Czytasz wypowiedzi znalezione dla zapytania: stawki za transport





Temat: Wynajem kontenerow - koszta
Witam

Doszly do mnie sluchy, ze wynajem kontenera, to koszty rzedu 700$,
niestety informacje nie byly z pierwszej reki, wiec nie wiem na ile sa
prawdziwe.

Jesli ktos zna opcjonalne koszty wynajmu kontenerow + stawki za
transport morski (np. Polska - Azja (Jemen, Japonia, Dubaj)), bede
wdzieczy za ich podanie.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: problem "spedycyjny"
Wiem że może nie ta grupa ale.....

Mam następujący problem :

a) do dyspozycji stoi X samochodów ciężarowych z których każdy
charakteryzuje się rozmiarem "paki" X i Y co stanowi daną powierzchnię
ładunkową. Nie interesuje nas składowa Z rozmiaru, gdyż przewożony towar nie
może być składowany jeden na drugim.
b) do załadowania mamy X palet o podanych rozmiarach X i Y.

Należy tak dobrać i załadować samochód (czy też) samochody aby powierzchnia
ładunkowa była wykorzystana w jak największym %, gdyż stawki za transport
towaru są uzależnione od tego parametru. Np. za transport 5 palet o
powierzchni łącznej 10m2 jednym samochodem z wykorzystaniem jego 60%
powierzchni ładunkowej zapłacą nam 1.10 za każdy metr kwadratowy co daje 110
zł. W przypadku wysłania samochodu o mniejszych gabarytach ale z
wykorzystaniem 100% powierzchni zapłacą nam 3 zł za każdy metr co oznacza
wynagrodzenie w wysokości 300 zł.

Należy więc tak dobrać samochody, aby była wykorzystana ich najmniejsza z
możliwych ilości (2 samochody, 2 razy koszty) ale o jak największym
współczynniku załadowania. Na wyjściu należy podać (narysować) jak te palety
mają zostać załadowane.

Co wy na to ? Może ktoś wie gdzie szukać wydajnych algorytmów tego typu ?

Arek Suchecki

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Rosja zakręciła nam kurek!!!!!!!!
Rosjo, przemysl rowniez stawki za transport
Proponuje Rosji, aby zrobila dokladnie to samo co Ukraina. Oddala
sprawe do sadu, a ten powienien uniewaznic kontrakt na ceny
transportu przez Ukraine. Motywacji: urzednik, ktory podpisal
kontrakt nie mial specjalnych uprawnien. W zwiazku z tym, Rosja
powinien zazadac obnizenia stawek za transport. Jak Kubuc bogu, tak
bog Kubusiowi.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Biura podróży będą upadać
Niektórzy płacą właśnie za to, żeby samemu tego nie organizować. I o
ile z imprezami pobytowymi to jest w miarę łatwe do samodzielnego
przygotowania - jeden hotel, przelot, ewentualnie dojazd z lotniska -
o tyle przy wycieczkach objazdowych to raczej przeciętny turysta
sam sobie nie poradzi. I nie dlatego, że nie zna języków, ale po
prostu w niektórych krajach bilety wstępu, stawki za transport i
zakwaterowanie mają zaporowe ceny dla indywidualnych klientów po to,
by utrzymać monopol / oligopol lokalnych biur podróży kooperujących
z zagranicznymi touroperatorami. Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Biura podróży będą upadać
>prostu w niektórych krajach bilety wstępu, stawki za transport i
>zakwaterowanie mają zaporowe ceny dla indywidualnych klientów po to,
>by utrzymać monopol / oligopol lokalnych biur podróży kooperujących
>z zagranicznymi touroperatorami.

a co to niby za kraje ??? Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Niemieckie tablice wywozowe
Niemieckie tablice wywozowe
Witam

Mam pytanie dotyczace importu auta z niemiec. Jakie sa wymogi ze strony
niemieckiej zeby dostac ubezpieczenie i czerwone tablice rejestracyjne? Czy
mozna przyjechac autemna kołach do Polski jezlei jest pzetarty cały bo i nie
ma szyby kierowcy? Czy wystarczy wstawic szybe i bedzie ok?
Auto chce sciagnac spod Koloni, wydaje mi sei ze laweta sie nie opłaca. czy
wiecei moze jakie sa stawki za transport laweta ok 1000 km w jedna strone?
Z gory dziekuje za informacje

