Czytasz wypowiedzi znalezione dla zapytania: Stargard Szcz





Temat: Mala relacja z W-wa -Zakopane -Stargard Szcz. - Słupsk - Rogozno - Poznań - W-wa (długie)
Nie bójcie się , króciutko! :-)
Tylko takie luźne wrażenia z tych prawie 950 km w 2 dni:

0. Nawet ktoś jeździ do i z Wieliczki w godzinach nie szczytowych - ale
ŻENUJĄCY jest brak reklamy tego połączenia na dworcu (chocby proste kartki
z np. hasłem - "kolej wróciła do Wieliczki!" czy "Najszybciej do
Wieliczki - tylko koleją" "co pół godziny do Wieliczki" etc... to powinno
wisieć na każdych drzwiach... a jest tylko malutki rozkładzik na scianie w
jednym jedynym miejscu... Może MK zrobią tu coś na własną rekę?

1. Zakopane - stacja pełna, rozpoczał się sezon, ale poc. jeżdżą chyba
tylko ci którzy jadą "gdzies z Polski" - a i z tych większosć przesiada się
na busy. No cóż, pozostaje czekac na budowę Podłęże - Mszana :-)

2. Miałem z kolegą  "przyjemność" bycia kuszetkowym - po spożyciu piwek
kuszetkowy kondi poszedł spać już za Żywcem, więc do Wrocławia
wpuszczaliśmy ludzi, kasowaliśmy bilety etc. Na szczeście mieliśmy wydruk
rezerwacji (tylko dlaczego z tego powodu wstrzymuje się sprzedaż aż na 3 h
przed odjazdem?!). Za to załapaliśmy się na kanapeczki i dodatkowe kawy
rankiem, a tajkże wysłuchałem opowieści - m.in. o Francuzie, który po
wykupieniu singla ubrał szlafrok, klapki, zabrał ręcznik i woreczek na
włosy i poszukiwał... prysznicu. Zdziwił się bardzo, ze go nie ma... :-)
Inna dziwna dla mnie nowość - jednorazowe pościele w kuszetkach - coś a'la
pampersy lub jednorazowe fartuchy w szpitalach.

3. Poc. Zakopane - Szczecin notorycznie opóźnia się przez ... wagon
pocztowy. Baaardzo wolno doczepiają go w Katowicach (mógłby czekać.... ale
po co?) poóźniej na kazdej stacji wyrzucanie paczek na wózek - w Poznaniu
ze 25 min, na innych także ponad plan. Popieram  całą duszą przewóz poczty
koleją, tylko trzeba to uwzględnić w rozkładzie.

4. Ze stargardu do Szczecina rano mają pociągi co chwilka... zazdroszczę.

5. Białogard - piękna stacja, zadbane tereny kolejowe - ewenement.

6. Na linii Słupsk - Szczecinek p. Miastko - dzięki pionierskiemu
rozwiązaniu cała linia obsugiwana jest przez 1 osobę  i możliwe są mijanki
praktycznie na każdej stacji. Ech, pozazdrościć...  Słosinek - totalna
demolka nastawni, Korzybie - nawet widać ze coś jeździ (?!) w stronę
Bytowa... (bo do Sławna od dawna rozebrane).

6. Jastrowie - na kawałku linii w stronę Wałcza (?) widać ze coś jeździ, i
to ostro.

7. Rogoźno - jedyny ruch towarowy generuje fabryka mebli. Zdziwiłem się, ze
nie tak dawno musieli rozebrać 2 tor za Sokołowem Budzyńskim. :-( Co do
rozbierania torów - w czasie całej drogi widziałem kilka miejsc, w których
wyrywano tory - bocznice etc. Smutne...

8. Wągrowiec, Skoki - ludzie pomstuja na te skromne 2 pary w strone
Bydgoszczy. Na stacji kilka cystern - wieczorem przetaczanych ST 43 do bazy
remontowej przy torrach na Rogożno. Aha, tory te, jak i te w kierunku
Inowrocławia noszą ślady jeżdzenia, co nie można powiedzieć np.o linii
Skoki - Janowiec. W Skokach - demolka dopiero co zamkniętej nastawni ...

9. Sława - fajne spotkanie - "mój " SU 45 , ST 43 pomiędzy wagonami z
czeskim zbożem (Gołańcz) a cysternami (Rejowiec - Stawiany), a takze
derenzyna z Kolzamu.

