Czytasz wypowiedzi znalezione dla zapytania: stawki VAT
Temat: Zliczenie kwot dla danej stawki VAT na raporcie
Pomocy!
Siedze nad tym probleme, ale juz nie wiem co robic. mam przygotowany modul
do tworzenia faktur i wszystko jest ok tylko nie wiem jak zrealizowac
zliczanie kwot dla danej stawki VAT. Na fakturze po liscie wszystkich
zakupionych towarow znajduje sie podsumowanie typu (podane kwoty wziete sa z
sufitu, wiec nie patrzcie na bledy):
Wartosc netto Stawka VAT Kwota VAT Wartosc brutto
RAZEM: 27000 x 2900
29900
w tym 10000 22% 2200
12200
10000 7% 700
10700
700 zwolnione 0
700
Nie wiem jak to zrobic. Zrodlem raportu jest kwerenda obejmujaca: faktura
(dane o fakturze), klienta, typ platnosci, pracownika, odbierajacego oraz
pozycja faktury (nazwa towaru + kwoty). W raporcie dotychczas nie
korzystalem z podraportow.
Czekam na jakas podpowiedz. Dodam tylko, ze w internecie nie znalazlem
przykladowej faktury, ktora by uwzgledniala powyzsze podsumowanie.
Mirro
Temat: Zliczenie kwot dla danej stawki VAT na raporcie
Pomocy!
Siedze nad tym probleme, ale juz nie wiem co robic. mam przygotowany modul
do tworzenia faktur i wszystko jest ok tylko nie wiem jak zrealizowac
zliczanie kwot dla danej stawki VAT. Na fakturze po liscie wszystkich
zakupionych towarow znajduje sie podsumowanie typu (podane kwoty wziete sa
z
sufitu, wiec nie patrzcie na bledy):
Wartosc netto Stawka VAT Kwota VAT Wartosc
brutto
RAZEM: 27000 x 2900
29900
w tym 10000 22% 2200
12200
10000 7% 700
10700
700 zwolnione 0
700
Nie wiem jak to zrobic. Zrodlem raportu jest kwerenda obejmujaca: faktura
(dane o fakturze), klienta, typ platnosci, pracownika, odbierajacego oraz
pozycja faktury (nazwa towaru + kwoty). W raporcie dotychczas nie
korzystalem z podraportow.
To właśnie dobrze się składa, bo masz okazję zastosować podraport (ha ha
ha ) - a tak poważnie.
Zrób sobie podraport na raporcie faktury, oparty na kwerendzie grupującej po
stawce vat.
Coś w rodzaju:
'---------------------------------------------
SELECT t_FakturyPozycje.poz_fak_id, t_FakturyPozycje.poz_VAT AS VAT,
Sum([poz_cena]*[poz_ilosc]) AS Brutto
FROM t_FakturyPozycje
GROUP BY t_FakturyPozycje.poz_fak_id, t_FakturyPozycje.poz_VAT;
'---------------------------------------------
Oczywiście wcześniej musi odbywać się grupowanie po id faktury ponieważ
chcesz mieć wyniki odnoszące się do danej faktury, zresztą i tak musisz mieć
id dla połączenia podraportu.
jerzyn
Temat: Faktura i Faktury Korygujace - help!
Użytkownik "Krzysztof Czuryło" <krzy@poczta.SPAM.onet.KILLER.plnapisał
w wiadomości
Moim zdaniem faktura korygująca to w sumie zwykła faktura.
Księguje się ją tak samo i NIE zastępuje ona błędnej faktury.
To jest po prostu kolejna zaksięgowana faktura.
Różnica jest:
a) w nazwie (słowo "korygująca")
b) musi zawierać numer faktury, do której się odnosi (którą koryguje)
b/1) oraz numer kolejny faktury korygującej
b/2) oraz datę sprzedaży z korygowanej faktury
c) zawiera korygowane pozycje w oryginalnej postaci
d) zawiera słowo KOREKTA i ZMNIEJSZENIE lub ZWIĘKSZENIE
e) zawiera prawidłowe pozycje - po korekcie
f) zawiera poprawne rozliczenie VAT po korekcie (na plus lub minus)
g) sporządza się dodatkowy rejestr faktur korygujących do FV
e) nieco inne dane zawiera FV korygująca do FV do paragonu fiskalnego w
zależności od tego jak została wystawiona FV do paragonu (od brutto czy od
netto)
Wystarczy zatem dodatkowe pole Tak/Nie oznaczające, że faktura jest
korygująca oraz pole na numer błędnej faktury.
Właściwie wystarczy tylko to drugi, bo jeśli jest puste, to oznacza
zwykłą fakturę.
Faktura korygująca do faktury korygującej niczym się nie różni,
z tym, że w roli faktury pierwotnej/błędnej występuje pierwsza f-ra
korygująca.
Nie wystawia się faktury korygującej do faktury korygującej - tylko drugą
korektę do FV korygowanej
Błędy na fakturach niewpływające na kwoty, stawki VAT, etc.
(np. pomyłka w nazwie, itp.) koryguje się notą korygującą.
Tu się zgadzam zupełnie!
Pozdr,
GB
Temat: Zmiana RecordsetSource w podraporcie w locie.
"Krzysztof Naworyta" <k.nawor@datacomp.com.plwrote in message
4
| a w przypadku raportów kiedy
| Raport "petelnie" zawiera podraport "kształty".
| Podraport "kształty ", ani raport "patelnie" nie ma ustawionego źródła
| rekordów, to jeżeli w zdarzeniu przy starcie formularz "patelnie" ustawi
się
| w module globalnym:
| ...
| Witch CodeContext Object
| .kształty.Form.RecordSource = "tblrondle"
| End With
| ....
| To już nie. Próbowałem różnych cudów I nic.
Wiem, że z raportami są problemy.
Jeden ze sposobów ich obejścia, to oparcie:
1) raportu: na kwerendzie repTmp
2) podraportu: na kwerendzie repTmp_sub
3) przed otwarciem raportu podmienić SQL kwerend
Dim db As Database
Dim qr As QueryDef
Set db=CurrentDb
Set qr=db.QueryDefs("repTmp")
qr.SQL="Select ..."
...
db.QueryDefs.Refrash ' nie zaszkodzi
DoCmd.OpenReport ...
(w trakcie formatowania raportu już chyba nie da się wiele zrobić, poza
sztuczką z filtrem, mało jeszcze przeze mnie rozpoznaną - pytaj Krzyśka
Pozorka, może temat pociągnie)
| Czyżby nie przespana nocka jeszcze trzymała?
tylko bez przechwałek ;-))))
KN
Dzięki za odpowiedź
Rozwiązanie tego problemu jest potzrebne do minimalizowania rozmiarów bazy.
Jest wiele raportów, które zawierają powtarzające się dane (które notabene
przechowywane są w osobnych tabelach w relacji jeden-do- wielu) tak więc np.
pole z numerem konta operacji (z zakładowego planu kont) drukowane na
blankietach wpłat, których jest mnóstwo rodzajów ok. 20. jeżeli zatem
zamiast tworzyć w każdym z 20 raportów osobne pole - można stworzyć
podraport, który będzie podłączony do recordsetu z kontami, a w raporcie
związany nadrzędnym i podrzędnym polem łączącym.
Teraz idąc dalej
Jeżeli takich wartości jak numer konta np. nazwiska, stawki Vat, tytułu
płatności itd. będzie więcej to może je obsłużyć ten sam podraport. A, więc
zamiast stosować odrębne formatki dla tych pól, można powstawiać kolejne
kopię podraportu, pod warunkiem że można będzie podczas otwierania raportu
odpowiednio ustawić źródła danych dla kolejnych jego wystąpień.
Tak, więc nie wiem czy Twoje rozwiązanie umożliwi przez jedną kwerendę
"repTmp_sub" obsługę wielu podraportów?
Włodek
Temat: baza danych - repertorium
Przemyslaw Osmanski pisze:
Grzegorz Gruza pisze:
| Praktyka też pokazuje, że klient zapłaci proporcjonalnie do wielkości
| tego, czego oczekuje. A często też ma z góry określony budżet.
| Zakładając, że nie potrzebuje konfigurowalnych stawek VAT, wykonawca
| ma 2 wyjścia:
| 1. Dać mu je na swój koszt.
| 2. Nie dać mu ich i jak się system rozrośnie rozbudować zastosowane
| wcześniej półśrodki za kasę.
| Ja nie widzę nic złego w podejściu 2.
To zalezy co bylo w specyfikacji. Bo jesli bylo okreslone ze program ma
dzialac dla stawek (i tu wymienione), to rozwiazanie 2 jest prawidlowe.
Jesli natomiast jest to okreslone tak, że program ma działac w oparciu o
aktualne stawki VAT, to w tym momencie rozwiazanie drugie jest niezgodne
ze specyfikacja. I jesli klient bylby na tyle 'kumaty' w tym zakresie,
to bylo by kiepsko...
Ogolnie to jest tak, ze oszczedzisz sobie kilku minut pracy (bo takie
cos jak stawki VAT to osoba pracujaca w danym zagadnieniu ma na pewno
juz opracowane), a wyprodukujesz proteze ktora bedzie dzialala tylko w
danym momencie.
Stawki VAT to powszechny przykład - ale nie wiadomo, czy tak na pewno
dobrze jest rozpracowany, bo nie pamiętam żeby te faktyczne zmiany były.
Zgadzam się z tym, że kilku minut pracy nie warto oszczędzać. Nie
zgadzam się z tym, że w kilka minut więcej jest się stworzyć system z
elastycznymi stawkami VAT w stosunku do systemu bez elastycznych stawek,
bo w kilka minut, to można w głowę się podrapać i poczytać grupy
dyskusyjne:-).
Efekt? W przypadku zmiany stawki VAT - program
niedostosowany do realiów, niekonfigurowalny, klient niezadowolony itp.
Warto? IMHO nie.
Nie wiem, czy kolega pamięta problem roku 2000. Klienci mówili, że w
2000 roku to oni już będą mieli całkiem nowe systemy. Życie
zweryfikowało tę prawdę. I co - winni tu są analitycy czy programiści,
bo nie przewidzieli, że klient nie wymieni swego systemu do 2000 roku?
Pozdrawiam
Temat: Wydruk faktury z podzialem na strony
Stanley P wrote:
Witam,
Pytanie nieco off-topic.
Jest sobie raport drukujacy typowa fakture - sprzedawca, nabywca,
kolejne pozycje sprzedanych towarow/uslug itp., pod spodem podsumowania.
W momencie wprowadzania coraz wiekszej ilosci pozycji, podsumowania
zaczynaja byc powolutku "wypychane" na kolejna strone (zakladam, ze
rzecz sie dzieje na pojedynczych kartkach). Moze zobrazuje:
<podsumowania
W tym: VAT %
22
7 <- koniec kartki
<nastepna strona
0 <- wyglada troche
zw <- glupio... sadze, ze niedopuszczalne
Czy w powyzszym przypapadku, sekcja podsumowan powinna byc przeniesiona
w _calosci_ na nastepna strone? Czy sa jakies ogolne zasady, zwyczajowe
albo przewidzine prawem (w Kodeksie Cywilnym, Karnym ;-) podzialu
wydruku faktur na strony? (np. wraz z odpowiednimi komentarzami "faktura
nr..., ciag dalszy ze strony ...")
