Czytasz wypowiedzi znalezione dla zapytania: stare silniki
Temat: WAU trafił szlag :-(
Użytkownik PETER napisał:
[...]
... Nietstety będę musiał wytoczyć blok, bo jak się zrobił
luz to przez tych kilka sekund kiedy motorek pracowal po awarii oberwała
panewka oporowa i wolę zrobić 1 szlif na całości. A tak się cieszyłem, że
mam dziewiczy blok...
Witam.
Tak z ciekawości zapytam, czy miałeś wzmacniany blok silnika?
Pamiętam jak mój kolega Garbusiarz zza Odry wzmacniał blok w związku z
powiększeniem pojemności silnika do 1700 ccm. Żadnych innych przeróbek nie
dokonywał, ale blok to przecież podstawa - w ten sam sposób (tyle że
fabrycznie) wzmacniane bloki miały stare silniki Porsche.
Pozdrawiam,
PiotrB
Temat: WAU trafił szlag :-(
Witam.
Tak z ciekawości zapytam, czy miałeś wzmacniany blok silnika?
Pamiętam jak mój kolega Garbusiarz zza Odry wzmacniał blok w związku z
powiększeniem pojemności silnika do 1700 ccm. Żadnych innych przeróbek
nie
dokonywał, ale blok to przecież podstawa - w ten sam sposób (tyle że
fabrycznie) wzmacniane bloki miały stare silniki Porsche.
Nic nie wzmacniałem. Tyle, że mój blok nigdy nie doznał uszczerbku
termicznego lub mechanicznego, bo jak go dorałem to był nowiusieńki (nigdy
nie skalał się pracą :-))). Nie zauważyłem negatywnych skutków posiadania
wzmocnionego silnika na tym bloku. Za to wał korbowy.......No cóż odszedł
do krainy wiecznych wałów ;-)))
Temat: jaki olej?
Użytkownik "dromader" napisał
co innego gdybys zrobil kapitalny remont, tuning etc ale tak t5o nie ma
sensu a wrecz syntetyk moze ci wyplukac to i owo i silnik zacznie kapac
lub
pic oliwe.
VW!
Kolejny z mitów... po kapitalnym remoncie NIE ma prawa NIC Ci wypłukać
a co ja innego napisalem ?
jak dobrz widze i siebie rozumiem to wlasnie, ze syntetyk ewentualnie po
kapitalce, bo bez tego stary silnik moze zaczac sikac i pic olej ... czyzbys
zrozumial to inaczej ? ;-)
Temat: 150 km/h
Wojtek a ja zapomnialem ci powiedziec, ze ten silnik ma 60 kilka tys
przebiegu. Wczoraj znalazlem w piwnicy licznik z tego samochodu i napewno
nie jest to 160 tys bo poprostu ten samochod byl za zdrowy na taki przebieg.
w sierpniu to nawet fotki bede mial tego auta i jeszcze kilka rzeczy musze z
niego wyreperowac np przekladnie reszte ukladu kierowniczego.
--
     Paweł vel Yogi
Black & Beige VW 1303 Convertible
        1979 r.
No to piękna wiadomość. A nie chcesz mojego starego w zamian z skrzynię?????
;-)))))))))))))))
A stary silnik jest z pawierem.
no właśnie już miesiąc minął jak w moim urzędzie czekają na przysłanie
potwierdzenia z Twojego urzędu celnego odnośnie połaty celnej =- iiii nic.
Masz tam może kogoś znajomego kto może przyspieszyć sprawę
pozdr
Wojtek
Temat: 150 km/h
Czyzbys mial silnik na zbyciu? :)
Ja szukam juz dlugo motora do mojego 1303.
Pozdrawiam,
Syberian
Wojtek a ja zapomnialem ci powiedziec, ze ten silnik ma 60 kilka tys
przebiegu. Wczoraj znalazlem w piwnicy licznik z tego samochodu i
napewno
nie jest to 160 tys bo poprostu ten samochod byl za zdrowy na taki
przebieg.
w sierpniu to nawet fotki bede mial tego auta i jeszcze kilka rzeczy
musze z
niego wyreperowac np przekladnie reszte ukladu kierowniczego.
--
Paweł vel Yogi
Black & Beige VW 1303 Convertible
1979 r.
No to piękna wiadomość. A nie chcesz mojego starego w zamian z
skrzynię?????
;-)))))))))))))))
A stary silnik jest z pawierem.
no właśnie już miesiąc minął jak w moim urzędzie czekają na przysłanie
potwierdzenia z Twojego urzędu celnego odnośnie połaty celnej =- iiii nic.
Masz tam może kogoś znajomego kto może przyspieszyć sprawę
pozdr
Wojtek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Temat: cieknacy simering
On Sun, 26 Oct 2003 12:04:12 +0100, Tomasz Antkowiak wrote:
dobrze mysle i aby wymienic uszczelki trza sciagac glowice? jezeli tak to
podziekowal :p
nie ma sie tego co bac !!!
jup
o tym akurat wiem - nie dalej jak przed wakacjami rozbieralismy stary
silnik - generalny remont, ze zmiana panewek, szlifem walu, tlokami i
pierscieniami - ale naprawde nie mam ochoty pieprzyc sie z nowym (nowo
doczepionym) silnikiem - z mego malego doswiadczenia wynika ze kaza proba
ulepszenia czegos moze sie przykro skonczyc :P
Temat: wieeeelkie zmiany
wreszcie otrzezwielismy po swiateczno-sylwestrowym szalenstwie i damy glos
co u nas - a wiele na dobre sie zmienilo.
1. Mamy nowy silniczek - 1200 - hula az milo, nie wiem skad Piotrek z
Eurocompanii go wytrzasnal ale jest bomba. no i rozliczenie za silnik -
jestesmy autkiem reklamowym Eurocompanii - jak sie klepie biede to nic
lepszego nie mozna sobie wyobrazic - a stary silnik mial prawie 1cm luzu na
wale - jakim cudem objechal traske - k-ow-wawa-krakow i nie obrocil walu? to
wie tylko ktos na gorze i F.Porsche
2.Nowe lampy tylne - stare braly wode na potege i robily wieczne zwarcia -
nie nadazalem z wymiana bezpiecznikow - teraz spokoj:-)
3.Nareszcie ide do pracy - bezrobocie, bezrobociem ale jak sie czlowiek
zakreci to nie jest tak zle:-)
4. Zdajsie ze koncem kwietnia bierzemy z Gosia slub :-))))))))))))))))))
tak wiec nowy rok zapowiada sie super i wszystkim tez wszystkiego
najlepszego
Temat: vw bus t3
Gemin wrote:
Witam
Gdzie moge znalesc jakies polskie stronki o tym autku.
Chodzi mi o vw ale nie ogorka, tzn te jakos po roku 80.
Sa na liscie uzytkownicy tych aut?
Ja na przykład mam od niedawna takie cudo :)
3 tygodnie temu wymieniłem się garbus 1303 + dopłata na właśnie T3.
Silniczek 1.6 diesel. Niestety trochę za słaby jak na busa chyba. Dlatego
jak będzie mnie stać wstawie 1.9TDi. U mnie w okolicy się tym zajmują.
Muszę się tylko zorientować ile taka przyjemność kosztuje. Na razie wiem
że w rozliczeniu biorą stary silnik.
Mam też takie pytank. Czy dużym "wstydem" będzie pojawienie się na zlocie
T3?.. ;)
Łukasz Wajnert
Temat: Chce wymienic silnik w garbie - bardzo prosze o rade.
a co z silnikami z Alfy? slyszalem ze tak tez sie da zrobic i niejest to
bardzo problematyczne. A moze 1.9 TDI-90KM? :)
pozdr seba
pANOWIE JA PRZEPRASZAM ALE CZY WAS PORĄBAŁO??
Na wyścigi to Subaru Imprezkę sonie kupcie a garbusem sie jeżdzi dostojnie!!!!
powolutku a raczej głośno jak bączek sie strzeli to nikomu to nie
przeszkadza.Ratujcie stare silniki a nie nówkami nadganiajcie.Garb = praca
włożona w ten samochód jak chcecie łatwizny to meksykana od Ojca świętego
odkupcie.
Jestem poruszona do zywego :)
Anka
Temat: Chce wymienic silnik w garbie - bardzo prosze o rade.
a co z silnikami z Alfy? slyszalem ze tak tez sie da zrobic i niejest to
bardzo problematyczne. A moze 1.9 TDI-90KM? :)
pozdr seba
pANOWIE JA PRZEPRASZAM ALE CZY WAS PORĄBAŁO??
NIE DROGA PANI NIE PORABALO NAS !!!
Na wyścigi to Subaru Imprezkę sonie kupcie a garbusem sie jeżdzi
dostojnie!!!!
powolutku a raczej głośno jak bączek sie strzeli to nikomu to nie
przeszkadza.
Jak chcesz sobie jezdzic powolutku to droga wolna ... mozesz sobie jezdzic
dostojnie nawet 30 km/h. A garb do wyscigow i przerobek nadaje sie lepiej
niz imprezka.
Nik tobie nie patrzy na garba nie ocenia i nie wypowiada takich
autorytarnych sadow wiedz pozwol zeby kazdy robil sobie garba wedlug swojego
stylu i pomyslu
Ratujcie stare silniki a nie nówkami nadganiajcie.Garb = praca
Ratujemy własnie ratujemy ! ciekawe ile ty uratowalas ?
włożona w ten samochód jak chcecie łatwizny to meksykana od Ojca świętego
odkupcie.
?????????????????????
Jestem poruszona do zywego :)
Anka
Ja tez
Temat: I znowu pytanie o garba
P|eszczoH wrote:
Beschreibung:
2. Hand, G- Kat, Alarmanlage, top- Zustand,
TĂśV/ AU auf Wunsch neu
CO w niemieckich ogloszeniach oznacza "G- Kat" ?????????????????????????
nurtuje mnie to od dawna jesli ktos mozeprosze o wyjasnienie.
G-Kat to "geregelter Katalysator", czyli katlaizator uregulowany.
W przeciwienstwie do "ungeregelter Katalysator". G-Kat jest technicznie
bardziej zaawansowany niz U-Kat. Z tego co wiem to U-Kat mozna bylo
podlaczyc do kazdego starego silnika, z G-Kat'em tak nie idzie.
A tak poza tym to sie na tym w ogole nie znam.
marek
Temat: Problem
Generalnie wydaje mi sie ze jak to jest stary silnik to ma napewno docisk na
lozysko starego typu, a ty masz łozysko w skrzyni nowego typu. Na łapkach
starego typu lozyska jest taki ring i o grubosc tego moze ci nie wchodzic
wiec musisz sprawdzic. tylko nie sciagaj silnika i skrzyni srubami na chama,
ja tak zrobilem i mi zrobił sieczke z docisku, i dlatego juz wiem.
Pozdro.
czesc,
jesli to silnik od garba w wersji 6v to tak. Tam bylo inne kolo zamachowe
i
rozrusznik.
czy przy wkladaniu silnika masz zamontowany rozrusznik?
pozdrawiam
albin
VW1200 Sparkäfer 1973 Type4 2.0 CB1595A
VW T2 Westfalia 1972 1.6 CB9120E
"...it's never too much carburetor - it's just not enough engine..."
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody.garbusy
Temat: olej z pod czujnika - problem
Mam problem z podciekajacym olejem z podz czujnika cisnienia oleju.
Problem
jest tej natury ze pekl ten grzybek w ktory wkreca sie czujnik wystajacy z
bloku silnika.
Nie mam kompletnie pojecia co z tym zrobic??!!
Pozdrawiam i prosze o jakas rade
w sklepie motoryzacyjnym zakup taki specyfik z ktorego sie robi 'papke
klejowa'
oblep tym czyms ten grzybek i zostaw do stwardnienia
powinno pomoc
mialem tak kiedys w starym silniku i 3 lata jezdzilem z tym klejem
naklejonym na blok
k.
Temat: wrak garba do wziecia we wrocku
wiec pozwolcie ze sprawa dojzeje a jak
skoncze sesje to zrobie rekonesans fotograficzny i obgadamy co z nim poczac
(nie dzielmy skory na niedziwiedziu ;-)
wiec pozwalamy ;-) niech dojrzewa,
a jak dojdzie do podzialu skory to poszukuje oblachowania starego silnika 1200
--
pzdr
Michal
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: luz zaworowy
"Bartek"
Wiem.wiem, tylko pyam z ciekawości czemu większość preferuje 0,15 a nie
0,1
czy tylko ze względów bezpieceństwa?
Nie wiem czy inni preferują 0.15 ale w silniku, który ja mam 0.15 jest
zalecanym luzem. Jest na silniku nawet nalepka informująca o tym. Stare
silniki przed 70 rokiem miały 0.1.
