Czytasz wypowiedzi znalezione dla zapytania: Starostwo powiartowe w Będzinie
Temat: Apel o budowę centrum przeładunkowego w Sławkowie
Gazeta Wyborcza, 8 lutego 2002 roku
(za www.gazeta.pl/katowice)
Apel o budowę centrum przeładunkowego w Sławkowie
Przedstawiciele śląskich i zagłębiowskich samorządów zaapelowali w czwartek
do rządu o pomoc w budowie centrum przeładunkowego w Sławkowie. Ich zdaniem
ta inwestycja może przynieść regionowi kilkanaście tysięcy miejsc pracy.
- Przewóz towarów z Japonii i Korei do Europy drogą morską trwa około
miesiąca. Dlatego wybudowanie terminalu przeładunkowego jest bardzo zasadne
i opłacalne - powiedziała wczoraj w Sławkowie Bożena Respondek, starosta
powiatu będzińskiego.
Podstawą tej inwestycji ma być końcówka linii szerokotorowej prowadzącej z
Rosji właśnie do Sławkowa. Zdaniem wicemarszałka województwa Lucjana Kępki,
jeśli kraje azjatyckie - jak deklarują - postawią na transport lądowy,
centrum przeładunkowe w Sławkowie mogłoby dać 15 tys. miejsc pracy.
Zagrożeniem dla tej inwestycji jest porozumienie Rosji, Czech i Ukrainy o
przedłużenie szerokiego toru do Buhumina, gdzie powstałby terminal
logistyczny i centrum przeładunkowe.
purz (08-02-02 00:35)
Temat: Nooooo bez wyguuuuuuupuf !
Nooooo bez wyguuuuuuupuf !
Będzin
4.10.2009
godz. 11:00 „Ukryte dziedzictwo. Śladami będzińskich Żydów” -
wycieczka plenerowa po Będzinie
zbiórka: Dworzec PKP Będzin Miasto (ul. Małachowskiego)
godz. 17.00 Projekcja filmu: PO-LIN. Okruchy pamięci, reż. Jolanta
Dylewska
Starostwo Powiatowe w Będzinie, ul. Sączewskiego 6
Organizator:
Młodzież Górnośląska
www.MGSilesia.org Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Nooooo bez wyguuuuuuupuf !
mr.superlatywny napisał:
> Będzin
>
> 4.10.2009
> godz. 11:00 „Ukryte dziedzictwo. Śladami będzińskich Żydów” -
> wycieczka plenerowa po Będzinie
> zbiórka: Dworzec PKP Będzin Miasto (ul. Małachowskiego)
>
> godz. 17.00 Projekcja filmu: PO-LIN. Okruchy pamięci, reż. Jolanta
> Dylewska
> Starostwo Powiatowe w Będzinie, ul. Sączewskiego 6
>
>
> Organizator:
> Młodzież Górnośląska
> www.MGSilesia.org
Wspolpraca poplaca. Muszom wiedziec, skond som.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Praca w Czestochowie? Chyba w w budce z frytkami..
Zagłębie przyciąga inwestorów
Cytat:
" Blisko 12 tysięcy miejsc pracy może docelowo powstać na blisko 600-hektarowym
terenie nowotworzonej Zagłębiowskiej Strefy Gospodarczej, która obejmie tereny w
pięciu miastach Zagłębia Dąbrowskiego.
Ich przygotowanie pod inwestycje zajmie maksymalnie cztery lata i pochłonie ok.
47 mln euro, z czego 85 proc. ma pochodzić z unijnych funduszy strukturalnych.
Pierwsze tereny strefy mają być gotowe w końcu 2009 roku.
W poniedziałek prezydenci i burmistrzowie Jaworzna, Sosnowca, Dąbrowy Górniczej,
Czeladzi i Będzina oraz starosta powiatu będzińskiego, podpisali list intencyjny
w sprawie przygotowania i realizacji projektu pod nazwą ?Gospodarcza Brama
Śląska?. Samorząd woj. śląskiego zaliczył to przedsięwzięcie do kluczowych dla
regionu w latach 2007-2013.
Całość pod:
biznes.interia.pl/news?inf=811395
Radomsko podszykowało tereny, Zagłebie szykuje.
A my się zastanawiamy na co wydać 48 mln euro należne regionowi z odrzuconych
programów 2007-2013.
Taki Pruszcz Gdański - za pieniądz UE chce osuszać bagna i szykować tam tereny
inwestycyjne.
A nasi jęczą że nie mamy działek - to należy kupić grunty , uzbrajać i zapraszać
inwestorów, a nie czekać z założonymi rękami. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Będzie praca w Radomsku
Zagłębie przyciaga inwestorów
Cytat:
" Blisko 12 tysięcy miejsc pracy może docelowo powstać na blisko 600-hektarowym
terenie nowotworzonej Zagłębiowskiej Strefy Gospodarczej, która obejmie tereny w
pięciu miastach Zagłębia Dąbrowskiego.
Ich przygotowanie pod inwestycje zajmie maksymalnie cztery lata i pochłonie ok.
47 mln euro, z czego 85 proc. ma pochodzić z unijnych funduszy strukturalnych.
Pierwsze tereny strefy mają być gotowe w końcu 2009 roku.
W poniedziałek prezydenci i burmistrzowie Jaworzna, Sosnowca, Dąbrowy Górniczej,
Czeladzi i Będzina oraz starosta powiatu będzińskiego, podpisali list intencyjny
w sprawie przygotowania i realizacji projektu pod nazwą ?Gospodarcza Brama
Śląska?. Samorząd woj. śląskiego zaliczył to przedsięwzięcie do kluczowych dla
regionu w latach 2007-2013.
Całość:
biznes.interia.pl/news?inf=811395
Radomsko podszykowało tereny, Zagłebie szykuje.
A my się zastanawiamy na co wydać 48 mln euro należne regionowi z odrzuconych
programów 2007-2013.
Taki Pruszcz Gdański - za pieniądz UE chce osuszać bagna i szykować tam tereny
inwestycyjne.
A nasi jęczą że nie mamy działek - to należy kupić grunty , uzbrajać i zapraszać
inwestorów, a nie czekać z założonymi rękami. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Katowice: paraliż wydziału komunikacji
A w Starostwie Powiatowym w Będzinie załatwiają od ręki.
Rejestrowałem nowe auto ponad miesiąc temu i cała "operacja" od
wejścia do budynku do opuszczenia go z nowymi tablicami pod pachą
trwała nie dłużej niż 30-40 minut. A przecież urząd ten obsługuje
nie tylko samo miasto Będzin, ale również cały powiat! Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Znamy wyniki dofinansowania w ramach projektu 3.5.
Znamy wyniki dofinansowania w ramach projektu 3.5.
Dlaczego Śląsk jest dyskryminowany?
Przejrzałem dzisiaj listę projektów przeznaczonych do dofinansowania w ramach
programu 3.5.2 w województwie Śląskim… wyniki wprawiły mnie w osłupienie…
większość pieniędzy nie zostanie na Śląsku tylko powędruje do zagłębia lub w
tą część woj. Śląskiego, która Śląskiem nie jest… proszę o to dane :
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Myszkowie 747 960,00
Starostwo Powiatowe w Będzinie 1 394 700,79
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Ogrodzieńcu 198 816,00
Szpital Miejski w Jaworznie 2 953 698,00
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej "Zagórze" 3 037 500,00
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Łazach 353 314,78
Gmina Kroczyce 544 425,00
Szpital Miejski w Dąbrowie Górniczej 2 282 255,25
Suma 11512669.82 zł
a całkowita suma wyniosła 15 375 001,52 zł
więc na Śląsku zostało
3862331.7 zł
Znowu sprawdza się stary stereotyp, że biedny Ślązak jest wykorzystywany i
oszukiwany jak i gdzie się tylko da.
Jest rzeczą niemożliwą żeby projekty ze Śląska aż tak odbiegały poziomem od
tych z poza niego.
Prosiłbym kogoś z komisji o ustosunkowanie się do tych liczb.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Dyskryminowanie Ślązaków !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dyskryminowanie Ślązaków !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dlaczego Śląsk jest dyskryminowany?
Przejrzałem dzisiaj listę projektów przeznaczonych do dofinansowania w ramach
programu 3.5.2 w województwie Śląskim… wyniki wprawiły mnie w osłupienie…
większość pieniędzy nie zostanie na Śląsku tylko powędruje do zagłębia lub w
tą część woj. Śląskiego, która Śląskiem nie jest… proszę o to dane :
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Myszkowie 747 960,00
Starostwo Powiatowe w Będzinie 1 394 700,79
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Ogrodzieńcu 198 816,00
Szpital Miejski w Jaworznie 2 953 698,00
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej "Zagórze" 3 037 500,00
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Łazach 353 314,78
Gmina Kroczyce 544 425,00
Szpital Miejski w Dąbrowie Górniczej 2 282 255,25
suma 11512669.82 zł
a całkowita suma wyniosła 15 375 001,52 zł
więc na Śląsku zostało
3862331.7 zł
Znowu sprawdza się stary stereotyp, że biedny Ślązak jest wykorzystywany i
oszukiwany jak i gdzie się tylko da.
Jest rzeczą niemożliwą żeby projekty ze Śląska aż tak odbiegały poziomem od
tych z poza niego.
Prosiłbym kogoś z komisji o ustosunkowanie się do tych liczb.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: ? ? ? !
? ? ? !
Będzin
4.10.2009
godz. 11:00 „Ukryte dziedzictwo. Śladami będzińskich Żydów” -
wycieczka plenerowa po Będzinie
zbiórka: Dworzec PKP Będzin Miasto (ul. Małachowskiego)
godz. 17.00 Projekcja filmu: PO-LIN. Okruchy pamięci, reż. Jolanta
Dylewska
Starostwo Powiatowe w Będzinie, ul. Sączewskiego 6
Organizator:
Młodzież Górnośląska
www.MGSilesia.org Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Samorząd Przyjazny Przedsiębiorczości
1. Gmina Zabrze uzyskała tytuł „Gminy otwartej na fundusze
strukturalne”. Wręczenie certyfikatów odbyło się w dniu 4
października br. w siedzibie Starostwa Powiatowego w Będzinie,
podczas seminarium promocyjno-informacyjnego. Certyfikat „eksperta
ds. funduszy strukturalnych” w konkursie ogłoszonym przez Związek
Powiatów Polskich otrzymała natomiast Gabriela Karmasz, naczelnik
Wydziału Strategii, Rozwoju Miasta i Integracji Europejskiej.
