Czytasz wypowiedzi znalezione dla zapytania: stare samoloty
Temat: 20 letni Concorde czy 20 letni Mercedes - co bezpieczniejsze ?
Użytkownik Dariusz <telet@poczta.onet.pl w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:39829E48.4@poczta.onet.pl...
Przyklad Concorda wyraznie temu zaprzecza.
Gdy mam leciec 20 letnim samolotem to oczywiscie wybiore samochod.
Bo 20 letni samochod moge bezpiecznie zatrzymac i z niego uciec zanim
wybuchnie czy sie zapali.
Gratuluje optymizmu. Czy masz dar przewidywania przyszlosci - wiesz, ze np.
za 12 sekund Twoj piekny bolid eksploduje?!
Kiepski kierowca wjedzie 20 letnim mercedesem w drzewo, do rowu,
ale przezyje.
Wielu, bardzo wielu kierowcow jednak nie przezylo takiego "dzwonu"
Pilot ktory zrobi blad nie ma szans przezycia, ani zaloga czy
pasazerowie.
Bzdura. Wiele awrii zakonczylo sie jednak szczesliwie. A choc konsekwencje
bledu sa grozniejsze w samolocie, to jednak nie zapominaj, ze piloci to
profesjonalisci - a nie jak na drogach kierowcy niedzielni, amatorzy,
pijani, niedowidzacy, psychiczni, pozbawieni refleksu, rozmawiajacy przez
komorke itd. Pamietaj o duzej selekcji kandydatow na pilotow i ich ciaglych
badaniach. Wsrod kierowcow bada sie tylko zawodowych i to nie tak czesto.
Poza tym zdumiewa mnie fakt eksploatowania tak starych samolotow.
Nic w tym dziwnego. Samoloty sa badane przed kazdym lotem, a wszystkie wazne
zespoly maja okreslony czas pracy. Czy Twoj 20 letni merc jest badany przed
kazdym wyjazdem w trase? Czy regularnie go serwisujesz? Czy wymieniasz
okresowo wazne dla bezpieczenstwa elementy, np. przewody hamulcowe? Dam
glowe ze nie - bo komu sie to oplaca? I dlatego nie mozna porownac samolotu
z samochodem.
Niemniej mnie przeraza , ze tak stare samoloty przewoza bogatych
biznesmenow, bankowcow, ludzi, ktorzy kupuja nowe mercedesy
a musza latac 20 letnimi samolotami.
Nie musza. Loty nie sa przymusowe. Wprost przeciwnie - trzeba za to sporo
zaplacic. A nowych mercow nie kupuje sie dla bezpieczenstwa lecz dla
prestizu i wygody. A pamietasz jakim autem jechala po raz ostatni ksiezna
Diana? I czy to bylo 20 letnie auto? Czy zdazyla je zatrzymac i wyskoczyc
zanim nastapila eksplozja?
Czy to nie jest paradoks ?
A moze wlasnie demokracja. Ze biedny czy bogaty, wsiada do
tego 20 letniego samolotu i ginie bez roznicy,
bo nie zabezpiecza go poduszki powietrzne, czy boczne wzmocnienia,
kuloodporne szyby czy opancerzenie.
Zastanow sie po co sa w tak bezpiecznych samochodach wszystkie te pasy,
napinacze, poduszki, wzmocnienia, itd. I skad tyle ofiar wypadkow
drogowych...
Pozdrawiam
Marek Gasek
Temat: 20 letni Concorde czy 20 letni Mercedes - co bezpieczniejsze ?
Stawialbym jednak na Concorde ...
Bardzo mnie martwia uwagi dziennikarzy i roznych badaczy,
twierdzacych ze wedlug statystyki wypadkowosci to samoloty sa
bezpieczeniejsze od samochodow.
Przyklad Concorda wyraznie temu zaprzecza.
Gdy mam leciec 20 letnim samolotem to oczywiscie wybiore samochod.
Bo 20 letni samochod moge bezpiecznie zatrzymac i z niego uciec zanim
wybuchnie czy sie zapali.
20 letni Concorde sie zapalil na pasie startowym, ale zatrzymac sie
podobno juz nie mogl (?)
Kiepski kierowca wjedzie 20 letnim mercedesem w drzewo, do rowu,
ale przezyje.
Pilot ktory zrobi blad nie ma szans przezycia, ani zaloga czy
pasazerowie.
Samolot w zadnym stopniu nie jest bezpieczniejszy od samochodu.
Bo awaria konczy sie zabiciem pasazerow.
Poza tym zdumiewa mnie fakt eksploatowania tak starych samolotow.
Byly Ily, byly TU144 podobno stare , przestarzale i wycofane,
ale 20 letni Copncorde tez byl przestarzaly i nadal latal na miastami.
Na liscie jest wielu biznesmenow, ktorzy czesto lataja tymi Concordami,
ciekawi mnie czy ktos zechce nadal udowadniac, ze samolot jest
bezpieczeniejszy .
Samoloty nie sa bezpieczeniejsze. Ich jest po prostu bardzo malo
i dlatego sie nie zderzaja w powietrzu.
Gdyby liczba samolotow wzrosla 10 x , tak jak ostatnio liczba samochodow
na ciasnych drogach
to ryzyka zderzen by wroslo o 100-200 %
Niemniej mnie przeraza , ze tak stare samoloty przewoza bogatych
biznesmenow, bankowcow, ludzi, ktorzy kupuja nowe mercedesy
a musza latac 20 letnimi samolotami.
Czy to nie jest paradoks ?
A moze wlasnie demokracja. Ze biedny czy bogaty, wsiada do
tego 20 letniego samolotu i ginie bez roznicy,
bo nie zabezpiecza go poduszki powietrzne, czy boczne wzmocnienia,
kuloodporne szyby czy opancerzenie.
Temat: 20 letni Concorde czy 20 letni Mercedes - co bezpieczniejsze ?
On Fri, 28 Jul 2000 18:18:48 +0200, "Jerzy Stanisz" <j@ks.onet.plwrote:
| Samolot w zadnym stopniu nie jest bezpieczniejszy od samochodu.
| Bo awaria konczy sie zabiciem pasazerow.
| Na liscie jest wielu biznesmenow, ktorzy czesto lataja tymi Concordami,
| ciekawi mnie czy ktos zechce nadal udowadniac, ze samolot jest
| bezpieczeniejszy .
| Samoloty nie sa bezpieczeniejsze. Ich jest po prostu bardzo malo
| i dlatego sie nie zderzaja w powietrzu.
To jest trywialnie proste do obliczenia. Spędzając godzinę w samolocie
szansa, że tego nie przeżyjesz jest znacznie mniejsza niż gdybyś siedział w
samochodzie (nie mam na myśli zaparkowanego samochodu).
Już wiele razy ludzie to liczyli i tak im jakoś wychodzi.
| Gdyby liczba samolotow wzrosla 10 x , tak jak ostatnio liczba samochodow
| na ciasnych drogach
| to ryzyka zderzen by wroslo o 100-200 %
Co z tego? Jest ich tyle ile jest i dlatego są bezpieczniejsze.
| Niemniej mnie przeraza , ze tak stare samoloty przewoza bogatych
| biznesmenow, bankowcow, ludzi, ktorzy kupuja nowe mercedesy
| a musza latac 20 letnimi samolotami.
Bzdura. Taki samolot przechodzi wielokrotnie rygorystyczne przeglądy
techniczne i remonty kapitalne. W nieszczęsnym Concorde 25lat miał
prawdopodobnie tylko kadłub.
| Czy to nie jest paradoks ?
| A moze wlasnie demokracja. Ze biedny czy bogaty, wsiada do
| tego 20 letniego samolotu i ginie bez roznicy,
| bo nie zabezpiecza go poduszki powietrzne, czy boczne wzmocnienia,
| kuloodporne szyby czy opancerzenie.
Zaprojektowanie i uruchomienie produkcji nowego samolotu jest _piekielnie_
drogie i dlatego bardzo wolno się zwraca.
Tak jest, że czym większe tym dłużej musi służyć.
Nie wiem, czy wiesz, że marynarka wojenna USA nadal używa lotniskowców
pamiętających drugą wojnę światową.
Arkadiusz Dąbrowski
Temat: dowcip z grupy chomor
Dobry i pasuje do grupy ;-))))
Podczas II wojny alianckie bombowce po nalocie skracały sobie drogę
powrotną
z Niemiec przez Szwajcarię. W samolocie dowódcy dywizjonu odezwało się
radio:
Radio: Tu szwajcarska obrona powietrzna, czy wiecie że naruszyliście
neutralne
terytorium Szwajcarji?
Dowódca: Wiemy
R: Czy wiecie, że jeśli natychmiast nie zmienicie kursu będziemy zmuszeni
otworzyć
ogień?
D: Wiemy
Po chwili:
D: Tu dowódca dywizjonu, czy wiecie, że strzelacie 1000 stóp za nisko?
R: Wiemy
Stary dowcip, wojenny, przytoczony w książce (bardzo zresztą symaptycznej, a
niekiedy dającej do myślenia) "Podróż bez biletu", niestety, nie pamiętam
autora.
Dokładniej to szło, że eskadra bombowców brytyjskich uciekła w przestrzeń
neutralną Szwajcarii przed pościgiem niemieckich myśliwców. I w tym momencie
odbyła sie wyżej przytoczona rozmowa. Chwilę później podobna rozmowa odbyła
sie z niemieckimi myśliwcami :)
A z tej książki jeszcze tak mi się przypomniały przykłady propagandy
francuskiej z czasów kamapanii '40 roku, jedna z komentarzem autora książki:
"Nasze dywizje w absolutnym porządku wysofują się na z góry upatrzone
pozycje tak szybko, że zdziesiątkowane oddziały nieprzyjaciela nie mogą za
nimi nadążyć."
""Niemcy wysyłają do boju jedynie stare samoloty szkoleniowe". Patrząc jak
te niemieckie graty dają łupnia naszym zaczęlismy się zastanawiać co to
będzie, gdy Niemcy wyślą do walki samoloty bojowe?"
Za dosłowność cystatów nie ręczę, czytałem tę książkę dość dawno :(
Okruch
Temat: herkulesy
| Jezlei chodzi o ten smietnik to przyjzyj sie co dostajemy; stare
OHP,
| stare Kobbeny z ktorych przynajmniej 1 od razu idzie na czesci,
stare
| czolgi, stare samoloty.
Leopardy - sam pomysł średni, ale
od czołgów jako takich to się ....
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: F16-na złom!
wogóle to jak można kupić stare samoloty z pustyni, masakra, gratuluje
rozumu
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Miedwiediew nawija na haju o planach zbrojeniowych do 2020!
maX pisze:
| Ponadto ten "ruski straszak" jest wykorzystywany w innych krajach do
| podpierania amerykańskiej polityki (Polska+Gruzja=tarcza,
| Gruzja+wojenka=członkostwo w NATO)!
Oczywiście wraz z innymi straszakami (Chiny, Iran, czy nawet (mocno
rozbudowywująca armię i mogąca stanowić zagrożenie dla sojuszników USA w
Ameryce Pd) Wenezuela)
Chavez dzisiaj znów zakupił w Rosji broni za 1 mld dolców! Ale to
oczywiście pajac. CIA załatwi go jak Allende gdyby tylko zaczął mieszać
na serio w Ameryce Łacińskiej i propagować nacjonalizację prywatnej
własności a szczególnie amerykańskiej. :)
| Ale swoją drogą to trzeba być nieźle upitym ruskim oglądaczem
| kremlowskiej TV, żeby uwierzyć w "kosmiczny system obrony"! :) :) : )
To już przestało być śmieszne, to jest żałosne.
Ale oni kurde jadą z tą pieśnią od czasu ustąpienia Jelcyna. W TV ciągle
pokazują, ze lata ta sama rakieta wystrzelona za Breżniewa...to jest
gorzej niż żałosne bo Ruskie strasznie łatwo nabierają się na to! :)
| No i realna przewaga nad Ruskimi rośnie!
Ano. Za 10 lat USA będą miały już duże ilości F22 i F35; a rosyjskie
lotnictwo bojowe za 10 lat ...
Jeśli nie liczyć chwytu z utrzymywanie w "papierowej służbie" starych
samolotów to widzę to bardzo, bardzo cienko...100-200 "nowych" samolotów
bojowych. :)
| Dlatego zbliża się wojenka z Iranem!
Może i z Pakistanem. Po Musharaffie władze obejmą tam prawdopodobnie
ekstremiści islamscy.
Nie sądzę. Ameryka ma bardzo wpływowego przyjaciela w Pakistanie. Nazywa
się ISI. :)
Temat: Dlaczego Migi29 nie przyleciały w pierwszym terminie.