Czy to że mi Ciągle zalewa świece 2 i 4 to może być przyczyna źle
ustawionego luzu, choć napewno mam na 0,1!!
To raczej nie jest przyczyna.
PB
Temat: Jakby ktos byl zainteresowany.....
..... to oddajac stary silnik do serwisu mozna dostac w zamian
"regenerowany" za 6000PLN.
W sumie sporo ale silnik ma wszystkie parametry silnika nowego , objety jest
normalną gwarancja (rok bez limitu kilometrow). Silniki te sa regenerowane w
specjalnym zakladzie VW w Niemczech.
Nie jestem do konca pewny , ale najprawdopodobniej nie ma roznicy pomiedzy
1.2 , 1.3 , 1.6 tzn. oddajac 1.2 mozna wziac 1.6 albo inaczej . Powtarzam ,
tego nie jestem pewny.
No i nie wiem , jak zapatruja sie serwisy na silniki z "reperowanymi"
numerami. Nowy silnik ma nowe numery albo przynajmniej nowe litery z przodu.
Informacje mam z salonu VW w Radomiu.
Cena niby 2x wyzsza od ceny remontu ale jak ktos chce miec nowke Garba to
moze dobrze wiedziec , ze taka mozliwosc istnieje.
Piotr(Cezary)
Temat: Jakby ktos byl zainteresowany.....
Ostatni byl na ten temat duzy artykul w Auto Swiat. O ile dobrze pamietam
to tam krzyczeli 3000 DM, jak sie odda stary silnik. Czyli wychodzi na to
samo. Ja u siebie mam taki silnik i chodzi po prostu pieknie. Poprzedni
wlasciciel w Niemczech wymienil go jak stary zajezdzil. Ma teraz przejechane
okolo 30 tys i jest pzrystosowany do benzyny bezolowiowej ( ma wymienione
glowice na takie ze wzmocnionymi gniazdami zaworow ), ale ciagle to 6000tys,
czyli kupe kasy.
YOGI
VW 1303 '79 cabrio
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: olej do garba
Castrol 15 W/40
motor oil ? czy GTX?
motor oil ma nizsza klase jakosci od GTXa, ale tez ma bardzo malo
tego co czysci silnik dlatego zalecany do starych silnikow,
z tego co wyczytalem na grupie samochody to ludzie pisza ze lotos
mineralny juz jest lepszy a cena podobna. ... ja do tego sie dokopalem
po kupieniu castrola zalalem tym silnik ... nie wiem jaki bedzie tego
skutek
Pozdrowienia Tomek S.
Temat: cundy silnik totu!
http://www.thesamba.com/vw/forum/album_page.php?pic_id=494076
a wiec wykrecilem swiece by sprawdzic cisnienie na garacch, i wyobrazcie sobie 3
z 4ech byly nie dokrecone,
fukalo mi na maxa , myslalem ze to luzne glowice, ale jest dobrze,
swiece wycwyswcwone i wkrecone,
zrobilem na takim silniku az 12Tys km tego lata, ot wsadzilem go do oga , nie
sprawdzajac czy sa dokrecone na starym silniku...
swiece super bo oryginalne jeszcze made in germany, tak jak caly silnik
fabryczka bryczka
pozdrawiam
FIlip
Temat: Datowanie silnika
...i co może oznaczać ten X na końcu?
Ze to jest najprawdopodobniej silnik regenerowany. Do tej pory dziala tak kilka
firm, ale kiedys mogles to zalatwic przez VW. Oddawales stary silnik i
dostawales "nowy", po fabrycznym remoncie. Te numery byly nabijane na nowo, tak
ze kiedys, kiedy jeszcze numery silnik mialy znaczenie, wygodnie bylo miec taki
z Xem w dowodzie. Nikt Ci nie mogl zarzuci ze cos przezynales, bo "x" wlasnie
przebijanie oznacza ;) Na szczescie czasy takich kombinacji minely.
Temat: po ilu tys km wymiana oleju w garbie?
jesli przejechales przez te 4 lata 400km, to chyba jeszcze nie musisz :-)
czy musisz?
Olej w garbie warto zmieniać co 3 tys. km lub przynajmniej raz do roku
(zaleca się co pół roku). Zimą nawet co 1500 km. To stary silnik bez
normalnego filtra; dodatkowo w misce mieści się jedynie 2,5 l oleju (maks!)
i jeżdżenie 10 tysięcy km bez zmiany oleju to bezmyślność. Jak Ci nie szkoda
silnika to wcale nie zmieniaj oleju, tylko dolewaj :-)
Pozdrawiam,
PiotrB
Temat: Jeśli ktoś chce kupić fabrycznie nowy silnik do Garbuska...
Mozesz tylko po co skoro i tak go nie zarejestrujesz gdyz nie spelnia norm
jakie weszly w zycie od 21.09.
nie wiem jak jest z garbusami,
ale np w niemczech wielu niemcow przerabia auta tak aby spelnialy nowe normy
tylko po to zeby placic mniej za rozne duperele ;) u nich.
czasami sie widzi auta stare okolo 20 lat i potrafia spelniac euro 2,
jest to zapewne drogie, ale jak widac sie da.(przy orginalnych starych
silnikach)
dlatego tez jest to dosc pogiete i moze by sie dalo cos zakombinowac
nie wiem.
nara
Temat: olej silnikowy
Polecam Castrol GTX mineral ofkorz 15W40 ew. Mobil 1
a ja powiem
OBY NIE MOBIL 1 !!!
mobil rozpuszcza nagar a przy naszych starych silnikach znaczy to tyle samo
co rozszczelnia silnik
slowem jesli nie kapalo to napewno zacznie
zdecydowanie CASTROL
Temat: olej silnikowy
| Polecam Castrol GTX mineral ofkorz 15W40 ew. Mobil 1
a ja powiem
OBY NIE MOBIL 1 !!!
mobil rozpuszcza nagar a przy naszych starych silnikach znaczy to tyle
samo
co rozszczelnia silnik
slowem jesli nie kapalo to napewno zacznie
zdecydowanie CASTROL
coś na temat Mobil 1:
- generalnie w samochodach którymi się poruszam (nowszych niż Buggy) stosuję
Mobil 1 i jest ok
- kiedy kupiłem Buggy silnik był zupełnie suchy - pierwsze co zrobiłem po
kupieniu to oczywiście wymiana oleju (wlałem jak zwykle Mobil 1) i po 2 tyg.
jeżdżenia olej leci wszystkimi możliwymi miejscami, teraz jak będę wymieniał
olej wleję jakiś inny (może "gęściejszy")
Pozdrawiam
Krzysiek "Buggy"
czerwony VW Buggy + w planach Garbus
**********************************
vwbu@poczta.onet.pl
http://vwbuggy.republika.pl/
**********************************
Temat: olej silnikowy
antek wrote:
| Polecam Castrol GTX mineral ofkorz 15W40 ew. Mobil 1
a ja powiem
OBY NIE MOBIL 1 !!!
mobil rozpuszcza nagar a przy naszych starych silnikach znaczy to tyle samo
co rozszczelnia silnik
slowem jesli nie kapalo to napewno zacznie
zdecydowanie CASTROL
--
antek VW 1500'66 Brown Sugar
an@garbomania.com.pl
GSM: 608 515 062
Od 130 000 km Elf Sporti 15W40.
Temat: rejestracja.
Wiesiek Stochmal <przem@it.com.plwrote:
:Poza takimi drobiazgami to klopotow raczej nie ma.
:Musialem miec jeszcze od diagnosty zaswiadczenie, ze w takim a takim wozie
:jest zamontowany taki a taki silnik z takimi a takimi nu=merami.
:Przekladalem silnik na taki sam. Ale nie sadze zeby sie ktos przyczepil,
:gdy bedziesz przekladac na wiekszy.
:
: To znaczy ze nie mozna zalozyc silnika do garba, ktory nie ma silnika
: ?????(legalnie)
Silnik, ktory wkladasz:
1. Musi miec papiery (udokumentowane pochodzenie:
- umowe za granica + clo, lub:
- byl w jakims samochodzie zarejstrowanym w Polsce, co oznacza, ze
skoro byl zarejstrowany, to papiery na niego byly OK).
2. Jak juz go wlozysz, to diagnosta ci potwierdza, ze masz wlasnie taki
silnik w swoim samochodzie. Strawdza wlasciwie tylko numery, bo z jakiej
racji ma wiedziec o jakiej srednicy sa cylindry i jaki jest skok na wale.
Pojemnosc silnika tak wlasciwie jest wielkoscia jedynie papierowa.
Stary silnik mozesz sprzedac, ktos sobie moze go wyremontowac, lub mozesz go
wyrzucic, jesli np. blok jest pekniety, lub uszkodzony w sposob
dyskwalifikujacy naprawe... Nikogo nie interesuje, co sie stalo z poprzednim
silnikiem, jak go nie bylo wczesniej, to sie nic nie stalo. Do czasu, az
poprzedni silnik ktos nie chce zamontowac w jakims wozie, jego istnienie, lub
nie-istnienie jest bez znaczenie dla naszych urzednikow.
Temat: Co moze pociagnac Garbi
zastanawialem
sie jak by sie jechalo Garbikiem z przyczepa (oczywiscie z czyms mniejszym).
Z instrukcji wynika, ze 650kg z hamulcem to max. ale to teoria ciekawe jak
z praktyka.
Wyciagalem kiedys garbem stojacego rok zuka z zarosli i ciagnalem ok 1km. Droga
byla polna, wiec dalej jak 2 nie probowalem, ale garbik nie sapal. Ciagnalem
rowniez dwa wielkie kamienie na przyczepce sluzace jako przyszla ozdoba obok
domu, spokojnie na 4-ce dalo sie jechac i do tego trzy osoby w srodku.
Przyspieszen jednak sie juz nie odczuwalo, niestety bardzo stary silnik 1200 ze
zjechanym sprzeglem.Garbi to naprawde samochod wielo zadaniowy i trudno znalezc
dla niego rzecz nie do pokonania, choc z pewnoscia nie posprzata.
Pozdrawiam TK
Temat: znow olej-a co powiecie o mobil1
Użytkownik brachu <technic@pwik.poznan.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:38195@news.vogel.pl...
Cze!
A co uwazacie o mobilku super 15/40. Kumpel robi j... w warsztacie i mam
okazje kupic za grosze, a juz sie prosi zeby wreszcie wymienic.
toz to syntetyk !!!!
apsolutnie niedopuszczalny do starych silnikow do tego wiatrakowcow.
podpytaj koesia czy nie moze dla ciebie ukrasc innego.
:-
Temat: Co sie psuje w garbusach ??
Też chce kiedyś klasyka ale takiego naprawdę na maxa bo podobają mi się
np.
kierunkowskazy semafory drewniana podłoga itd. :) ale nie wiem czy będzie
mnie kiedyś stać na to w tym kraju :( A wogle moim marzeniem jest porsche
356 to jest dla mnie max ale ceny ahhh te ceny :( A co do chłodzenia w
garbie:
Temperatura cieczy raz tylko doszła do 89,9(ostatnio sam myślałem że jest
zepsuty bo nie wierzyłem że się nie grzeje w korkach i że się wiatrak nie
włącza ale sprawdzałem go wkładając czujnik do wrzącej wody i jest ok) bo
taki mam czujnik przy jeździe w korkach a węże nie wiem o jakiej średnicy
ale są gruuuube i myślę że samo to że ciecz ma taką drogę do pokonania
chłodzi się przez to. Ale zobaczymy jak to będzie w upałach. A dresy też
już
się kilka razy nacięły :D miło patrzyć we wsteczne lusterko jak znikają
gdzieś daleko z tyłu :D najlepsze było jak miałem domalowane żesy mu nad
światłami był obdrapany i pomalowany jakimś dziwnym sprayem i ten silnik
od
scirocco to była moc w żałosnym opakowaniu (z wyglądu ) hehe Nie dajcie
sie
dresiarzom :D zabijcie ich wyglądem swoich maszyn :D
hehehehe
dobre :)
jezdizlem z bodziem.. i w sumie to na tym ,18 od passata garb po porstu
lata.... malo brakuej zeby sie przod podniosl ;P
kurde tamten stary silnik to musial byc potwor !!!!
nie wiem jak inni ale ja nie slyszalem zeby w garbie byly drewniane
podlogi... chyba ze tylko w tych po tuningu w latach 60tych :)
klocek
Temat: wał korbowy
Ile kosztuje nowy wał korbowy do Garba 1200 cmm +komplet panewek?
nie wiem
Czy olej syntetyczny Shell Helix 5W-40 nadaje sie do garbatego silnika?
nie nadaje sie jak i cala reszta syntetykow - stare silniki (w sensie
konstrukcji) jezdza na olejach mineralnych.
