Czytasz wypowiedzi znalezione dla zapytania: Stargard ZNTK
Temat: CM40-poszukuję danych
GriZZli <grizzl@gazeta.SKASUJ-TO.plnapisał(a):
Jak w temacie: Poszukuję zdjęć, specyfikacji, danych ciągnika manewrowego
CM40. Wiem tylko tyle, że pojazd ten został wyprodukowany w jednym
egzemplarzu w roku 1997 przez ZNTK Stargard Szczeciński.
Conjamniej w dwóch. Jeden z nich pracował w Zakładach Elektrod Węglowych w
Raciborzu.
Pozdr.
CAr.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/
Temat: Aktualizacja "www.nsmkol.prv.pl"
On 29 Jan 2002 14:43:52 +0100, <sakor@poczta.onet.plwrote:
Witam
Chciałem Was poinformować o aktualizacji witryny http://www.nsmkol.prv.pl.
Teraz znajdziecie tutaj dużo zdjęć lokomotyw i wagonów, opisy taboru i
infrastruktury.
Koparka Rowów KR jest produkcji ZNTK Stargard Szczeciński, a PS to
jest najnowsze dziecko FPS Stargard SA Nr, PS 00 15 M
Pozdrowko
--------------------------------
Tomasz'Leon' Stencel
www.kolej.pl/~leon
l@kolej.pl
--------------------------------
PS. Skontaktowałbyś się ze mną
Temat: Trako - teraz ja :)
Przemo wrote:
w sumie warto
No... w... su...mie t..ak ;)
plus:
1. ciekawy folder zakladow ze Stargardu Szczecinskiego :)
Faktycznie - zapomnialem napisac, jak tandetnie zrobiony!!
ZNTK Stargard Szczecinski zmienil sobie niedawno logo i nazwe. Zamiast
wydac nowy folder walnelo takie perfidne nalepki na starych logach w
starym folderze. Zenada :(
2. troche Gagowego aromatu zabranego w termosie do Poznania
Jak nas minal ten zaraz za Inem w strone Mogilna to w przedziale dlugo
czuc bylo ten piekny aromat... :)
Remik
Temat: Trako - teraz ja :)
| plus:
| 1. ciekawy folder zakladow ze Stargardu Szczecinskiego :)
Faktycznie - zapomnialem napisac, jak tandetnie zrobiony!!
ZNTK Stargard Szczecinski zmienil sobie niedawno logo i nazwe. Zamiast
wydac nowy folder walnelo takie perfidne nalepki na starych logach w
starym folderze. Zenada :(
Te nalepki sa juz... i jeszcze troche. Jak bylem z Miloszem w FPS Stargard
Szczec. to takze dostalismy takie ulotki (jedna byla nawet w jezyka
angielskim) i juz wtedy byly te "prymitywne" nalepki.
Pzdr
Marek Pawlukowicz / mpa@poczta.onet.pl , mpa@wp.pl
GG : #1317273
Temat: Gliwice - ZNTK, ZNLE, ZN
"Marek Szymański" <t@wp.plwrote in message Witam
Czy ktoś był w ZNTK Gliwice, ZNLE Gliwice, ZN Dzierżno, ZN Przezchlebie?
Czy są problemy z wejściem?
Czy gdzieś jeszcze są jakieś zakłady naprawcze?
Wymieniasz zakłady ze śląska i pytasz czy są gdzieś jeszcze ??? Pewnie, że są :
ZNTK Łapy, ZNTK Nowy Sącz, ZNTK Poznań, ZNTK Ostrów Wlkp., ZNTK Bydgoszcz (teraz
zdaje się PESA), ZNTK Gniezno, ZNTK Stargard Szcz. i jeszcze kilka o których nie
pamiętam....
Tak przy okazji: Zakład w Obornikach Wlkp. chyba zlikwidowany ??? Zajmowali się
chyba głównie pojazdami technicznymi (podbijarki itp.)
Pozdr. !
Mick
Temat: Gliwice - ZNTK, ZNLE, ZN
ZNTK Łapy, ZNTK Nowy Sącz, ZNTK Poznań, ZNTK Ostrów Wlkp., ZNTK Bydgoszcz
(teraz
zdaje się PESA), ZNTK Gniezno, ZNTK Stargard Szcz. i jeszcze kilka o których
nie
pamiętam....
No i jeszcze np. ZNTK Mińsk Mazowiecki, "REMTRAK"...
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Gliwice - ZNTK, ZNLE, ZN
| Czy ktoś był w ZNTK Gliwice, ZNLE Gliwice, ZN Dzierżno, ZN
Przezchlebie?
| Czy są problemy z wejściem?
| Czy gdzieś jeszcze są jakieś zakłady naprawcze?
Wymieniasz zakłady ze śląska i pytasz czy są gdzieś jeszcze ??? Pewnie,
że są :
ZNTK Łapy, ZNTK Nowy Sącz, ZNTK Poznań, ZNTK Ostrów Wlkp., ZNTK
Bydgoszcz (teraz
zdaje się PESA), ZNTK Gniezno, ZNTK Stargard Szcz. i jeszcze kilka o
których nie
pamiętam....
W Mińsku Maz. już nie ma?
Temat: Gliwice - ZNTK, ZNLE, ZN
Użytkownik Michał Marcinowicz <Mic@poczta.fmw wiadomości do grup dysk
usyjnych napisał:9v78l9$as@news.tpi.pl...
