Czytasz wypowiedzi znalezione dla zapytania: Starostwo Złotoryja





Temat: Złotoryja -(odlegle) plany renowacji torow w ramach ER Nysa


    W czwartek starosta złotoryjski będzie zabiegał na sesji rady
powiatu, aby radni przyznali 40 tys. zł na studium wykonalności
renowacji torów oraz infrastruktury linii Złotoryja - Marciszów
- Lwówek Śląski - Lubawka. To niezbędne, by uruchomić
połączenie. Takie studium ma już powiat ziemski Jelenia Góra,
szykują się Lwówek Śląski oraz Lubań, Bolesławiec, Zgorzelec i
Kamienna Góra. Projekt powinien być gotowy przed 2010 rokiem, gdy
zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej wprowadzona będzie wolna
konkurencja na kolejowe przewozy pasażerskie. Na polski rynek mają
więc wejść zagraniczne firmy, zainteresowane np. lokalnymi
połączeniami transgranicznymi.


Kurcze mam właśnie przed sobą słuzbowy rozkład jazdy z 1990 roku z
rozpisanymi pociągami na tych liniach (dochodzi jeszcze Swieradów i Leśna).
tak na prawde dla mnie nie jest ważne kto będzie tam jeździł byle dało sie
przejachać

GN

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Złotoryja -(odlegle) plany renowacji torow w ramach ER Nysa
http://www.naszesudety.pl/?p=artykulyShow&iArtykul=2982

Kolej bez granic
     Pociągiem ze Złotoryi do Goerlitz w 2010 roku? Bez paszportów,
tylko z jednym biletem i wygodnie - taka perspektywa czeka
pasażerów lokalnych linii kolejowych w południowo-zachodniej
części Dolnego Śląska, którzy zechcą podróżować do
przygranicznych części Saksonii i Czech. To nie fantazja. Nasi
południowi sąsiedzi wspólnie z Niemcami już ustawili się w kolejce
po brukselskie pieniądze.

     - My jesteśmy opóźnieni w stosunku do Czechów o 10 lat -
mówi Maciej Gałęski, koordynator projektu Wspólnego Obszaru
Komunikacyjnego w Euroregionie Nysa. - Ale chcemy skorzystać z ich
doświadczeń i wspólnie z powiatami w Saksonii ubiegać się o unijne
dotacje.

     W czwartek starosta złotoryjski będzie zabiegał na sesji rady
powiatu, aby radni przyznali 40 tys. zł na studium wykonalności
renowacji torów oraz infrastruktury linii Złotoryja - Marciszów
- Lwówek Śląski - Lubawka. To niezbędne, by uruchomić
połączenie. Takie studium ma już powiat ziemski Jelenia Góra,
szykują się Lwówek Śląski oraz Lubań, Bolesławiec, Zgorzelec i
Kamienna Góra. Projekt powinien być gotowy przed 2010 rokiem, gdy
zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej wprowadzona będzie wolna
konkurencja na kolejowe przewozy pasażerskie. Na polski rynek mają
więc wejść zagraniczne firmy, zainteresowane np. lokalnymi
połączeniami transgranicznymi.

     - Pasażer, który kupi bilet w Złotoryi będzie mógł
podróżować po całym obszarze przygranicznym w Polsce, Czechach i
Niemczech - dodaje Maciej Gałęski.

     O skali projektu świadczy, że tylko w powiecie jeleniogórskim
na odnowienie torowisk, urządzeń sygnalizacyjnych, wiaduktów
potrzeba ok. 200-300 mln zł.

[ZB - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska]

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Legnicka SSE: Niemiecki inwestor wybuduje fabrykę
Legnicka SSE: Niemiecki inwestor wybuduje fabrykę
We wtorek spółka "Kunhl Polska", z kapitałem niemieckim, otrzymała zezwolenie
na prowadzenie działalności gospodarczej w Legnickiej Specjalnej Strefie
Ekonomicznej.
Jest ona tam 53. inwestorem. Kosztem 2,8 mln zł wybuduje i wyposaży fabrykę w
podstrefie w Złotoryi.

"Jeszcze w tym roku rozpocznie się tam budowa zakładu, w którym produkowane
będą części stanowiące elementy mechanizmów do opuszczanych dachów w
samochodach typu cabrio" - poinformował we wtorek na konferencji prasowej w
Złotoryi prezes Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Ryszard Gibuła.

Spółka zakupiła teren o powierzchni 1 hektara. "W naszym zakładzie w Niemczech
szkolimy już 20 pracowników, a docelowo zatrudnienie wzrośnie do 60 osób.
Działalność zamierzamy rozpocząć w pierwszym kwartale 2006 roku" - powiedział
PAP pełnomocnik inwestora Matthias Kugler.

Zaznaczył, że firma z Niemiec dostarcza elementy do takich marek jak Mercedes,
Porsche, Ferrari oraz Volkswagen i Opel.

