Czytasz wypowiedzi znalezione dla zapytania: Starogard Starostwo





Temat: Namówiłem Tuska, by skrócił życiorys
leszek.sopot napisał:

> Jak byly peowiec pisze o PO:

Szanowny Leszku z Sopotu, jak już chcesz cytować paszkwil na PO czy Tuska, to
wypadałoby go choć wcześniej przeczytać.

W tej chwili poniższymi stwierdzeniami kompromitujesz siebie:

"Czym owo „doświadczenie” pachnie można przekonać się na przykładach koleżanki
partyjnej Zyty Gilowskiej i Sławomira Neumanna (Starosta Starogardzki) ludzi z
różnych „obozów władzy”, którzy tak naprawdę zlikwidowali „ruch obywatelski”
wprowadzając w to miejsce dyktaturę polityczną uprawianą przez starych kadrowców
z „doświadczeniem”."

"PO wielokrotnie pokazała jak bardzo związana jest, poprzez różnego koneksje i
układy, z obecnym (SLD) obozem władzy. To za jej przyczyną i pomocą Leppera
postkomuniści ciągle sprawują rządy; nie doszło wiosną 2004 roku do rozwiązania
tego Sejmu choć takie deklaracje składała PO?"

Powiedzcie to p. Zycie Gilowskiej, pp. Cimoszewiczowi i Nałęczowi, że Platforma
i Tusk robią wszystko by dbać o ich interesy.

Myślisz, że Ci uwierzą?
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: 243: Starogard - Skarszewy - kolej chce rozbierac mosty!!


Jak podaje DB PKP chce rozebrac 2 z 3 mostow na trasie 243!
Szczegoly tutaj:

http://starogardgdanski.naszemiasto.pl/wydarzenia/778446.html


Cuytuję:
Pow. starogardzki. Kolej chce rozbierać mosty, bo nie ma długów!
wczoraj
PKP podjęły decyzję, że rozebrane zostaną dwa z trzech mostów
zlokalizowanych na nieczynnej linii kolejowej Starogard Gd. - Skarszewy.
Uniemożliwi to jakiekolwiek zagospodarowanie tej atrakcyjnej także
turystycznie trasy, na czym zależało samorządom.

Tę sensacyjną i smutną informację uzyskaliśmy od mieszkańca Gdańska Feliksa
Stolza, który od lat walczy z dewastowaniem obiektów kolejowych w woj.
pomorskim. Zarzucając kolej dziesiątkami pytań, w końcu wymusił konkretną
odpowiedź, którą otrzymał od Lucyny Roszyk, dyrektora Biura Zarządu PKP SA w
Warszawie. Jest ona szokująca. Wcześniej kolej przewidywała przekazanie
całej trasy starostwu powiatowemu w Starogardzie Gd., jako reprezentantowi
Skarbu Państwa, w zamian za długi w podatku VAT.
"W związku z brakiem zaległości PKP SA z ww. tytułu, wdrożenie działań
związanych z przygotowywaniem przedmiotowego majątku do jego zbycia na rzecz
Skarbu Państwa zostało wstrzymane. Po otrzymaniu akceptacji od Wojewódzkiego
Konserwatora Zabytków w Gdańsku, niezwłocznie zostanie wszczęta procedura
likwidacyjna dwóch mostów. (...) Zostaną one ujęte w planie rozbiórek
2008/2009" - napisała pani dyrektor do obywatela Stolza. W innych pismach
kolej tłumaczy to tym, że są one ciągle dewastowane i nie ma środków na ich
utrzymanie.

- To jest skandal - mówi Sławomir Neumann, starosta starogardzki, który się
od nas dowiedział o planach kolei. - Od wielu lat staramy się przejąć tę
trasę, bo chcieliśmy z niej zrobić atrakcyjny szlak turystyczny. Kolej
ciągle wyszukiwała jakieś problemy, zwlekała, a teraz chce rozebrać mosty!
Przecież to uniemożliwi zrobienie na tej trasie czegokolwiek.
Starosta zapowiada, że natychmiast przystępuje do działania. Powiat uczyni
wszystko, poruszy ziemię i niebo, by nie dopuścić do rozbiórki.
- Nie wiem, kto w ogóle wpadł na taki pomysł - pomstuje Sławomir Neumann. -
To absurdalne, by rozbierać mosty w dobrym stanie. Jak sobie kolej nie
radzi, niech natychmiast przekaże nam tę trasę.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: 243: Starogard - Skarszewy - kolej chce rozbierac mosty!!