Temat: wał korbowy
Czy olej syntetyczny Shell Helix 5W-40 nadaje sie do garbatego silnika?
nie nadaje sie jak i cala reszta syntetykow - stare silniki (w sensie
konstrukcji) jezdza na olejach mineralnych.
a tak poza tym to helix jest chyba grupa olei mineralnych
a tak poza tym po raz drugi to w garbowe silniki leje sie olej o parametrach
15W-40 ale to chyba kazdy wie ....
(opcjonalnie na lato mozna lac 20W-50 bo jest troche gestrzy ale na zime
koniecznie zmienic)
Temat: wał korbowy
Użytkownik dromader <dro@poczta.onet.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:agp40b$gs@sunsite.icm.edu.pl...
| Czy olej syntetyczny Shell Helix 5W-40 nadaje sie do garbatego silnika?
| nie nadaje sie jak i cala reszta syntetykow - stare silniki (w sensie
| konstrukcji) jezdza na olejach mineralnych.
a tak poza tym to helix jest chyba grupa olei mineralnych
a tak poza tym po raz drugi to w garbowe silniki leje sie olej o
parametrach
15W-40 ale to chyba kazdy wie ....
ja nie wiedziałem, bo dopiero się dowiedziałem, ale dzięki za informację.
Garba mam od 2 miesięcy i dopiero go poznaje od strony mechanicznej , bo
ciagle trzeba przy nim dłubać. Ale to frajda dłubać przy garbie, jak się wie
gdzie dłubać i jak
Pozdrawiam Tomasz Ćwikła
Temat: wał korbowy
| nie nadaje sie jak i cala reszta syntetykow - stare silniki (w sensie
| konstrukcji) jezdza na olejach mineralnych.
Troche bym polemizowal ale tylko troche.
Po remoncie silnika w kaszlaku jezdzilem na TEDEXie SYNTETICU 5W50 i
przejezdzilem na nim 370tys km bez zadnych problemow ze strony silnika.
Jedyny problem to kontrolka cisnienia oleju ktora latem zapalala sie po 15
minutach jazdy i swiecila caly czas. Dopiero po jakims czasie dostalem w
jakims malym sklepiku specjalny czujnik do oleju syntetycznego i wszystko
wrocilo do normy. Jedyne czego nie polecam to zmiana oleju na syntetyk po
dosc dlugim przebiegu. To najczesciej konczy sie totalnym wyciekaniem oleju,
wszystkimi bardziej wyrobionymi uszczelkami.
BROD@CZ
Temat: Przedwczesna radosc
VWitam.
Przedwczoraj mimo iz nasze lajzy przegraly z Niemcami mialem wysmienity
humor gdyz w koncu zakupilem wymarzony silniczek do swojego garbusa.Dzis juz
mialem wizje pieknej przejazdzki tym niebieskim marzeniem ale jak to w zyciu
moim bywa CHUJ z tego wyszedl.Okazalo sie ze nic z osprzetu ze starego
silnika niepasuje ja kupilem 1200 z pojedynczym dolotem a stary mialem z
podwojnym i ani tlumik niepasuje ani kolektory.Jestem taki wkurwiony ze
jestem gotow jutro zaciagnac go na zlom i tam go zostawic poprostu mam go
juz dosc.Jestem zalamany i pierdole garbusy(mimo ze je kocham).Teraz ide
zalac smutki.
Tomek
( 0 / ! 0 ) 1200 albo nie BLUE
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Przedwczesna radosc
moim bywa CHUJ z tego wyszedl.Okazalo sie ze nic z osprzetu ze starego
silnika niepasuje ja kupilem 1200 z pojedynczym dolotem a stary mialem z
podwojnym i ani tlumik niepasuje ani kolektory
a widzisz bylo powiedziec mi to bym ci sprecyzowal jaki masz silnik. Szukaj
ludzi ktorzy maja uzywane czesci moze sie zamienisz.... to tylko
oblachowanie , kolektor , tlumik.... oj tam........dasz rade tylko sie nie
poddawaj!!!!!..masz juz silnik to bedziesz mial z gorki
Temat: Przedwczesna radosc
zazwyczaj tak jest ze jak sie kocha to sie tez pierdoli lol. twoj stary
silnik byl 1300 AB prawdopodobnie.
dokaldnie tak
nie bylo 1200 z podwojnym dolotem.
no trudno stary raz ty jesz niedziwedzia a raz niedziwedz zajda Ciebie
proste i zyciowe.
jutro wytrzeziwej i acznij dzialac. mam caly osprzet ale chcialem sprzedac w
calosci z silnikiem.
pozdro
k :)
Temat: Przedwczesna radosc
VWitam.
VW zasadzie to wczoraj nic niepilem poza jednym browarem ale zlosc jest
nadal.Mam oblachowanie potrzebuje w zasadzie tylko kolektory jakis tlumik co
by sie jeszcze nadal no i te rurki co jest na nich gaznik.Szczerze mowiac
garb to moj jedyny samochod a potrzebuje auto na gwalt bo od tego zalezy
moja praca i stad ta moja zlosc.Niechce sie pozbywac mojego kochanego garba
ale jezeli sytuacja mnie do tego zmusi to tak zrobie.
Oblachowanie tez nie bedzie Ci pasowalo, jezeli masz na mysli to ze swojego
starego silnika.
Pretensje mozesz miec tylko i wylacznie do siebie. Nastepnym razem najpierw
pomysl, potem rob. To sie tyczy kupowania czesci do samochodu, pisania postow
jak i wielu innych sytuacji w zyciu.
Temat: Przedwczesna radosc
Czesc
Oblachowanie tez nie bedzie Ci pasowalo, jezeli masz na mysli to ze
swojego
starego silnika.
Ja niechce byc upierdliwy ale jak to Ty piszesz w innych postach cytuje
"niemow mi co ja mysle" a skoro mowie ze oblachowanie mam tzn ze mam i
napisalem wyraznie co potrzebuje.
Pretensje mozesz miec tylko i wylacznie do siebie.
Co do pretensji to jakbys czytal wyraznie i rozumial to co czytasz to
wiedzialbys ze ja do nikogo niemam pretensji wiec tauwaga jest raczej nie na
miejscu!
Nastepnym razem najpierw pomysl, potem rob. To sie tyczy kupowania czesci
do samochodu, pisania postow
jak i wielu innych sytuacji w zyciu.
Ty napewno jestes nieomylny i nigdy wczesniej niepopelniles zadnego
bledu w zyciu.
A swoja droga to dlugo tutaj na grupie nie dzialam ale zdazylem zauwazyc ze
jestes strasznie przemadrzaly i ze w wielu dyskusjach musisz miec ostatni
glos niezawsze(czytaj czesto)niemajac racji.
To tyle na ten temat.Milej resztki niedzieli zycze.
Tomek
( 0 / ! 0 ) 1200`75 BLUE
Temat: GARBY 9
bula@tlen.pl pisze:
On 2 août, 22:22, "Benny.H /Volkslegion V.C. Warszawa/"
<volksleg@op.plwrote:
| Jeszcze 19 dni
zatarlem silnik 1700 wg mnie wyluzowala korba bo stuka o glowice, ale
sie kreci 200 stopni
NIE polecam oleju mobile1 szyt na maxa , zrobilo sie z niego blotko
zamiast olej
a wymienilem wlasnie na ow olej przed zatarciem,
oj Felipe, Felipe... Myślę że może trzeba było zmienić mechanika a nie
olej....;-)
Myślę że Twoje sprzęciory mają ciężkie życie z uwagi na "szamanizm"
właściciela. "Jeśli coś ma slużyć nam latami, zróbmy to na drut..." ta
zasada jako tako działa w ogrodnictwie ale słabo sprawdza się w
samochodach ;-)))Naprawianie starego silnika gratami z 37 innych starych
silników pozwoli zbudować jedynie 38 mutację złomu, który padnie za
rogiem bez względu na to czy ma Mobil 1 czy Kujawski z 1 tłoczenia :-).
Pozdrówka
Peter
Temat: bawcie sie dobrze w szczecinie
neistety nie dolacze do was-,
rok temu bylem tam i tak sie super bawilem ze obeicalem wrocic - ale
neistety przeciwnosci losu nie pozwola mi tam dotrzec ;(((
moj totu jest w jeleneij gorze u takeigo mechanieka VWeteran neikotry moze
go znaja -
w Bielsku przyszykowalem blok z walem , i dobralem fajne glowice . pakuje
sie teraz blok jako walizeczka a para glowic do plecaczka-
noi neistety podczas jak wy beidzecie sie bawlic w szcecinie to ja bede
rpzekaldal bebechy ze starego silnika...
v-pozdry FIlip
Temat: bawcie sie dobrze w szczecinie
dla scislosci totu nie padl :))
pojehcal by skurczybyk - mialem tylko pekniecie z tylu na bloku - i to na
samiutkim dole kanalu olejowego
pod sam koniec starasy BB- grnica ciekl juz tak sakramencko ze bral liter na
20 km
czyli 5 ka na 100
!
jak podjechalem na stacje przed granica - to tamtejsi pracownicy sie smiali
jak przecytali moja nakeljeke - VW niekapia olejem - one tak znacza sowj
teren - ale im zrzedla mina jak podlozylem koplak pod silnik i jak po 10
minutach zaczelo sie zniego wylewac
neistety nie dolacze do was-,
rok temu bylem tam i tak sie super bawilem ze obeicalem wrocic - ale
neistety przeciwnosci losu nie pozwola mi tam dotrzec ;(((
moj totu jest w jeleneij gorze u takeigo mechanieka VWeteran neikotry moze
go znaja -
w Bielsku przyszykowalem blok z walem , i dobralem fajne glowice . pakuje
sie teraz blok jako walizeczka a para glowic do plecaczka-
noi neistety podczas jak wy beidzecie sie bawlic w szcecinie to ja bede
rpzekaldal bebechy ze starego silnika...
v-pozdry FIlip
Temat: Jaki olej?
In <7214.00000638.3e8ae@newsgate.onet.pltomasz.zom@exim-t.com.pl
wrote:
wiec..........
wynika z tego ze przy starym silniku latem 20w50 mineralny
a zima 5w40 rowniez mineralny
A sa takie? Nie widzialem mineralnego powyzej 15W40... hmm...
5W40 to chyba tylko czyste syntetyki? (Dla garba dobre, jesli zima jest
sroga, lub ktos sie wybiera w okolice kola podbiegunowego) :-)))
-K.
Temat: Do posiadacza Garba - audi
Dnia Fri, 7 Jan 2000 00:23:45 +0100, Pieszczoch <piesz@garbus.getin.pl
napisał(a):
Fajnie , ze zbierasz takie info. Zapytam z pewna taka niesmialoscia: a co w
skrocie moglo by byc zrobione???? (napisz od X poprzez Y do Z)
No więc bierze sie silnik sztuk jedna i wklada w wolne miejsce po starym
silniku. Tyle. :-) Co ja tu mogę pisac jak to jest oczywiste - silnik, flansza,
pociągnięcie instalacji do chłodzenia i ogrzewania wnętrza, przerobienie
minimalne klapki tylnej coby sie mieściło. Tak mniej więcej to wygląda z
grubsza.
Kurcze ten Garbi musi latac,
Musi :-))
ale napisz co to za silnik
1600 normal czyli żaden wtrysk itp. tylko standardowy 1600 od Audi 100.
pojemnosc
1600
moc
90KM
jaka skrzynia biegow
garbowa modyfikowana. I to jest chyba nawiększa magiczność.
Nie pisałem bo pisałem już o tym dużo wcześniej na grupie.
Temat: Avaria!!!!!!SOS
ps. chyba sprzedaje garba...
najważniesze w życiu przeżyłeś
konwój i Sztum
teraz to co cię spotka to tylko przyjemności
ludzie tu i ówdzie mają stare silniki
nie musisz kupować innego
napisz co ci brakuje
jarek'ełk
PS
jak się nigdy sam nie dobierałeś do silnika
zajedź (zajdz) do mnie do roboty, to Cię z kumplem (starym wyjadaczem oleju
silnikowego) poprowadzimy.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Avaria!!!!!!SOS
dzieki
dzisiaj wyciagne silnik i popatrze o co chodzi ......
narazie garba w MONKACH zostawilem...... i czekam az ojciec z roboty wroci i
go zciagniemy...........
ps. mam tylko nadzieje ze to znowu nie panewka na korbowodzie...
pozdrawiam...
| ps. chyba sprzedaje garba...
najważniesze w życiu przeżyłeś
konwój i Sztum
teraz to co cię spotka to tylko przyjemności
ludzie tu i ówdzie mają stare silniki
nie musisz kupować innego
napisz co ci brakuje
jarek'ełk
PS
jak się nigdy sam nie dobierałeś do silnika
zajedź (zajdz) do mnie do roboty, to Cię z kumplem (starym wyjadaczem
oleju
silnikowego) poprowadzimy.