..chyba nie na temat, bo wczesniej pisałes o rzekomym braku mozliwosci
polatania nad zachmurzonym Oswięcimiem
Hm. Być może rzekomym. Ja w dowództwie PSP nie pracuję, więc nie wiem
czy był rzekomy, czy też nie. Znana mi wersja mówi, że miał być wspólny
przelot, a MiGi nie poleciały, z uwagi na trudne warunki atmosferyczne.
(które jakoś F-15I nie uniemożliwiły lotu, ale co tam....).
wiec czekam, czego Ci na tych 29tych brakuje z systemów nawigacyjnych.
Najprościej : tego co miały F-15I, a co umożliwiło im lot.
Jak _sądzę_ , może to być cokolwiek - np. piloci z uprawnieniami.
Zużyte, stare samoloty =mały nalot =brak uprawnień.
Być może niesprawny osprzęt. Być może mapa cyfrowa + GPS
wystarczy.
Krótko mówiąc, zaczyna mnie irytować nie tyle przejmowanie się, co tak
silna
zależność możliwości działania sprzętu wojskowego w XXI wieku od czegoś
tak prozaicznego, jak pogoda. OK, rozumiem, że praw fizyki nie można
zmienić, ale bez przesady....nie musimy się martwić czymś takim, jak
tornada,
burze piaskowe itp - więc w czym problem ? Już w czasach II WŚ latano
przy pułapie chmur rzędu 100 m i tragedii nie było.....a od tego czasu
technika
nawigacyjna zrobiła kilka postępów. Nawet w ZSRR, w co niektórym pewnie
trudno uwierzyć :O)
Pokazowego strzelania w wykonaniu Leopardów 2 z okazji ich wprowadzenia
do 10 BKP nie było - 'z powodu mgły'.
Przelotu nad Oświęciemiem nie było - 'warunki atmosferyczne'
Katastrofa Iskry (kilka lat temu) - 'warunki atmosferyczne'
Dostawa MiGów do Bydgoszczy - a jakże 'warunki atmosferyczne'.
Jeszcze trochę, za za przegraną w 1939 obarczy się pogodę
(upalne lato zamiast deszczy....)
Jeżeli natomiast usłyszę podobną argumentację odnośnie naszych
nowo zakupionych F-16, to zwyczajnie uznam, że albo ktoś pieprzy
bez sensu, albo cały ten sprzęt nie jest wart wydanych na jego zakup
i utrzymanie pieniędzy. Na szczęście na to przyjdzie jeszcze poczekać
przynajmniej kilka lat, a najprawdopodobniej nic takego się nie wydarzy.
Więc siłą rzeczy, pojawia się pytanie :
czy w przypadku wojny, też nie skorzystamy z tego sprzętu
z powodu 'warunków atmosferycznych', czy skorzystamy 'na wariata',
bo innej opcji nie będzie.
A jako że nasze MiGi-29 są cokolwiek przestarzałe (co udowodniło
kilka ostatnich konfliktów, gdzie samoloty w podobnych wariantach
się....nie popisały ) siłą rzeczy rozmowa zeszła na modernizację,
temat zresztą często i gęsto poruszany na grupie.
Temat: Dlaczego Migi29 nie przyleciały w pierwszym terminie.
| wiec czekam, czego Ci na tych 29tych brakuje z systemów nawigacyjnych.
Najprościej : tego co miały F-15I, a co umożliwiło im lot.
Jak _sądzę_ , może to być cokolwiek - np. piloci z uprawnieniami.
Zużyte, stare samoloty =mały nalot =brak uprawnień.
to juz mało merytorycznie bo moze dodtyczyc kazdego samolotu
Być może mapa cyfrowa + GPS
GPS na 29tym jest a mapa cyfrowa to nie wiem czy na tych efach była.
Krótko mówiąc, zaczyna mnie irytować nie tyle przejmowanie się, co tak
silna
zależność możliwości działania sprzętu wojskowego w XXI wieku od czegoś
tak prozaicznego, jak pogoda. OK, rozumiem, że praw fizyki nie można
zmienić, ale bez przesady....nie musimy się martwić czymś takim, jak
tornada,
Aaa to to oczywiscie rozumiem i nawet podzielam.
Jeżeli natomiast usłyszę podobną argumentację odnośnie naszych
nowo zakupionych F-16, to zwyczajnie uznam, że albo ktoś pieprzy
bez sensu, albo cały ten sprzęt nie jest wart wydanych na jego zakup
i utrzymanie pieniędzy.
mogę w ciemno powiedziec że napewno usłyszysz. BANKOWO
bo widzisz te przeloty nad oswiecimiem i przelot migów do wzl
jest bardzo watło zwioazany z faktycznymi mozliwosciami technicznymi.
dlatego draznia mnie takie przytyki że niby kupilismy jakies badziewie za
1euro. co
to we mgle nie może latac.
A jako że nasze MiGi-29 są cokolwiek przestarzałe (co udowodniło
kilka ostatnich konfliktów, gdzie samoloty w podobnych wariantach
się....nie popisały ) siłą rzeczy rozmowa zeszła na modernizację,
temat zresztą często i gęsto poruszany na grupie.
uzbrojenie, stacja RL - może i niespecjalne szczególnie przy większych
odległościach.
(co do konfliktów to i herkules dupa kiedy ludzi kupa.. )
ale to zupełnie inna soprawa niż stwierdzenie że te samolociki ledwo
powietrza się trzymają i gubia se we mgle
Temat: kupię stare samoloty z ...
KUPIĘ SAMOLOTY NIEMIECKIE Z DRUGIEJ WOJNY ŚWIATOWEJ (CZĘŚCI TEŻ) NAJLEPIEJ
NIEMIECKIE
TEL 0606877183
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Walerij Trojanow oczyszczony...
Ale najlepsze dopiero potem:
"Z raportu komisji wynika, że w rosyjskiej armii panuje bałagan. Wojskowe
służby kontroli lotów zgubiły SU Trojanowa i nie potrafili skierować go na
lotnisko w obwodzie kaliningradzkim. Spadł na Litwie 50 km od Kowna.
Wyjawiono również, że źle był przygotowany sam samolot, nie zdziałał
system nawigacyjny. Podczas śledztwa rosyjski generał, który przyglądał
się pracom litewskiej komisji, musiał zdradzić kilka "tajemnic" rosyjskiej
armii. SU 27 okazał się składanką z kilku starych samolotów, a Trojanow z
powodu chronicznego braku paliwa dla wojska miał minimalne doświadczenie w
pilotowaniu."
Hy, hy pamietam te niedawne polajanki rosyjskiego generala na temat
natowskiej obrony. Skladak z kanibalizacji (coz to za tajemnica swoja
droga - pewnie wiekszosc tego co lata jest takimi skladakami wlasnie)
Zgubienie przez kontrole to blamaz. Widac ...ze wszystko sie popsulo :P A
juz najlepsze w tym wszystkim jest to, ze ow general zarzucal natowskim
silom, ze niezareagowaly i ze mysliwce nie doprowadzily Su do rosyjskiej
granicy... coz ma to w sumie sens - sam samolot nie byl w stanie tego zrobic
z powodu awarii systemu nawigacji a kontrola ktora powina doprowadzic
uszkodzona maszyne po prostu ja zgubila. Nie wprost zostalo to wtedy
powiedziane. Coz za aluzyjnie wyrazony samokrytycyzm :P No, no!
Zresztą ta sama komisja dała po łapach i swoim:
"Komisja śledcza przy okazji wykryła również około 20 luk w litewskim
systemie obrony przeciwlotniczej."
Czyli Litwa na incydencie sporo zyskala
ein
Temat: pierwszy okręt z systemem AEGIS [CG-50] idzie na emerytur
A jakże ...budują ! Montują lokalne klony Arleigh Burke'a (kadłub i
okolica).
Tyle że do swoich klonów (Kongo) Japonia dostała system Aegis, zaś Tajwan
nie.
jakie klony Burkow? skad masz takie info.. global security podaje liste
jednostek tajwanskich i Burki "ewentualnie" kolo 2010 a juz napewno nie
montowane na tajwanie ;)
http://www.globalsecurity.org/military/world/taiwan/navy.htm
| zreszta poco im Tico skoro teraz biora bodaj 4 Kidd'y..
Biorą ? Przecież Kidd to achem..... no...... jakby trochę... wiekowe.
wiekowe nie wiekowe system plot maja bardzo dobry.. a tego glownie tajwanowi
brakuje..
| niech naucza sie obslugiwac te niszczyciele a pozniej ewentualnie
hamerykanie im sprawia
| kilka niszczycieli z AEGISem..
A faktycznie, gdzies czytałem że na Tajwanie z wyszkoleniem MW jest dość
krucho...
Ponieważ jestem nie na bieżąco - jakieś nowiny w sprawie zakupu nowych OP
przez
Tajwan ?
Tajwan podpisal wstepna umowe na zakup konwencjonalnych OP z.. USA ;)
Problem polega na tym ze hamerykanie nie maja technologii zeby taki
nowoczesny okret wyprodukowac.. Chcieli takie technologie nabyc razem z HDW,
ktore zostalo kupione przez hamerykanski fundusz inwestycyjny ale plan jakos
nie wyszedl.. Nikt oprocz hamerykanow OP Tajwanowi nie kce sprzedac.. bo
oznaczaloby to niezle wkurzenie sie Chin wlasciwych czyli pekinu :) Sprawa
umarla smiercia naturalna.. chodza sluchy za tajwan w zamian ma kupic troche
orionow placac krocie za stare samoloty ;)
pozdrowka
lekomin inc
Temat: DOL-e jaszczembii
Podejrzewam, że w czasie pokoju tak się cackają ze względu na drogi sprzęt
i pilota - w razie wojny nie byłoby na to czasu i tyle. Co do starych
samolotów - raz, że wtedy obowiązywały luźniejsze (bardziej praktyczne?)
procedury "radzieckie", a dwa, że wysunięty przed resztę samolotu wlot
powietrza praktycznie uniemożliwiał zassanie śmieci do silnika. W przypadku
"29", a zwłaszcza F-16 już tak dobrze nie ma i jak przednie koło coś
poderwie z ziemi, to może być przykro.
Wygląda na to, że z DOL zrezygnowano ze względu na jeden z lub połączenie
poniższych czynników:
- koszty utrzymania DOL
- problemy z polową obsługą techniczną nowych samolotów
- niechęć do nieustannego certolenia się z urzędniczą cywilbandą, nie
mającą zrozumienia dla potrzeb obronnych, no i ze zwykłymi użytkownikami
drogi, którzy co prawda chętnie popatrzą na starty i lądowania, ale nie
wtedy, kiedy się spieszą na swoje pole albo do roboty
- możliwe, nie wiem, że doktryna NATO także zakłada rezygnację z DOL - w
końcu układ może się bronić z dalej położonych i łatwiejszych do obrony
lotnisk, także dzięki zwiększeniu zasięgu dzięki tankowaniu w powietrzu, a
raz rozstawiony DOL nie jest łatwy do obrony po wykryciu przez npla (choćby
dlatego, że jest bliżej niego). Może być i tak, że system z odległymi
lotniskami i tankowaniem w powietrzu działa szybciej i sprawniej niż DOL.
Wszystko to przy założeniu, że walczy całe NATO od razu (i to jest właśnie
słaba strona). Mimo to nie byłoby źle mieć część samolotów pionowego
startu, by móc bronić przewagi w powietrzu w pierwszym okresie obrony -
lądowisko takich np. Harrierów bez porównania trudniej wykryć i zniszczyć
niż DOL. Ale czy następca Harriera będzie miał podobną możliwość obsługi
polowej? Bo Amerykanom chyba za bardzo na tym nie zależy?
T.
Temat: Wybieramy T-38. Przeciek z deblinskiej konferencji
Z całym szacunkiem dla Twojego taty, w jakich latach był instruktorem i
gdzie?
Tak byl instruktorem w Szkole. Od polowy lat 70 w Tomaszowie, po kilku latach
przeniosl sie do Deblina, gdzie byl dowodca eskadry (pozniej Indie, Komenda),
od kilku lat na emertyturze.
Zaznacze przy okazji, ze powyzsze opinie sa moimi wlasnymi, on jedynie
stwierdzi, ze ilosc kosztow zwiazanych z posiadaniem w procesie szkolenia T-38
nie jest rekompensowana w jakosci nauczania (ale o tym dalej).
Jakich elementów nie da się wykonać na samolocie poddźwiękowym? ITD...
Zacznijmy od tego - w czym tak naprawde przejawia sie przewaga T-38? Na nieco
wiekszej predkosci maksymalnej (a ile razy w ciagu roku przecietny
pilot "szybkich" przekracza bariere dziewku? Pare? Na jakich predkosciach
toczyly sie walki powietrzne w rzeczywistych konfliktach zbrojnych?), czy
przeciazeniach? We wszystkich innych elementach np L-159B nie musi ustepowac
amerykanskiemu "odpowiednikowi".
