Czytasz wypowiedzi znalezione dla zapytania: Starostwo Bełchatowskie





Temat: s-8 przez piotrkow i belchatow ?
Ja wiem:

"Stanowisko w sprawie przebiegu drogi S8 Wrocław –Warszawa

Społeczeństwo regionów wieluńskiego, piotrkowskiego, bełchatowskiego,
tomaszowskiego i rawskiego jest oburzone i zaniepokojone informacjami
dotyczącymi zmiany dotychczasowego przebiegu drogi S8 Wrocław – Piotrków –
Bełchatów – Wieluń - Warszawa.

W nowej propozycji proponowanej przez łódzkie lobby marginalizuje się potrzeby
regionalne związane z krajowym układem drogowym. Nowo proponowane rozwiązanie
drogowe bardzo negatywnie wpłynie na rozwój gospodarczy naszego regionu, a tym
samym pogłębi jego dalszą stagnację i prowincjonalizację.

Nowy przebieg trasy S8 z Wrocławia w kierunku na Sieradz i Warszawę wiąże się
ze znacznymi kosztami wynikającymi z konieczności ponownego wytyczenia
przebiegu tej trasy, a także z wykupem gruntów pod planowaną inwestycję.

Mając na uwadze aspekt ekonomiczny – zaangażowane ogromne środki na realizację
trasy nr 8, wysoki wskaźnik bezrobocia, zagrożenie dla dynamicznie
rozwijających się firm oraz niepewny byt funkcjonującej linii kolejowej jak
również zaniechanie realizacji linii Piotrków – Bełchatów – Wieluń - Wrocław

APELUJEMY

w imieniu naszych miast i powiatów o utrzymanie dotychczasowego przebiegu drogi
ekspresowej S8 tak, by przebiegała zgodnie z istniejąca drogą Nr 8, co w
znaczny sposób obniży koszty jej budowy i pozwoli zachować atrakcyjność
gospodarczą regionu.

Podpisali:

Stanisław Cubała Starosta Piotrkowski
Andrzej Czapla Zastępca Prezydenta Piotrkowa Trybunalskiego
Jacek Zatorski Starosta Bełchatowski
Marek Chrzanowski Prezydent Bełchatowa
Mieczysław Łuczak Starosta Wieluński
Mieczysław Majcher Burmistrz Wielunia
Józef Matysiak Starosta Rawski
Andrzej Barański Starosta Tomaszowski" Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Pojedynek na mapy
Pojedynek na mapy
Pojedynek na mapy - walka o przyszły przebieg drogi łączącej Wrocław z
Warszawą

Poniedziałek, 8 listopada 2004r.

Trwa walka o przyszły przebieg drogi ekspresowej łączącej Wrocław z Warszawą.
Lobby łódzkie jest za tym, by poprowadzić ją z Wrocławia do Rzgowa przez
okolice Wieruszowa, Sieradza, Zduńskiej Woli, Łasku i Pabianic. Kontratakują
ci, którzy chcieliby przebiegu przez Wieluń, Bełchatów i Piotrków.

Doszło do tego, że poseł Cezary Grabarczyk (PO), wsparty przez grupę łódzkich
parlamentarzystów, wystąpił do premiera z żądaniem odwołania pełnomocnika
rządu do spraw budowy dróg, gdy ten przesłał do Sejmu mapę przebiegu drogi
ekspresowej S8 przez Wieluń, Bełchatów i Piotrków.
- Rozporządzenie o przebiegu trasy mówi wyraźnie, że ma ona przebiegać przez
okolice Sieradza, Zduńskiej Woli, Łasku i Pabianic do Rzgowa i dalej przez
Warszawę na wschód. Pełnomocnik wysłał do Sejmu inną mapę! - twierdzi
Grabarczyk.

Za przebiegiem drogi przez Wieluń, Bełchatów i Piotrków Trybunalski wystąpili
jednak solidarnie starostowie powiatów bełchatowskiego, wieluńskiego,
piotrkowskiego, rawskiego i tomaszowskiego, a także władze miejskie
Bełchatowa, Piotrkowa Trybunalskiego i Wielunia. Ich akcję wywołało niedawne
memorandum prezydentów Łodzi i Wrocławia oraz marszałków województw
dolnośląskiego i łódzkiego, wspierające łódzki wariant S8.

- To działanie na szkodę Bełchatowa, Piotrkowa i Wielunia - mówi Jacek
Zatorski, starosta bełchatowski i inicjator apelu. - Przebieg tej trasy
zaplanowany był od lat, a samorządy poniosły już konkretne koszty.

Sygnatariusze apelu twierdzą, że łódzki wariant trasy zmarginalizuje
znaczenie ich powiatów i miast.

(maj, md, eska, sow) - Dziennik Łódzki
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Rzeczniku UM, dlaczego..
Oficjalne stanowisko władz miast w sprawie S-8, które podpisał m.in.
Wiceprezydent Piotrkowa Trybunalskiego zamieściłem poniżej.
Cała batalia o S-8 rozpoczęła się w 2000r. Drogę expresową wywalczył dla
regionu ówczesny Marszałek Województwa, przez kilka lat mieliśmy spokój, droga
wpisana została do projektu Ministerstwa Infrastruktury, a teraz ....a teraz
rozpoczęła się już kampania wyborcza. Łódzcy parlamentarzyści robią się aktywni
i próbują zmieniac istniejące już plany w sprawie s-8, na korzyść Łodzi rzecz
jasna.