Temat: ciśnienie oleju w silniku
no wsio oprócz tego ze jak odpalam absolutnie zimny silnik to zanim kontrolka
ciśnienia zgaśnie to mija jakieś 15 sekund. później wszystko jest ok tzn. nie
zapala sie, no chyba że zgaszę silnik. przy ciepłym silniku jak odpalam
kontrolka gaśnie od razu. no i niby się tym aż tak nie przejmowałem do chwili
gdy to podczas ostatniej jazdy zaczęła mi się tlić przy 95km/h. jak spuściłem
na wolne obroty nie zapalała się - dziwne! później zaobserwowałem że jak
gwałtownie spuszczam gaz -silnik schodzi z wysokich obrotów to na sekundę
kontrolka tli się. wczoraj wymieniłem czujnik niby ten objaw zanikł tzn nie tli
się podczas jazdy ale efekt późnego gaśnięcia po odpaleniu zimnego silnika
został. więc szukam, martwię się, bo sporo kasy poszło na remont tego motorka i
nie chciałbym go tak z jakiejś głupoty zatrzeć...
nie wiem czy zaglądanie do pompy oleju coś da? oblukałem pompę oleju w moim
starym silniku odpoczywającym w garażu i tam w zasadzie nie ma się chyba co
zepsuć/niedomagać. są dwa tryby i to wszystko. nie wiem co tam może być nie
tak...
jakieś sugestie?
pozdrawiam
mario
www.gryfgarb.org
zlot garbusów dziwnów 30.06-2.07.2006 zapraszamy
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: jaki olej do garbusa ?!?
szarjusz pisze:
Słyszałem coś o marce Midland. Jest też Castrol do starych
silników z dużym przebiegiem.
H! ;)
Temat rzeka, możesz poszperać w archiwum (kiedyś mieliśmy zrobić FAQ,
ale zabrakło mocy przerobowych) :(
Ja od lat używam Midlanda (następca Quakera), oryginalny Szwajcarski,
żaden produkt "Made in UE".
Jesień/zima 15w40
Wiosna/lato 20w50
Co do jakości, najlepszym dowodem są dla mnie bebechy rozebranych po xxx
przebiegu tylko na jednym oleju silniki.
Są tacy co chwalą Mobila, inni Castrola a nawet Lotosa (osobiście nie
polecam, na wolnych obrotach z Lotosem wiecznie paliła sie kontrolka oleju).
Ogólnie zapewne mają podobne parametry.
Nie zwiodłem się na Midlandzie z kilku powodów:
stopień zużycia elementów silnika był znikomy,
do tego są dwa zakresy, ważne zwłaszcza latem - 20w50
oraz oryginalność rozlewanego oleju
i co równie ważne dobra cena. ;)
Uff znów o oleju... ;)
Temat: jaki olej do garbusa ?!?
"szarjusz"
Witam. W majowy weekend wybieram sie garbem w długą trase. Do Francji
(około
1500 km w jedną strone). Mam pytanie jaki olej wlać do garba na tą trase i
nie
tylko , tak wogóle jaki polecacie. Domyślam się ze mineralny ale czy ktos
ma
jakiegos pewniaka? Słyszałem coś o marce Midland. Jest też Castrol do
starych
silników z dużym przebiegiem. Ktos ma jakieś doświadczenia?
Archiwum, archiwum... Było wiele razy i co Garbusiarz to inna opinia
zapewne. Moje Garby od kilku lat nie widziały oleju mineralnego.
Najczęściej lałem Castrol Magnatec 10W40 (polecam), ostatnio też Castrol
Edge 0W40 i wcześniej Mobil 1 0W40. Generalnie oleje syntetyczne mają
znacznie lepsze parametry zarówno w wysokich temperaturach latem jak i
podczas startu zimnego silnika w mroźne poranki. Do skrzyni przekładniowej
mogę polecić olej syntetyczny Mobil SHC 75W90 GL-4 (do Garba musi być GL-4
lub GL-4/GL-5) - sprawdź przynajmniej poziom oleju w skrzyni co jakiś czas
oraz przed tą podróżą.
Pozdrawiam,
SPB
Temat: jaki olej do garbusa ?!?
Witam. W majowy weekend wybieram sie garbem w długą trase. Do Francji (około
1500 km w jedną strone). Mam pytanie jaki olej wlać do garba na tą trase i nie
tylko , tak wogóle jaki polecacie. Domyślam się ze mineralny ale czy ktos ma
jakiegos pewniaka? Słyszałem coś o marce Midland. Jest też Castrol do starych
silników z dużym przebiegiem. Ktos ma jakieś doświadczenia?
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Pora na jakas burze na liscie :D
kendy <USUN_ke@garbomania.com_TOwrote
Mineralny czy syntentyk?
VWitam,
po generalnym remoncie zalałem Mobil 1 (Syntetyk w/g wskazań producenta 0w
50) bardzo sobie chwalilem, a jego wysoka cene wyrownywlaem wymianami co 10
kkm. Co wazne zrzucany olej wcale nie przypominal szlamu... ;-)
Jednak do starego silnika uzywalem i polecam Quaker State (Mineral w/g
wskazań producenta 20w 50) i wymiany tradycyjnie co 5 kkm.
Niestety tego oleju prawdopodobnie już we wrześniu nie będzie można
kupić... Przepisy i takie tam...:-(((
Dziś się dowiedziałem, przy okazji zalewania właśnie rzeczonego oleju, że
będą bardzo dobre inne produkty, nie tylko z U.S.A., ale także z Kanady!
Trza poczekać i sprawdzić, miejmy tylko nadzieję, że cena będzie równie
przystępna jak QS 20w 50 - 15 zeta/ltr) ;-)
Temat: Nowa bezolowiowka Shella zamiast 94 - nadaje sie do Garbusa?
Pieszczoch wrote:
Ja sie boje lac bez pb , bo nie wiem jakie mam gniazda zaworow.
Ale nalalem ze 2 szklanki takiej benzyny jak mialem problemy z gaznikiem i
chodzil,
nic sie nie stalo.
Pozdrawiam
Pieszczoch
Panowie !!!!!!!!
Troszkę myślenia !!!
Proces wyklepywania gniazd zaworowych nie przystosowanych do not PB przy
jeżdzeniu na takim paliwie trwa bardzo długo , a nie 5 sekund pracy silnika .
Pozatym jak się jeździ na ET to na przylgniach jest zawarta jakaś tam ilość (
warstewka ) ołowiu która będzie się przez spory czas wyklepywała - dopiero
potem będzie to szkodliwe dla silnika .
Generalnie w "fachowych" pismach nie zabrania się jeżdżenia na not PB ,
jednakże co 2-3 tankowania należy zatankować ET .
I ja zgadzam się w pełni z takim twierdzeniem !!!!!!
I jeszcze jedna sprawa - tzw benzyny uniwersalne można lać do starych silników
bez najmniejszych ograniczeń ( a kiedyś przyjdzie taki czas że ET nigdzie się
nie dostanie ze względów ekologicznych ) w celu zabezpieczenia gniazd
zaworowych ( i jako dodatki przeciwstukowe ) przed uszkodzeniem zamiast
czteroetylku ołowiu stosuje się związki potasu ( można poczytać o tym w
różnych ulotkach CPN-u ) .
Także PANOWIE nie wiem skąd większośc jest ( z Ciemnogrodu ?????? ) , ale lać
U95 i nie chrzanić żadnych głupot o zaworach !!!!!!!!!
Czy "garbatym" nie zależy nic a nic na ekologii ???????? , jeśli tak to kiedyś
możemy obudzić się z ołowicą !!! :)))
Temat: Czy to mozliwe ...
W starym cylindrze mogl sie stworzyc
prog ktory teraz musi byc pokonywany przez nowy pierscien (sa to pierscienie
sprezajace). I tu nie pomoze luz zostawiony przez fabryke. Ten luz moze byc
dobry dla idealnie gladkiego cylindra, ale nie dla pelnoletniego gara.
Nie zamierzam z toba polemizowac. Staram sie Ci pomoc, pisze wiec swoja teorie
ktora nie musi sie podobac.
Ale z jakiej to przyczyny nowy pierscien ma pokonywac prog skoro stary tego
nie robil. Pprzeciez korbowody nie byly przedluzane. Po za tym gdyby tak bylo to
sadze ze prog wysokosci jakies 0,5mm pokonywany przez pierscien bylby slyszalny
na zewnatrz i grozilo by to peknieciem tloka, uszkodzeniem panewki korbowodowej,
lub glowki korbowodu.
Stary cylindej jest gladszy od nowego, gdyz starte zostaly przez pierscienie
gorki i rowki po ostatnim etapie technologicznym produkcji cylindra a mianowicie
chonowaniu. A wiec stary cylinder ma wieksza srednice wewnetrzna od nowego czego
dowodem jest prog bedacy pozostaloscia pierwotnego wymiaru, tak wiec luz
pierscienia jest wiekszy i to wlasnie dla tego po poprawce starego silnika tj.
wymianie pierscieni po jakims czasie silnik zaczyna znowu brac olej, pojawiaja
sie przedmuchy itp. Nowy pierscien po dotarciu w starym cylindrze robi sie
cienszy i w rowku tlokowym powstaje znaczna przerwa pomiedzy dnem rowka a
wewnetrzna powierzchnia pierscienia i wystepuje zjawisko pompowania oleju w
skutek ruchu posuwisto zwrotnego pierscienia w rowku tloka i z silnika znow robi
sie kopcacy remp.
Pozdrawiam TK
Temat: Silnik do Forda Mavericka/Nissana Terrano
Witam! Poszukuje (w imieniu znajomego) silnika do Mavericka lub Terrano a nie
mam pojęcia jak to ugryźć. Stary silnik padł (nie wiem dokładnie co i jak) i
trza coś poradzić. Gdzie najlepiej uderzać w tej sprawie? Proszę o rady i
dzięki z góry!!!
Pozdrawiam!
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Olej do Vectry
Michal Chelmecki wrote:
Mam wymienic olej w Vectrze 2.0 93 rok i nie wiem na jaki .
polecaja mi 15w40. Problem to jakiej firmy olej kupic zeby silnikowi nie
zaszkodzic zwlaszcza ze ma mauto 4miechy i nie wiem na jakim oleju jezdze.
( poprzedni wlasciciel dziadek nie pamieta). Czy lotos do dobry olej ?
Stary silnik - kup mineralny. Lotos mineralny SJ/CD 15W40 bedzie dobry.
Tak samo Aquilla.
Temat: pasek rozrzadu Opel Astra 1.6 16V
Tak. Tez o tym slyszalem -mowil mi moj mechanik. Mam Astre z Eco-tec 1,4 90
KM i przejechane 23 tys. km. Podobno ten caly uklad paska rozrzadu jest
przejety ze starego silnika i nie wytrzymuje wiekszych obciazen!! Ostatnio w
Astrze II Opel to porawil ale....
Moze wiec peknac- zalecana jest kontrola calego ukladu przy kazdym
przegladzie bo moze walnac!! Mi sie to jeszcze nie zdazylo ale kto wie......
Skoro w 1,4 to w 1,6 tym bardziej bo jest mocniejszy!!
P.
...............Podobno w oplach z silnikiem ECOTEC byly jakies problemy z
rozrzadem.........
Pozdrowionka
Adam Luc
a@nafta.net.pl
Temat: Mercedes 124 230E silnik
Mariusz Kędra wrote:
Od trzech miesięcy poszukuję silnika do
Mercedesa typ 124 model 230E
rok produkcji 1986
pełny wtrysk paliwa na szerokim pasku klinowym.
Za jakąkolwiek informację z góry dziękuję.
Nie wiem czy to co napisze dotyczy mercedesa, ale:
opowiem historie z silnikiem do volvo 960, w automotomacie.
Po roku jezdzenia w Polsce znajomemu pekl silnik, w servisie jeszcze go
doprawili, aluminiowego nikt nie chcial spawac i musial szukac calego.
W Polsce nowy, sprowadzony przez Volvo ok. 20 tys. zl., uzywany
praktycznie nie do dostania.
W Wloszech nowy u Volvo ok. 10 tys. + koszty transportu i cla
Wkońcu znalazl uzywany na szrocie w Belgii, po jakims minimalnym
przebiegu za 5 tys. Jeżeli uda mu sie sprzedac dobre czesci ze starego
silnika, to prawie wyjdzie na czysto:-))))
Moze warto rozejrzec sie w Niemczech?
