Czytasz wypowiedzi znalezione dla zapytania: Starostwo Powiatowe w Pruszkowie
Temat: Tymek podróżnikiem :-)
A my juz po pierwszej podróży zagranicznej:)
Co prawda bylismy bliziutko, bo w Czechach i w Niemczech, ale zawsze to coś
Mój obywatel juz od ponad dwóch tygodni ma swój pierwszy dokument
Ja załatwiałam w Starostwie powiatowym w Pruszkowie a odbierałam w Warszawie na
Kruczej.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Dwie informacje, dobra i chyba b. zła
Dwie informacje, dobra i chyba b. zła
Zacznę od tej dobrej. Ul. Lotnicza ( a raczej jej jedna część ) ma
już asfalt.
Druga jest taka, że spróbuję wstrzymać się od jakicholwiek
komentarzy.
Widziałem dwa ( chyba oryginalne ) dokumenty. Pierwszy to
postanowienie sądowe z 2002r w sprawie zakazu dla Gminy Raszyn
prowadzenia jakichkolwiek prac na działkach przy ul. Pruszkowskiej
( "Orlik" plus przedszkole ) z uwagi na toczące się postępowanie
roszczeniowe. A proces ten nadal trwa. Drugi to postanowienie z 20
sierpnia 2009r Starosty Powiatu Pruszkowskiego nakazujące
Powiatowemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego zajęcie się
WSTRZYMANIEM inwestycji na ww. działkach robionej przez Gminę Raszyn
( czyli przedszkola ).
I mam prośbę do radnych. 10 września jest sesja. Czy ktoś z Was
mógłby zapytać się o losy "Orlika" i przedszkola robionego częściowo
za kredyt naszego wójta? Tylko niech nie opowiada swoich farmazonów
a pokaże dokumenty. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Linia autobusowa Młochów - Nadarzyn - Pruszków
Linia autobusowa Młochów - Nadarzyn - Pruszków
Uprzejmie informuję, od 5 września została uruchomiona przez Starostwo
Powiatowe w Pruszkowie bezpłatna komunikacja autobusowa Młochów - Nadarzyn -
Pruszków.
Busy z napisami DORMOBILE z przodu i tyłu pojazdu, zatrzymują się w miejscach
zgodnie z rozkładem jazdy:
1. Młochów –OSP 7:10-Nadarzyn Urząd Gminy 7:20 - PKP Pruszków 7:42
2. PKP Pruszków godz. 7:45 - Nadarzyn Urząd Gminy 8;05- Młochów - OSP 8:15
3. Młochów –OSP 15:40-Nadarzyn Urząd Gminy 15:50- PKP Pruszków 16:02
4 PKP Pruszków godz. 16:15 - Nadarzyn Urząd Gminy 16:45- Młochów - OSP 16:35
Uwaga:
Autobus ten przejeżdża przez Strzeniówkę i na życzenie zatrzymuje się przy
sklepie z artykułami budowlanymi na ulicy Pruszkowskiej (przy skręcie w ulicę
Jeżynową koło krzyża). Rano autobus odjeżdża ze Strzeniówki o godz. 7.25.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: . lodowisko na os. Staszica - wstęp wolny !
. lodowisko na os. Staszica - wstęp wolny !
Tytuł: LODOWISKO W POWIECIE PRUSZKOWSKIM
Typ: Samorządowe
Data wydarzenia: 11.12.2007 r., godz. 13.00
Miejsce: ul. Gomulińskiego 4 na terenie Międzyszkolnego Ośrodka
Starostwo Powiatowe w Pruszkowie serdecznie zaprasza mieszkańców
powiatu na lodowisko w Pruszkowie przy ul. Gomulińskiego 4 na
terenie Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego.
Wstęp wolny!!!
Lodowisko czynne:
Pon-pt
8:00- 15:00 grupy zorganizowane
16:00- 20:00 uczestnicy indywidualni
soboty, niedziele i ferie uczniowskie
10:00 – 18:00
GODZINY PRACY LODOWISKA W OKRESIE PRZERWY ŚWIĄTECZNEJ/ 24.12.07-
01.01.2008/
24.12.07 - CZYNNE od 10:00- 13:00
25-26.12.07 - NIECZYNNE
27-30.12.07 - CZYNNE 10:00-18:00
31.12.07 - CZYNNE 10:00 16:00
01.01.08 - CZYNNE 12:00- 20:00
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Ogłoszenia,komunikaty,zaproszenia
ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI 11 LISTOPADA - PRUSZKÓW
NARODOWE ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI 11 LISTOPADA
Program
12.30 Zbiórka pocztów sztandarowych przed Kościołem Św. Kazimierza w
Pruszkowie
13.00 Uroczysta Msza Święta z okazji 89. rocznicy odzyskania przez
Polskę niepodległości
14.00 Koncert pieśni patriotycznej
14.30 Przemówienie Starosty Powiatu Pruszkowskiego przed Kościołem
Św. Kazimierza
Przejazd pod Pomnik Tadeusza Kościuszki
15.00 Złożenie kwiatów pod Pomnikiem Tadeusza Kościuszki i tablicą
POW
Koncert muzyki Karola Szymanowskiego w Muzeum Starożytnego Hutnictwa
Mazowieckiego Pl. Jana Pawła II 2 o godzinie 19 (wstęp wolny)
Wykonawcy
Krzysztof Lasoń - skrzypce
Piotr Sałajczyk - fortepian
Recytacja
Teresa Budzisz-Krzyżanowska
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: TCP w Pruszkowie - kto wie?
na tej samej stronie znalazłem jeszcze to; moim zdaniem to rzeczywiście wielkie
niezwykłe osiągnięcie,wręcz na miarę tysiąclecia:-)
"W wyścigach Australijskich na bieżni, w dniu 30 maja 3004 roku Puchar Starosty
Powiatu Pruszkowskiego zdobył Michał Gruszka"
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Stan wojenny
24 rocznica stanu wojennego
Urząd Miejski w Pruszkowie, NSZZ „Solidarność” Oddział
w Pruszkowie, Starostwo Powiatowe w Pruszkowie i NSZZ „Solidarność” Region
Mazowsze zapraszają 11 grudnia 2005 roku do Pruszkowa na uroczystości kończące
obchody 25 rocznicy powstania „Solidarności”
i upamiętniające 24 rocznicę wprowadzenia stanu wojennego.
Program:
12.00 Msza Św. w kościele p. w. MBNP przy placu Stefana Kardynała
Wyszyńskiego 1 (os. B. Prusa) w Pruszkowie.
14.00 składanie kwiatów pod obeliskiem „Ofiarom stanu wojennego i poległym
za prawdę i Polskę” na cmentarzu parafialnym przy ul. Cmentarnej
(od ul. Gordziałkowskiego).
15.00 spotkanie wspomnieniowe w oranżerii Muzeum Starożytnego Hutnictwa
Mazowieckiego w Pruszkowie przy pl. Jana Pawła II 2 w scenerii nawiązującej do
okresu stanu wojennego.
powitanie
koncert Macieja Pietrzyka
dyskusja wspomnieniowa
poczęstunek w sali kominkowej
Z poważaniem
Prezydent Miasta Pruszkowa
Jan Starzyński
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Stan wojenny
uroczystości rocznicowe
www.pruszkow.pl/index.php?option=content&task=view&id=112&Itemid=
11 grudnia w Pruszkowie odbyły się uroczystości upamiętniające 25 rocznicę
powstania NSZZ "Solidarność" i 24 rocznicę wprowadzenia w Polsce stanu wojennego.
Program obchodów:
12.00 Msza Św. w kościele p. w. MBNP przy placu Stefana Kardynała Wyszyńskiego 1
(os. B. Prusa) w Pruszkowie.
14.00 składanie kwiatów pod obeliskiem "Ofiarom stanu wojennego i poległym za
prawdę i Polskę" na cmentarzu parafialnym przy ul. Cmentarnej (od ul.
Gordziałkowskiego).
15.00 spotkanie wspomnieniowe w oranżerii Muzeum Starożytnego Hutnictwa
Mazowieckiego w Pruszkowie przy pl. Jana Pawła II 2
Spotkanie otworzył Przewodniczący NSZZ "Solidarność" Oddział Pruszków Pan Janusz
Rekun w towarzystwie Pani Elżbiety Smolińskiej - starosty powiatu pruszkowskiego
i Pana Jana Starzyńskiego - prezydenta miasta Pruszkowa.
W pierwszej części spotkania wystąpił Maciej Pietrzyk z recitalem pieśni okresu
solidarności. Dyskusję wspomnieniową swoim wystąpieniem zainicjowała Pani prof.
Jadwiga Staniszkis.
a tu podobno można posłuchać kawałka koncertu:)
www.pruszkow.pl/images/stories/video/HPIM4878.wmv
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Znacie tą stronę?
O,rozwinęli się! Pani starosta chyba poczuła że jej się "imidż" nieco popsuł.
Jeszcze niedawno nie było tam nic poza informacją że to jest strona powiatu
pruszkowskiego i że zapraszają do BIP-u.
Ciekawą informację znajduję w dziale "Odpowiedzi starosty"
"Uwaga!!! Brak pytań do starosty Powiatu Pruszkowskiego."
z innych działów:
Inwestycje w trakcie realizacji
Uwaga!!! Brak inwestycji w trakcie realizacji.
Inwestycje zakończone
Uwaga!!! Brak zakończonych inwestycji.
zaglądam do aktualnej sondy
Sonda aktualna:
Czy w ciagu ostatniego roku zauważył Pan/Pani jakieś pozytywne zmiany w zakresie
poprawy bezpieczeństwa w miejscu swego zamieszkania?
Tak
głosy: 7 (41.2%)
Nie
głosy: 9 (52.9%)
Nie mam zdania
głosy: 1 (5.9%)
Oddano 17 głosów.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Wow!!!
Wow!!!
Tym co mogą radzę oglądać najbliższą sesję naszej Rady. Oto fragment programu
obrad:
Proponowany porządek XXXI Sesji Rady Powiatu Pruszkowskiego:
(...)
10. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Starosty Powiatu
Pruszkowskiego Pani Elżbiety Smolińskiej. /BR-47/05/
..o ile się nie mylę, to ostatnio było o tej Pani dużo i nie najlepiej
chyba...