/Sprawozdanie Prezydenta Miasta
do dnia 16.10.2006 r./.
Czy nasza JKM Małgorzata dostanie taką nagrodę. Wątpię.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: W kwietniu pojedzie pociąg na trasie Sławków - Azja
Pierwszy raz od ponad roku uczestnicy spotkania planujący budowę terminalu
nie pochylali się nad mapami i nie mówili ogólnikami. Ustalili w
poniedziałek, że za państwowe pieniądze zostanie zbudowana droga łącząca
terminal w Sławkowie z siecią dróg krajowych i międzynarodowych.
Rosyjskie pociągi jeżdżą po torach o szerokości 1520 mm. W Polsce i w
większości krajów europejskich mają one 1435 mm szerokości. Na różnicy 85 mm
można zarobić miliony. Jednak żeby te pieniądze zarabiać, trzeba
zainwestować. Przed kilku laty powstał pomysł budowy w Sławkowie terminalu
przeładunkowego. Tu kończy się szeroki tor, po którym kiedyś przewożono
siarkę do dawnego ZSRR i rudę żelaza do Huty Katowice. Dzięki niemu mamy
bezpośrednie połączenie z Koleją Transsyberyjską i najdalszymi zakątkami
dawnego ZSRR, Chinami i Koreą Południową. Tor może stać się "autostradą"
łączącą Azję z Europą. Po wejściu do Unii Europejskiej terminal przy
szerokim torze w Sławkowie znalazł się w środku największego rynku na
świecie. Może obsługiwać 550 mln konsumentów. Wczoraj w Katowicach spotkali
się przedstawiciele rządu, kolei, Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa
(właściciela terenów wokół toru), samorządów lokalnych i drogowcy. - Po raz
pierwszy nie pochylaliśmy się nad mapami, tylko rozmawialiśmy o konkretach.
To dobry znak - mówi Bożena Respondek, starosta powiatu będzińskiego.
- Najważniejsze dla nas postanowienie to decyzja Generalnej Dyrekcji Dróg i
Autostrad o budowie 6 km drogi, która połączy tereny przy szerokim torze z
siecią dróg krajowych i międzynarodowych - dodaje.
Droga będzie kosztować 60 mln zł. Powiat nie mógłby jej zbudować, bo jego
roczny budżet wynosi 56 mln.
- Agencja Rozwoju Przemysłu objęła 71 proc. udziałów w CZH. To gwarancja, że
będą rządowe pieniądze na inwestycję. Za sześć tygodni na koncie CZH
znajdzie się 20 mln zł, które mają być przeznaczone na inwestycje w
Sławkowie - mówi Arkadiusz Krężel, szef ARP.
W kwietniu trasą Sławków - Kazachstan - Chiny przejedzie pierwszy pociąg.
Do tych krajów dociera i wyjeżdża około 500 tys. kontenerów rocznie
załadowywanych i rozładowywanych w Europie Zachodniej. Przewożą je okręty. -
Zaczniemy od tego połączenia, żeby udowodnić, że towary dostarczymy dwa razy
szybciej - mówi Krężel.
- Przy obsłudze terminalu w Sławkowie pracę może dostać 2 tys. osób. To
wielka szansa dla powiatu będzińskiego - mówi Respondek.
Temat: DZ t25 7.4.6
Walka o tramwaj 25 wciąż trwa
07.04.2006
Od soboty pasażerowie tramwaju linii 25 musieli przesiąść się na autobus.
Nie wszyscy są z tego rozwiązania zadowoleni. Okazuje się, że autobus jeździ
dłużej niż tramwaj i wbrew wcześniejszym zapewnieniom nie zatrzymuje się
dokładnie na starych przystankach.
- Teraz na autobus muszę iść około trzech minut. Może to niewiele, ale wiem,
że inni mieszkańcy idą do swoich przystanków jeszcze dłużej - mówi
mieszkaniec Grodźca, który do tej pory korzystał z tramwaju.
Prezydent Będzina, Radosław Baran, skierował pismo do prezesa zarządu
Tramwaje Śląskie S. A., w którym zwrócił się o rozpatrzenie możliwości
zawarcia bezpośredniej umowy pomiędzy spółką Tramwaje Śląskie a gminami
Będzin i Wojkowice na obsługę tej linii tramwajowej.
- Pan prezydent dostał już odpowiedź, w której Tramwaje zgadzają się
wstępnie na podpisanie takiej umowy, uzależniając jednocześnie jej
podpisanie od zgody KZK GOP. Prezydent wysłał także pismo do Urzędu Zamówień
Publicznych z pytaniem, czy może taką umowę, z pominięciem KZK podpisać.
Ponadto do 21 kwietnia obowiązuje trójstronne porozumienie, na mocy którego
Tramwaje Śląskie zobowiązują się do zabezpieczenia całej infrastruktury na
trasie linii 25. Dzięki temu jest czas na negocjacje - mówi Krzysztof Dulko
z Urzędu Miejskiego w Będzinie.
Odpowiedzi z KZK GOP na razie jeszcze nie ma.
Protest gmin poparł też wojewoda śląski, Tomasz Pietrzykowski, który
ostatniego marca, skierował pismo do Romana Urbańczyka, przewodniczącego KZK
GOP, w sprawie likwidacji linii tramwajowej nr 25.
"Społeczny odzew, z jakim spotkała się zapowiedź likwidacji linii
tramwajowej, szczególnie ze strony mieszkańców gmin Wojkowic oraz Będzin,
jak również jednoznaczne stanowisko radnych obydwu gmin, a ponadto wyraźnie
zaangażowanie Starostwa Powiatowego w Będzinie w rozwiązanie tej kwestii,
świadczą dobitnie, jak duże znaczenie, dla lokalnej społeczności, ma
likwidowana linia tramwajowa.
Rozumiejąc argumenty ekonomiczne, przemawiające za podjęciem przez KZK GOP
wspomnianej wcześniej decyzji, wnoszę jednak o rozważenie możliwości
czasowego zawieszenia likwidacji linii tramwajowej nr 25 tak, aby - przy
czynnym udziale władz gmin Będzina i Wojkowic - wspólnie przeanalizować
zasadność zakończenia działalności usług tramwajowych" napisał wojewoda.
Temat: [pr] Walka o 25 wciąż trwa
"Walka o tramwaj 25 wciąż trwa"
Dziennik Zachodni, 7 kwietnia 2006 r.
za: http://www.bedzin.naszemiasto.pl/wydarzenia/588495.html
Od soboty pasażerowie tramwaju linii 25 musieli przesiąść się na
autobus. Nie wszyscy są z tego rozwiązania zadowoleni. Okazuje się,
że autobus jeździ dłużej niż tramwaj i wbrew wcześniejszym
zapewnieniom nie zatrzymuje się dokładnie na starych przystankach.
- Teraz na autobus muszę iść około trzech minut. Może to niewiele, ale
wiem, że inni mieszkańcy idą do swoich przystanków jeszcze dłużej -
mówi mieszkaniec Grodźca, który do tej pory korzystał z tramwaju.
Prezydent Będzina, Radosław Baran, skierował pismo do prezesa zarządu
Tramwaje Śląskie S. A., w którym zwrócił się o rozpatrzenie możliwości
zawarcia bezpośredniej umowy pomiędzy spółką Tramwaje Śląskie a
gminami Będzin i Wojkowice na obsługę tej linii tramwajowej.
- Pan prezydent dostał już odpowiedź, w której Tramwaje zgadzają się
wstępnie na podpisanie takiej umowy, uzależniając jednocześnie jej
podpisanie od zgody KZK GOP. Prezydent wysłał także pismo do Urzędu
Zamówień Publicznych z pytaniem, czy może taką umowę, z pominięciem
KZK podpisać. Ponadto do 21 kwietnia obowiązuje trójstronne
porozumienie, na mocy którego Tramwaje Śląskie zobowiązują się do
zabezpieczenia całej infrastruktury na trasie linii 25. Dzięki temu
jest czas na negocjacje - mówi Krzysztof Dulko z Urzędu Miejskiego w
Będzinie.
Odpowiedzi z KZK GOP na razie jeszcze nie ma.
Protest gmin poparł też wojewoda śląski, Tomasz Pietrzykowski, który
ostatniego marca, skierował pismo do Romana Urbańczyka,
przewodniczącego KZK GOP, w sprawie likwidacji linii tramwajowej nr
25.
"Społeczny odzew, z jakim spotkała się zapowiedź likwidacji linii
tramwajowej, szczególnie ze strony mieszkańców gmin Wojkowic oraz
Będzin, jak również jednoznaczne stanowisko radnych obydwu gmin, a
ponadto wyraźnie zaangażowanie Starostwa Powiatowego w Będzinie w
rozwiązanie tej kwestii, świadczą dobitnie, jak duże znaczenie, dla
lokalnej społeczności, ma likwidowana linia tramwajowa.
Rozumiejąc argumenty ekonomiczne, przemawiające za podjęciem przez KZK
GOP wspomnianej wcześniej decyzji, wnoszę jednak o rozważenie
możliwości czasowego zawieszenia likwidacji linii tramwajowej nr 25
tak, aby - przy czynnym udziale władz gmin Będzina i Wojkowic -
wspólnie przeanalizować zasadność zakończenia działalności usług
tramwajowych" napisał wojewoda.