10. Reszta - to banał... Poznań Gł, E-20 było opisywane nie raz..

PR

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: PRZEJMOWANIE POCIĄGÓW POSPIESZNY CH PRZEZ PKP IC - pytania i wyja
Wczoraj w Radiu Maryja można było usłyszeć wypowiedź pana Koguta z kolejowej
sekcji NSZZ SOLIDARNOŚĆ. Oczywiście ona, jak i większość MK spreciwia się
treści ustawy nakazującej przejąć pociągi pospieszne przez PKP IC. Ja
ewentualnie zezwoliłbym na to, ale z zastrzeżeniem: pociągi pospieszne
obsługiwane przez PKP IC nazywały bedą się InterRegio i cena biletu będzie
taka jak dotychczas (w PKP PR) + ew. 2-5 zł miejscówki!!!!!!
Jeśli przejęte pospieszne mają stać się expressami, to jestem temu
przeciwny!!!!!! - Ekspressów mamy wystarczającą ilość!!! A poza tym np. w
Świdwinie EXy nie będa pewnie stawały - a większość pociągów to pospieszne!
Również zdecydowane NIE jeśli ma dojść do likwidacji połączeń (choć niektóre
moznaby zmodyfikować - patrz niżej)!

Kilka pytań:

1. PKP PR ma ponad 660 mln zł długów (zrobionych w ciągu 2 lat istnienia). A
ile długu ma PKP IC?
2. Znamy ostatnią aferę: PKP PR jest podzielona na ZPR. Każdy ZPR utrzymuje
odpowiedni Urząd Marszałkowski. Przykład linii Słupsk--Szczecinek - poc.
osobowe będą dojeżdżały do Miastka, bo UM Zach-Pom. nie chce płacić za
połaczenie. Może jak pospieszne przejmie PKP IC zarządzana centralnie nie
będzie takich problemów?
3. Przypominam o rozkładzie jazdy dla np. Świdwina (rozkład zimowy):

        04:07 osob Białogard--Szczecin
        05:36 osob Koszalin--Szczecin
        05:38 osob Stargard Szczeciński--Koszalin
        06:26 osob Koszalin--Szczecin
        07:21 osob Kołobrzeg--Szczecin
        07:57 posp Białystok--Szczecin
        09:35 posp Tczew--Szczecin
        10:19 osob Szczecin--Kołobrzeg
        12:00 posp Szczecin--Olsztyn
        13:07 osob Stargard Szczeciński--Koszalin
        14:15 posp Szczecin--Olsztyn
        14:17 osob Białogard--Stargard Szczeciński
        14:53 posp Olsztyn--Szczecin
        16:02 osob Szczecin--Koszalin
        16:29 osob Koszalin--Stargard Szczeciński
        16:59 osob Szczecin--Kołobrzeg
        17:00 posp Olsztyn--Szczecin
        17:25 osob Szczecin--Koszalin
        18:10 posp Szczecin--Tczew
        19:03 osob Kołobrzeg--Szczecin
        20:15 posp Olsztyn--Szczecin
        20:59 posp Szczecin--Białystok
        23:16 osob Szczecin--Koszalin

Są godziny gdzie jedzie posiąg za pociągiem i są godziny, gdzie poiciągu
żadnego nie ma (np. zlikwidowali osob Stargard Szcz.--Koszalin o 20:00, a
wstawili RegioPlus o 17:25). Tyle, że w ubiegłym roku obserwowałem: tym
pociągiem jeżdziło sporo ludzi, w wakacje był to doby pociąg na dojaz do
Białogardu na przesiadkę...
Oglnie uważam, że w PKP PR nie myślą :) To już lepiej może dac pociągi spółce
PKP IC? Moze lepiej będą zarządzać (byleby by nie było podwyżek i zbędnych
likwidacji). Nie jestem jakimstam wielkim fanem PKP IC (2 razy jechałem
pociągiem tej spółki - IC PLUS CHROBRY i EX SŁUPIA). CHROBRY - wielki luksus
za wielkie pieniądze, choć np. gdy w wagonie z klimatyzacją jest dużo ludzi,
to jest gorąco i duszno. SŁUPIA - rybak w wersji droższej (skład) - 10 zł.
wiecej za bilet + miejscówka za 10 zł.

---------------
Serdecznie pozdrawiam
Przemysław Kamil Panicz, MK Świdwin
www.loker.prv.pl

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: PRZEJMOWANIE POCIĄGÓW POSPIESZNY CH PRZEZ PKP IC - pytania i wyja


ewentualnie zezwoliłbym na to, ale z zastrzeżeniem: pociągi pospieszne
obsługiwane przez PKP IC nazywały bedą się InterRegio i cena biletu będzie
taka jak dotychczas (w PKP PR) + ew. 2-5 zł miejscówki!!!!!!
Jeśli przejęte pospieszne mają stać się expressami, to jestem temu
przeciwny!!!!!! - Ekspressów mamy wystarczającą ilość!!! A poza tym np. w


ja jestem tylko ciekawy, kto nam zagwarantuje mozliwosc zakupu biletu na
Os/Posp kiedy, pospiechy (oczywiscie ze te najbardziej dochodowe, bo po brac
chlam) przejmie PKP IC??? bardzo duzo podrozy pociagami pospiesznymi jest
odbywana na zasadzie podrozy kombinowanej os-posp... jezeli nie bedzie
wspolnych rozliczen, bedzie to kolejny cios w system komunikacyjny kraju...
niestety... chyba ze PKP IC i PKP PR dogadaja sie w sprawie wspolnych
rozliczen, ale na to sie nie zanosi...