"Marek Szymański" <t@wp.plwrote in message news:9v64r4$rt0$2@news.t
pi.pl...
| Witam
| Czy ktoś był w ZNTK Gliwice, ZNLE Gliwice, ZN Dzierżno, ZN Przezchlebie?
| Czy są problemy z wejściem?
| Czy gdzieś jeszcze są jakieś zakłady naprawcze?
Wymieniasz zakłady ze śląska i pytasz czy są gdzieś jeszcze ??? Pewnie, że
są :
ZNTK Łapy, ZNTK Nowy Sącz, ZNTK Poznań, ZNTK Ostrów Wlkp., ZNTK Bydgoszcz
(teraz
zdaje się PESA), ZNTK Gniezno, ZNTK Stargard Szcz. i jeszcze kilka o któ
rych nie
pamiętam....
Tak przy okazji: Zakład w Obornikach Wlkp. chyba zlikwidowany ??? Zajmow
ali się
chyba głównie pojazdami technicznymi (podbijarki itp.)
Dzięki
Pozdrawiam
Marek
Temat: KD Sochaczewska, Gryficka, Stargardzka, Elcka; plus Skierniewice, Krzyz, Koscierzyna, Chojnice (relacja)+CHOT
Użytkownik M.P. Mazurek (Skansen w Chabówce) <skan@skansen.koti.plw
wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:9kam3h$a3@news.tpi.pl...
[ciach wiekszosc posta]
FPS (ZNTK) Stargard (uzgodnione zwiedzanie), przejazd jedną z
wąskotorówek
po nieużywanym odcinku (przejazd za darmo, trasę podam na priv),
Jaworzyna
Śląska&okoliczne linie, Bytomska KD.
Bedac w poblizu radze zagladnac do Rud (ehh ta reklama... :))
Pozdrawiam!
Temat: Kolejna wycieczka Kolejka Grojecka
Użytkownik " Tomek Janiszewski" <tomj@NOSPAM.gazeta.plnapisał w
wiadomości
Ciekawość mogły wzbudzić: przywieziony z Gryfic pług odśnieżny (chyba
samobieżny),
Jezeli jest to plug typu 802S z ZNTK Stargard Szczecinski to NIE JEST
samobiezny.
Silnik spalinowy zamontowany w srodku sluzy do napedu lemieszy, ogrzewania
oraz generacji pradu.
wagon motorowy MBxd2, stwarzający nadzieję na tanie przewozy na
szerszą skalę,
Czy to prawda ze wagon nie jest wlasnoscia operatora kolejki?
i rozbebeszony jeden z sześciu wagonów osobowych na terenie
obecnej lokomotywowni, przebudowywany na "WARS".
Szesciu? O ile pamietam to mieli cztery wagony rumusnkie? Skad pozostale
dwa?
A "Wernigerodera" zbudowanego na podwoziu po brankardzie widziales????
Pociąg uformowano z
parowozu, 4 wagonów osobowych i jednego brankardu.
Skad brankard?
To jest ten ktory stal w krzakach?
Czy jest odnowiony?
Niestety nie moglem byc na tej imprezie - zabalowalem w Kruszwicy troche
dluzej i bardzo jestem ciekaw co tam slychac...
Szkoda ze zmarnowali szanse ozywienia kolejki, kiedy byl remontowany wiadukt
drogowy...
Pozdro
Piottr
Temat: Wyjazd niecałkiem nieudany.
Tez bylem u tego naczelnika, i to jest doslonie super gosc. Kalendarzyki
tez
dostalismy, zas kartonikow juz nie :( Jeszcze na dodatek opowiedzial nam
swoja historie pracy w ZNTK Stargard ;) No i (to jeszcze bylo w wakacje
2001) zaprosil nas na przejazd sluzbowy wagonem motorowym, w ramach
przeczyszczenia szlaku. Niestety jakos tak wyszlo ze nie skorzystalismy, a
szkoda :(
No widzisz - trzeba było skorzystać bo teraz to już niemożliwe. :(
W Stargardzie stoi pusta stacja - cały tabor ruchomy (poza jednym wagonem)
jest na drugim końcu toru tj. w Dobrach Nowogradzkich.
Niestety pan naczelnik mówił, że samorządy nie są zainteresowane
przejęciem kolejki więc ona raczej już nie ruszy :((
A co do kartonikow, to wiem ze jeszcze sa w... Koszalinie ;) Wiem, nie
wierzycie mi, ale sam je widzialem na wlasne oczy 30-go stycznia 2002.
Mówisz o wąskim czy normalnym torze?? Jeśli o wąskim to jak je zdobyć?
Też siedzi taki miły pan naczelnik, który daje je gratis?? Bo kasa to raczej
już nieczynna.
Tak BTW. to jaką szerokość ma Stargardzka wąska? Głupio mi się było
pytać aby pan nie wziął nas za lamerów. Wizualnie to wyglądało na
1100-1200mm. Ale miarki w plecaku nie noszę :(
pozdrawiam,
Przeczytaj więcej odpowiedziTemat: Odśnieżarki z ZNTK Stargard
Użytkownik Marek Szymański <t@wp.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ddf9gq$9i@nemesis.news.tpi.pl...
Witam
Czy ktoś wie cos o odśnieżarkach budowanych prawdopodbnie w ZNTK Stargard
na
bazie podzespołow z WM15?
Jedna stała nigdys w Lubawie, w zeszla zime widzialem jedna w Jasle.
Tomasz
Temat: Odśnieżarki z ZNTK Stargard
Czy ktoś wie cos o odśnieżarkach budowanych prawdopodbnie w ZNTK Stargard
na
bazie podzespołow z WM15?
