Czytasz wypowiedzi znalezione dla zapytania: Stare Świdry





Temat: [pr] Odblokujcie komunikację na Trasie W-Z, Mam wizję nowoczesnej komunikacji - rozmowa z nowym dyrektorem ZTM

A co to Tarchomin to inne osiedle niz taki Ursynow ?


Zdecydowanie inne. Bo Ursynow, to w zasadzie Ursynow, Natolin, Imielin,
Kabaty etc. A Tarchomin, to s. Tarchomin + Nowodwory. Gdzie od Starych
Swidrow do petli jedzie sie autobusem pare minut. I tam potrzeba gestej
sieci przystankow, co zreszta jest zrobione. Dlatego metro tam jest
kompletnie bez sensu. Zwlaszcza, ze tramwajem bedzie mozna dojechac stamtad
do metra przez m. Polnocny w przeciagu ~10 minut.

Mieszkancy tarchomina maja jeszcze mniej potrzeb podrozy wewnatrz osiedla
niz mieszkancy Ursynowa.


Taaa..., bo miekszkancy po "Ursynowie" to metrem jezdza - dobre sobie.
Pamietaj, ze "Ursynow" to nie tylko al. KEN.

Metro na Tarchomin jest ok ale dobrze wiemy ze to "bajka jak sie patrzy"
wiec juz lepiej zbudujmy ten tramwaj. Pozatym ,etro przez most polnocny a
co wtedy z tramwajem na Modlinskiej ?


Tez dobre pytanie...
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Do Tarchominiaków, co autobusami dojeżdżają!


Marcin Kasperski wrote:
| "Nie rozumiem, ale to bardzo nie rozumiem, dlaczego podczas planowanych zmian w
| kursowaniu autobusów kasuje się oblężoną pospieszna linię 509 zastępując
| ją "żółwim" 101?

COOOOOO????? Mają skasować 509 na rzecz 101?????

Co za imbecyl to wymyślił, przecież 101 prawie nikt nie jeździ - za
wyjątkiem podjeżdżania. Opłaca się poczekać na 509 które jedzie 10
minut później, na miejscu jest się szybciej...


a linia 516: NOWODWORY - trasa 509 - Rondo Waszyngtona - Saska -
Bora-Komorowskiego - Fieldorfa - Umińskiego - Gocław (bez przystanków
obecnie obowiązujących na trasie linii 509: Stare Świdry, Ekspresowa,
Płochocińska, Dyrekcja FSO, Budzyńskiej-Tylickiej i PL. Hallera)
nie jest czasem wystarczającym zastępstwem 509?
(informacja za ztm.news)

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Do Tarchominiaków, co autobusami dojeżdżają!
Kazimierz 630 vel 27" napisał(a):


a linia 516: NOWODWORY - trasa 509 - Rondo Waszyngtona - Saska -
Bora-Komorowskiego - Fieldorfa - Umińskiego - Gocław (bez przystanków
obecnie obowiązujących na trasie linii 509: Stare Świdry, Ekspresowa,
Płochocińska, Dyrekcja FSO, Budzyńskiej-Tylickiej i PL. Hallera)
nie jest czasem wystarczającym zastępstwem 509?


Jest. Ale protestujący czytając projekt zmian nie dotarli do tego momentu:-(

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: [Wawa] Zmiany przystankowe od 12.10.
[Wawa] Zmiany przystankowe od 12.10.
Od dnia 12.10 br. zostają wprowadzone następujące stałe zmiany przystankowe:

- Na pętli DW. WSCHODNI /KIJOWSKA/ przystanek krańcowy linii 120 zostaje
przeniesiony z 07 na 05 (razem z linią 144).

- Na pętli BRÓDNO-PODGRODZIE przystanek krańcowy linii 127 zostaje
przeniesiony z 05 na 06, a przystanek krańcowy linii 356 i 524 zostaje
przeniesiony z 06 na 05.

- W związku z niewielkim wykorzystaniem przez pasażerów przystanków w zespole
STARE ŚWIDRY (02 i 03), charakter tych przystanków na trasach linii 152, 186 i
326 zostaje zmieniony ze stałego na warunkowy („na żądanie” .
/ztm.waw.pl/
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Jednak 404 na AK?
zaciszanin napisał:

> P.S. Opracowałeś już projekt?

Jaki projekt??? Przyśpieszonej wersji 104, czyli 404?
Może być tak:
Tarchomin - Świętosławskiego - Świderska - Ćmielowska - Światowida (powrót:
Światowida - Świętosławskiego) - Myśliborska - Obrazkowa - Modlińska -
Płochocińska - Białołęcka - BRZEZINY
Przystanki:
TARCHOMIN
ĆMIELOWSKA
MYŚLIBORSKA
PORAJÓW
STARE ŚWIDRY NŻ
EKSPRESOWA
PŁOCHOCIŃSKA
MARCELIN WFTS
ZAKŁADY ZBOŻOWE NŻ
BRZEZINY

Linia omija 8 przystanków na 18 napotkanych Wzorcowy pośpiech, frekwencja
murowana
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Nowości na Parchominie?
Zmiany są dobre:

1. Pseudopośpiech 509 dostanie kolor numerka na jaki zasługuje.
2. 405 pozwoli szybko przemieścić sięna ragę z Tarchomina
3. 511 odciąży podmiejskie linie legionowskie i zapewni perspektywiczny dojazd
do metra.

Komu będzie brakować Ekspresowej? Tam jest linii od cholery i tak. A
przesiadka - przy Konwaliowej. Choć i tak Legionowo będzie mogło skorzystać z
linii 511 znacznie wcześniej.

Wg mojej opinii - zmiany są bardzo dobre.

Pozdrawiam.

P.S. A Stare Świdry dla 508, 510 też już się długo chyba nie utrzymają... Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Przystanek Muranowska dla E-4
Gość portalu: tumek napisał(a):

> E-4 mogłoby się zatrzymywać na tym przystanku, ale tylko w stronę Centrum -
> możnaby się przesiąść na nim na tramwaj, gdy na Andersa jest korek.

Jeździsz tym czasem, czy tylko raz na miesiąc?
OK, będzie Muranowska, ale będzie też Konwaliowa,
EC Żerań, Stare Świdry i 15 innych. Mam nadzieję,
że jak najszybciej. I że nie bedzie żadnego innego 508.
Wtedy może docenisz, coś miał, a czego nie masz.
Ale wtedy będzie już za późno, żeby wrócić do starego układu. Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Linia tramwajowa na moście
Nie będę się upierał przy swoim, bo i tak będzie to szybsza jazda niż obecne
warianty zapewniają.
Skoro ma być szybki tramwaj, to myślę, że będzie jechał przynajmniej 70 km/h.
Odcinek Huta-Stare Świdry to jest maks. 3 km. Jazdę spowolnią tylko jeden/dwa
przystanki (na pewno będzie Encyklopedyczna). Skoro tramwaj ma być skierowany
na Dąbrówkę nowowytyczoną trasą (jak na mapce, w gazecie drukowanej) to nie
przez osiedle (jak zakładał stary? plan przebiegu linii)
A metro, faktycznie: cóż z Dw. Gdańskiego do stacji Służew jeżdżę ok. 17-18
minut (9 stacji), tu będzie podobnie (Huta - Centrum)
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: 509 coraz bliżej kasacji
509 coraz bliżej kasacji
Na trasie 509 zachowano przystanek Stare Świdry, choć dla 508 i 510 go znów
zlikwidowano. Piszę znów, bo chyba 2 lata temu próbowano ten przystanek
wyrzucić z linii czerwonych, ale jednak wrócił.

