Czytasz wypowiedzi znalezione dla zapytania: Stary Kisielin





Temat: plany stacyyjne
witam

jesli kogos interesuje mam na sprzedaz astepujace plany stacyjne
warszawa rembertow
stacja i bocznica bardo przyłęk
szczecin gumieńce
naftobaza rejowiec poznanski
frankfurt oder
brodnica
góra kamienista
stargard szczecinski
Rzepin RzA, RzB
miedzyrzecz
sulecin
bierawa (chemkol)
naftobaza stawiany
swinoujscie port
pruszkow
opatówek
boguszów gorce zachód
czarnowasy
luban slaski
stara kamienica
rebiszow
stary kisielin
chynow
nowy bierun
gorazdze
gorzow wielkoposlki
brzeg dolny i pcc rokita
port handlowy swinoujscie

pozdrawiam
oferty na ad@maszynista.com

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Nadodrzańska Magistrala Węglowa


Ksieginice - Brzeg dolny (pare lat temu) chodzi o zly stan mostu - szyny
zdemontowano na nim w 2002 roku;
Niedoradz - Stary Kisielin (2002);
Wroblin Glogowski - Brzeg Glogowski (mialo byc w 2003, ale nie wiem czy w
koncu zrealizowano).


Małe sprostowanie
Wroblin Glogowski - Brzeg Glogowski działają cały czas oba tory. Jedynie pod
koniec listopada 2003 przez kilka dni był nieczynny jeden tor, bo coś tam dł
ubali.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Nadodrzanka


Od kilku już lat zamierzam się przejechać całą nadodrzanką z Wrocławia do
samego Szczecina. Jedyna możliwość jest tylko na wakacjach i w dzień to tylko
Czciborem. Wiem, że stan jest fatalny, ale jechał może ktoś w dzień i jakie ma
wrażenia? Jest to ciekawa trasa?


Ja jechałem całą tą linią w wakacje'04, i to jeszcze osobówkami :-) (wyjazd z
Wrocka po 10, z niezłymi skomunikowaniami dalej). Najgorszy prędkościowo jest
odcinek z Czerwieńska do Rzepina(bodajże 40km/h), Chełmek Wołowski- Rudna
Gwizdan ów(30km/h). Poza tym nie jest aż tak źle, chociaż to jest złudne bo
częśc odcinków jest jednotorowa(Księgnice-Brzeg Dolny, Niedoradz - Stary
Kisielin - tor nr 1 nieczynny, Brzeg Dolny- Wołów - na torze nr 1 kiepskie
prędkości). Z kolei najlepsze prędkości są za Wrocławiem i z Rzepina do Kostrzyna.
Ruch towarowy jest w umiarkowanie duży. Np w okolicach Głogowa, Rudnej masz
szansę spotkac Pol-Miedź Trans. Poza tym widziałem jeszcze CTL.
Trasa jest moim zdaniem ciekawa. Polecam przejazd pod głogowską estakadą, szopę
w Czerwieńsku, wysoki nasyp za Kostrzynem, czy sporą elektrowię Dolna Odra(przed
Szczecinem). Ze stacji ciekawe są Głogów i Kostrzyn.  

Pozdrawiam
Błażej Forjasz

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: [pr] Wielki remont szyn na lubuskich liniach
Marcin Rutkowski <marcinrutUSU@poczta.onet.plnapisał(a):


http://miasta.gazeta.pl/zielonagora/1,35161,3720071.html

Wielki remont szyn na lubuskich liniach
Mirosława Dulat
2006-11-05, ostatnia aktualizacja 2006-11-05 19:21
To największa w tym roku inwestycja kolejowa w naszym województwie. Szyny
trzeba wyremontować na odcinku Nowa Sól - Zielona Góra- Rzepin. Naprawa
torów kosztuje 31,4 mln euro
W ub. tygodniu PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały trzy umowy z
wykonawcami
remontów kolejowych. Wśród nich są dwie inwestycje dotyczące województwa
lubuskiego. Największy kontrakt dotyczy fragmentów linii kolejowej na
trasie
Nowa Sól- Zielona Góra- Rzepin. Konkretnie chodzi o dwa odcinki. Jeden to
ponaddziewięciokilometrowy fragment między Niedoradzem a Starym Kisielinem.
Drugi odcinek to dwa tory na trasie Bytnica - Drzeńsko - Kowalów. Tu ma być
wyremontowane ponad 78 km. - Te remonty planowano od dawna. Newralgiczne
punkty, które wymagają odnowienia, w pierwszej kolejności nazywamy
potocznie
"wąskimi gardłami" - mówi Alicja Grochowiak, zastępca dyrektora ds.
eksploatacyjnych Zakładu Linii Kolejowych w Zielonej Górze.


Czy wiadomo już, kiedy rozpoczną się prace na odcinku Niedoradz-Stary
Kisielin?

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Hm..gdzie mogę to znaleźć?
 A że będzie z Zielonej Góry do Nowej Soli 15
 biletów...

To trzeba by otworzyć oprócz istniejących stacji Stary Kisielin i Niedoradz
kolejne przystanki,bo nie można sprzedawać biletów ze szlaku na szlak.... :-)
Proponuję:
1-Zielona Góra Działki
2-Zielona Góra Wiadukt
3-Stary Kisielin Wykonawcza
4-Nowy Kisielin Szosa
5-Racula Wykop
6-Droszków Mijanka (było coś takiego od 1953 do 1957)
7-Ługowo Las
8-Niedoradz Skrzyżowanie
9-Ługi Przy Nasypie
10-Kondradowo Wieś
11-Otyń Za Lasem
12-Nowa Sól Ruiny Przemysłowe

akurat na 15 odcinków :-)

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Wagon tow. Feelrrs - P ESA Bydgoszcz


Gdyby ktoś chciał go obejrzeć to wagonik ten będzię uruchomiony jutro w
godzinach rannych z Dąbrowy Górniczej Towarowej najprawdopodobniej w
planie 47662/3 lub 449662/3 i w KK zmieni plan na 47561


Jesli chodzi o 47662/3 do podaję rozkład dalszy (jest juz 13 więc jedzie):

Wrocław Nadodrze 15:32-15:37 ZD
Głogów 18:40-20:00 ZD
Niedoradz 21:37-21:42
Stary Kisielin 21:54
Czerwieńsk  22:23-3:53 ZT, ZD
Gubin 5:28 WY

Ale czy jedzie akurat ten wagonik to nie wiadomo...

GAcek

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Gagarin z CTL


jechalo to w sobote z Zielonej w kierunku
Stary kisielin. Rail4chem to nie
jest nic POLSKIEGO ? :((


Wlasnie w Zielonej Gorze zdjecie temu zrobil
naczelny szpieg ;) Pewnie jak bedzie mial gotowe
to powiesimy gdzies dla ludu :) Chyba ze nie da :(

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Gagarin z CTL


On Sun, 9 Feb 2003 22:23:11 +0100, "pwlo" <p@tlen.plwrote:
jechalo to w sobote z Zielonej w kierunku
Stary kisielin. Rail4chem to nie
jest nic POLSKIEGO ? :((


Niemiecka firma (prywatna), podobna w sumie do CTL (wlasny tabor,
pociagi itd). Maja pelno nowych elektrowozow...

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Zamknięty tor Świebodzice - Wałbrzych Sz.


Pozatym czas przejazdu 211 z Wrocś awia do Jeleniej jest okropny, do samej
stacji Waś brzych Miasto ~2h 11minut !!


Anioł odezwał się, przejedź się Odrzanką i może przy okazji odkryjesz że to
nie jedyna linia która jest w fatalnym stanie?

I Zaznaczę że jeden odcinek toru był zamknięty. W okolicach Brzegu Dolnego
jest zamknięty od 1994 (coś cisza o tym), a drugi odcinek co był 6 lat
zamknięty (Niedoradz - Stary Kisielin) tez nikt nie piszczał?

Spójrzmy tez na linie Rzeszow - Jasło - tam to jest tragedia.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Odrzanka - Nowości
Odrzanka przyniosła nam nieoczekiwane nowości w rejonie Głogow - Nowa Sól oraz
Niedoradz - St. Kisielin.

Na odcinku Głogów - Nowa Sól na torze nieparzystym obowiązuje od jakiegoś czasu
prędkość 60km/h, wcześniej jeszcze przed wakacjami było 80 km/h od Bytomia
Odrzańskiego aż do samej Nowej Soli.

Druga nowość na odcinku Niedoradz  - Stary Kisielin tor nieparzysty został
zamknięty (od 2-3 lat?) ale i też zostały całkowicie rozkradziona trakcja
elektryczna (byłem zaskoczony), tory są zarośniete jakby nikt nie jezdził od 10
lat!

Polska infrastruktura kolejowa faktycznie posiada normy europejskie :-)

Podziwiam gospodarność PKP PLK - spółka na szóstkę.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: szroty w okolicach Zielonej Gory
Witam!


macie jakies namiary na szroty w okolicach Zielonej Gory - potrzebuje
fotel kierowcy - Fiat Cinq/Seic.


Jest jeden miedzy Racula a Starym Kisielinem.
Jedziesz obwodnica z Zielonej w strone Wroclawia, ale nie skrecasz na
Wroclaw tylko jedziesz prosto, na Stary Kisielin.
Po prawej, za ograniczeniem predkosci do 60 masz zjazd, tam gdzies ok 500m i
widzisz wielki plac zlomu:)
Tam sie pytaj.
Pozdrawiam

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: szroty w okolicach Zielonej Gory
On Tue, 22 Apr 2008 16:25:29 +0200, "wchpikus"


<WCHP@wytnijtoyahoo.comwrote:
Witam!

| macie jakies namiary na szroty w okolicach Zielonej Gory - potrzebuje
| fotel kierowcy - Fiat Cinq/Seic.