Nie wiem, czy to jest dokładnie to, o co pytasz, ale 2 pomarańczowe
odśnieżarki zbudowane na bazie wózka motorowego stoją na stacji w Chabówce.
Widziałem wczoraj.
Pozdrawiam
Krzysiek
Temat: Odśnieżarki z ZNTK Stargard
| Czy ktoś wie cos o odśnieżarkach budowanych prawdopodbnie w ZNTK
Stargard
na
| bazie podzespołow z WM15?
Nie wiem, czy to jest dokładnie to, o co pytasz, ale 2 pomarańczowe
odśnieżarki zbudowane na bazie wózka motorowego stoją na stacji w
Chabówce.
Pytanie na bazie jakiego wózka? Naszego WM15, czeskiego MUV
http://www.rail.pl/galeria/displayimage.php?album=7&pos=5
czy OMW3a na bazie starcioka 28
http://mikoleje.kolej.szczecin.pl/galerie/spec/chwasty/omw3a/omw3a-23...
pg
pozdr
Marek
Temat: Pytanie o tramwaje.
W Poznaniu w zeszlym tygodniu widzialem wagon spalinowy do naprawy trakcji
W Gdańsku jest sieciowy WMS-01L - 9020. Wyprodukowany w ZNTK Stargard
Szczeciński. Co ciekawe zawsze jeździ na silniku spalinowym (nawet gdy
sieć/napięcie w sieci jest).
pozdr
Temat: Pytanie o tramwaje.
Dnia 2003-06-23 15:39, Użytkownik Marcin Czapnik (Techniks) napisał:
W Gdańsku jest sieciowy WMS-01L - 9020. Wyprodukowany w ZNTK Stargard
Szczeciński. Co ciekawe zawsze jeździ na silniku spalinowym (nawet gdy
sieć/napięcie w sieci jest).
Widać chyba są dwa różne 9020 bo ja go widuje jak jeździ na elekrtycznym
a na spalinowym to go raz widziałem i to chwile po wykolejeniu kiedy
musiał opuscic patyk.
Temat: Pytanie o tramwaje.
W Gdańsku jest sieciowy WMS-01L - 9020. Wyprodukowany w ZNTK
Stargard
Szczeciński. Co ciekawe zawsze jeździ na silniku spalinowym
(nawet gdy
sieć/napięcie w sieci jest).
Muszę się do tego dołączyć...
W ostatni piątek, 20.06 jechałem #32, i na odcinku
Hallera-Zaspa-Oliwa wspomniany wyżej wagon jechał za #32, na
silniku spalinowym, mimo tego że napięcie w sieci było rzecz
jasna (nota bene na nowowyremontowanym odcinku) . I trochę mnie
to zdziwiło... No chyba że coś z patykami się stało i dlatego
nie można ich użyć...
pozdr
Raffaello
Temat: Produkcja loków i wagonów.
Witam
Czy wiecie może gdzie są produkowane w Polsce (bądź były) wagony i
lokomotywy ???
Prócz Wrocławia ;-)
- Kolzam Raciborz
- ZNTK Poznan
- HCP
- ZNTK Lapy
- ZNTK Stargard Szczecinski
- Zastal Zielona Gora (?) (A moze Falubaz czy cos w tym duchu ?)
- FW "Swidnica"
- ZNTK Gniewczyna chyba tylko naprawia
Cos mi swita (ale nie wiem, dlaczego i nie jestem pewny), iz przed wojna
chyba jeszcze cos w Ostrowcu Swietokrzyskim klepali...
Temat: Pytanko
Tomasz Stencel toms@friko.onet.pl
Nie wiem czy czegoś nie skwasiłem ale poprzednie pytanko
nie ukazało się na grupie
Teraz mam dwa
1 Potrzebny mi jest adresik do Plasser Austria , do Amerykańskiej filii mam
2 Interesuje mnie stacjonowanie PS-00(pociąg sieciowy produkcji zntk
Stargard
PS-00 08 stacjonuje w Legionowie jerzdze mim nazwa jednostki EZSK-5 ZEK
Warszawa
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Pytanko
2 Interesuje mnie stacjonowanie PS-00(pociąg sieciowy produkcji zntk
Stargard
PS-00 08 stacjonuje w Legionowie jerzdze mim nazwa jednostki EZSK-5 ZEK
Warszawa
Witam
PS-00 04 stacjonuje na terenie stacji Wrocław Zachodni
(linia na Wałbrzych)
pozdrawiam DINO
Temat: Aktywne plugi odsniezajace
Użytkownik Tomasz Korycki <tomaszkory@idea.net.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3c252@news.vogel.pl...
Użytkownik Arcik <ar@kolej.plw artykule news:a0369s$4vt$1@news.tpi.pl
napisał...
| Witam !
| W zwiazku z ostrym atakiem zimy, nasunelo mi sie takie pytanie:
| Czy w Polsce sa gdzies czynne (gotowe do pracy) aktywne plugi
odsniezajace?
Gotowe... Pewnie raczej nie, ale np. w Legnicy stoi ich kilka, w Lubinie
sa
dwa. Wygladaja normalnie jak lokomotywa, sa niebieskie, maja lemiesze(?)
(zapewne do odsniezania). Ale podejrzewam, ze nie byly uzywane od wielu
lat
i nie drgnelyby nawet z miejsca...
Ciekawe jakiej sa produkcji i jaki jest ich rocznik :)
Chodzi chyba o typ 411s, producent: ZNTK Stargard, budowane w latach 70-80?