Pozdrawiam
Krzysztof Bozek
Temat: Ratunku corolla diesel
Rozpadl mi sie (a moze ja go rozpadlem) silnik 1,8 diesel w Toyocie Corolli
1,8 DX 1987 (stara, kanciasta z Pewexu). Magik powiedzial, ze naprawa
wyniesie wiecej niz kupienie nowego-starego silnika.
Moze ktos wie:
Gdzie (tanio i w miare sprawny)
Za ile (tzn ile moze taki silnik kosztowac)
A moze szukac w Niemczech calego auta za male pieniadze.-
Nie mam pojecia. Pomozcie
Maciek
Temat: warto CC 700?
Pn, 21 kwi 2003 11:27:46 GMT -=krzys_iek=- <krzys-iek@_spam-
no_wp.pl news:b80kk0$b6n$1@atlantis.news.tpi.pl
moze i speed ujdzie.. wszak gdzie sie spieszyc ale kultura pracy :|
zerowa... silnik smieciowy jak w maluchu.
dokladnie.. powyzej 80/h jest juz masakra..
i do tego te paskunde resonanse.. :/
no i 700 palil sporo jak na te pare koni ..
dokladnie.. stary silnik..
to ssanie itp - koszmar :)
true.. :/
ale sie nie psul... mialem 2 lata. Spartansko w srodku..
leca amory strasznie w tych CC :/
Temat: Łada Samara - silnik VW ???
Tak samo jak napis Lancia miał się do dwucylindrowego cuda made by FSM :-)
Nota bene skąd oni to wzięli ? Przecież nie z Y10 ?
------------------
W bisie byl to silnik wloski z lancia...
Polacy nie byli az tak inteligentni zeby przerobic stary silnik 126p na silnik
chlodzony woda
A odnosnie tematu to samara wspolpracowala z porsche nad silnikiem
Udalo im sie ...udalo.. :)
Lukas
Temat: dwa problemy.....
Spróbuj najpierw wyregulować ponownie gaźnik (może poprostu masz za niskie
obroty "wolne" ) To że się świeci przy za niskich obrotach kontrolka od
ciśnienia oleju w takich starych silnikach to normalne (u mnie to samo 2.0S
Ascona B'79) Grunt aby przy tych 800-1000 obrotów się nie świeciła, jak nie
to jeszcze możesz spróbować wymienić olej na gęstszy (?)
U mnie jakiś czas się świeciło ciśnienie oleju (po zimie) wynikało to z tego
powodu że często jeździłem na niedogrzanym silniku i część nispalonego
paliwa i jakiś tam innych rzeczy (musiał bym, poszukać w książce ) spływała
do oleju, ten z kolei zrobił się o wiele za rzadki i świciło mi się
ciśnienie oleju ....... do czasu aż go wymieniłem
Pozdrawiam
Mat
---------------------------------
Maciej Nartowicz (Mat)
ICQ 58103973
GG 436502
Użytkownik DomiN <dom@go2.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3b00111@news.vogel.pl...
Witam.
Z moim leciwym samochodzikiem mam dwa małe /chyba/ problemy i byłbym
wdzięczny za naprowadzenie mnie na przyczyny i ewemtualne rady co do
usunięcia niedomagań.
1) podczas gwałtownego hamowania zaczyna zarzucać mi tył, tak jakbym wpadł
w
po lizg. Podobno może to być wina nierównomiernego zurzuycia klocków
hamulcowych..??? :(
2) gdu silnik jest rozgrzany na wolnych obrotach włącza mi się kntrolka
oleju /silnik nie ga nie/ po dodaniu gazu lampka ga nie.
pozdrawiam:
DomiN
skoda 105S
Temat: FORD ESCORT -- VAN -- 1.3e ?
W dniu 26 czerwca 2003 23:29, niejaki Tadeusz Kowal popełnił na grupie
następujące słowa:
Czekam na kazda najmniejsza opinie dot. mojego pierwszego
pytania . Dzieki .
Stare silniki Forda 1,3 nie grzeszyły kulturą pracy, natomiast pod
względem wytrzymałości były niezłe. Nowe Endury niestety już tak
bezproblwmowe nie są.
Silnik o którym piszesz to jeszcze starsza konstrukcja IMO.
MARR
Temat: 1.8 TD
Poszukuję silnika 1.8 Td do mojej Sierry 2.3 D 1989 r. Wzwiązki z tym mam
kilka pytań. Czy można taki silnik dostać młodszy niż z 1993 r i czy będzie
nadal pasował do mojego samochodu. W jakich cenach są te silniki. Czy ma on
dobre odejście na swiatłach i czy jest dynamiczny (jak na diesla). Czy
zamienaijąc go zyskam dużo na dynamice i przyspieszeniu podczas jazdy w
porównaniu do mojego starego silnika (2.3 D). Czy będzie on pasował do
mojej skrzyni biegów. Interesuje mnie również czy takie same silniki są
montowane nadal w Escorcie. Jeżeli taki to czy można go wstawić do Sierry z
napędem na tylnią oś. Nie wiem czy Escorty nie są produkowane wyłacznie z
napędem na przednią. To wykluczało by wstawienie silnika młodszego niż z
1993 r. (ostatnia faza produkcji Sierry)
Za wszelkie odpowiedzi zgóry dziękuje
Pozdrowienia Maciek
Brz@friko4.onet.pl
Temat: stary silnik
Cześć.
Mam taki problem w swoim aucie - po uruchomieniu na zimno silnik chodzi
normalnie przez ok. 30 s po czym zaczyna pracować nierówno, jakby nie
pracował jeden z cylindrów. Po zmniejszeniu ssania lub chwilowym
"przegazowaniu" silnik zaczyna normalnie pracować, przy czym cały czas nie
ma objaw utraty mocy. Chciałbym dodać, że "na ciepło" przy uruchamianiu nie
ma z nim takich problemów jedynie na biegu jałowym pracuje trochę nierówno.
Dodam że silnik ma przebieg ok. 150 kkm.
Dziękuję za wszelkie sugestie
Sławek
Temat: co sądzicie ? e-30
polecam kazdy silnik nawet 1.6 jest dosc dynamiczny jednak czym wyzsza poj.
np 325i np z gazem jest tam chyba 170 koników, rozgladaj sie za egzemplarzmi
do 90 roku sa duzo tansze a wcale nie gorsze
P.S to je az do 94 robili ??;))
a co do 7 okazale autko i duze wewnatrz ciche o ogolem wypasik klima i itp.
(podoba mi sie w niej roleta tylnia elektr.) jednak auto nie spelnia moich
oczekiwan przejechalem sie tym i nie zadowala komfort na nierownosciach
(egzemplarz z 88r) 730i automat z gazem aha no i gazu wali okolo 20l.
strasznie paliwozerne te stare silniki beemki
Temat: Co to za odglosy z silnika - czy to rozrzad? Ford Escort 1,3i 92r.
Co ma pasek do wtrysku?
1.3 forda to stary silnik. identyczna budowa jak 1,1 tylko cylinderki
szersze.
W sumie silnik trwaly i wytrzymaly ale przestarzaly.
Paski mialy nowsze silniki.
Witam.
Kupuje teraz escorta 93, 1.3 tylko zastanawiam sie czy gaznik czy
wtrysk. Bylem juz przekonany, ze gaznikowe maja lancuszek rozrzadu, a
wtryskowe pasek .... a Ty masz 1.3i na lancuszku?
Wiem ze nie na temat, ale jesli moglbys mi to wyjasnic?
Pozdrowienia.
Chasm
Temat: Co to za odglosy z silnika - czy to rozrzad? Ford Escort 1,3i 92r.
On Thu, 16 Jan 2003 09:24:44 +0100, "sk" <skcon@interia.plwrote:
Co ma pasek do wtrysku?
1.3 forda to stary silnik. identyczna budowa jak 1,1 tylko cylinderki
szersze.
W sumie silnik trwaly i wytrzymaly ale przestarzaly.
Paski mialy nowsze silniki.
Tak wiem, ale myslalem, ze od roku 93 robia tylko wtrysk z paskiem.
nie wiedzialem, ze mozna bylo kupic wtrysk na lancuszku albo gaznik na
pasku .... etc.
Dzieki.
Chasm
Temat: Pierwsze TDI a olej...
| Leję Texaco Diesel 15W40(mineralny). Szef stwierdził że to głupota że TDI
| musi jeździć na sytetyku lub półsyntetyku.
Ano tak mowia.
A ile ojciec przejechal juz na tym oleju, bo najlepiej to praktyka
rozne opinie weryfikuje :-)
Ponad 60kkm :)
Między wymianami (co 10kkm) ubywa góra 1mm na bagnecie.
| Wymiana zdań trwała dość długo a w końcu stanęło na niczym.
| Z mojej wiedzy wynikało że do silnika o większym przebiegu np. powyżej
| 250kkm, lepiej lać mineralny, zwłaszcza jeżeli nie mamy pewności co było
| wlane wcześniej.
Tylko ze syntetyk jest do TDI zalecany z powodu smarowania goracej
turbiny.
No i przy naszych zimach [wezmy zeszloroczna] 15W to dobry wybor ?
Dla diesla ktory i tak z trudem zapala ?
Zeszłej zimy Vento nie zapaliło tylko raz - jak się potem okazało wszystkie
świece żarowe były zjarane ;)
A mowiac szczerze .. czy do starego silnika lac kiepski olej ?
Mineralny wcale nie musi oznaczać kiepski :)
Pozdrawiam!
Przeczytaj więcej odpowiedziTemat: slyszalem o lpg
nie wchodzi w gre bo i dla laika jest to zrozumiala sytuacja. A moze
szanowni dyskutanci maja rowniez o zywotnosci innych silnikow na lpg?
LPG jest paliwem korzystniejszym dla silnika - lepsze spalanie, mniej
nagarów, lepsze smarowanie (mieszanka jest gazem, nie spłukuje oleju). Każdy
silnik , obojętnie stary czy nowy, będzie miał dłuższy przebieg.
A co do "uszczelniania" silnika nagarem - powtarzane jest to też przy
dyskusjach o olejach syntetycznych. Bzdura. W starych silnikach naszej
produkcji mogą się pojawić wycieki spod uszczelek na wskutek ich kiepskiej
jakości - tam faktycznie i przy nowych silnikach było już "mokro".
Temat: Poldolot i "majonez"
NMam zamiar "walczyc" z ewentualna wymiana osobiscie :)
Zapomnij od razu. Nawet nie próbuj zakładać nowej uszczelki bez planowania
głowicy w tak starym silniku
Dlaczego ma zapomniec? On chce sam wymienic uszczelke a wiadomo, ze
glowice musi zaniesc do warsztatu. Tam mu ja splanuja, przeszlifuja gniazda
zaworow,
sprawdza szczelnosc. Czasami naprawy w przydomowym warsztacie wychodza
lepiej
niz w tanim zakladzie, bo robi sie dla siebie i bardziej sie uwaza.
Dobry klucz dynamometryczny, tabela kolejnosci i sil dokrecenia srub glowicy
i mozna naprawiac.
Ja tam mu zycze powodzenia.
Mirek
Temat: Lanos...
Witam. Mam kilka pytan odnosnie Daewoo Lanosa:
1) Jak jest z ta skrzynia biegow? Slyszalem opinie ze wsteczny i piatka
zaskakuja po ktoryms tam razie. Prawda to?
to fakt, ale to jest zawsze i przewaznie w kazdym aucie jak jest olej zimny.
najczesciej sa to biegi :1,2 W
nawet spotkalem sie z tym przy nowiutkim golfie IV ( prosto z salonu ;)
2) Czy on jest tak glosny ze przy 130 nie da sie wysiedziec?
bzdura, taka predkosc jest napewno slyszalna, ale nie az tak...
3) Jakie spalanie na gazie a jakie na beznynie?
spalanie ma jak na te czasy, i przy takim silniku troche duuuuuuze.
zobacz na stronie daewoo
zreszta daewoo ma stare silniki wiec one musza duzo palic...
np. espero ma silnik od vektry ( 2,0 )
4) Jaka jakosc plastikow w srodku?
tani plastik, ale narzekac nie ma na co ;)
5) Jaka jest wasza opinia na jego temat? Warto brac 1997 rok; 1500 lub
1600
cm3 ?
jezeli zdecydowales sie na lanosa to moze jednak 1,6
Temat: Lanos...