Czekam zatem na przekształcenie i połączenie ze 101 oraz uruchomienie 516.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: A jednak nie bedzie 516
Gość portalu: dominika napisał(a):

> Na goclaw pojedzie 509 trasa planowanej 516, a 101 na metro
> politechnike.Dodatkowo z trasy linii 509 zniknie kilka przystankow stare
> swidry ekspresowa plochocinska budzynskiej tylickiej i pl hallera.Zmiany
> wchodz w zycie 27.06 2005

Szczegóły:
forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=10167&w=25317256
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: A jednak nie bedzie 516
Z racji, że kasacji ulegną aż 4 przystanki (ten 5-ty: Stare Świdry - choć B-T
też frekwencją nie grzeszy - mało kogo obchodzi), to raban pasażerów będzie
murowany. Przewiduję także zdenerwowanie pasażerów w przypadku, gdy na rondzie
pana W. autobus skręci w lewo zamiast w prawo.
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Znowu tasowanie tras komunikacyjnych
Te zmiany (szczególnie tramwajowe)beda znow chybione, kolejne kuriozum (linie
19 29 47) to nie rozwiązuje problemu. wszytko dlatego że puszczono 16 na Żerań.
Gdyby ją zostawiono w spokoju to potrzebna by była tylko 1 nowa linia z
Narytowicza na Wilanowską (jako 49)a 47 i 19 do Kasacji bo były i są zbedne
(teraz nie bo 16 nie jeździ na Piaski. Po co E-6 na Nowodwory? Wystarczy 509,
ale bez przystanków Stare Świdry, Dyrekcja FSO, Budzyńskiej-Tylickiej,pL.
Hallera z krótszym czasem przejazdu a 101 z Bukowa na Wschodni i zgranie w
pewnych godzianach tych 2 linii. Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Nowe trasy i numery linii
Bardziej niż tę nieszczęsną Ekspresową przydałoby się teraz zlikwidować Stare
Świdry. Jedynym uzasadnieniem dla zatrzymywania się tak pośpiechów była dotąd
przychodnia zdrowia (?). Od niedawna przychodnię mamy koło urzędu dzielnicy,
więc Stare Świdry tylko dla czarnych autobusów! Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Którędy tramwaj na Tarchomin?
A miało być tak pięknie.... 12 przystanków to będzie ok. 15-20 minut (jak
zwykle tramwaje będą pewnie uwięzione na światłach). Obecnie E4 jeździ do
Dworca Gdańskiego w 28 minut. Po wydłużeniu trasy metra do Pl. Wilsona i dalej
na północ ekspresowy autobus będzie pewnie jeździł szybciej niż "szybki"
tramwaj do metra. To jest chore. Proponuję wyciąć połowę przystanków a
pozostawić
1. Pętla winnica
2. Grzymalitó
3. Topolowa
4. Mehoffera (lub Ćmielowska) nad tym trzeba było by się zastanowić
5. Myśliborska (PS. Komuś się coś porypało w gazecie bo tam gdzie jest
przystanek Myśliborska na JPG w rzeczywistości jest Stare Świdry
6. Marymoncka, ewentualnie Encyklopedyczna (do zastanowienia)
7. Pętla HUTA
I to wszystko.
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Którędy tramwaj na Tarchomin?
Błędne przystanki
rysio.ochucki napisał:

> A miało być tak pięknie.... 12 przystanków to będzie ok. 15-20 minut (jak
> zwykle tramwaje będą pewnie uwięzione na światłach). Obecnie E4 jeździ do
> Dworca Gdańskiego w 28 minut. Po wydłużeniu trasy metra do Pl. Wilsona i
dalej
> na północ ekspresowy autobus będzie pewnie jeździł szybciej niż "szybki"
> tramwaj do metra. To jest chore. Proponuję wyciąć połowę przystanków a
> pozostawić
> 1. Pętla winnica
> 2. Grzymalitó
> 3. Topolowa
> 4. Mehoffera (lub Ćmielowska) nad tym trzeba było by się zastanowić
> 5. Myśliborska (PS. Komuś się coś porypało w gazecie bo tam gdzie jest
> przystanek Myśliborska na JPG w rzeczywistości jest Stare Świdry
> 6. Marymoncka, ewentualnie Encyklopedyczna (do zastanowienia)
> 7. Pętla HUTA
> I to wszystko.

Grafik w GW, to nigdy nie zadał sobie trudu, aby dokładnie opisać przystanki na
mapce. Oprócz Myśliborskiej błędnie podane są też nazwy: Światowida i Mehoffera
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Projektują linię tramwajową przez Tarchomin
Na przeszkodzie stoi przede wszystkim brak sensu takiego projektu.

Pomijając nawet kwestię kosztów i korzyści społecznych, wystarczy spojrzeć na
mapę, wziąc cyrkiel i spróbować sobie narysować, jak wyglądałaby ta trasa, by
spod Huty trafić pod ulicę Myśliborską w rejonie Starych Świdrów. Wyjdzie, że
wręcz się trzeba by było cofnąć! Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Przystanek Stare Świdry
Przystanek Stare Świdry
Nie tak dawno (miesiąc temu) ZTM twierdził, że przystanek Stare Świdry dla
linii 508, 509 i 510 zostanie zlikwidowany (był na żądanie) z powodu małej
liczby pasażerów z niego korzystających. A teraz znów ten przystanek
obowiązuje (nalepki pojawiły się jakieś tydzień temu). Czyżby teraz do ZTMu
doszły głosy, że jednak ten przystanek (Stare Świdry) powinien być
przywrócony jak dawniej?
A może ZTM tylko ściemnia, że pasażerowie chcą tego, owego, a w
rzeczywistości takie pomysły roją się w głowie jakiegoś pana za biurkiem, co
to chce wszystko racjonalizować, ale mu nie wychodzi?
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Przystanek Stare Świdry
Myślę że jeszcze 509 powinno zatrzymywać się na przystanku między Stare świdry
a Ekspresową i przy kanałku żerańskim i elektrociepłowni wtedy już całkiemz
lini pośpiesznej zmieni się w 101. Przez wszystkie przystanki na
Jagiellońskiej mój czas dojazdu do pracy wydłużył się o kilka minut. Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Przystanek Stare Świdry
Zlikwidowanie przystanku Stare Świdry ucieszyło mnie, jako pasażera Tarchomina.
Autobus nie musiał się już zatrzymywać dla pojedynczych osób, które tam
wsiadały/wysiadały. Nawet autobusy linii zwykłych bez potrzeby się
tam "wietrzą". Jednak po zlikwidowaniu przystanków odezwały się osoby które
dojeżdżają do pobliskiej przychodni. Fakt, liniami zwykłymi nie da się tam
dojechać np. z Picassa.
Co prawda do przystanków "Porajów" jest około 400metrów.
Ale w II kwartale tego roku ma być oddana ponoć przychodnia przy urzędzie
dzielnicowym. Wtedy może coś się uda znów ze Starymi Świdrami...

