Czytasz wypowiedzi znalezione dla zapytania: Starostwo Powiatowe Trzebnica





Temat: Wrocław-Trzebnica - rozpoczęcie remontu
1 października 2008 roku o godz. 12:00 Dolnośląska Służba Dróg i Kolei
przekazała blisko 20 kilometrowy plac budowy konsorcjum firm Dolkom i
Unitor-B z Wrocławia, które zajmie się modernizacją linii kolejowej
Wrocław Zakrzów - Trzebnica. Będzie to pierwsza linia kolejowa
obsługiwana przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego. Uroczyste
rozpoczęcie inwestycji odbyło się na nieczynnym przejeździe kolejowym
(skrzyżowanie ulic Okulickiego i Komorowskiego) na wrocławskim
Zakrzowie.

W wydarzeniu udział wzięli Marszałek Marek Łapiński, Członek Zarządu
Województwa Zbigniew Szczygieł, Dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i
Kolei Leszek Loch oraz Dyrektor ds. Techniczno - Handlowych Dolkom sp.
z o.o. Ryszard Staszek oraz zaproszeni goście m.in. Marek Długozima,
Burmistrz Trzebnicy i Robert Adach, Starosta Powiatu Trzebnickiego.
Rewitalizowane połączenie stanie się odciążeniem drogi krajowej nr 15
i 5, która na odcinku Wrocław - Trzebnica stanowi jedno z najbardziej
niebezpiecznych miejsc na sieci drogowej województwa. Ponadto
połączenie zapewni sprawny i bezpieczny środek transportu pomiędzy
Wrocławiem a Trzebnicą i zagwarantuje efektywne wykorzystanie
istniejącej infrastruktury transportowej. Połączenie to wzmocni także
transport publiczny w obszarze aglomeracji wrocławskiej, ułatwiając
komunikację mieszkańcom Trzebnicy i stacji pośrednich z Wrocławiem.
Przebudowa jednego kilometra linii kolejowej będzie kosztowała 550 tyś
zł brutto. Całkowity koszt modernizacji linii to ponad 11 mln zł.
Docelowo linia ta będzie eksploatowana przy wykorzystaniu taboru
zakupionego przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego (szynobusy).
Zakładana prędkość konstrukcyjna linii wyniesie 60-70 km/h.

Linia kolejowa Wrocław Zakrzów - Trzebnica została przejęta w 2007
roku przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. Poprzednim
zarządcą linii były Polskie Koleje Państwowe PKP S.A.. Linia jest
nieczynna dla ruchu pasażerskiego od 1991 roku, a dla towarowego od
roku 1999. Ostatni pociąg PKP pojawił się na tej linii w roku 2002 i
był to tzw. pociąg okolicznościowy, którym jechali pielgrzymi do
sanktuarium św. Jadwigi w Trzebnicy.

http://dsdik.wroc.pl/aktualnosci/1-najnowsze/229-rewitalizacja-linii-...

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Do Trzebnicy pociągiem.
http://dsdik.wroc.pl/aktualnosci/1-najnowsze/229-rewitalizacja-linii-...

Rewitalizacja linii kolejowej Wroc aw Zakrz w -Trzebnica rozpocz ta

z dnia: 2008-10-02

Wczoraj, 1 pa dziernika 2008 roku o godz. 12:00 Dolno l ska S u ba Dr g i
Kolei przekaza a blisko 20 kilometrowy plac budowy konsorcjum firm Dolkom i
Unitor-B z Wroc awia, kt re zajmie si modernizacj linii kolejowej Wroc aw
Zakrz w - Trzebnica. B dzie to pierwsza linia kolejowa obs ugiwana przez
Samorz d Wojew dztwa Dolno l skiego. Uroczyste rozpocz cie inwestycji odby o
si na nieczynnym przeje dzie kolejowym (skrzy owanie ulic Okulickiego i
Komorowskiego) na wroc awskim Zakrzowie.

W wydarzeniu udzia wzi li Marsza ek Marek api ski, Cz onek Zarz du
Wojew dztwa Zbigniew Szczygie , Dyrektor Dolno l skiej S u by Dr g i Kolei
Leszek Loch oraz Dyrektor ds. Techniczno - Handlowych Dolkom sp. z o.o.
Ryszard Staszek oraz zaproszeni go cie m.in. Marek D ugozima, Burmistrz
Trzebnicy i Robert Adach, Starosta Powiatu Trzebnickiego. Rewitalizowane
po czenie stanie si odci eniem drogi krajowej nr 15 i 5, kt ra na odcinku
Wroc aw - Trzebnica stanowi jedno z najbardziej niebezpiecznych miejsc na
sieci drogowej wojew dztwa. Ponadto po czenie zapewni sprawny i bezpieczny
rodek transportu pomi dzy Wroc awiem a Trzebnic i zagwarantuje efektywne
wykorzystanie istniej cej infrastruktury transportowej. Po czenie to
wzmocni tak e transport publiczny w obszarze aglomeracji wroc awskiej,
u atwiaj c komunikacj mieszka com Trzebnicy i stacji po rednich z
Wroc awiem.
Przebudowa jednego kilometra linii kolejowej b dzie kosztowa a 550 ty z
brutto. Ca kowity koszt modernizacji linii to ponad 11 mln z . Docelowo
linia ta b dzie eksploatowana przy wykorzystaniu taboru zakupionego przez
Samorz d Wojew dztwa Dolno l skiego (szynobusy). Zak adana pr dko
konstrukcyjna linii wyniesie 60-70 km/h.

Linia kolejowa Wroc aw Zakrz w - Trzebnica zosta a przej ta w 2007 roku
przez Urz d Marsza kowski Wojew dztwa Dolno l skiego. Poprzednim zarz dc
linii by y Polskie Koleje Pa stwowe PKP S.A.. Linia jest nieczynna dla ruchu
pasa erskiego od 1991 roku, a dla towarowego od roku 1999. Ostatni poci g
PKP pojawi si na tej linii w roku 2002 i by to tzw. poci g
okoliczno ciowy, kt rym jechali pielgrzymi do sanktuarium w. Jadwigi w
Trzebnicy.

Przeczytaj więcej odpowiedzi
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aircar.opx.pl