Jestem posiadaczem Lanosa 1,5 16V 1999r przebieg 50 000 km, na zimnym
kiepsko wchodzi 1 bieg , po rozgrzaniu jest ok, jedynym mankamentem jest
głośna praca popychaczy po uruchomieniu silnika przez ok 3 min, na gwarancji
było to naprawiane ale efekt żaden, ogłne wrażenia OK, spalanie jazda trochę
miasto troche poza ok 7 l , trasa 600 km średnio 5,6 l z 3 osobami, zima
ok8-9 l
| Witam. Mam kilka pytan odnosnie Daewoo Lanosa:
| 1) Jak jest z ta skrzynia biegow? Slyszalem opinie ze wsteczny i piatka
| zaskakuja po ktoryms tam razie. Prawda to?
to fakt, ale to jest zawsze i przewaznie w kazdym aucie jak jest olej
zimny.
najczesciej sa to biegi :1,2 W
nawet spotkalem sie z tym przy nowiutkim golfie IV ( prosto z salonu ;)
| 2) Czy on jest tak glosny ze przy 130 nie da sie wysiedziec?
bzdura, taka predkosc jest napewno slyszalna, ale nie az tak...
| 3) Jakie spalanie na gazie a jakie na beznynie?
spalanie ma jak na te czasy, i przy takim silniku troche duuuuuuze.
zobacz na stronie daewoo
zreszta daewoo ma stare silniki wiec one musza duzo palic...
np. espero ma silnik od vektry ( 2,0 )
| 4) Jaka jakosc plastikow w srodku?
tani plastik, ale narzekac nie ma na co ;)
| 5) Jaka jest wasza opinia na jego temat? Warto brac 1997 rok; 1500 lub
1600
| cm3 ?
jezeli zdecydowales sie na lanosa to moze jednak 1,6
--
UNO 1.0 wisienka 97`
MALUCH 0.6 pomidorowy 79`
Temat: Lanos...
On Sat, 19 Oct 2002 22:13:05 +0200, Buddy wrote:
| Witam. Mam kilka pytan odnosnie Daewoo Lanosa:
| 2) Czy on jest tak glosny ze przy 130 nie da sie wysiedziec?
bzdura, taka predkosc jest napewno slyszalna, ale nie az tak...
Jest cichy ... w porownaniu do Nubiry 2.0 :-)
A i w tej da sie wysiedziec - choc fabryczne glosniki maja juz problem
z przekrzyczeniem silnika :-)
Ale np Astra II 1.6 po przekroczeniu 120 tez nie jest cicha :-)
zreszta daewoo ma stare silniki wiec one musza duzo palic...
np. espero ma silnik od vektry ( 2,0 )
Nubira ma nowy silnik [GM-Holden] i co z tego ? Pali wiecej niz
smok [od 13 do 20 l/100 w trasie !!!, fakt ze te 20 to przy 200km/h]
J.
Temat: accord USA a europejska
Czy jest sens ładować się w accorda w dobrym stanie wersja usa 94 rok -
silni 2.2 automat?
mam 2.2 z MT, koniec 97 roku produkcja. 94 to przed liftingiem
co trzeba sprawdzić???
nie wiem, u mnie wszstko chodzi jak w zegarku, ale mam dopiero 100kkm (wersaj
kanada)
jak z częściami
zero problemu, większość od ręki
- w czym różnice od wersji europejskiej???
prawie całe wnętrze, ukł zawieszenia i wydechowy, kadroseria, siatła (są takie
jak w Coupe i Aerodecku erupejskim bo one są na bazie wersji amerykańskiej) -
tyle wiem na pewno
- czy w Wa-wie
jakieś sklepy mają tanie części???
np Fenix na Łopuszańskiej
jak z lpg???
nie wiem, imho LPG do takiego starego silnika to zły pomysł
z góry dzięki
NP
pozdr
Fox
Temat: Tuning.
"~~Domelek~~" <LuxagonLowri@op.plwrote:
Może ktoś mi powie ile mniej więcej wyniósł koszt takiej przebudowy
http://www.mx.com.pl/project550/project550_stageI.htm .
Przelećcie wszystkie stage.
Tak pi razy drzwi.
Blok z głowicą od TT225 + kuty dół = ok 12tys. W starym silniku korba wyszła
bokiem ;-D
Osprzęt silnika: Turbo, FMIC, bov, pompy paliwa, wtryski (afair jeszcze nie
kupił o odpowiedniej
wydajności.. niedawno pytał o moje :) ok 13tys.
Sprzęgło: ok 3tys.
Szpery jeszcze nie ma.
Wydech (kolektor, downpipe i reszta) ok. 3.5-4tys.
Apexi.. hmm ze 3tys.
Klatka, rozpórki: 4tys ??? (nie wiem)
Felgi+opony.. nowe pewnie z 8tys.
NX: z 6tys ???
Jak ostatnio podliczał, to wychodziło tyle ile warty jest nowy Leon 75KM ;-)
Pozdrawiam!
Temat: Tuning.
Blok z głowicą od TT225 + kuty dół = ok 12tys. W starym silniku korba
wyszła
bokiem ;-D
Osprzęt silnika: Turbo, FMIC, bov, pompy paliwa, wtryski (afair jeszcze
nie
kupił o odpowiedniej
wydajności.. niedawno pytał o moje :) ok 13tys.
Sprzęgło: ok 3tys.
Szpery jeszcze nie ma.
Wydech (kolektor, downpipe i reszta) ok. 3.5-4tys.
Apexi.. hmm ze 3tys.
Klatka, rozpórki: 4tys ??? (nie wiem)
Felgi+opony.. nowe pewnie z 8tys.
NX: z 6tys ???
Jak ostatnio podliczał, to wychodziło tyle ile warty jest nowy Leon 75KM
;-)
Tak własnie myslałem.Dwa leonki:-))
Temat: Jakie sie teraz wyciska moce z okreslonej pojemnosci?
Wlasnie, ile KM teraz wyciskaja z jednego litra?
A z dwoch litrow?
Bo zastanawia mnie jedna sprawa - wplyw tego wyciskania
na trwalosc silnika.
Stare silniki, szczegolnie te duzej pojemnosci, ktore
nie mialy tak wysrubowanej mocy charakteryzowaly
sie duza trwaloscia i osiagaly wielkie przebiegi.
Czy obecny silnik, ktory z dwoch litrow wyciaga
wiecej mocy (bo wtrysk, bo elektronika, bo mnostwo zaworow)
niz dwulitrowy silnik sprzed kilkunastu lat (bez wtrysku,
bez elektroniki, bez... no nie, bez zaworow sie nie da :)
bedzie tak samo zywotny?
Sebastian
Temat: diesel czy TDI - wytrzymalosc TDI ???
Mam w rodzinie 20-letniego passata TDi (1,6 czy jakoś tak), przejechane z
600.000 km i daje radę :-)
piszesz w tym momencie o starym silniku VW a ten ma dodaną tylko trubine i
chyba intecooler, dlatego nazwa jest mylna - nie ma wtrysku bezpośredniego
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: diesel czy TDI - wytrzymalosc TDI ???
Mam w rodzinie 20-letniego passata TDi
piszesz w tym momencie o starym silniku VW a ten ma dodaną tylko trubine i
chyba intecooler, dlatego nazwa jest mylna - nie ma wtrysku bezpośredniego
Nazwa mylna ?
TDi:
T - Turbo: ma turbine
D - diesel: to jest diesel
i - intercooler: ma intercooler
A skad wziely sie czerwone literki na nowych autach VW ? Tylko jeden z nich
mial pompkowtryskiwacze. Common rail to nie wtrysk bezposredni.
Pzdr !
Temat: Jazda na opale
"J.F." wrote:
On Wed, 31 Jul 2002 20:37:07 +0200, :-=wojo=--: <". wrote:
| | Tyle ze opale jest duzo wiecej siarki i brak uszlachetniaczy - wiec silnik
| | raczej tyle nie wytrzyma co na ON..
| Tak, i ta siarka to = ekologiczne ogrzewanie.
| Sprawdz norme - jaka jest dopuszczalna zawartosc siarki w ON i OO - tajemniaca
| to nie jest.
Jeszcze ze dwa lata temu byla taka sama - oba oferowano z 0.2 i 0.05%
S.
Teraz ON jest _tez_ w wersji 0.005% siarki..
Diesle jakos szczesliwie jezdzily duzo dluzej niz ostatnie dwa lata..
J.
Coz pozyjemy zobaczymy - tyle ze nie jest to to samo - pewnie w starym silniku nie
ma to znaczenia (choc moze) - ale juz w takim mocno wysilionym TDI ma na pewno...
Temat: Carisma czy Vectra B?
"pepin" <pe@rose.man.poznan.pl wrote in message
[..]
ale Twoja jest po lifcie ... może masa wzrosła ... skoro silnik mocniejszy
i zawieszenie chyba też i Ty masz klime zdaje się ;)
Przed liftem - stary silnik X18XE, 115 konikow, itd.
Klima owszem jest + troche elektryki. Hmm, moze w sumie to daje te 100kg.
BTW. Ogladalem w salonie Golfa V, 2.0TDI - niby klasa "compact", a wazy
(pusty) jedyne 1520kg :-)
Pozdrawiam
Tomek
Temat: Samochód do 2500 pln
cieknącym dachem, ale coś dorwie ;) ewentualnie trupa pt. duży fiat /
Witold_Władysław_Wojciech_Wilk
ja za takiego
http://www.roverki.pl/modules.php?op=modload&name=Nasze_Galerie&file=...
no moze nie zupelnie bo
nie mial felg szerokiej zawiechy i oczywiscie jeszcze stary silnik itp.
dalem 2100 zl, ale blachy nie robilem
tylko to bylo ze 3 lata temu
Temat: olej mineralny
W wiekszosci silnikow nie ma praktycznego znaczenia, czy sie mu wleje SJ, SH
czy SL - jesli olej jest markowy i nie trefny. Duzo wazniejsze jest zmieniac
olej kiedy trzeba, uwzgledniajac warunki w jakich sie jezdzi (teren,
zapylenie, miasto, dystans, LPG itp). Troche smieszy mnie szukanie do starego
silnika najlepszego jakosciowo oleju. Chyba, ze katuje sie zelazo sportowo,
albo konstrukcja silnika stawia konkretne wymagania odnosnie oleju. Do
Lancera Evo VII wypada nalac np. Castrola RS 10W-60, ale do Nexii wystarczy
GTX-3 albo "zwykly" pol lub fulsyntetyk. Nie dajmy sie zwariowac. Firmy
olejowe maja prawo do reklamowania swoich wyrobow, ale jak sie ma "musk" to
warto zen korzystac i patrzec na reklamy z pewna rezerwa. Quaker jest dobry
olej, i Castrol tez. Niestety zycie pokazuje, ze im wiecej firma wydaje na
reklame, tym drozsze ma wyroby. Dotyczy takze piwa;-)))
Pozdrawiam,
Konik
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: olej mineralny
On Sun, 12 Jan 2003 20:08:09 +0000 (UTC), Tomasz Konik wrote:
[...] Troche smieszy mnie szukanie do starego
silnika najlepszego jakosciowo oleju. Chyba, ze katuje sie zelazo sportowo,
albo konstrukcja silnika stawia konkretne wymagania odnosnie oleju. Do
Lancera Evo VII wypada nalac np. Castrola RS 10W-60, ale do Nexii wystarczy
GTX-3 albo "zwykly" pol lub fulsyntetyk. Nie dajmy sie zwariowac.
Nie dajmy sie. Mam auto ktore juz swoje przejechalo, troche
mi zalezy zeby silnik pociagnal jeszcze 50kkm a nie tylko 30,
stawiajac przed dylematem - czy podwoic wartosc pojazdu :-)
Odwrotnie - kupie nowe, wcale mnie nie bedzie interesowac jak sie
silnik zuzyje przez te 100kkm, bo to juz zmartwienie przyszlego
nabywcy :-) A na lotosie tez sie nie zatrze :-)
Firmy
olejowe maja prawo do reklamowania swoich wyrobow, ale jak sie ma "musk" to
warto zen korzystac i patrzec na reklamy z pewna rezerwa. Quaker jest dobry
olej, i Castrol tez. Niestety zycie pokazuje, ze im wiecej firma wydaje na
reklame, tym drozsze ma wyroby. Dotyczy takze piwa;-)))
U nas nie, ale zaloze sie ze wydatki Quakera na reklame w USA nie sa
male :-)
J.
Temat: CLIOII kontra PEUGOT206
Konio wrote:
Użytkownik Łudstok <s@ing.uni.wroc.pl w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8q4v96$6v@panorama.wcss.wroc.pl...
Witam !
Zbieram opinie o tych dwóch autach (silnik 1.4)
Co szanowni grupowicze polecają ?
Jeśli TYLKO z tych dwóch to Clio 1.4 16V.
Ale autor postu zapewne mial na mysli stary silnik 8V
a wtedy sprawa nie jest az tak bardzo oczywista, choc
po moich doswiadczeniach z 206 i wg opinii uzytkownikow
Clio, wskazanie chyba rowniez powinno byc na ten drugi.