Witek Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Mam 800.000 zł... co wybuduję? proszę o pomoc.
gdzie jest ściana wschodnia
andrzej!
czemu sie wsciekasz?
inne są ceny za nieruchomosci a przede wszystkim za usługi w Krasnym Stawie i w
Gdańsku.. Inne marże w hurtowniach, inne stawki za transport...
Co wiem o budowlance? Ok. Skonczyłem politechnikę, jestem ścisle związany z
działem sprzedaży developera budującego domy, prowadzę biuro nieruchomości,
sprzedaję setki działek, mam licencję pośrednika w obrocie nieruchomościami...
I mam prawo do włąsnego zdania!
Masz inne - ok. Moze mamy inne wymagania dotyczące standardów..
Pozdrawiam
al Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Zdrożały paliwa, zdrożeje transport?
Po co wypisujecie bzdury że zdrożeje transport, narazie są na to
małe szansę.
Stawki za transport pozostają , nie zmienione od co najmniej 5
lat.
Mimo że trzeba od 2 lat płacić za korzystanie z "dróg krajowych",
mimo że Unia Europejska zafundowała nam ITD (inspekcja transportu
drogowego- specjalnie z małej litery) która może nakładać kary
wyższe niż np. w Niemczech gdzie opłaty za transport są dużo
większe ,a przepisy są co kilka tygodni zmieniane i są tak nie
precyzyjne , że tak naprawdę wszysyko zależy od humoru
inspektora. Mimo że ciągle drożeje paliwo.
A dlaczego ?
Bo w Polsce nie liczą się polskie firmy.
To zachodnie firmy transportowe , które próbują opanować polski
rynek sa zwolnione z podatku dochodowego.
To przedsiębiorstwom z UE opłaca się dopłacać przez pewien czas
żeby wykończyć konkurecję z Polski .
Wiem że nie potrzebnie pisałem te słowa .
Bo jaką magę mieć nadzieję na lepsze jutro kiedy głównyym
inpektorem transportu drogowego jest I sekretarz PZPR węzła
kolejowego w Ostrowie Wlkp. Gdy rząd podejmuje tylko takie
decyzje by za wszelką cenę utrzymać się przy żłobie.
Ale trzeba mieć nadzieje że w końcu coś się zmieni.Pozdrawiam Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Siedem grzechów głównych Trójmiasta
Grzech zaniechania:

1. Brak szybkiej i ekspresowej w realizacji decyzji o wydłużeniu lini SKM do
wysokości Urzędu Wojewódzkiego (kilkadziesiąt tysięcy ludzi nie stąło by
codziennie w korkach!!!). Zamknął bym wszystkich od których zależy ta decyzja w
pokoju i nie wypuściłbym z niego nikogo, do czasu podpisania wszystkich decyzji.
2. Głupia decyzja o zlikwidowaniu lini SKM do Brzeźna i Nowego Portu.
3. Opieszałość w koncepcjach i totalne zniechanie w budowie lini SKM z
Wrzeszcza do Rębiechowa - Portu Lotniczego,
4. Brak koncepcji lini SKM z zachodnich dzielnic Gdyni do Śródmieścia nad morze
(przez teren Międzytorza)
5. Zbyt powolne zagospodarowywanie Pasa Nadmorskiego w Gdyni, Sopocie i Gdańsku.
6. Tylko dostateczne i dobre kompetencje urzędników w administracji publiczej
(może z wyjątkiem departamentu od środków europejskiech w Pomorskim Urzędzie
Marsząłkowskim, prezydenta Szpaka z Gdańsku, polityki społecznej prezydenta
Gucia - tu celujący). Niech najlepsi zarabiają super pieniądze a miernoty
odchodzą z Urzędów !!!
7. I oczywiście (chociaż się podobno zmieni, brak wspólnego biletu i najdroższe
w Polsce stawki za transport publiczny i taksówki (horror!!!).
Dzięki dla redakcji za ciekawy temat. Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: 23000 funtów rocznie czy warto?
Gość portalu: kookai napisał(a):

> 23k brutto od tego musisz odjac okolo 26% na podatki i ubezbieczenie pozniej
> podzielic przez 52 tygodnie i wychodzi ze na reke dostaniesz 330F, a to juz
nie
>
> jest taka kwota wielka...
Pracownicy w restauracjach czy pielęgniarki w szpitalach dostają 150 - 220
funtów tygodniowo a ty piszesz, że 330 tyg. to niewiele. Większość zwykłych
ludzi zarabia 200 tygodniowo.