"Właśnie do tych dwóch ostatnich aut zamierzamy produkować części w naszym
zakładzie w Złotoryi. Część produkcji będzie stanowiła eksport, ale naszymi
odbiorcami będą też fabryki w Polsce" - powiedział Kugler.

Jak podkreślał burmistrz Złotoryi Ireneusz Żurawski, w której bezrobocie sięga
30 procent, gmina zaoferowała inwestorowi szereg ulg. M.in. na własny koszt za
ok. 700 tys. zł wybuduje mu drogę dojazdową do działki.

"Dzięki temu, że ten ciężar wzięła na siebie gmina, my jako spółka
zarządzająca strefą, mogliśmy zaoferować inwestorowi znacznie korzystniejsze
warunki niż w innych podstrefach, sprzedając mu teren po promocyjnej cenie" -
powiedział Andrzej Dziuba z Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Gmina zaoferowała ponadto niemieckiej firmie zwolnienie od podatku od
nieruchomości oraz pomoc w załatwieniu formalności i pozwoleń.

Ryszard Raszkiewicz, starosta złotoryjski, zaproponował ponadto w pierwszej
fazie działalności firmy dofinansowanie do stworzonych przez nią miejsc pracy
oraz ponoszenie części kosztów dojazdu pracowników zatrudnionych w
złotoryjskiej podstrefie.

Legnicka strefa została ustanowiona rozporządzeniem Rady Ministrów 15 kwietnia
1997 roku na okres 20 lat. Obejmuje swym zasięgiem obszar o powierzchni 416
hektarów.

Strefa ma charakter rozproszony, posiada podstrefy w: Legnicy, Polkowicach,
Krzywej, Lubinie, Legnickim Polu, a także Środzie Śląskiej i od 2000 roku
właśnie w Złotoryi.
/onet/
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: SSE
Kolejny inwestor w legnickiej SSE - Złotoryja
PAP

Kolejny inwestor w legnickiej SSE
We wtorek spółka "Kunhl Polska", z kapitałem niemieckim, otrzymała zezwolenie
na prowadzenie działalności gospodarczej w Legnickiej Specjalnej Strefie
Ekonomicznej.
Jest ona tam 53. inwestorem. Kosztem 2,8 mln zł wybuduje i wyposaży fabrykę w
podstrefie w Złotoryi.

"Jeszcze w tym roku rozpocznie się tam budowa zakładu, w którym produkowane
będą części stanowiące elementy mechanizmów do opuszczanych dachów w
samochodach typu cabrio" - poinformował we wtorek na konferencji prasowej w
Złotoryi prezes Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Ryszard Gibuła.

Spółka zakupiła teren o powierzchni 1 hektara. "W naszym zakładzie w Niemczech
szkolimy już 20 pracowników, a docelowo zatrudnienie wzrośnie do 60 osób.
Działalność zamierzamy rozpocząć w pierwszym kwartale 2006 roku" - powiedział
PAP pełnomocnik inwestora Matthias Kugler.

Zaznaczył, że firma z Niemiec dostarcza elementy do takich marek jak Mercedes,
Porsche, Ferrari oraz Volkswagen i Opel.

"Właśnie do tych dwóch ostatnich aut zamierzamy produkować części w naszym
zakładzie w Złotoryi. Część produkcji będzie stanowiła eksport, ale naszymi
odbiorcami będą też fabryki w Polsce" - powiedział Kugler.

Jak podkreślał burmistrz Złotoryi Ireneusz Żurawski, w której bezrobocie sięga
30 procent, gmina zaoferowała inwestorowi szereg ulg. M.in. na własny koszt za
ok. 700 tys. zł wybuduje mu drogę dojazdową do działki.

"Dzięki temu, że ten ciężar wzięła na siebie gmina, my jako spółka zarządzająca
strefą, mogliśmy zaoferować inwestorowi znacznie korzystniejsze warunki niż w
innych podstrefach, sprzedając mu teren po promocyjnej cenie" - powiedział
Andrzej Dziuba z Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Gmina zaoferowała ponadto niemieckiej firmie zwolnienie od podatku od
nieruchomości oraz pomoc w załatwieniu formalności i pozwoleń.

Ryszard Raszkiewicz, starosta złotoryjski, zaproponował ponadto w pierwszej
fazie działalności firmy dofinansowanie do stworzonych przez nią miejsc pracy
oraz ponoszenie części kosztów dojazdu pracowników zatrudnionych w
złotoryjskiej podstrefie.

Legnicka strefa została ustanowiona rozporządzeniem Rady Ministrów 15 kwietnia
1997 roku na okres 20 lat. Obejmuje swym zasięgiem obszar o powierzchni 416
hektarów.

Strefa ma charakter rozproszony, posiada podstrefy w: Legnicy, Polkowicach,
Krzywej, Lubinie, Legnickim Polu, a także Środzie Śląskiej i od 2000 roku
właśnie w Złotoryi.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aircar.opx.pl