Stanowisko w sprawie przebiegu drogi S8 Wrocław –Warszawa
Społeczeństwo regionów wieluńskiego, piotrkowskiego, bełchatowskiego,
tomaszowskiego i rawskiego jest oburzone i zaniepokojone informacjami
dotyczącymi zmiany dotychczasowego przebiegu drogi S8 Wrocław - Piotrków -
Bełchatów - Wieluń - Warszawa.

W nowej propozycji proponowanej przez łódzkie lobby marginalizuje się potrzeby
regionalne związane z krajowym układem drogowym. Nowo proponowane rozwiązanie
drogowe bardzo negatywnie wpłynie na rozwój gospodarczy naszego regionu, a tym
samym pogłębi jego dalszą stagnację i prowincjonalizację.

Nowy przebieg trasy S8 z Wrocławia w kierunku na Sieradz i Warszawę wiąże się
ze znacznymi kosztami wynikającymi z konieczności ponownego wytyczenia
przebiegu tej trasy, a także z wykupem gruntów pod planowaną inwestycję.

Mając na uwadze aspekt ekonomiczny – zaangażowane ogromne środki na realizację
trasy nr 8, wysoki wskaźnik bezrobocia, zagrożenie dla dynamicznie
rozwijających się firm oraz niepewny byt funkcjonującej linii kolejowej jak
również zaniechanie realizacji linii Piotrków - Bełchatów - Wieluń - Wrocław.



APELUJEMY

w imieniu naszych miast i powiatów o utrzymanie dotychczasowego przebiegu drogi
ekspresowej S8 tak, by przebiegała zgodnie z istniejąca drogą Nr 8, co w
znaczny sposób obniży koszty jej budowy i pozwoli zachować atrakcyjność
gospodarczą regionu.

Podpisali:

Stanisław Cubała Starosta Piotrkowski
Andrzej Czapla Zastępca Prezydenta Piotrkowa Trybunalskiego
Jacek Zatorski Starosta Bełchatowski
Marek Chrzanowski Prezydent Bełchatowa
Mieczysław Łuczak Starosta Wieluński
Mieczysław Majcher Burmistrz Wielunia
Józef Matysiak Starosta Rawski
Andrzej Barański Starosta Tomaszowski



Poseł Elżbieta Radziszewska w sprawie drogi S-8
Poseł Elżbieta Radziszewska z Platformy Obywatelskiej zadeklarowała poparcie
dla dotychczasowego przebiegu drogi S-8 przez Piotrków Trybunalski, Bełchatów i
Wieluń. Pani Poseł Radziszewska wyszła z inicjatywą zjednoczenia wszystkich
parlamentarzystów ziemi piotrkowskiej we wspólnym proteście przeciwko zmianie
dotychczasowego przebiegu drogi S-8. Zmianę trasy w projekcie Ministerstwa
Infrastruktury chce przeforsować na korzyść stolicy województwa "łódzkie
lobby".

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: S8: Warszawa-Łódź-Sieradz-Wrocław
Czyzby jednak ?

S8 jednak przez Łódź i Sieradz?
dziś
Droga ekspresowa S8 Warszawa - Wrocław zostanie poprowadzona przez okolice
Sieradza i Łodzi - twierdzi Andrzej Maciejewski, rzecznik Generalnej Dyrekcji
Dróg Krajowych i Autostrad. Jego zdaniem, południowy przebieg trasy, przez
Wieluń, Bełchatów i Piotrków to tylko wariant, który trzeba przedstawić w Unii
Europejskiej, zabiegając o pieniądze.

Głośny spór o przebieg S8 toczy się od kilku lat. Chwilowa cisza zapadła
dopiero wtedy, gdy Sejm zarezerwował w tegorocznym budżecie 10 milionów złotych
na prace dokumentacyjne przy "łódzkim" wariancie.

Półtora tygodnia temu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła
jednak nieoczekiwanie, że przeanalizuje także południowy wariant trasy, co
spowodowało, że odżyły nadzieje Wielunia, Bełchatowa i Piotrkowa, a Łódź,
Pabianice, Sieradz i Zduńska Wola zaczęły protestować.

- Prowadzimy prace studialne - potwierdza szef GDDKiA Zbigniew Kotlarek. - Mają
one jednak charakter uzupełniający i pozwolą nam w przyszłości uzyskać środki
unijne.

Problem polega między innymi na tym, że południowy wariant przebiegu S8 mieści
się w tak zwanym korytarzu europejskim wschód - zachód, więc w oczach unijnych
urzędników może znaleźć większe uznanie niż wariant łódzki.

