu radzę się dobrze
zorientować w rynku, ponieważ ceny na te same markery mogą się różnić o 100%
w zależności o sklepu. Jeżeli podasz miasto w którym mieszkasz służę wszelką
pomocą w zlokalizowaniu najtańszego i najbardziej profesjonalnego sklepu
paintballowego.
Pozdrowienia.

"Dariusz K. Ladziak" wrote:

| i w koncu jak to jest? potrzebne te pozwolenie czy nie? bo wczoraj
| rozmawialem ze sprzedawca sprzetu paintb ktory twierdzi, ze stare
| przepisy nadal obowiazuja bo nie ma nowych :. czyli musze sie ubie-
| gac o pozwolenie na policji, dostac je razem z kwitem na zakup i do-
| piero wtedy bede mogl zakupic. marker musi byc znakowany itd.


Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: pompki.


On Tue, 02 May 2000 17:39:43 +0200, John Kelly wrote:
"Dariusz K. Ladziak" wrote:
| Nie moga obowiazywac stare przepisy ykonawcze do nowej ustawy jesli z
| owa ustawa sa sprzeczne... A przepisy wykonawcze zaliczajace markery
| do broni pneumatycznej sa sprzeczne z nowa ustawa o broni ktora
| wyraznie wylicza co jest bronia pneumatyczna - i markery tych
| kryteriow nie spelniaja ergo bronia, nawet pneumatyczna nie sa.

to na jakiej podstawie sprzedawca rzada ode mnie promesy z policji na
zakup?


Na podstawie zdrowego rozsadku :-)


a policja od sprzedawcy wymaga znakowania broni i sprzedawania tylko
na promese? w sumie teraz sprzedawca moze sie kazac policji pocalowac i
sprzedawac bez restrykcji.


Moze. Ale zaleca sie poczekac az interesy beda kiepsko szly. Wtedy
cofniecie zezwolenia nie przeszkadza, a nastepne procesowanie i
odszkodowanie moze byc oplacalne :-)

J.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: pompki.


"John Kelly" <johnke@go2.plwrote in message



sa na grupie ludzie mogacy cosniecos doradzic w kupnie markera - pompki?

i w koncu jak to jest? potrzebne te pozwolenie czy nie? bo wczoraj
rozmawialem ze sprzedawca sprzetu paintb ktory twierdzi, ze stare przepisy
nadal obowiazuja bo nie ma nowych :. czyli musze sie ubiegac o pozwolenie
na policji, dostac je razem z kwitem na zakup i dopiero wtedy bede mogl
zakupic. marker musi byc znakowany itd.


Olej przepisy :-)
I tak 80% gosci co maja markery nawet o nich nie slyszalo :-)

Pajonk

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: pompki.


| i w koncu jak to jest? potrzebne te pozwolenie czy nie? bo wczoraj
| rozmawialem ze sprzedawca sprzetu paintb ktory twierdzi, ze stare
przepisy
| nadal obowiazuja bo nie ma nowych :. czyli musze sie ubiegac o
pozwolenie
| na policji, dostac je razem z kwitem na zakup i dopiero wtedy bede mogl
| zakupic. marker musi byc znakowany itd.
Olej przepisy :-)
I tak 80% gosci co maja markery nawet o nich nie slyszalo :-)

Pajonk


Już wszystko jasne przynajmniej w Trójmieście,
NA MARKER NIE TRZEBA MIEĆ POZWOLENIA

                                                    pozdro
                                                    Mike

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Pozwolenia: bron biala.

Tomasz J. napisał(a) w wiadomości <36C2D64C.7D4D9@polbox.com...

"Bron
biala poki co nie wymaga zezwolen - inaczej na noz do wedlin
musielibysmy miec pozwolenie od pana Policjanta - odroznijcie topor
bojowy od siekiery lub topora rzezniczego Przyklad najklasyczniejszy -
czy austriacki tasak pionierow to bron czy narzedzie?"
A to bardzo ciekawe, bo ja sam posiadam pozwolenie na broń pneumatyczną
i białą, do białej jest tam nawet osobna karteczka. Pod takim pojęciem
rozumie się m.in.(w swietle przepisów) kusze, łuki, oraz ostrza ukryte i
nie mające wyglądu broni. [Ciach ...]


Widziałem to rozporządzenie ministra MSW, kupa śmiechu. Pisał to chyba po
filmach z Bruce Lee. Bo są tam jeszcze wyliczone ".. nunchaki i kastety."
też. Nic o tonfie,manriki-kusari,sai i paru innych fajnych wynalazkach,
pominięto też maczugę mieszczucha-basebol, jak i gazrurki (to bardzo stary
przepis).
=-=-=-=-=-="From Russia with Love" =-= Ian Fleming =-=-=-=-=-=-=
- James, czy ty nigdy nie używasz wody kolońskiej ?
- My, w Anglii, się myjemy.
=-=-=-=-=-=-=-= rpy@polbox.com =-=-= Robert Pyzel =-=-=-=-=-=

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Pozwolenia: bron biala.

Robert Pyzel wrote:

Tomasz J. napisał(a) w wiadomo ci <36C2D64C.7D4D9@polbox.com...
| "Bron
| biala poki co nie wymaga zezwolen - inaczej na noz do wedlin
| musielibysmy miec pozwolenie od pana Policjanta - odroznijcie topor
| bojowy od siekiery lub topora rzezniczego Przyklad najklasyczniejszy -
| czy austriacki tasak pionierow to bron czy narzedzie?"
| A to bardzo ciekawe, bo ja sam posiadam pozwolenie na broń pneumatyczn
| i biał , do białej jest tam nawet osobna karteczka. Pod takim pojęciem
| rozumie się m.in.(w swietle przepisów) kusze, łuki, oraz ostrza ukryte i
| nie maj ce wygl du broni. [Ciach ...]
Widziałem to rozporządzenie ministra MSW, kupa  miechu. Pisał to chyba po
filmach z Bruce Lee. Bo są tam jeszcze wyliczone ".. nunchaki i kastety."
też. Nic o tonfie,manriki-kusari,sai i paru innych fajnych wynalazkach,
pominięto też maczugę mieszczucha-basebol, jak i gazrurki (to bardzo stary
przepis).
=-=-=-=-=-="From Russia with Love" =-= Ian Fleming =-=-=-=-=-=-=
- James, czy ty nigdy nie używasz wody kolońskiej ?
- My, w Anglii, się myjemy.
=-=-=-=-=-=-=-= rpy@polbox.com =-=-= Robert Pyzel =-=-=-=-=-=


 Z tego co wiem, to wnowym projekcie ustawy o broni i amunicji także nie
ma nic mowy o baseballach, natomiat o miękkich pałkach z twardym
zakończeniem (bez skojarzeń!) i "mistycznych" ukrytych ostrzach nie
majacych wygladu broni, sa całe referaty !!
 Na razie - Tomek J.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Pozwolenia: bron biala.


Widziałem to rozporządzenie ministra MSW, kupa śmiechu. Pisał to chyba po
filmach z Bruce Lee. Bo są tam jeszcze wyliczone ".. nunchaki i kastety."
też.


:-))))


Nic o tonfie,manriki-kusari,sai i paru innych fajnych wynalazkach,
pominięto też maczugę mieszczucha-basebol, jak i gazrurki (to bardzo stary
przepis).


A cegly sa legalne ?

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: kamuflaz na sokolach - pytanie
In article <ake9s8$1b@news.gazeta.pl, Piotr_R@iName.com says...

drodzy grupowicze,

glupie pytanie: dlaczego wsystkie sokoly maja kamuflaz w kolorach blyszczacychm, a nie 'matt'?
oprocz tego ze wygladaloby ladniej, to chyba tez jest to lepsze?
byl taki jeden sokol ale podobno mial wypadek, podczas cwiczen z grom-em....

piotr


tak mowily stare przepisy - sprzet musi sie blyszczec.
dopiero noe sokoly maja matowy kolor.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: "wspólne śnienie"-czy ktoś miał z tym do czynienia?


No tak - wyslalas post o 22:50, wiec juz jestes PO :
BTW, to czas GMT, czy GMT+2 czyli "letni"? :)
Z jaka dokladnoscia trzeba sie wstrzelic? Z dokladnoscia
do pol sekundy wystarczy?


GMT, musi być dokładnie wskazana godzina ;-)) takie małe utrudnienie ;-))


| stanąć na lewej nodze i podskoczyć 5 razy,
| potem klasnąć, zanucić "My pierwsza brygada...", zapiać
| jak kogut, ryknąć jak lew, podrapać się w głowę i
| powiedzieć: Wróżko Zbereźnico, przynieś mi dziś w darze
| erotyczny sem!!" Tyle, że wszystkie czynności nalezy
| wykonać w ciągu minuty ;-)) Efekt murowany :-))

Dziekuje - jutro sprobuje, bo dzis juz sie na 22:45:23
nie zalapie. Nie ma to jak uzyskac porade od osoby
kompetentnej i doswiadczonej :


Mam nadzieję, że się uda.. To stary przepis, przekazywany od stuleci w mojej
rodzinie z babki na wnuczkę... ;-)) Powodzenia!!

Zajawka

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: "wspólne śnienie"-czy ktoś miał z tym do czynienia?
Newsuser "Zajawka" <zajawk@poczta.onet.plwrote ...


| No tak - wyslalas post o 22:50, wiec juz jestes PO :
| BTW, to czas GMT, czy GMT+2 czyli "letni"? :)
| Z jaka dokladnoscia trzeba sie wstrzelic? Z dokladnoscia
| do pol sekundy wystarczy?

GMT, musi być dokładnie wskazana godzina ;-)) takie małe utrudnienie ;-))


Czyli jak mam zegarek z cyfrowym wyswietlaczem, to ma byc 22:45:23 widoczne?
Tak?


| Dziekuje - jutro sprobuje, bo dzis juz sie na 22:45:23
| nie zalapie. Nie ma to jak uzyskac porade od osoby
| kompetentnej i doswiadczonej :

Mam nadzieję, że się uda.. To stary przepis, przekazywany od stuleci w
mojej rodzinie z babki na wnuczkę... ;-)) Powodzenia!!


A na samca tez dziala? :Nie wyzione ducha z wrazenia? :)

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: "wspólne śnienie"-czy ktoś miał z tym do czynienia?


Czyli jak mam zegarek z cyfrowym wyswietlaczem, to ma byc
22:45:23 widoczne? Tak?


dokładnie ;-))


| Dziekuje - jutro sprobuje, bo dzis juz sie na 22:45:23
| nie zalapie. Nie ma to jak uzyskac porade od osoby
| kompetentnej i doswiadczonej :

| Mam nadzieję, że się uda.. To stary przepis,
| przekazywany od stuleci w mojej rodzinie z babki na
| wnuczkę... ;-)) Powodzenia!!

A na samca tez dziala? :Nie wyzione ducha z wrazenia? :)


Działa jak najbardziej ;-)) duch pozostanie w tobie ;-))

Zajawka

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: JAK ZROBIC LALKE VOODOO


"Horus" <ho@box43.gnet.plwrote:
innymi substancjami naturalnymi. Zalecane jest, aby masę wypełniającą
wangę nasączyć świeżą krwią pochodzącą z wcześniej złożonej ofiary (np.


bleeee...
nie sadze, zeby to bylo konieczne..
to jakis stary przepis chyba =)

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: JAK ZROBIC LALKE VOODOO

Akhkharu napisał(a) w wiadomości:
<6tntjv$qa@Waldemar.mat.uni.torun.pl...