(mano)
Temat: Należy ekspresowo budować terminal Sławków
Koniec formalności w sprawie terminalu
Sławomir Starzyński 28-04-2004, ostatnia aktualizacja 28-04-2004 00:55
Są pieniądze na budowę drogi łączącej terminal w Sławkowie z trasą Olkusz -
Katowice. Budowany odcinek będzie miał status drogi krajowej, dlatego będzie
można szybko wykupić grunty, przez które droga będzie przebiegała.
czytaj dalej »
r e k l a m a
- Nie trzeba będzie długo negocjować z właścicielami gruntów. Zgodnie z
prawem pod tego rodzaju inwestycję można przeprowadzić szybkie wywłaszczenie -
mówi Bożena Respondek, starosta powiatu będzińskiego. Budowa drogi
rozpocznie się jesienią tego roku.
Tuż przed naszym wejściem do Unii rząd zdecydował o włączeniu do Katowickiej
Specjalnej Strefy Ekonomicznej 50 ha leżących przy terminalu, gdzie kończy
się szeroki tor. Ministerstwo Infrastruktury zapewniło, że sfinansuje budowę
drogi prowadzącej do szerokiego toru i specjalnej strefy.
Około 20 maja z Azji do Sławkowa ma wyruszyć pierwszy pociąg. Na
kilkudziesięciu wagonach przyjadą kontenery z towarami. - Spodziewamy się, że
do Sławkowa dojedzie 5 czerwca - mówi Bronisław Goraj, burmistrz Sławkowa. Na
trasie przejazdu pociągu specjaliści sprawdzą, czy ładunki są przewożone
bezpiecznie. Ponieważ nie ma jeszcze porozumienia z Rosją o wykorzystaniu
Kolei Transsyberyjskiej, pociąg będzie jechał tzw. Jedwabnym Szlakiem z Chin.
Przy budowie terminalu zaczęli pracować robotnicy. Centrala Zaopatrzenia
Hutnictwa dostała w końcu 20 mln zł dokapitalizowania. Całą sumę przeznaczy
na prace przy terminalu.
Marian Bąk, prezes CZH, zapewnia, że za kilka miesięcy przy końcówce
szerokiego toru poprawią się warunki przeładunku kontenerów. - Tuż przed
wejściem do Unii załatwiliśmy wszystkie sprawy, które po 1 maja wymagałyby
akceptacji Brukseli. Teraz musimy skoncentrować się na zachęceniu inwestorów,
żeby zechcieli skorzystać z dobrodziejstw specjalnej strefy ekonomicznej -
mówi Arkadiusz Krężel, szef Agencji Rozwoju Przemysłu.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Będzińska Tora poleci do Miami
Będzińska Tora poleci do Miami
To skandal! A gdzie komentarz do sprawy rzecznika starostwa powiatowego w
Będzinie?!
Każdy sukces PO winien być opatrzony komentarzem powyższego! Do tego się już
czytelnicy "GW" przyzwyczaili... Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Terminal Sławków
Terminal Sławków
Koniec formalności w sprawie terminalu
Sławomir Starzyński 28-04-2004, ostatnia aktualizacja 28-04-2004 00:55
Są pieniądze na budowę drogi łączącej terminal w Sławkowie z trasą Olkusz -
Katowice. Budowany odcinek będzie miał status drogi krajowej, dlatego będzie
można szybko wykupić grunty, przez które droga będzie przebiegała.
czytaj dalej »
r e k l a m a
- Nie trzeba będzie długo negocjować z właścicielami gruntów. Zgodnie z
prawem pod tego rodzaju inwestycję można przeprowadzić szybkie wywłaszczenie -
mówi Bożena Respondek, starosta powiatu będzińskiego. Budowa drogi
rozpocznie się jesienią tego roku.
Tuż przed naszym wejściem do Unii rząd zdecydował o włączeniu do Katowickiej
Specjalnej Strefy Ekonomicznej 50 ha leżących przy terminalu, gdzie kończy
się szeroki tor. Ministerstwo Infrastruktury zapewniło, że sfinansuje budowę
drogi prowadzącej do szerokiego toru i specjalnej strefy.
Około 20 maja z Azji do Sławkowa ma wyruszyć pierwszy pociąg. Na
kilkudziesięciu wagonach przyjadą kontenery z towarami. - Spodziewamy się, że
do Sławkowa dojedzie 5 czerwca - mówi Bronisław Goraj, burmistrz Sławkowa. Na
trasie przejazdu pociągu specjaliści sprawdzą, czy ładunki są przewożone
bezpiecznie. Ponieważ nie ma jeszcze porozumienia z Rosją o wykorzystaniu
Kolei Transsyberyjskiej, pociąg będzie jechał tzw. Jedwabnym Szlakiem z Chin.
Przy budowie terminalu zaczęli pracować robotnicy. Centrala Zaopatrzenia
Hutnictwa dostała w końcu 20 mln zł dokapitalizowania. Całą sumę przeznaczy
na prace przy terminalu.
Marian Bąk, prezes CZH, zapewnia, że za kilka miesięcy przy końcówce
szerokiego toru poprawią się warunki przeładunku kontenerów. - Tuż przed
wejściem do Unii załatwiliśmy wszystkie sprawy, które po 1 maja wymagałyby
akceptacji Brukseli. Teraz musimy skoncentrować się na zachęceniu inwestorów,
żeby zechcieli skorzystać z dobrodziejstw specjalnej strefy ekonomicznej -
mówi Arkadiusz Krężel, szef Agencji Rozwoju Przemysłu.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Batalii o przejęcie szkolnictwa średniego w Cze...
Batalii o przejęcie szkolnictwa średniego w Cze...
Czeladź bez problemu mogła przejąć szkoły
Na spotkaniu z Zarządem Powiatu Będzińskiego w dniu 18 sierpnia 2009r., Burmistrz Czeladzi Marek Mrozowski odrzucił podpisane przez Starostę Będzińskiego porozumienie w sprawie przejęcia przez Czeladź szkół średnich. Komplet porozumień w tej sprawie, podpisanych przez Starostę Będzińskiego został przesłany Burmistrzowi już 17 lipca 2009r.
Odrzucone przez Burmistrza porozumienie zawierało przekazanie miastu Czeladź wszystkich kompetencji Zarządu Powiatu w tej sprawie, zgodnie z treścią podjętych przez Radę Powiatu Będzińskiego i Radę Miejską w Czeladzi uchwał. Burmistrz zażądał jednak dodatkowo przekazania przez Starostę kompetencji Rady Powiatu Będzińskiego w tym zakresie, co w zgodnej opinii obsługujących powiat prawników jest prawnie niedopuszczalne. Wartym odnotowania jest fakt, że władze Czeladzi już 6 sierpnia 2009 roku, a więc na kilkanaście dni przed spotkaniem z Zarządem Powiatu poinformowały Starostę Będzińskiego, iż nie mogą podpisać porozumienia i nie przejmują przedmiotowych placówek.
Starostwo Powiatowe w Będzinie dysponuje dwoma opiniami prawnymi (z 23.06.2009r. i 15.07.2009r.), które jednoznacznie potwierdzają, że Zarząd Powiatu nie może przekazać Czeladzi kompetencji Rady Powiatu Będzińskiego. Opinie załączone zostały do podpisanego przez Starostę porozumienia, które zostało przesłane Burmistrzowi 17 lipca 2009r.
Jak podkreśla Wicestarosta Mariusz Kozłowski, który spotkał się w tej sprawie z dziennikarzami, Burmistrz Mrozowski nigdy nie przedłożył pisemnej opinii prawnej stwierdzającej, że Zarząd Powiatu może przekazać Miastu Czeladź kompetencje Rady Powiatu Będzińskiego, a porozumienie podpisane przez Starostę leży do dzisiaj na biurku Burmistrza. Wyjaśnił raz jeszcze, że Zarząd dysponuje pisemną opinią prawną jednoznacznie stwierdzającą, iż Zarząd nie może przekazywać nie swoich kompetencji. ? Gdyby Burmistrz naprawdę chciał przejąć te szkoły, mógł to zrobić na podstawie podpisanego przez powiat porozumienia - podkreślił Wicestarosta.
W trakcie zorganizowanej wczoraj w czeladzkim Urzędzie konferencji głos zabrał także Radny Powiatu Jerzy Matyja. Zdziwienia tym wystąpieniem nie kryje Przewodniczący Rady Powiatu Będzińskiego Emil Bystrowski. Przewodniczący Rady, popierając stanowisko Zarządu Powiatu w sprawie czeladzkich szkół poinformował, iż Radny Matyja nie miał upoważnienia do wypowiadania się w imieniu całej Rady Powiatu i przedstawiając swoją, błędną interpretację, mógł zabierać głos wyłącznie we własnym imieniu.(...)
źródło: www.powiat.bedzin.pl
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Zagłębie chce promować za granicą swoje ruiny
Starostwo Powiatowe w Będzinie, będzińskie stowarzyszenia: ?Moje Miasto?, ?Forum dla Zagłębia Dąbrowskiego?, ?Obywatelskie Forum Samorządowe?, Fundacja ?Inicjatywa Brama Cukermana? oraz czeladzkie Stowarzyszenie Inicjatyw Kulturalnych opracowało Zagłębiowska Lista Zabytków Techniki wraz z ich dokumentacją fotograficzną. Składa się na nią aktualnie 28 obiektów w 8 zagłębiowskich miastach.
Lista wraz z dokumentacją fotograficzną została sporządzona w celu jej przekazania do Międzynarodowego Centrum Dokumentacji i Badań Nad Dziedzictwem Przemysłu Dla Turystyki w Zabrzu. Wierzymy, że zgodnie z obietnicą p. Dariusza Waleriańskiego, dyrektora zabrzańskiego Centrum, będą one uwzględnione przy tworzeniu światowej listy zabytków techniki i przemysłu, który w ciągu najbliższych kliku lat ma ono przygotować.