> podlicz sobie: zarobki kolo 1300F na reke miesiecznie - 600 na dom - 150 na
> rachunki -200 na zarcie i zostaje wam kolo 100f na rozrywke tygodniowo....

pokój 2 osobowy 400-500 miesięcznie łącznie z rachunkami. Jak się ktoś uprze to
z 330 spokojnie 200 tygodniowo odłoży (i wcale nie musi robić zakupów w netto)

> Mam nadzieje ze twoja praca za ta stawke to nie transport miedzynarodowy z
> naczepa bo wtedy twoj pracodawca Cie okrada....
>
Okradają to w Polsce, w firmie pod Warszawą gdzie pracuje szwagier stawki są:
transport krajowy 1000-1200zł, transport miedzynarodowy 1800zł. Kolega pracował
w firmie w Wiązownej , transport do Rosji - 600zł + 200zł za spanie w kabinie. Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Polski 7TP przejeli Niemcy??
Gość portalu: x2468 napisał(a):

> Trudnosci z pozyskaniem ropy.Kompletna bzdura.Mam przed soba reprodukcje
> satyrycznego rysunku z "Ilustrierter Beobachter",ktory jest podzielony na
dwie
> czesci.Pierwsza czesc:#;dwa rownolegle stojace pociagi zlozone z wagonow
> cystern.Sowiecki i Niemiecki.Z Sowieckiego pompuja rope do tego
> drugiego.Pomiedzy pociagami mundurowi sowiecki i hitlerowski zajeci
> przyjacielska pogawedka."Skolko ugodno"Podpis "Öl für Detschland aus Rußland".
> Obok rysunek przedstawiajacy zadowolonego kapitana,wynurzonego u-boota
> obserwujacego tonacy w plamie ropy tankowiec.Podpis "Öl für England aus
Mossul"
> "Satyra" ta powstala jako komentarz do podpisanej 10 marca 1940 roku
umowy,III
> Reich-CCCP,w ktorej to Stalinowcy gwarantuja dostawe ! miliona ton paszy(!)i
> 900000 ton ropy,w tym calej produkcji Drochobycza dla IIIRzeszy.Dodatkowo aby
> wspomoc walczace wojska Hitlera,i pomoc przezwyciezyc Aliancka
blokade,Sowieci
> obnizaja stawki za transport materialow z Dalekiego Wschodu dla rzeszy o
polowe
> .
> jak widac z tego,wtedy kiedy konstruktorzy niemieccy konstruowali swoje czolgi
> (w wspolpracy z sowietami)problemu z ropa nie bylo.

Hmm, to raczej argument "w przeciwną stronę". Wynika z tego, że Niemcy mieli
dostęp do praktycznie nieograniczonej ilości ropy w okresie 10 marca 1940 - 22
czerwca 1941, a więc w sumie przez 15 miesięcy - 10,4% całej historii III
Rzeszy... Przy tym od początku bardzo silnie stawiali na jak najwiekszą
samowystarczalność surowcową, mając pełną świadomość, że wojna z ZSRR jest tak
czy inaczej nieunikniona, pomimo przejściowej namiętnej miłości. Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Polski 7TP przejeli Niemcy??
joseph.007 napisał:

> Gość portalu: x2468 napisał(a):
>
> > Trudnosci z pozyskaniem ropy.Kompletna bzdura.Mam przed soba reprodukcje
> > satyrycznego rysunku z "Ilustrierter Beobachter",ktory jest podzielony na
> dwie
> > czesci.Pierwsza czesc:#;dwa rownolegle stojace pociagi zlozone z wagonow
> > cystern.Sowiecki i Niemiecki.Z Sowieckiego pompuja rope do tego
> > drugiego.Pomiedzy pociagami mundurowi sowiecki i hitlerowski zajeci
> > przyjacielska pogawedka."Skolko ugodno"Podpis "Öl für Detschland aus Rußla
> nd".
> > Obok rysunek przedstawiajacy zadowolonego kapitana,wynurzonego u-boota
> > obserwujacego tonacy w plamie ropy tankowiec.Podpis "Öl für England aus
> Mossul"
> > "Satyra" ta powstala jako komentarz do podpisanej 10 marca 1940 roku
> umowy,III
> > Reich-CCCP,w ktorej to Stalinowcy gwarantuja dostawe ! miliona ton paszy(!
> )i
> > 900000 ton ropy,w tym calej produkcji Drochobycza dla IIIRzeszy.Dodatkowo
> aby
> > wspomoc walczace wojska Hitlera,i pomoc przezwyciezyc Aliancka
> blokade,Sowieci
> > obnizaja stawki za transport materialow z Dalekiego Wschodu dla rzeszy o
> polowe
> > .
> > jak widac z tego,wtedy kiedy konstruktorzy niemieccy konstruowali swoje cz
> olgi
> > (w wspolpracy z sowietami)problemu z ropa nie bylo.
>
> Hmm, to raczej argument "w przeciwną stronę". Wynika z tego, że Niemcy mieli
> dostęp do praktycznie nieograniczonej ilości ropy w okresie 10 marca 1940 -
22
> czerwca 1941, a więc w sumie przez 15 miesięcy - 10,4% całej historii III
> Rzeszy... Przy tym od początku bardzo silnie stawiali na jak najwiekszą
> samowystarczalność surowcową, mając pełną świadomość, że wojna z ZSRR jest
tak
> czy inaczej nieunikniona, pomimo przejściowej namiętnej miłości.Slusznie.Tym
niemniej CCCP dostarczalo stale Hitlerowi surowcow.Ile sobie Hitler
zazyczyl.Tak bylo od poczatku istnienia Rzeszy,i dostawy dla "Hitlerowskich
przyjaciol"trwaly jeszcze po przekroczeniu lini demarkacyjnej CCCP-IIIRzesza. Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: 5 powodów, dla których bessa (nie) musi nadejść
niezle, slyszalem o tym juz kilkanascie miesiecy temu. Slyszalem tez jak totalnie spadly stawki za transport. Nie wyglada to za dobrze. Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Upadek transportu – widmo kryzysu
Problemy transportu to pochodna problemów banków
Poważne problemy transportu są pochodną spadku wzajemnego zaufania
banków, nie oddzielałbym w tej sprawie problemów rynku finansowego
od rzeczywistej gospodarki. Wręcz odwrotnie - tu problemy finansówki
znalazły natychmiastowe przełożenie na realną gospodarkę.

Z chwilą, gdy banki przestały ufać wystawianym przez inne banki
Listom Kredytowym, co było pochodną tego, co dzialo się na LIBOR, -
handel międzynarodowy, oparty o krótkoterminowy kredyt musiał
gwałtownie osłabnąć.
Efekty w postaci statków stojących na redach portów z kapitanami,
oczekującymi jasnych wskazówek armatorów co dalej, i jednocześnie
górami kontenerów na nabrzeżach ,można od czasu do czasu zobaczyć w
różnych TV (z wyjątkiem oczywiście polskiej TV, która wolała
zajmować się problemem dwóch pasażerów jednego samolotu, jako
głównym światowym problemem transportu w ostatnim czasie).

Obecne stawki za transport morski spadły do poziomu z 2001 r,
najgorszego od 15 lat, co znakomicie obrazuje wykres Baltic Dry
Index (nawiasem mówiąc ten link jest najlepszy dla tego wykresu,
przy okazji pokazuje korelację BDI z cenami różnych surowców):
www.investmenttools.com/futures/bdi_baltic_dry_index.htm
Za handlem i transportem morskim, bazującym głównie na LK poszedł
handel i transport bazujący na dystrybucji towarów odbieranych z
portów, co siłą rzeczy uderzyło w stawki transportu lądowego wogóle.
To w zasadzie już truizm.