Od poczatku owa dyskusja zmierzala w kierunku innym od zamierzonego. Obecna
koncepcja przejecia uzywanych T-38(czy tez poprostu szparek F-5), jest tak
samo "trafna" i "z ekonomicznego punktu widzenia najlepsza" jak "przejecie" C-
130 zamiast wlaczenia sie w proces budowy A400M. Jakie szanse daje pozyskanie,
powiedzmy wprost - starych samolotow, za mniejsza cene, w stosunku do
mozliwosci wlaczenia wlasnego przemyslu i srodkow badawczo-rozwojowych w proces
wdrazania nowej maszyny? Co daje nam to w perspektywie (nie najblizszych
wyborow jak faktycznie problemy rozpatruja nasi politycy) ale 2-3 dekad (jak
dlugo beda mogly sluzyc T-38) Jakie szanse dla naszego przemyslu daje
posiadanie modernizowanych przez Boeninga i firmy izraelskie? Czy zostaniemy
dopuszczeni do remontow glownych i koniecznych, na przestrzeni 3 dekad
procesach modernizacyjnych? Czy obieg wiedzy, technologii, wreszcie kapitalu
bedzie odbywal sie takze wewnatrz naszego kraju? Czy nasze osrodki badawczo-
rozwojowe cos zyskaja? Czy moze umknie im ostatnia juz szansa na wlaczenie sie
w program juz nawet nie budowy ale choc funkcjonowania i modernizacji
nowoczesnego samolotu wojskowego? Co faktycznie zyskamy jako kraj z zakupu
amerykanskiego produktu?
Te pytania sa rownie, kto wie czy nie istotniejsze, niz to czy jeden na 10 czy
jeden na 20 pilotow nie przejdzie pomyslnie konwersji na samoloty naddzwiekowe.
To jest wlasnie calosciowy koszt podjecia decyzji o zakupie T-38 (czy
pochodnych).
Temat: WP w siłach szybkiego reagowania NATO
| Polska powinna do najpóżniej 2015 mieć w pełni zawodową armię, która
była by
| odpowiednio wyposażona. Mam tu na myśli:
| -modernizacja Leoparda 2A4 do standartu A6
| -nowy BWP
| -KTO
| -zmodernizowany Twardy
| -Krab i zmodernizowana Dana
| -około 100 samolotów
| -samoloty transportowe klasy A400M/C-130
| -2 powietrzne tankowce
| -nowoczesny śmigłowiec ppanc
| -7 Gawronów.
| To tylko tak pokrótce. Może jest w tym trochę mażycielstwa ale jest to
realne.
| Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji:)
2 powietrzne tankowce - tu bym sie zastanawial.
Przydały by sie choćby do szkolenia i treningu tankowania w powietrzu, mogły to
by być jakieś przebudowane stare samoloty pasazerskie
( np. tak jak w Holandi 2 DC-10).
Nic nie napisales o flocie, uwazasz ze jest zbedna?
Flota jest bardzo potrzebna, uważam że jest to jedyna formacja która ma obecnie
wizję rozwoju i realizuje ją mimo małych pieniędzy.
Napisałem:
7 Gawronów
i
5 niszczycieli min,
3 660 z RBSami,
2-4 okręty logistyczne
ewentualnie 2 noweokręty podwodne.
MW powinno posiadać też lotnctwo 18 samolotów albo Iryda lub zmodernizowany
SU-22 rozwiązanie tymczasowe i kilka nowych śmigłowców ZOP.
:)
Pozdrawiam:)
Wszystkiego Dobrego W Nowym Roku
Bartek
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Temat: WP w siłach szybkiego reagowania NATO
Pierwsza sprawa - przewidujemy, że będziemy mieć dwa rodzaje brygad
ogólnowojskowych.
Pierwszy rodzaj - ciężkie, oparte na czołgach i gąsienicowych BWP, jako
zdolnych do lepszego współdziałania z czołgami. A więc BWP1 zostają w
szyku - modernizowane.
Drugi rodzaj brygad - "średnie", (nie wiadomo dlaczego zwane też czasem
"lekkie") - oparte w całości na sprzęcie kołowym. Będą to więc KTO i wozy
wsparcia oparte na KTO, artyleria również oparta na kołach, w założeniu
całość zdolna do transportu powietrznego.
Wielu wojskowych krzywo patrzy na koncepcje tworzenie brygad mieszanych, a
przede wszystkim na pomysł dołożenia czołgów do brygad opartych na KTO.
Taka brygada traci najważniejsze zalety - możliwość szybkiego marszu po
drogach i transportu lotniczego.
Z drugiej strony: Kołowy transporter opancerzony jednak gorzej od
gąsienicowego współdziała z czołgiem w terenie, więc wymiana gąsienicowych
BWP na kołowe w brygadach pancernych - nie wydaje się dobrym pomysłem.
Smigłowiec przeciwpancerny - tu koncepcja jeszcze nie jest jasna. Jednym
marzą się eskadry wąskokadłubowych śmigłowców przeciwpancernych, innym
eskadry śmigłowców szturmowych, a więc "powietrzny BWP" - śmigłowiec
opancerzony, służący do przerzucenia drużyny żołnierzy i wspierania ich
ogniem.
Inni twierdzą, że brygada śmigłowcowa, powinna dysponować _trzema_
rodzajami śmigłowców:
- Wąskokadłubowe przeciwczołgowe - jako wsparcie ppanc i wsparcie ogniem
"porównywalnym z artylerią" - raz.
- Opancerzone transportowe - przeznaczone do przerzutu drużyn piechoty i
wsparcia ich ogniem - dwa;
- Rozpoznawcze - małe i nieopancerzone - to trzy.
Wszystkie rodzaje w razie potrzeby byłyby zdolne przenosić ppk.
Sprecyzuj co proponujesz...
| 2 powietrzne tankowce - tu bym sie zastanawial.
Przydały by sie choćby do szkolenia i treningu tankowania w powietrzu,
mogły to
by być jakieś przebudowane stare samoloty pasazerskie
( np. tak jak w Holandi 2 DC-10).
No ciekawe - ale zależy od tego do czego planujesz użyć lotnictwo.
Do treningu, z całą pewnością wystarczy jeden.
Acha, jeszcze jedno - opisałeś Wojska Operacyjne.
Skoro marzymy - to co proponujesz jeśli chodzi o Obronę Terytorialną?
Michał.
Temat: WP w siłach szybkiego reagowania NATO
Uważam że modernizacja BWP-1 nie ma żadnego sensu. Można pozostawić
wersję rozpoznawczą (BWR-1D/S) i jakieś inne jego podwersje (ale
wiele o nichh w WP nie wiem) jeszcze na kilka lat. Potrzebny jest nowy
gąsienicowy BWP, który mógłby towarzyszyć Leopardom 2, bo BWP-1
się do tego nie nadaje. Jest słabiutko opancerzony, weksploatowany i
zmiana wieży nie wiele zmieni. Można się też zastanowić czy nowy
BWP powinien pływać. Dobrą bazą dla nowgo BWP, byłby BWP-2000
(zrobiony w Obrumie).
Zgadza się BWP-2000 czyli cos co jesli dobrze pamietam bylo na podowziu
Kaliny (ukladacz min, prekursor podwozia do Chrobrego) z wloskim dzialem
60mm. Zgadza sie bylo by dobre, bo ze wzgledu na wielkosc, przeciwnik
zamiast strzelac do Leosi, strzelal by do BWPow, ciekawe co na to desant.
Same KTO są bez szans, czołgi im są niezbędne wcelu wsparcia, dobrym
wyjsciem byłby KTO z działem 105MM lub 120MM. Pozwolił by to
połączyć "lekkość" z kalibrem.
KTO z 120mm, czyli lekki czolg. To niestety koncepcja ktora sie nigdy w
nowoczesnej historii nie udala.
| 2 powietrzne tankowce - tu bym sie zastanawial.
| Przydały by sie choćby do szkolenia i treningu tankowania w
| powietrzu,
| mogły to
| by być jakieś przebudowane stare samoloty pasazerskie
| ( np. tak jak w Holandi 2 DC-10).
I bedziemy tankowali nasze 48 mysliwcow zeby z bazy pod Warszawa mogly
ddoleciec nad Gdansk lub Bialystok albo Zakopane, lepiej jedna Ruslane,
zebysmy od Ukraincow nie musielismy pozyczac.
Mike C.
Temat: Rosyjskie lotnictwo - rusofile, pod stół i szczekać!
Za "Rz":
Niemal jedna trzecia wszystkich myśliwców bombardujących armii rosyjskiej
jest niesprawna - ujawnia moskiewski dziennik "Kommiersant".
Najwięcej problemów dotyczy starych samolotów MiG-29. Gazeta odnotowuje, że
"sam resort obrony Rosji po raz pierwszy przyznał, iż dwieście myśliwców
bombardujących MiG-29 nie tylko nie jest w stanie wykonywać obecnie zadań
bojowych, lecz nawet wystartować z ziemi".
Do ostatniej katastrofy MiGa doszło z powodu korozji maszyny - przypomina
"Kommiersant", dodając, że eksperci wyjaśnili przyczyny wypadku właśnie
banalną przyczyną: wiekiem maszyny, skonstruowanej jeszcze za czasów ZSRR.
- To zaś oznacza, że dla sił powietrznych kraju nadszedł moment, kiedy
zaczną setkami tracić samoloty - pisze dziennik.
Gazeta cytuje oficjalne rosyjskie dane, z których wynika, że lotnictwo
wojskowe dysponuje obecnie 291 MiGami-29, z których 70 procent, jak
podawano przy okazji katastrofy takiej maszyny w październiku ub.r., ma
kłopoty z korozją. To zaś oznacza - pisze "Kommiersant" - iż problem ten
dotyczy około dwustu MiG-29. "Dla potencjału bojowego sił powietrznych
utrata dwustu maszyn to bardzo znacząca liczba, tym bardziej, iż właśnie na
maszynach tego typu szkoli się młodych pilotów" - pisze moskiewski
dziennik.
Gazeta cytuje słowa byłego (w latach 1998-2002) dowódcy sił powietrznych
Rosji generała Anatolija Kornukowa, iż zawsze uważał MiGi-29 za "cudowne
maszyny", lecz te z nich, które jeszcze pozostają w siłach powietrznych,
winny być wycofane i złomowane, podobnie jak Su-27, albo też przejść
niezwykle kosztowny kapitalny remont. - Postarzał się cały park rosyjskich
myśliwców - ostrzegł generał."
Obraz jest zbieżny z tym, który przedstawiał wielokrotnie Herhor - Rosjanie
przestają mieć czym latać, niedługo zostaną im drzwi od hangaru
T.
Temat: Nowy system na F-35 poszatkuje ruskie starocie!
On Sat, 4 Oct 2008 13:21:32 +0200, Konrad Stepien
<xba@vagreqngn.arg.cywrote:
W światłowodzie jest 200 000 km/s.
Radio jest szybsze, ale musisz doliczyć drogę do i z satelity.
Nawet te na niskich orbitach trochę jednak droge wydłużą. Geostacjonerne
odpadają w przedbiegach, bo 35 786 km razy cztery to sobie sam policz
opóźnienie.
BTW mecze w strzelanki sieciowe pomięczy europoą a stanami rozgrywa
się na serwerach na Islandji, żeby było mniej więcej sprawiedliwie.
I jakoś grają :) PRzy opóźnieniu rzędu sekundy przypuszczam że by nie
grali, więc jest dużo niższe. Samolot też by się - niekoniecznie
pilotować, ale dowodzić nim - dało. Ewentualne półsekundowe opóźnienia
to i tak niewielka cena za posiadanie w systemie człowieka który
zajmuje się orientacją w sytuacji i podejmowaniem decyzji (może nie
tych krytycznych czasowo, jak odpalenie wabi zakłócających czy unik
przed rakietą). A walczyć manewrowo, sterując bezpośrednio -
posiadając przewagę 10g też by się dało, myślę że zrekompensowałaby z
nawiązką te pół sekundy opóźnienia :). Operatorzy zdalnie sterowanych
celów USAF (nie pamiętam czy dedykowanych, czy przerobionych ze
starych samolotów myśliwskich) prowadzili z powodzeniem manewrowe
"walki powietrzne" z myśliwcami które miały je zestrzelić, ku
frustracji tamtych wymanewrowywując wszystkie pociski w nich
wystrzelone a potem wracając na lotnisko - i to mając o wiele zapewne
gorszą SA (obraz sytuacji powietrznej i taktycznej dookoła samolotu)
niż byłaby dostępna dla dzisiejszych wirtualnych pilotów. Oczywiście
tamte rakiety były to modele z lat 60-tych czy 70-tych, ale dziś
sytuacja byłaby podobna :)
(człowiek i tak widzi i odczuwa wszystko z pewnym opóźnieniem, więc
tu byłoby coś jak pilot w stanie wskazującym na spożycie ;)
Ami
Temat: Nowa doktryna wojenna USA
Hmm... doktryna jest taka jak napisane. Ameryka rules a komu sie to nie
podoba
albo już naostrzył albo po tym wystąpieniu zaczyna ostrzyć nóż. Polska
jest
sojusznikiem USA i na pierwszy rzut oka wszystko jest OK... z tym, że
Wielki
Szatan ma środki żeby się obronić przed różnymi takimi co im się hegemonia
USA
nie podoba a my jako sojusznik Wuja Sama świecimy g.... d.... i możemy
dostać w
zastępstwie jako łatwiejszy cel. I co najśmieszniejsze wcale nie będzie to
wina
USA tylko nasza.