Jest jeden miedzy Racula a Starym Kisielinem.
Jedziesz obwodnica z Zielonej w strone Wroclawia, ale nie skrecasz na
Wroclaw tylko jedziesz prosto, na Stary Kisielin.
Po prawej, za ograniczeniem predkosci do 60 masz zjazd, tam gdzies ok 500m i
widzisz wielki plac zlomu:)
Tam sie pytaj.


dotarlem, potwierdzam sa 2 obok siebie - ale "zlomu" do Cin/Seic nie
maja. Mowili cos o Droszkowie na ul. Groszkowej - ADAT. Macie jakies
namiary?

Poza tym bywam w okolicach Sulechowa, Swiebodzina, Kargowej,
Wolsztyna. Moze tu macie jakies namiary?

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Nowe +) - do 19.12.2000r.
Informuje, ze Plus GSM uruchomił nastepujące stacje:

CID:11481 Warszawa (Warszawskie, Mazowieckie)
CID:22550 Gdów (Krakowskie, Małopolskie)
CID:44235 Zakrzewo (Włocławskie, Kujawsko-pomorskie)
CID:33931 Łódź (Łódzkie, Łódzkie)
CID:33775 Sobótka (Kaliskie, Wielkopolskie)
CID:33786 Stary Kisielin (Zielonogórskie, Lubuskie)
CID:33782 Bolków (Jeleniogórskie, Dolnośląskie)
CID:33832 Poznań (Poznańskie, Wielkopolskie)

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: BTS Plusa w Świętnie k. Wolsztyna


| Czy ktoś z grupowiczy wie, czy Plus odpalił już BTS'a w Świętnie k.
| Wolsztyna (wielkopolskie).

Tak, informacja od kolegow z ZG.

| Maszt stoi już od dłuższego czasu, a na mapce Plusa wciąż tam dziura.

Nie tylko tam ;-) Ale u Plusa przeciez wszystko jest najlepiej?


A więc BTS Plusa w Świętnie chodzi już przynajmniej od 9 grudnia bo wtedy to
niedaleko Zielonej Góry wyłapałem go poraz pierwszy. Domyslnie telefon sie
na niego zalogował już Nowym Kisielinie przy TA=50 ( CH 40, CID-a nie
pamiętam ).
Na mapce Plusa jest już zaznaczone Świętno.
Czekamy na Stary Kisielin teraz :))

Pozdrawiam
Marcin Ludwiniak

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Nowe +)
Witam :)

Plus GSM uruchomił następującą stację :

* Stary Kisielin ( w.lubuskie, d.zielonogórskie )

LAC 31003

CH 65 CID 37861
CH   4 CID 37862
CH 61 CID 37863

CI - na razie brak

Pozdrawiam <<|||
Marcin Ludwiniak

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: kompromitacja zielonogórskiej wybiórczej
dlaczego to dlaczego tamto-zielona to wieś:-))))))
Gość portalu: ciekawy napisał(a):

> Ciekawe dlaczego ludzie z Zielonej Góry wyznają zasadę, że lepsze gówno, niż
> brak gówna? To oczywiście w odniesieniu do poziomu najsłynniejszego od
Cigacic
> po Raculę i od Przylepu po Stary Kisielin Uniwersytetu.
kolejny raz trzeźwy jak polski żołnież w iraku-hiro
narazie nienacpany -chyba..........

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Radny Bukiewicz: Gorzów to niegrzeczny bękart
Jabłoński kłamie...
To województwo nie mam sensu, a przynajmniej w duecie z zieloną górą, do TANGA trzeba dwojga, a zielonogórski tancerz ewidentnie woli solówki, przy czym ta solówka negatywnie odbija się na Gorzowie i północnej części województwa! Radny Radziński ma rację sprawdzałem na stronie urzędu marszałkowskiego, marszałek jabłoński i polak „mydlą nam oczy pszczółkami”, tajemnica szybkiego awansu województwa lubuskiego z jednego z ostatnich miejsc na jedno z premiowanych w rankingu Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, kryje się w tym, że dużą część pieniędzy z LRPO i innych programów podzielono pomiędzy różne jednostki zależne od Marszałka, a te znowu wydatkują te środki w zadania zlokalizowane w zielonej lub jej okolicy!!! A później w telewizji trzepoczący uszami jabłoński wciska nam, że stary kisielin to już nie zielona góra, jakby beneficjent uniwersytet zielonogórski był zlokalizowany w Niesulicach, a nie w Zielonej? Ale przebój tego lata to przekazanie 9,5 mln na starówkę w zielonej, gdzie wytyczne dla potencjalnych beneficjentów jasno określają kryteria, które muszą być spełnione aby można było aplikować o środki pomocowe np.: obszar zdegradowany o wysokim bezrobociu, faktycznie centrum zielonej musi być ostro zdegradowane zwłaszcza przez „przemysł”! Pytam się gdzie jest teraz Najwyższa Izba Kontroli, gdzie jest ABW?

MARSZAŁEK KŁAMIE!!!
TYLE ŚRODKÓW z UE DOSTAŁA PÓŁNOC LUBUSKIEGO: 388,5 mln złotych
A TYLE ŚROKÓW z UE DOSTAŁO POŁUDNIE LUBUSKIEGO: 772 mln złotych
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Zielona Góra: Jedzie krytyczna masa na rowerze
A moze na wycieczke rowerowa? Trasa Mrowisko - Stary Kisielin -
Przytok - Zabór - Milsko - Proczki - Zabór jeziorko - Czarna - Nowy
Kisielin
Startujemy o 10:00 rano spod Mrowiska. Zrzuta na zarełko + napoje
15,- - chyba ze chcecie we wlasnym zakresie. Jak zrzutka to do jutra
w klubie na gorze.
Zapraszamy!!!! Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Lubuskiego będziemy bronić zawsze !
Gość portalu: zg napisał(a):

> Z ta propaganda gorzowska o Babimoscie tylko dla politykow moglbys juz skonczyc

no pewnie, ja zawsze latalem i latac bede z Babimostu , buchahaha - tluc sie do
jakiegos wypi..wa skad tylko z olesnymi zielonogorskimi urzedasami mialbym
latac? A gdyby takie gwiazdy lubuskiej polityki jak Wontor, Owoc, Brachmanski,
Zych usiadl kolo mnie? Nie starczylo by mi sicknessbagow na caly lot :-)))

> inwestorow ale ty (zdrajco) nie uznajesz tego bo zalezy ci na biedzie i upadku
> ludzi z woj.Lubuskiego.

Te pieniadze wyrzucone w bloto przez Brtachmanskiego na dotowanie monopolisty
LOTu oczywiscie przyczynia sie do wzrostu lubuskiej potegi :-))) Tobie pacanie z
Zielonej Gory pelnej luksusowych butikow dla panius z tych wszystkich urzedow
zalezy na losie mieszklancow lubuskiego, dobre sobie :-))) Chlopie ty jak 97%
zielonogorzan dalej jak Stary Kisielin czy Swidnica nie znasz wojeodztwa.

Ja zdrajca? Chlopie jakbym mogl zdradzic cos tak obcego dla mieszkajacych poza
Zielona Gora i Gorzowem jak woj. lubuskie. Zachowaj takie teksty dla
zielonogorzan, musicie byc zwarci i gotowi, gdy przyjdzie chwila likwidacji
lubuskiego nie mozecie sie wtedy poryczec. Moze wtedy bedziecie pokladac bomby w
Wroclawiu, jak Baskowie? :-))) Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: "Lubuszanie" nie chcą wam budować basenu :)
> widzisz Ziutku - XXI wiek trwa sobie w najlepsze
> a lubuskie jeszcze nie zwodociągowane nie mówiąc o kanalizie

Przylep, Stary Kisielin, Nowy Kisielin sie kanalizuje. Mozna?
Zaznaczam, ze uzywam twojej argumentacji.

> a wam chce się d...py moczyć - nie wstyd Ci że jakaś starowinka będzie musiała
> wiadrem wodę ze studni czerpać ? a ty będziesz w tym czasie spode czepka młode
> lasie w bikini zaczepiał ?

Rownie dobrze mozesz zadac to pytanie sobie i gorzowianinom czy im nie wstyd, ze
starowinka czerpie wode ze studni, bo oni chca raz na rok posiedziec w ladnym
gmachu z nosem w ksiazce.

Widzisz juz, ze twoje pisanie to takie tylko paplanie? Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: "Lubuszanie" nie chcą wam budować basenu :)
Gość portalu: ziutek napisał(a):
> Przylep, Stary Kisielin, Nowy Kisielin sie kanalizuje. Mozna?

wiesz że to ciągle powiat zielonogórski? wyściubiłeś kiedyś nos
poza ?