"Horus" <ho@box43.gnet.plwrote:

| innymi substancjami naturalnymi. Zalecane jest, aby masę wypełniajÂącÂą
| wangę nasÂączyć ÂświeżÂą krwiÂą pochodzÂącÂą z wczeÂśniej złożonej ofiary (np.

bleeee...
nie sadze, zeby to bylo konieczne..
to jakis stary przepis chyba =)


Coz przepis wyglada na zabawy "tych z Jamajki" wiec dla nich ja nie ma
zarznietego koguta i to w tym wypadku czarnego dla starego Damballah to sie
nie liczy. :)

pozdrawiam

frater Star Fae

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: JAK ZROBIC LALKE VOODOO


"StarSeed" <re@priv.onet.plwrote:
| bleeee...
| nie sadze, zeby to bylo konieczne..
| to jakis stary przepis chyba =)
Coz przepis wyglada na zabawy "tych z Jamajki" wiec dla nich ja nie ma
zarznietego koguta i to w tym wypadku czarnego dla starego Damballah to sie
nie liczy. :)


pewnie nie... ale jest tyle innych ciekawych metod :-))))))

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: JAK ZROBIC LALKE VOODOO


| innymi substancjami naturalnymi. Zalecane jest, aby masę wypełniającą
| wangę nasączyć świeżą krwią pochodzącą z wcześniej złożonej ofiary
nie sadze, zeby to bylo konieczne..


Oczywiście, że nie jest to absolutnie niezbędne. Laleczka zrobiona bez
krwi może być tak samo skuteczna jak ta z krwią. Trzeba tylko wiedzieć
co robić z nią dalej...


to jakis stary przepis chyba =)


Tak stary jak vudu, ale do dziś używany w wielu miejscach świata.

Horus

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Rejestracja - ważne


Czesc.
Dziwna sprawa. Ja mam garbika wyrejestrowanego jakies 5 lat temu i moj
wydzial komunikacji odmawia mi teraz ponownej rejestracji. Ciekawe, ktory
z
nas jest robiony w bambuko?


takie sa przepisy niestety. ten peirwszy lapie sie jeszcze o stare przepisy.
od prau lat mozna juz tylko auta zlomowac a nie wyrejestrowywac.
i to jest wlansie to.
kocek

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Rejestracja - ważne
vw-bu@wp.pl (Piotr Jocek) napisał(a):

takie sa przepisy niestety. ten peirwszy lapie sie jeszcze o stare przepisy.
od prau lat mozna juz tylko auta zlomowac a nie wyrejestrowywac.
i to jest wlansie to.
kocek


Tylko jak ja wyrejestrowywalem swojego, to pytalem sie, czy bede mogl go
powtornie zarejestrowac. I odpowiedz brzmiala TAK. A teraz okazuje sie ze nie
mozna.  Dziwne cosik.
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Prawo Jazdy- od kiedy?
Od kiedy, znaczy od jakiego wieku mozna bedzie robic prawo jazdy.
Teraz jest od 17 lat.  Podobno na to sie znienic we wrzesniu br.
Kto sie zalapie na na stare przepisy? Czy osoby urodzone w pazdzerniku
1982  roku maja szanse.

                                Wojciech Kulesza
wojti@friko6.onet.pl

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: stluczka


witam,

mialem stluczke, niegrozna, 2 dzien swiat, sprawca przyznal sie, napisal
oswiadczenie, policji nie bylo, zglosilem to do PZU, do tej pory sprawca
nie
zglosil sie, aby potwiedzic zdarzenie, czy wyplata odszkodowania jest
zablokowana do czasu laskawego zjawienia sie sprawcy u ubezpieczyciela?


Niestety dokladnie tak a scislej mowiac do czasu odeslania przez niego
potwierdzenia dla PZU.


kiedys tez bylem spraca, napisalem oswiadczenie i nikt mnie nie wzywal na
potwierdzenie zdarzenia, przyszlo do domu pismo zawiadamiajace o tym, ze
odszkodowanie zostalo wyplacone poszkodowanemu


Tak bylo wg starych przepisow...


jesli sprawca sie nie zglosi czy mam sprawe oddac do kolegium?


Ja tez tak mialem i od tej pory postanowilem nigdy nie godzic sie na
niewzywanie policji. W moim przypadku wystarczylo kilka telefonow i
postraszenie gnoja i pomoglo. Zanim pojdziesz do kolegium to lepiej najpierw
na policje - jak go wezwa to moze peknie.

Pozdrawiam
Adam
Uno 1.0 i.e.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: VAN na osobowy -- pomocy!
Znalazlem w archiwum, ze Dariusz K. Ladziak pisal miesiac temu, ze jesli van
byl rejestrowany jeszcze na starych przepisach, to nie bedzie wiekszego
problemu z przerobieniem go na osobowke.

Bede mial okazje do kupienia -- firma leasingowa padla i moge wziac takiego
poleasingowego vana SC900 '99 od klienta, ktory sie nie wyrabia z ratami.
Tzn klient zwrocil samochod firmie leasingowej, a ja biore samochod od tej
firmy, place cene brutto.

Czy bede go mogl przerobic na 4 lub 5 osob ?
Bardzo mi na tym zalezy.

Prosze o potwierdzenie lub zaprzeczenie.

Pozdrawiam
WR

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Prawo jazdy a nowe przepisy
Witam
Za niedługo (tzn w sierpniu) będę miał osiemnaste urodziny i chciałbym
zdawać na prawo jazdy. Z tego co wiem to od kwietnia wchodzą nowe przepisy,
których skutkiem będzie wyższa cena za zrobienie prawa jazdy (mają zwiększyć
liczbę godzin teoretyki i praktyki). Wiem, że na pewno naukę można zacząć 3
miesiące prędzej, ale i tak mnie to nie ratuje przed nowymi przepisami. Tak
więc mam pytanie czy jest jakaś możliwość rozpoczęcia prędzej kursu, tak
żebym się załapał jeszcze na stare przepisy a tym samym niższe koszty
zrobienia prawa jazdy???
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Pismaki maja problem ze sprowadzaniem samochodowa po 1 stycznia

Ze starsze niz 10 lat? Znaczy sie zlom? Sadze ze niejeden
chetnie by sobie sprawil 911 '81 czy stare Maserati...


... otoz to... stary przepis kretynsko zrownywal takie cacka z
zajezdzonymi rumplami... tez bym chetnie pomyslal o jakims 13-15letnim
volvo 240/740 jezdzacym dotad po najlepszych drogach na swiecie ;)
(gdybym mial na to kase ofcorz...)

pozdrawiam,
Lukasz
* volvo 244'81 "Siwy Dym", 343'79
* romet kadet'83 MPO Orange Oczojebny (aby do wiosny)
* virago i quady we lbie

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Zamiany w ubezpieczeniach

On Sun, 21 Sep 2008 13:11:55 +0200,  glang wrote:
http://moto.onet.pl/1508439,4191,artykul.html

w końcu ktoś poszedł po rozum do głowy?


Chyba nie. To automatyczne przedluzanie bylo calkiem wygodne, a i
zapominalskich u nas nie brakuje.

Co by mozna zmienic to przywrocic stare przepisy odnosnie
przechodzenie przy sprzedazy, wprowadzic mozliwosc wypowiedzenia w
dowolnym momencie, moze nawet zniesc obowiazek posiadania OC na pojazd
zarejestrowany - tylko na uzywany.

ale z drugiej strony czy nie za daleko chcą się posunac z potwierdzeniem
posiadania OC w kraju słynącynm z kombinowania :))


Niby jest cepik i policjant moze przez radio sprawdzic w czasie
kontroli.

J.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Ile kosztuje przerejestrowanie z zachodnich tablic ??


Użytkownik Przemek Vonau <przemekvonau[nospam]@poczta.onet.pl w
wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:b98is5$1@news.onet.pl...
Ciekawe kto go odprawił i jakbyś go zarejestrował.
Przepraszam, a w czym niby problem (poza kosztami)?
A tak dla informacji to kolega sprowadził jakiś czas temu kadetta
'90

^^^^^^^^^^^^^^^^^

i wszystko jasne
Ale osochozi?


Rzeczywiście - kompletnie nie jasne. Chciałem podkreślić "Jakiś czas temu".
Teraz by Kadetta z 90 roku nie zarejestrował bo importer by mu nie dał
zaświadczenia, że spełnia Euro 2 (nawet jeśli spełnia). Zresztą w wątku
wyżej to potwierdziłeś - rejestrował wg starych przepisów.

Sorry za zamieszanie

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Ile kosztuje przerejestrowanie z zachodnich tablic ??
Użytkownik Przemek Vonau <przemekvonau[nospam]@poczta.onet.pl w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:b9aemm$55@news.onet.pl...
Rzeczywiście - kompletnie nie jasne. Chciałem podkreślić "Jakiś czas

temu".
Aha. Rozumiem. Ja ze swej strony jeszcze raz nadmienię że auto było
sprowadzane na przełomie lutrgo i marca roku 2002.

Teraz by Kadetta z 90 roku nie zarejestrował bo importer by mu nie dał
zaświadczenia, że spełnia Euro 2 (nawet jeśli spełnia). Zresztą w wątku
wyżej to potwierdziłeś - rejestrował wg starych przepisów.


Dopytam się jeszcze ale nie wiem czy wtedy kolega jakieś papiery załatwiał.
A auto kupował bezpośrednio od obywatela niemieckiego więc ten raczej za
niego nie załatwiał żadnych papierów. ZTCP to narzekał na to że nikt nie
chciał mu zrobić przeglądu w PL, opieszałość skarbówki a potem problemy w
WK, bo nie wiedzieli ile naliczyć za kartę wozu (50, 500 czy 1000) bo przy
przejeżdżaniu przez granicę właściciel czegoś tam nie dopilnował. Jednak
NIGDY i NIGDZIE nie było mowy o jakichś problemach z Euro2.

Sorry za zamieszanie


Nie ma sprawy, po prostu nie bardzo wiedziałem czego dotyczy podkreślenie :)

T.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Kolejki na granicach
Kto juz nie stoi w kolejce na granicy ten nie ma juz szansy na import
samochodu wg. starych przepisow.
Aktualnie na zachodniej granicy kolejki siegaja 40 godzin, nowe przepisy
wchodza w zycie o 24.00 w sobote.
Pani z UC powiedzial w radio, ze trzeba otrzymac stempel na dokumentach do
godziny 24.00, nikt nie bedzie przejmowal sie tymi, ktorzy stoja pare
kilometrow od granicy.

Polska to bardzo ciekawy kraj zalozmy, ze wlasciciel legalnej firmy
importujacej pojazdy wjechal w poniedzialek do NRD po auta, do srody kupil 8
samochodow, i pojechal w nocy na granice.
W miedzyczasie zmienily sie przepisy i nie dojechal do 24.00 w sobote do
granicy......

To jest ten pakiet rzadowy "Przedsiebiorczosc" .........czy jak go tam
nazwali.

Sławek
----------------------------------------------------------------------------
Escort 1,3  LPG "Quarz Gold' - 240.000 km
http://www.poloniapila.isp.net.pl

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: rondo i testy


"Kier. pojazdem szyn. skręcający na skrzyż. o ruchu kierowanym sygnałami
świetl. może je opuścić,....pod war. ustąpienia pierwszeństwa uczestnikom
ruchu poruszającym się na wprost. Przepisu nie stosuje się na skrzyż. o
ruchu okrężnym oznaczonym C-12."

neelix


Dzięki za pomoc twoja odpowiedź jest najtrafniejsza o to mi chodziło(okazało
się że to jednak ja się myliłem bazując na starych przepisach i prawidłowe
odp. to A i B). Poszukałem  nowszej wersji tego rozporządzenia i okazało się
że ten przepis został zmieniony przez  3) § 95 ust. 4 zmieniony przez § 1
pkt 3 rozporządzenia z dnia 24 sierpnia 2000 r. (Dz.U.00.72.850)
zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2000 r. i dokładnie go
zacytowałeś dodając ostatnie zdanie.

pzdr.
Michał

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: rejestracja auta na tzw. "Bialych tablicach"
On Mon, 28 Jun 2004 05:17:59 +0200,  Nicek - DZG wrote:


| Czy mozna zarejestrowac auto stojace w polsce na tzw bialych tablicach.
| norma Euro 2 juz nie obowiazuje, wiec chyba mozna.
| co dodatkowo trzeba zrobic lub powinno byc zrobione zeby tego dokonac

Nauczyć się posługiwania googlami i sprawdzić archiwum...


