Czytasz wypowiedzi znalezione dla zapytania: Starostowie województwa świętokrzyskiego
Temat: Strona sejmiku
Dzisiaj też ambasada
Ze strony Sejmiku:
"22 maja 2003 roku
Z prac Marszałka Województwa Świętokrzyskiego
Wicemarszałek dr Józef Kwiecień uczestniczył w spotkaniu, którego celem było
porozumienie odnośnie założenia i prowadzenia Biura Regionalnego Województwa
Świętokrzyskiego w Brukseli.
W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Świętokrzyskiego Urzędu
Marszałkowskiego, Związku Miast i Gmin Województwa Świętokrzyskiego oraz
Konwentu Starostów Województwa Świętokrzyskiego". Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Kto poprowadzi biuro w Brukseli?
Paweł Gajewski, pracownik Departamentu Rozwoju Regionalnego i Współpracy z
Zagranicą Urzędu Marszałkowskiego, został oddelegowany do biura naszego
województwa w Brukseli. Przedstawicielstwo województwa w Brukseli rozpocznie
działalność 1 listopada. Około miesiąca potrwają prace organizacyjne.
Przez najbliższe pół roku biuro naszego województwa w Brukseli będzie
organizował Paweł Gajewski, pracownik Departamentu Rozwoju Regionalnego i
Współpracy z Zagranicą Urzędu Marszałkowskiego. Tak zadecydował wczoraj zespół
obradujący pod przewodnictwem wicemarszałka dr. Józefa Kwietnia, w składzie:
przedstawiciel Kielc, Związku Miast i Gmin Województwa Świętokrzyskiego,
Konwentu Starostów Województwa Świętokrzyskiego. Do końca roku wszelkie koszty
utrzymania biura pokryje budżet województwa Świętokrzyskiego.
Paweł Gajewski ma 25 lat, w urzędzie pracuje od lat dwóch. Zna język angielski
i francuski. W Urzędzie Marszałkowskim zajmował się m.in. funduszami pomocowymi.
"Rz." Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Wczoraj Gotha, dziś Bruksela...
Wczoraj Gotha, dziś Bruksela...
Jakaś gazeta donosi:
Będzie regionalne biuro województwa świętokrzyskiego w Brukseli
Samorząd województwa świętokrzyskiego, miasto Kielce, Konwent Starostów
Województwa Świętokrzyskiego oraz Związek Miast i Gmin Regionu
Świętokrzyskiego podpisały dziś intencyjne porozumienie o współpracy w
sprawie utworzenia Regionalnego Biura Województwa Świętokrzyskiego w
Brukseli. Podobnych biur innych regionów Polski w Brukseli jest już 11.
Przedstawiciele samorządów podpisali dziś w tej sprawie list intencyjny.
Jednak wszyscy deklarują już w najbliższym tygodniu wspólne opracowanie
regulaminu organizacyjnego i ogłoszenie konkursu na stanowisko
przedstawiciela regionu w Brukseli. Nie są jeszcze znane kryteria w tej
ostatniej kwestii, wiadomo jednak, że osoba taka powinna znać perfekcyjnie co
najmniej 2 języki: angielski i francuski [!polski nie jest wymagany - przyp.
Jakuba], znajomość potrzeb tego regionu, reguły przy pozyskiwaniu środków
unijnych, a także jak podkreśla Ewa Kapel zastępca dyrektora Departamentu
Rozwoju regionalnego Urzędu Marszałkowskiego powinna to być osoba kontaktowa.
- Chcemy stworzyć sieć odbioru informacji w województwie. Osoba w Brukseli
pomoże wnioskom z regionu uzyskać poparcie, ale na pewno ich nie przygotuje -
podkreśla Ewa Kapel.
- Chcemy, aby byli to ludzie, którzy znają nasz region, są z nim związani, a
jednocześnie mieszkają w Brukseli - mówi wicemarszałek Józef Kwiecień
sygnalizując jednocześnie, że sygnatariusze dzisiejszego listu mają już
kandydatury kilku osób, które mogłyby objąć tą funkcję, czyli osób
pochodzących z Kielc a mieszkających w Brukseli.
- Biuro w Brukseli założymy tanio, bo z Aarhus duńskim hrabstwem od dawna
(od 1999 r.) współpracujemy. Duńczycy mają doświadczenie w strukturach
unijnych i zdobywaniu środków. Użyczą nam siedzibę, a także pomogą
merytorycznie. Możemy liczyć na ich daleko idące wsparcie w każdej
dziedzinie - wyjaśnia. - Duńczycy umożliwią nam wykorzystanie swoich
kontaktów. W kamienicy, w której będziemy mieli biuro, ma swoje siedziby
siedem innych regionów Danii, w tym jeden fiński. [bo Finlandia - wg
Kwietnia - jest regionem Danii - przyp. Jakuba]
Biuro województwa świętokrzyskiego w Brukseli wraz z pensją i wszelkimi
opłatami będzie kosztowało ok. 300 tys. zł rocznie. Ze wstępnych ustaleń
wynika, iż 100 tys. zł da województwo świętokrzyskie, 70 tys. zł miasto
Kielce, 102 tys. zł (po 1 tys. zł od każdej gminy) od Związek Miast i Gmin
Regionu Świętokrzyskiego i ok. 70 tys. zł z Konwentu Starostów Województwa
Świętokrzyskiego. Zdaniem prezydenta Kielc Wojciecha Lubawskiego nie wiadomo
jednak czy ta kwota wystarczy. - Według mnie to koszty funkcjonowania biura
zamkną się w granicach ok. 350 tys. zł - powiedział Lubawski.
Po wejściu w życie Traktatu z Maastrich w 19994 r. na mocy, którego przyznano
regionom znaczącą rolę w kreowaniu polityki społeczno-ekonomicznej Unii
Europejskiej rozpoczął się proces tworzenia biur regionalnych. Obecnie
istnieje ok. 200 biur regionalnych, które reprezentują interesy niemal
wszystkich regionów, oprócz Luksemburga i Portugalii. Istnieją także biura
państw nie-członkowskich - dwa norweskie i trzy grupowe przedstawicielstwa
kantonów Szwajcarii, biura organizacji i grup.
Celem brukselskiego biura będzie pozyskiwanie środków z funduszy
przedakcesyjnych i działania przygotowawcze do pozyskania środków unijnych po
rozszerzeniu, korzystanie z pomocy merytoryczno-finansowej podmiotów
zagranicznych, lobbing w instytucjach europejskich na rzecz kształtowania
polityki UE oraz atmosfery korzystnej dla województwa świętokrzyskiego. Przeczytaj więcej odpowiedzi