Czytasz wypowiedzi znalezione dla zapytania: stare silniki





Temat: wysilone silniki

Użytkownik Chloru <chl@wp.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9ls6fp$jg@news.tpi.pl...


| W RFN cos zmienili w podatkach i silnik nie musi miec
| malej mocy ?
| Zreszta nie do konca - VW zamiast starego silnika 1.8 125KM
| daje teraz 2.0 ... 115 KM

| J.
| Chyba na odwrot kolego nowy to jest ten 125 KM :)


Obydwa to sa stare,spokojne niewysilone konstrukcje. Nowszej generacji
silniki to np. 1.6 125KM,1.8 T 150 i wiecej KM,wszystkie V. Nie sa moze
szczytem mocy/litr pojemnosci ale spelniaja wymagania vw i tyle.
Pozdrufka
Kajman

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: wysilone silniki


| Zreszta nie do konca - VW zamiast starego silnika 1.8 125KM
| daje teraz 2.0 ... 115 KM
| Chyba na odwrot kolego nowy to jest ten 125 KM :)

Obydwa to sa stare,spokojne niewysilone konstrukcje. Nowszej generacji
silniki to np. 1.6 125KM,1.8 T 150 i wiecej KM,wszystkie V. Nie sa moze
szczytem mocy/litr pojemnosci ale spelniaja wymagania vw i tyle.


No to 1.8 T 150 to tez stara konstrukcja, bo z tego co pamietam to wchodzily
na rynek oba (1.8-125 i T-150) na raz. Mocniejszy mial turbinke.

Pozdrawiam,
KubA

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: wysilone silniki


Chloru wrote:

| W RFN cos zmienili w podatkach i silnik nie musi miec
| malej mocy ?
| Zreszta nie do konca - VW zamiast starego silnika 1.8 125KM
| daje teraz 2.0 ... 115 KM

| J.
| Chyba na odwrot kolego nowy to jest ten 125 KM :)


Nie - osmiozaworowy silnik 2.0 (zaden z niego "nowy" silnik) to 115 KM.
Dwudziestozaworowy 1.8 to natomiast 125 KM ajest wersje T to 150, 180
oraz 225 KM.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: wysilone silniki


Kajman wrote:

Użytkownik Chloru <chl@wp.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9ls6fp$jg@news.tpi.pl...

| W RFN cos zmienili w podatkach i silnik nie musi miec
| malej mocy ?
| Zreszta nie do konca - VW zamiast starego silnika 1.8 125KM
| daje teraz 2.0 ... 115 KM

| J.
| Chyba na odwrot kolego nowy to jest ten 125 KM :)

Obydwa to sa stare,spokojne niewysilone konstrukcje. Nowszej generacji
silniki to np. 1.6 125KM,1.8 T 150 i wiecej KM,wszystkie V.


Eeee... ze jak ???
1.8T to rzedowa czworka a nie V.
I to ta saa parafia co 1.8 125 KM.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: wysilone silniki

| Zreszta nie do konca - VW zamiast starego silnika 1.8 125KM
| daje teraz 2.0 ... 115 KM

| Chyba na odwrot kolego nowy to jest ten 125 KM :)

| Obydwa to sa stare,spokojne niewysilone konstrukcje. Nowszej generacji
| silniki to np. 1.6 125KM,1.8 T 150 i wiecej KM,wszystkie V. Nie sa moze
| szczytem mocy/litr pojemnosci ale spelniaja wymagania vw i tyle.

No to 1.8 T 150 to tez stara konstrukcja, bo z tego co pamietam to
wchodzily
na rynek oba (1.8-125 i T-150) na raz. Mocniejszy mial turbinke.

Pomylka z mojej trony,pomylilem pona 10 letni silnik 1.8 16v 136KM z nowym
1.8 20v 125KM.:)Moja culpa:)
Pozdrufka
Kajman

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: wysilone silniki

Użytkownik Dziadzia M <ma@z.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3B820334.46BEC@z.pl...