Tylko nie patrzec na to gogle znajda, bo to stare przepisy byly :-)

J.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Co z nowymi przepisami?
Sprowadzilem auto z Niemiec (własnie jestem po przeglądzie technicznym) ale
jeszcze sporo mnie czeka , przy dobrych  wiatrach z miesiąc załatwiania i
stania w kolejkach.
Słyszałem ze od poniedziałku wprowadzili jakieś nowe przepisy .
Znacie jakieś sczczegóły??
Czy jezeli auto kupiłem tydzien temu(ale nie załatwiłem jeszce wszystkich
formalnośći) to będą obowiązywały mnie nowe czy stare przepisy?
Trochę się tego obawiam bo sprowadzone auto jest stare i niektórzy mi mówią
że wg nowych przepisów za rejestrację zapłacę 8000zł , to byłaby katastrofa
przecież moje auto nie jest warte połowy tego :(

Todi

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Re; Gwozdz do trumny zwolennikom swiatel...

PS. Czy w Szwecji jezdzi sie caly rok na swiatlach ? - tam sa (moim
zdaniem)
najostrzejsze przepisy bezpieczenstwa.

Co do jazdy na światłach nie miałem wyrobionego do tej pory zdania, ale
przedwczoraj (jeżdżę  krótko tj. 2 miesiące) wymusiłem pierwszeństwo na
granatowym Megane, wyjeżdżającym spod wiaduktu. Przy warunkach panujących
w
piątek tj. bardzo ostre słońce dające duże kontrasty, oraz cienie
włączenie
świateł szczególnie w takich miejscach jak te w którym wymusiłem
pierwsz.(drgga podporządkowana pod kątem około 70%, 30m od wlotu wiadukt)
dużo by dało. Nie przekonują mnie tu zdania że jak ktoś źle widzi nie
powinien jeździć, oko ludzkie nie jest w stanie przy ostrym świetle
rejestrować co się dzieje w cieniach gdyż zwężają się źrenice.

Pozdrawiam

W Szwecji i w innych krajach skandynawskich przepis palenia przez cały rok
świateł wynika z tego, że stosunek ilości dni słonecznych do zachmurzeń jest
minimalny, mówi się nawet, że Szwedzi są posępni jak pogoda u nich.

Jeśli zaś chodzi o wyjeżdżający samochód spod wiaduktu, to nawet w starych
przepisach jest napisane, żeby używać świateł mijania przy niesprzyjająch
warunkach pogodowych takich jak opady śniegu, deszczu, mgła oraz wjeżdżając
pod wiadukt, czy do tunelu, nawet przy ładnej pogodzie.

Pozdrawiam
Andrzej

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Widzieliśta to? Niezłe
Dnia Fri, 29 Feb 2008 08:34:28 +0100, robot <xc500wywa@o2.pl w
wiadomości <1l24k3npidpcp$.m4qttn583540$.@40tude.net napisał(a):

Czyli rozumiem, ze gdyby deszczu nie bylo, to tez hondy bys nie
widzial?


Gdyby deszczu nie było, to honda byłaby być może widoczna. Być może,
bo nietrudno sobie wyobrazić sytuację, gdy jadący TIR rozbryzguje wodę
zbierającą się w koleinach w taki długi srebrny ogon z drobinek wody
ciągnący się za samochodem i pomimo tego, że deszcz nie pada (a więc w
myśl starych przepisów kierowca hondy nie musi mieć włączonych
świateł) owa honda pozostaje niewidoczna.
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Byłem dziś oglądać Tata Xenon :)

ja się nie śmieję,
jesli już to z mody na pickupy  :-)


to nie byla moda, tylko koniecznosc :(
na szczescie juz "minela".

Czy ktos kupowal lub rejestrowal ostatnio smaochod "z kratka" na firme
wg starych przepisow?

szwagier

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Kategoria "C" i świadectwo kwalifikacj


| od poczatku tego roku nie ma juz swiadectw kwalifikacji, zastapoily je
| okresowe badania
Naaaaprawdę ? Czyli ustawa prawo o ruchu drogowym "kłamie" ?
Czytaj art. 38,98,99a,100,115 do115d,122,124,129.


Nie moj drogi, ustawa o ruchu drogowym nie klamie. To ty po raz kolejny sie
zblazniasz prezentujac i upierajac sie przy starych przepisach. Swiadectwa
kwalifikacji obowiazywaly do konca zeszlego roku i to dla transportu
drogowego powyzej 7,5 tony. Od poczatku tego roku zas :
-----------
Badania psychologiczne kierowcy obowiązują wszystkich, którzy jeżdżą
samochodami powyżej 3,5 tony, a więc tych, którzy wykonują przewóz na
potrzeby własne i transport drogowy. Mają oni czas na zrobienie badań
lekarskich i psychologicznych do końca roku. Potem muszą je wykonywać
okresowo: co 5 lat - do 55 roku życia; co dwa lata - pomiędzy 55 a 65 lat, a
potem już corocznie.

Źródło : Rzeczpospolita, Maciej Wroński, dyrektor Departamentu Transportu
Drogowego w Ministerstwie Infrastruktury

Szerzej o tym wypowiadal sie ten Pan w wywiadzie dla Truckera. Kolege Lecha
odsylam do serwisue www.psm.pl lub do archiwum google bo o tym juz pisalem.

 Pozdrawiam
PS. Mam dziwne wrazenie ze mnie nie lubisz. OK. mnie to nie przeszkadza,
tylko przynajmniej staraj sie sprawdzac zanim znowu palniesz cos glupiego.
Znowu masz powod by uaktualnic swoja strone

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: ubezpieczeniowy kretynizm


On Mon, 9 Apr 2007 23:40:37 +0200,  Moon wrote:
jakim prawem "ustawodawca" wymyślił idiotyczną sytuację w której MOJE
ubezpieczenie przechodzi na palanta, który kupił MOJE auto i tylko od JEGO
zasranej woli zależy czy je skasuje w ciągu 30 dni???
jakim prawem państwo robi ze mnie fundatora cudzych polis?????


Prawem Konstytucji. Bylo nie glosowac na glupich p-oslow :-)

Hm, w zasadzie to pisz do RPO, moze zglosi wniosek do TK..


Hm, a moze jednak
w końcu to JA musiałem zapłacić, to JA musiałem podpisać papier, więc
dlaczego nie ma rozwiązania jak w normalnych krajach, że najpierw musi się
pokazać aktualne ubezpieczenie, na siebie, a potem dopiero rejestrują
samochód?


I to ma byc dobre ? dwie wizyty u ubezpieczyciela zamiast jednej ?

Stary przepis z 30 dniami byl dobry ..


miałem zwrot co najmniej kilkuste zł i przez to, że palant z Płocka spóźnił
się o 1 dzień GÓWNO dostanę, a ten idiota i tak wykupił ubezpiecznie w innej
firmie. Dlaczego ja mam odpowiadać za działania trzecich osób, skoro nie
mogę mieć na to wpływu?


BYlo zapisac w umowie. "ustala sie kaucje 500zl, zwracana w przypadku
wymowienia ubezpieczenia" :-)
Albo zaplacic pierwsza rate skoro auto zamierzamy sprzedac :-)

J.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: ÂŻóÂłte/czerwone tablice (sprawdzaÂłem w arch.)


Ja pisałem, że można poruszać się bez ryzyka mandatu jeszcze przez dwa
miesiące po wygaśnięciu TĂśV samochodem, który *nie został* wyrejestrowany.
Niestety, do *ponownej* rejestracji (również w celu wywozu) potrzebne są
*ważne* badania.


to sa stare przepisy z lat 90-tych
teraz na zrobienie nowego TUV masz kilka tygodni
dane z autopsji:
kupilem autko bez TUV - od 1.5 miesiaca niewazny TUV
na stacji benzynowej kontrola policji i pytanko o TUV
mowie ze wczoraj kupilem auto i sprzedawca ZAPEWNIAL mnie ze moge
jezdzic jeszcze 3 miesiace
auto kupilem od kolegi i bylo na oryginalnych niemieckich blachach
policjanci najpierw zadzwonili do moego kolegi i sprawdzili czy wszysko
ok - pokazalem im umowe z K-S
a potem odeskortowali mnie !! do najblizszego warsztatu
zrobilem TUV 30 euro ale nie obeszlo sie bez dodatkowych kosztow
wymiana klocki tyl - 90 euro (renault safrane)
policja dosc mila - 0 mandatu - ustne upomnienie
koniec przygody

T.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: ÂŻóÂłte/czerwone tablice (sprawdzaÂłem w arch.)
Użytkownik "Tomasz" <i@autograf.plnapisał:


| Ja pisałem, że można poruszać się bez ryzyka mandatu jeszcze przez
| dwa miesiące po wygaśnięciu TĂśV samochodem, który *nie został*
| wyrejestrowany. Niestety, do *ponownej* rejestracji (również w
| celu wywozu) potrzebne są *ważne* badania.

to sa stare przepisy z lat 90-tych


Nie mam starych przepisów pod ręką ;-)


teraz na zrobienie nowego TUV masz kilka tygodni


Jeszcze raz przeczytaj ze zrozumieniem to, co napisałem.


auto kupilem od kolegi i bylo na oryginalnych niemieckich blachach


No i wszystko się zgadza - autko *nie było* wyrejstrowane..

O.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Zawracanie?
       Szanowna Grupo.

                          I
                          I B
-----------------I                       ------------------
          B'
          A'
============                    =============
            A

------------------                    -----------------

Pytanie?
"A" zawraca mając zielone.
"B" skręca w prawo na czerwonym mając zieloną strzałkę.
Spotykają się kolizyjnie jakoA' i B'.
Kto ma pierwszeństwo?
Według starych przepisów "A" wykonywał manewr nietypowy i powinien
przepuścić "B".
Czy to dalej obowiązuje, czy w/g nowych przepisów jest zasada  że kto ma
zielone to ma bezwzględne pierwszeństwo.

Mirek_W

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: auta na niemieckich tablicach<!!>


wg kodeksu nie mozesz prowadzic auta na niemieckich numerach, chyba ze
wujek
siedzi obok...

Jeszcze niedawno wystarczyło pisemne upoważnienie właściciela auta - być
może ostatnio się coś zmieniło...


nie... to stary przepis

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Kolejny bezwypadkowy...
axial pisze:


| http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4131638 az w oczy kole
| pierwsza fotka... dodam ze nie mam nic wspolnego z aukcja..

"Bezwypadkowy" ma określoną definicję....
Te pogięte BMW ze statku zgodnie z polskim prawem
są bezwypadkowe i handlarze to wykorzystuję...


To jest jakaś legenda miejska, albo coś takiego było w starych
przepisach. Fakt że przekonanie że wypadek jest tylko wtedy gdy co
najmniej jest ranny spotyka się bardzo często, łącznie z oficjalnymi
statystykami robionymi przez policję (chociaż w tych statystykach raczej
chodzi o przestępstwo z art. 177 KK).

Natomiast PoRD rozróżnia "wypadki" i "wypadki w który jest zabity lub
ranny".

Np:
Art. 44.
1. Kierujący pojazdem w razie uczestniczenia w wypadku drogowym jest
obowiązany:
[...]
2. Jeżeli w wypadku jest zabity lub ranny, kierujący pojazdem jest
obowiązany ponadto:

Słowo "kolizja" nie występuje w PoRD ani razu.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Kolejny bezwypadkowy...


axial pisze:
| | | http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4131638 az w oczy kole
| pierwsza fotka... dodam ze nie mam nic wspolnego z aukcja..

| "Bezwypadkowy" ma określoną definicję....
| Te pogięte BMW ze statku zgodnie z polskim prawem
| są bezwypadkowe i handlarze to wykorzystuję...

To jest jakaś legenda miejska, albo coś takiego było w starych
przepisach. Fakt że przekonanie że wypadek jest tylko wtedy gdy co
najmniej jest ranny spotyka się bardzo często, łącznie z oficjalnymi
statystykami robionymi przez policję (chociaż w tych statystykach raczej
chodzi o przestępstwo z art. 177 KK).

Natomiast PoRD rozróżnia "wypadki" i "wypadki w który jest zabity lub
ranny".

Np:
Art. 44.
1. Kierujący pojazdem w razie uczestniczenia w wypadku drogowym jest
obowiązany:
[...]
2. Jeżeli w wypadku jest zabity lub ranny, kierujący pojazdem jest
obowiązany ponadto:

Słowo "kolizja" nie występuje w PoRD ani razu.