> Rownie dobrze mozesz zadac to pytanie sobie i gorzowianinom czy im
nie wstyd, z
> e
> starowinka czerpie wode ze studni, bo oni chca raz na rok
posiedziec w ladnym
> gmachu z nosem w ksiazce.

nie widzisz impotencie umysłowy róznicy?
to idź własnie do biblioteki - może ksiązki cie wyleczą

biblioteka rozwija umysł, basen cieszy du...pę Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Decyzja radnych: wycinamy las pod inwestycje
Ale czy zgoda na przyłączenie nie musi być obustronna? Bo jeśli tak, to miasto stoi na przegranej pozycji, gdyż taki wójt, który nie chce stracić stołka, zorganizuje zebranie wioskowe i naopowiada nieświadomym ludziom, jakie to niekorzystne będzie przyłączenie. Przekona ludzi z wiosek, zrobią "głosowanie" i nici z połączenia. :-/

PS. Też byłbym za przyłączeniem wiosek. Niektóre już stykają się tablicami z Zieloną Górą (vide Przylep, Stary Kisielin, Racula). Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: trasy rowerowe po ZG i w okolicy - co polecacie?
1. Trasa ze wzgorz piastowskich na Ochle, zaczyna sie przy odkrytym basenie za
wzgorzami a konczy niedaleko skansenu w Ochli. Powrot mozna urzadzic sobie przez
Wilkanowo - wracajac za stadnina koni nie nalezy skrecac w prawo, ale trzeba
pojechac prosto (UWAGA: jeden z bardziej ekstremalnych podjazdow w okolicy, moze
nie stromy, ale strasznie dlugi). Potem trzeba pojechac na drugi koniec
Wilkanowa, wjechac w las i wyjezdza sie na glinianki, ale ciezko mi to wyjasnic.

2. Niebieski szlak, on prowadzi na wschod poprzez lesniczowke Stary Kisielin do
gminy Zabor (nie dojechalem do konca). Trudno mi powiedziec, gdzie on sie
zaczyna, idzie jakos do niego dojechac jesli pojedziesz Wyspianskiego i potem w
strone ogrodkow dzialkowych - musisz przejechac na druga strone torow kolejowych.

3. Droga do Slone - jedziesz trasa rowerowa przez Wojska Polskiego, zanim
dojedziesz do przejazdu kolejwego przed Osiedlem Lesnym jest zjazd do lasu (taka
samochodowa droga na dzialki). Jedziesz caly czas ta droga, az napotkasz tunel
(droga samochodowa idzie gora) i jedziesz pod tym tunelem. Dojedziesz w koncu do
wsi Slone, tam warto skrecic w prawo.

Nie sa to rewelacyjne, przygotowane dla rowerzystow trasy, ale da sie tam
jezdzic. Znam jeszcze pare innych, ale trudno mi je wyjasnic jakos sensownie. Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Likwidacja polaczen pkp od 1.06
Nie masz racji. Na całkowity remont przyjdzie poczekać ale w tej
chwili "odrzanka" jest łatana. Nowe szyny są już na odcinku Stary Kisielin -
Niedoradz a za jakiś czas pojawią się miedzy Rudną a Wrocławiem. Już te
działania spowodują, że podróż do Wrocławia skróci się o godzinę. Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Dziennik Bridget Jones
No wlasnie, chodzilo mi o "All by myself". Cale to ujecie bylo takie...
polskie:)). Laska sie tam ladnie urznela... Na jej miejscu tez bym tak zrobil
(wlasciwie to ja faktycznie tak robie). Tak poza tym to najlepsza "love story
z happy end'em" jaka dotychczas ogladalem (Niech Bog blogoslawi internet i
KaZaA w szczegolnosci). Nie przychodzi mi tylko do glowy jaka piosenke spiewal
Williams w tym filmie...Nota bene mam dobrego przyjaciela w Londynie (Stary
Kisielin rulez), ktory pracuje w pubie w Soho i obslugiwal Robina. Podobno
niezle moze wypic jak na angola. Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Kto mnie przegoni?
Kto mnie przegoni?
Czas 58 minut.
Petla: ZGóra-Jany-Zawada-ZGóra
Wyjazd sprzed biurowca Zastalu ulicą Dolina Zielona, Szwajcarską (obok
schroniska dla psów), przez las aż do brukowanej drogi Stary Kisielin-Jany.
Na skrzyżowaniu w lewo na Jany. Po dojechaniu do asfaltówki w Janach skręcamy
w lewo na Zawadę. W Zawadzie, zaraz za wiaduktem skręcamy w lewo do wioski.
Po dojechaniu do drogi z Cigacic skręcamy w lewo i dalej cały czas prosto do
ZGóry.
Całą trasę można podzielić na 4 etapy, różniące się stopniem trudności.
1) etap to łatwa jazda po asfaltowej ulicy od Zastalu do lasu przy "psiarni",
2) etap, ciężka jazda po piaszczystej, leśnej drodze (wg mnie najtrudniejszy
odcinek), 3) etap, jazda z górki ścieżynką wzdłuż drogi brukowanej do Janów
(odcinek na którym można odpocząć ale trzeba być bardzo skoncentrowanym żeby
nie fiknąć koziołka na nierównej ścieżce) 4)i ostatni etap asfaltówką z Janów
do ZGóry (łatwy technicznie ale z podjazdami pod górę). Trasa na ogół
bezpieczna, jedynie ostatni etap to jazda ruchliwą ulicą z Zawady do ZGóry.

Zachęcam wszystkich miłośników jazdy rowerowej do sprawdzenia swoich sił na
tej trasie. Czekam na Wasze wyniki. 58 minut to nie jest moje ostatnie słowo
:-) Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Blog_trójmiasto
Podłączcie kretyni jeszcze Stary Kisielin i Raculę albo i Zawadę jescze, to
będziecie jeszcze więksi. A poza tym będzie bliżej do satelit owego pożal się
Boże "TRÓJMIASTA" . Muszę ten wasz chory pomysł wysłać na forum gdańskie, to
was śmiechem zabiją. Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Czy Zielona Góra połączy się z gminą???
Witaj Gościu portalu: st.kisielin!

Dzięki, że zabrałeś głos w tej sprawie. Do tej pory z gminy wypowiadał
się "Racula". Połączenie niesie za sobą na pewno wiele plusów i minusów. Z tymi
podatkami to nie do końca jestem pewien czy będą w gminie wyższe. Rok temu
włodarze miasta przedstawiali tabele z różnicami opłat gminy i miasta. Część
opłat jest niższa w gminie część w mieście. W sumie wychodziło po równo.
Samo połączenie jest koniecznością, wiesz na pewno, że wielu mieszkańców
Starego czy Nowego Kisielina pracuje w Zielonej Górze. Praktycznie od dawna
tworzymy jeden organizm. Robimy zakupy w tych samych marketach, pracujemy w
jednym mieście, chodzimy do tych samych kin lub knajp, ale niestety potencjalni
inwestorzy chcą ulokować swoje firmy w granicach miasta ZG. Więc, trzeba
powiększyć miasto, aby inwestor ulokował np. firmę w ZG w Dzielnicy Stary
Kisielin. Większe miasto = więcej inwestycji = więcej miejsc pracy.
Pozdrawiam! Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: romantyczny spacer
forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=73&w=5833695&a=5833695
sporo ciekawych tras, choc troche lakoniczne opisy
az sie zdziwilam ze tyle tego w jednym miejscu

urzad miejski sie chwali
www.zielona-gora.pl/UMZG/index.html?id=158544
tylko lepiej miec ze soba mape, jak czytam te opisy to dla nieznajacych
miasta;) zdecydowanie potrzebna mapa

najlepsza jest 'zielona gora i okolice' - zwykla skladanka ale tak sie musi
nazywac. niestety chyba nie do kupienia.
ja mam zwykla 'zielona gora' - na okladce przewaga zielonego koloru. wazne aby
skala nie byla zbyt duza - ja dziennie raczej nie robie wiecej niz 50-60 km,
takie kolko dookola zielonej - np. przytok - stary kisielin - racula -
drzonkow - kielpin - ochla - wzgorza piastowskie - trasa polnocna - chynow -
zielona

mozliwosci kombinacji sa tysiace, ta powyzej to w sporej czesci asfalt (ale
maly ruch, poza kawalkiem kisielin - zjazd do raculi, na trasie pln jade
chodnikiem), nadaje sie do w miare szybkiej jazdy

a jest rowniez sporo mozliwosci tras lesnych, po prostu trzeba na mapie
posprawdzac i jechac.

szkoda ze juz chyba rower w odstawke na zime idzie, zreszta ten sezon u mnie
marniutki, z powodow niezaleznych