Pozdrawiam
Marek
Temat: Tranwaj spalinowy
W Poznaniu jest naprzykład eNka z silnikiem na doczepianym wagonie i
drezyna typu nie pamiętam. W Gdańsku 102Na także techniczna
W Gdansku to jest 102Na #9022 - ale silnik byl dawno nie odpalany.
Oraz pogotowie sieciowe #9020 - produkcji ZNTK Stargard.
WL
Temat: W Wagonie SA rozpoczęło głodówkę
szanowni przedmowcy, prosze mi wybaczyc ale mielecie jezorami
qa nie macie ani troche rozeznania w temacie.
Czy wiecie ze PKP od dwoch lat nie zlozylo zamowienia na ani
jeden wagon bo nie ma na to pieniedzy ? Czy wiecie ze ceny na
remonty wagonow ustalane przez PKP nie pokrywajha nawet kosztow
materialow ? W ciagu ostatniego roku upad;losc oglosily ZASTAL
WAGONY , ZNTK Stargard Szczecinski a firma Greenbrieer
wystawila Swidnice na sprzedaz i nie ma na to kupca ?
Zastanowmy sie wiec gdzie lezy przyczyna takiego stanu rzeczy Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: lista obecności :)
Witam Izzy, Heya!
Hiszpan widze ze numer kom. Ci sie nie zmienił!
Cały czas mam w telefonie, wiec napewno sie odezwe co i jak!
Najpierw pojade na odbior zabudowy na 10.00 do jednej firmy
a potem byc moze udeze do ZNTK Stargard!
Marcin z przyjemnoscia sie z Toba wybiorę na taka wycieczkę, gut Idee!
Pozdrawiam
Dual Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: CM40-poszukuję danych
Jak w temacie: Poszukuję zdjęć, specyfikacji, danych ciągnika manewrowego
CM40. Wiem tylko tyle, że pojazd ten został wyprodukowany w jednym
egzemplarzu w roku 1997 przez ZNTK Stargard Szczeciński.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: CM40-poszukuję danych
ZNTK Stargard Szczeciński.
jezeli to jeszcze istnieje to moze zadzwonic do nic i sie zapytac?
Temat: Kolejna wycieczka Kolejka Grojecka
PioTTr <tete@yahoo.co.uk.usunnapisał(a):
Użytkownik " Tomek Janiszewski" <tomj@NOSPAM.gazeta.plnapisał w
wiadomości Jezeli jest to plug typu 802S z ZNTK Stargard Szczecinski to NIE JEST
samobiezny.
Silnik spalinowy zamontowany w srodku sluzy do napedu lemieszy, ogrzewania
oraz generacji pradu.
Zapewne to ten. Moje przypuszczenia wzbudził napis: "olej napędowy"
Czy to prawda ze wagon nie jest wlasnoscia operatora kolejki?
Inni w tym wątku piszą, że uistotnie nie jest, a wg PKP "czasy darmowych
przekazywań się skończyły" Więc co z nim zrobią: zezłomują a silnik Raba MAN
sprzedadzą jakiemuś MZA na części zamienne do Ikarusa? :-((((
Szesciu? O ile pamietam to mieli cztery wagony rumusnkie? Skad pozostale
dwa?
Istotnie mieli cztery "rdzenne" wagony os. Pozostałe dwa sprowadzono z
kolejki gryfickiej/koszalińskiej, o czym świadczyły napisy. W tych wagonach
węglowe "kozy" ogrzewcze zastąpiono dmuchawami spalinowymi typu autobusowego,
tzw. bejzbuchami.
A "Wernigerodera" zbudowanego na podwoziu po brankardzie widziales????
Taką zieloną "saloonkę" wciśniętą w kąt szopy za jakimś brankardem? Pewnie że
fajnie to wyglądało :-)))
Skad brankard?
To jest ten ktory stal w krzakach?
Czy jest odnowiony?
Niewykluczone że ten sam, co stał kiedyś wykolejony obok szlaku.
Niestety nie moglem byc na tej imprezie - zabalowalem w Kruszwicy troche
dluzej i bardzo jestem ciekaw co tam slychac...
Piaseczno stanowi dla mnie częsty cel przejażdzek rowerowych. Ale i mnie
rzadko kiedy udawało się przy tej okazji trafić na jakikolwiek "ruch w
interesie".
Szkoda ze zmarnowali szanse ozywienia kolejki, kiedy byl remontowany wiadukt
drogowy...
I tak dobrze, że nie zrealizowano planów puszczenia ruchu samochodowego po
wiadukcie kolejki. Jeszcze i ten wiadukt zacząłby się walić...
Pozdrawiam
Tomek Janiszewski
Temat: Odśnieżarki z ZNTK Stargard
Witam
Czy ktoś wie cos o odśnieżarkach budowanych prawdopodbnie w ZNTK Stargard na
bazie podzespołow z WM15?
pozdr
Marek
Temat: [pr] Zajezdnia, która zachwyca
http://www.glos.com/index.php?&art=41-01&enc=iso&dz=gp
http://www.glos.com/includes/DZISIAJ/41-01-f1.jpg (foto1)
http://www.glos.com/includes/DZISIAJ/41-01-f2.jpg (foto2)
BARTOSZ TRZEBIATOWSKI
Zainteresowanie poznaniaków specjalistycznym sprzętem przeszło
najśmielsze oczekiwania. Nie myślałem, że tyle ludzi będzie chciało
zobaczyć tramwajowy pług śnieżny lub szlifierki do torów mówił Jan
Firlik, wiceprezes MPK odpowiedzialny za komunikację tramwajową.