Wybrane obiekty będą miały sporządzone karty ewidencyjne, co będzie podstawą zarówno ich ochrony, jako zabytków techniki, jak i promocji turystycznej. Należy również żywić nadzieję, że niektóre z nich znajdą się na Szlaku Zabytków Techniki Województwa Śląskiego. Obecnie znajduję tam jedynie Dworzec PKP w Sosnowcu.
Zagłębiowska Lista Zabytków Techniki
Będzin ? Dworzec Będzin Miasto
Będzin ? Stary Dworzec
Będzin ? Grodziec ? Cementownia
Będzin ? Grodziec ? Kopalnia Grodziec
Będzin ? Grodziec ? Osiedle Konopnickiej
Będzin ? Grodziec - Wieża Ciśnień
Będzin ? Grodziec ? Browar
Będzin ? Łagisza ? Elektrownia Łagisza
Będzin ? Młyn, ul. Kościuszki
Bobrowniki ? Rogoźnik ? Cegielnia
Bobrowniki ? Siemonia ? Młyn
Czeladź ? Kopalnia ?Saturn? Czeladź ? Piaski - Osiedle Robotnicze
Dąbrowa Górnicza - Muzeum ?Sztygarka?? ul. Legionów Polskich
Sławków ? Kuźnia Sławków
Sosnowiec ? Dworzec PKP
Sosnowiec ? KWK Sosnowiec - Elektrownia + szyb
Sosnowiec ? Maczki ? Dworzec
Sosnowiec ? Maczki ? Komora Celna
Sosnowiec ? Maczki ? Most
Sosnowiec ? Maczki ? Wieża
Sosnowiec ? Most na Przemszy
Sosnowiec ? Ostrowy Górnicze ? Osiedle
Sosnowiec ? Wiadukt ul. Piłsudskiego
Sosnowiec ? Przędzalnia ?Politex? ul. Żeromskiego.
Sosnowiec ? Przędzalnia ?Intertex? ul. Chemiczna
Wojkowice ? Kopalnia Wojkowice
Poręba ? Wieża Wyciągowa Wielkiego Pieca Hutniczego
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Forum dla Zagłębia walczy o przędzalnie
Forum dla Zagłębia walczy o przędzalnie
Będzie promocja zabytków techniki
Starostwo Powiatowe w Będzinie przekazało Dariuszowi Waleriańskiemu, dyrektorowi Międzynarodowego Centrum Dokumentacji i Badań Nad Dziedzictwem Przemysłu Dla Turystyki w Zabrzu, pierwszą część dokumentacji fotograficznej, dotyczącej zagłębiowskiej listy zabytków techniki - napisała red. Magdalena Nowacka w artykule ,,Będzie promocja zabytków techniki'' ,który ukazał się w dzisiejszym dzienniku ,,Polska Dziennik Zachodni".
Wcześniej, jeszcze we wrześniu, odbyło się spotkanie poświęcone omówieniu propozycji zabytków, które mogłyby trafić na tę listę.
Lista powstała w wyniku wspólnego działania Starostwa oraz zagłębiowskich stowarzyszeń: Forum Dla Zagłębia Dąbrowskiego, Obywatelskiego Forum Samorządowego, Stowarzyszenia na Rzecz Ochrony Dziedzictwa Kulturowego i Przyrodniczego "Moje Miasto", Stowarzyszenie Inicjatyw Kulturalnych oraz Inicjatywy Brama Zukermana - wyjaśnia Piotr Dudała, rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego.
Wśród zgłoszonych i zaakceptowanych obiektów zagłębiowskich znalazły się: dworzec Będzin-Miasto, kopalnia "Saturn" w Czeladzi i Galeria Elektrownia, kopalnia "Grodziec", "Sztygarka" w Dąbrowie Górniczej, osiedle robotnicze na Piaskach w Czeladzi., elektrownia Łagisza, browar "Grodziec", młyn w Siemoni, szyb KWK "Sosnowiec", dworzec w Maczkach, przędzalnia "Intertex", osiedle w Ostrowach Górniczych, Przędzalnia "Politex", elektrownia przy KWK Sosnowiec, odlewnia w Porębie, szkoła-muzeum górnictwa w Bukownie i wiadukt kolejowy ul. Piłsudskiego w Sosnowcu.
Wszystkie zgłoszone propozycje zostały zweryfikowane przez zabrzańskie Centrum pod kątem ich dostępności i możliwości ich adaptacji na potrzeby turystyki. Centrum sporządzi też karty wszystkich zgłoszonych obiektów - mówi Piotr Dudała.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Terminal Sławkow
Terminal Sławkow
Koniec formalności w sprawie terminalu
Sławomir Starzyński 28-04-2004, ostatnia aktualizacja 28-04-2004 00:55
Są pieniądze na budowę drogi łączącej terminal w Sławkowie z trasą Olkusz -
Katowice. Budowany odcinek będzie miał status drogi krajowej, dlatego będzie
można szybko wykupić grunty, przez które droga będzie przebiegała.
czytaj dalej »
r e k l a m a
- Nie trzeba będzie długo negocjować z właścicielami gruntów. Zgodnie z
prawem pod tego rodzaju inwestycję można przeprowadzić szybkie wywłaszczenie -
mówi Bożena Respondek, starosta powiatu będzińskiego. Budowa drogi
rozpocznie się jesienią tego roku.
Tuż przed naszym wejściem do Unii rząd zdecydował o włączeniu do Katowickiej
Specjalnej Strefy Ekonomicznej 50 ha leżących przy terminalu, gdzie kończy
się szeroki tor. Ministerstwo Infrastruktury zapewniło, że sfinansuje budowę
drogi prowadzącej do szerokiego toru i specjalnej strefy.
Około 20 maja z Azji do Sławkowa ma wyruszyć pierwszy pociąg. Na
kilkudziesięciu wagonach przyjadą kontenery z towarami. - Spodziewamy się, że
do Sławkowa dojedzie 5 czerwca - mówi Bronisław Goraj, burmistrz Sławkowa. Na
trasie przejazdu pociągu specjaliści sprawdzą, czy ładunki są przewożone
bezpiecznie. Ponieważ nie ma jeszcze porozumienia z Rosją o wykorzystaniu
Kolei Transsyberyjskiej, pociąg będzie jechał tzw. Jedwabnym Szlakiem z Chin.
Przy budowie terminalu zaczęli pracować robotnicy. Centrala Zaopatrzenia
Hutnictwa dostała w końcu 20 mln zł dokapitalizowania. Całą sumę przeznaczy
na prace przy terminalu.
Marian Bąk, prezes CZH, zapewnia, że za kilka miesięcy przy końcówce
szerokiego toru poprawią się warunki przeładunku kontenerów. - Tuż przed
wejściem do Unii załatwiliśmy wszystkie sprawy, które po 1 maja wymagałyby
akceptacji Brukseli. Teraz musimy skoncentrować się na zachęceniu inwestorów,
żeby zechcieli skorzystać z dobrodziejstw specjalnej strefy ekonomicznej -
mówi Arkadiusz Krężel, szef Agencji Rozwoju Przemysłu.
Wersja do druku Wyślij znajomym Podyskutuj na forum
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Pertraktacje o tramwaj nr 25
Chyba jeszcze nie było:
http://www.bedzin.pl/Default.aspx?docId=7639&newsId=506&templId=8
"Linia tramwajowa nr 25, łącząca m.in. Będzin - Grodziec z centrum
Będzina, powinna być, zdaniem prezydenta Będzina Radosława Barana,
utrzymana. Obecnie trwają uzgodnienia warunków tych przewozów.
W Urzędzie Miejskim w Będzinie 20 lutego 2006 r., z inicjatywy prezydenta
Będzina, odbyło się spotkanie połączonych komisji Rady Miejskiej i
przedstawicieli KZK GOP oraz Tramwajów Śląskich S.A.
Prezydent Będzina, podkreślając konieczność utrzymania linii tramwajowej
nr 25, zapowiedział, że będą rozważane wszelkie warianty i zaproponował
m.in. skrócenie trasy do będzińskiego ronda, zoptymalizowanie linii według
raportu napełnień oraz włączenie finansowe w utrzymaniu linii Starostwa
Powiatowego w Będzinie.
W połowie ubiegłego roku Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego
Okręgu Przemysłowego (KZK GOP) rozpoczął negocjacje z przedstawicielami
Tramwajów Śląskich S.A. w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na
świadczenie usług przewozu pasażerów na liniach tramwajowych komunikacji
miejskiej aglomeracji katowickiej. W trakcie negocjacji, ze względu na
nierentowność i nierozwojowość, zdaniem Tramwajów Śląskich, zaproponowano
likwidację linii tramwajowej nr 25 relacji Wojkowice Żychcice - Będzin
Grodziec ? Będzin centrum? Dąbrowa Górnicza.
Jako uzasadnienie likwidacji linii spółka Tramwaje Śląskie S.A. wskazała
wysokie koszty utrzymania infrastruktury technicznej niezbędnej do
funkcjonowania linii. W projekcie negocjowanej umowy przyjęto, iż linia nr
25 funkcjonować będzie najdalej do końca marca 2006 roku.
Na początku 2006 r., w odpowiedzi na pismo KZK GOP, prezydent Będzina
zwrócił uwagę, że likwidacja linii tramwajowej nr 25 spotka się z bardzo
negatywnym odbiorem społecznym. m.in.: ?(?) zajęcie przez gminę stanowiska
w tej sprawie wymaga dodatkowych informacji: 1. Jakie jest napełnienie
przez pasażerów tramwajów linii nr 25; 2. W jaki sposób KZK GOP planuje
zapewnić komunikację zastępczą rekompensującą ograniczenia oferty
przewozowej; 3. Jaki jest wpływ likwidacji linii 25 na koszty zakupu
usługi na pozostałych liniach tramwajowych; 4. Jaki wpływ na wysokość
dotacji gminy Będzin będzie mieć likwidacja linii oraz uruchomienie
autobusowej komunikacji zastępczej.?