Jesli to co piszesz było by prawda to nie dali by nam np gratisowego
kredytu na samoloty. Gdyby USa był tymWielkim Szatanem to kazali by nam
kupic stare samoloty po cenie nowych i nawet nasza strona nie miałby zadnych
pretensji.
Co do samej tresci doktryny to jest tam napisane ze Stany to duzy i
napotezniejszy militarnie kraj ktory ma liczne interesy na swiecie i przez
to jest bardziej podatny na ciosy niz innne tzw. "mocarstwa" (jak Rosja czy
Francja). Jedyne novum tej doktryny to jest mocniejsze (choc bez przesady)
podkreslenie ze Stany sa gotowe bronic swych interesów równierz bez wsparcia
ze strony dyplomatyczno-koteryjno-konferencyjnych grup i organizacji nacisku
ktore za swoje moralne wsparcie zadaja bardzo wysokiej ceny (vide Putin i
Gruzja).
Co do nas to smutne doswiadczenia ucza ze musimy szukac jakiegos
wsparcia z zewnatrz a nasi, wydawałoby sie ze naturalni, sojusznicy z UE
maja raczej na uwadze swoje bardzo blado zdefinowane interesy i cele (w
rodzaju Europa od Atlantyku az po Władywsotok czy francuskie hasło "nie
lubimy Ameryki za to ze jest wieksza od Francji") niz podjecie wysiłku na
rzecz stworzenia wspólnej armii i polityki zagranicznej dla calej Wspólnoty.
Oferta Stanów jest jedynyn konkretem na ktorym mozemy sie jako tako
oprzec. No i ostatnia sprawa - nie ma co sie tak emocjonowac ta doktryna
(choc rozumiem ze jak komus bardzo zalezy to kazda rzecz da sie
wyinterpretowac jako celowe i szkodliwe działanie USA) bo jest to tylko
delkaracja celów i sordków a nie jakis konkretny plan gry pt. "dzis pomagamy
wszystkm od A do E a szkodzimy tym od F do Z".
P.
Temat: wielkokalibrowy karabin wyborowy
W starych samolotach była to butla z CO2.
W samolotach stosowano tez wypelnianie
tej przestrzeni schlodzonymi spalinami.
Temat: Drive by wire - dobre (długie)
On Thu, 23 Jun 2005 12:08:48 +0200, Jakub Witkowski wrote:
| Jakoś w tym C5 nie wyeliminowano hydrauliki, dano tylko elektroniczne
| sterowanie nią - a dokładnie to samo jest w Boeingu - elektroniczny
| joystick i potem hudraulika.
Kluczowe słowo to elektroniczny. Czy elementy wykonawcze są
hydrauliczne, czy elektryczne, nie ma znaczenia. Ważne że sygnał
po drodze w pewnym momencie jest przetwarzany elektrycznie i tylko
w takich przypadkach stosuje się okreslenie "by wire".
To ze to jest elektronika ma mniejsze znaczenie - hydraulika
tez moze sie popsuc. Gdzie niezawodnosc jest istotna
wstawia sie _wspomaganie_ - czyli jak sie popsuje to ciezko, ale
jednak da sie sie zahamowac czy skrecic.
Obawiam sie tylko ze w duzych samolotach [a 767 duzy jest]
dzis juz po prostu sie tak nie da - za wielkie stery zeby
bez wspomagania mogli je piloci jakos znaczaco wychylic.
Podobnie chyab z hamulcami w tirach - tez niestety wszystkie
urzadzenia musza byc sprawne, bo sama noga sie nie zahamuje.
Do Airbusa zarzuty byly ze w tej elektronice po drodze za duzo
jest "inteligentnych" komputerow, ktore "koryguja bledy pilota".
No i czasem koryguja - pilot chce w gore, a samolot leci w dol,
bo komputer uznal ze wie lepiej.
Nawiasem mowiac - jeden z wypadkow airbusa spowodowany byl
powszechna opinia oi jakosci tych komputerow - komputery
prawidlowo raportowaly niski stan paliwa, sytuacja byla dziwaczna,
piloci ocenili ze "komputer zwariowal" .. i ladowali bez silnikow.
P.S. w malych i starych samolotach .. stery sa linkami poruszane
.. czy to sie nie nazywa "by wire" tez ? :-)
PPS. zaciski hamulcow tez moga wkrotce byc elektryczne - prototypy
Delphi robila dawno temu. I skonczy sie _wspomaganie_ hamulcow ..
J.
Temat: PROPOZYCJA : pl.rec.lotnictwo
Cezary Olszewski <go@polbox.comwrote in article
<34e57d2@news.tpnet.pl...
Proponuje nowa grupe :
pl.rec.lotnictwo ( lub pl.rec.aviation )
ZA ZA ZA ZA ZA ZA ZA ZA ZA ZA
Jak bedzie glosowanie, to bede glosowal z kazdego z 7 e-maili, do ktorych
mam dostep!!
A temat jest znacznie szerszy :
proponuje z mozliwoscia podgrup, jesli na ktoryms bedzie duzy ruch.
- historia lotnictwa
pl.rec.lotnictwo.historia
- latanie rekraacyjne , sportowe
pl.rec.lotnictwo.rec
- spadochroniarstwo , lotniarstwo i paralotniarstwo
pl.rec.lotnictwo.paralotnie zamiast pl.rec.paralotnie
- restauracja starych samolotow
do pl.rec.lotnictwo.historia
- lotnictwo komunikacyjne ( linie lotn. itp.)
pl.rec.lotnictwo.travel
- lotnictwo wojskowe
- modelarstwo lotnicze
pl.rec.lotnictwo.modelarstwo ( ale na razie jest pl.rec.modelarstwo :)
- loty kosmiczne
pl.sci.kosmos to chyba juz jest
- konstrukcje ultralekkie
pl.rec.lotnictwo.amatorskie
- amatorskie budowanie wlasnych latadel
pl.rec.lotnictwo.amatorskie
- kupno , sprzedaz samolotow i czesci
pl.rec.lotnictwo.amatorskie
- symulatory lotnicze
pl.rec.lotnictwo.comp
- archeologia lotnicza
pl.rec.lotnictwo.historia rowniez
- imprezy lotnicze
dodac do pl.rec.lotnictwo.rec
zamiast pl.rec.lotnictwo.historia chyba lepiej pl.rec.lotnictwo.stare
Ale o tym pozniej.....
Trzeba najpierw zalozyc pl.rec.lotnictwo !!!
Pozdrawiam
Temat: pl.rec.lotnictwo
Oto CFV ktore wyslalem 27.03.1998 na c@usenet.pl - tak jak juz
wspomnialem bez zadnego oddzwieku do dnia dzisiejszego ... :
W zwiazku z dyskusja rozpoczeta 14.02.98 nad powstaniem grupy
pl.rec.lotnictwo
zglaszam CFV dla w/w grupy.
------------------------------CFV----(Call for
Votes)---------------------------
Nazwa grupy: pl.rec.lotnictwo
Krotki opis: Ptakom podobni...
Moderowana: NIE
Opis: Grupa poswiecona szeroko pojetemu lotnictwu. Ma to byc forum
dyskusyjne sympatykow , hobbystow , pasjonatow latania , samolotow , roznej
masci aparatow latajacych (od kupki sklejki i sznurka obciagnietych plotnem
do najnowszej maszyny "stealth" kosztujacej tyle co roczne dochody
Polski...). Dyskusje dotyczyc maja historii lotnictwa , latania
rekraacyjnego , szybownictwa , spadochroniarstwa , lotniarstwa , lotnictwa
wojskowego , lotnictwa komunukacyjnego , konstrukcji ultralekkich ,
amatorskiej budowy wlasnych "skrzydel" , komputerowych symulatorow
lotniczych , szkolenia lotniczego , archeologii lotniczej (poszukiwania i
wydobywania wrakow i szczatkow starych samolotow) , restauracji starych
samolotow , budowy latajacych replik.
Grupa moze sluzyc jako zrodlo informacji jak latac , na czym , gdzie , za
ile.
Powinna byc tez miejscem dyskusji nad przepisami i prawem lotniczym w Polsce
i na swiecie. Poprzez grupe mozna tez bedzie nawiazywac znajomosci w celu
np. wspolnej budowy amatorskiego samolotu lub wspolnego latania.
Dyskusje na temat paralotniarstwa i modelarstwa lotniczego powinny odbywac
sie na istniejacych juz grupach pl.rec.paralotnie i pl.rec.modelarstwo
(chyba ze w przyszlosci stana sie one podgrupami pl.rec.lotnictwo).
Dyskusje na temat kosmonautyki powinny odbywac sie na grupie pl.sci.kosmos.
Zabronione jest wysylanie binariow , spamow , krosspostowanie do zbyt wielu
grup
i dyskusje nie zwiazane z tematyka grupy.
Autor propozycji: ce@priv2.onet.pl (Cezary Olszewski)
Ogloszenie: pl.news.nowe-grupy
pl.announce.newgroups
pl.rec.paralotnie
pl.misc.militaria
pl.rec.modelarstwo
pl.rec.gry.komputerowe
Czas trwania: Dwa tygodnie
-------------------------------CFV---KONIEC---------------------------------
-------------
Temat: Amerykanie chcą nam skredytować kupno samolotu ...
Do Gumisia
Ale F-16 są już stare samoloty, wyczerpało się już ich
możliwości modernizacji, wystarczy żebyś przeczytał którykolwiek
artykuł na ten temat w np. Nowa Technika Wojskowa. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Szturm rosyjskiego specnazu na teatr w Moskwie ...
mut napisała:
> czy polacy nie lubią rosjan do tego stopnia żeby pleść jakiekolwiek głupoty
> byle tylko im dokopać ? a może to trochę zawiść że jednak rosja choć biedna
> radzi sobie z takimi sytuacjami i ma środki do walki z bandytami podczas gdy
> my musimy wydać pół budżetu zeby kupić stare samoloty ?
>
> kochani czeczeńscy bandyci, niedobrzy rosjanie, zły putin....
> tak się zastanawiam czy ktokolwiek z was ma jakiekolwiek pojęcie o
postępowaniu
>
> w takiej sytuacji ?
A moze byloby lepiej dac czeczencom wolny kraj?
Moze zakladnicy by teraz zyli co?
Myslisz ze Czeczency skula pod siebie ogon?
A jesli zamiast brac zakladnikow teraz naprawde zaczna wysadzac w powietrze
rosyjskie m,c donaldy?
> czy ci którzy uważaja że użycie gazu było zbrodnią itp mieli jakiś inny
> pomysł ? czy uważacie że było możliwe zdobycie teatru bez gazu ? to może
niech
> każdy wysili swoje obie szare komórki i się zastanowi co by się stało w
chwili
> wejścia do teatru komandosów gdyby samobójcy z materiałami wybuchowymi byli
> przytomni - czy wtedy nie skończyłoby się to zabiciem wszystkich w teatrze,
> zburzeniem teatru a być może jeszcze ofiarami poza teatrem ???
>
> jeśli ktokolwiek z krytykujących ma ciakawszy pomysł na odbicie teatru to
niech
>
> powie a jeśli tylko chce głupio pyskować na rosjan to niech się lepiej nie
> odzywa
> a afgańczycy są dalej przetrzymywani w guantanamo... czemy nikt nad nimi się
> nie lituje tylko nad jakimiś czeczeńskimi bandytami którzy postanowili sobie
> powojować z widzami w teatrze ?
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Białoruś: demonstracja przed siedzibą ZPB
> uciekać do kąta i płakać!! A swoją drogą powstaje pytanie czy my jako kraj
> umiemy obronić się swoją bardzo małą i słabą armią po reformach?!!
Bardzo slaba armia ?? czy ty synku masz pojecie jak wyglada Polska armia ??