Pozdrawiam sąsiadów :-) Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Nieaktualne tablice
Nieaktualne tablice
Po ostatnich zmianach kursowania autobusów (od początku tego roku) na kilku,
jesli nie kilkunastu liniach tablice z wykazem przystanków są nieaktualne:
E-2 od 10 lutego tego roku ma nowe przystanki, czego nie widać na tablicach,
509, 510 - zniknął przystanek Stare Świdry i choć się szybko pojawił z
powrotem, to na tablicach go nie ma,
508 - ta sama uwaga co powyżej, tylko, że na tablicach uwzględniających brak
przystanków os. Potok i Potocka (zrobiono w sierpniu) nie dołozono Starych
Świdrów.
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Zbędne przystanki ZTM'u
Proponuję likwidację 2 przystanków na linii 186 w kierunku Tarchomina.
Konkretnie chodzi o "Obrazkowa" i "Stare świdry". Wprawdzie oba są "na żadanie",
ale jakoś dziwnym trafem zawsze znajdzie się jakieś 1-2 osoby, które akurat
muszą wysiąść na tych przystankach. Co ciekawe, z przystanku Obrazkowa
najchętniej korzystają miejscowi menele, którzy z opuszczonych domów (pod trasę
Mostu Północnego) zrobili sobie główne kwatery! Jadą aż 1 przystanek i wysiadają
w pobliżu pobliskiego punktu złomu! W przypadku przystanku Stare świdry
obserwuję dość ciekawe zjawisko. Osoby wysiadające na tym przystanku wciskają
przycisk "stop" w autobusie, wysiadają, po czym...idą w kierunku przystanku
"Porajów". Czy wy też macie podobne spostrzeżenia? Jeśli uważacie, że te
przystanki są zbędne, wpisujcie swój głos! Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: RATUJMY LINIE PRZYSPIESZONE!!!
A propos bidy z nędzą
No niby są cięcia, koszty, braki itp. A jednak nie przeszkadza to w niczym
przeprowadzać zmian, często kilka razy na tej samej linii- nie wiem czy
zauważyliście, ale od września nie ma chyba dwóch tygodni, w których coś nie
zostałoby zmienione: tu jakieś przystanki, tam zmiana trasy, tu zmiana
numerka,tam coś innego.
A każda zmiana powoduje określone koszty - czesto nie przynosząc żadnych
efektów (np zmiana 305 w 165 - wykręcili go w druga stronę, zakręcili, a wozy
wozą dokładnie tyle samo powietrza ile wcześniej). Zaryzykowałbym stwierdzenie,
że przeprowadzenie zmian w jednym terminie byłoby tańsze od takich pełzających
rewolucji, zwłaszcza że niektóre linie przechodzą po kilka zmian, często chyba
rodzących się na poczekaniu. A już Stare Świdry to przypadek skrajny: wywalone
w błoto pieniądze - zdjęto i powieszono tabliczki, założono nowe rozkłady aby
zaraz je zdjąć - a my za to wszystko płacimy i musimy wysłuchiwać kretynizmów w
wykonaniu urzedników ZTM (łącznie z pamiętnym "jeździjcie jednym autobusem
wcześniej albo później) - tłumaczących kolejne cięcia. Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Trasa mostu północnego


Mkosiars <mkosiarski@interia_NOSPAM_.plwrote:
Szanowni,
Jak dokładnie będzie biegła trasa mostu północnego przez dzielnicę
Białołęka?


http://um.warszawa.pl/v_syrenka/news/inne/2004-10-08.doc

W pierwszej fazie powstanie wraz z mostem liczący 3,1 km odcinek pomiędzy
węzłem Wisłostrada a węzłem Modlińska. Cała Trasa Mostu Północnego, o
długości 13,8 km, obejmuje odcinek pomiędzy węzłem Trasy N-S a węzłem Trasy
Olszynki Grochowskiej.

Trasa Mostu Północnego przebiega na terenie zarezerwowanym w planie
zagospodarowania przestrzennego. Na prawym brzegu Wisły, chronionym wałem,
trasa przebiega na terenie płaskim. W sąsiedztwie znajdują się osiedla
mieszkaniowe Nowy Tarchomin, Nowodwory, Winnica i Stare Świdry Tarchomin.
Trasa przecina się z ulicą Marymoncką, Wybrzeżem Gdyńskim, Świderską,
Myśliborską, Obrazkową i Modlińską. Planowane jest połączenie z istniejącymi
drogami poprzez następujące węzły: bezkolizyjny węzeł z Wisłostradą
(Marymoncka, Wybrzeże Gdyńskie), z Traktem Nadwiślańskim w ciągu ulicy
Myśliborskiej, wielopoziomowy węzeł z Modlińską. W obrębie węzła
Marymoncka-Wybrzeże Gdyńskie ulica Pstrowskiego zostanie przeprowadzona pod
ul. Marymoncką i połączona z ulicą Prozy. Po prawej stronie Wisły nastąpi
przełożenie ulicy Obrazkowej.

Szerokość rzeki w miejscu przebiegu trasy wynosi ok. 650 m. Projektowana
trasa na odcinku od ul. Marymonckiej do Wisły przebiega przez tereny o
funkcji mieszkaniowej, składowo-magazynowej o niskim standardzie technicznym
oraz przez tereny niezagospodarowane
i nieużytkowane, zadrzewienia nadwodne i zakrzewienia.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Uzwyklanie linii przyspieszonych?!
Od 10 lutego:
dla linii E-2 (stałe):
· CZARNOMORSKA 01 i 02,
· MANGALIA 01 i 02;

dla linii 508, 509 i 510 (warunkowe):
· STARE ŚWIDRY 02 i 03

I może powiecie mi, że nie uzwyklają? Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Pojawia się i znika
Pojawia się i znika
przystanek Stare Świdry dla 508, 509, 510. Ciekawe kiedy go znów zlikwidują?
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: [Wawa] Zmiany 'wakacyjne'
[Wawa] Zmiany 'wakacyjne'
W okresie wakacyjnym, od dnia 27.06 br. zawieszone zostanie kursowanie linii:
tramwajowych: 19 32 44 45
autobusowych: 106 303 307 315 326 327 356 384 403 E-1 E-2 E-3 E-5.
Linia 178 będzie kursować tylko w godzinach szczytu w dni powszednie.
Od dnia 27.06 br. (poniedziałek) wprowadzone zostają następujące stałe zmiany
tras linii 101 i 509:

- 101: skierowanie na trasę: NOWODWORY - Światowida - Świętosławskiego -
Świderska (powrót: Świderska - Mehoffera - Światowida) - Porajów - Myśliborska
- Obrazkowa - Modlińska - Jagiellońska - Cyryla i Metodego (powrót: al.
Solidarności) - Targowa - al. Zieleniecka - al. i most Poniatowskiego -
Wisłostrada - Ludna - Książęca - pl. Trzech Krzyży - Al. Ujazdowskie - Piękna
- pl. Konstytucji - Waryńskiego - METRO POLITECHNIKA

- 509: wycofanie z odcinka Rondo Waszyngtona - METRO POLITECHNIKA i
skierowanie na trasę: NOWODWORY - Światowida - Myśliborska - Obrazkowa -
Modlińska - Jagiellońska - Cyryla i Metodego (powrót: al. Solidarności) -
Targowa - al. Zieleniecka - Waszyngtona - Saska - Egipska - al.
Bora-Komorowskiego - Fieldorfa - Umińskiego - GOCŁAW

• ZMIANY WAKACYJNE

Od dnia 27.06 br. (poniedziałek) zawiesza się kursowanie linii:

tramwajowych: 19 32 44 45
autobusowych: 106 303 307 315 326 327 356 384 403 E-1 E-2 E-3 E-5

Linia 178 kursować będzie tylko w dni robocze w godzinach szczytu.