pzdr! i zdaj relacje z wypraw! Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Gdy Zielona Góra połączy się z gminą, to...
Gdy Zielona Góra połączy się z gminą, to...
liczba mieszkańców miasta wzrośnie o 15 100 dusz (i sięgnie około 134 tys.
mieszkańców, bo zielona góra liczy 118 707 dusz wg GUS 2004 r.), a jego
powierzchnia wzrośnie z 5 832 ha o 220 km2 do nie-wiem ile (nie umiem dodac
hektarów do km2), ale granice miasta sięgać będą do takich miejscowości jak:
Barcikowice, Drzonków, Jany (przysiółek Stożne), Jarogniewice, Jeleniów,
Kiełpin, Krępa, Łężyca, Ługowo, Nowy Kisielin, Ochla, Przylep, Racula, Stary
Kisielin, Sucha, Zatonie (przysiółek Marzęcin) i Zawada.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Ekolodzy: trzeba ratować lasy wokół Zielonej Góry
Ekolodzy: trzeba ratować lasy wokół Zielonej Góry
Musimy tutaj rozgraniczyć Las Odrzański, który jest jak by niebyło cudem
natury wykonany jednakże ludzką ręką a terenami pod wycinkę. CIężar projektów,
wizji i środków przeniósłbym własnie do Oderwaldu i tu zainwestował w
infrastrukturę turystyczną i co ważne, żeby ten kawałek wytrzymał napływ
turystów, co tez wiąże się ze środkami na jego ochronę. Patrząc na mapę w
prostokącie lasu Chynów, Zawada, Jany, Stary Kisielin nie ma zbyt wiele
atrakcji, cięzko rowerem przejechać, a wieże widokowe tam to raczej pomyłka.
Znam tereny Zawady, Krępy. To tereny super atrakcyjne turystycznie z
zabytkami, kanałami, Starą Odrą albo skarpą pradoliny w Krępie. Zielonka
gdzieś musi się rozbudować, a lepiej w Spalonym niż na Wzgórzach Piastowskich.
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Nowa Sól ma szansę na komputerową inwestycję
A czemu nie Stary Kisielin?
A czemu nie Stary Kisielin? Przecież tam wagon kasy Urząd
Marszałkowski dał na pseudo Park Technologiczny i niby strefe
przemysłową. Ponad 100 milionów złotych wpakują do lasu a pies z
kulawą nogą tym terenem się nie interesuje. Ot gospodarność lubuska. Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Obwodnica tonie w mroku, bo Kubicki oszczędza
Obwodnica tonie w mroku, bo Kubicki oszczędza
Pan Kubicki nie jest niestety wyjątkiem. Przejeżdżając wieczorem przez podzielonogórski Stary Kisielin ma się wrażenie, że obowiązuje zaciemnienie w oczekiwaniu na nalot. Są to niestety pozorne oszczędności. Skutki społeczne są dużo większe. Ale trzeba spojrzeć nieco dalej, poza swoją kampanię wyborczą - a tego panowie owi nie potrafią... Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Odśnieżanie - znowu kompromitacja
CHODNIKI: Wczoraj, g. 14 - 3 panow odsnieza chodnik przy ul.
Przylesnej (od str. Raculki), wracam, g.16 - panow nie ma, a chodnik
odsniezony na 1/6 dlugosci!!! i tak do dzis, idac chodnikiem
grzezniesz lub wybierasz przejscie ulica. Podobnie chodnik wzdluz
lasu przy szosie Kisielinskiej i wiele, wiele innych.
ULICA: Dzis, ul. Przylesna - w miare odsniezona, ale np. juz jej
przedluzenie - ul. Rumakowa zasniezona, porozjezdzana na maxa, coraz
wezsza,
inna czesc miasta - ul. Powstancow Warszawy - o tej ulicy to od
dobrych kilku lat nikt nie pamieta, nie dosc, ze wciaz jedna strona
zastawiona samochodami, to na pozostalej czesci muldy, muldy, muldy.
I wjazd na te ulice od strony Wyszynskiego to istny koszmar.
To tylko kilka drobnych przykladow, a znalazloby sie ich duzo, duzo
wiecej.
Dzisiejsza noc, g. 2.30 - 3.30, na trasie Stary Kisielin-Podgorna-
Konstytucji-Moniuszki-Wyszynskiego-Zacisze-Wojska Polskiego - snieg
sypie od dobrych kilku godzin, ulice biale, a jedyny spychacz, a
wlasciwie dwa-jeden za drugim!!! - tylko na Prostej, na Zaciszu.
Jestem oburzony takim faktem, bo gdy jade samochodem, to nie dosc ze
musze uwazac, by nie wpasc w poslizg, to w dodatku musze uwazac i
omijac pieszych, ktorym pozostaje wylacznie isc ulica, bo chodniki
wolaja o pomste (z wyjatkiem nielicznych, o ktore dbaja jedynie
poszczegolni wlasciciele prywatnych posesji, czy tylko ONI musza
zawsze miec na to czas?)!!!
Pan prezydent i jego najblizsi widocznie poruszaja sie tylko
samochodem, nie pieszo!!! Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Czy Zielona Góra wchłonie 17 okolicznych wsi?
Czy Zielona Góra wchłonie 17 okolicznych wsi?
Jeżeli Zielona Góra ma się rozwijac, a taka jest wola wladz i
mieszkanców, musi zdobywać coraz więcej niowych terenow pod
wszelakie inwestycje, nie tylko fabryki. W przeciwnym razie zacznie
się cofać i tracić na zanczeniu w każdej dziedzinie. Jeżeli nie ma
zgodzy trzena szykać kompromisu. Może nim być na początek
przyłączenie do Zielonej Góry najbliższych wsi, ktore już
praktycznie są z miastem połączone, tak jak Przylep, Racula, Stary
Kisielin i na ich przykładzie sprawdzić jak ten nowy organizm
administracyjny będzie się sprawdzał w praktyce. Mieszkańcy tych
wuiosek moga być w przyszlości orędownikami lub przeciwnikami
połączenia.
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Kolejowe "wąskie gardła" w Lubuskiem
Smiechu Warte
Te "osiagniecia" w lubuskim sa smiechu warte. Co to za statystyki??
Przeciez to tak niewielki fragment ze szok. Odcinek Niedoradz-Stary
Kisielin i to tylko na jednym torze. Wprowadzono predkosc 100km/h
ale zeby nie bylo za dobrze, to w druga strone najpierw spadla
predkosc ze 100km/h na 80km/h. Dzis jedzie sie tam 60km/h. Super,
tak trzymac. Ale sie narobili. Kolejny dowod na to jakie "resztki"
dostaje lubuskie. A jeszcze pamietam jak kilka lat temu mowilo sie
ze Odrzanka pojedziemy z ZG do Wrocka w 2godziny... Tymczasem w
lubuskim nic a nic nie zrobiono (no poza slawnym odcinkiem Niedoradz-
Stary Kisielin) a od Rudnej do Wrocka mimo ze juz na dluzszych
odcinkach nowe tory sa, to i tak sie nie jedzie szybciej.
Troche lepiej jest w strone Rzepina, ale watpie by to byl powod do
dumy...

Linią E20 ze Zbaszynka do Rzepina lubuskie nawet nie ma sie co
szczycic. Nie laczy ona zadnych wiekszych miast w lubuskiem, na jej
trasie jest tylko Swiebodzin, jest to trasa o charakterze
miedzynarodowym ale przelotowym i tak naprawde niewiele ma wspolnego
z lubuskim a jakikolwiek na niej remont nie jest robiony dla
lubuskiego!!! To jest tylko po to by z Warszawy/Poznania dostac sie
jak najszybciej na zachod i spowrotem. Cieszyc sie z tego ze jada
tam prestizowe pociagi miedzynarodowe z predkoscia 160km/h to tak
jak cieszyc sie ze nad Zielona Gora przelatuja samoloty z Warszawy
do Nowego Yorku. Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: uni zielonogorski? to przetrwa? czy nie?
Niestety nie tylko nie chce upadać, ale zawłaszcza środki na Stary Kisielin :(((
www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090205/POWIAT16/844341645 Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Miliard zł. dotacji z Unii na 116 inwestycji!
Grube miliony w błoto
Gość portalu: krzysiek napisał(a):
> To nie jest lista indykatywna tylko plan ROZSZERZENIA listy indykatywnej oprócz
> tego nad czym wszyscy debatujemy jest jeszcze lista indykatywna podstawowa

Masz na myśli dokument z 2 grudnia 2008? Relacja pomiędzy nim, a ostatnio
ogłoszonym planem rozszerzenia listy indykatywnej, to dość tajemnicza sprawa,
gdyż na obu są zadania "Lubuski e-Urząd" czy "Budowa obwodnicy m. Nowy oraz
Stary Kisielin w ciągu drogi woj. Nr 279/282 ( Park przemysłowy)".

Ale dobrze, że przypomniałeś pierwszy dokument, gdyż jest okazja zapytać,
dlaczego - w odróżnieniu od innych projektów - nie zakłada się w nim ani grosza
udziału własnego na "Rozbudowę i modernizację Regionalnego Portu Lotniczego
Zielona Góra w Babimoście" wartą 9,5 mln EU? Skoro tak, nie można mówić, że jest
to projekt dobrze lub choćby należycie przygotowany pod względem formalnym, bo
jaka jest jego merytoryczna wartość, wiemy doskonale. Żadna! - ten tzw. "Port
Lotniczy" nie jest w stanie zebrać pasażerów w liczbie gwarantującej rentowność
choć jednego rejsu dziennie.

Sposób rozdysponowania pieniędzy z LRPO jest więc nie tylko niesprawiedliwy, ale
i wysoce niegospodarny! Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Zielona Góra
Z winem i winobraniem, z amfiteatrem i festiwalem piosenki (wiadomo jakiej),
z "wojną" lubuską (Gorzów Wlkp. kontra ZG), z rodziną, która mieszka naokoło ZG
(Stary Kisielin, Racula, Dżonków, Zabór, Bogaczów, Drożki) a więc z wakacjami,
słońcem i bliskością najpierw NRD a teraz Reichu w całej swej postaci ... Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Nadodrzanka - zamknięto kolejny posterunek
A co z Stary Kisielin - Niedoradz? Ostatnio jak tam byłem to ruch odbywał się
po jednym torze...