Wedlug zeszlorocznego raportu Jane's defence Polska ma w tej chwili po
uwzglednieniu zakupu samolotow wielozadaniowych F-16 i bardzo gwaltownych
modernizacjach systemu szkolenia i wyposarzenia osobistego zolnierzy jedna z
lepszych armii w Europie .... zgodnie z tym raportem jesli Polska utrzyma tempo
zastepowania poborowych zolnierzami zawodowywmi (obecnie okolo 50% stanu
osobowego armii) ,oraz zakupow nowoczesnych srodkow prowadzenia walki to do
2015 roku po wymianie reszty starych samolotow MIG-29 i kilkanastu sztuk innych
ruskich wynalazkow na nowe samoloty ... prawdopodobnie jak wszelkie znaki na
niebie i ziemi wskazuja beda to juz mysliwce 5 generacji F-22 (ktore polska po
zakupie F-16 moze kupic jako jeden z bodajze 4 lub 5 poza stanami krajow na
swiecie ) bedziemy mieli armie z pierwszej piatki pierwszej ligi Europejskiej .
To ze w gazetach duzo o tym nie pisza nei znaczy ze nic sie nie dzieje ...
wojsko ma to do siebie ze nie lubi robic kolo siebie za duzego szumu .
Polecam te strony mozna sie dowiedziec jak wyglada Polskie wojsko na tle innych
krajow
www.militaryphotos.net
www.janes.com/defence/
www.wp.mil.pl/ Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Che Guevara: 40 lat pośmiertnej ikony
gleboko zaluje, ze im sie nie udalo
i nie najemnikow, ale uchodzcow kubanskich, ktorzy uciekli przed
terrorem komunistow.... wiekszosc z nich wywodzila sie z nie-
komunistycznej opozycji wobec Batisty, czyli z ruchow, za ktore
bracia Castro i Che Guevara zabrali sie zaraz po styczniu 1959 roku.
Do dzis Kubancycy cierpia z powodu tej porazki.
Zas co do samej bitwy w Zatoce Swin, to widze, ze czytales te sama
ksiazke, co ja kiedys... bardzo bardzo dawno temu. Dopiero po
wyjezdzie na zachod, jak przeczytalem PRAWDZIWA historie desantu,
zobaczylem, ze to co pisali komunistyczni propagandzisci w "Desant
na Playa Giron" to duby smalone... Brygada 2506 nie miala
najmniejszej szansy w starciu ze znacznie silniejszymi i uzbrojonymi
po zeby wojskami Castro, zas jej wsparcie lotnicze nie zawieralo
ZADNEGO mysliwca, nic dziwnego wiec, ze kilka starych samolotow
Castro moglo zatopic jej statki... Castro mial w 1961 roku silna i
dobrze uzbrojona w radziecki sprzet armie - jest to zreszta
zrozumiale, gdyz kazdy totalitarny rezim zaczyna od zbudowania
aparatu militarno-represyjnego, ktory uniemozliwia praktycznie jego
obalenie przez wrogow wewnetrznych....
Ludzie z brygady 2506 byli bohaterami walczacymi o wolnosc Kuby,
niestety padli jednak ofiara kompletnego braku determinacji
Kennedy'ego, ktory najpierw poslal ich do walki, liczac na wybuch
powstania na Kubie, a nastepnie nie pomogl im, gdy powstanie nie
wybuchlo. I nie gadaj o "synach bogatych Kubanczykow" - mlodziez z
bogatych domow nie zaciaga sie z reguly na wojne. Dzieci batistowcow
i latyfundystow zajely sie w USA biznesem - brygada 2506 skladala
sie z autentycznych uchodzcow politycznych, sposrod ktorych
wiekszosc witala Castro w Havanie w styczniu 1959 roku z radoscia,
tylko po to aby szesc miesiecy pozniej patrzec bezsilnie jak swiezo
zdobyta wolnosc na wyspie jest mordowana przez zbirow w rodzaju Che
Guevary....
Dorosnij.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Demonstracje przeciw wojnie z Irakiem
Wydaje sie ze Ameryka sie budzi. Jakkowiek 76% Amerykanow uwaza
ze protesty na nic sie nie przydadza 50% nie chce zadnych wojen
tym bardziej w obliczu braku na nia prawdziwych dowodow ze
strony administracji Busha. A oto prawdziwa Axis of Evil:
Cheney+Rumsfeld+Rice+Wolfowitz+Pearl+Sharon+Bush jako wykonawca
danego mu olejowo-izraelskiego zadania. Jak sie niedawno Blair
przekonal Izrael nie chce stworzenia panstwa Palestynskiego i
zrobi wszystko aby stworzenie tego panstwa uniemozliwic. Wojna i
zamieszanie, ktore ona spowoduje opozni stworzenie tego panstwa.
To ze miliard Arabow bedzie zionelo nienawiscia do USA nie ma
znaczenia wobec bezposredniego zagrozenia istaniejacego teraz
dla przezycia Izraela jako panstwa. Oczywiscie wszyscy na
swiecie o tym wiedza tylko w USA nie wolno o tym mowic pod
grozba oskarzenia o antysemityzm. Oczywiscie USA wygra ta wojne
blyskawicznie tylko co potem? W ciagu jednego roku administracja
Busha spowodowala ze moj narod zostal uniwersalnie
znienawidzony. Jak powiedziala dzisiaj Jessica Lange grzechy
ojca przeszly na syna. Mam nadzieje ze Ameryka naprawde sie
obudzi. Tylko co w tym wszystkim robi nieodpowiedzialna pro-
Bushowska polityka polska (szczegolnie prezydenta
Kwasniewskiego) ktora od Ameryki nic nie uzyska poza uzyskaniem
za ogromna cene starego sprzetu amerykanskiego (stare samoloty,
stare okrety-proponuje Polskim entuzjastom przyjazni polsko-
amerykanskiej zapytac sie dlaczego USA nie uzbraja swojego
"najlepszego europejskiego sojusznika" w ostatni sprzet, ktorego
ma po uszy?) a zostaje juz odrzucana przez Europe? Kontynuacja
nieodpowiedzialnosci przedwojennej? Obudz sie rowniez Polsko! Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Prezydent RP w Waszyngtonie
Tu chodzi o uzywane (doslownie - STARE) samoloty! Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Zróbmy ich w Bambuko.
Gość portalu: kanuk napisał(a):
> ani razu nie wspomnialem o F16 jako zlych czy starych samolotach. nie wiem co
> Cie tak rozwscieczylo Paul???? staralem sie tylko odniesc do tej
> cholernej "sytuacji" i braku kasy i naciskach i uwarunkowaniach politycznych.
> na pewno jest to tez nasza wina i nasze wady. czy tylko? Polska raczej nie ma
> szans aby odmowic F16. spij spokojnie Paul, nie ma to naprawde az takiego
> znaczenia. polecam rumianek na nerwy. i pozdrawiam rowniez!
Kanuk, co to, "oddzial chorych na raka", czy co? Nic mnie nie "rozwscieczylo".
Drazni mnie czasem polskie nazekanie i przelewanie z pustego w......puste. Zeby
to choc mialo jakis sens, np. zabawa, zarty, rozmowy o rzeczach realnych i
logicznych. Sprawa jest prosta. Rosyjski sprzet - nie, bo nie wiadomo co w
Rosji moze sie stac (narazie). Sprzet europejski - nie ze wzglegu na odwieczne
europejskie powiklania, biurokracje i polityczne podchody - to nie sa pewni
partnerzy naktorych mozna polegac, o czym takie US wielokrotnie sie przekonala i
przekonuje. Jesli chodzi o "nowoczesnosc", oczywiscie tak. Jesli chodzi o
sprzet amerykanski - tak. Gierek politycznych nie wiele i nie tak powiazanych i
ze soba pogmatwanych (to domena europejskich politykow). Oczywiscie cos za cos,
jak w kazdym biznesie. Mozliwosc pozyskania nowszego sprzetu amerykanskiego w
przyszlosci i solidnego sprzymierzenca, z politycznym ruchem, ktory powiedzial by
naszym europejskim "przyjaciolom", ze mimo dazenia do UE i innych krokow "lizania
im dupy", stac nas ma samodzielne decyzje i TRZEBA sie z nami liczyc, bo jak nie,
to kupimy gdzie indziej i kropka. How, powiedzialem. Nie znosze angoli i
francuzow, tfu!!! To kabotyni, kretacze i klamcy.
Paul
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Amerykanscy sk....
Dawid nie masz pojecia
Korea Polnocna nie ma silniejszego wojska niz Poludnie. Wystarczy troche
poczytac na ten temat w sieci.
Polnoc- maja wiecej zolniezy, czolgow, samolotow. Ale nie ilosc sie liczy, a
jakosc. Polnoc ma stare samoloty. Trzon sil powietrznych stanowia 20 letnie
Migi 19. Najlepsze samoloty to Migi 29, ale tych jest malo i one raczej beda
bronily stolicy.
Korea Pld ma F-16, F-15, F5.
Korea pln:
Mig-17 100
Mig-19 100
Mig-21 150
Mig-23 45
Mig-29 40
Q-5 40
Su-7 18
Su-25 35
Troche tego jest, ale jak sam widzisz, to przewaznie stare badziewie. Ciekawe
co zrobi przecietny pilot koreanski jak wsiadzie do swojego staregomiga. Wiesz
ze oni trenuja przecietnie 10 godzin rocznie? Porownaj sobie to z pilotami
poludnia, ktorzy lataje ponad 100 godzin rocznie.
Poludnie:
F-16 160
F-5 195
F-4 130
Z taka roznica w jakosci pilotow i sprzetu, Poludnie raczej szybko bedzie
kontrolowalo niebo.
Czolgi:
Polnoc ma ich duzo. Fakt. Tylko jakie? T-54, T-62, T-34 to trzon sily polnocy.
Maja tego sporo, ale to sa slabe czolgi. Tak tak, Polnoc ma jeszcze czolgi z
drugiej wojny swiatowej. Poludnie ma K1 Type-88, M-47, M-48A5, XK2 (najlepszy
czolg na swiecie!). Ma tego mniej ale jakosc jest nieporownywalna. Nie tylko
czolgi,ale inny sprzet tez. Poczytaj sobie co co potrafia polnocne M-1973VTT-
323, M-1992, Type 85 AGTM armored Vehicles, a co potrafia poludniowe AAV7A1,K1
ARV, K1 AVLB, K-200 KIFV, K-200 KAFV, K-532 BV206, KM-900. Tak samo z
artyleria. Plonic ma wiecej, Poludnie ma lepsza.
Mowisz ze w jeden dzien i bedzie po wojnie? Ja ci mowie ze jakosciowo, Korea
Pld a Korea Pln nie sa nawet porownywalne. To tak jakbys chcialporownac Irak a
Stany Zjednoczone. Polnoc ma ponad milion zolniezy, Poludnie ma 650 tys. Nie
zapominaj ze Korea Pld ma ponad 6 milionow rezerwowych.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Wczoraj też był wypadek podczas pokazów lotniczych
halinkoo napisała:
> Poddaję się. Może mają, wierzę Ci na słowo. Ale trzymam się tego, że piknik -
> tak, w środku miasta - nie. W Pobiedniku jest pięknie!
Nie musisz mi wierzyć na słowo, możesz to spokojnie znaleźć na Wikipedii.
Zresztą to nie jest żadna tajemnica, nawet linie lotnicze z "pierwszej ligi"
miewają samoloty ze swoją historią:
sky-watcher.pl/content/sp-lpg-czyli-boeing-767-306er-dla-lotu
ot, choćby nasz LOT kupił sobie maszynę 14 letnią, i zapewne parę lat nią polata.
Albo ten, jeszcze niedawno do zobaczenia nad Krakowem:
www.airfleets.net/ficheapp/plane-md80-53244.htm
z ciekawości można także poszukać starszych:
www.airfleets.net/ficheapp/plane-b737-19077.htm
główną przyczyną, dla której tak starych samolotów jest mało jest tak naprawdę
ekonomia - nowsze są oszczędniejsze bo lżejsze...
Generalnie w świecie profesjonalnych urządzeń, inaczej patrzy się na wiek. O ile
boimy się wsiąść do 15 letniego Golfa, o tyle 20 letnie autobusy się często
zdarzają, a czterdziestoletnie pociągi to u nas norma:
pl.wikipedia.org/wiki/EU07
(nie tylko u nas, nawet w Niemczech są stare lokomotywy, choć ich stosowanie
jest z natury rzeczy ograniczone). Sprzęt pracuje, głównie dlatego że nie
oblicza się go na ciągłe serwisowanie w ASO i wymianę co 5 lat, jak samochodu
osobowego.
Tak więc Twoja opinia jest li tylko uznaniowa. Co więcej - będziesz się musiała
pogodzić z hukiem samolotów wraz ze wzrostem znaczenia Krakowa. Każde kolejne
połączenie lotnicze z Balic to nowe samoloty nad naszymi blokami.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Kaczystan trafil bardzo dobrze z F-16 !!!!!!!!!!!!