- Aby uzyskać środki unijne, musimy przedstawić przynajmniej dwa warianty i je
porównać - mówi Andrzej Maciejewski. - Jest to potrzebne, aby wytłumaczyć w
Unii, dlaczego w tym przypadku niezbędne jest odstępstwo od korytarza
europejskiego na rzecz łódzkiego wariantu.

Ze słów ministra transportu Jerzego Polaczka podczas otwarcia autostrady A2
można było jednak wywnioskować, że przebieg drogi ekspresowej S8 w regionie
łódzkim jest mniej ważny, najważniejsze jest zdobycie na nią pieniędzy z Unii
Europejskiej.

O złą wolę podejrzewa Polaczka poseł Cezary Grabarczyk z Platformy
Obywatelskiej: - Ministrowi potrzebny jest sukces, więc jest mu wszystko jedno,
którędy pójdzie S8.

Samorządowcy z Wielunia, Bełchatowa i Piotrkowa, zachęceni wywołaniem tematu
przez GDDKiA, nie zamierzają składać broni.

- Zorganizowaliśmy już jedno spotkanie w Wieluniu, teraz organizujemy drugie w
Bełchatowie, na które zaprosimy przedstawicieli ministerstwa transportu i
GDDKiA - zapowiada Jacek Zatorski, starosta bełchatowski. - Będziemy walczyć.
Region powinien rozwijać się równomiernie, nie tylko Łódź.

Na razie 10 milionów złotych na opracowanie łódzkiego wariantu S8 jest
zamrożone do września, kiedy zakończą się prace studialne.

- Zdążymy wydać te pieniądze - zapewnia Andrzej Maciejewski.

Obowiązujące rozporządzenie Rady Ministrów przewiduje łódzki wariant S8.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Nie oddamy S8
S8 jednak przez Łódź i Sieradz? [dł]
Droga ekspresowa S8 Warszawa - Wrocław zostanie poprowadzona przez okolice
Sieradza i Łodzi - twierdzi Andrzej Maciejewski, rzecznik Generalnej Dyrekcji
Dróg Krajowych i Autostrad. Jego zdaniem, południowy przebieg trasy, przez
Wieluń, Bełchatów i Piotrków to tylko wariant, który trzeba przedstawić w Unii
Europejskiej, zabiegając o pieniądze.

Głośny spór o przebieg S8 toczy się od kilku lat. Chwilowa cisza zapadła dopiero
wtedy, gdy Sejm zarezerwował w tegorocznym budżecie 10 milionów złotych na prace
dokumentacyjne przy "łódzkim" wariancie.

Półtora tygodnia temu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła
jednak nieoczekiwanie, że przeanalizuje także południowy wariant trasy, co
spowodowało, że odżyły nadzieje Wielunia, Bełchatowa i Piotrkowa, a Łódź,
Pabianice, Sieradz i Zduńska Wola zaczęły protestować.

- Prowadzimy prace studialne - potwierdza szef GDDKiA Zbigniew Kotlarek. - Mają
one jednak charakter uzupełniający i pozwolą nam w przyszłości uzyskać środki
unijne.

Problem polega między innymi na tym, że południowy wariant przebiegu S8 mieści
się w tak zwanym korytarzu europejskim wschód - zachód, więc w oczach unijnych
urzędników może znaleźć większe uznanie niż wariant łódzki.

- Aby uzyskać środki unijne, musimy przedstawić przynajmniej dwa warianty i je
porównać - mówi Andrzej Maciejewski. - Jest to potrzebne, aby wytłumaczyć w
Unii, dlaczego w tym przypadku niezbędne jest odstępstwo od korytarza
europejskiego na rzecz łódzkiego wariantu.

Ze słów ministra transportu Jerzego Polaczka podczas otwarcia autostrady A2
można było jednak wywnioskować, że przebieg drogi ekspresowej S8 w regionie
łódzkim jest mniej ważny, najważniejsze jest zdobycie na nią pieniędzy z Unii
Europejskiej.

O złą wolę podejrzewa Polaczka poseł Cezary Grabarczyk z Platformy
Obywatelskiej: - Ministrowi potrzebny jest sukces, więc jest mu wszystko jedno,
którędy pójdzie S8.

Samorządowcy z Wielunia, Bełchatowa i Piotrkowa, zachęceni wywołaniem tematu
przez GDDKiA, nie zamierzają składać broni.

- Zorganizowaliśmy już jedno spotkanie w Wieluniu, teraz organizujemy drugie w
Bełchatowie, na które zaprosimy przedstawicieli ministerstwa transportu i GDDKiA
- zapowiada Jacek Zatorski, starosta bełchatowski. - Będziemy walczyć. Region
powinien rozwijać się równomiernie, nie tylko Łódź.

Na razie 10 milionów złotych na opracowanie łódzkiego wariantu S8 jest zamrożone
do września, kiedy zakończą się prace studialne.

- Zdążymy wydać te pieniądze - zapewnia Andrzej Maciejewski.

Obowiązujące rozporządzenie Rady Ministrów przewiduje łódzki wariant S8.
(sow) - Dziennik Łódzki
lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/630285.html

Przeczytaj więcej odpowiedzi
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aircar.opx.pl