1. PKP PR ma ponad 660 mln zł długów (zrobionych w ciągu 2 lat istnienia). A
ile długu ma PKP IC?


juz nie pamietam, ale zeszly rok obrachunkowy zakonczyli strata w wysokosci ok.
1 mln zlotych... zreszta moglo mi sie cos rabnac bo SKM miala + 1 mln a WKD - 1
mln zl... a nie chce mi sie sprawdzac w sprawozdaniu za 2003 bo go tutaj nie
mam... w kazdym razie PKP IC ciezko idzie...


2. Znamy ostatnią aferę: PKP PR jest podzielona na ZPR. Każdy ZPR utrzymuje
odpowiedni Urząd Marszałkowski. Przykład linii Słupsk--Szczecinek - poc.
osobowe będą dojeżdżały do Miastka, bo UM Zach-Pom. nie chce płacić za
połaczenie. Może jak pospieszne przejmie PKP IC zarządzana centralnie nie
będzie takich problemów?


Zauwaz, ze jezeli chodzi o PKP IC, to nie przysluguje im zadna dotacja z
Ministerstwa Infrastruktury - jedyne, na co moga liczyc, to na doplate do
ulgowego pasazera (ulga ustawowa - tak jak w Ex)... tak wiec, jezeli nie
zostanie zmieniona ustawa o restrukturyzacji.... PP PKP to PKP IC nie dostanie
nic wiecej... chyba ze dojdzie do takich paranoi jak ze Slupia... i haraczem
branym od miasta Koszalina...

a osobowki i tak pewnie beda konczyly bieg pod granicami wojewodztw...
rozwiazaniem tego problemu jest laczenie ZPR-ow... w wieksze organizmy...
ale na naszych terenach o tym sie chyba nie mysli


[ciach]
Są godziny gdzie jedzie posiąg za pociągiem i są godziny, gdzie poiciągu
żadnego nie ma (np. zlikwidowali osob Stargard Szcz.--Koszalin o 20:00, a
wstawili RegioPlus o 17:25). Tyle, że w ubiegłym roku obserwowałem: tym
pociągiem jeżdziło sporo ludzi, w wakacje był to doby pociąg na dojaz do
Białogardu na przesiadkę...


nie mowiac juz o ostatnim pociagu os. Szczecin Gl - Koszalin o 21:00, ktory
skonczyl w Bialogardzie (a i tak jedzie do Koszalina jako podsyl)... no
niestety - tu sie bardziej "inwencja tfurcza" wykazal Urzad Marszalkowski i
centrala PR w Warszawie a ZZPR musialo gdzies te kilometry uciac... jak nie tu
to tam... niestety...


Oglnie uważam, że w PKP PR nie myślą :) To już lepiej może dac pociągi spółce
PKP IC? Moze lepiej będą zarządzać (byleby by nie było podwyżek i zbędnych
likwidacji). Nie jestem jakimstam wielkim fanem PKP IC (2 razy jechałem


z jednej strony racja - tylko ze bardziej dotyczy to centrali PR w Warszawie a
nie jej regionalnych przedstawicielstw (co z pospiechem Szczecin Gl -
Zakopane??)... ja tez nie jestem wielkim fanem IC, ale brak mozliwosci kupienia
jednego biletu na pociagi PR/IC (lacznie z IC,EC!!!) skutecznie mnie do tej
spolki zniechecil... a szkoda... bo fajne to byly czasy jak sie z Kielc wracalo
(chyba) Sztygarem do Katowic, potem Slupia do Warszawy i Chrobrym do
Szczecina... piekne czasy...i nawet student mogl sobie na taka przejazdzke
pozwolic...

pzdr

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: ZAWIESZENIA OD 14.XII (01.01 albo inne bliskie daty)
Witam!

Bylo to co prawda w niedawnym watku, ale chcialbym to usystematyzowac.
Otoz, czy wiadomo juz, co PR chcialoby aby polecialo od 14.XII (albo
jakos tak), co juz teraz samorzady wywalczyly a na co jest juz teraz
przygotow(yw)any rozklad a wiec PR narazie nie planuje uwalenia.