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: odśnieżanie osiedli
Zarządcy dróg
podali rozpiskę z zarządcami dróg na pruszkow.pl
DROGI WOJEWÓDZKIE
Al. Jerozolimskie, ul. Batalionów Chłopskich, ul. Domaniewska (od ul. 3 maja do
granic miasta), ul. 3 maja (od kościoła do granic miasta),
ul. Ożarowska, ul. Poznańska, ul. Waryńskiego, Al. Wojska Polskiego,
ul. Żbikowska (od ul. 3 maja do Ożarowskiej) oraz wiadukt.
Zarządca:
Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie, Rejon Dróg w Grodzisku
Mazowieckim, 05-825 Grodzisk Maz., ul.Traugutta 41, tel.: 755 59 46, 755 51 17.
DROGI POWIATOWE
ul. Prusa, ul. Lipowa, ul. Kraszewskiego, ul. Powstańców, ul. Armii Krajowej,
ul. Komorowska, ul. Plantowa , ul. Gomulińskiego, ul. Staszica, ul.
Sienkiewicza, ul. POW, ul. Warsztatowa, ul. Broniewskiego, ul. Tysiąclecia, ul.
Brzozowa, ul. Błońska, ul. Południowa, ul. Robotnicza, ul. Promyka, ul.
Gordziałkowskiego, ul. Wysoka, ul. Partyzantów, ul. Sadowa, ul. Ciechanowska,
ul. Długa, ul.3-go Maja, ul. Bohaterów Warszawy, ul. Przyszłości i ul. Żbikowska .
Zarządca:
Starostwo Powiatowe w Pruszkowie, 05-800 Pruszków, ul. Drzymały 30,
tel.: 758 67 61, 738 15 57.
DROGI MIEJSKIE
Zarządca:
Urząd Miejski w Pruszkowie, 05-800 Pruszków, ul. Kraszewskiego 14/16,
tel.: 758 79 48, 758 64 31.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Oferta pracy w starostwie
brakująca część ogłoszenia
" oświadczenia kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych i o
niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie
- oświadczenie kandydata o niekaralności w zakresie pełnienia funkcji związanych
z dysponowaniem środkami publicznymi
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla
celów rekrutacji
- życiorys i list motywacyjny
- wypełnienie formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na stronie Biuletynu
Informacji Publicznej Starostwa bip.powiat.pruszkow.pl lub do pobrania w kadrach
Starostwa.
Dokumenty należy składać w terminie do 19.01.2006 r. w sekretariacie Starostwa
Powiatowego w Pruszkowie ul. Drzymały 30, pok. nr 12 z dopiskiem "Oferta pracy w BP"
Podstawą rekrutacji są rozmowy kwalifikacyjne.
Oferty osób nie zakwalifikowanych zostaną komisyjnie zniszczone."
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Zamieszanie wokół MOS
Okazuje się, że o MOS-ie już dyskutowaliśmy. Nawet wypowiedział się
Naczelnik Wydziału Edukacji Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego w
Pruszkowie pan Zygmunt Kamiński.
forum.gazeta.pl/forum/w,132,88062085,,Co_z_MOS_em_w_Pruszkowie_.html?v=2 Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Pytanie-czy jesteś za nowym przedszkolem?
Pytanie-czy jesteś za nowym przedszkolem?
"Jeden z pruszkowskich radnych zaproponował, by prezydent Jan
Starzyński wystosował pismo do rady powiatu z prośbą o przekazanie
nowo wybudowanego budynku Starostwa Powiatowego w Pruszkowie przy
ul. Drzymały gminie, która przeznaczyłaby go na potrzeby przedszkola"
http://www.kurierpoludniowy.pl/?wyd=pru&page=artykul&id=4519
Czy w tym miejscu lepiej zrobić przdszkole?
Proszę o Twoją opinię. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Budynek Starostwa Powiatowego w Pruszkowie !!
Budynek Starostwa Powiatowego w Pruszkowie !!
Witam !
Chodzą Słuchy, że na początku grudnia ma być oftwarcie nowego
budynku Starostwa Powiatowego w Pruszkowa. Takie przedsięwzięcie
inwetycyjne musiało być pewnie kosztowne, ale w końcu wiele ważnych
wydziałów bedzie w jednym budynku a nie jak teraz rozsypane po całym
mieście. Włąsciwie to POpieram i z całą pewnością jest to słuszne i
zbawienne. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: zburzyli historyczny mur...Dulag 121
"Na budowę w tym miejscu stacji paliw zgodziło się starostwo powiatu pruszkowskiego. Władze Pruszkowa również patrzą na nią przychylnym okiem. - Stacja paliw powstała na terenie prywatnym, gdzie wcześniej była rozlewnia gazu, która zagrażała okolicy - podkreśla wiceprezydent miasta Andrzej Kurzela. Przekonuje, że stacja Grupy Pegas nie uszczupliła pozostałości po Dulagu 121: - Mur nie był przecież pod ochroną. A wieżyczka być może wcale nie jest związana z działalnością niemieckiego obozu, tylko ochroną zakładów.
W czasie gdy burzony jest mur pamiętający gehennę warszawiaków, w innej części dawnego Dulagu 121 - na skrawku terenu od ul. 3 Maja - starostwo za 800 tys. zł urządza muzeum obozu. Nie znajdzie się ono jednak w którejś w historycznych hal, ale we wzniesionym od nowa budynku imitującym stary."
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Prima Aprilis
Prima Aprilis
W Starostwie Powiatowym w Pruszkowie Prima Aprilis starosta robi
wszystkim pragnącym podjąć pracę przez cały rok.
Najpierw podpisuje z wybraną przez siebie, znajomą osobą umowę
zlecenia. Na podstawie tej umowy dana osoba pracuje 6 lub 9 miesięcy
i potem ogłaszany jest konkurs. Konkurs oczywiście zawiera kryteria
takie, które spełnia osoba pracująca już na podstawie umowy
zlecenia. Po ogłoszeniu oficjalnej procedury naboru i
przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej wybrana zostaje w/w osoba
pracująca już na podstawie umowy zlecenia.
Oficjalnie podana treść do publicznej wiadomości to jak w ostatnim
naborze:
"Na rozmowy kwalifikacyne przybyły obydwie kandydatki. W wyniku
zakończenia procedury naboru została wybrana kandydatka...(...)
Posiada wykształcenie i cechy osobowościowe odpowiadające pracy na
stanowisku urzędniczym (...) również doświadczenie w administracji
samorządowej..." :-)
Już wkrótce w Starostwie kolejny Prima Aprilis
bip.powiat.pruszkow.pl/pl/bip/praca Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Nielegalny handel gruntami w Pruszkowie
Aktualność, czyli...
Kodeks Etyki Starostwa Powiatu Pruszkowskiego:
www.powiat.pruszkow.pl/index.php?cmd=aktualnosci&opt=pokaz&id=33
Bez komentarza, choć sam ciśnie się na usta: a może AUTORKA sama
zastosowałaby jakąś sankcję wobec siebie?
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Gdzie w Pruszkowie wyrabia się paszport?
Nazwa: Starostwo Powiatu Pruszkowskiego
Gmina: Miasto Pruszków
Adres: ul. M. Drzymały 30, 05-800 Pruszków
Tel: (0-22) 738-14-00
Fax: (0-22) 728-92-47
E-mail: starostwo@powiat.pruszkow.pl
WWW: www.powiat.pruszkow.pl
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: TREŚĆ WNIOSKU DO BUDŻETU NA 2009R
TREŚĆ WNIOSKU DO BUDŻETU NA 2009R
W dniu 15 września w imieniu Zarządu Osiedla Raszyn II złożyłem
wniosek do budżetu Gminy Raszyn na 2009r. Wprawdzie radny Tomasz
Szwed na informację o tym stwierdził, "ty to sobie możesz składać
wnioski", uważam, że oprócz lokalnej polityki ( lub
politykierstwa ) jak kto woli jest jeszcze coś, co należy nazwać
obowiązkami władzy samorządowej wobec mieszkańców. Treść
przedstawiam na formu, aby mieszkańcy naszego osiedla mogli się z
nim zapoznać:
"Pan Janusz Rajkowski
WÓJT GMINY RASZYN
Ul. Szkolna 2a
WNIOSEK DO BUDŻETU NA 2009r
W imieniu Osiedla Raszyn II składam wniosek do realizacji budżetu
Gminy Raszyn na rok budżetowy 2009. Wnoszę o zrealizowanie
następujących inwestycji i prac:
1.Kanalizacja w ulicy Na Skraju.
2.Remont, udrożnienie i inwentaryzacja kanalizacji deszczowej
obejmującej cały teren Osiedla Raszyn II.
3.Budowę ulicy: przedłużenie ul. Mickiewicza z wjazdem na Al.
Krakowską, ulicę równoległą do Al. Krakowskiej od Szkolnej.
4.Modernizację ulic: Szkolna, Nadrzeczna ( odcinek do budynku
komunalnego).
5.Położenie nakładki w ulicach: Graniczna, Mokra, Kościuszki,
Wschodnia, Bolesława Chrobrego, Mieszka I – go, Gen. Zajączka,
Wybickiego, Bema, Spółdzielcza, Nauczycielska.
6.Przełożenie chodników w ulicach: Spółdzielcza, Nauczycielska,
Kościuszki.
7.Remont i zakup nowych urządzeń na ogródek jordanowski przy ul.
Lotniczej.
8.Zagospodarowanie placu przy ul. Poniatowskiego na ogródek
jordanowski.
9.Remont urządzeń w parku gminnym nad Raszynką.
10.Wykonanie parkingu przy domach komunalnych na ul. Sportowej.
11.Modernizacja kanalizacji burzowej na ul. Bema ( przed zakrętem )
i na ul. Słonecznej.
Ponadto wnosimy o:
1.Złożenie wniosku do Starostwa Powiatowego w Pruszkowie,
dotyczącego wykonania świateł na skrzyżowaniu ulic Sportowej i
Poniatowskiego oraz przejścia ze światłem pulsacyjnym na ul.
Sportowej na wysokości budynku komunalnego.
2.Z uwagi na skandaliczny stan budynku komunalnego przy ul.