Przed ,,Gajową'' wyjechały takie cacka, jak pojazdy z ZNTK Stargard
Szczeciński, wyprodukowane specjalnie do remontów torów i sieci na
trasie Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Były też dwa pługi śnieżne,
zrobione przez pracowników Zakładu Naprawy Tramwajów z ulicy Gajowej na
bazie starego taboru.
Tato wsiadamy? pytała się 8-letnia Karolina tonem nie znoszącym
sprzeciwu. Za moment dziewczynka siedziała za sterami wagonu 102 N, na
którym uczą się zawodu przyszli motorniczowie i z zapałem wydawała ojcu
komendy...
A przed zajezdnię można było dojechać zabytkowym tramwajem typu ,,N'',
odrestaurowanym przez Klub Miłośników Pojazdów Szynowych lub czerwoną
warszawską ,,bimbą'' z lat 60., na której burcie dumnie prezentowała się
,,Syrenka''.
Wielu poznaniaków odwiedziło też Izbę Tradycji MPK mieszczącą się w Domu
Tramwajarza przy ulicy Słowackiego. Można było tam zobaczyć między
innymi zdjęcia z prywatnych archiwów pracowników MPK, stare odznaki
kontrolerów, a także cały zestaw biletów, z jakich kiedyś i jeszcze
niedawno korzystali mieszkańcy Poznania. Na poczesnym miejscu
prezentowały się modele tramwajów i fotografie dokumentujące rozwój
poznańskiej komunikacji. Były stare kasowniki, tzw. ,,dziurkacze'' i
skórzane torby kontrolerów biletowych.
Członkowie KMPS zbierali podpisy pod petycją do nowej Rady Miasta
Poznania. Naszą ideą jest stworzenie choćby na niewielkiej części
obecnej zajezdni przy ulicy Gajowej Muzeum Komunikacji Miejskiej
tłumaczy Krzysztof Dostatni, prezes KPMS. Byłoby to z pewnością jedno z
najpiękniej położonych tego typu muzeów w Europie.
Wczoraj poświęcono też sztandar Honorowych Dawców Krwi przy MPK, dzięki
ofiarności których co roku można przeprowadzić setki operacji. Dzisiaj
natomiast w Domu Tramwajarza najbardziej zasłużeni pracownicy dla firmy
zostaną nagrodzeni honorowymi odznakami.
Temat: Newsy ze Szczecina
Grzegorz W. Fedorynski napisał(a):
| * nasi kochani radni uchwalili zakup 26 nowych tramwajów do 2004 roku
| (sukcesywnie). Przeznaczone będzie na to 85 mln zł, czyli ok 3,2 mln
| za wagon. Zdaje się, że wizyta 3019 podziałała...
3,2 mln to trochę więcej niż pół stoszesnastki...
Bo ma być 14 105Ncośtam i 12 niskopodłogowców (dzisiaj się
dowiedziałem). W gazecie stoi, że wspólny przetarg (z Poznaniem i
Wrocławiem) to inna sprawa.
| Przeciwko głosowało AWS i OBS (oszołomy od Jurczyka) - jedyne co ich
| tłumaczy, to zastrzeżenia co do sposobu finansowania projektu.
To znaczy...
Jakoś tak, że nie dostaniemy tego naraz, tylko sukcesywnie... Nie do
końca zrozumiałem, o co im właściwie chodzi.
| Przy okazji można też było się dowiedzieć, że mieszkańcy skarżą się
| na hałas helmutów,
A konkretnie na co?
łupłupłupłupłup... Adam już napisał, ja dodam, że ostatnio się trochę
poprawiło. Być może to wynik współpracy z ZNTK Stargard.
| że jeden GT6 kosztował 76/78000, a doczepa 46000
| (!!),
Zgroza. Gorzów płacił za swoje coś koło 15000 (śmieszne, bo drugie tyle
kosztował transport).
No, ładnie. A kilka doczep poszło pod palnik bez uruchomienia...
| że rozważano zakup wagonów z Berlina po 600 000/zestaw (?)
Te tyrystorowe przeróbki, których w końcu nie chciał Poznań, czy coś
wcześniej?
Właśnie nie wiem. Coś mówili, że są dziesięcioletnie.
| a w ogóle to helmuty były na dwa lata i tak dalej.
Tak jak most Syreny...
Jak pokazywali pierwszy raz helmuty w telewizji, mówili o 10 latach.
Policzyć średnią i chyba będzie się zgadzało :-)
Temat: Ceske Drahy- 3 godziny szczĂŞÂścia.
Siemanko! Ostatnio turystycznie chodziłem po górach na pograniczu Kotliny
Kłodzkiej i Czeskich Jeseników. Nie będę podawał szczegółów, bo NTG. W
każdym bądź razie wylądowałem w poniedziałek popołudniu na stacji Horni
Lipova (Ceske Drahy, linia jednotorowa Jesenik- Zabreh na Mor.) z zamiarem
podjechania vlakiem do Starego Mesta, skąd jest blisko do punktu wyjścia-
przejścia turystycznego Nowa Morawa, gdzie pozostawiłem mojego blachosmroda.