Bo tu chodzi raczej o inne przepisy ;)

ax

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: nowa policyjna swiecka tradycja


On Fri, 22 Feb 2002 22:27:18 +0100, Krzysztof K. Maj wrote:
Radosna twórczość naszych prawodawców wbija mnie w zdumienie. Ponoć w Anglii
obowiązują przepisy, które mają po kilkaset lat. Jak oni to robią?!


Bardzo prosto - to sie nazywa tradycja. Ale efekt czasem bywa mierny -
siedzisz sobie w pubie, polnoc dochodzi - nagle wszyscy wychodza.
Okazuje sie ze stary przepis mowi ze pub musi byc zamkniety przed
polnoca. Ale nie mowi kiedy mozna otworzyc - wiec drzwi sie
ceremonialnie zamyka o 23:59, czeka do 0:01 i otwiera.

Kierowca taksowki do dzis ma prawo odmowic kursu dluzszego niz 10 mil.
Kon dorozki tez ma prawo do malej przekaski, nie moze ciagle jechac
:-)


U nas
sama ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych była zmieniana już chyba
ze100 razy :(


Nowa ? Eee - chyba raz na rok, lat bylo z 10 :-)

J.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Wyklejanie samochodu.


[...] IMHO mozesz auto wykleic jak sobie chcesz


Niezupelnie. Napisy nie moga przypominac nr rejestracyjnego
ani w formie, ani w tresci (coby nie mylilo bardziej rozgarnietych:-))
No i nie moga rozpraszac - np. panienka :-)
Jest gdzies w warunkach dopuszczenia do ruchu (chyba) i w dodatku
to b. stary przepis.

Upierdliwy misiek zawsze sie do czegos moze przyczepic...

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: OC poprzedniego wlasciciela - sprzczne opinie

On Sun, 14 Mar 2004 22:21:23 +0100,  mobik wrote:
Zapuscilem sie w archiwum i wyszukalem rozne, czasami sprzeczne opinie o
wykorzystaniu OC poprzedniego wlasciciela.
Oto cytat pierwszy dot. waznosci OC po zakupie uzywanego auta:
"Jednak, jeśli NIE wypowiesz w ciągu tych 30 dni umowę
ubezpieczenia zawartą przez poprzedniego własciciela, to będzie ona
uznana za zawartą z tobą do dnia jej obowiązywania, jednak zostanie
ona przeliczona w/g twoich ulg (jesli posiadasz), a ewentualną różnicę
musisz dopłacić. "


I tak pisze w ustawie.

W zwiazku z tym jak ma to rozumiec?
Czy mam jezdzic z poprzednia polisa?


Chwilowo tak.

Czy mam isc do ubezpieczyciela z polisa i on mi zaktualizuje polise na
mnie?


i na nowy nr rejestracyjny.

No ale juz 3 cytat wszystko zmienia i neguje powyzsze:
"ubezpieczenie OC poprzedniego właściciela w momencie sprzedaży staje
sie Twoje i jest ważne max. 30 dni, jednak nie dłużej niż:


To byly stare przepisy, od 1.1.2004 sa nowe.

Kwota jest niebagatelna bo wlasciciel auta, ktre wlasnie kupilem zawarl
OC w lutym 2004 i jest wazne do 2005 roku.
Gdybym mogl z niego korzystac to wiadomo bloby super.


Wbrew pozorom po doplacie moze sie okazac ze gdzie indziej bedzie
taniej ..

J.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: UDAŁO SIE !!!!!!!!!!!!! :-)))))))))
bylo latwiej na starych przepisach. Jak weszly nowe tzn z centrum
egzaminacyjnym to zaczeli brac...
zdalem bez lachy za pierwszym razem - ale oczywiscie na starych zasadach.
marek

Pszemol wrote:
Paweł Socha <pso@izomar.comwrote in message
| PhoeniX napisał(a):
| Cześć wam !!

| Właśnie udało mi zdać na prawko jazdy 8-))))))))))))))))
| Co prawda dopiero za 4 podejściem ale tak to jest
| jak się nie daje łapówy. Przypieprzali się dosłownie do
| wszystkiego. Ale się udało :-)

| Moje gratulacje, braciszkowi tez sie udalo w zaszly wtorek, za 5 razem

Ludzie - mam pomysł... Ile kosztuja te łapówki?
Może taniej się opłaca wyjechać po prawko do USA?
Tu kosztuje to $10 i zdaje je chyba każdy... ;-)
A jeszcze przy okazji zwiedzi się kawał świata...
A jaki szpan w Polsce jeździć z amerykańskim prawkiem :-)
Najwyższy mandat za najmniejsze przewinienie murowany :-)

A tak poważnie... Czy jest ktoś na grupie, który nie dał
nikomu w łapę i udało mu się zdać prawko za pierwszym razem?

Pszemol


Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Wyjazd za granicę na dowód tymczasowy pojazdu
Przyszedl mail od Pionier i powiedziala:


Co to stare przepisy??????????
10 z urzędu po złożeniu wniosku o rejestrację
ale w tym przypadku dostaje sie tablice czarne, nalepkę na szybę i
pozw.czasowe
zobacz przepisy wykonawcze czyli rozporządzenie o rejestracji pojazdów
ale nie z czasów wojny


Jesli ma czerwone z dawnych czasow to go obowiazuja stare przepisy.
Jesli przepis jest teraz inny, to nie ma co udawac greka, bo jesli ma
czerwone (nawet jesli teraz dostepne tylko jako do wywozu) to _wyjedzie_
za granice.


Trzeba troszkę poczytać bieżących przepisów


To podaj biezace, bo 5 postow wczesniej prosilem, a Ty byles laskawy
3 razy wyrznac wszystko w pien tlumaczac nie rozumiesz.

PS. Cytuj do k... nedzy, bo na nastepny nie odpowiem.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Wyjazd za granicę na dowód tymczasowy pojazdu


Co to stare przepisy??????????
10 z urzędu po złożeniu wniosku o rejestrację
ale w tym przypadku dostaje sie tablice czarne, nalepkę na szybę i
pozw.czasowe
zobacz przepisy wykonawcze czyli rozporządzenie o rejestracji pojazdów
ale nie z czasów wojny


Jesli ma czerwone z dawnych czasow to go obowiazuja stare przepisy.
Jesli przepis jest teraz inny, to nie ma co udawac greka, bo jesli ma
czerwone (nawet jesli teraz dostepne tylko jako do wywozu) to _wyjedzie_
za granice.


Trzeba troszkę poczytać bieżących przepisów


To podaj biezace, bo 5 postow wczesniej prosilem, a Ty byles laskawy
3 razy wyrznac wszystko w pien tlumaczac nie rozumiesz.

PS. Cytuj do k... nedzy, bo na nastepny nie odpowiem.

Nie obrażam nikogo, lubię podyskutować na tematy w których
jestem dobry, a w przepisach o rejestracji i prawie o ruchu drog.
dział o pojazdach jestem do ć dobry.
Zaktualizowaną ustawę prawo o ruchu drog. można znale ć na
stronie www.sejm.gov.pl teks jednolity był w Dz.Ustaw z 2003r
nr 58 poz 515 np na www.prawo.lex.pl (zmiany pó niej były
ale nie w naszych kwestiach spornych a rozporządzenie
o rejestracji np na www.mi.gov.pl

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Koniec sprowadzania starszych aut niz 97'


On Sat, 21 Sep 2002 15:02:11 +0200,  Mafik wrote:
Od poniedzialku wchodzi ustawa, chyba dobrze, moze przestana sprowadzac do
nas zlom, ktorego juz nie chca rejestrowac za granica ?


Chlopie - przeciez tu chodzi o to zeby w ogole nie sprowadzac :-)

Na zlom wystarczyly stare przepisy z poprzedniego roku.
Wystarczyla drobniutka modyfikacja zeby dostosowac do UE
"clo - 0%, nie mniej niz 400 Euro" :-)

J.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: potrzebuje "kupic" przeglad techniczny samochodu - gdzie (krk) ?

On Sun, 20 Aug 2006 12:03:20 +0100,  Cezary Waszkiewicz wrote:
Dalej twierdzę, że opowiadasz bzdury, których dodatkowo nie pofatygowałeś
się sprawdzić i potem innym zarzucasz wprowadzanie w błąd.
http://europa.eu/abc/travel/gettingthere/index_pl.htm

To z oficjalnych stron Komisji Europejskiej jakbyś nie zauważył.


Tylko ze tak na oko tyczy sie to turystyki.

Tu macie bardziej stosowny przepis
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?hwords=&pgs=10&list=172927:cs,1728...

I faktycznie wychodzi na to ze wymienic mozna, ale nie trzeba.

Inna sprawa ze dyrektywa nie jest obowiazujacym prawem,
a nasze UPoRD ciagle zawiera stary przepis .. w szale dostosowywania
sie do Unii dziwne ze to przeoczylismy .. moze termin wprowadzenia
jest pozniejszy ?

Hm, wychodzi mi na to ze to bylo celem dyrektywy z 1991, a jednak
ostatnia sprawe widze z 2000 r, zakonczona w 2003 [a my narzekamy na
polskie sady :-)], gdzie w orzeczeniu mozna przeczytac

42
By its first complaint, the Commission criticises the Kingdom of the
Netherlands for having infringed Article 1(2) of Directive 91/439 by
having established a compulsory registration system for driving
licences issued by other Member States one year after the licence
holder's establishment in the Netherlands and for having provided for
a registration procedure which, by its cumbersomeness, is barely
distinguishable from the procedure for exchanging driving licences.

J.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: wyprzedzanie i... pytanko
Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:


| i tu sie z panem zgodze, mialem podobna sytuacje, prosta droga ciagnik
| jakies 300 m przedemna, teren nie zabudowany, nic nie jechalo ja migacz i
| jade, ciagnik jakies 20k/h a ja jakies 100km/h jestem juz przed gosciem a
| gosciu skreca w lewo a ja w niego,
| ciach auto skasowane, moja wina mandacik i do domu...

Akurat wina jego, a Ty dałeś się wycyckać.


Co wy jestescie tacy odporni na wiedze ?!

Nie bede odpisywal na powyzsze/ponizsze posty, bo to jest bez sensu i
tak stwierdzicie, ze nie mam racji. A jak przyjdzie co do czego, to
zobaczymy kto mial racje. Pamietajcie, ze policja nie zna dobrze
prepisow, jest to statystycznie udowodnione, ze w wiekszosci przypadkow
Policja posluguje sie starymi przepisami, mnie kilkanascie razy juz tak
probowali zrobic w ch... o konczylo sie na otworzeniu kodeksu ruchu
drogowego i z usmiechem sobie odchodzilem, ze nie znaja przepisow.

Z powazaniem
Kafar

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: wyprzedzanie i... pytanko


Pamietajcie, ze policja nie zna dobrze
prepisow, jest to statystycznie udowodnione,


Poproszę o link do tych statystyk.

 ze w wiekszosci przypadkow


Policja posluguje sie starymi przepisami, mnie kilkanascie razy juz tak
probowali zrobic w ch... o konczylo sie na otworzeniu kodeksu ruchu
drogowego


Z którego roku kodeks wozisz?


i z usmiechem sobie odchodzilem, ze nie znaja przepisow.


Jestem pod wrażeniem;)))

Pozdr
Leszek

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: lanos (99) vs Golf III (92-93)
Witam!


Wciaz zastanawiam sie nad kupnem samochodu.
Co powiecie o tych dwoch modelach ?
Lanos ma 3 lata, Golf az 9-10, i tutaj
nasuwa sie pytanie, czy lepiej kupic
Golfika (np 1,4 lub 1,6) choc jest
troszke mulowaty czy moze
sporo szybszego lanosa 1,5 lub 1,6.
I jak wyglada sprawa z cenami czesci
i niezawodnoscia. Przy golfie boje sie
wieku auta. Prosze o wszelkie opinie.