Ktos tu ma problemy z czytaniem ze zrozumieniem, napisane jest wyraznie ze
stare samoloty maja myc zmodernizowane aby nie odbiegaly technicznie od
najnoweszj wersji Gripena. Szwedzi nam oferowali "nowki" a nie starocie 20
letnie. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: 600000 na 9 lotów do Juraty w 17 dni-tanie państwo
jedyna nadzieja w tym, ze to stare samoloty
No to niech co dzień lata
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Czy powinniśmy wprowadzić wizy dla USA?
Uważam że powinny być wprowadzone wizy dla amerykanów przyjeżdżających do
Polski. Niech będzie równość sojuszników. Z drugiej zaś strony to polacy są
sami sobie winni, że są dla nich wizy. Po co sie pchają do tej niby
demokratycznej Ameryki. Są na poziomie meksykanów, portorykańczyków czy
chińczyków. Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze.
Dlaczeg nikt nie powie głośno, że wizyta Kwaśniewskiego to wielka przegrana. Bo
chyba danie polakom 66 mln dolarów na jakieś stare samoloty to kpina.
Amerykanie to naród sterowany przez senatorów, wojskowych i inyych dziwnych
ludzi. Straszenie terorystami jest śmieszne. Gdyby terroryści chcieli naprawde
uderzyc to nie pomogłyby żadne zdjęcia czy odciski palców. Podtrzymywanie
psychozy strachu jest na rękę może nie polityka a przede wszystkim służbą CIA,
FBI oraz wojskowym. Oni chcą udowodnić ,że są potrzebni a tym samym dostać
więcej pieniędzy. Tak jest Ameryka 21 wieku. Izolowanie się od świata w imię
obrony demokracji i ochrony antyterrorystycznej jest śmieszne. Tak jest
śmieszne tłumaczenia Busha, że wizy to nie on a senat. Tylko wtedy dlaczego
nazywa się prezydentem a nie administratorem USA.
Nigdy nie chciałem jechać do tego policyjnego "raju" jakim są USA, chociaż
chciałbym tam zobaczyc pare miejsc. I napewno nigdy tam nie pojadę. Chociaż
gdybym wygrał w totka miliona to może pojechałbym tam aby zobaczyc te pare
miejsc. Ale chciałbym mieć luksus świadomości, że moge wsiąść do samolotu i tam
polecieć, bez uprzedniego płaszczenia się, spowiadania się i poniżania przed
jakimś typem z amerykańskiej ambasady od ktorego widzimisię zależy wpusczenie
mnie do demokracji amerykaśkiej. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Wojsko kupiło stare działa jako nowe
A po co nam nowe ?????
Od Amerykanow kupujemy stare samoloty mysliwskie , transportowe.
Moze by tak kupic nowe konie i szable ? To nasza tradycja i taniej. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Co dobrego wyniknąć może z Millera wypadku?
Co dobrego wyniknąć może z Millera wypadku?
Loża Komentatorów - Jan Pawlicki
Czy leci z nami Miller?
- 14:22
Musiało być naprawdę gorąco, skoro nawet mało pobożna "Trybuna" napisała, że
premier i jego świta „cudem” ocaleli. Inni wskazywali raczej na nadzwyczajne
umiejętności pilota, ale wiadomo już, że rządowi przydałyby się nowe maszyny
latające, w miejsce cudem utrzymujących się w powietrzu.
Jest więc szansa na pierwszy uczciwy przetarg w historii III RP. Lęk przed
powtórzeniem się podobnej sytuacji zmusi do pogwałcenia zasady, zgodnie z
którą przetargi ustawia się pod jedną firmę, za łapówkę. Zainteresowani
urzędnicy będą chcieli mieć pewność, że nie każe się im latać jakimś złomem
z lewymi atestami.
Wszak tym razem chodzi o rzycie (to nie błąd ortograficzny) VIP-ów, a nie
prostych obywateli. Gdy, przykładowo, chodziło o komputeryzację ZUS, nie
trzeba było się przejmować drobiazgami, że coś nie chce działać, że media
czepiają się braku przejrzystości, etc. No, ale VIP-y nie będą żyły z
emerytury, to chyba jasne, podobnie jak my nie będziemy latać rządowymi
helikopterami.
Współczuję premierowi, wszak otarł się o śmierć, ale jakoś trudno mi
wzruszać się, że dygnitarze mają stare samoloty i trzeba im kupić nowe.
Dlaczego nie mogą latać rejsowymi, skoro boją się swoich Jaków-40 i Mi-8?
A może by tak ograniczyć lotnicze eskapady na koszt podatników? Jest wiele
możliwości, zwłaszcza, że przyszłoroczny budżet ledwie się domyka, a nad
państwem wisi widmo bankructwa.
Jan Pawlicki
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Miller i Szmajdziński: Polska powinna kupić lub...
Kupic samoloty dla VIP-ow za ich starania na rzecz 20 procent
bezrobotnych. Ten procent jest na poziomie godnym szacunku, a
tworcy tego sukcesu musza sie przesiadac z nowych samochodow do
starych samolotow. To skandal. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Wiceburmistrz zatrzymany za posiadanie narkotyków
Wyłapać wszystkich ćpunów ich dealerów i wszystkich ich
popierających,wsadzicdo starego samolotu i PODPALIC w POWIETRZU !!!!!!!!!!!!!!!! Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Kaganolot zamiast F16! Polska ocalona,Kagan sławny
Doktorku Kirsk!Znana sprawa offsetu!Jankesi chca dać nam za zakup starych
samolotow swinki!I co nie obraza to Pana inteligencji? Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Albo na dnie z honorem lec....
Stare samoloty..
I złomowe. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Szczyt w Rzymie: Bronimy Nicei, ale nie grozimy...
A tacy pewni byli pewni
Polska powinna znać swoje miejsce jak się bierze stare samoloty
i czołgi od Niemców to się ich słucha. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Zabrać biednym, dać bogatym
Wspaniale
Francuzi wiedzą co robią, Niemcy też .
Wiadomo Polacy zbierają złom i tacy pozostaną, ludzie przywożą stare samochody
a rząd stare samoloty i czołgi - śmieciarze Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Będzie kompromis usługowy?
A stare samoloty Airbus chcecie Polsce sprzedawać? Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Olmert: Izrael nie przeprosi za ofensywę w Libanie
Mam jeszcze lepszy pomysł:
Na pustyniach w USA stoją setki starych samolotów pasażerkich, które zostały
wycofane z eksploatacji przez linie.
Trzeba "odkonserwować" 2-3 takie i wyczarterować Hamasowi. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Błąd pilota przyczyną śmieci gen. Bartoszcze?
,,stare samoloty''MIG 21 z polski Słowacji,Czech..
Co ciekawe po rozładunku w krajach arabskich zmieniały się w MIG 29.Cudotwórca.A
zginął misio! Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Polskie F-16 najnowocześniejsze w Europie
A wiesz ze te stare samoloty bylyby drozsze w uzytkowaniu niz nowe???
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Jacek Kurski w kampanii J&S
No wlasnie, jak sadzisz, czemu reklamowano te stare samoloty? Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Wójt nie chce tarczy antyrakietowej w gminie
kupiliśmy stare samoloty nie wiadomo do czego
Żebys nie musiał kiedyś przekonac sie do czego. Nie zyczę Ci tego ani zresztą
sobie. Oby "zardzewiały" w hangarach wobec braku kaichkolwiek zagrożeń. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: F-16 lecą do Polski
F-16 lecą do Polski
TO PO STARYCH SAMOCHODACH PRZYSZłA ERA STARYCH SAMOLOTóW!!!!!GRATULACJE Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Świadkowie: Ludzie skalali z okien, wyrzucali z...
hanover napisał:
> Tylu jest na podzialen w jednostce w Kamieniu. I to jest wersja oicjalna.
> Dołóżcie do tego wyjściówki i chorobowe to może ich z 6 było. Dwa samochody
> bojowe i koniec.
> Czemmu nie obwiniacie tych którzy zgodzili się na 10 osobowy podział w tej
> jednostce ?
> Dlaczego to strażaków obwinacie za brak drabin czy nie sprawne hydranty ? Co
> mają ze swoich kupować sprzęt i wozić po 15 drabin na samochodzie?
> Mówicie o strażakach którzy nie pomogli. A może to Ci z OSP? Niewyszkoleni,
> młokosi , których zadaniem gaszenie jest stodoły, albo pola ?
> Zawsze jest narzekanie gdy dochodzi do tragedi. Potem to mija, a straża dalej m
> a
> sprzęt z RPLu, mało ludzi... Lotnictwo ma stare samoloty, w szpitalach brakuje
> sal. Tylko PIENIĄDZE NA SEJM, SENAT, MAGISTRATY są zawsze...
Masz rację kolego!Szlag mnie trafia jak ktoś bredzi w TV , że np."przyjechały
tylko 2 samochody".Niech podadzą ile jest jednostek w Kamieniu,ile samochodów
mogło przyjechać w pierwszym rzucie,o ile kilometrów są oddalone inne jednostki
PSP i OSP.
Wiadomo, właściwie to tylko strażacy wiedzą, że OSP to nie zawodowa straż.Nie
można od nich wymagać tego wszystkiego co od zawodowców.Nikomu nie ubliżając,
nie ten poziom wyszkolenia.A z drugiej strony, gdyby nie ich pomoc ile więcej
spaliło by się domów na wsi, stodół czy hektarów lasów, bo PSP często musi
dojechać 20-40 km a oni są na miejscu.Państwowa Straż jest po prostu za
mała.Brak sprzętu, ludzi.I nie ma się co dziwić gdy młody strażak ma 1200 zł.
Kto przyjdzie narażać życie za takie grosze.I jeszcze okres próbny 3- letni, w
którym w każdej chwili może zostać zwolniony bo się nie nadaje.
To wielka tragedia i współczuję poszkodowanym.Ale niech ktoś mi powie co będzie
z tymi strażakami co brali udział w akcji???Czy im też ktoś pomoże.??Te
cwaniaczki co tak plują na straż czy widziały kiedyś zwęglone zwłoki?Strażacy są
są TYLKO ludzie i współczuję im, że z czymś takim będą musieli żyć.Setki pytań
do końca życia "czy zrobiłem wszystko, czy można było więcej ludzi uratować???
Oni zostaną z tym SAMI.O takiej tragedii to nawet z żoną , czy rodziną się nie
rozmawia.Nie ma w straży jakiegoś psychologa.
W straży jest tak jak powiedział kiedyś jeden z komendantów wojewódzkich "
zapisałeś się za psa to teraz szczekaj".
Pozdrawiam wszystkich trzeźwo myślących a tym co się tu wyzywają "Tusk to a
Kaczor tamto" to radzę puknąć się w czoło.I to tak mocno. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Sikorski: Europa oczekuje, że zmieni się styl p...
Sikorski: Europa oczekuje, że zmieni się styl p..
Wiecie co ludzie. Ja tak sobie myśle, że nas w zasadzie wewnętrzne sprawy Rosji nie powinny wogóle obchodzić, jesli możemy zyskaż z nimi na wymianie handlowej. Poprzez ekonomię demokracja sama z siebie tam dojdzie w koncu, ale to samie rosjanie muszą chcieć. Nic na siłe, zwłaszcza z silniejszym od siebie. Nie ma sensu kopać się z koniem. Polskie podejście cechuje rusofobizn i brak zrozumienia. Nie doceniamy rosyjskiej kultury i nie próbujemy jej zrouzmieć(a pogarda do innych rodzi mocne wzajemne uczucie), ale na siłę chcemy im wmówić że są niedobrzy, bo my wiemy lepiej. ALe to tak nie działa. Oni zostali tak wychowani, ukształtowani przez historię. Rosjanie są ogromnymi patriotami, imperialistami, kochają swój kraj i czują obowiązek do poświecen za kraj, za matkę Rosję. To jest bardzo piękne i dobre i nie możemy tego negować, dla tego że my historycznie dostaliśy bardziej w tylek. Oni też dostali. A przyszłość to nowe tchnologie, edukacja i odnawialne źródła energii, a nie głupie kłótnie o przeszłosći i o dyskryminacji ludności na drugim końcu świata. Żaden prezydent, ani premier demokratycznie wybrany na swoje stanowisko nie ma prawa szkodzić ekonomicznie swoim rodakom dla obrony ludzi w innym kraju. To jest niedobre myslenie, wtrącanie się, narzucanie swojego systemu wartości. Już sami amerykanie się przejechali na tym "niesieniu demokracji". Teraz więc nalezy budować, dużo, dobrze i mądrze. Nalezy się rozwijać, produkować, mądrze handlować i się integrować z tymi co mają podobne do naszych wartości. Należy myśleć o tym co tu i teraz a nie o przeszłści albo o bardzo wielkiej przeszłości. Inaczej lepszego jutra nie będzie nigdy. A że Putin wywodzi sie z tkaeigo czy z innego środowiska to żadne odkrycie i co z tego? Po co krzyczeć o tym że gdzieś ktoś dorobił sie nieuczciwie? Trzeba myslec konstruktywnie, akceptowac zastaną sytuację i probowa cna niej coś zbudowac, a nie bezsensownie niszczyć relacje poprzez obraźliwe i agresywne gesty. PO co nam jakas tarcza antyrakeitowa? Referendum należało by zrobić w tej sprawie. Ja jestem przeciwny stacjonowaniu jakichkolwiek obcych wojsk w POlsce. Po co to? Po co dobrowolnie oddawać się pod strefę jakichć wpływów? Amerykanie są pragamtyznymi graczmi politycznymi i napewno nie skorzystamy na żadnej umowie z nimi, czego dowodzą stare samoloty i brak nowych technologii u nas a za te same pieniądze molibysmy u nas stworzyc wlasna technologię. Dużo by gadać. Poprostu należy robić swoje i dobrze, a dyplomancję:) zostawić tym co się na tym znają. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Źle zabezpieczony bagaż przyczyną dziury w samo...