Nie sprawdzałem wcześniej w necie rozkładu jazdy, bo zaufałem CD, że na
pewno coś wieczorem pojedzie. Faktycznie, Czeskie Drahy mojego zaufania nie
zawiodły. Za 50 min. był pociąg do Hanusovic, a tam po 40-tu min. połączenie
do Starego Mesta. Obejrzałem stację, sympatyczna, zadbana 3-torowa mijanka z
przekaźnikowym srk, z jedną nastawnią i wspólnymi semaforami wyjazdowymi (to
taki praktyczny oszczędnościowy pomysł- jest jeden semafor wyjazdowy dla
wszystkich torów, a dodatkowo dyżurna daje odjazd "lizakiem" wybranemu
pociągowi, co jest ważne gdy na stacji stoją np. dwa pociągi w tym samym
kierunku). Powalający na kolana jest podjazd od strony Jesenika- szlak na
odcinku 800 metrów robi zwrot o 180 stopni, w dodatku pod znacznym
nachyleniem. W danej mechanicznej nastawni urządzono izbę tradycji stacji i
linii, gdzie czescy MK i kolejarze zgromadzili pamiątki- lampy, fragmenty
urządzeń srk, wraz z aparatem blokowym z nieczynnej vlaczki (bocznicy)
Kamieniołom Horni Lipova, rozkłady jazdy i sporo fotek. Szczególnie zwracają
uwagę zdjęcia z zimy z pługami odśnieżnymi rodem ZNTK Stargard Szczeciński
(buda a'la EU 07). Wszystko odbywa się w przepięknej górskiej scenerii.
Vstupinke do izby kupuje się za 10 KC w kasie biletowej, gdzie nota bene
jest wywieszonych sporo informacji o imprezach MK. Załogę stacji stanowią
przesympatyczni ludzie- dyżurna udzieliła wyczerpujących info o połączeniu
do Starego Mesta i objęła opieką mój plecak na ławce przed nastawnią- "tak
to może tam być, on se ne strati". Asystent dyżurnej opowiedział ciekawostki
techniczne. W trakcie zwiedzania ekspozycji przez stację przejechały: dwa
osobowe (wagony motorowe z doczepami), dwa loki luzem i jeden towarowy.
Szczególnie towarowy był imponujący: skład Gagsów i Uamów (silosów na
cement) obsłubiwały trzy loki serii, o ile dobrze pamietam, 751 (mam na
myśli te podobne do naszych SU 45). Dwa ciągnęły, a trzeci popychał. W
drugim loku nie było mechanika, a w trzecim mechanik jechał tyłem i
podziwiał widoki, więc możliwe, że Czesi stosują sterowanie ukrotnione przez
cyfrowe łącze radiowe. Ale to przypuszczenie. Fakt, że na całym szlaku
wycięto słupy telegraficzne, a na każdej stacji widać anteny radiolinii. W
końcu przyjechał mój pociąg- wagon motorowy starego typu z doczepą.
Frekwencja 50%. Po drodze minął inny osobowy i jeszcze jednego loka luzem. W
Hanusovicach 40 minut przesiadki spędziłem na browcu w peronowej częsci
baru- tak, tak, tam mozna browarzyć na peronie, podziwiając manewrujące
składy brutto. Ale tamtejsza Holba się chowa przy naszym Tyskim lub Żubrze.
Po chmielowym posiłku pojechałem motoriczką 810 do Starego Mesta. Stacja
końcowa, sporo różnych wagonów towarowych świadczy, że to niewielkie
miasteczko często odwiedzają zdawki. Na koniec najmniej przyjemna część
eskapady- deptanie asfaltem 12 km do Polski, i to szybko, bo do 22-giej
można legalnie przekraczać granicę. Ale czego nie robi się dla idei :-)
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: SA101
Witam
Dziś "ocr" artykułu zamieszczonego w Trakcja i wagony nr 8 z 1990
Przemysław Rejer
"Autobus szynowy"
O potrzebie wprowadzenia przez PKP do eksploatacji autobusu szynowego
mówiło się w terenie i na najwyższych szczeblach resortowych - już w latach
sześćdziesiątych. Rozpatrywano możliwości uruchomienia własnej produkcji
seryjnej lub importu pewnej liczby takich pojazdów
przystosowanych do oszczędnej obsługi linii lokalnych, niezelektryfikowanych,
o niewielkim natężeniu ruchu pasażerskiego Obsługa takich odcinków (a jest
ich na sieci PKP niemało) za pomocy lokomotyw i wagonów jest zbyt kosztowna
i nie ma nic wspólnego z rachunkiem ekonomicznym. Mimo świadomości tego faktu
sprawa autobusu szynowego nie miała szczęścia i "spadała" z kolejnych planów
pięcioletnich, nie znajdując poparcia u centralnych decydentów ani
zainteresowania w krajowym przemyśle. Tymczasem zakupione na Węgrzech w
latach pięćdziesiątych wagony spalinowe dożywały stopniowo swego wieku i
sukcesywnie ulegały kasacji, a kolej ponosiła coraz większe straty z powodu
braku odpowiedniego do wymienionych zadań taboru.
Pewnym przybliżeniem do rozwiązania problemu były konstrukcje
powstałe w ostatnich latach w Kolejowych
Zakładach Maszyn i Sprzętu Drogowego w Raciborzu, gdzie
zbudowano m.in. - na podstawie wózka roboczego-
pojazd z kabiną pasażerską swego rodzaju mikrobus szynowy
(prezentowany m.in. na Targach Poznańskich). Po badaniach i próbach
uznano jednak, że konstrukcja ta, przydatna do dowozu brygad torowych na
miejsca robot, nie spełnia wszystkich wymagań komunikacji
pasażerskiej. Kontynuowano
więc prace studialne,
Ostatecznie, na mocy decyzji Dyrektora Generalnego PKP z lipca 1989 roku,
realizację programu budowy autobusu szynowego powierzono Zakładom Naprawczym
Taboru Kolejowego w Poznaniu, zainteresowanym nowymi asortymentami produkcji
ze względu na wykorzystanie kadry i potencjału w sytuacji zmniejszonego
zapotrzebowania PKP na naprawy taboru spalinowego. Opracowania dokumentacji
projektowej podjęła się spółka: Biuro Projektowo-Wdrożeniowe Konstrukcji
Kolejowych "Projkol", W zntk potraktowano nowe zadanie poważnie, z
inicjatywą i zaangażowaniem, także finansowym, w szybkim tempie przygotowując
warunki techniczne i organizacyjne do podjęcia produkcji autobusu szynowego.