Pozdrawiam -
Stanley
Nie ma regul az tak szczegolowych. Poszczegolne strony faktury musza byc
numerowane w sposob ciagly, a poszczegolne elementy faktury musza
wystepowac w okreslonej kolejnosci (glowka, tabela, stawki vat,
podpisy,...). Jesli tabela ma wiecej niz jedna strone to musza
wystepowac sumy "do przeniesienia" / "z przeniesienia". Dla zwiekszenia
przejrzystosci faktur warto natomiast na kazdej stronie umieszczac pelna
glowke faktury i cale podsumowanie drukowac na jednej stronie (bez
podzialu jak pokazales). Radzilbym udac sie z tym pytaniem do biura
rachunkowego (konsultacyjnego) i poprosic o interpretacje. Zaplacisz ale
bedziesz mial rzeczowo z podaniem nr dziennikow ustaw, itp, itd. Urzedy
skarbowe nie musza juz odpowiadac na takie pytania, a wszelkie dobre
rady (z ta wlacznie) sa tylko dobrymi radami. "Nieznajomosc prawa nie
jest okolicznoscia lagodzaca" - wiedzieli juz o tym starozytni rzymianie
:)
Temat: Kody VAT do drukarki fiskalnej Posnet
Witam,
Nie znalazlem zadnej trafniejszej grupy, wiec tu zapytam.
Czy ktos z Was zna kody VAT (A, B, C...) i odpowiadajace im stawki VAT na
drukarkach fiskalnych Posnet? Z góry dzięki za informację na ten temat. Czy
model drukarki Posnet ma tu znaczenie?
Temat: Kody VAT do drukarki fiskalnej Posnet
Moze warto dodac wybiegajac dalej ze w protokole transmisji
do drukarek fiskalnych jest funkcja ktora zwraca zaprogramowane
stawki vat w urzadzeniu fisklanym.
Darek
Temat: co i jak z tym podatkiem [NTG?]
Nie wiem, czy stanęło na tym, na czym miało stanąć z VATem na
licencje, ale:
PIIT błagała rząd o wprowadzenie jednolitej stawki VAT na licencje na
oprogramowanie komputerowe. Pewnie nie dlatego, że tak się bardziej
opłaci,
na pewno się nie opłaci, bo przecież inni się biją o to by sprzedawać z
mniejszym vat-em
byli importerzy VATujący jedynie nośniki.
zgodnie z prawem, prawdopodobnie niezgodne z nim było fakturowanie
wdrożenia jako sprzedaż licencji
Główny powód to fakt, że do niektórych dużych firm softwareowych
dobrał się
fiskus rządając gigantycznych kar za sprzedaż licencji z null VATem.
Skoro
teraz jest 22% to przed poprawką musiało być inaczej i naczelna
pijawka RP
będzie musiała odpuścić te kilka/kilkadziesiąt baniek kary.
sprawa i tak była wygrana a parę firm przez te decyzje (odwoływać możesz
się po zapłaceniu kary) stanęło na krawędzi bankructwa lub wręcz padło,
urzędnik dostawał premię, US sprawę przegrywał, zwracał karę z odsetkami
a co ciekawsze urzędnik nie musiał zwracać premii ani nie ponosił żadnej
odpowiedzialności - teraz zapewne urzędnicy nie będą takich numerów
robić, bo z tego co ostatnio mi się obiło o uszy odpowiedzialność
urzędniczą wprowadzono
Prawdę powiedziawszy to IMO stracą na tym indywidualni odbiorcy,
którzy
mogli kupować programy przez inet bez dodatkowej ingerencji fi(s)kusa.
W
świetle nowych przepisów plugin do PS kupiony za $100 powinien zostać
owatowany. Niezgłoszenie się do us to naruszenie ustawy
karno-skarbowej...
tak to już vat-em jest, że płaci ostatni w łańcuszku, ten, który nie
może sobie tego podatku odliczyć - ostatnio wyszło, że w tym gronie
znajdzie się telewizja publiczna, która będzie musiała wybulić rocznie
sporą sumkę na vat'e i nie będzie mogła tego odliczać co oznacza ni
mniej ni więcej tylko pogorszenie oferty programowej
dziurę trzeba łatać, ale czy kosztem rozwoju ? nie podniesie się też
poziom legalności oprogramowania u kowalskiego, zwiększą koszty
działania wszystkich firm z oprogramowania korzystających
oj nie prędko będzie lepiej a budżet i tak te pieniądze marnuje
Temat: kasa zza granicy za projekt www
a czy przypadkiem faktura ekportowa nie uprawnia do wystwaienia zerowej stawki VAT?
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: stawki VAT za tłumaczenia
czy ktoś może mi podać stawki VAT za tłumaczenia:
- zwykłe tzn. nieprzysięgłe
- przysięgłe
- przysięgłe dla sądu
Będę wdzięczna za wiadomość.
Ela
Temat: Senat zamiast zero stawki VAT na dostęp do inte...
Senat zamiast zero stawki VAT na dostęp do inte...
Przebrzydly bolszewik. Zalejmy mu skrzynke mailami. Napiszmy do tych
sukinsynow z Sejmu!!! Zeby ich wszystkich szlag trafil!!! Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Cena garażu zależy od stawki VAT
Cena garażu zależy od stawki VAT
www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060307/prawo/prawo_a_16.html Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Zły pomiar domu grozi utratą niższej stawki VAT
Zły pomiar domu grozi utratą niższej stawki VAT
"Zły pomiar domu grozi utratą niższej stawki VAT" - niezwykle
precyzyjny tytuł, który zaprzecza treści artykułu. Zdecydujcie się,
co chcecie napisać!!!!
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: stawki vat za miejsca parkingowe
stawki vat za miejsca parkingowe
Czy ktos może mi wskazać publikacje odnoszące sie do wyroku WSA dotyczącego
stawek VAT za miejsca parkingowe i postojowe. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Trzy różne stawki VAT na książki
Trzy różne stawki VAT na książki
jasne, niech obowiązuje jedna stawka - 22%. jeśli aż tak ci przeszkadzają różne stawki. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Stawki VAT na żywność w Anglii?
Stawki VAT na żywność w Anglii?
Poszukuję informacji o stawkach vat na wędliny i konserwy w Anglii oraz
Irlandii. Jak sprzedawać "niszowe" wędliny na terenie Wysp.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Stawki VAT poznamy w grudniu: Czesi też przeciw...
Stawki VAT poznamy w grudniu: Czesi też przeciw...
Wyższy VAT na książki i już nikt w tym kraju nie będzie czytał.
Staniemy się krajem wtórnych analfabetów, którzy będą się posługiwać wyłącznie
skrótami myślowymi jak w sms-ach.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: MF planuje podwyższyć stawki VAT za połączenie ...
MF planuje podwyższyć stawki VAT za połączenie ...
Nrawo, pani Katarzyno. Ma Pani rację. Dopóki dostęp do netu nie
będzie tańszy, o podwyżce VAT MF może zapomnieć. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Polska inicjatywa w sprawie zerowej stawki VAT ...
Polska inicjatywa w sprawie zerowej stawki VAT ...
W USA nie ma VAT-u, a podatki tego typu sa kilkakrotnie nizsze niz w EU - np.
podatek od sprzedazy to 4% do 8%! Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Po podwyżce stawki VAT nie muszą zdrożeć usługi...
Po podwyżce stawki VAT nie muszą zdrożeć usługi...
chcialem zauwazyc, ze do 28 lutego obowiazywal vat zw. a nie 7%. 7% to jakos
do maja 2004r. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: NIE DLA 22% STAWKI VAT NA INTERNET! PROTEST!
NIE DLA 22% STAWKI VAT NA INTERNET! PROTEST!
Pomimo braku koordynacji poszczególnych pomysłów rządowych dotychczasowe
działania rządu Leszka Millera nie zdołały zepsuć rynku informatycznego. Do
tej pory nie udało się doprowadzić do załamania rynku usług internetowych.
Ten rynek rozwija się wbrew nonszalanckim działaniom państwa.
Aktualnie w Polskim Parlamencie rozpatrywana jest ustawa o informatyzacji
administracji publicznej. To z pewnością krok we właściwym kierunku, chociaż
ustawa, w niezrozumiały sposób pomija obywatela. A obywatel to szczególny,
który będzie stanowił o rozwoju Polski w najbliższych latach. 51%
Internautów w Polsce nie ukończyło 25 roku życia. Większość z nich posiada
wykształcenie wyższe, bądź studiuje. 45% posiada dostęp do Internetu
zaledwie od 12 miesięcy.
Dziś, rząd SLD proponuje, by zlikwidować obniżoną stawkę VAT na dostęp do
Internetu. Jeżeli ten pomysł się powiedzie - stawka VAT będzie wynosiła nie,
jak obecnie 7, a 22%. Lekką ręką, bez podania korzyści dla budżetu, Minister
Finansów, dla bliżej nieokreślonych wpływów, postanowił zahamować rozwój
Internetu w Polsce.
Jednym "kliknięciem" możecie wyrazić sprzeciw. Poniżej znajdziecie adresy e-
mailowe odpowiedzialnych za to ministerstw. Zgodnie z prawem urzędnicy muszą
Wam odpowiedzieć tą samą drogą.
Przyłączcie się do Zorganizowanego Protestu Internautów przeciwko
wprowadzeniu 22% stawki VAT na usługi internetowe.
www.jarmuziewicz.platforma.org/protest.php Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Stawki VAT na żywność w Anglii
Stawki VAT na żywność w Anglii
Poszukuję informacji o stawkach vat na wędliny i konserwy w Anglii. Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: [RS] Fota Info-Tech 2005
NFO-TECH to multimedialny poradnik profesjonalnych warsztatów samochodowych przygotowany na najwyższym światowym poziomie. Program ten znacznie ułatwia i przyspiesza obsługę samochodów.
INFO-TECH zawiera zestaw instrukcji dotyczących napraw i obsługi samochodów osobowych i dostawczych oraz informacje techniczne przedstawione w formie grafiki, tabel i tekstu. Program stanowi zapis informacji o 42 markach, ponad 600 modelach i około 5300 typach samochodów. Program zawiera olbrzymią ilość cennych informacji (rysunków technicznych, schematów, tabel), a posługiwanie się nim jest bardzo proste.
INFO-TECH współpracuje z katalogiem produktów Fota S.A.
Program dostępny jest w dwóch wersjach: cd i on-line.
Obie posiadają te same informacje.
Wersja on-line nie wymaga instalacji i jest częściej aktualizowana niż wersja na CD.Można jej używać jednocześnie na 4 komputerach.
Warsztaty należące do sieci korzystają z INFO-TECH i jego aktualizacji na specjalnych, promocyjnych warunkach.
Info-tech zawartość
Identyfikacja samochodu:
* Położenie tabliczki identyfikacyjnej
* Położenie numeru VIN
* Położenie kodu silnika i skrzyni biegów
Obsługa:
* Zalecane przez producenta samochodu zakresy przeglądów okresowych.
* Instrukcje kasowania przeglądów
* Przeglądy specjalne (sezonowe)
* Całkowity czas trwania przeglądu.