Odwracająca się sytuacja na LIBOR daje pewne nadzieje na poprawę w
handlu morskim, ale to bedzie proces długotrwały.

Moim zdaniem może się okazać, że do powrotu normalności w obrocie LK
a co za tym idzie normalności w transporcie, niezbędne będzie
stworzenie światowej izby rozliczeniowej dla LK, która
gwarantowałaby LK różnym ich wystawcom/odbiorcom. Na banki bym na
razie specjalnie nie liczył...


Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Polski 7TP przejeli Niemcy??
Kilka uwag do tego co raczyliscie napisac.
Wady Losia.Ju 87 Sturzkampflugzeug.Pierwsze egzemplaze byly budowane w 1935
roku z silnikami produkcji Brytyjskiej.Do konca nie usunieto paru wad ,miedzy
innymi trudnosci z wyprowadzeniem z lotu nurkowego(!)
Trudnosci z pozyskaniem ropy.Kompletna bzdura.Mam przed soba reprodukcje
satyrycznego rysunku z "Ilustrierter Beobachter",ktory jest podzielony na dwie
czesci.Pierwsza czesc:#;dwa rownolegle stojace pociagi zlozone z wagonow
cystern.Sowiecki i Niemiecki.Z Sowieckiego pompuja rope do tego
drugiego.Pomiedzy pociagami mundurowi sowiecki i hitlerowski zajeci
przyjacielska pogawedka."Skolko ugodno"Podpis "Öl für Detschland aus Rußland".
Obok rysunek przedstawiajacy zadowolonego kapitana,wynurzonego u-boota
obserwujacego tonacy w plamie ropy tankowiec.Podpis "Öl für England aus Mossul"
"Satyra" ta powstala jako komentarz do podpisanej 10 marca 1940 roku umowy,III
Reich-CCCP,w ktorej to Stalinowcy gwarantuja dostawe ! miliona ton paszy(!)i
900000 ton ropy,w tym calej produkcji Drochobycza dla IIIRzeszy.Dodatkowo aby
wspomoc walczace wojska Hitlera,i pomoc przezwyciezyc Aliancka blokade,Sowieci
obnizaja stawki za transport materialow z Dalekiego Wschodu dla rzeszy o polowe.
jak widac z tego,wtedy kiedy konstruktorzy niemieccy konstruowali swoje czolgi
(w wspolpracy z sowietami)problemu z ropa nie bylo.
Inna sprawa byly mozliwosci Niemieckiego przemyslu.Diesle w U-botach byly
miedzy innymi smarowane podczas pracy "z reki",czyli mechanik polewal stale
otwarty rozrzad reczna oliwiarka.Wyobrazam sobie taka sytuacje w czolgu.
Pierwsze nowoczesne silniki pozyskali od Czechow.Miedzy innymi konstrukcje
inzyniera Ledwinki(kto slyszal?),ojca nowoczesnych silnikow wysokopreznych,w
ukladzie boxer,chlodzonych powietrzem.Tego samego ktory skonstruowal wspanialy
Niemiecki samochod konstrukcji niejakiego Ferdynanda Porsche,przy wsparciu
samego Adolfa.Nawiasem mowiac z Czech pochodzila wiecej niz polowa wszelkich
Niemieckich czolgow.Rowniez Czeskie korzenie ma Niemiecki silnik odrzutowy.Jest
rzecza wiadoma ze zdobyczna Czeska bron umozliwila Niemcom napasc na Polske.
Propozycje wspolpracy,utworzenia wspolnego panstwa,ktore wyplywaly od Polskich
przedwojennych politykow,byly torpedowane przez Benesza dlatego ze to
niepodobalo sie..Stalinowi!Czesi oprocz oszustwa z Slaskiem
Cieszynskim,blokowali dostawy francuskiego uzbrojenia,i pomocy zywnosciowej z
USA w czasie kiedy Bolszewicy szli na Warszawe.
Jesli mowa o produkcji zajetych przez Niemcow zakladow.Huta Stalowa Wola
produkowala np.najlepsza podobno armate Niemiecka.Acht koma Acht (88).Rowniez
tam produkowano miedzy innymi peryskopy do U-bootow.Duza czesc olbrzymich
zakladow zajmowala sie przerobka zdobytych sowieckich dzial na kalibry
Niemieckie.Pracowali tam Polacy.Rowniez w biurach konstrukcyjnych.Zmieniono
tylko dyrekcje.Na ..Czechow.Zaklad byl chluba Niemiecka.Dostal zaszczytna
nazwe."Herman Göring Werke".Do tego koncernu nalezaly rowniez zaklady w
Starachowicach.Wklad Polskiego przemyslu w sukcesy III rzeszy byl bardzo
duzy.Pisal o tym do Hitlera gubernator Frank.
Pistolet VIS,czyli w Niemieckiej nomenklaturze "Radom P 35"Wyprodukowano tych
pistoletow przedewszystkim dla Wehrmachtu i SS,zaleznie od zrodel pomiedzy
220000 a 300000 tysiecy sztuk.Lacznie w czterech wersjach podstawowych.
Temat dostaw Polskiego,okupowanego przemyslu dla III rzeszy to temat bardzo
ciekawy.Niestety w Polsce prawie zupelnie nie znany. Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Gaz de France chce zacieśniać współpracę z Gazp...
Drogo Evuniu
dlaczego przy cenach przesyłu 4 razy niższych przez Polskę !
Niemcy chcą budować pod Bałtykiem?????, a "nasz pierwszy" nie dopuszcza do
budowy rury z Norwegi i Brodów ?????
Oto jest pytanie nie na twój móżdżek !
Informacja aktualna :
Spółka EuRoPol Gaz, która buduje i eksploatuje polski odcinek gazociągu
jamalskiego, tylko w pierwszym półroczu 2005 r. będzie naliczać wyższe niż
dotychczas stawki za transport gazu. W drugim - opłaty znacząco spadną.