Golf - stare konstrukcyjnie auto, Bóg wie ile razy i jak mocno bite, kiedy
przywiezione, przebieg też pewnie gigantyczny. Jedyną nadzieją jest fakt, że
trafiłbyś na auto przywiezione jeszcze za "starych" przepisów (małe szanse),
ale tak czy siak musisz się liczyć z przebiegiem przynajmniej 100kkm.
Lanos - też nie najnowsze, ale w porównaniu z Golfem to zupełnie inna epoka,
kupujesz samochód z regularnymi przeglądami w ASO, a znalezienie
bezwypadkowego nie jest specjalnym wyczynem.
Co do części, to do Golfa na każdej giełdzie milion zamienników za nieduże
pieniądze, ale musisz wziąć pod uwagę fakt, że cudów nie ma, 10-letnie auto
będzie się sypało znacznie bardziej niż auto 3-letnie.
Ja bym się nie wahał i kupił Lanosa, mimo, że nie przepadam ani za jedną ani
za drugą marką

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: kto ma pierwszenstwo zjezdzajac z ronda?
"Marek mszyma Szymański" <nospam.msz@gazeta.plwrote in message


...
Ale oczywiście nie oznacza to:
zatrzymania na środku i oczekiwaniu aż zwolni się miejsce na prawym.
Trzeba pomyśleć o prawym pasie wcześniej i albo zmienić
albo migaczem uprzedzić tego na prawym,
i jak tylko beda oznaki, że zrozumiał - mykać w zjazd bez straty czasu
i blokowania środkowego pasa.

A jak sie nie uda - to już lepiej dodatkowe kółko niż blokada :(


Właśnie IMO to nie jest do końca zdefiniowane - zatrzymać się, czy robić
dodatkowe kółko. Zawsze po włączeniu kierunkowskazu można pchać się na siłę
i ludzie zazwyczaj wpuszczają tych z lewego pasa - z przyzwyczajenia do
starych przepisów, ale to nie jest zgodne z nowymi. AFAIK, ten bezsens wziął
się z ujednolicania reguły pierwszeństwa wszystkich jadących po prawej - ma
to uzasadnienie przy np. wyborze pasa na drodze 3 pasmowej, ale dla ronda wg
mnie to kompletna pomyłka i tu powinien być zrobiony wyjątek.
Do fachowców od prawa: robić dodatkowe kółko, czy można zatrzymać się na
wewnętrznym pasie? Nie chodzi mi tu o kwestie przepływości ruchu, logiki,
czy intuicyjności - pytam, jak to wygląda od strony prawnej. Co zrobiłby
patrol obserwujący rondo, gdyby zobaczył, gdy ktoś się zatrzymuje? Mandat,
czy jest to jak najbardziej dozwolone? (za jeżdżenie w kółko nikt jeszcze
nie wlepia mandatów, chyba że coś się zmieniło :-) )

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: kto ma pierwszenstwo zjezdzajac z ronda?


Właśnie IMO to nie jest do końca zdefiniowane - zatrzymać się, czy robić
dodatkowe kółko.


Skoro nie jest "zdefiniowane" to rób co chcesz. Natomiast co to znaczy
ustąpić pierwszeństwa jest jasno zdefiniowane.


Zawsze po włączeniu kierunkowskazu można pchać się na siłę
i ludzie zazwyczaj wpuszczają tych z lewego pasa - z przyzwyczajenia do
starych przepisów, ale to nie jest zgodne z nowymi. AFAIK, ten bezsens
wziął
się z ujednolicania reguły pierwszeństwa wszystkich jadących po prawej -
ma
to uzasadnienie przy np. wyborze pasa na drodze 3 pasmowej, ale dla ronda
wg
mnie to kompletna pomyłka i tu powinien być zrobiony wyjątek.


W starych przepisów też nie mogłeś przelecieć przez pas ruchu nie ustępując
pierwszeństwa!
Żadnego wyjątku być nie powinno.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: kto ma pierwszenstwo zjezdzajac z ronda?
"Artur Maśląg 'futrzak'" <futr@polbox.comwrote in message
[cut]


| Zawsze po włączeniu kierunkowskazu można pchać się na siłę
| i ludzie zazwyczaj wpuszczają tych z lewego pasa - z przyzwyczajenia do
| starych przepisów, ale to nie jest zgodne z nowymi.

Przypomnij mi, gdzie w tych starych tak było napisane.


Nie przypomnę Ci, bo nie jestem z drogówki. Było w każdym razie tak, że
_należało_ umożliwić bezpieczny zjazd z ronda pojazdowi, nawet jadącemu z
lewej strony - to był wyjątek. Dla mnie ma to ogromny sens, zwłaszcza, że
przy skręcie w lewo w prawym lusterku widać wyjątkowo mały wycinek tego, co
się dzieje.
Nie obstaję, że było tak na 100% - mnie tak w każdym razie, już jakiś czas
temu, uczono - nie wiem, czy facet z "L" uczył mnie po prostu kultury na
drodze, czy było tak w przepisach, ale logicznym było umożliwienie zjechania
komuś z ronda, z wewnętrznego pasa, bo on widział mniej, niż ten, który
jedzie na zewnątrz.
Pamiętam później, jak w mediach trąbiono właśnie o przepuszczaniu jadących z
prawej w związku z ujednolicaniem przepisów, więc logicznie rozumując,
wcześniej musiało być inaczej - zgodzisz się? Jeżeli i tego nie pamiętasz -
nie podyskutujemy.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: kto ma pierwszenstwo zjezdzajac z ronda?

"KiG" <fox@gazeta.plwrote in message



W starych przepisów też nie mogłeś przelecieć przez pas ruchu nie
ustępując
pierwszeństwa!
Żadnego wyjątku być nie powinno.


Patrz odpowiedź do posta autorstwa Artura Maśląga "Futrzaka".

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: kto ma pierwszenstwo zjezdzajac z ronda?


Gelmir TinehtelĂŤ wrote:
Właśnie IMO to nie jest do końca zdefiniowane - zatrzymać się, czy robić
dodatkowe kółko.


Wymusić pierwszeństwa nie wolno. Utrudniać ruchu innym (np. stając na
środku drogi/skrzyżowania) - też nie. Wniosek? Chyba jedyny logiczny -
rundka dodadkowa.


Zawsze po włączeniu kierunkowskazu można pchać się na siłę


Nie, nie można. Inna sprawa, że wielu tak robi :-(


i ludzie zazwyczaj wpuszczają tych z lewego pasa - z przyzwyczajenia do
starych przepisów, ale to nie jest zgodne z nowymi. AFAIK, ten bezsens wziął
się z ujednolicania reguły pierwszeństwa wszystkich jadących po prawej - ma


Pomieszałeś. To nie chodzi o 'pierwszeństwo z prawej'. Tylko o
pierwszeństwo jadących 'swoim' pasem. Ten, który chce na dany pas
dopiero wjechać, musi poczekać na wolne miejsce.


to uzasadnienie przy np. wyborze pasa na drodze 3 pasmowej, ale dla ronda wg
mnie to kompletna pomyłka i tu powinien być zrobiony wyjątek.


Bzdura.


Do fachowców od prawa: robić dodatkowe kółko, czy można zatrzymać się na
wewnętrznym pasie? Nie chodzi mi tu o kwestie przepływości ruchu, logiki,
czy intuicyjności - pytam, jak to wygląda od strony prawnej. Co zrobiłby
patrol obserwujący rondo, gdyby zobaczył, gdy ktoś się zatrzymuje?


Mandat za utrudnianie ruchu innym.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: ubespieczenie a pierwsza rejestracja...
On 10 Dec 2004 10:57:53 +0100,  arti100 wrote:


Jeśli np. kupiłeś samochód używany od kogoś to:
2.W ciągu 30 dni musisz go przerejestrować na siebie.


Musisz, ale kary za to nie ma.


3.Przez te 30 dni możesz jeżdzić na OC poprzedniego właściciela.


Stary przepis. Teraz mozesz jezdzic do jej konca. 30 dni masz na jej
wypowiedzenie, jesli nie zamierzasz korzystac.

I jest maly blad w ustawie - jesli wypowiesz - mozesz na niej jezdzic
30 dni nawet jesli skonczyla sie wczesniej :-)


4.Z chwilą przerejestrowania samochodu na siebie, w dniu dokonania rejestracji
musisz udać się do ubezpieczyciela podpisać umowę OC na siebie.


Juz nie musisz w dniu rejestracji.

J.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Stop jeżdżącym "trupom"


Akcyza jest niestety niezgodna z prawem unijnym, więc niedlugo jej już
niebędzie.:)


Czlowieku, to jest eurobiurokracja. Akcyza w Polsce ma tylko nieprawidlowa
nazwe i zostala wprowadzona przez modyfikacje starych przepisow celnych
zamiast nowa ustawa. Wystarczy, ze odpowiedni urzednik przesadzi sekretarke
z kolan do komputera i juz bedziemy mieli akcyze zgodna z przepisami UE, ale
jeszcze wyzsza. Nasi sie dopiero ucza, na przyklad w Holandii i Belgii biora
przy rejestracji sprowadzonych samochodow znacznie wieksza forse i nikt we
wladzach UE sie nie oburza. Wazne jest jedynie stworzenie nowej ustawy z
belkotem w stylu przepisow UE, bo te ktore nam zostaly po komunizmie sa
nadal zbyt oczywiste.

CIen

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Tylne swiatlo przeciwmgielne


no z tym to sie nie zgodze, a co ma dotego miasto???
kiedys jechalem chyba z 10 lat temu przez centrum katowic i byla taka mgla
ze nie widzialem nic metr przed samochodem, jazda z max predkoscia 20kmh
wiec chyba te (przepisowe) 50m wystarczy obojetnie gdzie bysmy nie jechali


Policja powiedziala ze widocznosc juz ponizej 100 metrow kwalifikuje sie do
wlaczenia przeciwmgielnych gdyz 100 metrow to jest odleglosc na ostre
hamowanie ze 100 km/h wiec jesli auto stoi we mgle a nawet jesli jedzuie
wolno a ktos z tylu pedzi to 100 metrow to jest malo miejsca. Przepis o 50
metrach to zaszlosc historyczna przeoczona ze starych przepisow.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Tylne swiatlo przeciwmgielne


Policja powiedziala ze widocznosc juz ponizej 100 metrow kwalifikuje sie
do
wlaczenia przeciwmgielnych gdyz 100 metrow to jest odleglosc na ostre
hamowanie ze 100 km/h wiec jesli auto stoi we mgle a nawet jesli jedzuie
wolno a ktos z tylu pedzi to 100 metrow to jest malo miejsca. Przepis o 50
metrach to zaszlosc historyczna przeoczona ze starych przepisow.


ale w kodeksie stoi 50 i juz

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: dowod rej. po sprzedazy...
Witam

Lechu P. napisał(a) w wiadomości: <98qgh5$hu@porthos.nl.uu.net...


a do zwrotu skladki wystarczy ci umowa sprzedazy.


tutaj taka mala uwaga - wystarczala, i pewnie wystarcza - ale nie musi,
bo rozp. z 2000 r. wymaga przedstawienia kopii (odpisu) polisy - ale
pewnie TU nic o tym nie wiedza i "stosuja" stare przepisy;

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Lekceważone 50 km na godzinę


Relifex wrote:
 "Rzeczpospolita": Większość kierowców łamie przepis ograniczający prędkość
jazdy w terenie zabudowanym do 50 km na godzinę. Co gorsza, od wprowadzenia
go w życie liczba wypadków znacznie wzrosła.


Znaczy się wprowadzenie takiego ograniczenia przyczynia się do wzrostu
liczby wypadków!

;-


Policjanci twierdzą, że dopiero większa liczba radarów na naszych drogach
może zmienić pogarszające się statystyki wypadkowe. Ich zdaniem żaden
przepis nie może przecież obronić się sam.


Pierdu-pierdu.

Statystyki poprawiłoby pilnowanie takich rzeczy, jak sygnalizowanie
zamiaru wykonaniania manewru i nie wymuszanie pierwszeństwa.


Pomysł ograniczenia dopuszczalnej prędkości udało się wprowadzić w życie
dopiero za trzecią próbą. Jego autorzy podkreślali, że w Polsce jest trzy
razy więcej ofiar wypadków drogowych niż w innych krajach europejskich, a


Urocze. Tylko dlaczego ci autorzy rozbijają się po polskich drogach
kawalkadami ciemnych samochodów spychających wszystkich z drogi i
jadących z prędkością znacznie wyższą od bezpiecznej (nie wspominając
już o dozwolonej - nawet za starych przepisów).