Dane regulacyjne:
* Specyfikacje
* Rysunki
* Dodatkowe instrukcje dla skomplikowanych podzespołów
Dane na temat: podstawowych parametrów silnika, układu zapłonowego, układu paliwowego lub układu sterowania silnikiem; temperatur i ciśnień układu chłodzenia; parametrów elektrycznych; wymiarów elementów ciernych hamulców; geometrii ustawienia kół; pojemności układów i położenia korków; rysunki ułożenia pasków klinowych i wieloklinowych; momenty i kolejności dokręcania śrub.
Rysunki techniczne
* Rysunki złożeniowe i poglądowe
* Momenty dokręcenia
Dane na temat: hamulców, układu kierowniczego, zawieszenia, sprzęgła, przekładni ręcznej, przekładni automatycznej, tablicy rozdzielczej, nadwozia, wymiarów nadwozia, wyposażenia kabiny i wyposażenia zewnętrznego
Układ sterowania silnikiem:
* Schemat instalacji
* Specyfikacje komponentów
* Zdjęcia komponentów
* Przebiegi oscyloskopowe
* Charakterystyki
* Położenie komponentów
* Kody usterek EOBD
* Opis złącz
* Program asystujący przy diagnozie
Czasy napraw:
* Czasy wykonania prac
* Rachunek kosztów
* Stawki VAT
* Możliwość wydruku faktury z opisem czasu pracy, danymi klienta i informacjami na temat samochodu
Schematy instalacji elektrycznej:
* Centralny zamek
* Deska rozdzielcza
* Klimatyzacja
* Elektrycznie podnoszone szyby
* Systemy antykradzeżowe
* Systemy nagłośnienia
Bezpieczniki i przekażniki:
* Opis pełnionej funkcji
* Rysunek przedstawiający położenie
Smary i płyny eksploatacyjne:
* Klasy jakości
* Klasy lepkości
* Pojemności
* Temperatury
Również:
* Instrukcje demontażu i montażu rozrządu oraz całego silnika
* Dane potrzebne do głównego remontu silnika
* Opisy układów ABS i SRS
WERSJA PL
KUNIEC Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: [RS] Fota Info-Tech 2005
NFO-TECH to multimedialny poradnik profesjonalnych warsztatów samochodowych przygotowany na najwyższym światowym poziomie. Program ten znacznie ułatwia i przyspiesza obsługę samochodów.
INFO-TECH zawiera zestaw instrukcji dotyczących napraw i obsługi samochodów osobowych i dostawczych oraz informacje techniczne przedstawione w formie grafiki, tabel i tekstu. Program stanowi zapis informacji o 42 markach, ponad 600 modelach i około 5300 typach samochodów. Program zawiera olbrzymią ilość cennych informacji (rysunków technicznych, schematów, tabel), a posługiwanie się nim jest bardzo proste.
INFO-TECH współpracuje z katalogiem produktów Fota S.A.
Program dostępny jest w dwóch wersjach: cd i on-line.
Obie posiadają te same informacje.
Wersja on-line nie wymaga instalacji i jest częściej aktualizowana niż wersja na CD.Można jej używać jednocześnie na 4 komputerach.
Warsztaty należące do sieci korzystają z INFO-TECH i jego aktualizacji na specjalnych, promocyjnych warunkach.
Info-tech zawartość
Identyfikacja samochodu:
* Położenie tabliczki identyfikacyjnej
* Położenie numeru VIN
* Położenie kodu silnika i skrzyni biegów
Obsługa:
* Zalecane przez producenta samochodu zakresy przeglądów okresowych.
* Instrukcje kasowania przeglądów
* Przeglądy specjalne (sezonowe)
* Całkowity czas trwania przeglądu.
Dane regulacyjne:
* Specyfikacje
* Rysunki
* Dodatkowe instrukcje dla skomplikowanych podzespołów
Dane na temat: podstawowych parametrów silnika, układu zapłonowego, układu paliwowego lub układu sterowania silnikiem; temperatur i ciśnień układu chłodzenia; parametrów elektrycznych; wymiarów elementów ciernych hamulców; geometrii ustawienia kół; pojemności układów i położenia korków; rysunki ułożenia pasków klinowych i wieloklinowych; momenty i kolejności dokręcania śrub.
Rysunki techniczne
* Rysunki złożeniowe i poglądowe
* Momenty dokręcenia
Dane na temat: hamulców, układu kierowniczego, zawieszenia, sprzęgła, przekładni ręcznej, przekładni automatycznej, tablicy rozdzielczej, nadwozia, wymiarów nadwozia, wyposażenia kabiny i wyposażenia zewnętrznego
Układ sterowania silnikiem:
* Schemat instalacji
* Specyfikacje komponentów
* Zdjęcia komponentów
* Przebiegi oscyloskopowe
* Charakterystyki
* Położenie komponentów
* Kody usterek EOBD
* Opis złącz
* Program asystujący przy diagnozie
Czasy napraw:
* Czasy wykonania prac
* Rachunek kosztów
* Stawki VAT
* Możliwość wydruku faktury z opisem czasu pracy, danymi klienta i informacjami na temat samochodu
Schematy instalacji elektrycznej:
* Centralny zamek
* Deska rozdzielcza
* Klimatyzacja
* Elektrycznie podnoszone szyby
* Systemy antykradzeżowe
* Systemy nagłośnienia
Bezpieczniki i przekażniki:
* Opis pełnionej funkcji
* Rysunek przedstawiający położenie
Smary i płyny eksploatacyjne:
* Klasy jakości
* Klasy lepkości
* Pojemności
* Temperatury
Również:
* Instrukcje demontażu i montażu rozrządu oraz całego silnika
* Dane potrzebne do głównego remontu silnika
* Opisy układów ABS i SRS
WERSJA PL
Jakie jest haslo do plikow ????!!!! Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Infotech WorkShop
użytkownik: sushi2051 - 12 Lis 2007 07:34
INFO-TECH to multimedialny poradnik profesjonalnych warsztatów samochodowych przygotowany na najwyższym światowym poziomie. Program ten znacznie ułatwia i przyspiesza obsługę samochodów.
INFO-TECH zawiera zestaw instrukcji dotyczących napraw i obsługi samochodów osobowych i dostawczych oraz informacje techniczne przedstawione w formie grafiki, tabel i tekstu. Program stanowi zapis informacji o 42 markach, ponad 600 modelach i około 5300 typach samochodów. Program zawiera olbrzymią ilość cennych informacji (rysunków technicznych, schematów, tabel), a posługiwanie się nim jest bardzo proste.
INFO-TECH współpracuje z katalogiem produktów Fota S.A.
Info-tech zawartość:
Położenie tabliczki identyfikacyjnej
Położenie numeru VIN
Położenie kodu silnika i skrzyni biegów
Obsługa:
Zalecane przez producenta samochodu zakresy przeglądów okresowych.
Instrukcje kasowania przeglądów
Przeglądy specjalne (sezonowe)
Całkowity czas trwania przeglądu.
Dane regulacyjne:
Specyfikacje
Rysunki
Dodatkowe instrukcje dla skomplikowanych podzespołów
Dane na temat: podstawowych parametrów silnika, układu zapłonowego, układu paliwowego lub układu sterowania silnikiem; temperatur i ciśnień układu chłodzenia; parametrów elektrycznych; wymiarów elementów ciernych hamulców; geometrii ustawienia kół; pojemności układów i położenia korków; rysunki ułożenia pasków klinowych i wieloklinowych; momenty i kolejności dokręcania śrub.
Rysunki techniczne
Rysunki złożeniowe i poglądowe
Momenty dokręcenia
Dane na temat: hamulców, układu kierowniczego, zawieszenia, sprzęgła, przekładni ręcznej, przekładni automatycznej, tablicy rozdzielczej, nadwozia, wymiarów nadwozia, wyposażenia kabiny i wyposażenia zewnętrznego
Układ sterowania silnikiem:
Schemat instalacji
Specyfikacje komponentów
Zdjęcia komponentów
Przebiegi oscyloskopowe
Charakterystyki
Położenie komponentów
Kody usterek EOBD
Opis złącz
Program asystujący przy diagnozie
Czasy napraw:
Czasy wykonania prac
Rachunek kosztów
Stawki VAT
Możliwość wydruku faktury z opisem czasu pracy, danymi klienta i informacjami na temat samochodu
Schematy instalacji elektrycznej:
Centralny zamek
Deska rozdzielcza
Klimatyzacja
Elektrycznie podnoszone szyby
Systemy antykradzeżowe
Systemy nagłośnienia
Bezpieczniki i przekażniki:
Opis pełnionej funkcji
Rysunek przedstawiający położenie
Smary i płyny eksploatacyjne:
Klasy jakości
Klasy lepkości
Pojemności
Temperatury
Również:
Instrukcje demontażu i montażu rozrządu oraz całego silnika
Dane potrzebne do głównego remontu silnika
Opisy układów ABS i SRS
WERSJA PL
Cd 1
KUNIEC
Cd 2
KUNIEC
Cd 3
KUNIEC
Hasło:
sushi2051
KUNIEC
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: multimedialny poradnik profesjonalnych warsztatów samochodow
INFO-TECH to multimedialny poradnik profesjonalnych warsztatów samochodowych przygotowany na najwyższym światowym poziomie. Program ten znacznie ułatwia i przyspiesza obsługę samochodów.
INFO-TECH zawiera zestaw instrukcji dotyczących napraw i obsługi samochodów osobowych i dostawczych oraz informacje techniczne przedstawione w formie grafiki, tabel i tekstu. Program stanowi zapis informacji o 42 markach, ponad 600 modelach i około 5300 typach samochodów. Program zawiera olbrzymią ilość cennych informacji (rysunków technicznych, schematów, tabel), a posługiwanie się nim jest bardzo proste.
INFO-TECH zawartość:
* Położenie tabliczki identyfikacyjnej.
* Położenie numeru VIN .
* Położenie kodu silnika i skrzyni biegów.
Obsługa:
* Zalecane przez producenta samochodu zakresy przeglądów okresowych.
* Instrukcje kasowania przeglądów.
* Przeglądy specjalne (sezonowe).
* Całkowity czas trwania przeglądu.
Dane regulacyjne:
* Specyfikacje.
* Rysunki.
* Dodatkowe instrukcje dla skomplikowanych podzespołów.
* Dane na temat: podstawowych parametrów silnika, układu zapłonowego, układu paliwowego lub układu sterowania silnikiem; temperatur i ciśnień układu chłodzenia; parametrów elektrycznych; wymiarów elementów ciernych hamulców; geometrii ustawienia kół; pojemności układów i położenia korków; rysunki ułożenia pasków klinowych i wieloklinowych; momenty i kolejności dokręcania śrub.
* Rysunki techniczne.
* Rysunki złożeniowe i poglądowe.
* Momenty dokręcenia.
* Dane na temat: hamulców, układu kierowniczego, zawieszenia, sprzęgła,
* przekładni ręcznej, przekładni automatycznej, tablicy rozdzielczej, nadwozia, wymiarów nadwozia, wyposażenia kabiny i wyposażenia zewnętrznego.
Układ sterowania silnikiem:
* Schemat instalacji.
* Specyfikacje komponentów.
* Zdjęcia komponentów.
* Przebiegi oscyloskopowe.
* Charakterystyki.
* Położenie komponentów.
* Kody usterek EOBD.
* Opis złącz.
* Program asystujący przy diagnozie.