W związku z zawieszeniem linii 326 na okres wakacyjny, wytypowane kursy linii
126 podjeżdżać będą do zakładów POLFA.

• ZMIANY PRZYSTANKOWE

Od dnia 27.06 br (poniedziałek) wprowadzone zostają następujące zmiany
przystankowe:

- dla linii 101 przystanek EC ŻERAŃ 01 zmienia charakter ze stałego na warunkowy,
- dla linii 167 w kierunku Chomiczówki w zespole BARTYCKA uruchomiony zostaje
na stałe przystanek BARTYCKA 05 zlokalizowany na ul. Czerniakowskiej za
skrzyżowaniem z ul. Nowosielecką (obok kościoła), w obecnej tymczasowej
lokalizacji przystanku BARTYCKA 01,
- dla linii 416 w kierunku Bródna w zespole STACJA KRWIODAWSTWA zamiast
przystanku 02 obowiązuje przystanek 04 (za skrzyżowaniem, razem z liniami 111,
123 i 509),
- dla linii 436 na krańcu MŁYNÓW zamiast przystanku 06 obowiązuje przystanek
05 (wspólny z liniami 119 i 603),

W celu zapewnienia szybszego przejazdu między Białołęką i centrum Pragi na
trasie linii 509 zlikwidowane zostaną następujące przystanki:

STARE ŚWIDRY (02 i 03),
EKSPRESOWA (01 i 02),
PŁOCHOCIŃSKA (01 i 02),
BUDZYŃSKIEJ-TYLICKIEJ (01 i 02),
PL. HALLERA (01 i 02)
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Stary świder ;-)
Stary świder ;-)
Naprawdę stary!
img19.allegro.pl/photos/oryginal/63/6374/637430/63743028 Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Trochę o Bródnie...
Tarchominem określa się w zasadzie:
Nowodwory, Tarchomin Kościelny (tzw. Tarchomin Wieś), Tarchomin Nowy, Tarchomin
Poduchowny, Teklin, Świdry Nowe i Świdry Stare i kawałek Anecina.
A z Winnicy i Dąbrówki Grzybowskiej zrobiono Dąbrówkę Wiślaną.
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Linia tramwajowa na moście
Gość portalu: MisiekK napisał(a):

> Pozdrawiam Pana Krzysztofa z GW.
> Niestety nie dostalem pelnej odpowiedzi na moje pytania dot. tej linii.
> Panowie zaslaniali sie tym, ze to wstepny projekt i wizja tego co ma byc.
> 1) Jak do tej pory tramwaj na sile wciska sie do Huty. Tymczasem z wyliczen
> wynika, ze o wiele szybciej mozna bedzie dojechac tramwajem z Potockiej przez
> Marymoncka i na most, niz z Potockiej do Huty i stamtad na most (- wstapil do
> piekiel...).

Tramwaj "na siłę" wciska się do Huty, bo tam będzie końcowa stacja metra. Z
metra będa pasażerowie wsiadać do tramwaju. Nie wyobrażam sobie pasażera, który
będzie jechał od Potockiej do Huty/mostu tramwajem, aby wsiąść do tramwaju na
Tarchomin. Myślę, że przy rozgałęzieniu torów (Marymoncka/Pstrowskiego)
powstanie przystanek tramwajowy umożliwiający przesiadkę. W ten sposób po lewej
stronie Wisły nowy tramwaj miałby przystanki: Huta, Pstrowskiego,
Encyklopedyczna, Prozy - nowy przystanek. Potem to już dopiero Stare Świdry po
prawej stronie.

> 2) Nikt nie pomyslal o rozwiazaniu awaryjnym dla tej linii (petle awaryjne,
> linia objazdowa np na Zeran FSO). W przypadku awarii, lub jakiegos wylaczenia
> cala linia "wypada" z obslugi...
> Jeden z panow przekonywal po mojej wypowiedzi, ze nie ma
> koniecznosci "martwienia sie o drobiazgi". Moze to sa drobiazgi ale jak sie
> ich nie uwzgledni, to powstanie niedorobka.


Pętla awaryjna mogłaby być przy obecnym rondzie Obrazkowej i Myśliborskiej.
Prowadzenie linii np. z Żerania jest moim zdaniem też potrzebne. Ale do tej
pory nie było pieniędzy na ten kawałek linii (o wiele tańszy niż nowy i
długooczekiwany most z trasą), więc przy budowie mostu się znajdą?
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: 509 coraz bliżej kasacji
Stare Swidry wrocily ze wzgledu na znajdujaca sie obok przychodnie. Przychodnia
sie wyniosla, przystanek zniknal.... Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: A jednak nie bedzie 516
A jednak nie bedzie 516
Na goclaw pojedzie 509 trasa planowanej 516, a 101 na metro
politechnike.Dodatkowo z trasy linii 509 zniknie kilka przystankow stare
swidry ekspresowa plochocinska budzynskiej tylickiej i pl hallera.Zmiany
wchodz w zycie 27.06 2005 Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Nowa przychodnia na Tarchominie
Nowa przychodnia na Tarchominie
I od razu likwidacja przystanku STARE SWIDRY dla linii przyspieszonych 508,
509 i 510! Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: STARE ŚWIDRY
STARE ŚWIDRY
To jak jest z tymi świdrami???
Kilka dni temu jechałem 510 i na tablicy miał ów przystanek zakorektorowany.
Czy oznacza to że 510 jest wolne od świdrów? Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Dymisja szefa Zarządu Transportu Miejskiego
Od 1 marca likwidacja dodatkowych stopow dla E-2? Na ile? Na 2
dni? Tak jak Stare Swidry pewnie. Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Autobusy linii przyspieszonych jeżdżą coraz wol...
Wywalić trochę przystanków i już!!
No to ja podam parę przykładów, pierwszych z brzegu:
należałoby powyrzucać przystanki:
401: Skoroszewska, Orzechowa, Noskowskiego, Wróbla
402: Kajki, Żółkiewskiego
406: Powst. Śląskich POD(wymiany +0/-0), Niedzielskiego(to samo!!)
408: Człuchowska (obok przystanku jest pole kapusty i ziemniaków!),
Marszałkowska
410: Park Moczydło, Marszałkowska
415: Zamieniecka, Międzynarodowa, Rozbrat, Marszałkowska, Schroegera
416: Szwedzka lub Kowieńska
436: Karolkowa, Tarczyńska, Raszyńska, Novotel, Cybernetyki i **przenieść**
przystanek Pl. Zawiszy w stronę Ursynowa za Rondo(razem z 175, 512)
500: Anielewicza, Emilii Plater
501: Karolkowa, Czumy (->Stegny), Pl. Kasztelański
503: Targowisko na skraju
504: ->zwykła
505: ->wywalić Ursynowską i Królikarnię (odkąd nie ma 514, 515, 516 wszyscy i
tak chodzą do tramwaju i przystanki świecą pustkami!!)
506: Karolkowa
507: puścić Dywizjonu 303 i Ks. Janusza (-8minut czasu!) i wywalić Karolkową,
Park Moczydło
508: Stare Świdry i Konwaliowa
509: Stare Świdry, Konwaliowa, Budzyńskiej Tylickiej
510: Stare Świdry, Konwaliowa, Anielewicza, Emilii Plater
512: Szwedzka
513: (no comment)
515: Schroegera, Marszałkowska
517: Skoroszewska(kuriozum!)
518: Milenijna, Konwaliowa, Dyrekcja FSO
520: Łysakowska, Rozbrat, Marszałkowska, Sady Żoliborskie, Rudnickiego/Duracza
521: Grenadierów, Żółkiewskiego
522: Park Moczydło, Iwicka, Sielce(albo puścić Idzikowskiego), Kosiarzy
(kuriozum!)
523: Chłopickiego, Garwolińska, Marszałkowska, Konarskiego
524: Ursynowska, Królikarnia
525: Marszałkowska, Pożaryskiego nż(najgłupszy przystanek dodany przez ostatnią
dekadę!!)
E-1: skrócić skandalicznie wolny rozkład o 10 minut (da się, da)
E-2: Dywizjonu 303, Czarnomorska
E-3: dać normalny rozkład!
E-4: niech nie musi stać w korku na Andersa!
E-5: Siłaczki, Łopuszańska