21 lutego 2006 r. wpłynęła do Urzędu Miejskiego odpowiedź ze strony KZK
GOP, w której czytamy m.in.: ?Przeprowadzone przez KZK GOP obserwacje
napełnień wykazały umiarkowane zainteresowanie pasażerów. W ciągu dnia
roboczego wykorzystanie zdolności przewozowej w większości kursów nie
przekracza 20 proc. pojemności taboru, jedynie w godzinach szczytów
komunikacyjnych czyli w godzinach 6.00 ? 8.00, w kierunku Dąbrowy
Górniczej a w godzinach 12.00 ? 15.00 w kierunku Wojkowic napełnienie
sięga około 60 proc. (maksymalne, jednorazowe wykorzystanie zdolności
przewozowej wynosi 70 proc.) (?)?. Autorzy pisma wskazują, iż jedynie w
Będzinie trasa linii tramwajowej nr 25 częściowo przebiega poza głównymi
trasami komunikacyjnymi, w pozostałych przypadkach w ofercie
komunikacyjnej są linie autobusowe.
Prezydent Będzina zapewnia o konieczności funkcjonowania linii tramwajowej
nr 25. Obecnie uzgadniane są warunki przewozów."
Temat: Pasjonaci ocalą znikający Śląsk
....i Zagłębie
Zagłębiowska Lista Zabytków Techniki
Starostwo Powiatowe w Będzinie, będzińskie stowarzyszenia: „Moje
Miasto”, „Forum dla Zagłębia Dąbrowskiego”, „Obywatelskie Forum
Samorządowe”, Fundacja „Inicjatywa Brama Cukermana” oraz
czeladzkie Stowarzyszenie Inicjatyw Kulturalnych opracowało
Zagłębiowska Lista Zabytków Techniki wraz z ich dokumentacją
fotograficzną. Składa się na nią aktualnie 28 obiektów w 8
zagłębiowskich miastach.
Lista wraz z dokumentacją fotograficzną została sporządzona w celu
jej przekazania do Międzynarodowego Centrum Dokumentacji i Badań
Nad Dziedzictwem Przemysłu Dla Turystyki w Zabrzu. Wierzymy, że
zgodnie z obietnicą p. Dariusza Waleriańskiego, dyrektora
zabrzańskiego Centrum, będą one uwzględnione przy tworzeniu
światowej listy zabytków techniki i przemysłu, który w ciągu
najbliższych kliku lat ma ono przygotować.
Wybrane obiekty będą miały sporządzone karty ewidencyjne, co będzie
podstawą zarówno ich ochrony, jako zabytków techniki, jak i
promocji turystycznej. Należy również żywić nadzieję, że niektóre
z nich znajdą się na Szlaku Zabytków Techniki Województwa
Śląskiego. Obecnie znajduję tam jedynie Dworzec PKP w Sosnowcu.
Zagłębiowska Lista Zabytków Techniki
Będzin – Dworzec Będzin Miasto
Będzin – Stary Dworzec
Będzin – Grodziec – Cementownia
Będzin – Grodziec – Kopalnia Grodziec
Będzin – Grodziec – Osiedle Konopnickiej
Będzin – Grodziec - Wieża Ciśnień
Będzin – Grodziec – Browar
Będzin – Łagisza – Elektrownia Łagisza
Będzin – Młyn, ul. Kościuszki
Bobrowniki – Rogoźnik – Cegielnia
Bobrowniki – Siemonia – Młyn
Czeladź – Kopalnia „Saturn”
Czeladź – Piaski - Osiedle Robotnicze
Dąbrowa Górnicza - Muzeum „Sztygarka”– ul. Legionów Polskich
Sławków – Kuźnia Sławków
Sosnowiec – Dworzec PKP
Sosnowiec – KWK Sosnowiec - Elektrownia + szyb
Sosnowiec – Maczki – Dworzec
Sosnowiec – Maczki – Komora Celna
Sosnowiec – Maczki – Most
Sosnowiec – Maczki – Wieża
Sosnowiec – Most na Przemszy
Sosnowiec – Ostrowy Górnicze – Osiedle
Sosnowiec – Wiadukt ul. Piłsudskiego
Sosnowiec – Przędzalnia „Politex” ul. Żeromskiego.
Sosnowiec – Przędzalnia „Intertex” ul. Chemiczna
Wojkowice – Kopalnia Wojkowice
Poręba – Wieża Wyciągowa Wielkiego Pieca Hutniczego
Nowe propozycje;
Zawiercie – Przędzalnia Bawełny Towarzystwa Akcyjnego Zawiercia
Zawiercie – osiedle TAZ
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: wnet będziemy wspólnotą.........................
wnet będziemy wspólnotą.........................
Wespół w zespół
Sobota, 16 lipca 2005r.
Przedstawiciele 16 miast województwa śląskiego jednogłośnie wyrazili wczoraj
wolę powołania do życia Wspólnoty Miast Aglomeracji Katowickiej. Odpowiedni
dokument podpisany zostanie we wrześniu br. W ten sposób finał znalazła
kilkutygodniowa batalia „Dziennika Zachodniego” postulująca przemiany
ustrojowe wewnątrz województwa śląskiego.
REKLAMA
Deklaracja woli przystąpienia do Wspólnoty Aglomeracji Śląskiej może być
początkiem utworzenia nowej, prawie 3-milionowej jednostki administracyjnej w
samym sercu Europy. Wczoraj prezydenci największych śląskich i zagłębiowskich
miast ustalili, że Wspólnota zajmie się wspólnym programowaniem rozwoju oraz
planowaniem przestrzennym; razem koordynowane będą też inwestycje prorozwojowe
oraz działania promocyjne. To jednak dopiero pierwszy krok; prawdziwym celem
jest jednak jak najszybsze utworzenie Wspólnoty, która miałby własny budżet,
demokratycznie wybrane władze i cały aparat wykonawczy. O dziwo, na
wczorajszym spotkaniu zorganizowanym w Świętochłowicach, nie protestował
przeciwko takiemu rozwiązaniu żaden z obecnych prezydentów miast.
W tle tej przełomowej dla naszego regionu inicjatywy stoją dwaj eurodeputowani
– Jan Olbrycht i Jerzy Buzek. Ten ostatni nie był wczoraj obecny na spotkaniu,
ale napisał do prezydentów śląskich i zagłębiowskich miast, „że ze wszystkich
sił będzie wspierał tę inicjatywę”.
Przypomnijmy, że utworzenie spójnej aglomeracji pomoże nam w stworzeniu
nowoczesnej sieci komunikacyjnej, wodociągowej, kanalizacyjnej, a także
otworzy mieszkańcom regionu drzwi do środków pomocowych Unii Europejskiej z
najwyższej półki.
Prezydenci śląskich miast na spotkaniu w Świętochłowicach dali się przekonać
do współpracy. Zwiększa to szanse powołania wspólnej metropolii.
Prezydenci chcą Wspólnoty
witold pustułka
Wczorajsze spotkanie zorganizowane w Świętochłowicach przez prezydenta tego
miasta Eugeniusza Mosia może być przełomowe dla forsowanej przez ∑ koncepcji
budowy wielkiej aglomeracji śląskiej, rozciągającej się od Gliwic po Dąbrowę
Górnicza, a z drugiej strony od Piekar Śląskich po Jaworzno. Taki jednorodny
organizm wielkomiejski, z trzema milionami mieszkańców, stałby się jedną z
największych aglomeracji Unii Europejskiej.
Wszyscy obecni na spotkaniu, jednogłośnie, opowiedzieli się za budową
Wspólnoty Miast Aglomeracji Śląskiej, organizmu, który może być początkiem
budowy jednego, wielkiego miasta w sercu województwa śląskiego. Dzięki temu
będziemy mogli m.in. sięgnąć po ogromne unijne środki pomocowe zarezerwowane
tylko dla aglomeracji.
Prezydenci największych miast naszego regionu, już kilka miesięcy temu
wypełniali wspólną ankietę, w której prawie wszyscy opowiedzieli się za
przemianami wewnętrznymi. Jedynym wyjątkiem było starostwo powiatowe w
Będzinie, którego stanowisko kłóci się jednak z postawą prezydenta tego miasta
– Radosława Barana. On bowiem obiema rękami podpisuje się pod inicjatywą.
Nie ma innego wyjścia – powiedział wczoraj Marian Jarosz, członek zarządu
województwa śląskiego. – Takie rozwiązanie leży przede wszystkim w interesie
mieszkańców regionu i trzeba im to uświadomić.
Konsultantem projektu przemian w naszym regionie jest twórca pierwszej reformy
samorządowej w naszym kraju – prof. Michał Kulesza. Kilka tygodni temu
zobowiązał się, że napisze dla naszego regionu projekt specjalnej ustawy
aglomeracyjnej, która w najbliższej kadencji mogłaby trafić pod obrady Sejmu.
Wczoraj prezydenci miast zaapelowali do kandydatów w najbliższych wyborach
parlamentarnych, aby w swojej kampanii uwzględnili ten problem i określili
się, czy są za, czy przeciwko takiemu rozwiązaniu.
Jedynym niepokojącym fragmentem wczorajszego spotkania w Świętochłowicach była
głucha cisza po tym, jak poseł Jan Rzymełka zadał zebranym prezydentom
pytanie, jaki procent ze swoich budżetów mogliby – na początek – przekazać na
rzecz funkcjonowania Wspólnoty.
16 miast
Miasta, które we wrześniu podpiszą wolę przystąpienia do Wspólnoty Miast
Aglomeracji Katowickiej:
Będzin, Bytom, Chorzów, Czeladź, Dąbrowa Górnicza, Gliwice, Jaworzno,
Katowice, Knurów, Mysłowice, Piekary Śląskie, Ruda Śląska, Siemianowice,
Sosnowiec, Świętochłowice, Zabrze.
Witold Pustułka - Dziennik Zachodni
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: CZEMU GAZETA O TYM NIE PISZE?
CZEMU GAZETA O TYM NIE PISZE?
Wespół w zespół
Sobota, 16 lipca 2005r.