Czasy napraw:
* Czasy wykonania prac
* Rachunek
kosztów.
* Stawki VAT.
* Możliwość wydruku faktury z opisem czasu pracy, danymi klienta i informacjami na temat samochodu.
Schematy instalacji elektrycznej:
* Centralny zamek.
* Deska rozdzielcza.
* Klimatyzacja.
* Elektrycznie podnoszone szyby.
* Systemy antykradzeżowe.
* Systemy nagłośnienia.
Bezpieczniki i przekażniki:
* Opis pełnionej funkcji.
* Rysunek przedstawiający położenie.
Smary i płyny eksploatacyjne:
* Klasy jakości.
* Klasy lepkości.
* Pojemności.
* Temperatury.
Również:
* Instrukcje demontażu i montażu rozrządu oraz całego silnika.
* Dane potrzebne do głównego remontu silnika.
* Opisy układów ABS i SRS.
Party po 200Mb
KUNIEC
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: VAT
Poselski projekt nowelizacji ustawy o VAT przewiduje m.in. zmianę w
opodatkowaniu usług internetowych. Otóż jeśli zostałoby przyjęte rozwiązanie
zaproponowane przez posłów, usługi dostępu do internetu świadczone na rzecz
usługobiorców mających miejsce zamieszkania, siedzibę lub stałe miejsce
prowadzenia działalności na terytorium kraju byłyby opodatkowane 0- proc.
stawką VAT - pisze "Gazeta Prawna".
Poselski projekt nowelizacji nowej ustawy o VAT przewiduje wprowadzenie
istotnych zmian do tej ustawy. Niektórzy (nie wyłączając Ministerstwa
Finansów) krytykują pomysł tak szybkiej zmiany ustawy, która obowiązuje
przecież od niedawna. Z drugiej jednak strony, skoro ustawa zawiera tak
wiele
niejasności i wywołuje kontrowersje zarówno wśród podatników, jak i
pracowników organów podatkowych, zmiana wydaje się konieczna - tak z kolei
uważają posłowie, którzy przygotowali projekt nowelizacji. Projekt
nowelizacji ustawy o VAT, którego pierwsze czytanie odbyło się na poprzednim
posiedzeniu Sejmu, przewiduje m.in. zmianę regulacji dotyczących
opodatkowania usług internetowych. Zgodnie z projektem usługi dostępu do
internetu świadczone na rzecz usługobiorców mających miejsce zamieszkania,
siedzibę lub stałe miejsce prowadzenia działalności na terytorium kraju
byłyby opodatkowane 0-proc. stawką podatku - podaje dziennik.
W uzasadnieniu projektu czytamy, że uwzględniając praktyczne trudności,
jakie
wywołuje określenie zakresu podmiotów uprawnionych do nabywania usług z
obniżoną stawką, posłowie zaproponowali powszechne wprowadzenie 0-proc.
stawki VAT. W konsekwencji zakres podmiotów uprawnionych do nabycia usług ze
stawką 0-proc. VAT zostałby ograniczony do podmiotów krajowych. Według
posłów
doprowadziłoby to do minimalizacji naruszenia zasad równości konkurencji
pomiędzy podmiotami unijnymi. Obowiązująca ustawa o VAT przewiduje
zwolnienie
z opodatkowania usług na dostęp wdzwaniany i szerokopasmowy do internetu dla
użytkowników indywidualnych nieprowadzących działalności gospodarczej na
dostęp szerokopasmowy. Nie podlega dyskusji, że brzmienie tego przepisu może
niejednego podatnika przyprawić o ból głowy - podkreśla gazeta.
Dodatkowo stwarza wiele problemów interpretacyjnych. Używanie w przepisach
ustawy pojęć w niej niezdefiniowanych nierzadko prowadzi do błędnej
wykładni.
Zdefiniowania pojęcia "dostęp szerokopasmowy" podjęło się Ministerstwo
Infrastruktury. Zgodnie z tą definicją za dostęp szerokopasmowy w warunkach
polskich można rozumieć dostęp za pomocą stałego łącza z przepływnością
powyżej 56 kbit/s, co w praktyce oznacza dostęp łączem stałym. Zaznaczono
jednak, że dla użytkowników szybki internet zaczyna się od 256 Kb/s. I tu
znów pojawia się problem. Biorąc pod uwagę operatorów świadczących usługi
stałego dostępu do internetu o przepustowości do np. 64 kbit/s można
wywnioskować, że operator taki mógłby zostać ukarany przez organy podatkowe
za stosowanie zwolnienia, gdyż taki dostęp do internetu to ani dostęp
wdzwaniany, ani szerokopasmowy - pisze "Gazeta Prawna".
Dostęp do internetu szybszy niż 56 Kb/s nie oznacza jeszcze, że jest to
dostęp szerokopasmowy. A to ma przecież istotne znaczenie, biorąc pod uwagę
konsekwencje podatkowe. W obowiązującym stanie prawnym operator uprawniony
do
stosowania zwolnienia nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego. Zaś
jeśli operator opodatkuje usługę 22 proc. VAT-em, a organ uzna, że powinien
skorzystać ze zwolnienia zastosowanie znajdzie par. 14 ust. 2 rozporządzenia
ministra finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych
przepisów ustawy o VAT (Dz.U. nr 97, poz. 970). Zgodnie z tym przepisem,
jeżeli transakcja udokumentowana fakturą jest zwolniona z opodatkowania, nie
ma podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu podatku naliczonego.
Trudno więc zrozumieć opinie, zgodnie z którymi zmiana ustawy o VAT nie jest
potrzebna - ocenia dziennik. (PAP)
Temat: jaki fundusz polecacie? [na 2 lata]
"stefan" <ste@nowhere.pl writes:
Obniżenie opłat notarialnych, likwidacja podatku od spadków i darowizn dla
spadkobierców z I grupy pokrewieństwa, obniżenie podatku od sprzedaży
nieruchomości - tego nie zuważasz?
To nie gospodarka. Gospodarka to stawki VAT/PIT/CIT/ZUS/itp, ilosc
papierow, ktore trzeba obrobic, kontrole US/IS itd.
Te rzeczy, o ktorych napisales, to oczywiscie dobra sprawa,
aczkolwiek troche symboliczna (w sensie ilosci pieniedzy). Jakbym
byl zlosliwy to bym powiedzial, ze inicjator mial wlasnie do
kupienia/ sprzedania mieszkanie, i czekal na spadek.
A ukrócenie samowoli operatorów telekomunikacyjnych,
To nie daje zadnego efektu gospodarczego. Zreszta to raczej
propaganda tylko, i chyba chodzi tylko o tego jednego operatora?
wprowadzenie
rzeczywistej konkurencji na krajowym rynku telekomunikacyjnym,
Byla wczesniej, bez przesady. TPSA w koncu zaplacila jakas kare?
rozwalenie
monopolu korporacji zawodowych - tego też nie dostrzegasz?
Nie widze zadnego rozwalenia, dzialaja jak dzialaly.
A widziałeś kiedyś, żeby firma ubezpieczeniowa pokryła koszty leczenia ofiar
wypadku?
Bo ja o takim przypadku nie słyszałem, całość kosztów leczenia zawsze była
pokrywana z budżetu Ministerstwa Zdrowia,
To trzeba sie upominac o pokrycie tych kosztow, zamiast obciazac
osoby trzecie.
natomiast firmy ubezpieczeniowe
dotychczas pokrywały tylko koszty napraw samochodów.
Albo i nie pokrywaly. Ale co to ma do rzeczy to nie wiem.
A pieniądze dla służby zdrowia muszą się znaleźć choćby z pod ziemi, jeśli
nie chce się doprowadzić do katastrofy.
Katastrofa jest od dawna, wlasciwie od zawsze. Nikt nie chce zdecydowac
sie na zdecydowany ruch, bo nie wiadomo co sie stanie.
Że w 60 lat po wystąpieniu powojennego, rozłożonego w czasie na ponad 10 lat
wyżu demograficznego, córki rodziców pochodzących z tego wyżu akurat weszły
w okres rozrodczy? Przecież trudno o większą bzdurę!
Latwo, moze myslisz ze becikowe to spowodowalo?
Najstarsze z nich mają już po blisko 40 lat, więc jakim cudem mogły wejść w
wiek rozrodczy wiosną 2006 roku?
Kto mowi o wiosnie akurat. Tak jak napisalem, to sa wolnozmienne rzeczy,
ludzie od dluzszego czasu odkladaja rodzenie dzieci wlasnie do wieku
rzedu 35 lat, bo wczesniej sa studia, kariery i inne takie.
Myslisz ze tylko w Polsce tak jest? Przeciwnie.
Gdyby nie bylo studiow, karier itd, to dzieci bylyby wczesniej. Tak
jak na wsi.
Jesli nie to wynika z wyzu po wojnie (nietrudno mi uwierzyc, ze w czasie
wojny byl niz), to z czego? Moze z becikowego?
Nie wszystko mi sie u nich podoba, ale wybierając najmniejsze zło, tylko oni
mi już pozostali, cała reszta klasy politycznej jest skompromitowana w moich
oczach bezpowrotnie.
Nie wiem co to jest "klasa polityczna". Zdecydowana wiekszosc ludzi
"jeszcze" nie byla u wladzy, nie wiem czym sie mogli skompromitowac.
Temat: protest nierolnikow
Rozumiem z tresci protestu II ze kolega chce placic o 22% drozej za produkty
rolnicze????
bo sadze ze tak jak w przypadku mieszkan VATem prawdopodobnie podziela sie
sprzedawca i kupujacy to w przypadku produktow roliczych VAT w calosci
zaplaca konsumenci
moze sie myle...
tomm
Użytkownik Robert Cichowlas <robci@friko2.onet.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:1Z2%4.3544$qi.88@news.tpnet.pl...
Od kilku miesiecy naleze do Zwiazku Zawodowego
Nierolnikow , dzialamy co jakis czas w prasie itp.
Kto chce sie podpisac pod naszym protestem niech
napisze do prezesa J. Baczynskiego
Zalaczam protest
| Redakcja Dziennika Internetowego PAP napisala 1 czerwca 2000
| Cło na importowany do Polski cukier musi być na tyle wysokie,
| aby jego cena nie była niższa od maksymalnej ceny cukru
| wyprodukowanego przez krajowych producentów - zakłada poprawka
| do projektowanej "ustawy cukrowej".
| Senacka Komisja Gospodarki Narodowej opowiedziała się w rodę
| za 3-proc. stawką VAT na nieprzetworzone produkty rolne.
Proponuje nastepujacy teksty protestow:
Protest I
===========================
Sejm i Senat RP
Prezydent RP
My nizej podpisani nierolnicy stanowczo protestujemy
przeciwko ,,ustawie cukrowej" mającej na celu
wyciągnięcie z naszych kieszeni złotówek,
których mamy i tak bardzo mało.
Zwracamy uwagę, ze cukier jest podstawowym
produktem spożywczym i podwyżka jego ceny
najdotkliwiej uderzy w najbiedniejszych nierolników.
Prezes ZZN
Janusz Baczyński b@obywatel.pl
[lista nazwisk (adresy do wiadomosci J. Baczynskiego)]
===========================
Protest II
===========================
Sejm i Senat RP
Prezydent RP
My nizej podpisani nierolnicy stanowczo protestujemy
przeciwko dyskryminacji nierolnikow za pomoca
ustawy o podatku VAT.