http://starogardgdanski.naszemiasto.pl/wydarzenia/778446.html

Pow. starogardzki. Kolej chce rozbierać mosty, bo nie ma długów! Wczoraj PKP  
podjęły decyzję, że rozebrane zostaną dwa z trzech mostów zlokalizowanych na  
nieczynnej linii kolejowej Starogard Gd. - Skarszewy. Uniemożliwi to jakieko-
lwiek zagospodarowanie tej atrakcyjnej także turystycznie trasy, na czym    
zależało samorządom.


Od jak dawna jest nieczynna linia kolejowa Starogard Gd. - Skarszewy ?

Kiedy przejechał po niej ostatni pociąg ?

Co było przyczyną zamknięcia (przysłowiowym gwoździem do trumny) tej linii
kolejowej ?  


"W związku z brakiem zaległości PKP SA z ww. tytułu, wdrożenie działań
związanych z przygotowywaniem przedmiotowego majątku do jego zbycia na rzecz
Skarbu Państwa zostało wstrzymane. Po otrzymaniu akceptacji od Wojewódzkiego
Konserwatora Zabytków w Gdańsku, niezwłocznie zostanie wszczęta procedura
likwidacyjna dwóch mostów. (...) Zostaną one ujęte w planie rozbiórek
2008/2009" - napisała pani dyrektor do obywatela Stolza. W innych pismach
kolej tłumaczy to tym, że są one ciągle dewastowane i nie ma środków na ich
utrzymanie.


Czy PTMKŻ czyniło jakieś starania o wszęcie procedury wpisu do rejestru
zabytków linii kolejowej Starogard Gdański - Skarszewy ?


- To jest skandal - mówi Sławomir Neumann, starosta starogardzki, który
się od nas dowiedział o planach kolei. - Od wielu lat staramy się przejąć tę
trasę, bo chcieliśmy z niej zrobić atrakcyjny szlak turystyczny. Kolej ciągle
wyszukiwała jakieś problemy, zwlekała, a teraz chce rozebrać mosty! Przecież
to uniemożliwi zrobienie na tej trasie czegokolwiek. Starosta zapowiada, że  
natychmiast przystępuje do działania. Powiat uczyni wszystko, poruszy ziemię
i niebo, by nie dopuścić do rozbiórki.


Jakie działania podejmował powiat w celu przejęcia tej trasy kolejowej ?

Czy może biernie się przyglądał temu co wyprawia kolej na nieczynnej linii
Starogard Gd. - Skarszewy ?

Czekam na komentarze i odpowiedzi z waszej strony.

Pozdrawiam
Ryflak z Milanówka

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: [hist][long] Skórcz - Historia
To jeszcze na dobranoc...

http://lubichowo.kociewiak.pl/Artykul7.html

W 2004 roku  pojawiła się groźba likwidacji odcinka kolei Smętowo – Szlachta,
która wiedzie m.in. przez Skórcz, Lubichowo i Ocypel. Czasu – jak tydzień temu
mówił wójt gminy Lubichowo Ryszard Alechniewicz – pozostało niewiele, gdyż PKP
chciały rozebrać torowisko jeszcze w tym roku. Otrzymaliśmy w tej sprawie
komunikat ze Starostwa Powiatowego.
Przejmą linię uchwałami?

W Starostwie Powiatowym odbyło się spotkanie w sprawie linii kolejowej n 218
Opalenie – Szlachta. Współorganizatorem było ogólnopolskie Stowarzyszenie
Samorządowców na Rzecz Kolei Lokalnych. Celem spotkania było omówienie
zagadnień związanych z zamiarem fizycznej likwidacji odcinka linii kolejowej na
trasie Smętowo – Skórcz. Intencją organizatorów jest utrzymanie tej linii oraz
w przyszłości ewentualna rewitalizacja przewozów. Istnieją warunki do przejęcia
tej linii zgodnie z ustawą o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji
PKP oraz ustawą o transporcie kolejowym.