Nadrzecznej wnosimy o przeprowadzenie mieszkańców do innych
gminnych mieszkań socjalnych.
3.Uwzględnienie w ramach modernizacji ul. Lotniczej dwóch
dodatkowych garbów na odcinku ul. Mickiewicza – ul. Młynarska.
Jednocześnie pragniemy zwrócić uwagę na to, ze duża część naszych
wniosków z roku 2007 nie została uwzględniona a my, jako Zarząd
Osiedla nie wiemy nic o ich dalszym losie." Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Starostwo będzie przeniesione na ul.Staszica
Starostwo powiatowe w Pruszkowie z mapką jeśli ktoś chciałby zobaczyć. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Zagadka rozwiązana: Eurocentral, Ased sp.z . o.o
Kolejny <a href="news:" target="_blank">news:</a>
OSO - 7624 /440/2006
Z A W I A D O M I E N I E
Zawiadamiam, że zgodnie z art.61 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.
Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jedn. z 2000 r. Dz. U. Nr. 98
poz. 1071 z pózn. zm. ) w związku z art. 32, art. 46 a ust. 7
pkt 4 oraz art. 53 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony
środowiska (tekst jednolity – Dz. U. Nr 129 z dnia 19 lipca 2006r. poz. 902)
Prezydent Miasta Pruszkowa wszczął na wniosek firmy “Mierzejewski Kasprzycki –
MK” Sp. z o.o. ul. Tarnowiecka 13, 04-174
Warszawa, pismem OSO-7624/346/2006 z dnia 07.09.2006 r. postępowanie
administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie zespołu budynków
mieszkalnych z usługami, garażem podziemnym zlokalizowanych na terenie działek
ewidencyjnych nr 155, 156 w obrębie 23 przy ul. B. Prusa, Ceramicznej i
Komorowskiej w Pruszkowie. Po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego
Inspektora Sanitarnego oraz Starostwa Powiatowego w Pruszkowie w sprawie
konieczności sporządzenia raportu , Prezydent Miasta Pruszkowa wydał
postanowienie OSO-7624/392/2006 z dnia 09.10.2006 r. zobowiązujące inwestora do
wykonania raportu oddziaływania na środowisko projektowanej inwestycji.
W związku z powyższym informuję , że w terminie 21 dni od daty
ogłoszenia niniejszego zawiadomienia w Wydziale Ochrony Środowiska Urzędu
Miejskiego w Pruszkowie przy ul. Kraszewskiego 14/16 w godzinach pracy urzędu
tj. poniedziałek 10.00 – 18.00, wtorek – piątek 8.00 – 16.00 , pok. 105 można
zapoznać się z wnioskiem inwestora oraz z przedstawionym przez niego raportem
oddziaływania na środowisko w/w inwestycji oraz można składać uwagi i wnioski.
Zastępca Prezydenta
Miasta Pruszkowa
Andrzej Królikowski
Do wiadomości:
1.”Mierzejewski Kasprzycki – MK” Sp. o.o.
ul. Tarnowiecka 13, 04-174 Warszawa
2. “EUROCENTRAL ASSET” Sp. z o.o.
ul. Jana Kazimierza 1/29, 01-248 Warszawa
3. a/a
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: trasa książąt mazowieckich - planowany przebieg
fush napisał:
> co do wątku zaś: czyżby nikt z forumowiczów tak naprawdę nie widział przebiegu
> tej trasy? na jakiej więc podstawie snute są przypuszczenia?
trasa była planowana 30 lat temu, trochę się zmieniło. Przeczytaj tam Wójt Gminy Michałowice podpowiada gdzie można naby" plany trasy.
Pytanie: (kategoria: Drogi)
Szanowy Panie Wojcie,
Zwracam sie do Pana z prosba o podanie szczegolowego przebiegu planowanej trasy "Ksiazat Mazowiekich" przez Nowa Wies. Zalezy mi na dokladnym okresleniu przebiegu planowanej trasy w rejonie ulic: ul.Rozana,ul.Brzozowa,ul.Komorowska
oraz zalaczenie szkicu przebiegu calej trasy.
Jednoczesnie prosze o pozostale informacje dotyczace planow rozpoczecia tej inwestycji.
Z powazaniem
(Kacper, 04.03.2006 r.)
Odpowiedź:
Szanowny Panie Kacprze
Projektowana od 30 lat tzw. „Trasa Książąt Mazowieckich” stanowiła w zamyśle autorów obwodnicę Pruszkowa. Zawsze też Miasto Pruszków było rozumiane jako inicjator budowy tej drogi. Obecnie trasa ta jest sklasyfikowana jako projektowana droga wojewódzka, a zatem inwestorem powinien być Marszałek Województwa Mazowieckiego. Gmina Michałowice nigdy nie była i nadal nie jest orędownikiem tej inwestycji. Myślę, że szczegółowych informacji na temat terminów i dokumentacji dotyczącej „Trasy Książąt Mazowieckich” musi Pan szukać u Prezydenta Miasta Pruszków lub u Marszałka Województwa Mazowieckiego.
Obszary, przez które ma przebiegać projektowana trasa nie posiadają obecnie obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego. Informuję jednak, że w latach 90-tych wykonana została wstępna koncepcja przebiegu Trasy, która została wrysowana na mapy zasadnicze dostępne w Starostwie Powiatowym w Pruszkowie. Mapy takie znajdują się również w Referacie Geodezji Urzędu Gminy Michałowice. Można się z nimi zapoznać na miejscu (pok. nr 23 – II piętro).
W przypadku, gdyby wyraził Pan chęć posiadania takiej mapy na własność, najprostszym sposobem jest jej zakup w Składnicy Map i Dokumentów Geodezyjnych Starostwa Powiatowego w Pruszkowie, ul. Kraszewskiego 14/16. Koszt takiego dokumentu nie powinien przekroczyć sześćdziesięciu złotych.
Roman Lawrence, Wójt Gminy
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Wynagrodzenie prezydenta Pruszkowa
Wynagrodzenie Starosty Powiatu Pruszkowskiego
najbardziej aktualna uchwała jaką udało mi się znaleźć
Uchwała Nr XIX / 136/ 2004
Rady Powiatu Pruszkowskiego
z dnia 25 maja 2004 roku
w sprawie ustalenia wynagrodzenia Starosty Powiatu Pruszkowskiego
Pani Elżbiety Smolińskiej
Na podstawie art. 12 pkt 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie
powiatowym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1592 z późn. zm.) i
art. 4 pkt 1 ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (teks
jednolity Dz. U.
z 2001 r. Nr 142, poz.1593 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia
11 lutego 2003 r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych
pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych
i urzędach marszałkowskich (Dz. U. z 2003 r. Nr 33, poz. 264 z późn. zm.) Rada
Powiatu Pruszkowskiego uchwala, co następuje:
§ 1
Wynagrodzenie miesięczne Starosty Powiatu Pruszkowskiego Pani Elżbiety
Smolińskiej ustala się następująco:
1) wynagrodzenie zasadnicze w wysokości 5.050 zł.,
2) dodatek funkcyjny w wysokości 1.860 zł.,
3) dodatek specjalny oraz dodatek stażowy według dotychczasowych zasad.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Powiatu Pruszkowskiego.
§ 3
Traci moc uchwała Nr IV/41/2003 Rady Powiatu Pruszkowskiego z dnia
21 stycznia 2003 r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia Starosty Powiatu
Pruszkowskiego.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia
1 stycznia 2004 r.
Przewodniczący Rady Powiatu Pruszkowskiego
Maria Kwasiborska Sybilska
Uzasadnienie
Zmiana rozporządzenia w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych
pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych
i urzędach marszałkowskich (Dz. U. z 2004 r. Nr 47 poz. 448) wprowadziła nową
tabelę miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego
Wójtów (Burmistrzów, Prezydentów Miasta), Starostów i Marszałków Województw.
Przepisy rozporządzenia zmieniającego mają zastosowanie od dnia 1 stycznia 2004 r.
W związku z powyższym możliwe jest podwyższenie wynagrodzenia Starosty
od dnia 1 stycznia 2004 r. zgodnie z aktualnie obowiązującą tabelą wynagradzania.
W wyniku zmian wynagrodzenia Starosty, miesięczna kwota podwyżki wynosi 324 zł.
brutto.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: UPRZEJMIE ZAWIADAMIAM
UPRZEJMIE ZAWIADAMIAM
Uprzejmie zawiadamiam użytkowników Forum Pruszków, że w dniu 9 listopada 2006
roku zawiadomiłem Komendę Powiatową Policji w Pruszkowie oraz Prokuraturę
Rejonową w Pruszkowie o dokonaniu na moją szkodę przestępstw: gróźb
uszkodzenia ciała, utraty życia, zdrowia lub dobrego imienia (art.190 § 1
kk), pomówień (art.212 § 1,2 kk), zniewag pomawiających moją osobę o
postępowanie oraz właściwości, które mogą poniżyć moją osobę w oczach opinii
publicznej lub narazić na utratę zaufania społecznego(art.216 § 1,2 kk), prób
wpłynięcia na moje decyzje publiczne i prywatne, znieważania mnie jako
funkcjonariusza publicznego (art.224 § 1,2 kk oraz art.226 § 1) przez
Sebastiana Ciesielskiego.
O tych zdarzeniach poinformowałem również Elżbietę Smolińską Starostę Powiatu
Pruszkowskiego zarazem Przewodniczącą Platformy Obywatelskiej w Pruszkowie,
składając oficjalną Skargę na działalność reprezentującego Platformę
Obywatelską RP, członka tej partii, kandydata PO w wyborach do Rady Miejskiej
Pruszkowa, Kierownika Zespołu ds. Unii Europejskiej Starostwa Powiatowego w
Pruszkowie Pana Sebastiana Ciesielskiego.
Dodatkowo na Komendzie Powiatowej Policji w Pruszkowie złożyłem skargą
dotyczącą przestępstwa prywatnoskargowego żądając wykrycia sprawcy lub
sprawców popełnianych na moją szkodę w dniach 14.11.05 – 05.11.06 . w
Pruszkowie przestępstw: gróźb uszkodzenia ciała, utraty życia, zdrowia, lub
dobrego imienia (art.190 § 1 kk), pomówień (art.212 § 1,2 kk), zniewag
pomawiających moją osobę o postępowanie oraz właściwości, które mogą poniżyć
moją osobę w oczach opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania
społecznego(art.216 § 1,2 kk), prób wpłynięcia na moje decyzje publiczne i
prywatne, znieważania mnie jako funkcjonariusza publicznego (art.224 § 1,2
kk oraz art.226 § 1).