Jego prototyp powstaje w szerokiej kooperacji, która towarzyszyć będzie
oczywiście i przyszłej produkcji seryjnej. Na przykład, poznański "Tasko-
projekt" dostarcza oprzyrządowanie, WSK Mielec - silniki spalinowe, Zakłady
Przemysłu Maszynowego w Chocianowie - skrzynie biegów. Kooperują też:
Zakłady "H. Cegielski" (wykonały pudła SA101-przyp. zeus04) - Odlewnia
Żeliwa w Śremie, poznański "Pomet", Fabryka Urządzeń Budowlanych w Łodzi,
ZNTK w Stargardzie. Elementy sterowania przybędą z Austrii.
Autobus długości 14,9 m ma pomieścić 110 pasażerów, w tym 48 na miejscach
siedzących, i osiągać prędkość 90 km/h. Będzie to pojazd dwuosiowy,
napędzany silnikiem na licencji Leyllanda o mocy 240 KM, wyposażony w
hamulce tarczowe. Będzie budowany w dwóch wersjach: z napędem i bez napędu
(jako wagon doczepny, ale także z kabiną sterowniczą, w celu uniknięcia
dodatkowych manewrów na stacjach). Maksymalny skład pociągu (zespołu)
będzie zawierał dwie jednostki napędowe i dwie doczepne.
Zapotrzebowanie PKP szacuje się wstępnie na 220 autobusów
szynowych, przy czym wydaje się, iż rzeczywiste potrzeby są większe.
Prototyp zostanie poddany próbom eksploatacyjnym jeszcze w tym roku.
Temat: KD Sochaczewska, Gryficka, Stargardzka, Elcka; plus Skierniewice, Krzyz, Koscierzyna, Chojnice (relacja)+CHOT
Wyruszyłem w sobote o 0:05 z Krakowa. Skład cały czas jechał planowo (do
Warki dojechał 9 minut przed czasem). W Warszawie przesiadłem się w
pośpieszny do Sochaczewa.
W lokomotywowni wąskotorowej stał już rozpalony Px49 (niestety tym razem
nie pojechał Px29).
Sochaczewska KD robi dobre wrażenie-przewodnicy, bilety ze wskazanym
miejscem etc.
Dobry obraz psuje jednak trupiejący (za metalowym płotem) bezcenny tabor
wąskotorowy.
Po powrocie do Sochaczewa wyruszyłem do Skierniewic przez Łowicz (polecam
obiad w barze-b.dobre smażone frytki)-plac przed tym dworcem aż prosi się
o parowóz. W Skierniewicach obejrzałem Skansen, który zrobił na mnie duże
wrażenie. Wróciłem do Warszawy (aby zapewnić sobie miejsce siedzące) i
pojechałem dalej do Szczecina Dąbia (dotarłem tam w niedzielę), gdzie
czekał już na mnie Marek Pawlukowicz. Wyruszyliśmy do Gryfic (z przesiadką
w Goleniowie). Linia do Runowa wygląda na przejezdną.
W Gryficach stał rozpalony Px48. Pojechaliśmy jednak składem z Lxd2.
Mechanicy jeżdżą "ile fabryka dała".
Następnego dnia rano (poniedziałek) pojechałem do Stargardu przez
Kołobrzeg. Po drodze zauważyłem, że w Trąbkach cegialnia używa wewnętrznej
wąskotorówki (prawdopodobnie 600mm). W stargardzie znów dołączył do mnie
Marek. W Stargardzie Wąsk-nic ciekawego. Dowiedzieliśmy się jedynie, że
Gdańska KD została przejęta przez samorząd.
Udaliśmy sie do ZNTK.
Niedano na pmk wskazywano na podobieństwo kabin EU07 i taboru
specjalnego-CHOT, pługów odśnieżny itp. Jak się okazało, kabiny te (samo
czoło) było dostarczane z zewnątrz-w tym wypadku był to Wrocław.
Ze Stargardu udaliśmy się do Pyrzyc. Dawny węzeł powoli umiera, ale
bocznica do PZŻ jest nadal używana.
Po powrocie z Pyrzyc pojechałem do Krzyża, gdzie stały SP/SM/SU42, ST43,
SP32, SU45, ET22 i wycofane z eksploatacji ST44.
Z Krzyża pojechałem do Gdyni przez Bydgoszcz. W ostatniej chwili wsiadłem
w pociąg do Kościerzyny. Tamtejszy Skansen niestety nie robi najlepszego
wrażenie-brak czynnych lokomotyw, oba SN61 niestety trupieją. SP47 i SR61
stoją na cokołach, ten ostatni pełni również funkcję baru. O
fotografowaniu można zapomnieć.
Co ciekawe, w Kościerzynie dalej pracuje wieża wodna, z której rozciąga
się wspaniała panorama na całe miasto (jest to najwyższy punkt w mieście).