Pozdrawiam.Krzysiek.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Gagarin z CTL
jechalo to w sobote z Zielonej w kierunku
Stary kisielin. Rail4chem to nie
jest nic POLSKIEGO ? :((
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Zielona Góra - tor w St. Kisielinie (sobota, 29.06)
Mimo iż wczoraj było na liście, ale jakoś przemknęło niezauważenie dziś
powtarzam info o spotkanku jakie odbędzie się w sobotę 29.06 od 11.00 z
inicjatywy frakcji poznańskiej p.m.s oraz (z tego co wiem) Autocentrum
oraz mojej... ;-)

Miejsce: tor kartingowy w St. Kisielinie k/Z.Góry
Czas: 29.06, proponujemy zebrać się na godz. 11.00
W planie: czasówki na torze, jazdy zręcznościowe pomiędzy pachołkami,
gawędy o bolidach i inne dowolne atrakcje... ;-)))

Dojazd:
od strony Poznania - obwodnicą Z.Góry cały czas prosto (nie zjeżdżać na
Centrum, Żary) aż do zjazdu na Stary Kisielin/Zabór, po zjechaniu z
obwodnicy po ok. 1 km bedzie skrzyżowanie, na którym skręcamy prawo/skos
(na Zabór), przejeżdżamy ok. 800 m, mijamy tory kolejowe pod sobą
(wiadukt) i skręcamy w lewo - od tego miejsca postaram się aby wisiały
znaki kierujące Was we właściwe miejsce, ale nie mogę gwarantować że
długo sie utrzymają... po ok. 400 m będzie jedyna droga odbijająca w
prawo skos i w tą drogę skręcamy (UWAGA! dziurawa nawierzchnia,
uważajcie na podwozie), później jescze dwa zakręty po skosie w prawo i
jesteście na miejscu...

z innych stron: przejazd przez Zieloną Górę w kierunku na Os.Pomorskie i
cały czas prosto aż do wyżej wpomnianego wiaduktu LUB wyjazd na Trasę
Północną (powiedzmy że w kierunku hipermarketu Auchan) w kierunku na
Poznań/Szczecin, wyjazd z miasta, pierwszy zjazd na obwodnicę (chyba
kierunek Wrocław/J.góra), prosto ok. 3 km aż do zjazdu na St.Kisielin i
reszta jak z kierunku Poznania...

W razie zgubienia się lub też innych pytań dzwońcie 0601 986800

pozdrawiam,

  [ [ [ [  Jerry99  ] ] ] ]

  http://www.sport-coupe.pl
e-mail: je@sport-coupe.pl

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: do Redakcji (Sz. Dziawer) - tor
toru stary kisielin nie polecam, tam mozna fajnie polatac wrc albo n-ka ale nie
moto... strasznie dziutawy i nierowny tor! Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: do Redakcji (Sz. Dziawer) - tor
jozku - jest nowa nawierzchnia (Stary Kisielin), tak więc daje rade - zobacz
zdjęcia (link poniżej).
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: tor motocyklowy
STARY KISIELIN, KOLO WROCLAWIA? Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: tor motocyklowy
stary kisielin jak najbardziej - ale to obok zielonej góry ( co nie znaczy, ze
wrocławianie tam nie rzadza - tak, tak - to my krecimy tam najlepsze
czasy!! :D:D )
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Nowy market znowu w okolicy P.Góry
Nowy market znowu w okolicy P.Góry
tiny.pl/t5t7
OBWIESZCZENIE
PREZYDENTA MIASTA WAŁBRZYCHA



W związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i
zagospodarowaniu przestrzennym ( Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717 z
późniejszymi zmianami) Prezydent Miasta Wałbrzycha zawiadamia, że w dniu
2.06.06 r. na wniosek (uzupełniony w dniu 20.06.06 r.) Pana Krzysztofa M.
Jasiaka z Autorskiej Pracowni Projektowej "ATA", z siedzibą przy ul. Fałata 1
w Wałbrzychu, występującego na podstawie upoważnienia Pana Jana
Strzeszyńskiego z Pracowni Projektowej MATRA, z siedzibą przy ul. Pionierów
Lubuskich 110, 66-002 Stary Kisielin, z pełnomocnictwa Inwestora: firmy NETTO
Sp. z o.o., z siedzibą w Motańcu 30, 73-108 Kobylanka, zostało wszczęte
postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o ustaleniu
lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającej na:

przebudowie skrzyżowania ul. Wrocławskiej z ul. Wyszyńskiego w Wałbrzychu
wraz z:
budową dojazdu do istniejącej stacji paliw "STATOIL" i do projektowanego
pawilonu handlowego "NETTO", budową przyłączy: energetycznego, sygnalizacji
świetlnej, oświetlenia ulicznego oraz infrastruktury towarzyszącej (obręb nr
6 i 7 Piaskowa Góra).

Z materiałami dotyczącymi przedmiotowej sprawy można zapoznać się w siedzibie
Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu, ul. Matejki 1, Zespół Planowania
Przestrzennego Działu Gospodarki Przestrzennej i Środowiska Wydziału
Gospodarki Miasta, II piętro pokój nr 33, codziennie od poniedziałku do
piątku w godzinach od 7.30 do 15.30, a we wtorek do 18.oo w terminie od
28.06.06 r. do 12.07.06 r.

Sprawę prowadzi inspektor Zespołu Planowania Przestrzennego - Pani Anna
Skrzętnicka - tel. 074-66-55-249.



Z upoważnienia Prezydenta Miasta Wałbrzycha
Zastępca Naczelnika Wydziału Gospodarki Miasta
Stanisław Rejman




Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Gorzów z szansą na dwóch niemieckich inwestorów
Gorzów z szansą na dwóch niemieckich inwestorów
Ale to Zielona Góra jest skazana na sukces!
Mamy wyższe uczelnie i Stary Kisielin, buahaha, a wy montownie. Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: kompromitacja zielonogórskiej wybiórczej
Ciekawe dlaczego ludzie z Zielonej Góry wyznają zasadę, że lepsze gówno, niż
brak gówna? To oczywiście w odniesieniu do poziomu najsłynniejszego od Cigacic
po Raculę i od Przylepu po Stary Kisielin Uniwersytetu. Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Monitoring alarmów
Jakos nie wierze w ten 1 patrol MUSI (ale oczywiscie moze tak jest?)- przy
alarmach przyjezdzali (MUSI) w ciagu kilku minut... a kawałek mieli (prawie
Stary Kisielin...) Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: trasy wycieczek w okolicach ZG
Fowler 07-08-2002 23:36 zarchiwizowany
Dzisiaj zrobilem koleczko wokol naszej kochanej ZG - lasem do Wilkanowa
pozniej szosa do Swidnicy (odcinek dosc ruchliwy)... tu sie troche pogubilem
(ale wstyd;) probujac wjechac na droge do Ochli, ale udalo sie :) Po Ochli
mamy Kielpin i dalej w lewo, hen hen lesnymi alejkami (asfalt non stop)
dotarlem do Drzonkowa. Grzechem by bylo po tak dlugiej podrozy nie kupic loda
z truskawek i napoju orzezwiajacego (w moim przypadku REDs - orzezwia i nie
uderza do glowy :) oczywiscie najlepiej spozyc to i owo na terenie osrodka
sportowego. Ze byla akurat nauka konnej jazdy posiedzialem na "trybunie" przy
czworoboku.
Z Drzonkowa pojechalem dalej przez Racule i Stary Kisielin kierujac kierownice
lekko w lewo w kierunku ZG :) Uwaga!!! po drodze z Raculi do Kisielina (przed
ostatnim podjazdem, jeszcze nowy asfalt) mamy po prawej stronie pod lasem
atrakcje - STRUSIE - wiecie, te duze ptaszki, na tyle duze ze widac je nawet z
drogi. A wiec jestem juz w Kisielinie, tutaj nieco juz zmeczony (pare gorek po
drodze) - do glowy nie wpadl mi pomysl zeby jechac dalej przez Zawade do ZG.
Kierujac sie z Kisielina na Jany, tuz przed draga z kamieni odbilem w lewo i
po plytach betonowych dojechalem do lasu. Dalej to juz lesna droga dla
wtajemniczonych, po raczej plaskim (w odroznieniu od Szosy Kisielinskiej)
lesnym terenie podazamy do domu - do ZG. Przy niesprzyjajacych wiatrach
(doslownie) mozemy niestety poczuc nieprzyjemny zapach pobliskiej hodowli
zwierzat - prawdopodobnie lisow - nigdy nie mialem na tyle slabego wechu zeby
to sprawdzic :) Jadac caly czas lasem przejezdzamy przez tory, dzialki i...
pojawiamy sie na ulicy Wyspianskiego - jestesmy w domu.
Koniec opowiesci. Acha! Dodam ze cala trasa to niecale 50 km. Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Czy Zielona Góra połączy się z gminą???
Predzej sie zobacza bez stawiania wiez stary Kisielin i Krepa niz miasto sie
polaczy ze wsia. Chytry chlopek zalewski kombinuje coby sie nia narazic radnym
i mysli, ze i tak inwetorzy przyjda do niego predzej czy pózniej. I ma 100%
racje, koncza sie tereny pod domki chyba ze jakis urzednik narwaniec
wymysli: "A po co nam lasy, przeciez to tak fajnie sie wycina, chodza pily,
pachnie tarcica, która bedzie mozna opylic", i jak w tym ruskim kawale za
pieniadze uzyskane ze sprzedazy drewna kupic sadzionki drzew". Cmentarz
wykonczy to miasto. Jak slysze, ze to nie jest problem dla ekipy Ronowicz.
Wlasnie tak zrobi, wytnie 10 hektarów i co tam, to tylko kupa drewna, to sobie
mysle, ze madry czlowiek wlasnie na tym przykladzie pokazalby jak szanuje
wlasna ziemie i uczynil pierwszy krok do znalezienia terenu niezadrzewionego w
okolicach Zielonej Góry. Przeciez nie mozna bezkarnie karczowac kolejnych lasów
pod cmentarze. To takie niegospodarne. A i wójt Gminy wiejskiej móglby cos przy
takiej sytuacji wytargowac. To sa prawdziwe kroki w kierunku powolnego laczenia
a nie gadu, gadu, i polecialo juz 3-4 lata. A gmina wiejska stracila na
podatkach okolo 8 milionów zklotych bo jest do 2007 roku premia " za
polaczenie" w postaci przyznania przez panstwo wyzszych udzialów w podatku PIT.
Wszyscy na tym tracimy a nikt o tym nie mówi. A pózniej wyciaga sie rece o
pomoc a pieniadze doslownie leza na ulicy i trzeba je tylko chciec podniesc.
Aby podniesc temperature rozmów o polaczeniu proponuje wycowac autobusy
podmiejskie lub o 100% co roku podnosic cene. Ciekawe co ludziska wtedy
powiedza wójtowi. Ale w koncu droga wladzo, zacznijcie co robic bo wydaje nam
sie ze albo ubywa wam szarych komórek albo jesteta leniwe. Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Większe miasto?
Tak! ale nie dla wszystkich
prortetm jest połaczenie sie z graniczacymi o centymetr miejscowosciami, najmocniej związanych z miastem, czyli: Przylep, Racula, Stary Kisielin, ew.Drzonków Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Niemiecki ALDI wkracza do Polski
Faktycznie na tak wielkim osiedlu jest tylko Plus. Dziwię się, że nie postawili
tam hipermarketu wszak Pomorskie, Śląskie, Raculka i pobliski Stary Kisielin to
w sumie kilkanaście tysięcy mieszkańców!!! Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Bezrobocie nadal spada
Ř Jesli chodzi o rozwoj ZG to tez jestem tego zdania-b.duze mozliwosci
ale slaba
> str. to brak terenow!!!Jak je pozyskac?
Ř Wg mnie warto rozejrzeć się w koło, może nawet poza granice
administracyjne. Przecież wiadomo, że np. Drzonków, Racula, Stary Kisielin itd.
utożsamiane są blisko w 100% z Zieloną Górą. Nie znam tak szczegółowo
topografii terenów wokół Zielonej Góry, ale Spalony Las z różnica poziomów
dochodzącą do 7-8 metrów (może się mylę?) nie jest najlepszym miejscem do
inwestowania ze względu na olbrzymie koszty związane z niwelacją terenu. Za
mniejsze pieniądze można byłoby uzbroić w miarę płaski i równy teren w
okolicach Zielonej Góry, nawet jeśli nawet miasto miałoby go odkupić. Poważny
inwestor żeby wejść do miasta, stawia wiele warunków. Czym więcej ich uda się
ich spełnić, tym większe szanse jego pozyskania.
Ř spalony las na dlugo nie wystarczy a i
> teraz nie jest atrakcyjny dla inwestorow!!
> Tak wiec pytanie co robic? Jak uscislac wspólprace miedzy ZG,NS a Sul???
Ř Myślę, że ta współpraca zaczyna się układać coraz lepiej. Chodzi o
wspólne działania. Ważna też jest analiza potencjałów, żeby jak najmniej
konkurować, a jak najwięcej się wzajemnie uzupełniać.
Ř Czy ZG
>
> powinna sie laczyc z cala gmina czy tylko z niektorymi miejscowosciami i jak
> zmobilizowac do tego naszych nierobow???
Ř To delikatny temat, w który nie wypada mi ingerować, ale bez wątpienia
trzeba bardzo, bardzo ściśle współpracować przede wszystkim z Gminą Zielona
Góra i dla dobra mieszkańców szukać najlepszego rozwiązania.
Ř Czy Vadim bedzie kandydowal na
> prezydenta ZG?? bo przeciez moze,zaplecze polityczne sie znajdzie!!!A
poparcie
> juz jest:)
Nie będę kandydował na prezydenta ZG, choć jestem bardzo, bardzo z Zieloną Górą
związany. Powód jest prosty. Uważam siebie za człowieka honoru. Podjąłem się
bardzo trudnego zadania wydźwignięcia z kryzysu Nową Sól i muszę dokończyć to
co zacząłem. Nie chodzi o stołki, przywileje, zaszczyty czy choćby prestiż,
który w Zielonej Górze jest nieporównywalny. Chodzi o to, żeby osiągnąć cel, a
i myślę, że i w interesie Zielonej Góry jest to, żeby jej najbliższy sąsiad też
był silny. Dlatego wydźwigając z totalnego kryzysu moje miasto, myślę że w
jakiś sposób pomagam też i Zielonej Górze. Oba miasta są mi bardzo bliskie.
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Powiększajcie Zieloną Górę :)
Przylep i Stary Kisielin do ZG
Zdecydowanie na poczatke powinny zostac właczone te dwie miejscowosci, leza one juz praktycznie w granicach miasta, wczesniej czy pozneij zostana wlaczone d oZielonej Gory,,
lepiej wczesniej Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: gdzie kupujecie kwiaty balkonowe w tym sezonie ?
Stary Kisielin, troche taniej niż w Wilkanowie, duzy wybór i pani jeszcze
dokłada za darmo, jeśli bierzesz dużo. Polecam Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Niech PKP się wstydzą: To była koszmarna podróż
A po co poznaciacy mają jeździć do Berlina? Kto ich tam chce??? To
dzięki poznaniakom (tam się mieści Okręgowa Dyrekcja Kolei, której
Zielona Góra podlega)mamy dziś "przyjemność" jazdy po Odrzance 2
razy dłużej niż przed laty.
Uzasadnienie: Znaczną większość pociągów towarowych poznaniacy na
trasie od Wrocławia do Szczecina przesunęli na Odrzankę, odciążając
swój region. Wszystkie ciężkie pociągi towarowe, jadące pod górę
(choćby odcinek: Niedoradz - Stary Kisielin), jechały bez
tzw. "popychu" - bo oszczędniej (nie trzeba wysłać drugiej
lokomotywy, nie trzeba zapłacić drugiemu maszyniście) - przecież to
same oszczędności!!! Tylko, że dzięki tym poznańskim oszczędnościom
mamy zniszczoną Odrzankę (z Rzepina do Zielonej Góry pod koniec lat
80-tych jechało się ok. 50 min., dziś prawie 2 godziny), a remont
kompleksowy (z podniesieniem prędkości na 140-160 km/h) znów
zostanie pewnie odłożony w czasie, bo pyrusy 2 rok remontują swoje
torowiska na stacji. Taniej byłoby spuścić tam jakąś bombkę, zaorać
i wyrównać. To dzięki pyrusom "Wawel" nie jeździ przez Zieloną Górę
(bo chociaż najgorszy odcinek jest między Rudną Gwizdanów, a
Ścinawą, to możnaby jechać od Legnicy na Rudnę i dalej na Głogów,
Zieloną Górę i Rzepin). Po co Zielona Góra (jako miasto akademickie)
ma mieć połączenie bezpośrednie z innymi miastami akademickimi od
Berlina przez Wrocław, Opole, Katowice do Krakowa???? Poznaniakom
wyłącznie chodzi o sprowadzenie naszego miasta do najmniejszej
rangi, ale my się nie dajmy !!!! Niech włączą nas do dyrekcji we
Wrocławiu, tam się coś dzieje!!!! Zielona Góra zawsze należała do
Śląska (historycznie i geograficznie), a nie do żadnej
Wielkopolski!!!! JESTEŚMY ŚLĄZAKAMI !!!! Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Wytniemy połacie lasu, miasto będzie wielkie
Pan Poseł Zychu poczuje z Was dumny, jak tylko zdąży zapoznać się z niniejszą
dyskusją.

Niewątpliwie przyzna rację panu Adamowi Fularzowi i 537 studentom UZ, którzy
wnioskują o objecie ochroną lasów i borów wokół naszego ukochanego miasta.
Uczyni tak nie tylko jako działacz ludowy, przywiązany do koloru zielonego, ale
z powodu przewidywanych komplikacji z odzyskaniem parku przyrodniczo -
krajobrazowego, który w sposób całkowicie nieuprawniony i historycznie
niesłuszny śmie leżeć opodal Kobylej Góry. Trudność polega na tym, że spora jego
część znajduje się w zachodniopomorskim i sięga aż do Barlinka, a z silniejszym
wojewodą Pan Poseł woli nie zadzierać.

Ale dostrzeże też racjonalne jądro w postulacie ktosia, który radzi przyłączyć
do Zielonej Góry gminę o tej samej nazwie. A nawet dwa jądra, gdyż jest to nie
tylko sposób rozwiązania problemu braku terenów pod inwestycje w mieście, ale i
przegonienia pierwszy raz w historii wrażego gorzówka pod względem liczby
mieszkańców.
Wyobrażacie sobie, jak wspaniałe festyny urządzi z tej okazji pan Prezydent
Kubicki, bo akurat to on potrafi?

Jest w tej idei jeszcze jadro trzecie, oczywiście o ile jest to anatomicznie i
filozoficznie możliwe: oddalone zostanie widmo przekupienia przez Jedrzejczaka
mieszkańców gminy obietnicą udostępnienia im miejsc w przedszkolach oraz
wybudowaniem linii tramwajowej Ochla - Przylep przez Stary Kisielin, o czym
czujnie onegdaj doniosłem.

Jestem przekonany, że Pan Poseł Zychu postanowi, że na tę niesłychaną
agresję należy odpowiedzieć zdecydowanym kontratakiem, którego celem będzie nie
tylko dopełnienie sprawiedliwości dziejowej poprzez włączenie do stołecznego
miasta terenów sielskich, ale i Nowej Soli.

Że kierunek się nie zgadza, bo przeciwny do głównego celu natarcia? Tak mogą
sądzić tylko osoby goniące za żywiołami pomniejszego płazu, a nie ponad poziomy
wylatujące, jak nasz Młodzieńczy Parlamentarzysta. Na Południu też kiełkuje
zdrada i żeby zdusić ją w zarodku, potwarca Vadim powinien zostać przykładnie
ukarany.