Jednocześnie informuję, że część tych przestępstw została popełniona na tym
portalu.
O przestępstwach popełnionych przez użytkownika „suliko2” oraz innych
użytkowników w dniach 05.11.06 - 10.11.06 poinformuję odpowiednie organy w
najbliższych dniach.
Tomasz Markowski
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Priorytet dla MZO ?
lesny_dziadzio napisał:
> Jeśli to prawda - to skandal!
Jaki skandal? Wygrali przetarg na odśnieżanie Urusua to odśnieżają a w Pruszkowie przegrali i tyle. Miasto, powiat i województwo powinny przypilnować swoje firmy porządkowe wyłonione w drodze przetargu.
ZARZĄDCY DRÓG NA TERENIE PRUSZKOWA
DROGI WOJEWÓDZKIE
Zarządca: Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie, Rejon Dróg w Grodzisku Mazowieckim, 05-825 Grodzisk Maz., ul.Traugutta 41, tel.: 22-755 59 46, 22-755 51 17.
Al. Jerozolimskie, ul. Batalionów Chłopskich, ul. Domaniewska (od ul. 3 Maja do granic miasta), ul. 3 Maja (od kościoła do granic miasta), ul. Ożarowska, ul. Poznańska, ul. Waryńskiego, Al. Wojska Polskiego, ul. Żbikowska (od ul. 3 Maja do Ożarowskiej) oraz wiadukt.
DROGI POWIATOWE
Zarządca: Starostwo Powiatowe w Pruszkowie, 05-800 Pruszków, ul. Drzymały 30.
tel.: 22-758 67 61, 22-738 15 57.
ul. Prusa, ul. Lipowa, ul. Kraszewskiego, ul. Powstańców, ul. Armii Krajowej, ul. Komorowska, ul. Plantowa, ul. Gomulińskiego, ul. Staszica, ul. Sienkiewicza, ul. POW, ul. Warsztatowa, ul. Broniewskiego, ul. Tysiąclecia, ul. Brzozowa, ul. Błońska (od ul. Gomulińskiego do ul. Południowej),ul. Południowa, ul. Robotnicza, ul. Promyka, ul. Gordziałkowskiego, ul. Wysoka, ul. Partyzantów (od Al. Jerozolimskich do ul. Wysokiej), ul. Sadowa, ul. Ciechanowska,ul. Długa, ul.3-go Maja, ul. Bohaterów Warszawy, ul. Przyszłości i ul. Żbikowska.
DROGI MIEJSKIE
Zarządca: Urząd Miejski w Pruszkowie, 05-800 Pruszków, ul. Kraszewskiego 14/16.
tel.: 22-758 79 48, 22-758 64 31.
DROGI OSIEDLOWE
Zarządca: administracje osiedli
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Co z MOS-em w Pruszkowie?
Witam Uczestników forum dyskusyjnego,
pozwolę sobie zabrać głos na poruszony tu temat Międzyszkolnego
Ośrodka Sportowego
w Pruszkowie. Sądzę że mój głos w dyskusji rozwieje wątpliwości
zawarte
w wypowiedziach. Przede wszystkim chcę przerwać dywagacje na temat
likwidacji MOS – władze Powiatu nie miały nie mają takich planów .
MOS jest jedną z dwóch placówek powiatowych mającą w ofercie zajęcia
pozaszkolne (także Młodzieżowy Dom Kultury).
W placówce w kilku sekcjach uczestniczy ponad 300 młodych
sportowców, na szczególne uznanie zasługują osiągnięcia drużyny
koszykówki. Jak słusznie zauważa „alabama8” przy ulicy Gomulińskiego
oddano do użytku nowe obiekty sportowe – boisko, szkolną salę
gimnastyczną i lodowisko. Z założenia są to obiekty służące przede
wszystkim dzieciom i młodzieży szkolnej. Od trzech lat w Zespole
Szkół Technicznych i Ogólnokształcących istnieje Gimnazjum
Sportowe, systematycznie wzrasta liczba uczniów w klasach o profilu
sportowym w Liceum Ogólnokształcącym. Ten kierunek kształcenia jest
wciąż rozwijany. Z kompleksu sportowego korzystają uczestnicy zajęć
sportowych prowadzonych w MOS-ie oraz uczestnicy zawodów sportowych
organizowanych przez związki sportowe. Obiektami sportowymi zarządza
dyrekcja ZSTiO. Zapewnienie jak najlepszych warunków kształcenia i
rozwoju młodzieży jest podstawową troską Zarządu Powiatu.
Przewiduje się dalsze inwestycje na tym terenie – rozbudowa szkoły,
generalny remont hali MOS-u.
Chciałbym podkreślić, że sztuczne lodowisko jest ogólnie dostępne i
bezpłatne; informacja i regulamin znajduje się na
www.powiat.pruszkow.pl .
Nie odnoszę się do pozostałych wątków dyskusji (Znicz, basen)
ponieważ są to obiekty miejskie (Urząd Miasta w Pruszkowie).
Mam nadzieję, że mój głos w dyskusji pozwoli na rozwianie niepokoju
co do przyszłości MOS-u, a także nieco wyjaśni sposób
administrowania sportowymi obiektami szkolnymi.
W sprawie wynajmu sal gimnastycznych proponuję bezpośredni kontakt z
dyrektorami szkół.
Dane znajdują się na ww stronie internetowej.
pozdrawiam
Zygmunt Kamiński
Naczelnik Wydziału Edukacji Kultury i Sportu
Starostwa Powiatowego w Pruszkowie
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Tajemniczy koncert
Voila
muzeum.miasto.pruszkow.pl/Repertuar.htm
KONCERT KARNAWAŁOWY
17 lutego 2007 roku
w wykonaniu
ENSEMBLE DE NAROL
W programie koncertu znajdą się utwory Vivaldiego, Telemanna, Hotteterre,
Kapsbergera, Milczewskiego, Corettiego.
Założycielem i kierownikiem artystycznym zespołu jest Tytus Wojnowicz – wirtuoz
gry na oboju, wykładowca Warszawskiej Akademii Muzycznej. Artysta kilkakrotnie
otrzymał tytuł Instrumentalisty Roku, nagrał wiele płyt, wśród których kilka
zdobyło miano platynowych.
„Ensemble de Narol” tworzą wybitni muzycy: Sebastian Aleksandrowicz, Anton
Birula, Grzegorz Lalek, Lilianna Stawarz, Hanna Turonek, Tytus Wojnowicz,
Sebastian Wypych. Zespół wykonuje muzykę kameralną, przede wszystkim barokową.
Muzycy starają się nie tylko odtworzyć barokowy styl gry, ale przede wszystkim,
rozszerzyć ówczesne formy ekspresji wykorzystując współczesne instrumentarium.
„Ensemble de Narol” zadebiutował w maju 2005 roku. Powstaniu zespołu
towarzyszyła idea odrodzenia tradycji spotkań artystów w Pałacu w Narolu, w
osiemnastowiecznej rezydencji hrabiego Feliksa Łosia.
Sponsorami koncertu są:
ASMET z Piastowa
Starostwo Powiatu Pruszkowskiego
Koncert o godzinie 19 00
Muzeum Starożytnego Hutnictwa Mazowieckiego
pl. Jana Pawła II 2
05-800 Pruszków
tel./fax 0 22 758 72 66
e-mail: pruszkow.mshm@wp.pl
muzeum.miasto.pruszkow.pl
Bilety w cenie 12 zł do nabycia w Muzeum
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: NADARZYN Dojazd do centrum handlowego pod oknami
NADARZYN Dojazd do centrum handlowego pod oknami
Z tirami za oknami
Kilkaset samochodów, w tym dostawcze, każdego dnia przejeżdża ulicą Jodłową w
gminie Nadarzyn. Lokalną drogą tranzyt kierowany jest do gigantycznego
Maximusa. Mieszkańcy Strzeniówki, pod oknami których jeżdżą ciężarówki, o
pomoc proszą samorząd.
Miała być sielanka. Życie z dala od wielkomiejskiego zgiełku w cichej,
podwarszawskiej Strzeniówce. Spokój trwał do czasu budowy w gminie Nadarzyn
Centrum Handlowego Maximus. Projekt od początku wzbudzał kontrowersje.
Pominięci mieszkańcy
Tuż przed rozpoczęciem inwestycji wójt Nadarzyna zapewniał mieszkańców, że
budowa ogromnego centrum przyniesie gminie same pożytki. Żadnych problemów z
dojazdem do inwestycji mimo obaw mieszkańców nie brano pod uwagę.
W 2001 r. samorząd wskazał drogi, które miały służyć inwestorowi.
- Generalna Dyrekcja Dróg Publicznych uzgodniła wybudowanie dwukierunkowej
drogi serwisowej, równoległej do trasy katowickiej, na całej długości działek
będących własnością inwestora. Wjazd na tę drogę i zjazd z niej będzie się
odbywał bezpośrednio z trasy katowickiej - czytamy w piśmie sygnowanym przez
zarząd Nadarzyna.
Społeczny Komitet Obrony Przyjaznego Nadarzyna żądał jednak, by cały teren
Maximusa był obsługiwany przez wewnętrzne drogi wybudowane przez inwestora,
bez możliwości włączenia do ruchu lokalnego. To był warunek zgody mieszkańców
na inwestycję. Gmina warunek przyjęła. Wkrótce jednak wydała inwestorowi
pozwolenie na dojazd do placu budowy.
- Obiecywano nam wówczas, że to tylko na czas prowadzenia robót. Słowa nie
dotrzymano - skarżą się mieszkańcy Strzeniówki (nazwiska do wiadomości
redakcji). - Ulica Jodłowa została doszczętnie zniszczona, pozapadały się w
niej pobocza - dodają.