7**, 8** - niech szybko wiozą ludzi do miasta zamiast stawać już w jego
granicach przy każdych działkach, bazarach. Na pewno ludzie, którzy pędzą do
prac, szkół są cieszą się wtedy jak dzieci!

Oprócz tego:
125-, 345-, 303-, 112-(i prosto Powstańców - kto to słyszał,
żeby linię "dalekobieżną" zakręcać po drodze jak ogon świński!)

I wywalić wszystkie mrozowe.
Tylko kto przemówi do rozumu ZTMowi? Jeśli nie Gazeta, to już chyba nie wiem
kto. W końcu z guzikami się udało i chwała im za to!

Proszę o krytykę... Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Transport miejski a Wilanów
RobsonX <robfran(wywal_to)@polbox.comnapisal(a):


Witam,
chcialbym podzielic sie refleksja co do jakosci polaczen mojej
dzielnicy z reszta miasta a konkretnie o zmianach, ktore zostaly
wprowadzone niedawno. Zastanawiam sie, dlaczego odcina sie od miasta
kilkanascie tysiecy ludzi...


Jest pelno autobusów z Wilanowa.
Nikt juz nie pamieta, ze wydluzyli np. 117,
z którego mozna sie przesiasc przy Sluzewiu
do Metra, albo do tego Centrum dojechac.
Poza tym jest jeszcze 710 i 724. Tez linie
dla Warszawy. Jak sie postalo niedawno w Centrum,
to bez przerwy Wilanów, Wilanów, Wilanów - na 100 sposobów.


wiec jedna - 519, ale!!! dodano jej przystanki na zadanie. Pierwszy
raz spotkalem sie z tym, zeby autobus przyspieszony mial przystanki na
zadanie. Przeciez nawet gdy nikt nie wsiada/wysiada to kierowca i tak
musi zwolnic.


Przystanki na 519 sa bez sensu. Ale jesli sie nie podobaja
na linii przyspieszonej, to z 519 powstanie 199 i tyle bedzie dobrego.
Najpierw naucz innych, zeby nie zadali nowych przystanków,
a jak sie skasuje (Swidry Stare), zeby nie protestowali.


Linia ekspresowa E-2, ktora stanowila wielka atrakcje ze wzgledu na
zagubienie niektorych pasazerow, gdy wsiadajac na Sadybie nastepnego
przystanku doczekiwali sie na placu 3k :-) zawsze jezdzila czasowo
(rano i w poludnie - tylko dni powszednie) ale naprawde miala niewiele
przystankow. Teraz dolozono najpierw pl. na rozdrozu a potem jeszcze
kolejne przystanki przed Bonifacego.


To niestety zawisc Stegien, które majac E-1 i 501 uczepily sie E-2,
bo tamten czesciej kursuje. Mam nadzieje, ze z E-1 ktos zrobi porzadek
niedlugo tez.


Pdam przyklad:
Sobota 21.30. Dostepne sa jedynie 116 i 519. 130 o "tej porze" juz nie
jezdzi.


Niestety, jada w parze. A napisz do ZTM,
zeby przesuneli 116 o 10 minut.


Generalnie, czekanie na autobus dramatycznie sie wydluzylo. Nie znam


Na pewno ani 414, ani 410 nie jezdzilo o 21:30 w sobote,
wiec tu absolutnie nie te argumenty.


sie na poszczegolnych etapach decyzyjnych i nie wiem, kto za to
odpowiada, ale jak juz mi oblepiaja autobus reklamami, ze patrzac
przez nie dostaje oczaplasu, to niech chociaz ZTM umozliwi mi
niezamazniecie w oczekiwaniu na transport.


Wlasnie to niezamarzniecie to przystanki na zadanie na 519.


A jak sie cieplej zrobi to biore rower i takiego wala, na moich
biletach nie zarobia. I niech jeszcze w ramach oszczednosci, sprowadza


I tak Twoje kilkadziesiat zl. miesiecznie to bardzo malo...


kolejna firme "kanarska". Z Przemysla albo ze Szczecina, moze wtedy
przez 10 lat a nie pol roku bedziemy wszyscy do tego doplacac.


Widocznie ktos policzyl (watpliwe), ze wzrosnie sprzedaz biletów.

Reasumujac:

Za przystanki podziekuj sasiadom, znajomym.
Jak nie tu, to na pewno pisali o przystanek gdzies indziej.

Linia przyspieszona z Wilanowa (przez Sobieskiego)
powinna byc jedna, podobnie jedna powinna byc
linia zwykla i ekspresowa. Wazne jest, zeby miala
odpowiednia czestotliwosc, a nie, zeby bylo duzo numerków.
Podobnie 116 i 519 wystarczaja, gdyby jezdzily na przemian
co 10 minut.