My nierolnicy prawie zawsze płacimy 22% VAT,
a rolnicy maja płacic 0 lub 3% VAT.
Domagamy się jednej stawki VAT dla wszystkich
towarow: rolniczych i nierolniczych. Z naszych szacunków
wynika, że aby wplywy do budżetu nie zostały
zmienione ta jednolita stawka powinna wynosic 12%
Prezes ZZN
Janusz Baczyński b@obywatel.pl
[lista nazwisk (adresy email do wiadomosci J. Baczynskiego)]
============================
Jesli ktos chce dolaczyc do protestow
prosze o wiadomosc prywatnie na adres
janb@w.pl w terminie do srody 7.06.00
godz. 9.00 czasu polskiego.
Protesty wysle do adresatow i mediow
a ukryte kopie (BCC) dla sygnatariuszy.
Pozdrawiam
Janusz Baczynski
------------------------------------------------------------------------
Old school buds here:
http://click.egroups.com/1/4057/2/_/37769/_/960278134/
------------------------------------------------------------------------
Temat: Budzet
Rząd planuje, że w 2001 roku osiągnie
dodatkowe ponad 7 mld zł ze zwiększonych zysków Narodowego Banku
Polskiego, poprawy ściągalności VAT i PIT oraz przyjęcia przez
Sejm zmian zawartych w projekcie ustaw okołobudżetowych.
Skarb Państwa wycofa pozew o unieważnienie prywatyzacji
PZU, jeżeli osiągnie porozumienie z Eureko i BIG - wiceminister
skarbu.
Rząd zaplanował w projekcie budżetu na 2001
rok, że akcyza na paliwa, w tym na gaz do samochodów, wzrośnie
średniorocznie o 15 proc.
Jarosław Bauc powiedział na konferencji prasowej, że rząd
zaplanował średnioroczny wzrost akcyzy na wyroby spirytusowe o 7
proc., na tytoń o 20 proc., na piwo i wino o 16,5 proc.
Rząd planuje w 2001 r. emisje papierów skarbowych na
64,3 mld zł - minister finansów.
Rząd założył w projekcie budżetu na 2001 rok zwiększone wpływy z
VAT, uwzględniające podwyżkę do 12 proc. z obecnych 7 proc. stawki
VAT na materiały i usługi budowlane. Miały one wynieść 327 mln zł.
Minister finansów ma nadzieję, że ustawy
okołobudżetowe zostaną zaakceptowane przez Sejm. Mają one
przynieść budżetowi albo dać oszczędności w wysokości łącznie 3,42
mld zł - poinformował minister finansów Jarosław Bauc.
Rząd zaplanował w projekcie ustawy
budżetowej na przyszły rok, że wydatki wzrosną nominalnie w 2001
roku do 182.248,500 mln zł ze 156.309,815 mln zł planowanych na
ten rok.
Centrum Informacyjne Rządu poinformowało w
czwartek, że projekt ustawy budżetowej na 2001 rok, przyjęty przez
rząd 14 listopada 2000 roku, jest dostępny na rządowej stronie
internetowej, pod adresem http://www.kprm.gov.pl w rozdziale Aktualności.
Rząd zaplanował w ustawie budżetowej na
przyszły rok, że dochody budżetu wyniosą 160,5 mld zł wobec
tegorocznych dochodów w wysokości 137,1 mld zł.
Poniżej porównanie dochodów z różnych źródeł w 2001 i 2000 roku.
w mld zł
2001 2000
dochody ogółem 160,5 137,1
VAT 62,3 53,1
akcyza 33,7 29,1
PIT 25,7 23,0
CIT 17,0 16,0
Cło 5,0 5,2
pozostałe 16,8 10,8
Temat: PROTEST
Czesc,
pomysl ze strona jest bardzo dobry tylko poprawcie te ortografy.
Darek P.
On Tue, 2 Dec 1997, Jaroslaw Zabiello wrote:
On 1 Dec 1997 18:03:50 GMT, "Marek+" <tyca@intermik.tpnet.pl
wrote:
=20
| UWAGA : tre=B6=E6 listu na dole !
| =3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D
| | Mysle, ze jest nas kilkaset tysiecy. Mysle ze to bardzo duzo. Czas
| chyba
| | pokazac ze stanowimy tez sile, ze jestesmy spolecznoscia ktora potra=
fi
| | takze wlczyc o swoje prawa!
| | Wzywam do oprotestowania zamierzen podwyzki stawki VAT za uslugi
| | telekomunikacyjne.
| | Proponuje aby kazdy kto nie zgadza sie z takimi posunieciami rzadu
| | indywidualnie droga poczty elektronicznej wyrazil swoj sprzeciw,
| | wysylajac mail na adres Rady Ministrow, Sejmu i Prezydenta, badz tez
| | forwardujac niniejszy posting na powy?sze adresy.
| | Prezydent RP li@prezydent.pl
| | Prezes Pady Ministrow: ciri@kprm.gov.pl
| | Minister Skarbu: minis@mst.gov.pl
| | Kluby Parlamentarne:
| | AWS: a@sejm.gov.pl
| | SLD: kp@sejm.gov.pl
| | UW: k@sejm.gov.pl
| | PSL: kp@sejm.gov.pl
| | ROP: kp@sejm.gov.pl
| Ja wys=B3a=B3em na kazdy z tych adres=F3w nastepuj=B1cy list
| =3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D
| Szanowni Panowie Pos=B3owie!
| =09Uprzejmie prosz=EA o zmiane projektu nowej ustawy budzetowej, kt=F3ra=
zwieksza
| VAT na us=B3ugi telekomunikacyjne z 7 % do 22 %.
| =09Jestem osob=B1 m=B3oda i uwa=BFam i=BF rozw=F3j naszego kraju jest pr=
otym
| prze=B3o=BFeniem dot=EApno=B6ci do nowoczesnych =B6rodk=F3w =B3aczno=B6c=
i i przekazu
| informacji co s=B3u=BFy posze=BFaniu wiedzy wielu takich jak ja.
| =09Zwi=EAkszenie podatku VAT na us=B3ugi telekomunikacyjne ( a wi=EAc ta=
k=BFe na
| =B3aczno=B6c internetow=B1 ) spowoduje ograniczenie lub w og=F3le rezygn=
acje z tej
| powszechnej formy dost=EApu do wiedzy.
| =09Je=B6li nie mo=BFna pozostawi=E6 na dotychczasowym poziomie staki za =
us=B3ugi
| telekomunikacyjen to byc mo=BFe jest mo=BFliwym taka zmiana przepis=F3w =
aby
| jedynie po=B3=B1czenia telefoniczne do nr w=EAz=B3=F3w internetu pozosta=
=B3y na
| poziomie 7 %
| =A3=B1cze wyrazy szacunku.
| imie i nazwisko
=20
Proponuje zmontowac strone WWW z gotowym tekstem do wysylania, aby
kazdy mogl tylko dopisac swoj email i wcisnac przycisk a protest
dojdzie do wszystkich zainteresowanych. W ten sposob mozna by ulatwic
wyslanie wiekszej ilosci maili. Sprawe mozna naglosnic, strone
zarejestrowac w indeksach www.yahoo.com., www.cnt.pl, www.onet.pl itp.
Poza tym mozna by naglosnic ta sprawe wszelkiej masci hackerom, niech
sobie pouzywaja na serwerach tych, ktorzy wpadli na tak idiotyczny
pomysl.
=20
- JZ
=20
=20
Temat: PROTEST
A ja napisałem tak :
Szanowni Państwo
Uprzejmie proszę o zmiane projektu nowej ustawy budżetowej, która zwiększa
VAT na usługi telekomunikacyjne z 7 % do 22 %.
Uważam, że rozwój naszego kraju jest wprost zależny od dostępu do
nowoczesnych mediów jakim jest między innymi Internet. Zwiększenie podatku
VAT na usługi telekomunikacyjne ( a więc także na dostęp do Internetu )
spowoduje poważne ograniczenie lub w ogóle rezygnację dużej liczby Polaków.
Nie wolno Państwu marginalizować tego problemu ! W chwili obecnej z
Internetu korzysta prawie 7 % Polaków. Są to w przeważającej większści
ludzie młodzi, dynamiczni i wykształceni. Dzięki internetowi mogą podnosić
swoje kwalifikacje oraz budować pozytywny obraz Polski w świecie.
Jeśli nie można pozostawić na dotychczasowym poziomie stawki za usługi
telekomunikacyjne to byc może jest możliwa taka zmiana przepisów aby
jedynie połączenia telefoniczne do węzłów dostępowych internetu pozostały na
poziomie 7 %.
Inną sprawą, która należałoby jak najszybciej rozważyć są praktyki
monopolistyczne stosowane przez Telekomunikację Polską S.A. Wbrew jej
kłamliwym stwierdzeniom, iż korzystanie z internetu przez ogólnopolski numer
0-20-21-22 jest bezpłatne, dostęp do sieci w zakresie 1 godziny dziennie
kosztuje miesięcznie ponad milion starych złotych !
Mało którego młodego Polaka stać na taki wydatek.
Łącze wyrazy szacunku.
...............................
----------------------------------------------------------------------------
-------------------------------
Możecie skopiować i wysłać !
----------------------------------------------------------------------------
-------------------------------
Marek+ napisał(a) w wiadomości: <01bcfe45$367d2160$27f1cdc3@host...
UWAGA : treść listu na dole !
==============
| Mysle, ze jest nas kilkaset tysiecy. Mysle ze to bardzo duzo. Czas
chyba
| pokazac ze stanowimy tez sile, ze jestesmy spolecznoscia ktora potrafi
| takze wlczyc o swoje prawa!
| Wzywam do oprotestowania zamierzen podwyzki stawki VAT za uslugi
| telekomunikacyjne.
| Proponuje aby kazdy kto nie zgadza sie z takimi posunieciami rzadu
| indywidualnie droga poczty elektronicznej wyrazil swoj sprzeciw,
| wysylajac mail na adres Rady Ministrow, Sejmu i Prezydenta, badz tez
| forwardujac niniejszy posting na powy?sze adresy.
| Prezydent RP li@prezydent.pl
| Prezes Pady Ministrow: ciri@kprm.gov.pl
| Minister Skarbu: minis@mst.gov.pl
| Kluby Parlamentarne:
| AWS: a@sejm.gov.pl
| SLD: kp@sejm.gov.pl
| UW: k@sejm.gov.pl
| PSL: kp@sejm.gov.pl
| ROP: kp@sejm.gov.pl
Ja wysłałem na kazdy z tych adresów nastepujący list
======================================
Szanowni Panowie Posłowie!
Uprzejmie proszę o zmiane projektu nowej ustawy budzetowej, która zwieksza
VAT na usługi telekomunikacyjne z 7 % do 22 %.
Jestem osobą młoda i uważam iż rozwój naszego kraju jest protym
przełożeniem dotępności do nowoczesnych środków łaczności i przekazu
informacji co służy poszeżaniu wiedzy wielu takich jak ja.
Zwiększenie podatku VAT na usługi telekomunikacyjne ( a więc także na
łacznośc internetową ) spowoduje ograniczenie lub w ogóle rezygnacje z tej
powszechnej formy dostępu do wiedzy.