A narzekacie ze LOT ma stare samoloty
A narzekacie ze LOT ma stare samoloty. A tu prosze, w cywilizowanej Australii
samolot 17 letni.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Źle zabezpieczony bagaż przyczyną dziury w samo...
em_obywatel napisał:
> A narzekacie ze LOT ma stare samoloty.
Kto narzeka? Akurat LOT ma dość młodą flotę. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Tusk: Amerykanie zmieniają plany ws. tarczy
Jeszcze więcej starych samolotów i okrętów wojennych najlepiej takich ponad
30-sto letnich to jest właśnie ekskluzywna pozycja Polski. Plus marzenia o SM-3,
skończy się na atrapach SM-3, bo Rosja się nie zgodzi. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Ciecia w USAF
W tym problem Ignorant,ze wlasnie samoloty USAF wykruszaja sie
szybciej niz zastepuja je nowe,a najwiekszym problemem jest to ze
nowe maszyny sa tak drogie ze niemozliwe staje sie zastapienie
starych samolotow nowymi w stosunku 1:1. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: USA zrobią z nas potęgę ! :)
Znaczy się ostatnie dostawy dwóch samolotów do Wenezueli i Iły-96-300 a także
Tu-204-100E i Tu-204CE + An-y-148 w Cubana to są stare samoloty???! Oj Matrek
jak już pisałem lubię te Twoje uogólnienia!:)
-Pozdrawiam! Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Co trzeci rosyjski myśliwiec jest niesprawny:)))
Co trzeci rosyjski myśliwiec jest niesprawny:)))
Sława!
Co trzeci rosyjski myśliwiec jest niesprawny
fakty.interia.pl/prasa/na_swiecie/news/co-trzeci-rosyjski-mysliwiec-jest-niesprawny,1255377,3346
AFPPiątek, 6 lutego (10:09)
Niemal jedna trzecia wszystkich myśliwców bombardujących armii
rosyjskiej jest niesprawna - ujawnia w dzisiejszym numerze
moskiewski dziennik "Kommiersant".
Najwięcej problemów dotyczy starych samolotów MiG-29. Gazeta
odnotowuje, że "sam resort obrony Rosji po raz pierwszy przyznał, iż
dwieście myśliwców bombardujących MiG-29 nie tylko nie jest w stanie
wykonywać obecnie zadań bojowych, lecz nawet wystartować z ziemi".
Do ostatniej katastrofy MiGa doszło z powodu korozji maszyny -
przypomina "Kommiersant", dodając, iż eksperci wyjaśnili przyczyny
wypadku właśnie banalną przyczyną: wiekiem maszyny, skonstruowanej
jeszcze za czasów ZSRR. "To zaś oznacza, że dla sił powietrznych
kraju nadszedł moment, kiedy zaczną setkami tracić samoloty" - pisze
dziennik.
Gazeta cytuje oficjalne rosyjskie dane, z których wynika, że
lotnictwo wojskowe dysponuje obecnie 291 MiGami-29, z których 70
procent, jak podawano przy okazji katastrofy takiej maszyny w
październiku ub.r., ma kłopoty z korozją. To zaś oznacza -
pisze "Kommiersant" - iż problem ten dotyczy około dwustu MiG-
29. "Dla potencjału bojowego sił powietrznych utrata dwustu maszyn
to bardzo znacząca liczba, tym bardziej, iż właśnie na maszynach
tego typu szkoli się młodych pilotów" - pisze moskiewski dziennik.
Gazeta cytuje słowa byłego (w latach 1998-2002) dowódcy sił
powietrznych Rosji generała Anatolija Kornukowa, iż zawsze uważał
MiGi-29 za "cudowne maszyny", lecz te z nich, które jeszcze
pozostają w siłach powietrznych, winny być wycofane i złomowane,
podobnie jak Su-27, albo też przejść niezwykle kosztowny kapitalny
remont. "Postarzał się cały park rosyjskich myśliwców" - ostrzegł
generał.
Forum Słowiańskie
gg 1728585 Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: O F-22 wiemy prawie wszystko?
berkut1 napisał:
> > A jakiej wielkości jest ten cel wykrywany z odległości 300 km?
>
> Około 3m2
>
> A odnośnie APG 77 podaje sie że wykrywa cele o RCS 1m2 z
> odległości 200 km
To niezupełnie tak.
Dla oryginalnego Zasłona podaje się zasieg max 180-200 km, to jest
dla celu 16 m2. Dla celu 3 m2 zasięg podawany jest jako 120 km.
Dla Zasłona M zasięg max dla celu 16 m2 podają 360 - 400 km. Dla
celu 3 m2 to jakieś 200 km.
Podawany dla APG-77 zasięg 200 km (czasem też 190, czasem 210) jest
dla celu 1 m2. To obecny amerykański standard, jeżeli nie jest
wraźnie zaznaczone dla jakiego celu podają zasięg, znaczy że chodzi
o 1 m2.
Teraz co do mocy radarów, amerykańskich i rosyjskich. Rosjanie mają
radary o mocy i zasięgu porównywalnym z APG-77, jakieś Irbis E czy
inne. Nie wiem jaki jest ich obecny status produkcyjny. Ale
Amerykanie też mają radary mocniejsze. Chociażby AESA na bazie APG-
63, montowana na zmodernizowanych F-15C i E. To jest obecnie
najmocniejszy amerykański radar myśliwski. Tyle, że to długo nie
będzie trwało. Te stare samoloty typu F-15 czy klony Su-27 osiągnęły
już kres możliwości rozwojowych, nie mają już rezerw mocy pokładowej
czy systemu chłodzenia żeby dalej zwiększać moc radarów. APG-77 jest
ciągle w wersji dziewiczej a F-22 rezerwy ma. Za jakiś czas pojawi
się APG-77v(2) czy v(3) i wszystko wróci na swoje miejsce.
Artykuł z Altaira znowu zawiera błędy merytoryczne, kompromitujące
to źródło. Po pierwsze, Lockheed nie podał, że APG-77 ma zasięg 210
zamiast oczekiwanych 200 km, tylko podał, że jest o 5% wyższy niż
zakładano. Drobna, ale istotna różnica. Żadnych oficjalnych danych o
zasięgach amerykańskich radarów nie ma, wszystkie publikowane
konkretne liczby są tylko mniej lub bardziej prawidłowymi szacunkami.
Po drugie, panowie widzę nie rozróżniają "pułapu dynamicznego"
od "pułapu operacyjnego". To kompromitacja dla kogoś kto chce być
uważany za speca od lotnictwa. No i pułap operacyjny F-22 z
dopalaczem też nie jest dokładnie znany. Wiadomo tylko, że na
ćwiczeniach czasem latają powyżej 20 km. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Kto chciał te Gripeny?
huhu ha huhu ha!
zwyczajny napisał:
> Radze porównać stosunek ciag/masy wpolczesnych samolotow do starszych. I wtedy
> nie ma co gadac glupstw.
Różnice są niewielkie. F-4 miał 175 kg/kN, F-104 190 kg/kN (max t/o, dopalacz),
gripen ma 175 kg/kN, eurofighter 127 kg/kN (najniższy wskaźnik), F-18 ma 159
kg/kN, F-35 - 165 kg/kN. Za to zupełnie inna była aerodynamika.
W praktyce większy ciąg daje lepszego kopa na starcie (skraca rozbieg) i
możliwość lepszej ucieczki przed atakującym pociskiem, co ma nieporównywalnie
większe znaczenie niż prędkość wznoszenia. Ale oba rezultaty można osiągnąć też
na inne sposoby: np. przez odpowiednią aerodynamikę lub przez zmniejszenie
sygnatury radarowej.
Za to w odróżnieniu od "starych" samolotów wszystkie nowe przekraczają znacznie
barierę dźwięku bez dopalaczy, gripen był bodaj pierwszy w tej konkurencji.
> Znowu smieszna uwaga. Samolot stealth ma ma obraz 1000 rzy mniejszy niz
> zwykly.
Jak znasz język angielski, to możesz sobie poczytać wstęp do całej problematyki
"technologii niewidzialności" tutaj:
en.wikipedia.org/wiki/Stealth_technology (w polskiej wiki nie ma
praktycznie nic).
Bardzo ciekawy i pouczający jest np. passus dotyczący Avro Vulcana regularnie
znikającego z ekranu radarów i Tu-95 świecącego jak latarnia morska :-)
Możesz też sprawdzić, skąd szczątki F-117 się wzięły na ziemi w b. Jugosławii,
ile kosztuje jedna sztuka i jakim kosztem osiągów i parametrów użytkowych F-117
uzyskuje "tysiąc" razy lepsze parametry niewidoczności niż Gripen ;-)
> Musialby Gripen byc rozmiarów modelu 1:72 aby to uzyskac.
> Cos chyba ponioslo ciebie w dyskusji.
No to zacznij sprawdzać.
> I F16 i Gripen to samoloty konkurujace o podobny rynek wiec porownanie do
> miecza i luku jest bezsensowne.
W historii o mieczu i łuku chodziło o wygranie dokładnie tej samej bitwy, więc
porównanie jest jak najbardziej na miejscu. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Wielka wyprzedaż Pentagonu
Wielka wyprzedaż Pentagonu
Stare samoloty - od czasów wojny w Wietnamie po operację "Pustynna
Burza" - można kupić od poniedziałku na aukcji internetowej.
Amerykański Departament Obrony chce zarobić na sprzedaży wycofanego
sprzętu po cenie złomu.
- Aukcja obejmuje sprzedaż 12.25 mln kg dawnego uzbrojenia US Air
Force po cenie 80 centów za kilogram, co ma przynieść rządowi 9-10
mln dolarów - powiedział Tom Burton, prezes rządowej komisji -
Government Liquidity Services Inc.
Amerykanie spodziewają się sprzedać większość złomu przy istniejącym
popycie na metale szlachetne w Chinach, Indiach i innych krajach
rozwijających. Ceny złomowanego sprzętu stanowią 20 proc. obecnej
ceny miedzi, magnezu, tytanu, uszlachetnionej stali i aluminium.
Oferta Departamentu Obrony obejmuje stare samoloty na złomowisku w
bazie Davis-Monthan w Tucson (Arizona). Znajduje się tam 4200
wraków, mających nawet 50 lat, które dotychczas padały łupem
kolekcjonerów i pasjonatów lotnictwa. Można tam znaleźć
Wczesna wersja C-130, które niedługo będą latały w polskim
lotnictwie (www.govliquidation.com)transportowce C-130 Hercules
czy też szturmowce US Navy A-4 Skyhawk, niegdyś kosztujące 860 000
dolarów.
Na aukcji znalazły się także rozpoznawcze S-3 Viking, treningowe T-
34 z 1948 roku oraz śmigłowce HH-3E "Jolly Green Giant". Burton
powiedział, że sprzedaż obejmuje nawet elementy rakiet Tytan, które
wynosiły amerykańskich astronautów w kosmos. Można kupować nawet
poszczególne części i oprzyrządowanie.