410 zabralo 3-4 kursy na godzine i tylko w szczycie.
Poza tym istnieje cos takiego  jak przesiadka,
przy Bonifacego dochodzi 501, E-1, itd.
przy Dolnej jeszcze calkiem inne.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Historia Tarchomina
Historia Tarchomina
Pierwsze wzmianki o Tarchominie są nikłe i pochodzą z XIII wieku, zaświadczają
one, że przy dukcie nadwiślańskim znajdowała się wieś szlachecka. W drugiej
połowie XIV wieku prawa własności do tych terenów posiadał ród
Jastrzębców-Bolestów, a dwa wieki później rodziny Weslów i Zaliwskich. W roku
1528 wieś Tarchomin liczyła 4 łany powierzchni. Na początku wieku XVI z
funduszy rodziny Ossolińskich rozpoczęto budowę kościoła parafialnego pod
wezwaniem św.Jakuba. Po 1705 roku wieś Tarchomin rozrosła się tak bardzo, że
połączyła się z odkupionym od rodu Świderskich, liczącym 5 łanów Tarchominkiem
( obecne Nowodwory ). Ossolińscy wybudowali okazały drewniany dwór i nakazali
posadzenie parku dworskiego ( ul.Mehoffera 2 ). Nie zamieszkiwali jednak tam
zbyt długo, bo już u schyłku XVII wieku sprzedali swe dobra rodzinie
Mostowskich ( tych od Pałacu Mostowskich ). Mostowscy szybko się
zaaklimatyzowali i wkrótce postawili tzw. Duży dwór w miejscu dawnego
drewnianego, a po roku 1780 również tzw. Mały dwór zwany Teklinkiem ( na cześć
córki Mostowskich – Tekli ). Na początku XIX wieku duży dwór przebudowano
zgodnie z duchem klasycyzmu w pałac. Mniej więcej w tym czasie przy dukcie do
Jabłonnej zaczęły powstawać pierwsze domostwa. W roku 1827 na terenach
należących do Mostowskich było 13 zagród i 184 mieszkańców. W 1822 roku
Mostowscy sprzedali południowo-wschodnią część swojego majątku przemysłowcowi
Ludwikowi Spiess, który na zakupionym gruncie do spólki z Wilhelmem
Hirschmanem pobudował fabrykę octu. Po powstaniu w 1831 roku Mostowscy popadli
w tarapaty finansowe i rozpoczęli parcelować swoje włości. Część wsi przy
dukcie nazwano Tarchominem Fabrycznym, a część dworską Tarchominem Kościelnym.
Zakłady Spiessa rozrastały się z bardzo szybkim tempie, już po 1843 roku w
swojej ofercie wymieniały pokosty, kleje, lakiery i kwasy destylowane. Wkrótce
Spiessowie spłacili Hirschmana i od tego czasu wyroby firmowano nazwą
„L.Spiess i syn”.
W tym czasie obok fabryki kleju powstały zakłady chemiczne „Strem”.
W roku 1907 sukcesorzy Spiessów rozpoczęli przekształcanie fabryki chemicznej
w zakłady farmaceutyczno-kosmetyczne produkujące leki i preparaty
farmaceutyczne, posiadajace własne laboratorium naukowo-badawcze. Wkrótce
wytwarzano już polokainę, barbiturany, wit. D2 i lanolinę. Od roku 1931
rozpoczęto pierwsze w Polsce na skalę przemysłową prace nad antybiotykami.
Działania zbrojne zniszczyły zakłady w 70 %. Po wojnie zakłady odbudowano, a w
roku 1950 zgodnie z dekretem Bieruta znacjonalizowano. W 1951 roku sąsiadujące
ze sobą fabryki połączono i od tego czasu noszą nazwę Tarchomińskie Zakłady
Farmaceutyczne „Polfa”.
Tarchomin przyłączono do Warszawy w 1951 roku, mimo to aż do końca lat 70-tych
posiadał charakter wsi. Taki charakter posiada już tylko lokalny cmentarz.
Choć i on został w ciągu ostatniego półwiecza dwukrotnie powiększony. Pierwszy
raz w 1945 roku kosztem nieczynnego już cmentarza luterańskiego, drugi raz w
1959 r. z darowizny Leona Hajdzionego. Obecnie zajmuje on teren 2,2 ha. I
połączył się płynnie z nekropolią wyznawców Kościoła Polsko-Katolickiego.
Cmentarz położony jest na wysokim piaszczystym wzniesieniu rozciętym dziś w
połowie ul.Mehoffera, w jego środku stoi bezstylowa kaplica cmentarna. Bujna
roślinność w postaci licznych krzewów, dębów, akacji i kasztanów sprawia, że
latem cały cmentarz tonie w zieleni. Na cmentarzu złożono prochy żołnierzy 2
bat. 5 kompanii AK „Marianowo”, siostry ze Zgromadzenia SS Rodziny Marii w
Płudach i Białołęce Dworskiej. Tam również miejsce wiecznego spoczynku
znaleźli prof. Dr. Ks. Wincenty Kwiatkowski – twórca warszawskiej szkoły
apologetycznej oraz prof. Stanisław Jagmin – wybitny rzeźbiarz i ceramik,
założyciel i wykładowca Szkoły Sztuk Zdobniczych i Przemysłu w Poznaniu.
Od roku 1976 na terenach dawnych wsi Świdry Stare i Świdry Nowe realizowane
jest osiedle mieszkaniowe o docelowym zasiedleniu 140 tysięcy mieszkańców.
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: HISTORIA TARCHOMINA - długie i nudne
HISTORIA TARCHOMINA - długie i nudne
Pierwsze wzmianki o Tarchominie są nikłe i pochodzą z XIII wieku, zaświadczają
one, że przy dukcie nadwiślańskim znajdowała się wieś szlachecka. W drugiej
połowie XIV wieku prawa własności do tych terenów posiadał ród Jastrzębców-
Bolestów, a dwa wieki później rodziny Weslów i Zaliwskich. W roku 1528 wieś
Tarchomin liczyła 4 łany powierzchni. Na początku wieku XVI z funduszy rodziny
Ossolińskich rozpoczęto budowę kościoła parafialnego pod wezwaniem św.Jakuba.
Po 1705 roku wieś Tarchomin rozrosła się tak bardzo, że połączyła się z
odkupionym od rodu Świderskich, liczącym 5 łanów Tarchominkiem ( obecne
Nowodwory ). Ossolińscy wybudowali okazały drewniany dwór i nakazali posadzenie
parku dworskiego ( ul.Mehoffera 2 ). Nie zamieszkiwali jednak tam zbyt długo,
bo już u schyłku XVII wieku sprzedali swe dobra rodzinie Mostowskich ( tych od
Pałacu Mostowskich ). Mostowscy szybko się zaaklimatyzowali i wkrótce postawili
tzw. Duży dwór w miejscu dawnego drewnianego, a po roku 1780 również tzw. Mały
dwór zwany Teklinkiem ( na cześć córki Mostowskich – Tekli ). Na początku XIX
wieku duży dwór przebudowano zgodnie z duchem klasycyzmu w pałac. Mniej więcej
w tym czasie przy dukcie do Jabłonnej zaczęły powstawać pierwsze domostwa. W
roku 1827 na terenach należących do Mostowskich było 13 zagród i 184
mieszkańców. W 1822 roku Mostowscy sprzedali południowo-wschodnią część swojego
majątku przemysłowcowi Ludwikowi Spiess, który na zakupionym gruncie do spólki
z Wilhelmem Hirschmanem pobudował fabrykę octu. Po powstaniu w 1831 roku
Mostowscy popadli w tarapaty finansowe i rozpoczęli parcelować swoje włości.
Część wsi przy dukcie nazwano Tarchominem Fabrycznym, a część dworską
Tarchominem Kościelnym. Zakłady Spiessa rozrastały się z bardzo szybkim tempie,
już po 1843 roku w swojej ofercie wymieniały pokosty, kleje, lakiery i kwasy
destylowane. Wkrótce Spiessowie spłacili Hirschmana i od tego czasu wyroby
firmowano nazwą „L.Spiess i syn”.
W tym czasie obok fabryki kleju powstały zakłady chemiczne „Strem”.
W roku 1907 sukcesorzy Spiessów rozpoczęli przekształcanie fabryki chemicznej w
zakłady farmaceutyczno-kosmetyczne produkujące leki i preparaty farmaceutyczne,
posiadajace własne laboratorium naukowo-badawcze. Wkrótce wytwarzano już
polokainę, barbiturany, wit. D2 i lanolinę. Od roku 1931 rozpoczęto pierwsze w
Polsce na skalę przemysłową prace nad antybiotykami. Działania zbrojne
zniszczyły zakłady w 70 %. Po wojnie zakłady odbudowano, a w roku 1950 zgodnie
z dekretem Bieruta znacjonalizowano. W 1951 roku sąsiadujące ze sobą fabryki
połączono i od tego czasu noszą nazwę Tarchomińskie Zakłady
Farmaceutyczne „Polfa”.
Tarchomin przyłączono do Warszawy w 1951 roku, mimo to aż do końca lat 70-tych
posiadał charakter wsi. Taki charakter posiada już tylko lokalny cmentarz. Choć
i on został w ciągu ostatniego półwiecza dwukrotnie powiększony. Pierwszy raz w
1945 roku kosztem nieczynnego już cmentarza luterańskiego, drugi raz w 1959 r.
z darowizny Leona Hajdzionego. Obecnie zajmuje on teren 2,2 ha. I połączył się
płynnie z nekropolią wyznawców Kościoła Polsko-Katolickiego. Cmentarz położony
jest na wysokim piaszczystym wzniesieniu rozciętym dziś w połowie ul.Mehoffera,
w jego środku stoi bezstylowa kaplica cmentarna. Bujna roślinność w postaci
licznych krzewów, dębów, akacji i kasztanów sprawia, że latem cały cmentarz
tonie w zieleni. Na cmentarzu złożono prochy żołnierzy 2 bat. 5 kompanii
AK „Marianowo”, siostry ze Zgromadzenia SS Rodziny Marii w Płudach i Białołęce
Dworskiej. Tam również miejsce wiecznego spoczynku znaleźli prof. Dr. Ks.
Wincenty Kwiatkowski – twórca warszawskiej szkoły apologetycznej oraz prof.
Stanisław Jagmin – wybitny rzeźbiarz i ceramik, założyciel i wykładowca Szkoły
Sztuk Zdobniczych i Przemysłu w Poznaniu.
Od roku 1976 na terenach dawnych wsi Świdry Stare i Świdry Nowe realizowane
jest osiedle mieszkaniowe o docelowym zasiedleniu 140 tysięcy mieszkańców.
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: STAN I ROZWÓJ SIECI DRÓG NA TERENIE MAZOWSZA
NAJWAŻNIEJSZE INWESTYCJE DROGOWE W WARSZAWIE
TRASA MOSTU PÓŁNOCNEGO