Pośle Zychu, prowadź do zwycięstwa! Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Nadodrzańska Magistrala Węglowa


Wydaje mi się, że ongiś tak nazwano trasę Wrocław-Szczecin p. Zieloną
Górę,
po jej modernizacji (a ściślej mówiąc odtworzeniu).


Zwana obecnie podobnie Nododrzanka, ale raczej nieoficjalnie.


Mam do Was pytania związane z tą trasą:

1. Kiedy oddano do użytku trasę w całości zmodernizowaną (odtworzony drugi
tor, o ile wiem, to jedynie kilka km. przed Rzepinem pozostało z jednym
torem)?


Wroclaw - Scinawa - Glogow 30.07.1974
Glogow - Czerwiensk 23.12.1983

Obecnie w miedzyczasie doszly dwa (albo i trzy) jednotorowe odcinki:

Ksieginice - Brzeg dolny (pare lat temu) chodzi o zly stan mostu - szyny
zdemontowano na nim w 2002 roku;
Niedoradz - Stary Kisielin (2002);
Wroblin Glogowski - Brzeg Glogowski (mialo byc w 2003, ale nie wiem czy w
koncu zrealizowano).


2. Kiedy zakończono elektryfikację tej trasy?


Wroclaw - Brzeg Dolny 04.03.1982
Brzeg Dolny - Scinawa 22.05.1982
Scinawa - Rudna Gwizdanow - Glogow 29.12.1982
Glogow - Czerwiensk 23.12.1983


oraz niegdyś kursującym na niej pociągiem osobowym w relacji Kraków -
Szczecin (chyba dwie pary):


Rozne byly jego mutacje. Rowniez Krakow - Szczecin - Stargard. Ale miedzy
Wroclawiem a Rudna jezdzil przez Malczyce, Legnice i Lubin.


1. Jakie były godziny odjazdu z Krakowa, "międzylądowania" we Wrocławiu i
przyjazdu do Szczecina (a także w przeciwnym kierunku)?


Rozklad | Wroclaw Gl odj. / Szczecin Gl. przyj.

1969/70 | 1312 / 2247 (z Krakowa o 0738)
1989/90 | 1408 / 2139
1990/92 | 1410 / 2228 (ZTCW skrocono waznosc rozkladu, ale pociag ten jak i
wiele innych pozostal bez zmian)
1991/92 | 1410 / 2228
Lato 93 | 1435 / 2200 (do Stargardu)
Zima 93 | 1435 / 2200 (do Stargardu)
Lato 94 | 1438 / 2156 (do Stargardu)
1994/95 | 1438 / 2218 (do Stargardu)
1995/96 | juz jako Wroclaw - Glogow

Rozklad | Szczecin Gl. odj. / Wroclaw Gl. przyj.

1969/70 | 0706 / 1532 (Krakow Gl: 2012)
1989/90 | 0940 / 1707
1990/92 | 0936 / 1707
1991/92 | 0936 / 1707
Lato 93 | 0945 / 1646 (ze Stargardu)
Zima 93 | 0945 / 1646 (ze Stargardu)
Lato 94 | 0955 / 1644 (ze Stargardu)
1994/95 | 0955 / 1644 (ze Stargardu)
1995/96 | Glogow - Wroclaw


Z góry dziękuję wszystkim, którzy zechcą odpowiedzieć na moje pytania.


Prosze bardzo.


Życzę wszystkim "wolnej drogi", dużo zdrowia, pomyślności w życiu domowym
i
pracy, a przedewszystkim aby PKP stanęły znowu na nogi.


--
Tomasz Korycki
--------------------------
Wrocław <-Lubin
tomaszkorycki...idea.net.pl
gg: 909928 gsm: 502346710

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: ścieżki rowerowe
No tak, szumi woda, szumi las :) Wlasnie sie zorientowalem, ze trudno mi jest
wczuc sie w klimat otaczajacego lasu jesli jade asfaltowa jezdnia, chocby nie
wiem jak waska byla i jak duzo olch bylo przy niej.

Dzisiaj zrobilem koleczko wokol naszej kochanej ZG - lasem do Wilkanowa
pozniej szosa do Swidnicy (odcinek dosc ruchliwy)... tu sie troche pogubilem
(ale wstyd;) probujac wjechac na droge do Ochli, ale udalo sie :) Po Ochli
mamy Kielpin i dalej w lewo, hen hen lesnymi alejkami (asfalt non stop)
dotarlem do Drzonkowa. Grzechem by bylo po tak dlugiej podrozy nie kupic loda
z truskawek i napoju orzezwiajacego (w moim przypadku REDs - orzezwia i nie
uderza do glowy :) oczywiscie najlepiej spozyc to i owo na terenie osrodka
sportowego. Ze byla akurat nauka konnej jazdy posiedzialem na "trybunie" przy
czworoboku.

W tym miejscu polecam wszystkim lubiacym aktywny wypoczynek jazde konna - a
wiec wszystkim rowerzystom :) Zauwazyliscie ile jest w okolicy (Raculka,
Drzonkow, Ochla, Przylep) a nawet w samej Zielonce (na Zaciszu) osrodkow
jezdzieckich? Chyba warto ten fakt wykorzystac? :) Ja wykorzystalem, i od
pewnego czasu calkiem niezle sobie radze - czyt.: nie spadam z siodla ;)

Wracam do wycieczki rowerowej.
Z Drzonkowa pojechalem dalej przez Racule i Stary Kisielin kierujac kierownice
lekko w lewo w kierunku ZG :) Uwaga!!! po drodze z Raculi do Kisielina (przed
ostatnim podjazdem, jeszcze nowy asfalt) mamy po prawej stronie pod lasem
atrakcje - STRUSIE - wiecie, te duze ptaszki, na tyle duze ze widac je nawet z
drogi. A wiec jestem juz w Kisielinie, tutaj nieco juz zmeczony (pare gorek po
drodze) - do glowy nie wpadl mi pomysl zeby jechac dalej przez Zawade do ZG.

Kierujac sie z Kisielina na Jany, tuz przed draga z kamieni odbilem w lewo i
po plytach betonowych dojechalem do lasu. Dalej to juz lesna droga dla
wtajemniczonych, po raczej plaskim (w odroznieniu od Szosy Kisielinskiej)
lesnym terenie podazamy do domu - do ZG. Przy niesprzyjajacych wiatrach
(doslownie) mozemy niestety poczuc nieprzyjemny zapach pobliskiej hodowli
zwierzat - prawdopodobnie lisow - nigdy nie mialem na tyle slabego wechu zeby
to sprawdzic :) Jadac caly czas lasem przejezdzamy przez tory, dzialki i...
pojawiamy sie na ulicy Wyspianskiego - jestesmy w domu.

Koniec opowiesci. Acha! Dodam ze cala trasa to niecale 50 km.

Chcialem jeszcze wypowiedziec sie na temat drog rowerowych i pieszych
chodzacych jak "swiete krowy". Apeluje o odrobine wyrozumialosci dla
tych "intruzow" na naszej drodze :) Pamietacie ile lat jezdzilismy po
chodnikach przeznaczonych dla pieszych? ;) i w sumie tak na dobra sprawe, w
Zielonej Gorze nie mamy drog rowerowych tylko chodniki z polbruku (daliscie
dobry przyklad z lampami hehe) a znaki "droga dla rowerow" i inne oznaczenia
pojawily sie jakby przy okazji ;)

Pozdrawiam
Fowler Zielona Gora :) Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Koleowa 8-ka - krok naprzod
Koleowa 8-ka - krok naprzod
www.rynek-kolejowy.pl/9026/Podpisanie+kolejnej+umowy+w+ramach+projektu+%
22Poprawa+stanu+infrastruktury+kolejowej+w+Polsce%26%238221%3B.htm


Podpisanie kolejnej umowy w ramach projektu "Poprawa stanu
infrastruktury kolejowej w Polsce”


23 lipca 2008 r. w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
zostanie podpisana umowa ISPA/FS 2001/PL/16/P/PT/015-14, której
przedmiotem jest kontynuacja nadzoru inwestorskiego nad robotami
wraz z zakonczeniem i rozliczeniem projektu. Zamówienie dotyczy
projektu na “Poprawe stanu infrastruktury kolejowej w Polsce”
ISPA/FS 2001/PL/16/P/PT/015. Wykonawcą umowy bedzie firma Mott
MacDonald Ltd Zjednoczone Królestwo reprezentowana przez Oddział w
Polsce.
Celem projektu „Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w Polsce”
jest przywrócenie sprawnosci technicznej zużytych i
wyeksploatowanych elementów infrastruktury na wybranych liniach
kolejowych. Oznacza to realizacje robót w standardach technicznych i
jakosciowych wynikajacych z kategorii poszczególnych linii
kolejowych i obowiazujacych na nich predkosci rozkładowych.
Wszystkie linie, na których znajduja sie lokalizacje zakwalifikowane
do projektu znajduja sie w sieci TINA, czesc z nich objeta jest
umowami AGC, AGTC lub stanowi polskie czesci paneuropejskich
korytarzy transportowych.
Wartosc umowy 1 410 000,00 euro netto
Wartosc nadzorowanych robót w ramach tej umowy wynosi 58 644 700,00
euro
Projekt obejmuje roboty budowlane na nastepujacych liniach
kolejowych:
nr 1 Warszawa Centralna Katowice,
nr 3 Warszawa Zachodnia Kunowice (E 20),
nr 8 Warszawa Zachodnia Kraków Główny Osobowy,
nr 91 Kraków Główny Osobowy Medyka (E 30),
nr 131 Chorzów Batory Tczew (CE 65),
nr 139 Katowice Zwardon (E 65),
nr 271 Wrocław Główny Poznan (E 59),
nr 273 Wrocław Główny Szczecin (CE59),

Zakres robót podstawowych przedstawia sie nastepujaco:
! naprawa 313,767 km nawierzchni kolejowej
! wymiana 23,174 kmszyn obrabianych cieplnie
! naprawa 5,780 km podtorza
! naprawa 27 obiektów in¿ynieryjnych
! wymiana 47 rozjazdów .
! przebudowa 43,260 tkm sieci trakcyjnej
! zabudowa samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na17 przejazdach.