Podczas spotkania starosta starogardzki Sławomir Neumann przedstawił swoje
obawy dotyczące konsekwencji wynikających z likwidacji wyżej wymienionej linii.
Przedstawiciele wszystkich gmin, zainteresowanych przebiegiem powyższej linii
kolejowej, wyrazili swoją dezaprobatę co do pozytywnej opinii Urzędu
Marszałkowskiego w tej sprawie i jednogłośnie wyrazili wolę przedstawienia
wniosku o przejęcie linii kolejowej na odcinku Smętowo – Skórcz na sesjach
swoich rad. W momencie posiadania stosownych uchwał gmin starosta starogardzki
zadeklarował postawienie na sesji Rady Powiatu Starogardzkiego kwestii podjęcia
przez Radę uchwały o przejęciu tej linii.

Zaproponowano, aby Starostwo Powiatowe w Starogardzie reprezentowało interesy
gmin i było stroną w negocjacjach z PKP S.A. Natomiast przedstawiciele PKP
wyrazili głęboką wolę współpracy w skomunikowaniu wyżej wymienionej linii
kolejowej.

Komentarz

A nuż się znajdzie
Ponieważ jednak kilka ciekawych zdań w naszych poprzednich artykułach na temat
groźby likwidacji owej linii zacytowaliśmy, wypada nam ów komunikat
skomentować.

Faktycznie istnieje groźba likwidacji tej linii, nie rozumiemy jednak dlaczego
fizyczna. Czyżby ową linię można zlikwidować w inny sposób? Po drugie. Jeżeli
ma się w przyszłości tylko ewentualnie rewitalizować przewozy, to lepiej sobie
od razu darować i nie walczyć o utrzymanie tej linii. I po trzecie. Uchwała
uchwałą, ale może by jednak przed jej podjęciem poszukać kogoś, kto chciałby
wziąć torowisko i uruchomić jakiś pojazd. Kogoś, kto by odpowiedział na proste
pytania: co należy robić i jak, żeby się kulało. Jeżeli taki ktoś się nie
znajdzie, to znaczy, że nie ma nikogo, kto wierzy w ekonomiczny sens takiego
przedsięwzięcia (nawet jeżeli założyć, że dostanie jakąś dotację z powiatu, co
jest wątpliwe).

Samo zabezpieczenie linii przed PKP poprzez jej przejecie przez samorząd nic
nie daje. Na mocy uchwały nie wyjedzie szynobus z gromadą zachodnich turystów,
a co dopiero mówić o regularnych kursach. I na zakończenie. Czas. Według coraz
częstszych doniesień mediów, znacznie sprawniej niż PKP linie kolejowe
rozbierają „złomowcy”. Bez podejmowania uchwał.

Adam Zieliński

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: [cyt][RJ 2005][Pom] Mniej pociągów na Tczew - Chojnice
Dziennik Bałtycki

Tczew - Starogard Gd. Sześć pociągów do likwidacji

Znikną z rozkładu

Kolej zapowiada cięcia w rozkładzie jazdy, które mogą mocno zaboleć
Kociewiaków. Jak się dowiedzieliśmy w Pomorskim Zakładzie Przewozów
Regionalnych PKP w Gdyni, zaplanowano likwidację sześciu z ponad 20
pociągów na trasie Tczew - Starogard Gd. - Chojnice. Nowy rozkład jazdy
pociągów wchodzi w życie 12 grudnia. Byłyby to pierwsze od co najmniej
kilku lat tak drastyczne cięcia na tej trasie.

- To taka wstępna przymiarka i jeszcze nie jest przesądzone, że takie
zmiany na tej trasie będą obowiązywać - pociesza Tomasz Iżycki, rzecznik
prasowy Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Gdyni. -
Ostateczny kształt rozkładu powinien być gotowy do końca tego miesiąca.
Wszystko zależy od tego ile na przyszły rok przewozów regionalnych zamówi u
nas Urząd Marszałkowski. A to powinniśmy wiedzieć w ciągu najbliższych
dwóch tygodni.

Kolej podkreśla, że wszystkie pociągi kursujące na tej trasie są
niedochodowe i trzeba do nich dokładać pieniądze.

Kiedy starosta starogardzki, Sławomir Neumann na konwencie prezydenta,
burmistrzów i wójtów powiatu starogardzkiego poinformował o zamiarach
kolei, w sali starostwa usłyszeć można było pomruk niezadowolenia.