Jeśli nie można pozostawić na dotychczasowym poziomie staki za usługi
telekomunikacyjen to byc może jest możliwym taka zmiana przepisów aby
jedynie połączenia telefoniczne do nr węzłów internetu pozostały na
poziomie 7 %
Łącze wyrazy szacunku.
imie i nazwisko
Temat: Wewnątrzwspólnotowe nabycie towaru
Przeczytałem, że będzie mi potrzebny NIP-UE - Czy muszę zgłosić się do US w
celu nadania mi tego numeru ?
tak, zupełnie bezboleśnie
Słyszałem, że NIP-UE to zwykły NIP bez kresek poprzedzony tylko kodem
kraju. Jeśli to prawda, to czy mimo tego muszę zgłośić to w US?
to prawda, w ogóle wszystko co napisałes to świeta prawda :)
Jakie jeszcze formalności będe musiał załatwić oprócz NIP-UE, aby rozpocząć
zakupy w innym kraju UE ?
Jeśli otrzymam fakturę w obcym języku to będę musiał ją przetłumaczyć ?
dla siebie jedynie
Podobno towar nabyty w dowolnym kraju UE powinien być sprzedany mi w cenie
NETTO, jak w takim razie rozliczyć sie z tego w Polsce- chodzi mi o stawke
VAT ?
Towar w nabyciu-wydaniu wewnatrzwspólnotowym kupuje sie z 0 stawka w panstwie sprzedaży, i kupujący płaci od nabycia VAT w swoim kraju. Istnieje biuro informacji o płatnikach VAT - i kazdy w swoim kraju sprawdza, czy nabywca takim płatnikiem jest - wlasnie po to miedzy innymi sie rejestrujesz.
Słyszałem coś o tzw. fakturach wewnętrznych, które wystawia się samemu, a
stawkę VAT wpisuje się taką jaka obowiązuje w Polsce. Czy to prawda?
nic o tym nie wiem, jest tak - jak Ci napisalem wczesniej - kupujesz z 0 i placisz lokalnie VAT, podobnie jak przy przejsciu z odprawami celnymi - tyle ze sam a nie pod scisla kontrola, ze tak powiem
Czy faktury wewnętrzne bez problemu wystawia się samemu? Nie potrzeba
tłumacza ? Jak w takim razie wygląda przeliczenie waluty ?
Przeliczenia moja ksiegowa robi po srednim NBP, ale nei wiem, czy to na pewno jest właściwe:)
Dowiedziałem się też, że firma wystawiając mi fakturę na której nie nalicza
podatku VAT musi być pewna, że towar przekroczy granicę. Czy to prawda ?
tak, potwierdzeniem jest np list przewozowy jesli towar był wysyłany zawodowym przewożnikiem, jesli nabywca odebral go sam - musi w jakis czytelny sposob potwierdzic fakt, ze towar odebral (u mnie podpisuje na kopii faktury)
Zamierzam sam odbierać towar - jak więc mam potwierdzić to mojemu
kontrahentowi ?
jw
Czy na granicy dostanę jakiś dokument potwierdzający, że towar przejechał
granicę ?
nie, i nie ma takiej potrzeby
Jak to się odbywa, jakie są procedury ?
ustawa o VAT :)
Załóżmy, że sprzedałem już towar, ktory nabyłem . W jaki sposób mam się z
tego rozliczyć z US ? Trzeba składać jakie dodatkowe deklaracje ?
Intrastat - sa tam pewne rzeczy do zrobienia,ale na szczescie po przekroczeniu sporych kwot
Wystarczy, że wystawie taką fakturę wewnętrzną podam tam odpowiednie stawki
VAT obowiązujące w Polsce i wprowadzę towar do kasy fiskalnej ?
bzdura! Za wyjatkiem sytuacji, kiedy sprzedajesz klientowu detalicznemu w innym kraju - wtedy VAT mzoesz do pewnej wartosci rozliczac w Polsce
Czy jest coś jeszcze co powinienem załatwić, aby rozpocząc zakupy w UE ?
znalezc uczciwego dostawce i ciekawy towar:)
Wojtek
Temat: Program - Na jakich warunkach
podjelibyście się napisania programu magazynowego (dla firmy która zajmuje
się produkcją i sprzedażą oprogramowania: jaka kwata, procent od sprzedaży
inne warunki) , miałby działać na MSDE /SQL Server i umożliwiałby:
obsługa dowolnej liczby magazynów
a.. rozchodowanie towaru metodą FIFO, LIFO lub wybór z dowolnej dostawy
b.. ewidencja magazynowa prowadzona w cenach rzeczywistych netto i brutto
c.. możliwość wprowadzenia jednego Bilansu Otwarcia (bilans można zrobić w
dowolnym momencie) i wielu kolejnych remanentów, korygujących stan magazynu
d.. automatyczne tworzenie dokumentów PZ i WZ na podstawie jednego lub
wielu zamówień odbiorców lub własnych
e.. możliwość wystawienia faktury na podstawie kilku dokumentów WZ
f.. możliwość wystawiania dokumentów w różnych walutach
g.. możliwość dopisania ręcznego należności i zobowiązań
h.. rozliczenia częściowe i grupowe wielu dokumentów
i.. ręczne lub automatyczne wystawianie kwitów KP i KW oraz poleceń
przelewu za dowolny okres
j.. automatyczne tworzenie zamówień do dostawców na podstawie: definicji
oraz stanów minimalnych i maksymalnych
k.. opcje konfiguracyjne, które pozwalają użytkownikowi dostosować program
do specyficznych wymagań,
l.. system rejestracji zdarzeń
m.. sygnalizowanie przekroczenia stanów krytycznych w magazynie
n.. terminowe rozliczenia z kontrahentami (Urząd Skarbowy, ZUS).
o.. obsługa akwizytorów
p.. kalendarz, w którym pod konkretną datą można zapisać krótką notatkę
q.. praca na wielu stanowiskach jednocześnie (wersja sieciowa)
r.. przenoszenie danych z oddziałów do centrali
t.. prowadzenie ewidencji na potrzeby Podatkowej Księgi Przychodów i
Rozchodów oraz Księgi Handlowej
u.. rozliczanie zaliczek
v.. definiowanie kilku rachunków bankowych właściciela programu
a.. cztery typy asortymentów: towary, produkty, opakowania i usługi
b.. podział na dowolnie definiowane kategorie asortymentowe
c.. oddzielne stawki VAT dla zakupu i sprzedaży
d.. różne jednostki miary dla zakupu, magazynowania i sprzedaży
e.. nieograniczona ilość cen sprzedaży
a.. automatyczna aktualizacja programu
b.. w przyszłości: wydruk kodów kreskowych, elektroniczna faktura
Dokumenty występujące w systemie
a.. bilans otwarcia, remanent, PZ, WZ, MM, zamówienia odbiorców i własne
b.. faktura VAT, rachunek zwykły, paragon, faktura korygująca VAT, faktura
pro forma, dokument WZ dla odbiorcy (specyfikacja)
c.. KP, KW, przelew, wpłata gotówki na rachunek, kompensata, wezwanie do
zapłaty, nota odsetkowa
d.. dokumenty produkcyjne
Kartoteki:
a.. kontrahentów: dane dresowe + (email, www, narzut/upust, kredyt
kupiecki, kilka kont bankowych)
b.. towarów, usług, opakowań, odpadów
a.. kursów walut
b.. jednostek miar , akwizytorów, form zapłaty, grup towarowych
Raporty
a.. stan magazynu, oferty, cenniki, etykiety towarowe
b.. listy kontrahentów, etykiety adresowe
c.. zestawienia dokumentów magazynowych i handlowych
d.. rejestry VAT
e.. wydruk naklejek na towary z kodami kreskowymi
f.. analizy zakupów, sprzedaży
g.. analizy stanu rozrachunków
Produkcja:
a.. kalkulacja gotowego wyrobu z surowców lub innych gotowych wyrobów,
b.. obsługa procesów produkcyjnych z uwzględnieniem rozliczenia ubytków i
strat, zwrotów do magazynu,
katalog kosztów dodatkowych
Obsługa kas i drukarek fiskalnych (ELZAB, OPTIMUS, POSNET)
pozdrawiam,
Arkadiusz Malinowski
http://www.strony.wp.pl/wp/s-i-k
Temat: Faktura VAT-suma zaokrągleń czy zaokrąglenie sumy?
"Nguyen Bang Giang" <nbanggiangSPAMEROMPR@yahoo.comwrote in message | Witam was po okresie nieobecności,
|
| i od razu z pytaniem. Pytanie jest lekko OT, ale mam nadzieję, że
| wybaczacie. Jak doskonale wiecie najniższą jednostką pieniędzną w Polsce
| jest grosz. Wszelkie przeliczenie pieniędzne (takie jak np. wartości
| podatku, wartości Brutto, ...) podlegają więc zaokrągleniu do 2 liczb po
| przecinku. Moje pytanie jest mianowicie jak to jest z podsumowaniem które
| obowiązuje się w każdej fakturze. Mam na myśli takie wartości jak Suma VAT,
| Suma VAT 22%, Suma VAT 7%, kwota do zapłaty, ... Czy są one sumami
| zaokrągleń występujących jako pozycje fakturowe, czy są zaokrągleniami sum
| niezaokrąglonych pozycji?
|
| Innaczej mówiąc
| czy Suma_VAT = Round(Suma(Netto*Stawka),2)
| czy Suma_VAT = Suma(Round(Netto*Stawka,2)) ?
Moim zdaniem to zależy od sposobu sumowania pozycji na fakturze (nie pamiętam,
czy są na to jednoznaczne wytyczne i jedna, jedyna słuszna metoda).
I Metoda
1. Dla każdej pozycji na fakturze:
a) Obliczasz wartosc_netto=cena_jedn_netto * ilosc
b) Dla wartosci netto wyliczasz nalezny VAT i _zaokrąglasz_.
c) Obliczasz wartosc brutto = wartosc netto + VAT
2. Sumujesz kolumny: netto, VAT, brutto (nic już nie trzeba zaokrąglać) i zawsze
suma netto + suma VAT = suma brutto
II Metoda
1. Dla każdej pozycji na fakturze obliczasz wartosc_netto=cena_jedn_netto * ilosc
2. Grupujesz pozycje wg stawki VAT (7, 22, 0, ...) i sumujesz wartosci netto.
3. Dla każdej pośredniej sumy netto obliczasz nalezny VAT i _zaokrąglasz_.
4. Sumujesz kolumny sum pośrednich (nic już nie trzeba zaokrąglać) i zawsze
suma netto + suma VAT = suma brutto
W drugiej metodzie jest mniejsza szansa, że obliczony łączny VAT (dla wybranej
stawki) będzie poniżej 0,01, bo nie dość, że wartość netto liczymy dla jakiejś
ilości towaru, to jeszcze sumujemy pozycje z tej samej stawki.
W ogóle jest małe prawdopodobieństwo, że cała faktura będzie wystawiona np. na
2 zapałki po 1 gr. każda, albo na 3 sekundy rozmowy w sieci GSM z naliczaniem
sekundowym i ceną 60gr. za minutę.
W sieci GSM zazwyczaj będzie także abonament, a zapałek nie sprzedaje się na sztuki.