Przedstawiciele 16 miast województwa śląskiego jednogłośnie wyrazili wczoraj
wolę powołania do życia Wspólnoty Miast Aglomeracji Katowickiej. Odpowiedni
dokument podpisany zostanie we wrześniu br. W ten sposób finał znalazła
kilkutygodniowa batalia „Dziennika Zachodniego” postulująca przemiany
ustrojowe wewnątrz województwa śląskiego.
REKLAMA
Deklaracja woli przystąpienia do Wspólnoty Aglomeracji Śląskiej może być
początkiem utworzenia nowej, prawie 3-milionowej jednostki administracyjnej w
samym sercu Europy. Wczoraj prezydenci największych śląskich i zagłębiowskich
miast ustalili, że Wspólnota zajmie się wspólnym programowaniem rozwoju oraz
planowaniem przestrzennym; razem koordynowane będą też inwestycje
prorozwojowe oraz działania promocyjne. To jednak dopiero pierwszy krok;
prawdziwym celem jest jednak jak najszybsze utworzenie Wspólnoty, która
miałby własny budżet, demokratycznie wybrane władze i cały aparat wykonawczy.
O dziwo, na wczorajszym spotkaniu zorganizowanym w Świętochłowicach, nie
protestował przeciwko takiemu rozwiązaniu żaden z obecnych prezydentów miast.
W tle tej przełomowej dla naszego regionu inicjatywy stoją dwaj
eurodeputowani – Jan Olbrycht i Jerzy Buzek. Ten ostatni nie był wczoraj
obecny na spotkaniu, ale napisał do prezydentów śląskich i zagłębiowskich
miast, „że ze wszystkich sił będzie wspierał tę inicjatywę”.
Przypomnijmy, że utworzenie spójnej aglomeracji pomoże nam w stworzeniu
nowoczesnej sieci komunikacyjnej, wodociągowej, kanalizacyjnej, a także
otworzy mieszkańcom regionu drzwi do środków pomocowych Unii Europejskiej z
najwyższej półki.
Prezydenci chcą Wspólnoty
witold pustułka
Wczorajsze spotkanie zorganizowane w Świętochłowicach przez prezydenta tego
miasta Eugeniusza Mosia może być przełomowe dla forsowanej przez ∑ koncepcji
budowy wielkiej aglomeracji śląskiej, rozciągającej się od Gliwic po Dąbrowę
Górnicza, a z drugiej strony od Piekar Śląskich po Jaworzno. Taki jednorodny
organizm wielkomiejski, z trzema milionami mieszkańców, stałby się jedną z
największych aglomeracji Unii Europejskiej.
Wszyscy obecni na spotkaniu, jednogłośnie, opowiedzieli się za budową
Wspólnoty Miast Aglomeracji Śląskiej, organizmu, który może być początkiem
budowy jednego, wielkiego miasta w sercu województwa śląskiego. Dzięki temu
będziemy mogli m.in. sięgnąć po ogromne unijne środki pomocowe zarezerwowane
tylko dla aglomeracji.
Prezydenci największych miast naszego regionu, już kilka miesięcy temu
wypełniali wspólną ankietę, w której prawie wszyscy opowiedzieli się za
przemianami wewnętrznymi. Jedynym wyjątkiem było starostwo powiatowe w
Będzinie, którego stanowisko kłóci się jednak z postawą prezydenta tego
miasta – Radosława Barana. On bowiem obiema rękami podpisuje się pod
inicjatywą.
Nie ma innego wyjścia – powiedział wczoraj Marian Jarosz, członek zarządu
województwa śląskiego. – Takie rozwiązanie leży przede wszystkim w interesie
mieszkańców regionu i trzeba im to uświadomić.
Konsultantem projektu przemian w naszym regionie jest twórca pierwszej
reformy samorządowej w naszym kraju – prof. Michał Kulesza. Kilka tygodni
temu zobowiązał się, że napisze dla naszego regionu projekt specjalnej ustawy
aglomeracyjnej, która w najbliższej kadencji mogłaby trafić pod obrady Sejmu.
Wczoraj prezydenci miast zaapelowali do kandydatów w najbliższych wyborach
parlamentarnych, aby w swojej kampanii uwzględnili ten problem i określili
się, czy są za, czy przeciwko takiemu rozwiązaniu.
Jedynym niepokojącym fragmentem wczorajszego spotkania w Świętochłowicach
była głucha cisza po tym, jak poseł Jan Rzymełka zadał zebranym prezydentom
pytanie, jaki procent ze swoich budżetów mogliby – na początek – przekazać na
rzecz funkcjonowania Wspólnoty.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: A moze juz czas na turystykę?
Pełna energii promocja Śląska
serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,3950894.html
Śląsk będzie się reklamować hasłem "Śląskie pełne energii". Już powstała lista
"energetycznych" miejsc - ikon regionu.
Urząd Marszałkowski zlecił kilka tygodni temu krakowskiej firmie Eskadra
przygotowanie strategii promocji województwa. - Śląsk jest najciekawszym
województwem w Polsce. Wypromujemy silną markę regionu - zapewnia Mateusz
Zmyślony, wiceprezes firmy.
Promocja województwa ma się odbywać pod hasłem "Śląskie pełne energii". Zmyślony
już zaprezentował wstępną listę dziesięciu miejsc, które według ekspertów są
pełne energii. Znalazły się na niej: Stadion Śląski, Spodek, WPKiW oraz Szlak
Zabytków Techniki, Jasna Góra, Szlak Orlich Gniazd, zabytki Gliwic, Pszczyny i
Wisły, a także muzea browarnictwa w Żywcu i Tychach.
Na miano "energetycznych" zasłużyły także... koronczarki z Koniakowa. - Mamy tu
energię poczucia humoru i oczywiście energię słynnych stringów. Na liście są też
imprezy masowe, takie jak mecze czy wielkie koncerty - wyjaśnia Tomasz
Stemplewski, dyrektor wydziału promocji regionu, turystyki i sportu w Urzędzie
Marszałkowskim.
Zapewnia, że lista może się jeszcze zmienić, ale na razie wybrano miejsca i
rzeczy, którymi na pewno możemy się pochwalić i które kojarzą się z energią: np.
Jasna Góra może dać wielu osobom energię duchową, a podczas pobytu na Jurze
można wykorzystać siły na jazdę na rowerze czy wspinaczkę.
- Chcemy pokazać, że dobra energia jest w każdym zakątku województwa. Ten wybór
nie oznacza, że to są jedyne miejsca warte zwiedzania - zastrzega dyrektor.
Zapewnia, że pozycje z listy już niedługo staną się ikonami województwa. Pojawią
się w reklamach regionu w internecie, w telewizyjnych spotach oraz na bannerach
zachęcających do odwiedzenia Śląska. - Najpierw zaczniemy reklamować się tylko w
regionie, po to by mieszkańcy poznali wartość województwa. Potem ruszymy w
Polskę i za granicę - zapowiada Stemplewski.
Jednak od razu po prezentacji listy pojawiły się kontrowersje. - Nie ma tu nic z
Zagłębia. Zahacza o nie jedynie Szlak Orlich Gniazd. Tymczasem między
poszczególnymi częściami województwa powinna być jakaś równowaga. Nikt nie
powinien być pomijany - mówi Piotr Dudała, redaktor naczelny internetowego
serwisu sosnowiecfakty.pl i jednocześnie rzecznik Starostwa Powiatowego w Będzinie.
Przypomina, że przecież w Zagłębiu są takie perełki, jak średniowieczny zamek w
Będzinie czy katedra w Sosnowcu.
- Mamy też jedyną w Europie pustynię. Co prawda wszyscy wyśmiewali pomysły władz
Dąbrowy Górniczej, by sprowadzić tam wielbłądy, ale byłaby to rewelacyjna
atrakcja dla turystów - uważa Dudała.
Zmyślony zapewnia, że lista nie jest zamknięta. - Jej ostatni punkt brzmiał
"zapraszamy do dyskusji". Pracując nad strategią, organizujemy spotkania w
różnych miejscach i każdy, kto ma na to ochotę, może zgłaszać kolejne atrakcje
na Śląsku - mówi Zmyślony. Dodaje: - Na liście może być nawet 30 miejsc. A póki
co nasza praca musi budzić emocje, żeby wymusić aktywność mieszkańców subregionów.
Strategia promocji województwa ma być gotowa 31 marca.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Zagłębie chce promować za granicą swoje ruiny
Miało być pięć - dziesięć obiektów!!!!!!!!!!!!!!!
Zagłębiowska Lista Zabytków Techniki jeszcze nie została
przekazana!!
04-02-2009 | Piotr Dudała Starostwo Powiatowe w Będzinie,
będzińskie stowarzyszenia: „Moje Miasto”, „Forum dla Zagłębia
Dąbrowskiego”, „Obywatelskie Forum Samorządowe”,
Fundacja „Inicjatywa Brama Cukermana” oraz czeladzkie
Stowarzyszenie Inicjatyw Kulturalnych opracowało Zagłębiowska Lista
Zabytków Techniki wraz z ich dokumentacją fotograficzną. Składa się
na nią aktualnie 28 obiektów w 8 zagłębiowskich miastach.
Lista wraz z dokumentacją fotograficzną została sporządzona w celu
jej przekazania do Międzynarodowego Centrum Dokumentacji i Badań
Nad Dziedzictwem Przemysłu Dla Turystyki w Zabrzu. Wierzymy, że
zgodnie z obietnicą p. Dariusza Waleriańskiego, dyrektora
zabrzańskiego Centrum, będą one uwzględnione przy tworzeniu
światowej listy zabytków techniki i przemysłu, który w ciągu
najbliższych kliku lat ma ono przygotować.
Wybrane obiekty będą miały sporządzone karty ewidencyjne, co będzie
podstawą zarówno ich ochrony, jako zabytków techniki, jak i
promocji turystycznej. Należy również żywić nadzieję, że niektóre z
nich znajdą się na Szlaku Zabytków Techniki Województwa Śląskiego.
Obecnie znajduję tam jedynie Dworzec PKP w Sosnowcu.