- Można ograniczyć przewozy w weekendy, ale nie można mieszkańców pozbawiać
w dni powszednie dojazdów do szkół i pracy - stwierdził Jan Grzonka,
burmistrz Czarnej Wody, która jest położona na trasie Tczew - Chojnice.

- Będziemy wspólnie działać, aby nie doprowadzić do degradacji tej linii -
mówi starosta Neumann, który zapowiada, że sprawa stanie na dzisiejszym
konwencie starostów woj. pomorskiego w Starogardzie Gd.

Maciej Jędrzyński

Zagrożone kursy

n godz. 4.20 ze Starogardu Gd., przyjazd do Tczewa o godz. 4.45; pociąg
kursuje od poniedziałku do soboty, za wyjątkiem określonych dni

n godz. 14.30 ze Starogardu Gd., przyjazd do Tczewa o godz. 14.55; kursuje
od poniedziałku do piątku, oprócz określonych dni

n godz. 10.25 z Chojnic, w Starogardzie Gd. o godz. 11.42, w Tczewie o
godz. 12.08; kursuje codziennie

n godz. 7.05 z Tczewa, w Starogardzie Gd. o godz. 7.31; kursuje od

poniedziałku do piątku, za wyjątkiem określonych dni

n godz. 10.20 z Tczewa, w Starogardzie Gd. o godz. 10.47, w Chojnicach o
godz. 12.07; kursuje od poniedziałku do soboty, oprócz określonych dni

n godz. 13.25 z Tczewa, w Starogardzie Gd. o godz. 13.52, w Chojnicach o
godz. 15.10; kursuje codziennie

Tłumy na dworcu

Jarosław Łęgowski

bezrobotny, Starogard Gd.

- Likwidacja części połączeń pociągów na trasie Tczew - Starogard -
Chojnice to bardzo zły pomysł. Wielu z nas dojeżdża przecież do szkół czy
też do pracy. Autobusy jeżdżą okrężną drogą i są na dodatek droższym
środkiem lokomocji. Dzieci i młodzież mają przecież zniżki na przejazdy
pociągami. O tym jak bardzo potrzebna jest kolej można się przekonać
każdego rana obserwując jak z pociągów wysiadają tłumy. Nie sądzę, aby
autobusy wystarczyły na potrzeby tych wszystkich, którzy co dnia muszą
dojeżdżać do szkoły czy pracy.

Potrzebne dotacje

Roman Rosnowski

menedżer, Starogard Gd.

- Mniejsza liczba pociągów z pewnością nie jest dobrym rozwiązaniem.
Zwłaszcza, że kolej nie ma do zaoferowania nic w zamian. Myślę, że PKS nie
rozwiąże do końca problemu. Zbyt wielu ludzi korzysta z kolejowej
komunikacji. Pociąg to często ich środek lokomocji do pracy czy szkoły.
Uważam, że powinny być większe dotacje na kolej, bo wiadomo, że z samej
sprzedaży biletów nie ma szans się ona utrzymać. Może dzięki temu nie
zaistniałaby konieczność likwidacji istniejących połączeń.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Sylwia Gruchała naszą gwiazdą
Starogard Gdański 2005-01-11



Poseł IV Kadencji
Pan: Donald Tusk
Do wiadomości: Biuro Krajowe PO



List Otwarty



W trosce o dobrze pojęty interes społeczny zwracam się do Szanownego Pana,
lidera największego ugrupowania politycznego w kraju; Platforma Obywatelska ,
wicemarszałka Sejmu III RP i obywatela o podjęcie działań które Pan,
publicznie, deklarował.



Nawiązując do pańskiego sformułowania, odnoszącego się do przejrzystości życia
politycznego i stanowiska, że PO wypowiada „otwartą wojnę” kumoterstwu,
korupcji itd. oraz, że „w Platformie Obywatelskiej nie ma miejscach dla ludzi,
wobec których istnieje choćby cień podejrzenia” o podjecie stosownych działań.



Informuję Pana, iż członek PO- lider Platformy Obywatelskiej Powiatu
Starogardzkiego, Sławomir Neumann, Starosta Starogardzki mieści się w widełkach
Pańskiej krytyki i w kręgu Pańskiego zainteresowania zwalczaniem patologii
istniejących wewnątrz struktur ugrupowania politycznego - Platforma Obywatelska.



