Czytasz wypowiedzi znalezione dla zapytania: statystyki na stronie





Temat: Projekt ulicy Diamentowej, spotkanie z meiszkańcam
Gość portalu: izaA napisał(a):

> Ach ten "anonimowy" internet...

Prawda niezalogowany Gościu izaA? ;-)

> po co mamy statystyki na stronie i
> wiemy skąd biorą sie nasi goście

Wow, powiedz jeszcze, że macie dyktafony, to będzie argument za ścieżką :-)

> odszukanie wątku na forum nie jest
> wyczynem..."zielone mazowsze" rules...

A nie po to wrzuciłaś watek by był przez ludzi czytany?

>otóż jestem matką trójki
> dzieci i zdecydowanie jestem spokojniesza od kiedy mamy na osiedlu
> ścieżki rowerowe...

Będziesz mniej spokojna jak kiedyś Twoje dziecko stwierdzi, że bezpieczniej i
szybciej jest po ulicy i zacznie łamać prawo i narażać się kierowcom.

>NIE MOGĘ WYOBRAZIĆ sobie spokojnych kierowców na
> naszym osiedlu...

Nie musisz. Są rozwiązania, które nawet niespokojnych trzymają w ryzach.
Powinnaś je znać, bo np minironda, azyle pomiędzy jezdniami, zwężenia optyczne,
czy progi zwalniające są nawet w Wesołej często, choć z reguły niefachowo i z
kiepskim skutkiem, stosowane.

>na głównej ulicy zaprojektowano ronda mające spowolnić
> ruch...odniesiono odwrotny skutek - mamy teraz wyścigi w środku nocy
> od ronda do ronda...

Jak pomiędzy rondami jest kilkaset metrów drogi nie zmuszającej do spokojnej
jazdy to tak jest. Niestety uspokojenie jezdni to nie sprawa punktowa, ze
walniesz dwa ronda na końcu ulic i posrodku wszyscy od razu pojadą powoli.
Uspokajać trzeba całość jezdni, stosując różne rozwiązania najrzadziej co
100-150m. Przy czym nie zawsze musi to być akurat rondo (które ze wzgledu na
wymiary dostosowane do autobusów często wcale nie uspokaja ruchu), ale np
płytowy próg spowalniający, podniesiona tarcza skrzyżowania, zwężenie...
możliwości są setki, tylko nie są stosowane.

>Jest ograniczenie
> prędkości przecież na tej ulicy...teoretycznie

A praktycznie nie i to świadczy źle o osobach przygotowujacych inwestycję.

> się czuć bezpieczny. I jeszcze o czerwonej kostce...nie projektuje
> się już ścieżek kostkowych - nawierzchnia ma być asfaltowa...takie
> jest zarządzenie...w trakcie realizacji jest projekt modernizacji
> Traktu Brzeskiego...na terenie Wesołej jest ograniczenie prędkości
> do 50 km/h...rozumiem, że zielone mazowsze także tu zaleci
> wymieszanie ruchu samochodowego i rowerowego

Nie trzeba być specjalnie inteigentnym by zobaczyć, że tranzytowy Trakt Brzeski
różni się natężeniem ruchu i przeznaczeniem od malutkiej, osiedlowej uliczki
Diamentowej. Ale skoro upierasz się, że tego nie widzisz.

> w takim razie zróbmy tak na Diamentowej -
> wydzielmy - na szerokiej przecież jezdni część asfaltu tylko dla
> rowerzystów, oddzielonej wysoką wzdłużną szykaną od pasa ruchu dla
> samochodów...takiego rozwiązania "zielone mazowsze" nie
> proponuje...

To co proponujesz to też nie jest ścieżka rowerowa, a pas rowerowy w jezdni.
Zatem z Zielonym Mazowszem się zgadzasz.
Ale tu Ci przyklasnę jako rowerzysta, bo takie rozwiązanie to też dobra sprawa.
Ciągła nawierzchnia, pierwszeństwo nad wyjazdami z posesji, niemożliwość
zastawienia samochodem, lepsza widoczność niż ze ścieżki na chodniku, a dzięki
separatorom także separacja od aut, o którą walczysz. Myślę, że na to zgodzi się
Zielone Mazowsze - ciekawe czy zgodzą się urzędnicy dzielnicy?

>"zielone mazowsze" uważa, że ścieżka rowerowa jest
> wrogiem rowerzysty...zastanawiające, zwłaszcza, jak się patrzy na
> wzrost popularności tej formy aktywności ruchowej w ostatnich
> latach...

Zielone Mazowsze uważa, że nie powinno się projektować ścieżek nie spełniających
podstawowych warunków dotyczących bezpieczeństwa i szybkości przejazdu. I tutaj
trudno się z Nimi nie zgodzić.

Przeczytaj więcej odpowiedzi
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aircar.opx.pl



  • Strona 2 z 2 • Znaleziono 96 rezultatów • 1, 2