BTW Gdybym miał komuś wystawić fakturę na coś poniżej złotówki, to bym mu wolal dać
za darmo. ;-)
III Metoda
Popatrzeć jak to robią inni.
Zapewne masz w domu jakieś faktury (z TPSA, z zakładu energetycznego, ze sklepu).
Może być nawet paragon.
Prawdopodobnie większość sprzedawców korzysta z gotowego software'u do wystawiania
faktur/paragonów, a z kolei te aplikacje w większości przypadków robią to poprawnie
(na pewno ich autorzy rozpracowywali temat).
Temat: Co wybrac dla duzego zakladu pracy ? prosze o wskazowki.
Grzegorz Szyszlo wrote:
Kazek Kurz wrote:
| O bezpośrednich zapisach do tabel bazy danych możesz zapomnieć :
| takie rzeczy takze cwiczylismy ale tu mechanizmy sa inne: dobzre
| zaprojektowany suystem ERP klasy enterprise, posiada mechanizmy
| importu danych popzrez tabele buforowe. Np. w naszym sysyemie mozna
| importowac wsadowo zamowienia z EDI, poprzez tabele buforowa ktora
| zapelnia sie danymi w okreslonym formacie: tu mozna uzyc ODBC, po czym
| uruchamia sie odpowiednia opcje w aplikacji, ktora dokonuje parsowania
| danych i generuje zamowienia jesli dane spelniaja okreslone warunki.
| mechanizm zostal zaprojektowany na rzecz integracji z modeulem EDI,
| ktorego nie zakupilismy, ale poniewaz jest mu obijetne skad sa dane, o
| ile tylko zostana zapisane w tabeli buforowej, mozna w ten sposob
| wygenerowac zamowienai chocby na podstawie excella... ( zreszt tak to
| dziala: importuje execlla do AS400 mniej wiecej takimi mechanizmami
| jak ftp, dane zapisuja si eprosto w tabeli, w takiej strukturze jak
| excell ja ma i jak tabela pozwala, bardzo wygodne rozwiazanie).
I wlasnie o takich wymaganiach caly czas pisze ;)
w sumie dobrze jest, jesli system oferuje jakis mechanizm, by w sposob
zautomatyzowany za pomoca jakiegos formatu danych lub wbudowanego
jezyka, mozna bylo realizowac jak najwiecej (najlepiej wszystkie)
czynnosci, ktore normalnie sa mozliwe do wykonania przez uzytkownikow.
No ale to nie sa jakies wymyslne mozliwosci: wiekszosc aplikajci ERP, a
juz na pewno
wszystkie ktore sa zwymiarowane na 200 uzytkownikow beda mialy ta
funkcjonalnosc, dlatego,z e standardem jest integracja aplikacji od HR
poprzez analityke finansowa, do CRP i nalityke spzredazy.
To po prostu wymog wspolczesnosci.
Miedzy innymi dlatego napisalem ze jesli produkt nie chodzi na jednej z
6-ciu wiodacych baz dsanych nie nalezy go rekomendowac nikomu. Jesli zas
chodzi na ktoryms z nich, sprawy sa pod kontrola, bo te 6 motorow
obejmuje standardy przemyslowe, od transakcyjnosci, poprzez wsparcie w
srodkowiskach backupowych, do dostepnosci sterwnikow ODBC i juz...
np. prosta modelowa akcja "wszystkim klientom konwertujemy numery
telefoniczne do formatu miedzynarodowego" i nie tylko klientom,
wogóle wszystkie telefony ;)
no to tyle marzeń ściętej głowy na temat systemu za 1E+7 pln ;)
Ale takiej czynnosci i tak zwykle na susyemie ERP sam nie wykonasz. A to
dlatego,z e definicja pola w bazie danych ma sie nijak do specyfikacji
sposobu prezentacji wyniku w aplikacji. To sa oddzielne wartwy ( warstwa
prezentacji i warstwa danych) i w zadnym produkcie jaki znam nie sa
takie dne prezentowane po prostu pzrez odczyt z bazy danych: definiuje
se ze odczytane dane sa konkretnego tpu: dlugosci, numeryczne itp. I
nawet konwertujac dane w bazie, na ogol nie uzyskasz poprawnego
wyswietlania skonwertowanych danych w aplikajci, zwlaszcza w takim
zakresie jak nr. telefoniczny ( inna zrecz ze dobre aplikacje beda mialy
od razu zdefiniowany numer jako numer miesdzynarodowy, prawdopodobnie
nie ma juz na rynku aplkacji ERP z prezentacja numeru telefonu jak numer
lokalny tylko, o ile wogole kiedykolwiek takie byly...) natomiast jesli
chodzi np. o stawki VAT, albo dokladnosc obliczemn, albo jakies inne
tego typu zagadnienia, to to zwykle jest parametryzowalne w aplikaji.
jak kupujesz cos za 2 milionym, to naprawde to zwykle jest calkiem
znosnie napisane...
kazek
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Co wybrac dla duzego zakladu pracy ? prosze o wskazowki.
Kazek Kurz wrote:
| I wlasnie o takich wymaganiach caly czas pisze ;)
| w sumie dobrze jest, jesli system oferuje jakis mechanizm, by w sposob
| zautomatyzowany za pomoca jakiegos formatu danych lub wbudowanego
| jezyka, mozna bylo realizowac jak najwiecej (najlepiej wszystkie)
| czynnosci, ktore normalnie sa mozliwe do wykonania przez uzytkownikow.
No ale to nie sa jakies wymyslne mozliwosci: wiekszosc aplikajci ERP, a
juz na pewno
wszystkie ktore sa zwymiarowane na 200 uzytkownikow beda mialy ta
funkcjonalnosc,
ty piszesz o ERP, ale pamietaj o podstawowym pytani u wtym watku,
co wybrac? pytania pochodne, czy wyborem ma sie indywidualnie
zajac informatyk, czy informatyk powinien wogole sprawe zepchnac
z biurka, czy stworzyc zespol wybieraczy w sklad ktorego wejdzie
informatyk.
cala reszta zespolu moze wogole nie uwzgledniac
ze wybierana jest aplikacja ERP czy nie ERP, i oleje
wymienione mozliwosci jako kryterium wyboru. a jak nieinformatykom
ubzdura sie ze jakas tam aplikacja ma najpiekniejsze ikonki,
co prawda jest ERP ale z importem/exportem/wsadowkami
jest juz cienko? co wtedy?
Jak wybiora system zamkniety ktory sie ciezko integruje lub
wogole z pozostalymi systemami w firmie?
wlasnie na te problemy zwracam uwage.
| np. prosta modelowa akcja "wszystkim klientom konwertujemy numery
| telefoniczne do formatu miedzynarodowego" i nie tylko klientom,
| wogóle wszystkie telefony ;)
| no to tyle marzeń ściętej głowy na temat systemu za 1E+7 pln ;)
Ale takiej czynnosci i tak zwykle na susyemie ERP sam nie wykonasz. A to
dlatego,z e definicja pola w bazie danych ma sie nijak do specyfikacji
sposobu prezentacji wyniku w aplikacji. To sa oddzielne wartwy
zakladajac ze firma postawi na ERP ;)
nawet jak te konkretne dane sa w systemie zapisane inaczej,
to musza byc jakies procedury importu/exportu/wsadowe.
najpierw eksportujesz z bazy dane do zewnetrznego przetwrozenia,
potem przetwarzasz niewiadomo czym (to odrebna kwestia),
i po przetworzeniu procedura wsadowa spowrotem to wszystko
importuje. jak pisalem powyzej, podalem jeden z prostszych,
modelowych przykladow. jesli aplikacja nie potrafi takich rzeczy,
to potem jest ciezko z roznymi integracjami.
same procedury import/export juz ci wlaza w warstwy prezentacyjne.
( warstwa
prezentacji i warstwa danych) i w zadnym produkcie jaki znam nie sa
takie dne prezentowane po prostu pzrez odczyt z bazy danych:
a czy ja na sile chce czytac cokolwiek wprost z bazy?
a myslisz ze dlaczego krytykowalem rozwiazania
komunikacji wprost przez ODBC i prace na czuja?
definiuje
se ze odczytane dane sa konkretnego tpu: dlugosci, numeryczne itp. I
nawet konwertujac dane w bazie, na ogol nie uzyskasz poprawnego
wyswietlania skonwertowanych danych w aplikajci, zwlaszcza w takim
zakresie jak nr. telefoniczny
czy my na pewno piszemy o systemie ERP? czy taki system nie ma
moziwosci innego prezentowania skonwertowanych danych?
i juz masz kolejny punkcik za/przeciw wybranemu rozwiazaniu,
bo o to przecież w tym watku chodzi ;)
( inna zrecz ze dobre aplikacje beda mialy
od razu zdefiniowany numer jako numer miesdzynarodowy, prawdopodobnie
nie ma juz na rynku aplkacji ERP z prezentacja numeru telefonu jak numer
lokalny tylko, o ile wogole kiedykolwiek takie byly...)
to piekna teoria ;) podalem przyklad telefonu jako przyklad. tylko
jako przyklad. no to podam inny.
mamy imiona i nazwiska osob w jakims systemie. po jakims czasie
stwierdzamy, ze nazwiska pewnej grupy osob sie zmienily, i w jakims
zewnetrznym zbiorze danych mamy takie tabele. hmmmm. po co zmieniac
nazwisko? np. ktos wyszedl za mąż ?
jak takich danych bedzie duzo, to co? zlecisz operatorom
aby pracowicie przepisywali wszystko z kartek do systemu,
skoro te kartki i tak zostaly oddrukowane z przyslowiowego excela?
kompletnie bez sensu. masz drugi przyklad konwersji danych,
takze modelowy i prosty, ktory sie nadaje do wsadowek
i procedur import/export.
A ile takich przypadkow mozna znalezc w systemach rzeczywistych?
znacznie bardziej zlozonch przypadkow gdzie czesc danych
wchodzi w system ERP, ale musi on wymieniac dane
z innymi pracujacymi systemami. I tutaj tez sie zdezasz
ze zblizonymi problemami.
natomiast jesli
chodzi np. o stawki VAT, albo dokladnosc obliczemn, albo jakies inne
tego typu zagadnienia, to to zwykle jest parametryzowalne w aplikaji.
jak np. w przytoczonym tu juz dowcipie na obnizke stawki vat z 22%
na 11.5% ? ;)
jak kupujesz cos za 2 milionym, to naprawde to zwykle jest calkiem
znosnie napisane...
kazek
oj oj, zebys sie nie zdziwil.
znik.
Temat: ACCESS i uaktualnienie bazy o nowe tabele
Witam
Grzegorz Rotecki wrote:
Do autorów odpowiedzi:
Nie sądzę, żeby po pierwszym razie udało się wam napisać aplikację na
życzenie użytkownika bez żadanych późniejszych modyfikacji.
To prawda... :(((
Podam może
przykład:
uzgadniałem z użytkownikiem w zasadzie wszystko dotyczące struktury. Było
dopięte wg mnie i uzytkownika w 100%. Potem jednak okazało się, że dobrze
by było, gdyby aplikacja zapamiętywała jeszcze jedną rzecz w tabeli (w
miarę jedzenia apetyt rośnie). I pierwotne założenia biorą w łeb. A jeżeli
aplikacja pracuje już rok albo i więcej?.