Zagłębiowska Lista Zabytków Techniki
Będzin – Dworzec Będzin Miasto
Będzin – Stary Dworzec
Będzin – Grodziec – Cementownia
Będzin – Grodziec – Kopalnia Grodziec
Będzin – Grodziec – Osiedle Konopnickiej
Będzin – Grodziec - Wieża Ciśnień
Będzin – Grodziec – Browar
Będzin – Łagisza – Elektrownia Łagisza
Będzin – Młyn, ul. Kościuszki
Bobrowniki – Rogoźnik – Cegielnia
Bobrowniki – Siemonia – Młyn
Czeladź – Kopalnia „Saturn” Czeladź – Piaski - Osiedle Robotnicze
Dąbrowa Górnicza - Muzeum „Sztygarka”– ul. Legionów Polskich
Sławków – Kuźnia Sławków
Sosnowiec – Dworzec PKP
Sosnowiec – KWK Sosnowiec - Elektrownia + szyb
Sosnowiec – Maczki – Dworzec
Sosnowiec – Maczki – Komora Celna
Sosnowiec – Maczki – Most
Sosnowiec – Maczki – Wieża
Sosnowiec – Most na Przemszy
Sosnowiec – Ostrowy Górnicze – Osiedle
Sosnowiec – Wiadukt ul. Piłsudskiego
Sosnowiec – Przędzalnia „Politex” ul. Żeromskiego.
Sosnowiec – Przędzalnia „Intertex” ul. Chemiczna
Wojkowice – Kopalnia Wojkowice
Poręba – Wieża Wyciągowa Wielkiego Pieca Hutniczego
Szanowny Panie,
W jednym z Pana tekstów, jako kometarz do tekstu, jaki ukazał się w
GW o miedzynardowym centrum, jakie ma powstac w Zabrzu na kopalni
Guido, którego celem bedzie m.in sporządzenie światowej listy
zabytków techniki i przemysłu itd. Pragnę Pana poinformować, jako
osoba, która tworzy ten ośrodek, który będzie działał po auspicjami
Światowej Organizacji Turystyki, że nie tylko interesują nas
zabytki śląskie, polskie, ale wszystkie znajdujące sie na całym
świecie, bo taki będzie obszar działania tej instytucji.
Więc jeśli tylko ma Pan listę propozycji zabytków poprzemysłowych,
które jeszcze nie są ruiną i da się je zrewitalizować, to proszę o
taka listę 5 - 10 miejsc - obiektów techniki, co według Pana jest
godne uwagi i intersujące dla zachowania i wypromowania, a napewno
tymi obiektami się zajmiemy i ocenimy, a już napewno sporządzimy
ich karty ewidencyjne, z których własnie będziemy tworzyć później
tą listę.
Z wyrazami szacunku
Dariusz Waleriański
Kierownik Międzynarodowego Centrum Dokumantacji i Badania nad
Dziedzictwem Przemysłowym dla Turystyki. Zabytkowa kopalnia Guido w
Zabrzu
Zabrze 21.08.2008
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Sztab kryzysowy w Będzinie
Sztab kryzysowy w Będzinie
Wprost 24 - Sztab kryzysowy w odpowiedzi na strajk pielęgniarek 11 Mar 2009 ... i Będzinie (Śląskie) starosta będziński Adam Lazar powołał sztab... ... "Sztab kryzysowy stale analizuje sytuację w obu placówkach. ...
www.wprost.pl/ar/155746/Sztab-kryzysowy-w-odpowiedzi-na-strajk-pielegniarek/ - Sprzed 6 godzin - Podobne strony
W Będzinie powołano sztab kryzysowy ws. strajku pielęgniarek- Onet ... W Będzinie powołano sztab kryzysowy ws. strajku pielęgniarek ... w Czeladzi i Będzinie (Śląskie) starosta będziński Adam Lazar powołał sztab kryzysowy. ...
wiadomosci.onet.pl/2699,1932038,w_bedzinie_powolano_sztab_kryzysowy_ws_strajku_pielegniarek,wydarzenie_loka... - Sprzed 6 godzin - Podobne strony
Starosta będziński powołał sztab kryzysowy w związku ze strajkiem ... ... na przyszłą środę strajkiem pielęgniarek w szpitalach w Czeladzi i Będzinie (Śląskie) starosta będziński Adam Lazar powołał sztab kryzysowy.
wyborcza.pl/1,91446,6369685,Starosta_bedzinski_powolal_sztab_kryzysowy_w_zwiazku.html - Sprzed 6 godzin - Podobne strony
TVP KATOWICE 11 Mar 2009 ... Starosta będziński powołał sztab kryzysowy w związku ze ... i Będzinie (Śląskie) starosta będziński Adam Lazar powołał sztab kryzysowy. ...
ww6.tvp.pl/6605,20090311890216.strona - Sprzed 6 godzin - Podobne strony
Strona główna Starostwo Powiatowe w Będzinie. ... Powołanie Sztabu Kryzysowego w Starostwie, 2009-03-10 ... oraz odejściem od łóżek pacjentów, Starosta Będziński Adam Lazar, Zarządzeniem nr 14/2009 z dnia 10 marca powołał Sztab Kryzysowy ds. ...
www.starostwo.bedzin.pl/ - 57k - Kopia - Podobne strony
Radio eM 11 Mar 2009 ... Odpowiedzią na plany pielęgniarek jest sztab kryzysowy powołany przez starostę będzińskiego Adama Lazara, który jednocześnie zgłosił ...
www.radioem.pl/?page=news&mode=single&cat=region&id=15983 - Sprzed 5 godzin - Podobne strony
Silesia Informacje - Telewizja Silesia 11 Mar 2009 ... Sztab kryzysowy. W związku z zapowiadanym na przyszłą środę strajkiem ... i Będzinie starosta będziński Adam Lazar powołał sztab kryzysowy. ...
www.tvs.pl/informacje/ - 1 godzinę temu - Podobne strony
Sztab kryzysowy w związku ze strajkiem pielęgniarek :Fider IDG.pl Sztab kryzysowy w związku ze strajkiem pielęgniarek . ... w szpitalach w Czeladzi i Będzinie (Śląskie) starosta będziński Adam Lazar powołał sztab kryzysowy ...
fider.idg.pl/info.asp?j=1&id=23510181 - Sprzed 4 godzin - Podobne strony
Wiadomości - Rzeczpospolita 11 Mar 2009 ... w szpitalach w Czeladzi i Będzinie (Śląskie) starosta będziński Adam Lazar powołał sztab kryzysowy aktualizacja 11-03-2009 14:32 ika ...
www.rp.pl/temat/15.html?page=2 - 1 godzinę temu - Podobne strony
Chlodnictwo.biz :: Chłodnictwo, Wentylacja, Klimatyzacja ... 11 Mar 2009 ... Kryzysowe obniżki mogą zaszkodzić (11.03.2009 17:09)? ... W związku z zapowiadanym na przyszłą środęstrajkiem pielęgniarek w szpitalach w Czeladzi i Będzinie(Śląskie) starosta będziński Adam Lazar powołał sztab kryzysowy ...
www.chlodnictwo.biz/index.php?id=w4a - Sprzed 2 godzin - Podobne strony Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: [pr] Połączył ich tramwaj
Połączył ich tramwaj
http://bedzin.naszemiasto.pl/wydarzenia/585449.html
Równy tydzień trwała głodówka będzińskiego radnego Marka Bugajskiego. I choć
trudno w tej chwili mówić o pełnym sukcesie, to na plus można zanotować to, że
za powstrzymaniem likwidacji linii tramwajowej nr 25 radni stanęli murem.
Szukając rozwiązania
Stosunek mieszkańców do radnych jest, delikatnie mówiąc różny. Tym razem jednak,
trzeba to przyznać, zamiast się kłócić, razem wystąpili w jednej sprawie. Wobec
likwidacji tramwaju przestały się liczyć opcje polityczne. Na wtorkowej sesji
radni zgodnie potępili decyzje KZK GOP i podjęli uchwałę, w której podkreślają
arogancję KZK GOP i brak poszanowania wobec społeczności i wspólnoty
samorządowej. Upoważniają w niej także prezydenta do zawarcia w trybie pilnym
odrębnej umowy ze spółką Tramwaje Śląskie S. A. na utrzymanie i funkcjonowanie
linii tramwajowej. Ponadto postanawiają na sesji majowej przeanalizować
funkcjonowanie komunikacji tramwajowej i autobusowej na terenie miasta.
- Czy mamy być skazani na KZK GOP? - pyta radny Mirosław Starzyński. A radny
Antoni Marcinkiewicz dodaje:
- Płacimy za wozokilometry a nie za ilość pasażerów, a do tej pory KZK GOP jakoś
nie wystąpił o dotacje. Decyzja była podejmowana 1 grudnia, 29 grudnia mieliśmy
sesję budżetową. Gdyby zwrócili się do nas z prośbą o dopłatę, mogliśmy to
przedyskutować. Poza tym, jest wiele możliwości. Można przecież ograniczyć ilość
kursów na tych trasach, gdzie jeżdżą na przykład dwa tramwaje - dodaje radny
Marcinkiewicz.
Tydzień temu
Poniedziałek wieczór. Radny Marek Bugajski bezradnie rozkłada ręce:
- Przedstawiciele Tramwajów nie chcą ze mną rozmawiać, decyzja już podjęta. Nie
pozostaje nic innego, jak podjąć jakieś radykalne kroki - mówi radny.
Je kolację, wiedząc, że na pewien czas będzie to jego ostatni posiłek.
Wtorek, godzina 9. Marek Bugajski zjawia się w Biurze Rady. Ma ze sobą koc,
dres, napoje. Jest zdeterminowany. Przedstawia pismo z protestem prezydentowi
Baranowi. Pokazuje listy z zebranymi podpisami mieszkańców, petycje młodzieży,
która dojeżdża tym tramwajem do szkół.