Ponizej jest lista linii, wobec ktorych istnieja jakiekolwiek
watpliowsci w sensie ich istnienia (PKP PR maja je w swoich
apokaliptycznych planach jako potencjalnie do wyniszczenia):

Skarżysko Kamienna - Tomaszów Mazowiecki: o ile wiem, narazie nie
powinnyśmy o nią drżeć
Radom - Tomaszów na odcinku Radom - CMK: spokój
Częstochowa - Chorzew Siemkowice: ?
Kalety - Herby Nowe - Zduńska Wola Karsznice - Inowrocław: ?
Kielce - Busko-Zdrój: padnie?
Stalowa Wola Rozwadów - Sobów - Ocice - Dębica: chyba przeżyje?
Munina  - Bełżec: przeżyje
Zagórz - Krościenko - Chyrów: ?
Gorlice Zagórzany - Gorlice: ?
Żywiec - Sucha Beskidzka: ?
Bielsko Biała - Wadowice: przeżyje
Chybie - Pawłowice/Żory: padnie?
Sosnowiec Maczki - Sosnowiec Kazimierz: przeżyje ten jeden kibel z
rana?
Kluczbork - Fosowskie: znając determinację Opola przezyje (?)
Nowy Świętów - Głuchołazy Zdrój: ?
Krosnowice Kłodzkie - Stronie Śląskie: dalej próby utrzymania ruchu?
Kłodzko - Wałbrzych: przeżyje
Jaworzyna Śląska - Legnica: ?
Sędzisław - Lubawka: ?
Jelenia Góra - Lwówek Śląski: osobiście uważam że przetrwa.
Opole - Jelcz Laskowice - Wrocław: rozerwana na 2 odcinki?
Legnica - Rudna Gwizdanów: przeżyje.
Krotoszyn - Leszno: przeżyje, i raczej długo, bo to Wlkp.
Jarocin - Kąkolewo: przeżyje.
Jarocin - Krotoszyn: przeżyje.
Gniezno - Września: przeżyje.
Kępno - Herby Nowe: padnie?
Leszno - Wolsztyn - Zbąszynek: ?
Wolsztyn - Grodzisk Wlkp. - Luboń: przeżyje.
Wągrowiec - Kcynia - Bydgoszcz: przeżyje (podobno całkiem dobrze).
Inowrocław - Żnin: ?
Żary - Zielona Góra: przeżyje, choć nie wiem jak długo.
Stargard Szcz. - Pyrzyce: padnie?
Ulikowo - Kalisz Pom: przeżyje (podobo nawet podniesienie szlakowej)?
Kołobrzeg - Trzebiatów - Goleniów: przeżyje.
Kołobrzeg - Mścice - Koszalin: przeżyje.
Ustka - Słupsk: przeżyje.
Słupsk - Szczecinek: przeżyje.
Chojnice - Szczecinek - Runowo: przeżyje?
Somonino - Kartuzy: przetrwa.
Kościerzyna - Wierzchucin: ?
Wierzchucin - Bydgoszcz: przetrwa.
Wierzchucin - Chojnice: przetrwa.
Chojnice - Kościerzyna: przetrwa?
Laskowice Pom. - Wierzchucin: przetrwa?
Laskowice Pom. - Szlachta - Czersk: ?
Czersk - Bąk: ?
Lębork - Łeba: przetrwa.
Bydgoszcz Gł - Bydgoszcz Fordon: padnie?
Działdowo - Brodnica: przetrwa?
Toruń - Grudziądz: przetrwa.
Grudziądz - Malbork: przetrwa.
Elbląg - Braniewo via Tolkmicko: ?
via Gutkowo: przetrwa?
Braniewo - Olsztyn: przetrwa.
Toruń Wsch. - Sierpc - Nasielsk: przetrwa?
Aleksandrów Kuj. - Ciechocinek: przeżyje.
Czerwonka - Ełk: przeżyje?
Olsztyn - Szczytno - Pisz: ?
Czeremcha - Hajnówka: przetrwa.
Hajnówka - Cisówka: padnie?
Czeremcha - Białystok: przetrwa.
Łuków - Dęblin: przetrwa.
Łuków - Pilawa: przetrwa.
Chełm - Włodawa: padnie?
Hrubieszów - Zamość: przetrwa?
Lublin - Stalowa Wola: przetrwa.
Stalowa Wola - Zwierzyniec: przetrwa.
Rawa Ruska - Bełżec - Zwierzyniec - Zawada: przetrwa.
Zawada - Rejowiec: przetrwa.

Chyba wszystko. Jak ktoś coś wie, proszę o jakieś informacje
(kierowane szczególnie do Jarosza).

Pozdrawiam
Alek 'Alekloco' Kurstak
Polska dla rowerów i pociągów!

Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem:
olek[at]rowery[dot]com.

Przeczytaj więcej odpowiedzi
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aircar.opx.pl



  • Strona 4 z 4 • Znaleziono 319 rezultatów • 1, 2, 3, 4