Prezes Urzędu Regulacji Energetyki niedawno zatwierdził nową taryfę (czyli
cennik) dla EuRoPol Gazu. Wynika z niej, że spółka będzie naliczać w okresie
styczeń - czerwiec 2005 stawkę 2,77 dolara za przesłanie 1000 m sześc. gazu na
odcinku 100 km. Potem spadnie ona do 2,05 dolara.

Opłata za transport to główne źródło przychodów EuRoPol Gazu; dotychczas
wynosiła 2,36 dolara, podczas gdy w 2003 r. było to 2,74 dolara.

Przedstawiciele URE tłumaczą, że w pierwszym półroczu spółka musi ponosić
koszty budowy tłoczni i dlatego stawka za transport jest wyższa, w drugim
półroczu, gdy budowa zostanie zakończona i gazociąg jamalski osiągnie swoje
maksymalne możliwości - stawka może być niższa. URE tak określa taryfy, by
pokrywały firmom tzw. koszty uzasadnione i dotyczy to tak taryf gazowych, jak i
energii elektrycznej.

W wypadku EuRoPol Gazu sytuacja jest bardziej złożona, a wysokość stawek zwykle
wzbudza wiele kontrowersji. Jeszcze w pierwszym półroczu 2002 r. spółka
pobierała minimalne opłaty - ok. 1,32 dolara. Potem nastąpił wzrost do 2,7
dolara, bo EuRoPol Gazowi groziły problemy finansowe. Ta decyzja wywołała
protest jednego z głównych udziałowców spółki - rosyjskiego Gazpromu. To ta
firma ponosi bowiem większość kosztów transportu gazu. Rurociąg transportuje
obecnie ok. 20 mld m sześc. rosyjskiego gazu rocznie, z tego do niemieckich
odbiorców trafia ok. 17 mld m sześc. Drugi udziałowiec EuRoPol Gazu - Polskie
Górnictwo Naftowe i Gazownictwo odbiera - ok. 3 mld m sześc. w rejonie
Włocławka, zatem tylko z pierwszego odcinka rurociągu.