Znak na drodze
Ruch do dziś nie został zlikwidowany. - Co więcej, gmina zezwoliła Maximusowi
na ustawienie znaku drogowego kierującego ruch samochodowy do Nadarzyna i
Pruszkowa w drogę leśną, a następnie w ulicę Jodłową - mówią mieszkańcy. -
Największy ruch i hałas jest w soboty i niedziele. Nie możemy rozmawiać ze
sobą ani wypoczywać.
Mieszkańcy Strzeniówki od miesięcy apelują o pomoc do wójta Nadarzyna.
Domagają się, by droga lokalna biegnąca przez ich wieś przestała być drogą o
charakterze tranzytowym. Podkreślają, że tranzyt nie tylko zakłóca im spokój,
ale i zanieczyszcza środowisko.
- A przecież istnieje zakaz poruszania się po ulicy Jodłowej pojazdów powyżej
3,5 tony - przypominają mieszkańcy. - Ale gmina tego zakazu nie egzekwuje -
dodają.
Władze Nadarzyna w odpowiedzi na pisma mieszkańców stwierdziły jedynie, że o
problemie poinformują starostwo powiatu w Pruszkowie i poproszą o opinię.
Zbigniew Binienda, specjalista do spraw dróg Urzędu Gminy Nadarzyn, zapewnia
też, że w sprawie wzmożonego ruchu samochodów ciężarowych na ul. Jodłowej wójt
Nadarzyna kontaktował się z centrum Maximus. - Jego kierownictwo stwierdziło,
że nie ma wpływu na dostawców zewnętrznych, którzy zaopatrują sklep, a
wykonany dojazd od trasy katowickiej jest prawidłowy - informuje Binienda. -
Tak więc kierowcy ciężarówek na własną odpowiedzialność łamią przepisy,
jeżdżąc przez Strzeniówkę - dodaje. Zapewnia, że gmina Nadarzyn zareagowała na
skargi mieszkańców, kładąc na ulicy Jodłowej progi zwalniające. - Dodatkowo
policja została zobligowana do sprawdzania, czy znak o zakazie ruchu dla
samochodów powyżej 3,5 t jest przestrzegany w tych okolicach - mówi Binienda.
Starosta: nic nie wiemy
Zadziwiające stanowisko w tej sprawie przedstawia starostwo powiatu
pruszkowskiego. Wicestarosta Dariusz Kowalski twierdzi, że o problemie ruchu
tranzytowego w Strzeniówce słyszy pierwszy raz. Pisma z gminy z prośbą o
zaopiniowanie sprawy nie pamięta. - Przejeżdżam tą ulicą bardzo często, bo sam
mieszkam w gminie Nadarzyn, i nie zauważyłem żadnych tirów - mówi Dariusz
Kowalski.
Przedstawiciele Maximusa podkreślają z kolei, że władze centrum handlowego nie
mają wpływu na rodzaj pojazdów korzystających z dróg lokalnych.
- Zarówno znaki sygnalizacyjne, jak i wszystkie znaki drogowe wokół Maximusa,
mają stosowne zezwolenia - mówi Anna Mieszkowska z agencji MediaDem,
reprezentującej inwestora. - A co z reklamą , która jako jedną z dróg
prowadzących do centrum wskazuje właśnie tę biegnącą przez Strzeniówkę? -
pytają mieszkańcy.
- W naszych reklamach informujemy o wszystkich drogach dojazdowych do centrum
- tłumaczy Anna Mieszkowska.
www.rzeczpospolita.pl/dodatki/nieruchomosci_060925/nieruchomosci_a_6.html
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Starostwo będzie przeniesione na ul.Staszica
Nowy budynek będzie miał 3,8 tys. mkw
Starostwo: stara siedziba, nowa siedziba przy ul. Drzymały 30
(Zam: 25.01.2008 r., godz. 15.22)
Budynek przy ul. Drzymały 30 jest własnością powiatu pruszkowskiego
i od 1999 r., tj. od momentu utworzenia powiatu tutaj właśnie
znajduje się starostwo powiatowe. Dla wygody interesantów oraz
lepszej realizacji przez powiat jego zadań zdecydowano o wybudowaniu
w tym miejscu nowego budynku. W grudniu 2007 r. urzędnicy starostwa
przenieśli się do wynajmowanego locum przy ul. Staszica 1, ustępując
tym samym miejsca ekipom budowlanym.
Budowa budynku przy ul. Drzymały 30 w Pruszkowie została zakończona
w 1959 r. Budynek ma trzy kondygnacje (parter oraz pierwsze i drugie
piętro), a jego powierzchnia wynosi 1134 m2.
W 1999 r. dwie kondygnacje budynku (parter i pierwsze piętro)
zostały przeznaczone na siedzibę Starostwa Powiatu Pruszkowskiego.
Na ostatniej kondygnacji pozostała siedziba Zespołu Tańca
Ludowego "Pruszkowiacy".
Budynek nie był przystosowany do funkcji jaką miał spełniać
Adaptacja budynku do minimalnych potrzeb urzędu stała się
koniecznością.
Zaadaptowano korytarz na parterze do pełnienia funkcji biura
paszportowego oraz kancelarii. W budynku mieściło się tylko część
wydziałów urzędu.
Wydziały: Architektury, Geodezji, Ochrony Środowiska, Edukacji,
Kultury i Sportu, Komunikacji oraz Powiatowy Rzecznik Konsumentów,
Zespół Zarządzania Kryzysowego, Kontrola Wewnętrzna jak również
Powiatowy Urząd Pracy,
Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego; Powiatowe Centrum Pomocy
Rodzinie; Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i
Kartograficznej; Zespół
Uzgadniania Dokumentacji Projektowej miały siedziby w różnych,
innych miejscach na terenie Pruszkowa.
Interesanci wielokrotnie narzekali na utrudnienia w związku z
lokalizacją poszczególnych komórek organizacyjnych Starostwa. Trudne
warunki pracy urzędników były również bardzo odczuwane przez
interesantów. Poprawa
istniejącego stanu rzeczy może nastąpić tylko poprzez budowę nowej
siedziby, projektowanej do realizacji zadań urzędu.
Stan techniczny 40-letniego budynku wymagał ciągłych napraw i
remontów
Niesprawne instalacje, stare zmurszałe okna, dziurawe posadzki,
toalety sprzed 30 lat - taki stan musiał ulec zmianie przed
wszystkim ze względów bezpieczeństwa i higieny pracy. Wobec
powyższego remont pomieszczeń był
koniecznością.
Prace remontowe wykonane w budynku przy ulicy Drzymały 30 w
Pruszkowie miały na celu poprawę podstawowych, warunków pracy i
zapewnienie bezpieczeństwa interesantom. W ramach remontu wykonano:
częściową wymianę stolarki okiennej i drzwiowej; częściową wymianę
odbiorników energii elektrycznej, izolację przeciwwodną i
przeciwwilgociową przy okienkach piwnicznych. Wykonano kanał
odwadniający przed garażem, wymieniono oraz
posadzki w miejscach najbardziej wyeksploatowanych. Wyremontowano 4
łazienki. Prace malarskie zostały wykonane na korytarzach i w
pomieszczeniach (o największym stopniu zabrudzenia). Wykonano
również prace związane z przystosowaniem terenu posesji na parking
samochodów osobowych.
Łączny koszt z tytułu wykonania prac wraz materiałami wykonawcy
wyniósł brutto 58 831,24 zł
Lepiej, więcej taniej i bez prowizorki
Najpierw planowano rozbudowę i remont kapitalny budynku. Ostatecznie
jednak, w lipcu 2007 r. zdecydowano, że - zamiast rozbudowywać i
poprawiać stare - należy się przymierzyć do budowy nowego. Z
obliczeń wynika, że tak będzie taniej, nawet uwzględniając koszty
zburzenia starego budynku.
Nowy budynek będzie miał 3,8 tys. mkw i ma on zostać oddany do
użytku za 18 miesięcy. Będą znajdować się w nim zarówno starostwo,
jak i jednostki mu podległe, a interesanci nie będą musieli już
biegać od jednej filii do drugiej.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Kodeks Etyczny Pracowników Urzędu Miejskiego
Kodeks Etyczny Starostwa był pierwszy
Srarostwo było pierwsze :-) magistrze11. Trzeba się trochę bardziej interesować.
Aktualność
Kodeks Etyki Starostwa Powiatu Pruszkowskiego
(Zam: 26.08.2005 r., godz. 11.30)
W dniu 8 sierpnia na podstawie art. 35 ust.2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku
o samorządzie powiatowym Starosta Elżbieta Smolińska wydała Zarządzenie w
sprawie wprowadzenia Kodeksu Etyki Starostwa Powiatu Pruszkowskiego. Celem
Kodeksu Etyki jest określenie pożądanych standardów zachowania pracowników
Starostwa, których obywatele maja prawo od nich wymagać.
KODEKS ETYKI
Celem Kodeksu Etyki jest określenie pożądanych standardów zachowania
pracowników Starostwa Powiatowego w Pruszkowie, zgodnie z kryteriami
określonymi w art. 15, 16, 18 ustawy o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr
142 z 2001 r. poz. 1593 z późń. zm.) - związanych z pełnieniem przez nich
obowiązków oraz poinformowanie obywateli o standardach zachowania jakich mają
prawo oczekiwać od pracowników Starostwa Powiatowego.
1. Pracownicy Starostwa w Pruszkowie zobowiązani są wykonywać zadania publiczne
oraz dbać o środki publiczne z uwzględnieniem interesu samorządu, państwa i
obywateli zgodnie z zasadami praworządności, bezstronności, obiektywizmu,
jawności i uczciwości.
2. Pracownicy samorządowi dbają o dobre imię Powiatu i Starostwa, godnie
zachowują się w miejscu pracy i poza nim, są uprzejmi i życzliwi w kontaktach z
obywatelami, zwierzchnikami, radnymi, podwładnymi i współpracownikami.
3. Pracownicy działają bezstronnie i bezinteresownie. Nie podejmują prac
kolidujących z pełnionymi obowiązkami służbowymi oraz nie wykorzystują
powierzonego im mienia publicznego w celach prywatnych. Pracownicy nie czerpią
korzyści materialnych ani osobistych z tytułu sprawowanego urzędu a także nie
działają w prywatnym interesie osób lub grup osób.