No... moze z wyjatkiem kategorii design.
Temat: U95 czy noPB95 ?
Wojtek Borczyk napisał(a):
gniazda i zawory tak, jak kiedyś ołów, dlatego benzyna ta może być uzywana
w autach starszej generacji, ktore nie mają zaworów i gniazd
przystosowanych do "czystej" NoPb.
Jest to temat często powracający - byc może wynika to z faktu ze np. w
"Motorze" dwukrotnie przeczytałem w odpowiedzi na pytanie czytelnika
"czy mozna lać uniwersalną" odpowiedź "jednokrotne zatankowanie takiej
benzyny w niczym silnikowi nie zaszkodzi". W domyśle - drugi raz
zatankuj już prawdziwe paliwo ;).
Zreszta, ta benzyna jako że jest potocznie uznawana za paliwo do
silników starych jest też i mocniej "chrzczona".
Pozdrawiam
Emeryt
Temat: Czy moge wlac olej syntetyczny do skody
Jezdze na texaco mineralu, olej wymieniam co roku na ten sam,
przejechanych
jest 86 tys samochod ma 11 lat
Wlac mozesz wszystko, w koncu kto Ci zabroni... Ale jesli chcesz uniknac
klopotow nie kombinuj przy dziadku z syntetykami, ktore rozpuszcza w starym
silniku
wszystkie osady.
BR
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Moment obrotowy
Krzysztof Pujdak wrote:
No wlasnie-a co jest warte ilestam Nm w dieslu, ktory zatruwa przyjemnosc z
jazdy swoim klekotaniem? Nic ;-))))
pozdrawiam
Twoje zatrute spostrzeżenia oparte są na baaardzo starych silnikach
wysokopręznych :)))
**************************************************
Piotr Bulek - Kraków
grafitowa cytrynka ZX 1,9TD aura
mailto:pal@ceti.pl
**************************************************
Temat: Moment obrotowy
wrote:
| jazdy swoim klekotaniem? Nic ;-))))
| Twoje zatrute spostrzeżenia oparte są na baaardzo
| starych silnikach wysokopręznych :)))
Bo te nowe oprocz momentu maja rowniez MOC.
A potem sie okaze ze benzyniaczek ciagnie rownie dobrze
mimo niedostatku Nm. Bo kW ma tyle samo :-)
.
Dla mnie nonplusultra to przyjemnosc z jazdy :-). I IMHO nawet najlepsze
nowe diesle nie daja jej tyle, co niektore silniki benzynowe, ot to cala
filozofia :-)))
Temat: 5 aut do GAZU! Propozycje...
Niekoniecznie - zdaje się że Vialle LPi robione jest pod konkretne
modele samochodów i konkretne silniki więc jeśli nie mają w ofercie
danego modelu to odpada.
Tez slyszalem ze tak jest. Ale jest jeszcze jeden producent V generacji,
nazwy nie pomne...
Oni robia ponoc uniwersalne wtryski. Moze ci co to instaluja mu to zrobia?
BTW widzialem gdzies w necie s600 w budzie w140 przegazowane na piatej
generacji. Watpie by Vialle robilo to tego starego silnika wtryski i cala
reszte. Musiala bo byc wiec ta druga firma.
pzdr.
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: 5 aut do GAZU! Propozycje...
Tez slyszalem ze tak jest. Ale jest jeszcze jeden producent V generacji,
nazwy nie pomne...
Oni robia ponoc uniwersalne wtryski. Moze ci co to instaluja mu to zrobia?
BTW widzialem gdzies w necie s600 w budzie w140 przegazowane na piatej
generacji. Watpie by Vialle robilo to tego starego silnika wtryski i cala
reszte. Musiala bo byc wiec ta druga firma.
Jest cos takiego jak JTG www.jtg.com.pl
Niestety opinie nie sa najlepsze, rawdopodobnie ze wzgledu na brak
doswiadczenia monterow, niz wad samego systemu. System podobno jest
uniwersalny ale nie mialem tego w rekach i nie potrafie nic wiecej na ten
temat powiedziec.
Problem z vialle polega na tym, ze nie do kazdego samochodu sa odpowiednie
mustra do nawiercania otworow pod wtryskiwacze. W przypadku nieodpowiedniego
zamontowania wtryskiwacza, ciekly gaz moze spowodowac uszkodzenia kolektora
lub zaworow.
Podejzewam, ze mustra do kazdego samochodu maja tylko w centrali firmy...
ale nie kazdemu usmiecha sie wysylac kolektor ssacy do NL zeby zamontowali
wtryskiwacze (circa 2 tygodnie). Jest jeszcze kwestia zbiornikow - vialle
robi tylko walcowe a JTG robi takze toroidalne. W vialle niestety czesto
padaja sterowniki pompy zamontowanej w zbiorniku.
Silnik tej pompy to silnik na prad przmienny pracujacy w srodowisku
wybuchowym.
Picasso
Temat: Astra II - Parowanie Szyb Przednich
Czołem!
On 2003-08-25 11:48, JKK wrote:
1. To nie jest nowe auto - diabli wiedzą kiedy ostatni raz był
(o ile w ogóle filtr wymieniany)
Ok - wymiana nie zaszkodzi, ale nie zmienia to sedna sprawy -
zjawisko to jest całkowicie normalne.
2. To jest stary silnik 1.6 8V - nie sądzę, żeby "załapał" się
na przeglądy co 30 kkm.
Wszystkie Astry II (oprócz jakiegoś diesla starego i GSI) mają przeglądy
co 30 kkm - dotyczy to też silnika 1.6 8v.
W Astrach Classic identyczny silnik ma przeglądy co 15 kkm - ot taka
polityka.
Pozdrawiam - Mirek
Przeczytaj więcej odpowiedziTemat: Astra II - Parowanie Szyb Przednich
On 2003-08-25 11:48, JKK wrote:
1. To nie jest nowe auto - diabli wiedzą kiedy ostatni raz był
(o ile w ogóle filtr wymieniany)
Ok - wymiana nie zaszkodzi, ale nie zmienia to sedna sprawy -
zjawisko to jest całkowicie normalne.
a nawet jest wskazana co kazdy przeglad czyli co 15 tys w takim autku (wtedy
masz pewnosc ze zapach brudnej szmaty do podlogi cie nie zaskoczy w najmniej
oczekiwanym momencie) - to akurat nie jest duzy wydatek
2. To jest stary silnik 1.6 8V - nie sądzę, żeby "załapał" się
na przeglądy co 30 kkm.
Wszystkie Astry II (oprócz jakiegoś diesla starego i GSI) mają przeglądy
co 30 kkm - dotyczy to też silnika 1.6 8v.
W Astrach Classic identyczny silnik ma przeglądy co 15 kkm - ot taka
polityka.
to cos nowego - ja pamietam ze mialam co 15 tys (silnik 1,4) i znajomi z 1,6
tez co 15 tys... - no nic moze sie cos zmienilo
a wymiana rozrzadu po 60 tys
pisze o astrze G
Temat: Grande Punto czy Fabia ?
Wiem ze Fiat nie jest za dobry, ale podobno Grande Punto zdobylo sporo
nagród i bardzo mi sie podoba , natomiast Fabia jest brzydka w srodku ale
slyszalem
o niej pozytywne opinie ( dobra na Polskie drogi i tania w eksploatacji
Nowa BMW "3" tez miala nagrody dostac i przegrala, wiec prawdopodobnie jest
gorsza niz Punto.
Bede wdzieczny za pomoc.
Fabia - malo awaryjny i praktycznie bezproblemowy wóz.
miniusem jest spore spalanie przy tych starych silnikach 8v.
Punto III - wielka nie wiadoma. Moze byc w miare udany a zarazem najgorszy w
tej klasie.
Jak ktos lubi eksperymentowac to moze deptac i kupic Punto. Moze
rzeczywiscie jest to lepszy wóz, w koncu nowszy wiec moze cos poprawili.
Jednak dobrych wykonczen bym sie nie spodziewal, podobnie jak w Fabii
plastiki beda pewnie do bani. Nie wiem jak zawiecha w Punto III, ale Fabia
jest pod tym wzgledem dobra. PuntoI i II byla to ich pieta achillesa.
500e
W124 300E-24
Temat: Silnik Fabii?
Oj, chyba nie. To jest raczej stary silnik z VW montowany w Polo i
Ibizach/Cordobach.
TomB(raider)
"Grzegorz" <g@expro.pl wrote in message Dokładnie ten sam tylko sterowanie inne.
Krawiec
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl - http://www.gazeta.pl/usenet/
Temat: Trwałość silnika Toyoty Yaris 1.3
"TomeK." <tomaszko79NOS@op.pl wrote in message
no to mnie wystraszyliście bo właśnie jezdze 1.3 Yariskiem :-(
ale i tak mam większe zaufanie do Toyoty niż do takich postów i
tymbardziej
do artykułów AutoŚwiata który znany jest z pisania bzdur i zakłamanych
testów
Przeczytaj JESZCZE RAZ post Dmana. Artykul w AS dotyczy STAREGO silnika 1.3
Ty masz samochod 2003 a wiecraczej juz z nowym silnikiem.
pozdrawiam klan Yarisowcoof ;-)
Jako i my pozdrawiamy, Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Trwałość silnika Toyoty Yaris 1.3
Danio wrote:
"TomeK." <tomaszko79NOS@op.pl wrote in message
no to mnie wystraszyliście bo właśnie jezdze 1.3 Yariskiem :-(
ale i tak mam większe zaufanie do Toyoty niż do takich postów i
tymbardziej do artykułów AutoŚwiata który znany jest z pisania bzdur
i zakłamanych testów
Przeczytaj JESZCZE RAZ post Dmana. Artykul w AS dotyczy STAREGO
silnika 1.3 Ty masz samochod 2003 a wiecraczej juz z nowym silnikiem.
Ale samochód był walony i to jest najfajniejsze... niech żyje uczciwość
dealerów ;)
Jurand.
Temat: Renault 19
On Fri, 21 Aug 1998 20:00:12 GMT, Cezary Rozluski wrote:
Volvo kiedys montowalo silniki na licencji Renault do swoich
samochodow. [..]
Do modeli Volvo seri 340 (silnik 1.4) pasowaly ponoc czesci z Dacii
Nie, niemozliwe. Fakt ze Dacia to dosc dokladna kopia R12, ale
to bylo w roku 68 lub wczesniej. Po co Volvo mialoby kupowac licencje
na tak stary silnik?
J.
Temat: Renault 19
On Sat, 22 Aug 1998 01:02:48 GMT, l@papuga.ict.pwr.wroc.pl (Jaroslaw
Lis) wrote:
On Fri, 21 Aug 1998 20:00:12 GMT, Cezary Rozluski wrote:
Volvo kiedys montowalo silniki na licencji Renault do swoich
samochodow. [..]
Do modeli Volvo seri 340 (silnik 1.4) pasowaly ponoc czesci z Dacii
Nie, niemozliwe. Fakt ze Dacia to dosc dokladna kopia R12, ale
to bylo w roku 68 lub wczesniej. Po co Volvo mialoby kupowac licencje
na tak stary silnik?
Nie mow chop.... :-)
-cpr
Temat: Benzyna "Uniwersalna 95" - co to takiego?
Marcin_Prusaczyk wrote:
W benzynie bezołowiowej ołów (który ma za zadanie prawdopodobnie smarowanie)
zastąpiono potasem, w benzynie uniwersalnej jest jakiś inny pierwiastek tak
aby mogły jej używać również samochody bez katalizatorów.
Chyba wlasnie odwrotnie - w oryginalnej bezolowiowej nie ma nic lub
jest
cos tajemniczego. W U95 sa zwiazki potasu zamiast olowiu.
Na pewno nic nie grozi twojemu katalizatorowi.
Pytany o to fachman z rafinerii zrobil niezbyt pewna mine,
i odpowiedzial "w zasadzie nie powinnna zaszkodzic".
Podejrzewam ze w ogole nie prowadzili takich badan -
do silnikow z katalizatorem jest normalna bezolowiowka, oni
mieli ograniczyc emisje olowiu przez stare silniki..
J.
Temat: Benzyna "Uniwersalna 95" - co to takiego?
Andrzej Koma wrote:
Witam Wszystkich,
Wczoraj po raz pierwszy zatankowalen "uniwersalną". Po wlaniu paru
litrów przeraaziłem się, że wlewam etylinę zamiast bezołowiowej i
wrzasnąłem rzałośnie na sprzedawcę, ten jednak uspokoił mnie, że 'ni
ma problima bo bjenzyna uniwersalną jest, hej!'