[ciach]


Problem w tym, że policja ma za mało fotoradarów. Dziś jest ich w kraju
zaledwie 60, a przydałoby się... 500, pisze "Rz"."


Co za matoły...

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Skutki swiecenia {SWIATLA}
Dnia Mon, 30 Apr 2007 13:36:16 +0200, "Rafał "SP" Gil" napisał(a):


Tak. Bo jak są potrzebne, to olbrzymie ilości takich wesołków
świateł nie włącza ... Więc jeśli nie "po dobroci" czyli wedle
rozumu, to siłą ... w świetle nie do końca rozsądnego przepisu.


Po raz kolejny - skoro łamali stary przepis, skąd oczekiwanie, że przejmą
się nowym?

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: rondo dwupasmowe


Wojtekk wrote:

| Czym rózni sie rondo od jednokierunkowej drogi biegnącej po łuku z
| następującymi po sopbie skrzyzowaniami z drogą podporządkowanymi (w
| większości przypadkó) odchodzącą w prawo?
1. Na rondzie na wszystkich dochodzących drogach obowiązują te same
zasady pierwszeństwa, tzn. albo wszystkie są podporządkowane, albo
wszystkie mają pierszeństwo.


sensowne, ale oczywiście założenie mówi wyraźnie, ze są to podporządkowane a
zwrot "większość przypadków" dotyczy tzw ronda odwrotnego, czyli takiego,
gdzie wjeżdzający ma pierwszeństwo prze tym co jest na rondzie, a nie tego,
ze ktoraś moze być podporządkowana a ktoraś nie.


2. Na rondzie wolno wyprzedzać, na odrębnych skrzyżowaniach nie.


a kto Ci powiedzial, ze na skrzyżowaniu nie wolno wyprzedzać.
Stare przepisy zapbraniały wyprzedzania na skrzyzowaniu, nowe dopuszczają
taką sytuacje. Oczywiście jest to obwarowane dodatkowymi założeniami, ale
mozna.

Nadal szukacie dziury w całym, a użyłem porownania/skrótu myslowego/łatwego
wyjasnienia ... a Wy sie czepiacie definicji z kodeksu. Znów wyłazi clue
pms'u...tragedia

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: rondo dwupasmowe


a kto Ci powiedzial, ze na skrzyżowaniu nie wolno wyprzedzać.
PoRD
Stare przepisy zapbraniały wyprzedzania na skrzyzowaniu, nowe dopuszczają taką
sytuacje. Oczywiście jest to obwarowane dodatkowymi założeniami, ale mozna.


Tylko tam gdzie jest ruch kierowany. I na rondach.


Nadal szukacie dziury w całym, a użyłem porownania/skrótu myslowego/łatwego
wyjasnienia ... a Wy sie czepiacie definicji z kodeksu. Znów wyłazi clue
pms'u...tragedia


Ale to porównanie jest uproszczeniem. Pasuje tylko do jednego rodzaju rond,
takich gdzie pasy narysowane są po okręgu (lub innej zamkniętej figurze ;D).
Takie ronda teraz są w zdecydowanej mniejszości - chyba że weźmiemy pod uwagę
masowo budowane minirondka, ale w tym przypadku wewnętrzny pas jest bardziej
potrzebny po to, aby tirom łatwiej było się złożyć.
Teraz ronda mają bardzo różny układ pasów i nie da się wszystkich opisać jedną
regułą. Sam zauważyłeś, że znak "ruch okrężny" nic istotnego nie wnosi. Nie ma
co tworzyć pseudoreguł jak należy się zachowywać na rondzie, wystarczy trzymać
się ogólnych zasad odnośnie zmiany kierunków ruchu, zmiany pasa, itp.

Pozdrawiam
Wojtek

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Facet, który musi wyprzedzać


'Tom N' wrote:
No patrz, a w moim "kodeksie" piszą, że wystarczą dwa na jednokierunkowej
;P


Chodzi mi o Art. 24 ust. 10 pkt 2).
Posiadam egzemplarz Ustawy z dnia 20 czerwca 1997r.
Jesli mam stare przepisy to przegrałem.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Facet, który musi wyprzedzać
Dnia pieknego 2005-12-22 o 12:52:53 osobnik zwany Agryppa wystukal:


'Tom N' wrote:

| No patrz, a w moim "kodeksie" piszą, że wystarczą dwa na
| jednokierunkowej ;P

Chodzi mi o Art. 24 ust. 10 pkt 2).
Posiadam egzemplarz Ustawy z dnia 20 czerwca 1997r.
Jesli mam stare przepisy to przegrałem.


masz baaardzo stare i nieaktualne.

Podstawa prawna: Dziennik Ustaw z 2005 r.: Dz. U. Nr 108 poz. 908., Nr
175 poz. 1462, Nr 179 poz. 1486, Nr 180 poz. 1494, Nr. 180 poz. 1497

Art 24.
10. Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z
wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust.
1 i 7:

   1. na jezdni jednokierunkowej;

   2. na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na
obszarze zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym
przeznaczone są do jazdy w tym samym kierunku.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Uwalili chlopaczka na egzaminie - pytanie do praktykow... ;-)))


Piotr wrote:

|                      <-------- A
| _______________        ______________
|                |       |
|              Y |       | X
| _______________|       |_____________

|          B  -----

| X oraz Y to pas zieleni oddzielajacy dwie dwupasmowe jezdnie.
| (dla Poznaniakow - Al. Niepodleglosci przy hotelu Polonez)
| Oba pojazdy - A oraz B - zamierzaja zawrocic.

| Jak wykonacie ten manewr - czy pojazdy winny:
| 1. zawrocic podjezdzajac najblizej: A do X oraz B do Y
| 2. zawrocic podjezdzajac najblizej: B do X oraz A do Y


Na moim kursie prawa jazdy byla rozwazana taka sytuacja!
(10 lat temu ale mi utkwilo w pamieci poniewaz jest to dziwne
no i zdarza sie "w zyciu")

Wykladowca powiedzial tak: nalezy jechac "bez zakladki" ale! UWAGA!
dawniej przepisy byly inne i nakazywaly jazde "z zakladka" i wielu
ludzi jezdzi jeszcze wedlug starych przepisow - nalezy UWAZNIE ocenic
zamiary kierowcy drugiego samochodu - jesli zamierza jechac "na
zakladke"
lepiej jest sie dostosowac.

Pozdrowionki

Ewa

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: punkty karne - Czy Policja nie za późno wnioskuje o skierowanie na powt. egzamin ?
"Kuba Gadomski" <parala@wp.plnapisał:


TRACI MOC STARE ROZPORZADZENIE, czyli uniewaznia się sposób
przydzielania, ewidencjonowania i rozliczania punktów.


A skąd ten pomysł ? Nowe rozp. weszło w życie z dn. 1 stycznia 2003 r.
i z tym dniem poprzednie straciło moc (tzn., ze przepisy zostały
znowelizowane nowym rozp.). Nic nie zostało unieważnione - gdzie
znalazłeś taki zapis ? Dotychczasowe (stare) przepisy w tym zakresie
(w tym sposób usuwania punktów) z dniem wejścia nowego rozp. będą
obowiązywać w nowej formie.


Sposób ustawodawca zmienia bo był zły,


Też nie masz racji, bo akurat ustawodawca tego aktu nie zmienił, a
właściwy minister. To ustawodawca nakazał przypisywanie punktów (i jak
dotychczas się z tego nie wycofał), a sposób punktowania i liczbę
punktów odpowiadających naruszeniu przepisów oraz całą resztę
dotyczącą zasad ewidencji polecił określić, w drodze rozporządzenia
właśnie ministrowi (art. 130.4 PoRD), który to wypełnił.


więc i same stare punkty się unieważnia.


Nic takiego się nie stało ;-)


Jeżeli były przyznawane w gorszym, starym prawie


No nie wiem, czy wtego było gorsze prawo ! Wtedy za kilka wykroczeń
przypisać można było jedynie największą liczbę punktów przewidzianą za
jedno z nich. Teraz przypisywana jest suma, za wszystkie wykroczenia,
tak więc jest możliwe za jednym razem przypisanie 25 punktów :-(

Artur Golański

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Transmiter FM
Hello J,

Wednesday, March 12, 2008, 2:47:35 PM, you wrote:


| Możesz bez zezwolenia nadawać z moca 20mW wszędzie,a  z mocą 120mW w
| pasmie 27120kHz +-10%.
Aktualna podstawa prawna ?


Nie ma - to stary przepis.

[...]

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Transmiter FM
Hello PAndy,

Thursday, March 13, 2008, 10:40:29 AM, you wrote:


| Możesz bez zezwolenia nadawać z moca 20mW wszędzie,a  z mocą 120mW w
| pasmie 27120kHz +-10%.
| Aktualna podstawa prawna ?
| Nie ma - to stary przepis.
EIRP do 10mW w kazdym pasmie bez zezwolen jak mi sie wydaje


Podaj podstawę.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Zderzenie pojazdu wyprzedzajacego ze skrecajacym w lewo. Jeszcze raz.
On Thu, 20 Nov 2003 19:20:47 +0100,  Artur Maśląg 'futrzak' wrote:


| Z 1983? Ciekawe, ciekawe.

| Być może dla Ciebie to ciekawe ale poprzedni kodeks faktycznie był z
| 01.02.1983.

Tak, tak sie składa, że dokładnie pamietam całą zadymę z tymi przepisami
(może juz niedokładnie - minęło w końcu 20 lat) i ten kodeks drogowy
nie obowiązywał od 01.02.83.


31.12.83 zmienial sie sposob egzaminowania.
Pamietam, bo sie spieszylem zeby zdazyc na starych przepisach :-)

J.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: No i się stało...
Użytkownik Pawel Jakusz napisał:


| Podaj te przepisy.

| Ktorych nie ma ?!

Sam napisales : "Wedlug przepisow, skrecajacy w lewo na skrzyzowaniu, nie
musi sie upewniac, czy jest wyprzedzanym".
To sa te przepisy czy ich nie ma ? :)


Czego tu nie rozumiec?!

Napisze jeszcze raz i chyba ostatni.

*Wedlug _nowych_ przepisow, _nie_trzeba_ sie upewniac czy jest sie
wyprzedzanym podczas skretu w lewo na skrzyzowaniu*

Wedlug starych przepisow _trzeba_ bylo sie upewniac, czy jest sie
wyprzedzanym.

Ten pkt. zostal wykreslony.

Chcesz sie dowiedziec wiecej, czyt. archiwum. (Moj post)

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: No i się stało...
On Tue, 19 Oct 2004 15:39:01 +0200, Filip KK <ka@1937wikings.pl
wrote:


*Wedlug _nowych_ przepisow, _nie_trzeba_ sie upewniac czy jest sie
wyprzedzanym podczas skretu w lewo na skrzyzowaniu*
Wedlug starych przepisow _trzeba_ bylo sie upewniac, czy jest sie
wyprzedzanym.

Ten pkt. zostal wykreslony.


Podaj stary punkt. Obecnie upewnianie się nakazuje art. 22. ust. 1.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: No i się stało...


Filip KK wrote:
Wedlug starych przepisow _trzeba_ bylo sie upewniac, czy jest sie
wyprzedzanym.

Ten pkt. zostal wykreslony.


Zonk... No to fajnie... Teraz będzie można zajeżdżać drogę karetkom na
skrzyżowaniach? ;-

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: No i się stało...
Użytkownik Andrzej Lawa napisał:


| Wedlug starych przepisow _trzeba_ bylo sie upewniac, czy jest sie
| wyprzedzanym.

| Ten pkt. zostal wykreslony.

Zonk... No to fajnie... Teraz będzie można zajeżdżać drogę karetkom na
skrzyżowaniach? ;-


No comment.

Przepisy sobie poczytaj, to sobie odpowiesz na powyzsze pytanie.

Mowie poraz kolejny, odnosze sie do TEGO konkretnego WYPADKU.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Czym ciagnac lawete?
Witam

J.F. napisał(a) w wiadomości: <3a9ce8fc.4962255@nc...