4. Pracownicy unikają sytuacji które doprowadzają do konfliktu interesów
pomiędzy interesem publicznym a prywatnym.
5. Pracownicy są zobowiązani do ujawniania prób marnotrawstwa środków
publicznych, nadużywania władzy lub korupcji, a informacje o stwierdzonych
przypadkach przekazują odpowiednim instytucjom lub organom.
6. Pracownicy niezwłocznie udostępniają obywatelom żądane informacje i
umożliwiają dostęp do publicznych dokumentów, zgodnie z zasadami określonymi w
ustawach. Nie ujawniają informacji poufnych ani nie wykorzystują ich do
korzyści finansowych lub osobistych.
7. W kontaktach z obywatelami pracownicy zachowują się uprzejmie oraz są
pomocni, dbają o dobre stosunki międzyludzkie, przestrzegają zasad poprawnego
zachowania.
8. Pracownicy za nieprzestrzeganie niniejszego Kodeksu ponoszą odpowiedzialność
porządkową i dyscyplinarną określoną w §35 i §36 Regulaminu Pracy w Starostwie
Powiatowym w Pruszkowie.
9. Pracownicy są zobowiązani do zapoznania się z niniejszym Kodeksem,
przestrzegania jego przepisów i kierowania się jego zasadami.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Wynagrodzenie prezydenta Pruszkowa
dodatek specjalny:
Uchwała Nr XIII/ 96/ 2003
Rady Powiatu Pruszkowskiego
z dnia 28 października 2003 roku
w sprawie przyznania dodatku specjalnego Staroście Powiatu Pruszkowskiego
Na podstawie art. 12 pkt 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie
powiatowym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1592 z późn. zm.) i
art. 4 pkt 1 ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (teks
jednolity Dz. U.
z 2001 r. Nr 142, poz.1593 z późn. zm.) oraz § 7 Rozporządzenia Rady Ministrów z
dnia
11 lutego 2003 r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych
pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych
i urzędach marszałkowskich (Dz. U. Nr 33, poz. 264) Rada Powiatu Pruszkowskiego
uchwala,
co następuje:
§ 1
Przyznaje się Staroście Powiatu Pruszkowskiego Pani Elżbiecie Smolińskiej
dodatek specjalny liczony łącznie od wynagrodzenia zasadniczego i dodatku
funkcyjnego w wysokości 40% miesięcznie od dnia 18 listopada 2003 r.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Powiatu Pruszkowskiego.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia
18 listopada 2003 roku.
Przewodniczący Rady Powiatu Pruszkowskiego
Maria Kwasiborska Sybilska
Uzasadnienie
Z § 7 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 lutego 2003 r. w sprawie zasad
wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych
w urzędach gmin, starostwach powiatowych
i urzędach marszałkowskich (Dz. U. Nr 33 poz. 264) wynika, że Staroście Powiatu
przysługuje dodatek specjalny w kwocie wynoszącej co najmniej 20 % i
nieprzekraczającej 40 % łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku
funkcyjnego. Dodatek przyznaje właściwy organ stanowiący jednostki samorządu
terytorialnego. Zauważyć należy, iż po zmianie przepisów dodatek ten nie jest
już ograniczony w czasie i przyznawany jest na czas nieokreślony.
Uchwałą Nr II/23/2002 Rady Powiatu Pruszkowskiego z dnia 10 grudnia 2002 r. w
sprawie przyznania dodatku specjalnego Staroście Powiatu Pruszkowskiego,
przyznano Staroście Powiatu Pruszkowskiego Pani Elżbiecie Smolińskiej dodatek
specjalny liczony łącznie od wynagrodzenia zasadniczego
i dodatku funkcyjnego w wysokości 40 % miesięcznie na czas określony od dnia 18
listopada 2002 r. do dnia 17 listopada 2003 r. co stanowi kwotę miesięczną 2.680 zł.
W związku z powyższym niezbędne jest ponowne ustalenie wysokości dodatku
specjalnego dla Starosty Powiatu Pruszkowskiego.
Pruszków, 13.10.2003 r.
SK-1028/....../2003
Pani Maria Kwasiborska Sybilska
Przewodnicząca Rady Powiatu Pruszkowskiego
Informuję, że z dniem 17.11.2003 r. upływa okres na jaki Rada Powiatu
Pruszkowskiego przyznała Staroście Powiatu Pruszkowskiego Pani Elżbiecie
Smolińskiej dodatek specjalny liczony łącznie od wynagrodzenia zasadniczego
i dodatku funkcyjnego w wysokości 40 % miesięcznie co stanowi kwotę 2.680 zł.
miesięcznie.
Z § 7 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 lutego 2003 r. w sprawie zasad
wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych
w urzędach gmin, starostwach powiatowych
i urzędach marszałkowskich (Dz. U. Nr 33 poz. 264) wynika, że Staroście Powiatu
przysługuje dodatek specjalny w kwocie wynoszącej co najmniej 20 % (co stanowi
kwotę 1.340 zł. miesięcznie) i nieprzekraczającej 40 % ( co stanowi kwotę 2.680
zł.) łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego. Dodatek przyznaje
właściwy organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego. Zauważyć należy,
iż po zmianie przepisów dodatek ten nie jest już ograniczony w czasie i
przyznawany jest na czas nieokreślony.
Jednocześnie informuję, że obecnie na wynagrodzenie Starosty składa się
uposażenie zasadnicze w wys. 4.900 zł., dodatek funkcyjny w wys. 1.800 zł.,
dodatek stażowy w wys. 980 zł., dodatek specjalny w wys. 2.680 zł. co stanowi
łączną kwotę miesięczną 10.360 zł.
W związku z powyższym proszę Panią Przewodniczącą o przekazanie pod obrady Rady
Powiatu Pruszkowskiego uchwały w sprawie przyznania dodatku specjalnego
Staroście Powiatu Pruszkowskiego.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Może jakiś wspólny pozew?
Zamiast biadolić na stan nawierzchni dróg pruszkowskich proponuje dać do
zrozumienia "włodarzom", że determinacja pruszkowskich kierowców jest ogromna a
nasza tolerancja ma swe granice. W związku z poronioną reformą podziału
administracyjnego naszego kraju sprawa sprowadza się do wysyłania protestów a
to do Prezydenta Miasta (drogi miejskie), do Starosty (powiatowe) i w przypadku
dróg wojewódzkich do Zarządu Dróg Wojewódzkich Rejon Drogowy w Grodzisku
Mazowieckim. Proponuje zatem, aby skorzystać z tej możliwości i wysyłać masowo
e-maile do zainteresowanych instytucji z odpowiednią argumentacją faktyczną.
Poniżej zamieszczam adresy e-mail do ww. przedstawicieli władz lokalnych. Treść
protestów powinna dotyczyć zarządzanych przez nich ulic, co wiąże się z
podaniem nazwy konkretnego odcinka drogi w naszym mieście:
Prezydent Pruszkowa Jan Starzyński - prezydent@miasto.pruszkow.pl;
Starosta Powiatu Pruszkowskiego Elżbieta A. Smolińska -
starostwo@powiat.pruszkow.pl;
Zarząd Dróg Wojewódzkich Rejon Drogowy w Grodzisku Mazowieckim (odcinek RD-3),
dyrektor Marek Choiński - rd.grodzisk@mzdw.pl.
Sam jestem ciekaw czy taka forma zainteresowania zarządców dróg ich własnymi
obowiązkami odniesie skutek i czy wywoła jakąkolwiek reakcję ze strony
forumowiczów.
Jeśli nie, pozostaje nam tylko pisać wnioski o odszkodowania za uszkodzone
samochody, np. według wykładni Pani Starościny to wygląda tak:
"Uprzejmie informuję, że w obecnych warunkach pogodowych wykonujemy tylko
interwencyjne naprawy nawierzchni. Ubytki w ul. Pruszkowskiej były naprawiane w
dniach 27.02.-28.02.2006 oraz 06.03.2006. W bieżącym roku Zarząd Powiatu
Pruszkowskiego zaplanował położenie nakładki na tym odcinku ul. Pruszkowskiej.
Ażeby uzyskać odszkodowanie za uszkodzenie pojazdu na drodze powiatowej, należy
złożyć wniosek do Starostwa Powiatowego w Pruszkowie przy ul. Drzymały 30, do
którego należy dołączyć:
1. opis okoliczności i przebiegu zdarzenia z określeniem daty zdarzenia,
godziny zdarzenia, miejsca zdarzenia (ulica i odcinek), kierunku jazdy,
prędkości poruszania się pojazdem, warunków pogodowych z opisem powstałych
uszkodzeń samochodu,
2. dokładny szkic miejsca zdarzenia ze zdjęciami miejsca zdarzenia,
3. oświadczenie świadków wypadku niespokrewnionych z poszkodowanym,
4. kserokopię dowodu rejestracyjnego samochodu,
5. kserokopię prawa jazdy kierowcy,
6. informację w jakim zakresie oraz w którym towarzystwie ubezpieczeniowym jest
ubezpieczony samochód,
7. informację czy wystąpiono o odszkodowanie z tytułu dobrowolnego
ubezpieczenia komunikacyjnego auto casco AC,
8. informację o wysokości żądanego odszkodowania wraz z oryginałami faktur za
wykonane naprawy samochodu,
9. dokładne informacje o okresie i przebiegu eksploatacyjnym uszkodzonych
części,
10. zdjęcia uszkodzonych części samochodu ( w przypadku opony z datą jej
produkcji ),
11. zdjęcia uszkodzonego pojazdu,
12. protokół z policji lub dokumentu potwierdzającego zdarzenie wystawiony
przez policję."
(www.powiat.pruszkow.pl/index.php?
cmd=prezydent&opt=wykaz&kategoria=all&szukaj=&page=0).
Czy ta gra jest w ogóle warta świeczki? Z niecierpliwością czekam na opinie.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: PANIE MARKOWSKI - CZY PANU CZEGOŚ BRAKUJE???
PANIE MARKOWSKI - CZY PANU CZEGOŚ BRAKUJE???