Swego czasu zmuszony bylem zatankowac taka bo innej nie bylo a rezerwa
swiecila juz dluuugo sie. Gosciu powiedzial na stacji ze nic sie nie
stanie bo to bezolowiowa ale z dodatkami pod stare silniki. Jak raz na
jakis czas taka zatankuje to nic sie nie stanie.
Moge tylko ponarzekac na prace silnika, katalizator tego od razu nie
poczuje.
Po przyjezdzie do domciu na drugi dzien zapytalem z ciekawosci o to samo
w ASO.
Dostalem od kilku osob ta sama odpowiedz.
MT
Temat: silnik Ford2.0OHC - opłaca się remontować??
On Tue, 09 Aug 2005 17:52:00 +0200, Airacobra
<Airac@spam.jest.be.interia.pl wrote:
Ja bym sprawdził właśnie uszczelniacze, temperatura spalania gazu jest
niecoo wyższa od benzyny
Mógłbys bzdur nie powtarzać?
Gdzie tu bzdura ?
W tym, że temperatura spalania gazu jest wyższa.
http://tinyurl.com/93zxk
http://tinyurl.com/9t2hp
No wiesz, powtarzanie bzdur które ktoś inny w internecie zamieścił
jest dla Ciebie widac podstawowym zajęciem.
A teraz zastanów sie - jesli masz wyższa temperaturę, przy takiej
samej objętości, to masz wyższe ciśnienie. Czyli masz też większe
parcie na tłok, większą siłę, a co za tym idzie większy moment. A z
tego wychodzi większa moc.
Gdyby temperatura istotnie była wyższa, to silnik napedzany LPG
osiągałby większą moc.
Mit o temperaturze wziął się stąd, że LPG w starych silnikach bez
utwardzonych gniazd wypalał je ze względu na brak substancji tworzącej
warstwę ablacyjną na ich powierzchniach.
Temat: Mineralny czy syntetyczny
"Droll" <dr@ifmpan.poznan.plwrote:
Uczciwi mechanicy mówią, że jeżeli samochód już trochę pochodził na oleju
mineralnym, to nie ma już sensu lać do niego sysntetyka, bo bedzie go
"brał".
A jak wlejesz syntetyka do starego silnika to zajedziesz go od ręki.
A jak wezmiesz skrzydlo nietoperza i przy pelni zanurzysz w czarze z
krwia weza to uzyskasz eliksir mlodosci - tez od reki. Tak mowia
uczciwi czarnoksieznicy...
Temat: Mineralny czy syntetyczny
--------------75426C1DF2281E8FB481DD8D
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Tomasz Stadejek wrote:
Co to znaczy "troche" 5, 10, 50 tysiecy?
Droll wrote:
| Uczciwi mechanicy mówią, że jeżeli samochód już trochę pochodził na oleju
| mineralnym, to nie ma już sensu lać do niego sysntetyka, bo bedzie go
| "brał".
| A jak wlejesz syntetyka do starego silnika to zajedziesz go od ręki.
Eee to hiba nie tak. Ja miałem VW Jetta z '80 roku. Właściciel poprzedni
jeździł na mineralnym. Pewnie i inni przed nim też. Ja wlałem syntetyk i nic.
Jak brał około litra na 10tys. kilometrów tak dalej brał 1l. W praktyce
oznaczało to tyle, że kupowałem 5l przy wymianie, wlewałe 4l i 1l miałem
na dolewki do następnej wymiany. Jeżdziłem Jettą od 140tys. do 240tys. km
i do końca nie zauważyłem żadnych ujemnych skutków stosowania syntetyka
same plusy - zwłaszcza w zimie.
Acha czasem lałem Elf'a a czasem Lotos. Jeżeli jest między nimi jakaś
różnica to chyba tylko w cenie. Obecnie jeżdżę Mazda 626 '86. Przejechałem na
syntetyku już 100tys. km i też nie widzę żadnych negatywów.
Temat: Mineralny czy syntetyczny
A jak wezmiesz skrzydlo nietoperza i przy pelni zanurzysz w czarze z
krwia weza to uzyskasz eliksir mlodosci - tez od reki. Tak mowia
uczciwi czarnoksieznicy...
Jak taki "mądry" to może zdradzisz wszystkim swoją wiedzę o olejach
syntetycznych?
Ja wiem, że syntetyk wypłukuje w starym silniku nagar i "rozczelnia" go.
Potem silnik spala olej, i ma słabą kompresję.
Temat: Mineralny czy syntetyczny
On Sat, 01 Nov 1997 01:41:06 GMT, f@polbox.com (Michal Szybisz)
"Droll" <dr@ifmpan.poznan.plwrote:
| Ja wiem, że syntetyk wypłukuje w starym silniku nagar i "rozczelnia" go.
| Potem silnik spala olej, i ma słabą kompresję.
Z czego sklada sie ten nagar, ze wytrzymuje takie cisnienia - ze
stali?
Nagar sklada sie z wegla.
Diament tez. :-)
Wloknami z czego sa zbrojone najmocniejsze kompozyty ? :-)
No i jak ten nagar uszczelnia ten silnik? Jak plastelina czy kit?
Jak kawa lub trociny :-)
Temat: Mineralny czy syntetyczny
In article <63i8lp$sm@kwadrat.cs.net.pl, cyb@kwadrat.cs.net.pl
says...
Marek Proga <pr@sun3.hep.utexas.eduwrote:
| | A jak wezmiesz skrzydlo nietoperza i przy pelni zanurzysz w czarze z
| | krwia weza to uzyskasz eliksir mlodosci - tez od reki. Tak mowia
| | uczciwi czarnoksieznicy...
| Jak taki "mądry" to może zdradzisz wszystkim swoją wiedzę o olejach
| syntetycznych?
| Ja wiem, że syntetyk wypłukuje w starym silniku nagar i "rozczelnia" go.
| Potem silnik spala olej, i ma słabą kompresję.
| Wyjasnij wszystkim raz, a dokladnie, jak nagar uszczelnia silnik.
| --
| Marek
Wg mnie (wymysl prywatny) to ten nagar, moze zwiekszac kompresje poprzez
zmniejszanie objetosci komory spalania...
Cos w tym jest, ale rownoczesnie zmniejsza sie pojemnosc :-)
Damian
Temat: Mineralny czy syntetyczny
Damian <bi@silesia.top.plwrote in article
<MPG.ec7b732cb4e852c989@news.icm.edu.pl...
In article <63i8lp$sm@kwadrat.cs.net.pl, cyb@kwadrat.cs.net.pl
says...
| Marek Proga <pr@sun3.hep.utexas.eduwrote:
| | A jak wezmiesz skrzydlo nietoperza i przy pelni zanurzysz w czarze
z
| | krwia weza to uzyskasz eliksir mlodosci - tez od reki. Tak mowia
| | uczciwi czarnoksieznicy...
| | Jak taki? "mądry" to może zdradzisz wszystkim swoją wiedzę o olejach
| | syntetycznych?
| | Ja wiem, że syntetyk wypłukuje w starym silniku nagar i "rozczelnia"
go.
| | Potem silnik spala olej, i ma słabą kompresję.
| Wyjasnij wszystkim raz, a dokladnie, jak nagar uszczelnia silnik.
| --
| Marek
| Wg mnie (wymysl prywatny) to ten nagar, moze zwiekszac kompresje
poprzez
| zmniejszanie objetosci komory spalania...
Cos w tym jest, ale rownoczesnie zmniejsza sie pojemnosc :-)
Jaka musi byc grubosc warstwy nagaru, zeby zmniejszenie pojemnosci
skokowej silnika bylo zauwazalne??
To samo z uszczelnianiem cylindrow przez nagar. Gdzie mialby sie osadzac?
Na sciankach cylindra, jak sadze. I po tym uszczelniajacym nagarze przesuwa
sie tlok 5000 razy na minute z wcale niemala predkoscia....
Panowie, zastanowcie sie co mowicie.
Tomek F.
Temat: Mineralny czy syntetyczny
Droll <dr@ifmpan.poznan.plwrote:
:Uczciwi mechanicy mówią, że jeżeli samochód już trochę pochodził na oleju
:mineralnym, to nie ma już sensu lać do niego sysntetyka, bo bedzie go
:"brał".
:A jak wlejesz syntetyka do starego silnika to zajedziesz go od ręki.
Hm... czyli co, co wymieniaja na syntetyk wszyscy sa nieuczciwi albo sie nie
znaja?
Temat: Mineralny czy syntetyczny
Wojtek Wysocki wrote in message <63i8lp$sm@kwadrat.cs.net.pl...
Marek Proga <pr@sun3.hep.utexas.eduwrote:
| | A jak wezmiesz skrzydlo nietoperza i przy pelni zanurzysz w czarze z
| | krwia weza to uzyskasz eliksir mlodosci - tez od reki. Tak mowia
| | uczciwi czarnoksieznicy...
| Jak taki "mądry" to może zdradzisz wszystkim swoją wiedzę o olejach
| syntetycznych?
| Ja wiem, że syntetyk wypłukuje w starym silniku nagar i "rozczelnia" go.
| Potem silnik spala olej, i ma słabą kompresję.
| Wyjasnij wszystkim raz, a dokladnie, jak nagar uszczelnia silnik.
| --
| Marek
Wg mnie (wymysl prywatny) to ten nagar, moze zwiekszac kompresje poprzez
zmniejszanie objetosci komory spalania...
Cos w tym jest, ale jednoczesnie zmniejsza sie pojemnosc :-)
To chyba jednak nie jest sposob na podrasowanie silnika
Damian
Temat: Mineralny czy syntetyczny
Marek Proga <pr@sun3.hep.utexas.eduwrote:
| | A jak wezmiesz skrzydlo nietoperza i przy pelni zanurzysz w czarze z
| | krwia weza to uzyskasz eliksir mlodosci - tez od reki. Tak mowia
| | uczciwi czarnoksieznicy...
| | Jak taki "mądry" to może zdradzisz wszystkim swoją wiedzę o olejach
| | syntetycznych?
| | Ja wiem, że syntetyk wypłukuje w starym silniku nagar i "rozczelnia" go.
| | Potem silnik spala olej, i ma słabą kompresję.
| Wyjasnij wszystkim raz, a dokladnie, jak nagar uszczelnia silnik.
| --
| Marek
| Wg mnie (wymysl prywatny) to ten nagar, moze zwiekszac kompresje poprzez
| zmniejszanie objetosci komory spalania...
| Cos w tym jest, ale jednoczesnie zmniejsza sie pojemnosc :-)
| To chyba jednak nie jest sposob na podrasowanie silnika
Panowie o uszczelnianiu mialo byc :)))
Czytalem teorie ze osadza sie w rysach na cylindrze, ale ja sie pytalem
powaznie.
Mozna by dodawac nagaru do oleju :-
Temat: Mineralny czy syntetyczny
Andrzej K. Brandt <a@klub.wesolego.spammerawrote:
Dariusz Więcek <d.wie@il.wroc.plwrote:
:Tyle Autoswiat - czy dalej tak "na luzie" wymienicie w starym silniku
:olej mineralny na syntetyczny...??
Ja już to zrobiłem.
Ja tez. 15kkm temu. I nic. Jak bylo, tak i jest: 10 - 10 - 9.5 - 10
Wlasnie mierze zuzycie oleju. Za okolo 800km podam wynik....
Temat: Mineralny czy syntetyczny
On Wed, 05 Nov 1997 00:15:29 GMT, f@polbox.com (Michal Szybisz)
wrote:
Andrzej K. Brandt <a@klub.wesolego.spammerawrote:
| Dariusz Więcek <d.wie@il.wroc.plwrote:
| :Tyle Autoswiat - czy dalej tak "na luzie" wymienicie w starym silniku
| :olej mineralny na syntetyczny...??
| Ja już to zrobiłem.
Ja tez. 15kkm temu. I nic. Jak bylo, tak i jest: 10 - 10 - 9.5 - 10
Wlasnie mierze zuzycie oleju. Za okolo 800km podam wynik....
Ja przeszedlem na syntetyk przy 340tys km przebiegu (bez remontu).
Zmniejszylo sie zuzycie paliwa i podnioslo nieco (o 0,5atm na 5
cylindrach) cisnienie. Podniesienie cisnienia bylo takze zwiazane z
_usunieciem_ nagaru metoda Carbon Clean. Nagar po prostu blokowal
pierscienie i ograniczal przyleganie zaworow.
Andy
**************************************************
* Tato, czy my musimy co roku plynac do Ameryki? *
* Wiosluj, g.....rzu! Wiosluj! *
**************************************************
* Andrzej "Andy" Zdzitowiecki - Dyrektor Handlowy*
* 4Pi Analyst SC, e-mail: azd@fourpi.com.pl *
**************************************************
Strona 2 z 4 • Znaleziono 347 rezultatów • 1, 2, 3, 4