O licznych malwersacjach pana Sławomira Neumanna głośno jest od kilku lat.
Platforma Obywatelska w Starogardzie Gdańskim także nie cieszy się szacunkiem
wśród społeczeństwa. Ostatnie wybory ukazały jak wysoce naganne, niemoralne
działania były prowadzone w PO pod wodzą Sławomira Neumanna. Kupczenie i
sprzedawanie miejsc na listach, załatwienie pracy w zamian za polityczne
poparcie, to właśnie działania o których, sami członkowie Waszego ugrupowania,
informują mnie dostarczając dowodów w tej sprawie. Informują o działaniach
sprzecznych z samą idą partii PO, a także działaniach niezgodnych z prawem.



Nasze miasto od dawna cierpi na syfilis życia publicznego polityków, ugrupowań
politycznych, podobnie jak w wielu innych miejscach w Polsce. Jednak dno, czy
jak ktoś woli szczyt tej choroby osiągnął Starogard Gdański za sprawą liderów
PO, zwłaszcza Sławomira Neumanna.



W Starogardzie Gdańskim, na chwile obecną, nic nie jest w stanie zagrozić
Platformie Obywatelskiej jak nie ona sama, jak nie jej kierownictwo.



Historia lubi się powtarzać. Niejako początkiem politycznego skandalu, który
jak by nie patrzeć, obciąża PO jest afera związana z posłanką Grażyną
Paturalską, dziś posłem niezależnym? Następcą, za pewne już niebawem, będzie
Starosta Sławomir Neumann.
Istnieje wiele dowodów na jego partyjnictwo, na kumoterskie układy z SLD, na
tworzenie parytetu biznesowo- politycznego. Istnieją dowody, są świadkowie na
okoliczność żądania i brania łapówek. To tylko niektóre, nieliczne „sukcesy”
Waszego człowieka.



Czy Starogardzką Platformę Obywatelską stać na oczyszczenie w ramach Pańskiej
teorii „czystości” ? Wątpię , tak samo jak wątpią w to mieszkańcy Starogardu
Gdańskiego.
Wystarczy spojrzeć na „młodych demokratów” członków PO. Pod internetowym
adresem www.paturalska.pl ulokowali się przy boku posła niezależnego,
niezgodnie ze Statutem. Gdyż w rzeczywistości są zapleczem politycznym
starogardzkiej Platformy Obywatelskiej i są jej członkami. Więc co tak naprawdę
łączy niezależną posłankę z Pana ugrupowaniem? Domysły są różne.



Szanowny Panie Wiele kontrowersyjnych uwag kierowanych pod adresem Sławomira
Neumanna ( tak jak kiedyś pod adresem Grażyny Paturalskiej) znajdujemy w
komentarzach pod moimi artykułami na stronie internetowej portalu
www.platformakociewie.pl Uwagi Internautów docierają także w postaci litów do
redakcji, telefonów i rozmów.
Zainspirowało mnie Pańskie stanowisko odnośnie walki z przejawami korupcji i
politycznych układów. Zmobilizował mnie apel wielu ludzi ( w tym członków PO),
którym taka sytuacja z przyczyn moralnych nie pasuje, kłóci się to z ich
poglądem na ład i porządek społeczno prawny.



Niech ta informacja, o tym co dzieje się na dole w Starogardzie, będzie dla
Pana sygnałem aby sprawdzić, czy Wasz człowiek (Sławomir Neumann)
przymierzający się do funkcji posła III RP wobec istnienia wielu wątpliwości i
dowodów na poparcie tego co wyżej, w zderzeniu z Pańskim „ nie może być choćby
cienia podejrzeń” ma prawo, z ramienia Platformy Obywatelskiej, nadal zabiegać
o Pana szacunek i mandat zaufania tej największej partii politycznej.



Z poważaniem
Marek Olżyński



tel. 0 696 261 697
wibracje@wp.pl
witryna internetowa: www.platformakociewie.pl



PS
List opublikowany zostanie na stronie internetowej Platformy Kociewie dnia 14
stycznia 2005r. oraz w dwutygodniku Platforma Kociewie w dniu 17 stycznia
2005r.



Przeczytaj więcej odpowiedzi
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aircar.opx.pl