A co w przypadku cudownych zmian przepisów przewracających często całą
istotę sprawy (pamiętne stawki VAT: 0, zw, 7 i 22 - a co mamy obecnie?,
może jeszcze kilka innych). W aplikacji można wszystko sparametryzować, ale
czasem warto iść na uproszczenia. Przepis o stawkach o ile pamiętam nie
uwzględniał w ogóle innych tworów typu 12% czy też 17%.
Tak nawiasem, akurat jestem w trakcie pisania aplikacji pt. 'Faktury'...
Juz w trakcie projektowania przewidzialem tabele pt. 'Slownik_VATow', w
ktorej w tej chwili mam wpisane zw,0,7,22 (jako kolejne rekordy, a nie
pola)... I zrobilbym tak, nawet jesli obowiazywaly by "na zawsze" tylko
te stawki. Wiadomo jak jest stabilne u nas prawo... Do tej tabeli
odwoluja sie "dynamicznie" wszelkie zwiazane ze stawkami zapytania,
listy rozwijalne itp. Gdy zaistnieje taka potrzeba - uzytkownik sobie
odpowiednia stawke sam dopisze i ta wartosc automatycznie sie "wszedzie"
pojawi.
Staram sie (jak moge :-) w swoich aplikacjach unikac np. wpisywania
'parametrow' "na sztywno" , tym bardziej, ze Access dostarcza dosyc,
moim zdaniem, proste i wygodne rozwiazania, np. wlasnie opieranie list
rozwijalnych na tabelach/zapytaniach. Z doswiadczenia wiem, ze to
pozniej owocuje. Nie musze poprawiac aplikacji (lub struktury danych).
Ale zgadzam sie - nie sposob wszystkiego przewidziec. Z drugiej strony,
co mielibysmy do roboty, po skonczeniu roboty... ;-)
Do tej pory pisałem aplikacje w Clipperze i tam bezproblemowo uaktualniałem
bazy z poziomu aplikacji.
Pytanie z ciekawosci (przyznaje sie bez bicia - nie mam pojecia o
Clipperze): co to znaczy 'uaktualniac bazy z poziomu aplikacji'? Czy to
jest w Cl. takie proste? (chodzi mi zwlaszcza o ten poruszony przez
Ciebie problem "zdalnych" zmian w strukturze bazy u uzytkownika) Co sie
dzieje ze struktura i aplikacja w przypadku dodania/usuniecia tabel,
pol, zmiany ich nazw? A w przypadku naruszenia integralnosci danych?
Przeglądając Fox-a też zauwałżyłem taką
możliwość, jednak programowe budowanie tego w Accessie wydaje mi się
głupie, dlatego zapytałęm się o ewentualne możliwości
Jesli zbyt krytycznie odebrales moje postingi - jeszcze raz sorry.
Nadal jednak twierdze, ze gruntowna zmiana struktury danych powoduje z
reguly za soba zmiane (chyba nie tylko w Accessie...) calej aplikacji i
w nierzadko koniecznosc stworzenia wszystkiego 'od nowa'. Do tego moze
dojsc w nowej strukturze przypadek naruszenia integralnosci dotychczas
istniejacych danych, na co zwrocil uwage w swoim postingu P.K.
W kazdym razie, ja w przypadku zmian w tabelach, stosuje metode
przeniesienia istniejacych danych do nowej struktury - przygotowanej
"myszka" :-), (a z reguly w 90% importem obiektow ze 'starej'+poprawki)
- za pomoca zapytan. Uwazam to za prostsze i szybsze, chociaz nie
jedynie sluszne ;-)
Co do programowych (za pomoca kodu) metod zmiany struktury - zarowno
P.K. jak i ja wykazalismy, ze jest to w Accessie takze mozliwe, i w
pewnych okolicznosciach moze byc wskazane. Czy glupie... No coz, nie
wszystko w Accessie robi sie myszka :-), a powazniej: uwazam, ze czas
'stracony' na napisanie kodu, np. takiego o ktorym wspomnial P.K., moze
zaowocowac w przyszlosci podczas prac nad rozbudowa i modyfikacja
projektu bazy. To chyba tez zalezy od skali "przedwsiewziecia".
Pozdrawiam -
Stanley
Temat: proste query
1. Sumujesz na raporcie, ale to zalezy od jezyka jaki stosujesz (ja
FoxPro)
2. Jesli mozesz uzyc wyrazenia IIF() robisz :
select sum(iif(vat="22%", wartosc, 0) as Wartosc22;
sum(iif(vat="7%", wartosc, 0) as Wartosc7;
...
3.Robisz tebele ze stawkami jakie sa dostepne np. stawki(%Vat)
select Vat, sum(wartosc);
from faktury, stawki;
where faktury.Vat = stawki.Vat;
group by Vat;
union;
select Vat, 0;
from stawki;
where not exists(select distinct Vat;
from faktury;
where stawki.Vat=faktury.Vat)
order by Vat;
Moze zawile i nie dzialajace, ale zasada jest prosta, najpierw sumujemy to
co jest, a potem dodajemy to czego nie ma :^)
4. Podobnie jak 3 ale z tabela tymczasowa, ktora na poczatku jest
wypelniona stawkami vat i zerami w wartosciach.
Ad.1 Ja to stosuje, jest proste i dziala
Ad.2 Tez proste, ale musi byc z gory znana ilosc stawek (a to wcale nie
oczywiste), ale i tak musi byc zazwyczaj znana do wydruku raportu
Ad.3 Takie cudo dla lubujacych sie w SQL
Ad.4 Jak nie jest znana ilosc stawek to to bym polecal.
Marcin
--------------------------------------------------------
/ Marcin Leliwa
/
---- ---- http://www.ds2.pg.gda.pl/~leliw/
'-_ _-' mailto: le@ds2.pg.gda.pl
' ' (bez ogonkow prosze)
/_-''-_
/' '
|\_ _/|
' '-________-' '
/
'-__________-'
On Tue, 24 Feb 1998, Michal Z. wrote:
Dla mnie nie jest takie proste...
Mam tabele, np. pozycje faktury (nazwa,cena,%VAT,itp)
Sumuje cene wg %VAT (grupowo).
Mamy trzy progi 0%, 7% i 22% VAT
Sumujemy wg tych trzech i chcemy uzyskac sume dla pozycji z 0%VAT-em (jesli
nie ma takich chcemy zobaczyc 0% i suma=0), i tak z pozostalymi.
Moj problem:
Jesli wsrod sumowanych pozycji nie znajdzie sie zadna z 0% VAT to nie
uzyskam zerowej sumy dla 0%VAT.
Moze niejasno zarysowalem problem, ale w wyniku chce uzyskac podsumowanie
faktury na raporcie. Jak to zrobic.
--
Michal Ziemba
mail to: mzie@usa.net
also mail to: mzie@yahoo.com
Temat: Projekt pisma do SM w sprawie garaży i stawki VAT
Projekt pisma do SM w sprawie garaży i stawki VAT
Szanowni Forumowicze,
Poniżej wkleiłem projekt pisma do SM w sprawie stawki VAT na garaże. Proszę
Was o wysłanie takiego pisma do Zarządu SM i do wiadomości Rady Nadzorczej.
Proszę też o potwierdzenie na forum, że takie pismo złożyliście.
Pozdrawiam
Warszawa, dnia …………..
Zarząd
SM Mokotów
W związku z zawartymi umowami o budowę lokali mieszkalnych wraz z miejscami
postojowymi w inwestycji „Sadek”, zwracamy się o podjęcie przez Zarząd
Spółdzielni Mieszkaniowej Mokotów działań w celu dostawy Członkom Spółdzielni
miejsc postojowych z zastosowaniem 7% stawki podatku VAT.
Co prawda w zawartych umowach cenę miejsca postojowego wyodrębniono, wskazując
kwotę podatku należnego z zastosowaniem stawki 22%, jednak w świetle
obowiązującego prawa jest możliwe podjecie działań, które będą skutkować
zastosowaniem stawki obniżonej VAT bez ryzyka podatkowego dla SM Mokotów.
Jednolita linia orzecznicza sądów administracyjnych wyraźnie wskazuje, że
jeżeli miejsce postojowe nie jest odrębnym lokalem, ale częścią wspólną
budynku mieszkalnego, do jego dostawy należy zastosować stawkę 7% (por. wyroki
WSA w Rzeszowie z 10 czerwca 2009 r. sygn. I SA/Rz 167/09, WSA w Kielcach w
wyroku z 22 stycznia 2009 r. sygn. I SA/Ke 445/08, WSA w Poznaniu w wyroku z
15 lutego 2008 r. sygn. I SA/Po 1206/07, WSA w Warszawie w wyroku z 13
września 2007 sygn. III SA/Wa 1052/07, WSA w Warszawie sygn. III SA/Wa
1915/08, WSA w Poznaniu sygn. I SA/Po 1206/07, ostatnio WSA w Krakowie w
wyroku z dnia 29 września 2009 r. sygn. I SA/Kr 506/09 ).
Powyższy pogląd wyraził wielokrotnie również Naczelny Sąd Administracyjny,
m.in. w orzeczeniu z dnia 22 czerwca 2005 r. (I FSK 103/05), 8 grudnia 2009 r.
sygn. I FSK 1329/08, z dnia 9 grudnia 2009 r. sygn. I FSK 1392/09.
Stawka 22% będzie miała natomiast zastosowanie, gdy SM Mokotów będzie
sprzedawała miejsce postojowe jako odrębny lokal (udział we współwłasności
hali garażowej). Będzie to rozwiązanie niekorzystne dla Członków Spółdzielni,
także z uwagi na znacząco wyższe stawki podatku od nieruchomości.
Z powyższych względów prosimy o rozważenie zmiany zasad przewidywanego
ustanowienia odrębnej własności lokali, tak aby miejsce postojowe odpowiadało
jedynie prawu do używania określonego miejsca w hali garażowej, stanowiącej
część wspólną budynku.
Jeżeli SM Mokotów obawia się podatkowych skutków proponowanego rozwiązania,
poddajemy pod rozwagę uzyskanie interpretacji indywidualnej, przy założeniu,
iż hala garażowa nie stanowi odrębnego lokalu. W przypadku otrzymania
interpretacji indywidualnej w takim stanie faktycznym wskazującej na
konieczność zastosowania stawki podstawowej, Zarząd SM Mokotów winien wystąpić
przeciw Ministrowi Finansów na drogę sądową. Wskazywana wyżej linia
orzecznicza daje wysokie prawdopodobieństwo pozytywnego rozstrzygnięcia sprawy
(z korzyścią dla Członków Spółdzielni).
Alternatywnie, można rozważyć rozliczenie z Członkami Spółdzielni z
zastosowaniem stawki 22% na miejsca postojowe, a następnie wystąpienie do
organów podatkowych z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty podatku od towarów i
usług. Po pozytywnym rozstrzygnięciu sprawy przez organ podatkowy,
Spółdzielnia dokonałaby odpowiedniego rozliczenie z Członkami. Wariant ten
wymaga jednak, aby miejsce postojowe stanowiło część wspólną budynku, a nie
odrębny lokal.
Wyrażamy nadzieję na rozwiązanie powyższego problemu z korzyścią dla Członków
Spółdzielni.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Strona 3 z 3 • Znaleziono 211 rezultatów • 1, 2, 3