- Właśnie sprzedaliśmy Boeinga, ważącego 40.820 kg - pochwalił się
Burton, dodając, że aukcja jest otwarta dla zakwalifikowanych
oferentów, w większości będących małymi firmami. Sprzedaż demobilu
potrwa do północy w piątek.
www.tvn24.pl/12691,1547088,0,1,wiadomosc.html
duzo nie zarobia
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Wielka wyprzedaż Pentagonu
www.emetro.pl/emetro/1,82493,5122564.html
Serwisy aukcyjne są doskonałym źródłem uzbrojenia dla terrorystów -
wynika z raportu Biura Kontroli Rządu, amerykańskiej instytucji
federalnej
fot. maxpate / sxc.hu
W internetowym serwisie aukcyjnym eBay można kupić część
uzbrojeniaRaport opublikowany przez amerykańską agencję Government
Accountability Office wskazuje, że eBay oraz inne serwisy aukcyjne
mogą być jednym z największych rynków uzbrojenia. Terroryści bez
trudności mogą nabywać kluczowe, często kradzione elementy
wyposażenia wojskowego. Według autorów dokumentu są to takie
przedmioty jak: umundurowanie, płyty pancerne pojazdów i kamizelek
kuloodpornych, gogle noktowizyjne, maski przeciwgazowe oraz
skafandry chroniące przed promieniowaniem, bronią chemiczną i
biologiczną. Amerykańscy agenci obawiają się jednak nie tylko faktu,
że nowoczesne wyposażenie wzbogaci arsenały terrorystów w
specjalistyczny sprzęt. Boją się też, że ich przeciwnicy, dzięki
zastosowaniu inżynierii wstecznej będą w stanie uruchomić ich
produkcję u siebie oraz stworzyć skuteczne środki zaradcze.
Dużo miejsca poświęcono także łatwemu dostępowi do wojskowych racji
żywnościowych. Są one wydawane żołnierzom i cywilnej obsłudze w
bazach, a niekiedy też kradzione. Wiele z nich trafia na rynek
wtórny. W internecie można znaleźć nawet części zamienne do starych
samolotów - np. F-14 Tomcat znajdujących się na wyposażeniu Iranu.
Źródło: emetro
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: 410 mln. $ za 10 SU-27? Drogo!!!
totez ja nie 'boje' sie rosji, ale tez nie bardzo rozumiem co masz na mysli
piszac ze zakupienie 48 samolotow jest 'wymachiwaniem szabelka'? polska to w
koncu prawie 40 mln kraj i trudno sobie wyobrazic zeby zostala bez lotnictwa
wojskowego.. a co do niebezpieczenstwa, coz armie rozpuscic latwo, tyle ze z jej
odtworzeniem moga byc problemy, a sytuacja na swiecie potrafi zmieniac sie
bardzo dynamicznie.. akurat polacy znaja to z historii az za dobrze
co do liczebnosci rosyjskiego lotnictwa nie pomyle sie jesli podam ze liczy ono
ok 2200 samolotow bojowych - oczywiscie liczac takze maszyny w zapasie
[przynajmnie te ktore jest sens liczyc bo zachwycanie sie setkami su 17 migow 23
25 27 jest bezproduktywne - te samoloty juz do sluzby nie wroca..] i do
szkolenia; ogromna wiekszosc powstala przed 92 rokiem kiedy zalamala sie
produkcja wojskowa, maszyny powstajace wowczas mialy resurs 20 letni, i wiele
dluzej nie polataja bez kosztownego remontu polaczonego z wydluzeniem resursu [i
modernizacja] a na to nie ma pieniedzy, modernizacja 24 maszyn typu su 27 do
standaru sm wiosny nie czyni a to jedyny realizowany na wieksza skale program
modernizacyjny, remontuje sie tez migi 31 ale o ile sie orientuje zakres
modernizacji jest mniejszy niz zakladano wyglada wiec ze wiekszosc obecnie
uzytkowanych maszyn zwyczajnie nie doczeka sie prac majacych na celu
przedluzenie okresu uzytkowania [szcegolnie su24 i wiekszosc tu22], nowe jak na
razie kupowane sa w niewielkich ilosciach [np su34 tez w ilosci 24 sztuk] wiec
innej mozliwosci zwyczajnie nie ma.. byl na ten temat artykul w raporcie ale tam
cytowano rosyjskie zrodlo, widzialem ten artykul w angielskiej wersji
[rosyjskiej gazety] ale niestety nie dam ci nan namiarow bo nie pamietam ktorej
sorki.. tak czy owak wnioski byly oczwiste redukcja rosyjskiego lotnictwa w
perspektywie 10-15 lat o 50% [wersja skrajnie optymistyczna zakladajaca znaczne
zwiekszenie zakupow i masowe remonty starych samolotow - malo realne z przyczyn
ekonomicznych, budzet obronny mimo ze rosnie jest zdecydowanie za maly] i wersja
pesymistyczna [raczej realistyczna] redukcja o 70% do pulapu ok 600 maszyn [nowe
i zmodernizowane stare]
nie wiem czemu cie to dziwi? rosja to nie zsrr i budzet znacznie mniejszy a
dzisiejsze samoloty wielozadaniowe znacznie drozsze.. porownaj chociazby koszt
uzytkowania stosunko prostego su 27 z napakowanym elektronika su34, i nie chodzi
tylko o samolot ale i o zroznicowane uzbrojenie dla niego, drogie i trza
zakupic od podstaw..
zas utrzymywanie obecnego stanu posiadania to to tylko podtrzymywanie mitu
mocarstwa, co z tego ze samolotow, czolgow wciaz jest masa skoro poziom
sprawnosci niski a wyszkolenie zalog marne.. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Niemieckie Mig-29 dla Polski
Jezeli tymi Migami sie zastapi inne sowieckie samoloty to chetnie, ale nie aby Polska stala sie zlomowiskiem dla starych samolotow, autobusow, itd. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: radar Kolczuga..
Gość portalu: A.L. napisał(a):
> Tylko ile ostatnich modyfikacji Su i Migów wyszło poza stadium prototypów.
Znow to samo :)) Mowimy nie o ilosi a o jakosci. Wiadomo ze z przyczyn finansowych nasza armia nie moze kupowac nowe samoloty, ale kolega maniek182 stwierdzil ze nasze producenci jeszcze dlugo nie wyprodukuja tego co robia na zachodzie. A przeciez tak nie jest. Nasze koncerny sa gotowe produkowac najnowoczesnejsze samoloty, maja wszystkei niezbedne technologie i mozliwosci produkcyjne. Nie maja tylko zamowien z naszej armii. Dlatgo sprzedaja Chinom, Indiom czy Malajzii.
> Porównując to co jest w linii,
Czy ty nie rozumiesz ze porownujesz nieporownywalne rzeczy?! Porownujesz to co jest (czyli saowieckie maszyny z lat80tych) z nowoczesnymi zachodnimi maszynami. Przeciez porownujemy nie armie powietrzne, a przemysl i nauke.
Gdyby dzis na armie szlo tyle pieniedzy ile bylo za czasow ZSRR to mielibysmy te wszystkei Su30MK, Su34, 35 i Migi29SMT2 w linii i to setkami.
> o "kokpity" (pod pojęciem tym mieszczę szerzej pojętą elektronikę) jest to
> dwadzieścia lat do przodu przed tym co lata w armii rosyjskiej.
Jeszcze powiedzialbys lata w armii angolskiej - tez przeciez sowieckie wyroby :)))
Gdyby porownywali to co mamy w linii to oczywiscie nasze samoloty sa od 15-20 lat niemodernizowane. Wiec porownywanie tych samolotow z najnowszymi zachodnimi jest bzdura.
> która nie ma odpowiednika po rosyjskiej stronie (jeżeli jest taki odpowiednik
> to tylko w teorii).
Co takiego nieosiagalnego jest w EF200 czy Rafale?
> > az juz okaze sie ze Irak sam jest wszystkiemu winny ;))))))))))
>
> Nawiązanie do kłótni zwiazanych z Irakiem było tak dla rozładowania atmosfery
> oczywiście j...... pindosi w Iraku, j...... kacapy w Czeczeni
Tutaj jest ogromna roznica - pindosi pezprawnie napadli OBCY niezalezny kraj, a my ROsjanie zaprowadzamy konstytucyjny porzadek na WLASNYM terrytorium na co mamy PELNE prawo zarowno rosyjskie jak i miedzynarodowe.
> ale ja tylko
> chciałem pogadac o elektronice :-((
Raczej chciales porownac nasze stare samoloty z nowymi zachodnimi
Poleć ten adres sw Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Za ile mozna sprzedac czolg?
A tak przy okazji. Osobiscie znam czlowieka ktory profesjonalnie zajmuje sie
odrestaurowaniem starych samolotow. Sovieckie maja w USA najwyzsze ceny
zwlaszcza mysliwskie. Jak cos masz to napisz do mnie na skrzynke. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: L-159 znajdzie wreszcie kupca?
> Po kiego grzyba im w takim razie te L-159? Od szesnastek większych możliwości
> nie mają. To już lepiej MLU przeprowadzić choćby na części maszyn.
> Taniej? Żeby im się bardziej opłacało niż MLU to musialyby kosztować ze 33%
cen
> y
> nowego L-159. Czesi bawią się w św Mikoląja?;-
Może...
Jeśli Czesi naprawdę mają już tego dość to wcale bym się nie zdziwił jak
puszczą to za taką cenę.Tym bardziej,że druga okazja może się nie powtórzyć,ci
co mogli kupić L-159 już dawno zrezygnowali a nikt nowy raczej się nie pojawi.
Lepsze takie pieniądze niż nic.
> A to nie lepiej już L-159B? Bo L-139 w twojej wizji to jednak kolejny
> logistyczny kłopot (inny silnik itp.).
Sorry,oczywiście miałem na myśli L-159B.
> A realnie patrząc - nowych mszyn
> szkolnych to my raczej nie kupimy:(
Widzę,że ostatnio stajesz się zwolennikiem zmutowanego F-5,o co nigdy bym cię
nie posądzał ;-))
Ja sprawę F-5 stawiam krótko:To kompletna BZDURA.
Kupować stare samoloty,przebudowywać je,wkładać majątek w utrzymanie a i tak
nie bardzo widze je w roli szkoleniowca dla zaawansowanego F-16 Block 52+.
Musi znaleźć się coś w przystępnej cenie,choćby włączyć się z Grekami do
programu Włochów albo rzeczywiście kupić te nieszczęsne L-159.
Jeśli nawet wyjdzie drożej w zakupie (co wcale nie jest przesądzone) to w
perspektywie kilkunastu lat zaoszczędzimy majątek na paliwie,naprawach itp. no
i nowe maszyny znacznie dłużej polatają.Biorąc F-5 i tak nie ominie nas zakup
nowych szkoleniowców,jedynie odwlecze się trochę w czasie.
Z jednej strony chcemy wycofywać SU-22,z drugiej strony pozyskać F-5?
Jak dla mnie bez sensu. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: L-159 znajdzie wreszcie kupca?
Gość portalu: Mamlas napisał(a):
> Widzę,że ostatnio stajesz się zwolennikiem zmutowanego F-5,o co nigdy bym cię
> nie posądzał ;-))
No to nie musisz mnie posądzać;-)). Zwolennikiem specjalnym F-5 się nie stałem.
Jeśli już jestem w stanie zaakceptować taką opcję to na zasadzie: lepsze to niż
brak samolotów i szkolenie za oceanem (kraaaa... kraaaa...).
Jeśli o nowe maszyny chodzi, to swoich faworytów wskazywałem już wielokrotnie;-)).
> Kupować stare samoloty,przebudowywać je,wkładać majątek w utrzymanie a i tak
> nie bardzo widze je w roli szkoleniowca dla zaawansowanego F-16 Block 52+.
Bez przesady. Talony za oceanem służą do szkolenia maszyn wiadomych typów .
Stawiałbym tu raczej na argumenty w rodzaju kosztu eksploatacji itp.
> Musi znaleźć się coś w przystępnej cenie,choćby włączyć się z Grekami do
> programu Włochów albo rzeczywiście kupić te nieszczęsne L-159.
Narazie to jedyną rozpatrywaną opcją są chyba "używki". L-159 ...(mam to
powiedzieć?;-)). M-346 owszem. Tyle że najpierw musi być finansowanie...a na to
się nie zanosi:-/
> Jeśli nawet wyjdzie drożej w zakupie (co wcale nie jest przesądzone)
Od czego? M-346 to wg samych Włochów ok 15mln $ Ile kosztuje używany F-5 na
forum podawano. Nie tędy w argumentacji droga;-)
to w
> perspektywie kilkunastu lat zaoszczędzimy majątek na paliwie,naprawach itp. no
> i nowe maszyny znacznie dłużej polatają.
Tu akurat zgoda.
Biorąc F-5 i tak nie ominie nas zakup
> nowych szkoleniowców,jedynie odwlecze się trochę w czasie.
I oto akurat w tych pomysłach chodzi.
> Z jednej strony chcemy wycofywać SU-22,z drugiej strony pozyskać F-5?
> Jak dla mnie bez sensu.
Su-22 w roli samolotu szkolnego?;-)
Co do Su-22, może trzeba byloje jakis czas temu modernizować... teraz to raczej
już na to za poźno (ale o tym już na forum było).
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Strona 3 z 4 • Znaleziono 335 rezultatów • 1, 2, 3, 4