[...]


| czyli ww. zapisy sa sprzeczne z podana przez Ciebie interpretacja
PoRD - a
| skoro sa sprzeczne to zapisy konwencji maja pierwszenstwo przed ustawa
PoRD;

Wcale nie sa sprzeczne - u nas jest napisane dokladnie tak samo ..


eee tam - sprzeczne tylko z jego interpretacja;


Tylko sa [tzn niektorzy maja :-)] klopoty jak to interpretowac :-)


np.
ja tam 'dostalem' kat. B na podstawie starych przepisow, wg ktorych
moglem ciagnac tylko przyczepke lekka (brak zapisow o przyczepce o DMC
<= MW auta itd. - pomijajac zapisy z konwencji), czyli skoro przed 1997
r. moglem FSM_126_600kg ciagnac przyczepke o DMC_750kg z zachowaniem
zasady MR_przyczepki <= MR_FSM_126 - to nie widze powodu, dla ktorego
nie mogbym tego robic teraz - zgodnie z prawem oczywiscie;

- a zapisy, wprowadzone w 1997r., dot. kat. B moge traktowac tylko
rozszerzajaco;

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Kierunkowskaz
Kuba (aka cita) pisze:


ja tam sie nie wypowiadam,
ale kołacze mi sie po glowie jakiś stary
przepis, ktory mówił o kierunkowskazach przy opuszczaniu drogi głownej.


Ale jednak się wypowiedziałeś. Normalnie podnosi mi się ciśnienie, kiedy
  czytam, że ludzie mają wątpliwości co do _podstawowych_ zasad
obowiązujących na drodze. I zimno mi się robi na myśl, że macie prawo jazdy.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Kierunkowskaz


bans wrote:
Kuba (aka cita) pisze:

| ja tam sie nie wypowiadam,
| ale kołacze mi sie po glowie jakiś stary
| przepis, ktory mówił o kierunkowskazach przy opuszczaniu drogi
| głownej.

Ale jednak się wypowiedziałeś. Normalnie podnosi mi się ciśnienie,
 kiedy czytam, że ludzie mają wątpliwości co do _podstawowych_ zasad
obowiązujących na drodze. I zimno mi się robi na myśl, że macie prawo
jazdy.


wypowiedzialem sie z pewną dozą nieśmialości. Nie napisalem, ze tak jest,
ale faktycznie takie coś kołacze mi sie po głowie..

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Kierunkowskaz


| ja tam sie nie wypowiadam,
| ale kołacze mi sie po glowie jakiś stary przepis, ktory mówił o
| kierunkowskazach przy opuszczaniu drogi głownej.

Ale jednak się wypowiedziałeś. Normalnie podnosi mi się ciśnienie, kiedy
czytam, że ludzie mają wątpliwości co do _podstawowych_ zasad
obowiązujących na drodze. I zimno mi się robi na myśl, że macie prawo
jazdy.


Bans, nie pierdol. To jest dyskusja. A PRD jest sporo durnych zapisów. I
jestem w 100% przekonany, że całości nie przeczytałeś.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Kierunkowskaz


bans wrote:
| Kuba (aka cita) pisze:

| ja tam sie nie wypowiadam,
| ale kołacze mi sie po glowie jakiś stary
| przepis, ktory mówił o kierunkowskazach przy opuszczaniu drogi
| głownej.

| Ale jednak się wypowiedziałeś. Normalnie podnosi mi się ciśnienie,
|  kiedy czytam, że ludzie mają wątpliwości co do _podstawowych_ zasad
| obowiązujących na drodze. I zimno mi się robi na myśl, że macie prawo
| jazdy.

wypowiedzialem sie z pewną dozą nieśmialości. Nie napisalem, ze tak jest,
ale faktycznie takie coś kołacze mi sie po głowie..


To uspokuj to kołatanie.
neelix

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: jak jest z rejestracjÂą sprowadzonych samochodów ??


Generalnie rejestruja ale dowod jest czasowy
dokumenty wymagaja takie jak przed majem bo nie ma przepisow wykonawczych
do ustawy. Przynajmniej tak to wyglada w Szczecinie.
Problem w tym ze stare auto moze nie miec euro2. W mysl starych przepisow
nie przejdzie w mysl nowych ktorych nie stosuja przejdzie.
Nie chcieli udzielic informacji jak to bedzie wygladalo i z jakimi
kosztami bedzie sie wiazalo po wejsciu przepisow wykonawczych.
kesser
PS Jade w niedziele na 99% po furke wiec od poniedzialku walcze:-) Leki
uspokajajace juz mam kawe odstawilem


Ja też coś myśle ale pewnie wobec tego poczekam do czerwca. A ty co kupujesz
?? Daj znać jak zarejestrujesz.
Znalazłem jakieś przepisy odnośnie rejestraCI po 1 czerwca ale jeszcze nie
czytałem.
Tomek

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: kupowanie z zachodu po nowym roku- jakie zmiany?


witam
czy ktoś wie i powie co napewno zmieni się po 1.01.2006 w procedurach
przyprowadzenia samochodu z zachodu w stosunku do starych przepisów tzn
z 2005


Stawki akcyzy bo wszystkie auta o rok się zestarzeją ;-).

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Jak to jest?


| | Dostaje mandat . Misiu spisuje i prosi o podpis a ja stawiam trzy
krzyzyki.
| Mogę? Przecież podpis to moja sprawa. [...]

| Hm, a jak misiu powie - czytelny podpis prosze ?

Panie - co pan, do szkoly nie chodziles ? Kompletnych analfabetow
dzis do policji przyjmuja, nawet glupich 3 krzyzykow nie potrafi
odczytac :-)


W starych przepisach stalo, ze aby dostac prawko trzeba byc czytatym i
pisatym....

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Prawko kat. A pytanie?
"Lechu P." <Lech@yoyo.plnapisał na newsach coś takiego:...
| Tak to prawda.
| Ponadto poza prawem kategorii B, zabieraja dodatkowo dowod
rejestracyjny,
| karte rowerowa,
| swiadectwo ukonczenia gimnazjum, telefon komorkowy, legitymacje
honorowego
| dawcy krwi,
| sieciowke na tramwaj,
AFAIR sieciówkę na tramwaj zabierają tylko jak nie zdasz egzaminu
teoretycznego z 5 cioma lub więcej złymi odpowiedziami...

| karnet na basen oraz bilety parkingowe (kiedys
| zabierali takze kartki na cukier -
| ale to wg starych przepisow)

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Prawko kat. A pytanie?
Witam!
(ciach)


Ponadto poza prawem kategorii B, zabieraja dodatkowo dowod rejestracyjny,
karte rowerowa,
swiadectwo ukonczenia gimnazjum, telefon komorkowy, legitymacje honorowego
dawcy krwi,
sieciowke na tramwaj, karnet na basen oraz bilety parkingowe (kiedys
zabierali takze kartki na cukier -
ale to wg starych przepisow)


Uffff..... Już się bałem, bo słyszałem, że za taki "wyskok" można do
więzienia trafić. :-)
Pozdrawiam WeSuL

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Byłem na koolegiuum
..i z 300 zrobiło się 100 + 6 pkt.  a wszystko za zjazd ze skrzyżowania wg
starych przepisów po nowym roku. (było czerwone światło). Chyba jestem
zadowolony.

Pozdrawiam wszystkich, którzy 10 stycznia br. podtrzymywali mnie na duchu.

PawełPrzeździak

Suzuki Swift GA

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Czy można jedzic bez oplaconej 2 raty OC?
"Paluch" <tomo@poczta.onet.plwrote in
news:0fd7.0000018c.46b12beb@newsgate.onet.pl:


Witam.
Pytanie dotyczy samochodu zakupionego z autohandlu. OC poprzedniego
wlasciciela jest zawarte  do dnia 30 listopada 2007 roku. Sprawdzilem
u ubezpieczyciela czy  2 rata jest oplacona i okazalo sie , ze nie.
Czy mam teraz szybko kupowac polise, czy moge jeszcze miesiac jezdzic
i wtedy wykupic OC na siebie?


Musisz zaplacic. Mozesz wypowiedziec i zaplacic na siebie, a mozesz
zaplacic tez brakujaca rate.


googlowalem i znalazlem taki zapis: ..."Umowa ubezpieczenia OC
poprzedniego właściciela ważna jest do 30 dni od dnia zbycia pojazdu,
jednak nie dłużej niż do dnia zarejestrowania pojazdu na nowego
nabywcę


Stary przepis. Teraz OC poprzedniego wlasciciela przechodzi na nowego,
jesli nowy nie wypowie umowy.


Jak do tego ustosunkuje
sie policja w momencie kontroli? Przerabial ktos taki temat?  


IMHO tak jakby skladka byla nieoplacona. Ale wszystko zalezy od
konkretnego policmajstra.
Najlepiej isc do TU i zaplacic.

vneb

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Foteliki dla dzieci

Użytkownik Aldik <aldi@go2.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3c344373


Sprawdź starsze wątki. Poruszany był ten temat w ostatnich dniach. Dla
dużych dzieci istnieje podkładka pod pupę, która powoduje, że dziecko
znajdzie się w prawidłowym położeniu względem pasów bezpieczeństwa.
Co do tego, czy z tyłu też - odpowiem pytaniem na pytanie: jak masz
pasażera
(dla uproszenia niech będzie dorosły) z tyłu i auto ma z tyłu pasy to musi
je zapiąć czy nie? Dziecko to też pasażer.


Ale z tego co jest w nowych przepisach jest mowa o jezdzie w foteliku, a nie
na poduszce.
To w starych przepisach (?) bylo sformulowanie o prawidlowo zapietych
pasach.

Karol

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Foteliki dla dzieci


Ale z tego co jest w nowych przepisach jest mowa o jezdzie w foteliku, a
nie
na poduszce.


W foteliku - na przednim siedzeniu. Z tyłu - fotelik lub inne urządzenie
zabezpieczające czyli taka podkładka pod pupę (to nie jest poduszka :))) też
może być, ale wyłącznie z tyłu.


To w starych przepisach (?) bylo sformulowanie o prawidlowo zapietych
pasach.


W dotychczasowych przepisach:

Dział 2, Rozdz. 5, Art. 39:
1. Kierujący pojazdem samochodowym oraz osoba przewożona takim pojazdem
wyposażonym w pasy bezpieczeństwa są obowiązani korzystać z tych pasów
podczas jazdy, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. Dziecko przewozi się w pojeździe samochodowym wyposażonym w pasy
bezpieczeństwa w foteliku ochronnym lub innym urządzeniu do przewożenia
dzieci odpowiadającym właściwym warunkom technicznym, jeżeli ze względu na
wagę lub wzrost dziecka nie jest możliwe bezpośrednie wykorzystanie tych
pasów.

Nowe zmiany w KD uściślają ust.3. Dotychczas rodzice decydowali czy dziecko
ma jechać w urządzeniu ochronnym czy nie. Teraz decyduje o tym zapis prawny.
Przy czym to uściślenie wchodzi w życie dopiero 13 maja.

Pozdrawiam serdecznie

Aldik

-- Jeśli na ekranie pojawi się niebo, naciśnij Enter,
-- może to tylko wygaszacz ekranu

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Leasing - dobre wiadomości :-)
Użytkownik "Rafał 'Saszka' Smater" <saszka@poczta.onet.plnapisał w
wiadomości
| "JKK" <jkkwytni@interia.plwrote in message


| | 2. A dla tych co dalej chcą ciężarówkę -
| - jest w końcu taka z homologacją na 5 osób !
| C5 Break.
| Jak to "w końcu"?!?!?!

A no tak, ze Twoja nubirka byla jeszcze w/g starych przepisow....
Praktycznie wszystkie kombi byly ostatnio (czytaj w/g nowych przepisow)
homologowane na krata + 4 osoby. C5 jest na 5 osob + krata ;-)

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Leasing - dobre wiadomości :-)


A no tak, ze Twoja nubirka byla jeszcze w/g starych przepisow....
Praktycznie wszystkie kombi byly ostatnio (czytaj w/g nowych przepisow)
homologowane na krata + 4 osoby.


a jak to jest ze starymi i nowymi przepisami, czy "kostka" obowiązuje?
wydaje mi się, że Nubira taka duża jest , na cztery osoby to szły Lanosy

pzdr Bob
Vanos 1,5 SE

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Zielona strzałka - mandat
Witam

PSI napisał(a) w wiadomości: <9ahsl1$2r@okapi.ict.pwr.wroc.pl...