Przede wszystkim więc w interesie rosyjskiej firmy jest, by stawki za
przesłanie gazu były jak najniższe. Gazprom nalegał na stopniowe obniżanie
stawek za transport gazu. W trakcie renegocjacji międzyrządowego porozumienia
gazowego w styczniu 2003 r. ustalono wstępnie, że opłaty tranzytowe będą w
kolejnych latach malały. W 2004 i 2005 r. miały wynieść ok. 2,5 dolara, a w
latach 2006 - 2013 - 1,55 dolara, a potem spaść do 1 dolara.

W pierwszych sześciu miesiącach 2005 r. EuRoPol zakłada, że przetransportuje
ok. 11 mld m sześc. gazu, w drugim, gdy uruchomione zostaną już wszystkie
tłocznie - ok. 14 mld m sześc. PGNiG odbierać ma jednak nadal ok. 3 mld m
sześc.

Pozdrawiam Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: No coś takiego !
Rzepa informuje :

Spółka EuRoPol Gaz, która buduje i eksploatuje polski odcinek gazociągu
jamalskiego, tylko w pierwszym półroczu 2005 r. będzie naliczać wyższe niż
dotychczas stawki za transport gazu. W drugim - opłaty znacząco spadną.


Prezes Urzędu Regulacji Energetyki niedawno zatwierdził nową taryfę (czyli
cennik) dla EuRoPol Gazu. Wynika z niej, że spółka będzie naliczać w okresie
styczeń - czerwiec 2005 stawkę 2,77 dolara za przesłanie 1000 m sześc. gazu na
odcinku 100 km. Potem spadnie ona do 2,05 dolara.

Opłata za transport to główne źródło przychodów EuRoPol Gazu; dotychczas
wynosiła 2,36 dolara, podczas gdy w 2003 r. było to 2,74 dolara.

Przedstawiciele URE tłumaczą, że w pierwszym półroczu spółka musi ponosić
koszty budowy tłoczni i dlatego stawka za transport jest wyższa, w drugim
półroczu, gdy budowa zostanie zakończona i gazociąg jamalski osiągnie swoje
maksymalne możliwości - stawka może być niższa. URE tak określa taryfy, by
pokrywały firmom tzw. koszty uzasadnione i dotyczy to tak taryf gazowych, jak i
energii elektrycznej.

W wypadku EuRoPol Gazu sytuacja jest bardziej złożona, a wysokość stawek zwykle
wzbudza wiele kontrowersji. Jeszcze w pierwszym półroczu 2002 r. spółka
pobierała minimalne opłaty - ok. 1,32 dolara. Potem nastąpił wzrost do 2,7
dolara, bo EuRoPol Gazowi groziły problemy finansowe. Ta decyzja wywołała
protest jednego z głównych udziałowców spółki - rosyjskiego Gazpromu. To ta
firma ponosi bowiem większość kosztów transportu gazu. Rurociąg transportuje
obecnie ok. 20 mld m sześc. rosyjskiego gazu rocznie, z tego do niemieckich
odbiorców trafia ok. 17 mld m sześc. Drugi udziałowiec EuRoPol Gazu - Polskie
Górnictwo Naftowe i Gazownictwo odbiera - ok. 3 mld m sześc. w rejonie
Włocławka, zatem tylko z pierwszego odcinka rurociągu.

Przede wszystkim więc w interesie rosyjskiej firmy jest, by stawki za
przesłanie gazu były jak najniższe. Gazprom nalegał na stopniowe obniżanie
stawek za transport gazu. W trakcie renegocjacji międzyrządowego porozumienia
gazowego w styczniu 2003 r. ustalono wstępnie, że opłaty tranzytowe będą w
kolejnych latach malały. W 2004 i 2005 r. miały wynieść ok. 2,5 dolara, a w
latach 2006 - 2013 - 1,55 dolara, a potem spaść do 1 dolara.

W pierwszych sześciu miesiącach 2005 r. EuRoPol zakłada, że przetransportuje
ok. 11 mld m sześc. gazu, w drugim, gdy uruchomione zostaną już wszystkie
tłocznie - ok. 14 mld m sześc. PGNiG odbierać ma jednak nadal ok. 3 mld m
sześc.

To dla tych co nie są funkcjonalnymi analfabetami !
Należy czytac i rozumieć co się czyta ! Przeczytaj więcej odpowiedzi
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aircar.opx.pl