Odwiedzają go radni z Wojkowic. Bugajski chce doprowadzić do wspólnego
spotkania, razem z prezydentem Będzina i burmistrzem Wojkowic.
Głodówka w urzędzie
Prezydent wyraża zgodę na pozostanie radnego w w budynku Urzędu Miejskiego.
Jednocześnie próbuje go przekonać, aby nie strajkował. Mija pierwsza noc. Radny
nie narzeka na samopoczucie. W czwartek rano do UM przyjeżdżają Bożena
Respondek, starosta powiatu będzińskiego i burmistrz Wojkowic. Są też radni.
Podjęto decyzję o zwołaniu nadzwyczajnej sesji w piątek, na której mają być
obecni radni Rady Miejskiej w Będzinieoraz Wojkowic i powiatu, prezydent i
burmistrz, Jan Grela, wicemarszałek województwa śląskiego, a także
przedstawiciele KZK GOP i Tramwajów Śląskich S. A. oraz mieszkańcy. Na spotkaniu
wszystkie strony tego sporu przedstawiły swoje argumenty. Rady Miejskie
zainteresowanych gmin podkreśliły, że są zdecydowanie przeciwko likwidacji linii
25. Zarzuciły m.in. zarządcom linii, że prowadzone przez nich analizy
komunikacyjne nie uwzględniły wielu czynników: degradacji środowiska i dróg
przez zastępczą komunikację autobusową, zniszczenie trakcji tramwajowej,
niezadowolenie dużej części społeczności lokalnej. Spotkanie kończy propozycja,
aby zawiesić likwidację linii 25 do końca czerwca, by dzieci i młodzież mogły
spokojnie dokończyć rok szkolny. Po południu tego samego dnia w Urzędzie
Miejskim zebranie zwołane przez prezydenta Barana. Miało się na nim odbyć
głosowanie członków Zarządu KZK GOP. Prezes Ryszard Urbańczyk tłumaczy, iż nie
był w stanie w tak krótkim czasie zorganizować nadzwyczajnego spotkania.
Głosowanie odbywa się w poniedziałek. Tylko dwóch prezydentów Będzina i Sosnowca
głosuje przeciw likwidacji.
- Znów wyszedł na światło dzienne konflikt miedzy Zagłębiem a Śląskiem - padają
słowa w kuluarach.
Po podjęciu uchwały na wtorkowej sesji będzińskiej, radny Marek Bugajski
głodówkę przerwał. Może jednak szansa na zachowanie linii tramwajowej nie jest
stracona. Postaje obawa, że gdyby nawet doszło do porozumienia, to co do tej
pory stanie się z trakcją? Bo, że wystarczy kilka dni, by szyny zostały
rozebrane, o tym nie trzeba nikogo przekonywać.
Alodia Ostroch, biuro Prasowe KZK GOP
Z naszej strony nic się nie zmieniło. Tramwaj będzie jeździł tylko do 31 marca.
natomiast od 1 kwietnia w zamian za tę linię uruchomiona zostanie linia
autobusowa o tym samym numerze. Autobus ma za sobą jazdy próbne. Będzie on
kursował po tej samej trasie co tramwaj. Od urzędu pracy w Dąbrowie Górniczej,
przez Będzin, Grodziec, Wojkowice, Żychcice, dodatkowo do pętli w Bobrownikach.
Co do kwestii rozmów Będzina z Tramwajami Śląskimi w celu uruchomienia linii 25,
KZK GOP bada prawne możliwości i skutki takiego rozwiązania.
Magdalena Nowacka - Dziennik Zachodni
foto:
http://bedzin.naszemiasto.pl/zdjecie/585449_40_1.html
Od jutra na ulicach Grodźca i Wojkowic zamiast tramwaju 25, pojawi się autobus o
tym samym numerze. Wcześniej miał jazdy próbne. Za kierownicą siedzi Janusz
Grabicki.
WILQ
Temat: Konkurs na logo Powiatu Będzińskiego
Konkurs na logo Powiatu Będzińskiego
Starostwo Powiatowe w Będzinie informuje, iż zgodnie z Zarządzeniem Nr 15/07
Starosty Powiatu Będzińskiego z dnia 2 lutego 2007 r. zostaje ogłoszony
Konkurs na opracowanie znaku graficznego (logo) Powiatu Będzińskiego. Celem
konkursu jest stworzenie nowego wizerunku Powiatu, który przyczyniłby się
zarówno do jego promocji, jak i zbudowania lokalnej tożsamości „małej
ojczyzny”. Chcielibyśmy, żeby Powiat Będziński stał się prawdziwym sercem
Zagłębia.
Konkurs adresowany jest do firm, prowadzących działalność gospodarczą w
zakresie promocji, reklamy, grafiki komputerowej oraz do studentów, młodzieży
i dzieci z terenu Powiatu Będzińskiego. Termin zgłoszenia prac upływa w dniu
16 lutego 2007r. Przedstawiamy poniżej Regulamin Konkursu.
Regulamin Konkursu na opracowanie znaku graficznego (logo) Powiatu
Będzińskiego
I. Cel konkursu:
1. Opracowanie projektu lub pomysłu na znak graficzny (logo) Powiatu
Będzińskiego.
2. Promocja potencjału gospodarczego, kulturalnego i turystycznego Powiatu
3. Budowanie lokalnej tożsamości „małej ojczyzny” oraz zwiększenie
zainteresowania regionem, jego historią i tradycjami.
II. Organizator: Starostwo Powiatowe w Będzinie.
III. Charakter i uczestnicy konkursu.
1. Konkurs ma charakter otwarty.
2. Konkurs jest adresowany w szczególności do firm, prowadzących działalność
gospodarczą w zakresie promocji, reklamy, grafiki komputerowej itd.
3. Do konkursu zaproszeni są studenci oraz młodzież i dzieci z terenu Powiatu
Będzińskiego.
4. W konkursie mogą również uczestniczyć inne osoby, które spełnią wymagania
niniejszego Regulaminu.
5. Uczestnikami konkursu nie mogą być członkowie Komisji Konkursowej.
IV. Wymagania jakie powinien spełniać projekt logo.
1. Projekt znaku graficznego (logo) powinien nadawać się do różnorodnego
wykorzystania (reklama, internet, plakaty, gazeta, ulotki, materiały
piśmienne, banery, formy ścienne).
2. Projekt może zawierać dowolną kombinację „słów“ i „rysunków“, w jednym lub
więcej kolorach. Może być wykonany dowolną techniką, tradycyjną lub
komputerową. W drugim przypadku projekt winien być złożony na nośniku
magnetycznym (płyta CD, DVD). Wymagane jest również dołączenie papierowej
wersji projektu (wydruk).
3. W swej treści projekt nie może zawierać elementów obraźliwych.
4. Do każdej pracy należy dołączyć:
opis użytej symboliki- i kolorystyki,
dane osobowe autora (imię i nazwisko, adres, telefon- kontaktowy).
V. Kryteria oceny. 1. Premiowane będą prace, w których autorzy uwzględniają:
specyfikę regionu i cechy charakterystyczne powiatu,-
- miejscową tradycję i historię,
oryginalność i pomysłowość,-
staranność- wykonania,
kompozycję i ciekawą kolorystykę,-
profesjonalizm-
VI. Warunki uczestnictwa:
1. Pisemna akceptacja regulaminu Konkursu.
2. Wyrażenie zgody na to, by zwycięski projekt stał się wyłączną własnością
Starostwa Powiatowego w Będzinie, w zamian za wypłaconą nagrodę pieniężną.
Jest to jednoznaczne, z przejęciem wszelkich praw autorskich do projektów
oraz możliwością wykorzystania go dla własnych potrzeb, bez możliwości
jakiegokolwiek prawa do autorstwa, ze strony autora, pomysłodawcy.
3. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do ewentualnych modyfikacji
zwycięskiego projektu logo, z poszanowaniem oryginalnej formy, w celu jego
skutecznego wykorzystania.
4. Osoba do kontaktu: Przemysław Pasamonik, tel.: (032) 368 07 31, e – mail:
promocja@starostwo.bedzin.pl
5. Termin zgłoszenia prac upływa w dniu 16 lutego 2007 r.
6. Projekty na logo Powiatu Będzińskiego, należy składać w zamkniętych
kopertach u Organizatora na adres: Starostwo Powiatowe, ul. Sączewskiego 6,
42–500 z dopiskiem: Konkurs na Logo Powiatu Będzińskiego.
7. Administrowanie danych osobowych uczestników konkursu przez Organizatora
obywać się będzie wyłącznie w celach związanych z organizacją niniejszego
konkursu.
VII. Skład Komisji Konkursowej.
1. Prace konkursowe będą oceniane przez Komisję Konkursową, działająca w 3
osobowym składzie.
2. W skład Komisji wchodzi Starosta Będziński, Naczelnik Wydziału Informacji
i Promocji Starostwa oraz przedstawiciel Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu.
VIII. Nagrody w konkursie.
1. W konkursie przewidziano następujące nagrody pieniężne:
za zajęcie I miejsca, w kwocie 1.200 zł.-
za najlepszy- projekt nieprofesjonalny, w kwocie 500 zł.
za najlepszy projekt w kategorii- wiekowej <15 lat, w kwocie 300 zł.
2. Zwycięski projekt stanie się znakiem graficznym (logo) Powiatu
Będzińskiego po zatwierdzeniu go stosowną Uchwałą Rady Powiatu.
3. Nagrodzone prace oraz inne, wybrane prace, zgłoszone do konkursu, będą
prezentowane na specjalnie zorganizowanej wystawie oraz w miesięczniku
Powiatu Będzińskiego.
IX. Ogłoszenie wyników konkursu.
1. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w dniu 20 lutego 2007 r.
2. Lista osób nagrodzonych w konkursie opublikowana zostanie na stronach
internetowych powiatu będzińskiego, www.starostwo.bedzin.pl.
3. Zwycięzcy konkursu o jego wynikach zostaną niezwłocznie poinformowani.
Przeczytaj więcej odpowiedzi