Czyli kolejny totalnie bezsensowny przepis bo:


IMO tu chodzi o ochronę pieszych, którzy z reguły nie mają
kontrolowanych stref zgniotu;

- zobacz jakie były/są przepisy dot. przejść dla pieszych bez syg.
świetlnej - porównaj do starych przepisów dot. zielonych strzałek, i
wyciągnij wnioski;

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Zielona strzałka - mandat


IMO tu chodzi o ochronę pieszych, którzy z reguły nie mają
kontrolowanych stref zgniotu;

- zobacz jakie były/są przepisy dot. przejść dla pieszych bez syg.
świetlnej - porównaj do starych przepisów dot. zielonych strzałek, i
wyciągnij wnioski;


Ha! Chronić pieszych można przez odpowiednią regulację świateł. Wystarczy
żeby strzałka sie nie zapalała póki piesi mają zielone. Chyba właśnie po to
zlikwidowali te "namalowane" zielone strzałki. No chyba żeby chronić
pieszych wchodzących na czerwonym...

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Jak to jest z tym Vat'em na pseudo ciezarowki
On Fri, 19 Mar 2004 18:05:02 +0100, J.F. <jfox_nos@poczta.onet.pl
wrote:


| Skoro kupisz z kratką i w dacie zakupu przysługuje Ci prawo
| odliczenia, to odliczasz.

No chyba ze pozniej ktos popatrzy swiezym okiem na stare przepisy
i sie okaze ze jednak nie przyslugiwalo ci to prawo ...


niestety masz rację. Jak dochodzi do takich spraw jak Krzysztofa H.,
Romana K., Pawła C., to się zaczynam zastanawiać kiedy będzie się
mierzyło procent budżetu wobec szarej strefy, a nie odwrotnie :-)

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: prawo jazdy
Wiem ze jestem tu pewnie najmlodszy, ale niech ktos kto jest w temacie
odpowie mi na pytanie:

-czy to prawda ze od lipca ma wejsc ustawa o dopuszczeniu  do egzaminu
dopiero po 18 roku zycia, zawsze bylo od 17

we wrzesniu mam 17 lat, i wedlug starych przepisow moge rozpoczac kurs od
lipca

QWA ! czy je sie zalapie ?! :)))
z gory dzieuje za odp.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: prawo jazdy


| Wiem ze jestem tu pewnie najmlodszy, ale niech ktos kto jest w temacie
odpowie mi na pytanie:

-czy to prawda ze od lipca ma wejsc ustawa o dopuszczeniu  do egzaminu
dopiero po 18 roku zycia, zawsze bylo od 17

we wrzesniu mam 17 lat, i wedlug starych przepisow moge rozpoczac kurs od
lipca

QWA ! czy je sie zalapie ?! :)))
z gory dzieuje za odp.


Witam !
Nie martw się, już od paru lat są podawane informacje, że prawko ma być od
18 a nie od 17, ale jakoś w sejmie nie mogą przegłosować tej poprawki.
Ja dwa lata temu zdawałem prawko na kategorię A(wtedy było od 16 lat).
Zącząlem kurs w czerwcu a na egzamin chciałem zapisac się w lipcu. Traf
chciał, że od 1 lipca zmieniło się, że klategoria A jest od 17 lat. Nie
pomogły tłumaczenia, że kurs zacząłem w czerwcu ( baba uparcie twierdziła,
że "program komputerowy nie może przyjąć osoby poniżej 17 lat na kat.A")
Poczekałem rok i zdałem za jednym zamachem na  A i B.

Pozdrawiam i życzę Ci zdobycia wymarzonego prawa jazdy.

P.S. Wiem co czujesz ja też byłem nieźle napalony na prawko, a egzamin
traktowałem jako jeden z najważniejszych w życiu :)

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Polski kierowca - obce rejestracje


On Sun, 23 Nov 2008 12:32:53 +0100,  ToMasz wrote:
Kiedyś dawno temu było tak, ze zwykły cywilny polak nie mógł jeździć
autem zarejestrowanym za granicą - WCALE!


Z wlascicielem mogl :-)


Czy teraz cos sie zmieniło? tzn czy np mozna jechac do niemec autobusem,
kupić tam auto i przyjechac NIM do polski, pojeździć, dopiero póżniej je
spokojnie  przerejestrowycwać?


Akurat tak to bylo zawsze. zalatwiales na granicy papiery i juz sie
nie czepiali. Bo tu ciagle chodzi o pieniadze :-)
Stare przepisy stracily moc, ale ciagle jest akcyza do zaplacenia :-)

Zasadniczo w Niemczech nie ma zwyczaju sprzedawac auta z tablicami,
wiec jedziesz do urzedu, rejestrujesz na siebie i dostajesz tablice
wywozowe "z czerwonym paskiem" za drobna oplata ~100euro wraz z
miesiecznym OC, albo lokalne "z zoltym paskiem" - gdzie sprawa dalszej
jazdy po kraju jest problematyczna.

No chyba ze jakis kuzyn czy inny znajomy Niemiec odda ci z tablicami
.. a potem i tak nie bardzo wiadomo co dalej ..

J.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: jeszcze raz zielona stzrałka

"beny" <!beny!wrote:


: Wiem, wiem, było i mam se poszukać w archiwum.....

: Nie bądźcie chamskie sznurki i przypomnijcie jak to jest dokładnie.
: Ostatnio obtrąbiłem i zbluzgałem (przez zamknięte okna na wszelki wypadek)
: jakiegoś kolesia za stanie na zielonej strzałce w prawo.

I źle. Bluzgać ogólnie się nie powinno, a szczególnie jak się nie ma 100%
pewności co do racji ;-))

: Aktualnie należy:
: zatrzymać się, upewnić czy droga jest wolna i jechać

Nie do końca. Należy się zatrzymać i przepuścić *wszystkich* przechodniów na
przejsciu. Nawet tych, którzy są jeszcze daleko i w myśl starych przepisów
spokojnie mógłbyś przez to skrzyżowanie przede nim przejechać. Dopiero jak
pasy są puste możesz przez nie przejechać. Źródło??? Interpretacja misia
który udzielił mi płatnych korepetycji ;-| | | |

: Zielone strzałki będą skasowane od 1. stycznia 2001r.
: Tak czy nie????

Będa zamienione na świetlne. IMHO spowoduje to jeszcze większe zamieszanie bo
kierowca będzie widział strzałkę i wymuszał pierwszeństwo przed pieszymi na
przejściu... A może nie??? ;-)

Pozdrowienia
Zw.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: jeszcze raz zielona stzrałka
Mon, 30 Aug 1999 16:11:25 +0200, zwier@wicom.com.pl napisał(-a):


Nie do końca. Należy się zatrzymać i przepuścić *wszystkich* przechodniów na
przejsciu. Nawet tych, którzy są jeszcze daleko i w myśl starych przepisów
spokojnie mógłbyś przez to skrzyżowanie przede nim przejechać. Dopiero jak
pasy są puste możesz przez nie przejechać. Źródło??? Interpretacja misia
który udzielił mi płatnych korepetycji ;-| | | |


imho dałeś "się zrobić". Należy ustąpić pierwszeństwa, a więc nie
zmuszać pieszego do zmiany kierunku marszu lub tempa.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: jaka kierownica do poloneza
On Mon, 22 Feb 1999 13:27:24 +0100, "Leszek Piniozynski"


<pin@ka.onet.plwrote:


Hm Dzwonilem na stacje kontroli i mowia ze weszly nowe przepisy ktore
zezwalaja montaz innych kierownic byle by mialy atest.Stare przepisy
podobno na to nie pozwalaly.

Co do pierwszej sprawy, to CC-kierownice maja homologacje, ale wlasnie do
CC.
Na tej samej zasadzie, co np.15 calowe felgi z Lancii - mimo, ze pasuja -
moga Cie
narazic na zarzut zmian konstrukcyjnych. Natomiast co do kierownic
pseudosportowych
(pseudo, chociaz podobno korzystal z nich Piotr Swieboda w swoim EVO) to
maja
one znak bezpieczenstwa B, dostajesz do nich "papier" i jestes legalny...

Co do przechodzenia przegladow, to da sie zrobic i niektore samochody (?) sa
przez nie doslownie przepychane :-)

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Rondo - jak postepuja imbecyle
easy, easy. chyba sie nie rozumiemy.
chodzi o to, ze wg starych przepisow jada srodkowym pasem na rondzie i chcac
zjechac na pas lewe (wewnetrzny) to miales pierwszenstwo - teraz juz nie.
ponawiam prosbe - easy, easy........

Easy napisał(a) w wiadomości: ...

matrix napisał(a) w wiadomości: <3879c@news.inet.com.pl...
| bylo tak:
| z prawej strony ustepujesz, z lewej masz pierwszenstwo
| jest tak:
| z prawej strony ustepujesz, z lewej tez.

Gdzieś ty sie człowieku uczył kodeksu??
W jakiej to sytuacji z lewej masz pierwszeństwo, co?
Nowelizacja dotycząca zapisu o pierwszeństwie
przy zmianie pasa ruchu nic a nic nie zmienia!


Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Rondo - jak postepuja imbecyle


matrix wrote:

easy, easy. chyba sie nie rozumiemy.
chodzi o to, ze wg starych przepisow jada srodkowym pasem na rondzie i chcac
zjechac na pas lewe (wewnetrzny) to miales pierwszenstwo - teraz juz nie.
ponawiam prosbe - easy, easy........

Easy napisał(a) w wiadomości: ...
| matrix napisał(a) w wiadomości: <3879c@news.inet.com.pl...
| bylo tak:
| z prawej strony ustepujesz, z lewej masz pierwszenstwo
| jest tak:
| z prawej strony ustepujesz, z lewej tez.

| Gdzieś ty sie człowieku uczył kodeksu??
| W jakiej to sytuacji z lewej masz pierwszeństwo, co?
| Nowelizacja dotycząca zapisu o pierwszeństwie
| przy zmianie pasa ruchu nic a nic nie zmienia!


Bez emocji, panowie.
Ponawiam prosbe o wskazanie przepisu, na podstawie ktorego zjezdzajacy z
lewego pasa mial rzekomo pierwszenstwo, wedlug poprzednio obowiazujacych
przepisow.
Bardzo jestem ciekaw. Nieraz spotkalem sie z sytuacja, kiedy ktos na
rondzie zajezdzal mi droge, wlasnie w imie wspomnianej reguly. Gdzie
bylo jej uzasadnienie?

Pozdrawiam,
Artur.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Protest "laweciarzy" - Poznan
Jozef Zbrodel napisał(a):


Tylko ze - teoretycznie rzecz biorac - "wynalazki zostawiajace 4 slady"
nawet po rzadami starych przepisow nie powinny jezdzic po naszych drogach -
bo nie maja prawa przejsc przegladu. I tu - tzn. w rzetelnosci przegladow -
jest pies pogrzebany.
Zamiast wprowadzac nowe ograniczenia, powinno sie dazyc do uszczelnienia
systemu przegladow. Bo jesli ten system bedzie szczelny, to zakaz
sprowadzania zlomu nie bedzie potrzebny.

Jesli zas samochod jest uszkodzony w stopniu uniemozliwiajacym bezpieczna
eksploatacje, to _rzetelny_ przeglad to wychwyci - i nie powinno miec
znaczenia czy samochod jest krajowy czy sprowadzany.


Dokladnie tak samo uwazam.
Po co wprowadzac nowe przepisy skoro rozwiazanim jest po prostu
egzekwowanie juz istniajacych?
Badania techniczne to dla serwisow dobry interes. Jak by ich
przetrzepac to sami by pilnowali, zeby im ktos nie zabral prawa do
wykonywania tych badan.
I nie byloby czterosladow na ulicach.

Pozdrawiam
Marek

Przeczytaj więcej odpowiedzi
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aircar.opx.pl



  • Strona 2 z 4 • Znaleziono 336 rezultatów • 1, 2, 3, 4