Od: tomasz_markowski@gazeta.pl
Data: 2006-11-11 17:08
Do: martens1@gazeta.pl
Temat: UPRZEJMIE ZAWIADAMIAM
rozwiń nagłówek
Uprzejmie zawiadamiam użytkowników Forum Pruszków, że w dniu 9
listopada 2006 roku zawiadomiłem Komendę Powiatową Policji w
Pruszkowie oraz Prokuraturę Rejonową w Pruszkowie o dokonaniu na
moją szkodę przestępstw: gróźb uszkodzenia ciała, utraty życia,
zdrowia lub dobrego imienia (art.190 § 1 kk), pomówień (art.212 §
1,2 kk), zniewag pomawiających moją osobę o postępowanie oraz
właściwości, które mogą poniżyć moją osobę w oczach opinii
publicznej lub narazić na utratę zaufania społecznego(art.216 §
1,2 kk), prób wpłynięcia na moje decyzje publiczne i prywatne,
znieważania mnie jako funkcjonariusza publicznego (art.224 § 1,2
kk oraz art.226 § 1) przez Sebastiana Ciesielskiego.
O tych zdarzeniach poinformowałem również Elżbietę Smolińską
Starostę Powiatu Pruszkowskiego zarazem Przewodniczącą Platformy
Obywatelskiej w Pruszkowie, składając oficjalną Skargę na
działalność reprezentującego Platformę Obywatelską RP, członka tej
partii, kandydata PO w wyborach do Rady Miejskiej Pruszkowa,
Kierownika Zespołu ds. Unii Europejskiej Starostwa Powiatowego w
Pruszkowie Pana Sebastiana Ciesielskiego.
Dodatkowo na Komendzie Powiatowej Policji w Pruszkowie złożyłem
skargą dotyczącą przestępstwa prywatnoskargowego żądając wykrycia
sprawcy lub sprawców popełnianych na moją szkodę w dniach
14.11.05 – 05.11.06 . w Pruszkowie przestępstw: gróźb uszkodzenia
ciała, utraty życia, zdrowia, lub dobrego imienia (art.190 § 1
kk), pomówień (art.212 § 1,2 kk), zniewag pomawiających moją osobę
o postępowanie oraz właściwości, które mogą poniżyć moją osobę w
oczach opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania społecznego
(art.216 § 1,2 kk), prób wpłynięcia na moje decyzje publiczne i
prywatne, znieważania mnie jako funkcjonariusza publicznego
(art.224 § 1,2 kk oraz art.226 § 1).
Jednocześnie informuję, że część tych przestępstw została
popełniona na tym portalu.
O przestępstwach popełnionych przez użytkownika „suliko2” oraz
innych użytkowników w dniach 05.11.06 - 10.11.06 poinformuję
odpowiednie organy w najbliższych dniach.
Tomasz Markowski
Przepraszm, ale rozśmieszył mnie Pan tak, że mnie brzuch rozbolał!
A takie maile to niech Pan sobie rozsyła po swoich kolegach, nie do mnie a
pod tym co napisałem na forum podpisuję się wszystkimi rękami i nogami.
forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=132&w=51776647&a=51896470
forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=132&w=51968673
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Zamieszanie wokół MOS
Część przedmówców zwyczajnie napisało posty pozbawione sensu.
W sprawie nie jest najważniejszy brak dofinansowania obozów sportowych to tylko
jeden z elementów mających na celu "rozwalenie" koszykówki młodzieżowej w
Pruszkowie.
Na marginesie jesli ktos uważa że 200 000 w budżecie starostwa to kolosalna suma
to zupełnie nie zna realiów gdyż np. na budowę ulic to drobniutka kwota
natomiast jako dofinansowanie dla dzieciaków dość pokażna gdyż sportu bo w tym
konkretnym przypadku to także prócz koszykówki - siatkówka,gimnastyka sportowa
nie uprawiają tylko dzieci super sytuowanych finansowo rodziców.
Ale wracając do sedna główny problem to sam pomysł starostwa mający na celu
uniemożliwienie uprawiania sportu przez dzieci i młodzież poprzez totalnie
bzdurne działania. Po duzych imprezach typu olimpiada czy mistrzostwa świata
pisze się często że mamy słabe wyniki gdyż trzeba pracować z dziećmi i młodzieżą
aby potem były wyniki a teraz to co starostwo powiatowe wyrabia z MKS MOS to
burzenie kilkudziesięciu lat cięzkiej pracy wielu osób i bazy szkoleniowej
właśnie najmłodszych adeptów sportu.
Co do wybijania szyb - każdy logicznie myslący człowiek wie że zdecydowana
większosć rodziców stara się wychowac dzieci na dobrych obywateli jednak jest
naturalne że zdecydowanie łatwiej to zrobić jesli dzieci i młodzież ma możliwość
zagospodarowania swojego wolnego czasu gdyż ograniczamy przez to "czas na głupie
młodzieńcze pomysły".Może to być sport,sztuka,kultura. Tak wiec skoro mamy w
mieście coś (MKS MOS)co budowane było przez kilka pokoleń i co najważniejsze
nasze miasto słynie w całym kraju dzięki temu z koszykówki to nie widze ani
odrobiny sensu i logiki w tym aby to jakaś polityczna szajka w postaci ludzi ze
starostwa powiatowego w Pruszkowie w imię (właśnie w imię czego?)najzwyczajniej
w swiecie zniszczyła !!!
Oczywiście że można wozić dziecko na zajęcia do Polonii Warszawa, MKS Ochoty
Warszawa aj co ja mówię może urzędnicy ze starostwa nawet dadzą na taksówkę i
nawet do ŁKS-u Łódż ale w moim mniemaniu to jednak nie najlepszy pomysł ale moze
o to chodzi ??!!
Jeśli tak to zamknijmy także wszystkie szkoły ,przedszkola, wszelkie inne
ośrodki zajęć pozaszkolnych, rozwalmy basen i co tam jeszcze można rozwalić, do
Warszawy przecież niedaleko więc dzieci tam mogą uczęszczać na zajęcia czyż nie??
Sprawa obecnej skandalicznej decyzji władz starostwa powiatowego nie dotyczy
tylko obecnie trenujących dzieci ale dotyczy całej społeczności i mam nadzieję
iż wszyscy świadomi mieszkańcy Pruszkowa oraz całego powiatu przyłączą się do
walki o normalność w naszym regionie bo przypominam to nie my jestesmy dla
władzy ale władza dla nas bo to my jako społeczeństwo wybieramy ich jako naszych
przedstawicieli a w przypadku działań Pani starościny oraz jej współpracowników
w sprawie MKS MOS PRUSZKÓW mamy do czynienia z jawnym postepowaniem na naszą
szkodę, nas jako tutejszej społeczności na to co chyba jest logiczne pozwolić
nie powinniśmy
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: bez komentarza "Sprawa Wicestarosty"
bez komentarza "Sprawa Wicestarosty"
tekst z gazety lokalnej o przyszłoci i wyborach jakich dokonują
radni powiatu świadomie powirzając reprezentowanie siebie osobom
zaaradnym
www.kurierpoludniowy.pl/?wyd=pru&page=artykul&id=4558
"2009-10-16
Sprawa wicestarosty (Powiat pruszkowski)
Sławomir Krejpowicz
Podczas ostatniej sesji rady powiatu pruszkowskiego radny Jacek
Gembal złożył wniosek do starosty powiatu Elżbiety Smolińskiej, aby
podjęła stosowne kroki zmierzające do odwołania z funkcji
wicestarosty Dariusza Kowalskiego
Sprawa ta to niejako pokłosie głośnego zwolnienia Krystyny Szydłak,
byłej dyrektor pruszkowskiego „Zana”.
- Myślę, że standardy odwołania pani Szydłak trzeba zastosować do
wszystkich - uzasadnia radny Jacek Gembal. - Zwolniona w trybie
natychmiastowym dyrektorka nie miała szans na obronę. Wiadomo już,
że prokuratura rejonowa w Pruszkowie nie wszczęła w jej sprawie
śledztwa, stwierdzając brak podstaw. Tak samo postąpił Rzecznik
Finansów Publicznych.
Radny Gembal zarzucił władzom powiatu stosowanie podwójnych
standardów dla członków zarządu. Przywołał wypowiedź Dariusza
Kowalskiego z dnia powołania go na to stanowisko. Wicestarosta
oświadczył wtedy, że jemu jako byłemu członkowi zarządu dzielnicy
Ochota postawiono zarzut prokuratorski za tzw. niegospodarność.
Oświadczył, że jeśli sąd uzna ten zarzut, poda się do dymisji.
Radni w myśl zasady domniemania niewinności zagłosowali pozytywnie
za kandydaturą Dariusza Kowalskiego na funkcję wicestarosty.
Tymczasem do Sądu Okręgowego w Warszawie wpłynął akt oskarżenia, a
sprawa stała się rozwojowa.
- Niestety, w przypadku sprawy pani Szydłak tego nie uczyniono -
mówi radny Jacek Gembal. - Nie dano jej szansy na obronę własnego
imienia, a szczytem arogancji jest to, że sygnatariuszem uchwały
zarządu powiatu pruszkowskiego w sprawie odwołania Krystyny Szydłak
jest wicestarosta Dariusz Kowalski.
Według radnego Jacka Gembala wicestarosta mimo składanych deklaracji
nie informował radnych o postępach w jego sprawie. - Mamy do
czynienia z arogancją władz starostwa powiatowego oraz z łamaniem
standardów demokratycznych w zakresie norm etyczno-moralnych.
Po odczytaniu wniosku radnego Gembala nikt nie zdecydował się na
zabranie głosu. Wniosek wpłynął do kancelarii starostwa powiatu
pruszkowskiego.
Historia sprawy
Od ponad trzech lat przed Sądem Okręgowym w Warszawie toczy się
postępowanie, w którym jednym z oskarżonych jest Dariusz Kowalski,
wicestarosta powiatu pruszkowskiego
Sprawa dotyczy byłych władz dzielnicy Ochota, które zaniechały
egzekwowania opłat za użytkowanie terenów komunalnych przez
Robotniczy Klub Sportowy „Skra” w Warszawie.
- Postępowanie jest w toku, w stanie zaawansowanym - mówi Radosław
Lenarczyk, przewodniczący wydziału karnego Sądu Okręgowego w
Warszawie.