Podstawowymi funkcjami Mostu Północnego jest połączenie Białołęki z lewobrzeżną częścią Warszawy i odciążenie mostu Grota-Roweckiego. Obecnie brak bezpośredniego połączenia pomiędzy Białołęką a Bielanami. Dotychczasowy ruch koncentruje się na moście Grota-Roweckiego (146 tys. pojazdów na dobę), który jest obecnie najbardziej obciążoną przeprawą. Komunikacja tramwajowa poprowadzona jest stosunkowo odległym mostem Gdańskim. Razem z Mostem Północnym planowana jest budowa linii tramwajowej pomiędzy Białołęką a stacją metra Młociny (łącząca linię Marymoncka/Młociny z projektowaną linią Żerań-Most Północny-Winnica).
W pierwszej fazie powstanie wraz z mostem liczący 3,1 km odcinek pomiędzy węzłem Wisłostrada a węzłem Modlińska. Cała Trasa Mostu Północnego, o długości 13,8 km, obejmuje odcinek pomiędzy węzłem Trasy N-S a węzłem Trasy Olszynki Grochowskiej.
Trasa Mostu Północnego przebiega na terenie zarezerwowanym w planie zagospodarowania przestrzennego. Na prawym brzegu Wisły, chronionym wałem, trasa przebiega na terenie płaskim. W sąsiedztwie znajdują się osiedla mieszkaniowe Nowy Tarchomin, Nowodwory, Winnica i Stare Świdry Tarchomin. Trasa przecina się z ulicą Marymoncką, Wybrzeżem Gdyńskim, Świderską, Myśliborską, Obrazkową i Modlińską. Planowane jest połączenie z istniejącymi drogami poprzez następujące węzły: bezkolizyjny węzeł z Wisłostradą (Marymoncka, Wybrzeże Gdyńskie), z Traktem Nadwiślańskim w ciągu ulicy Myśliborskiej, wielopoziomowy węzeł z Modlińską. W obrębie węzła Marymoncka-Wybrzeże Gdyńskie ulica Pstrowskiego zostanie przeprowadzona pod ul. Marymoncką i połączona z ulicą Prozy. Po prawej stronie Wisły nastąpi przełożenie ulicy Obrazkowej.
Szerokość rzeki w miejscu przebiegu trasy wynosi ok. 650 m. Projektowana trasa na odcinku od ul. Marymonckiej do Wisły przebiega przez tereny o funkcji mieszkaniowej, składowo-magazynowej o niskim standardzie technicznym oraz przez tereny niezagospodarowane i nieużytkowane, zadrzewienia nadwodne i zakrzewienia.

MODERNIZACJA ULICY PATRIOTÓW
W ramach przebudowy ulicy Patriotów powstaną trzy ronda, które spowolnią ruch samochodowy i umożliwią bezpieczne włączanie się do ruchu z ulic poprzecznych, co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa. Na odcinku liczącym ok. 7 km ronda powstaną na dotychczasowych skrzyżowaniach z ulicami Lucerny, Panny Wodnej i Bysławską. Dwa pierwsze ronda są w trakcie realizacji i będą gotowe do końca roku. Budowa trzeciego ronda będzie możliwa po uprawomocnieniu się decyzji o warunkach zabudowy, od której wniesiono odwołanie. Całkowity koszt inwestycji wyniesie ok. 3 mln zł. W ramach modernizacji na całym odcinku powstaną przejścia z azylami dla pieszych i 22 zatoki autobusowe, które poprawią płynność ruchu.

BUDOWA WIADUKTÓW W CIĄGU UL.ANDERSA
W latach 2005-2007 przeprowadzona zostanie gruntowna modernizacja wiaduktów w ciągu ulicy Andersa, nad linią kolejową. Obecnie ze względu na bardzo zły stan techniczny istniejący wiadukt znajduje się na liście trzynastu wiaduktów kwalifikujących się do niezwłocznego remontu. W ramach przebudowy dwuczęściowy wiadukt zostanie zburzony, a na jego miejscu pojawią się trzy nowe, spośród których środkowy przeznaczony będzie dla tramwajów. W pierwszej kolejności zostanie zbudowany nowy wiadukt od strony zachodniej, na który zostanie następnie przerzucony ruch samochodowy. Umożliwi to rozebranie istniejącego wiaduktu, wybudowanie nowego i przeniesienie tam torowiska tramwajowego. W końcowej fazie zostanie rozebrany ostatni wiadukt, a na jego miejsce stanie nowy.
Jezdnia na każdym z wiaduktów samochodowych będzie liczyła po trzy pasy ruchu. Całkowity koszt całej inwestycji, która usprawni komunikację pomiędzy Śródmieściem a Żoliborzem, szacowany jest na ponad 80 mln zł.

POSZERZENIE GÓRCZEWSKIEJ
W ramach modernizacji ulica Górczewska zyska trzy pasy ruchu aż do granic miasta. Obecnie trwają prace na odcinku pomiędzy wiaduktem PKP a Powstańców Śląskich. W kolejnym etapie do trzech pasów zostanie także uzupełniona jezdnia na zwężonych obecnie odcinkach. Postęp prac uzależniony jest częściowo od wykupu gruntów (chyba już wszystko kupione). Prace na odcinku od wiaduktu do skrzyżowania z ul. Powstańców Śląskich (rondo) zostaną rozpoczete wczesną wiosną. W 2005 roku ma powstać projekt skrzyżowania ul. Górczewskiej i ul. Lazurowej (i Nowolazurowej) obejmujący poszerzenie ul. Górczewskiej, Warszawskiej i Lazurowej w kierunku północnym. Jest to związane z budową łącznika Trasy AK i planowanymi węzłami tegoż łącznika (ul. Warszawska w Starych Babicach i ul. Lazurowa).