W Lipuszu również znajduje się uzywana wieża wodna.
Z Kościerzyny pojechałem do Chojnic. W lokomotywowni m.in SN81-002. Od
dyspozytora dowiedziałem się, że wszystkie znajdujące się na stanie ST44
pracują. Pocieszająca jest również informacja, że rdzewiejace parowozy (z
wyjątkiem TKt) są zabezpieczone przed dewastacją i kompletne.
Z Chojnic pojechałem do Jabłonowa. W Laskowicach mijał nas skład z SU45 i
pięknie odmalowanymi ryflowanymi wagonami. W Jałonowie przesiadłem się w
pociąg do Ełku. Następnego dnia (środa) udałem się do szopy, w której stoi
m.in ST44-967 zamknięty na kłódkę z grubym łańcuchem. Na wąskim torze
niestety zastójl Px48-1752 ma nieoryginalne tabliczki firmowe (na
tendrze).
Z Ełku pojechałem do Białegostoku. Tam przesiadłem się w pociąg do
Siedlc-4h35minut jazdy. W Bielsku Podlaskim dwie żółte lokomotywy
przemysłowe- SM30-839 z nr 23 i SM03 (niestety nr nie zauważyłem). Na
moście na Bugu stał nieznany MK fotografujący pociąg (lub swoją
dziewczynę). Pomiędzy Patkowem a Niemójkowem mijał nas skład towarowy z
ST44.
W Siedlcach stoi nadal Pt47-50-niestety z tendrem umazanym przez
sprejarzy.
Potem tylko dojazd do Warszawy i przesiadka na pociąg do Chabówki.
tym razem autobusy kursują pomiędzy Suchą Beskidzką a Osielcem-wszystko
względnie sprawnie działa.
Może jest ktoś chętny na następny objazd:
FPS (ZNTK) Stargard (uzgodnione zwiedzanie), przejazd jedną z wąskotorówek
po nieużywanym odcinku (przejazd za darmo, trasę podam na priv), Jaworzyna
Śląska&okoliczne linie, Bytomska KD.
Temat: Wyjazd niecałkiem nieudany.
Ponieważ do rozpoczęcia planu awaryjnego zostały jeszcze 2 godziny
postanowiliśmy udać się na poszukiwania Stargardzkiej wąskotorówki.
Okazało
się, że wąskotorówka znajduje się dość daleko na oko jakieś 1,5 km. od
normalnej stacji. Doszliśmy i rozpoczeliśmy focenie - stacja z układem
torów, zbliżenie z budyneczkiem i napisem Stargard Szczeciński wąsk. I
już
podąża do nas jakiś starszy pan z pytaniem "w czym mogę pomóc?" Byliśmy
pewni, że to właściciel firmy, której szyld znajduje się na budynku stacji
a
tu niespodzianka... Był to naczelnik stacji, który (nie licząc
ochroniarza)
był jedynym pracownikiem PKP-u. Po wstępnej rozmowie, gdy pan upewnił się
kim jesteśmy i że przyszliśmy tu w celach MK a nie np. w celach
pozyskiwania
złomu. Zostaliśmy zaproszeni do biura. Tam obdarował nas, różnymi
kalendarzykami itp. rzeczami z wąskotorówkami w roli głównej. Super
zdjęcie
(z offseta niestety, szkoda bo gdyby nie raster to bym sobie je powiększył
do 15x21) przedstawiające mijankę Ol-ki z jakimś parowozem wąskotorowym
wyjeżdżającym z pod wiaduktu - super motyw. Dodatkowo po drugiej stronie
archiwalna już pieczątka: PKP Dyrekcja Kolei Dojazdowych w Warszawie.
Zamiejscowy Wydział Kolei Dojazdowych w Szczecinie. Mapkę (ksero)
wszystkich
lini wąskotorowych na Pomorzu Zachodnim. Nawet sobie nie zdajecie sobie
sprawy ile tego było. I na koniec rewelacja dla zbieraczy biletów
kartonikowych!!!! Dostaliśmy kartoniki: Starg.Sz. Wąsk. - Małkowiny (9
km.)
oraz Dobra Nowog - Mieszewo (7 km.). W dodatku Pan był tak miły, że podbił
te bilety datownikiem z datą ostatniego dnia kursowania tj. 31.05.01 i
31.05.90!!! Oczywiście wszystko GRATIS. Co prawda ten drugi kartonik ma z
tyłu pieczątkę "Anulowany" ale to chyba nie jest aż taki wielki feler.
Tez bylem u tego naczelnika, i to jest doslonie super gosc. Kalendarzyki tez
dostalismy, zas kartonikow juz nie :( Jeszcze na dodatek opowiedzial nam
swoja historie pracy w ZNTK Stargard ;) No i (to jeszcze bylo w wakacje
2001) zaprosil nas na przejazd sluzbowy wagonem motorowym, w ramach
przeczyszczenia szlaku. Niestety jakos tak wyszlo ze nie skorzystalismy, a
szkoda :(
A co do kartonikow, to wiem ze jeszcze sa w... Koszalinie ;) Wiem, nie
wierzycie mi, ale sam je widzialem na wlasne oczy 30-go stycznia 2002.
Pzdr Marek Pawlukowicz
E-mail : eNka@wp.pl | GG : 1317273
Statystyka p.m.t. i p.m.k. - http://mpaw82.republika.pl
----------------------------
A czy u was jeszcze jeżdżą te drewniane tramwaje?
(C) zast. dyr. MZK Stargard Szczecinski