Roboty objete projektem wykonywane sa przy zało¿eniu zachowania
istniejacej geometrii torów i nie zajmowania terenów le¿acych poza
pasem wywłaszczenia PKP S.A.
W ramach przygotowania przedsiewziecia do realizacji przeprowadzono
procedury przetargowe na wybór In¿yniera, który zarzadza realizacja
i sprawuje nadzór wymagany procedurami ISPA/FS oraz na wybór
Konsultanta, który przygotował dokumentacje przetargowa.

Zakonczenie realizacji projektu nastapi 31 grudnia 2009 r.
Rozliczenie projektu nastapi do 28 lutego 2010 r.

Efektem wykonania przedmiotowych robót w projekcie bedzie:
- zwiekszenie bezpieczenstwa ruchu pociagów,
- zwiekszenie punktualnosci i niezawodnosci przewozów pasa¿erskich i
towarowych (likwidacja 133
ograniczen predkosci)
- łaczne skrócenie czasu przejazdu pociagów o 224,6 min,
- poprawa bezpieczenstwa na przejazdach kolejowych,
- poprawa stanu srodowiska poprzez zmniejszenie emisji hałasu, drgan
i warunków samooczyszczania w
rowach odwadniajacych.
- przywrócenie ruch pociagów po torze nr 1 długosci 9,274 km linia
nr 273, szlak Niedoradz - Stary Kisielin
(zamkniety ze wzgledu na zły stan infrastruktury).

Całkowita wartosc projektu - 175 920 000,0 euro
Koszty kwalifikowane- 151 500 000,0 euro
w tym:
- srodki UE - 113 625 000,0 euro
- srodki bud¿etowe - 37 875 000,0 euro
Termin ważnosci MF - 31 grudnia 2009 r.


Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Miliard zł. dotacji z Unii na 116 inwestycji!
No to popatrzmy teraz, ile łyknie Zielona Góra, prezydent której uchodzi za
nieudacznika w porównaniu z naszym:

Priorytet I. Rozwój infrastruktury wzmacniającej konkurencyjność regionu -
łączny koszt całkowity: 549,10 mln zł; łącznie dofinansowanie: 443,92 mln zł

9. Modernizacja dwóch wiaduktów na ul. Sulechowskiej na odcinku od ul.
Stanisława Wyspiańskiego do ul. Towarowej wraz z ul. Sulechowską do ul. Trasa
Północna - 13,99 mln zł (9,79 mln zł) 2009-2010 Miasto Zielona Góra
10. Przebudowa ul. Jędrzychowskiej w Zielonej Górze 23,05 mln zł (16,13 mln zł)
2009-2010 Miasto Zielona Góra
22. Budowa obwodnicy m. Nowy oraz Stary Kisielin w ciągu drogi woj. nr 279/282
(Park Technologiczny) 38,5 mln zł (32,73 mln zł) 2010-2012 Zarząd Dróg
Wojewódzkich w Zielonej Górze

Zielona Góra otrzyma 58,65 mln zł, czyli 13,21% całej puli na priorytet I

Priorytet II. Stymulowanie wzrostu inwestycji w przedsiębiorstwach i wzmocnienie
potencjału innowacyjnego - łączny koszt całkowity: 153,62 mln zł; łącznie
dofinansowanie: 130,59 mln zł

45. Park Naukowo Technologiczny UZ. Centrum Budownictwa Zrównoważonego i Energii
21,62 mln zł (18,38 mln zł) 2009-2012 Uniwersytet Zielonogórski
46. Park Naukowo Technologiczny UZ. Centrum Innowacji – „Technologie dla zdrowia
człowieka” 23,3 mln zł (19,81 mln zł) 2009-2012 Uniwersytet Zielonogórski
47. Park Naukowo Technologiczny UZ. Centrum Technologii Informatycznych 8 mln zł
(6,8 mln zł) 2009-2012 Uniwersytet Zielonogórski
50. Centrum logistyczne parku Naukowo - Technologicznego i Platformy na rzecz
nauki i gospodarki 8,15 mln zł (6,93 mln zł) 2009-2010 Uniwersytet Zielonogórski
51. Uzbrojenie Lubuskiego Parku Przemysłowego 14,9 mln zł (12,67 mln zł)
2010-2011 Zielonogórski Zakład Wodociągów i Kanalizacji

Zielona Góra otrzyma 64,59 mln zł, czyli 49,46% całej puli na priorytet II

Priorytet III. Ochrona i zarządzanie zasobami środowiska przyrodniczego - łączny
koszt całkowity: 173,11 mln zł; łącznie dofinansowanie: 109,00 mln zł

66. Termomodernizacja gmachu głównego WiMBP im. C. Norwida 11,49 mln zł (5,75
mln zł) 2009 Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. C. Norwida w Zielonej
Górze

Zielona Góra otrzyma 5,75 mln zł, czyli 5,27% całej puli na priorytet III

Priorytet IV. Rozwój i modernizacja infrastruktury społecznej - łączny koszt
całkowity: 306,71 mln zł; łącznie dofinansowanie: 200,47 mln zł

79. Zakup tomografu komputerowego dla Zakładu Diagnostyki Obrazowej Szpitala
Wojewódzkiego SP ZOZ w Zielonej Górze 4,05 mln zł (3,44 mln zł) 2009 Szpital
Wojewódzki SP ZOZ w Zielonej Górze
80. Utworzenie Lubuskiego Ośrodka Neurochirurgii i Neurotraumatologii 13,87 mln
zł (8,42 mln zł) 2007-2009 Szpital Wojewódzki SP ZOZ w Zielonej Górze
84. Modernizacja bazy edukacyjnej na potrzeby rozwoju innowacyjnych kierunków
kształcenia w województwie lubuskim 1 mln zł (0,85 mln zł) 2009 Medyczne Studium
Zawodowe w Zielonej Górze
85. Modernizacja i rozbudowa centrum multimedialnego na potrzeby doskonalenia
nauczycieli województwa lubuskiego 1 mln zł (0,85 mln zł) 2009-2010 Ośrodek
Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze
88. Budowa Biblioteki Uniwersytetu Zielonogórskiego - Etap I 45 mln zł (38,25
mln zł) 2010-2012 Uniwersytet Zielonogórski
89. Przebudowa i modernizacja budynku Domu Studenta „WCZEŚNIAK” 22,45 mln zł
(17,96 mln zł) 2008-2010 Uniwersytet Zielonogórski
92. Przebudowa, adaptacja i doposażenie budynku dydaktycznego przy Placu
Słowiańskim 9 w Zielonej Górze 3,9 mln zł (1,95 mln zł) 2008-2009 Zachodnia
Wyższa Szkoła Handlu i Finansów Międzynarodowych im. Jana Pawła II, Zielona Góra

Zielona Góra otrzyma 71,72 mln zł, czyli 35,77% całej puli na priorytet IV

Priorytet V. Rozwój i modernizacja infrastruktury turystycznej i kulturowej -
łączny koszt całkowity: 346,55 mln zł; łącznie dofinansowanie: 146,87 mln zł

108. Modernizacja Lubuskiego Teatru w Zielonej Górze 4,6 mln zł (3,91 mln zł)
2009 Lubuski Teatr im. L. Kruczkowskiego w Zielonej
110. Budowa Hali Widowiskowo-Sportowej w Zielonej Górze 62,75 mln zł (31,37 mln
zł) 2008-2010 Miasto Zielona Góra
111. Uzupełnienie krajobrazu kulturowego Dawnej Wsi - translokacja i
rekonstrukcja obiektów architektury na terenie Muzeum w Ochli 5 mln zł (3,12 mln
zł) 2008-2011 Muzeum Etnograficzne w Zielonej Górze z/s w Ochli
113. Modernizacja budynku Muzeum Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze 2,2 mln zł
(1,76 mln zł) 2009 Muzeum Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze
116. Modernizacja kompleksu obiektów: Hotel, Basen Kryty, Sala konferencyjno -
sportowa, Strzelnica, Hala sportowa, oraz wymiana istniejącej sieci cieplnej i
wodociągowej - 5,2 mln zł (2,6 mln zł) 2009-2010 Wojewódzki Ośrodek Sportu i
Rekreacji w Drzonkowie

Zielona Góra otrzyma 42,76 mln zł, czyli 29,11% całej puli na priorytet V

Przypomnę, że na wszystkie 5 priorytetów województwo dysponuje kwotą 1.030,85
mln zł. Z tego Zielona Góra, którą zamieszkuje 11,65% mieszkańców całego
województwa, ma zamiar zgarnąć 243,47 mln zł, czyli 23,62% całej kwoty.
Mówiąc inaczej – udział Zielonej Góry w dotacjach w ramach Indykatywnego Planu
Inwestycyjnego Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013
będzie dwukrotnie wyższy, niż przeciętna dla województwa.

Gorzowa tym razem specjalnie nie possie, ale całą resztę - bezwzględnie. Przeczytaj więcej odpowiedzi
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aircar.opx.pl