BUDOWA UL.NOWOLAZUROWEJ (w ramach trasy Mostu Północnego) na odcinku od ul. Górczewskiej w kierunku południowym. Jest rezerwa terenu (pas o szerokości 60 metrów) po zachodniej stronie ul. Lazurowej. Dzięki temu powstanie "przebicie" drogowe m.in. na Włochy i Ursus.

Skrzyżowanie ul. Połczyńskiej i Powstańców Śląskich oraz Dźwigowej - o nowym tunelu nie ma raczej co marzyć, natomiast nie jest wykluczona zmiana organizacji ruchu oraz stworzenie bezkolizyjnej przeprawy przez skrzyżowanie dla ruchu wschód-zachód (np. wiadukt) Drożność poprawiłyby już drobne prace przed i za tunelem (przesunięcie krawęznikówi przystanków).

*******************************************************************************

Wszystkie powyższe inwestycje (poza modernizacją Trasy AK i Toruńskiej) będa wykonane i sfinansowane z budżetu stolecznego.
Teksty pochodziły z kilku źródeł datowanych na sierpień - grudzień poprzedniego roku.
Prośba do Zerocina, by zweryfikowł, jakie plany ZDM ma obecnie. Może coś się zmieniło.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Nazwy osiedli - wpisujcie proszę:)
A

* Aleksandrów (Warszawa-Wawer)
* Aleksandrów (osiedle w Warszawie)
* Anecin
* Anin
* Annopol (osiedle w Warszawie)
* Augustów (osiedle w Warszawie)
* Augustówek (osiedle w Warszawie)
* Augustówka (Warszawa)

B

* Bemowo Lotnisko
* Białołęka (osiedle w Warszawie)
* Boernerowo
* Brzeziny (osiedle w Warszawie)
* Brzeziny Nowe (osiedle w Warszawie)
* Buchnik
* Buków (osiedle w Warszawie)

C

* Chomiczówka
* Choszczówka
* Chrzanów (osiedle w Warszawie)
* Czechowice (Warszawa)
* Czerniaków
* Czyste (Warszawa)

D

* Dynasy
* Dąbrówka (osiedle w Warszawie)
* Dąbrówka Grzybowska
* Dąbrówka Szlachecka

F

* Falenica
* Filtry (osiedle w Warszawie)
* Fort Bema
* Fort Radiowo

G

* Gocław (Warszawa)
* Gocław-Lotnisko
* Gocławek (Warszawa)
* Golędzinów (Warszawa)
* Gorzkiewki
* Gołąbki (Warszawa)
* Grochów (Warszawa)
* Grodzisk (osiedle w Warszawie)
* Groty (osiedle)
* Gucin (Warszawa)
* Górce
* Góry Skierdowskie

H

* Henryków (osiedle w Warszawie)
* Henryków (historyczny, województwo warszawskie)
* Huta Warszawa

I

* Imielin (osiedle w Warszawie)

J

* Jadwisin (Okęcie)
* Jazdów
* Jelonki (osiedle)

K

* Kabaty
* Kalenica (osiedle w Warszawie)
* Kamionek (Warszawa)
* Kawęczyn-Wygoda (Warszawa)
* Kobiałka (osiedle w Warszawie)
* Kolonia Lubeckiego


K c.d.

* Konstantynów (osiedle w Warszawie)
* Kozia Górka (osiedle w Warszawie)
* Koło (Warszawa)
* Ksawerów (Warszawa)
* Kąty Grodziskie
* Kępa Gocławska
* Kępa Tarchomińska

L

* Lasek Bielański
* Latawiec (osiedle w Warszawie)
* Lewandów
* Lotnisko (Warszawa)

M

* Marcelin (osiedle w Warszawie)
* Mariensztat
* Marymont
* Marymont-Kaskada
* Marymont-Potok
* Marymont-Ruda
* Marysin Wawerski
* Mańki-Wojdy
* Miasteczko Wilanów
* Miedzeszyn
* Mirów (Warszawa)
* Międzylesie (Warszawa)
* Moczydło (osiedle w Warszawie)
* Muranów
* Młociny

N

* Natolin (Warszawa)
* Niedźwiadek (Warszawa)
* Nowa Praga
* Nowe Bródno (osiedle w Warszawie)
* Nowe Miasto (Warszawa)
* Nowe Świdry
* Nowodwory
* Nowolipki (Warszawa)

O

* Ochota (Warszawa)
* Odolany
* Okęcie
* Olesin (osiedle w Warszawie)
* Olszynka Grochowska (Warszawa)
* Opacz Wielka
* Osiedle Białe Łąki
* Osiedle Jazdów w Warszawie
* Osiedle Młodych w Warszawie
* Osiedle Przyjaźń (Warszawa)
* Osiedle Ostrobramska

P

* Paluch (osiedle)
* Pelcowizna
* Piaski (osiedle)
* Piekiełko (osiedle w Warszawie)
* Placówka (rejon w Warszawie)
* Powiśle (Warszawa)
* Powsin (osiedle w Warszawie)
* Powązki (Warszawa)
* Płudy (osiedle w Warszawie)

R

* Radiowo


R c.d.

* Radość (osiedle Warszawy)
* Rakowiec (osiedle w Warszawie)
* Raków (osiedle)
* Ruskowy Bród
* Różopol
* Różopole (osiedle w Warszawie)

S

* Sady Żoliborskie
* Sadyba (Warszawa)
* Salomea (osiedle)
* Saska Kępa
* Siekierki (Warszawa)
* Skorosze (osiedle Warszawy)
* Solec (Warszawa)
* Solipse
* Stara Praga
* Stare Bielany
* Stare Bródno (osiedle w Warszawie)
* Stare Miasto w Warszawie
* Stare Świdry
* Stary Mokotów
* Stary Żoliborz
* Stegny (Warszawa)
* Stokłosy (osiedle w Warszawie)
* Szamocin (osiedle w Warszawie)
* Szczęśliwice (Warszawa)
* Szmulowizna
* Słodowiec
* Służew
* Służewiec

T

* Tarchomin
* Targówek Fabryczny (osiedle w Warszawie)
* Targówek Mieszkaniowy
* Tomaszew (osiedle w Warszawie)

U

* Ujazdów (Warszawa)
* Utrata (osiedle w Warszawie)

W

* Wawer (osiedle)
* Wawrzyszew (osiedle)
* Wiktoryn (osiedle)
* Winnica (osiedle w Warszawie)
* Witolin
* Wiśniewo (osiedle w Warszawie)
* Wolica (osiedle w Warszawie)
* Wrzeciono (osiedle)
* Wyględów (Warszawa)
* Wólka Węglowa
* Włochy (osiedle)

Z

* Za Żelazną Bramą
* Zacisze (Warszawa)
* Zatrasie
* Załuski (osiedle w Warszawie)
* Zbarż

Ł

* Łapigrosz

Ś

* Śródmieście Południowe (Warszawa)
* Śródmieście Północne (Warszawa)

Ż

* Żerań
Przeczytaj więcej odpowiedzi
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aircar.opx.pl