Obecny wicestarosta pruszkowski od 22 grudnia 1998 roku do 18
kwietnia 2000 roku pełnił funkcję członka zarządu Dzielnicy Ochota w
gminie Warszawa-Centrum. Jak wynika z aktu oskarżenia Dariusz
Kowalski miał nie dopełnić obowiązków w zakresie zarządzania mieniem
komunalnym. Jako funkcjonariusz publiczny zaniechał dochodzenia na
drodze sądowej należności za użytkowanie wieczyste działek przy
ulicy Wawelskiej w Warszawie przez RKS „Skra” za lata 1996-2000. Tym
samym - zdaniem prokuratury
- wyrządził szkodę gminie Warszawa-Centrum na blisko 2,5 mln
złotych.
Przestępstwo jakim jest niedopełnienie obowiązku, skutkującego
wyrządzeniem znacznej szkody majątkowej, podlega karze pozbawienia
wolności od roku do 10 lat.
Zapytany o komentarz wicestarosta nie udzielił nam żadnej
odpowiedzi."
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Likwidacja LO im T.Zana cz. II i gimnazjum nr 1
O Zanie artykuł na wyborczej
miasta.gazeta.pl/warszawa/1,95190,6614050,Zjednoczyli_sie_w_obronie_swojej_szkoly.html
Zjednoczyli się w obronie swojej szkoły
Grzegorz Lisicki2009-05-16
Bunt nauczycieli, uczniów i rodziców z Zespołu Szkół
Ogólnokształcących w Pruszkowie: żądają odwołania zapowiedzianej
przez starostwo przeprowadzki szkoły i przywrócenia do pracy
odwołanej dyrektorki.
Emila Wróblewska i Klaudia Lewandowska swoją miłość do liceum
wypisały na dłoniach "Ruszycie Zana, będzie kaszana", "Chcesz być
szanowana, zapisz się do Zana", "Chcemy tradycji, nie ekstradycji" -
takie hasła zawisły w piątek na podwórku i płocie okalającym budynek
Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Tomasza Zana przy ul.
Daszyńskiego 6 w Pruszkowie. Mieści się tam liceum ogólnokształcące,
szkoła dla dorosłych oraz gimnazjum.
Transparenty rozwiesili uczniowie. Ubrali się też w białe koszulki z
wykonanymi własnoręcznie napisami i rysunkami wyrażającymi sprzeciw
wobec projektu przeniesienia ich szkoły w inne miejsce. W kilkunastu
punktach miasta zawisły też wykonane przez nich plakaty. - To szkoła
bez minusów. Nie ma identyfikatorów, podejrzliwości, bo wszyscy się
znają. A do pań woźnych mówimy "ciociu" - wylicza Emila Wróblewska,
która za rok będzie pisać maturę.
- Tutaj jedynki nie są po to, żeby zastraszyć. Trzeba na nie
zasłużyć - wtóruje jej Klaudia Lewandowska.
Uczniowie protestują przeciw planom starostwa powiatowego w
Pruszkowie. Samorządowcy chcą przenieść szkołę z gmachu przy ul.
Daszyńskiego, gdzie mieści się od 1929 r., do zespołu szkół
zawodowych przy ul. Gomulińskiego. - To oznacza śmierć szkoły, jej
atmosfery. A ja wysłałam tu dzieci, wierząc, że zapewni im edukację
i dobry start w życie - mówi Małgorzata Czyż, mama uczących się w
Zanie bliźniaków. Rodzice i uczniowie podkreślają, że to szkoła z
wielkimi tradycjami. Chodzili tu m.in. żeglarz Leonid Teliga i
artysta Wojciech Młynarski.
Pomysł przeniesienia szkoły po raz pierwszy pojawił się w 2004 r. -
Wysłaliśmy sygnał, że się nie zgadzamy. Spokój był aż do lutego tego
roku, choć po mieście chodziły plotki, że pani starosta tak czy siak
chce nas przenieść - opowiada Krystyna Szydłak, dyrektorka szkoły.
W lutym dotarła do niej uchwała władz Pruszkowa o wstrzymaniu naboru
do należącego do zespołu szkół gimnazjum. Później starostwo ją
odwołało. Uczniowie stanęli za nią murem. "Czas Krystyna poświęciła
i dlatego jest w nas siła" - wypisali na jednym z transparentów w
obronie dyrektorującej od 23 lat zespołowi szkół Krystynie Szydłak.
Razem z nauczycielami domagają się przywrócenia jej do pracy.
Niedawno szkołę zelektryzowała wiadomość o tym, że starosta Anna
Smolińska miała oświadczyć, iż zespół szkół zostanie przeniesiony, a
plac po nim przeznaczony pod zabudowę mieszkaniową.
Przedstawiciele starostwa zaprzeczają. - Po przeniesieniu szkoły
chcemy umieścić w tym budynku poradnię wychowawczą, która gnieździ
się w wynajmowanym pomieszczeniu. Ale na razie nie ma o czym mówić,
bo rozbudowa szkoły przy Gomulińskiego jeszcze się nie zaczęła -
mówi Zygmunt Kamiński, naczelnik wydziału edukacji kultury i sportu.
I podaje powody odwołania dyrektor Szydłak: - Objęła dyrekcję
komercyjnej placówki edukacyjnej i nie podała tego w oświadczeniu
majątkowym.
Szydłak zapewnia, że zrzekła się już tej funkcji. Rodzice i
uczniowie zapowiadają dalsze protesty.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Likwidacja LO im T.Zana cz. II i gimnazjum nr 1
Konkurs rozpisany
Został już rozpisany konkurs na dyrektora Zana. Ciekawe kto go wygra?
????
Zarząd Powiatu Pruszkowskiego
ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora
Zespołu Szkół Ogólnokształcących z siedzibą w Pruszkowie, ul.
Daszyńskiego 6,
w skład którego wchodzą:
Liceum Ogólnokształcące im. Tomasza Zana
Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych
1. Do konkursu może przystąpić nauczyciel mianowany lub
dyplomowany, który spełnia
następujące warunki:
1) ukończył studia wyższe magisterskie i posiada przygotowanie
pedagogiczne oraz kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w
szkołach, których dotyczy konkurs;
2) ukończył studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu
zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą,
prowadzony zgodnie z przepisami
w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;
3) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na
stanowisku nauczyciela
lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela
akademickiego;
4) w okresie pięciu lat bezpośrednio przed powierzeniem
stanowiska dyrektora uzyskał
co najmniej dobrą ocenę pracy w szkole lub placówce, a w przypadku
nauczyciela akademickiego - pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich
czterech lat pracy w szkole wyższej, jeżeli stanowisko dyrektora
obejmuje bezpośrednio po ustaniu zatrudnienia w szkole wyższej, albo
w okresie roku bezpośrednio przed przystąpieniem do konkursu na
stanowisko dyrektora uzyskał pozytywną ocenę dorobku zawodowego;
5) posiada zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań
zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
6) nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76
ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (tekst
jednolity: Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późn. zm.) oraz nie
toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne;
7) nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie oraz nie
toczy się przeciwko niemu postępowanie karne;
8) nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z
dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1
pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r.
o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
(Dz. U. z 2005 r.
Nr 14, poz. 114 z późn. zm.),
a także osoba niebędąca nauczycielem, która spełnia następujące
wymagania:
1) ukończyła studia wyższe magisterskie;
2) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy;
3) posiada wykształcenie i przygotowanie zawodowe odpowiadające
kierunkowi kształcenia
w szkołach, których dotyczy konkurs;
4) ukończyła studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu
zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą,
prowadzony zgodnie z przepisami
w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;
5) posiada zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań
zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
6) nie była karana zakazem pełnienia funkcji związanych z
dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31ust. 1 pkt
4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r.
o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
(Dz. U. z 2005 r.
Nr 14, poz. 114 z późn. zm.).
2. Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać:
1) uzasadnienie przystąpienia do konkursu wraz z koncepcją
funkcjonowania i rozwoju Zespołu Szkół Ogólnokształcących w
Pruszkowie;
2) życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w
szczególności
informację o stażu pracy pedagogicznej - w przypadku nauczyciela lub
stażu pracy
dydaktycznej - w przypadku nauczyciela akademickiego;
3) akt nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego
oraz dokumenty
potwierdzające posiadanie wymaganego wykształcenia - w przypadku
osoby będącej
nauczycielem;
4) dyplom ukończenia studiów wyższych oraz dokumenty
potwierdzające posiadanie wymaganego stażu pracy, wykształcenia i
przygotowania zawodowego - w przypadku osoby niebędącej nauczycielem;
5) dyplom ukończenia studiów wyższych lub studiów podyplomowych
z zakresu zarządzania albo zaświadczenie o ukończeniu kursu
kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą;
6) ocenę pracy, o której mowa w § 1 pkt 4 rozporządzenia
Ministra Edukacji Narodowej
i Sportu z dnia 6 maja 2003 r. w sprawie wymagań, jakim powinna
odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko
kierownicze, w poszczególnych typach szkół i placówek (Dz. U. z 2003
r. Nr 89, poz. 826 i Nr 189, poz. 1854);
7) zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych
do wykonywania pracy
na stanowisku kierowniczym;
8) oświadczenie, że kandydat nie był karany karą dyscyplinarną,
o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. -
Karta Nauczyciela (tekst jednolity: Dz. U.
z 2006 r. Nr 97, poz. 674 z późn. zm.) oraz nie toczy się przeciwko
niemu postępowanie dyscyplinarne;
9) oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwo
popełnione umyślnie
oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne;
10) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia
funkcji związanych
z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31ust. 1
pkt 4 ustawy
z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie
dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 14, poz. 114 z
późn. zm.);
11) oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie
swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o
ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r. Nr 101,
poz. 926 z późn. zm.) w celach przeprowadzenia konkursu na
stanowisko dyrektora.
3. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem
zwrotnym i dopiskiem: "Konkurs na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół
Ogólnokształcących w Pruszkowie", w terminie do 14 dni od ukazania
się ogłoszenia na adres: Starostwo Powiatowe
w Pruszkowie, ul. Stanisława Staszica 1, 05 – 800 Pruszków.
Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Zarząd Powiatu
Pruszkowskiego.
O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego
kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
Przeczytaj więcej odpowiedzi