Kajman wrote:

| Użytkownik Chloru <chl@wp.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
| napisał:9ls6fp$jg@news.tpi.pl...

| W RFN cos zmienili w podatkach i silnik nie musi miec
| malej mocy ?
| Zreszta nie do konca - VW zamiast starego silnika 1.8 125KM
| daje teraz 2.0 ... 115 KM

| J.
| Chyba na odwrot kolego nowy to jest ten 125 KM :)

| Obydwa to sa stare,spokojne niewysilone konstrukcje. Nowszej generacji
| silniki to np. 1.6 125KM,1.8 T 150 i wiecej KM,wszystkie V.

Eeee... ze jak ???
1.8T to rzedowa czworka a nie V.
I to ta saa parafia co 1.8 125 KM.


Co do 1.8 20v wyjasnilem wyzej:)Pomylily mi sie 2 silniki 1.8-stary(16v) i
nowy(20v):)
A co do V to podalem je jako oddzielna kategorie,bo nie pamietam pojemnosci
tych V5 i V6 a wyszlo jakbym pisal o tych 1.8 i 1.6 ze sa widlaste:)Sorki.
Pozdrufka
Kajman

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: wysilone silniki
"J.F." <j@friko6.onet.plschrieb:


W RFN cos zmienili w podatkach i silnik nie musi miec
malej mocy ?


Pudło. Podatek w RFN zależał i zależy od wszystkiego oprócz mocy :-) Może
miałeś na myśli ubezp. OC? Bo kiedyś faktycznie zależało ono wyłącznie od
mocy, a teraz wg statystyki danego modelu.


Zreszta nie do konca - VW zamiast starego silnika 1.8 125KM
daje teraz 2.0 ... 115 KM


W Audi A4 jest 130 PS (96 kW).

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: wysilone silniki

Oleg wrote:

"J.F." <j@friko6.onet.plschrieb:
| W RFN cos zmienili w podatkach i silnik nie musi miec
| malej mocy ?

Pudło. Podatek w RFN zależał i zależy od wszystkiego oprócz mocy :-) Może
miałeś na myśli ubezp. OC? Bo kiedyś faktycznie zależało ono wyłącznie od
mocy, a teraz wg statystyki danego modelu.

| Zreszta nie do konca - VW zamiast starego silnika 1.8 125KM
| daje teraz 2.0 ... 115 KM

W Audi A4 jest 130 PS (96 kW).


To jest zupelnie inny silnik (16V) niz 115 konny 8V.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: wysilone silniki


Dziadzia M wrote:

Oleg wrote:

| "J.F." <j@friko6.onet.plschrieb:
| W RFN cos zmienili w podatkach i silnik nie musi miec
| malej mocy ?

| Pudło. Podatek w RFN zależał i zależy od wszystkiego oprócz mocy :-) Może
| miałeś na myśli ubezp. OC? Bo kiedyś faktycznie zależało ono wyłącznie od
| mocy, a teraz wg statystyki danego modelu.

| Zreszta nie do konca - VW zamiast starego silnika 1.8 125KM
| daje teraz 2.0 ... 115 KM

| W Audi A4 jest 130 PS (96 kW).
To jest zupelnie inny silnik (16V) niz 115 konny 8V.


Zgadza sie, ze zupelnie inny ale i nowy, na razie to chyba tylko
w Audi A4.
A pozatym czy on nie jest 20V przypadkiem?

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: wysilone silniki


| W RFN cos zmienili w podatkach i silnik nie musi miec
| malej mocy ?
| Zreszta nie do konca - VW zamiast starego silnika 1.8 125KM
| daje teraz 2.0 ... 115 KM

| J.
| Chyba na odwrot kolego nowy to jest ten 125 KM :)

Obydwa to sa stare,spokojne niewysilone konstrukcje. Nowszej generacji
silniki to np. 1.6 125KM,1.8 T 150 i wiecej KM,wszystkie V. Nie sa moze
szczytem mocy/litr pojemnosci ale spelniaja wymagania vw i tyle.
Pozdrufka
Kajman

No to bedzie dyskusja :


Z tego co mi wiadomo to silnik 1,8 T VW to ten sam 1,8 125 KM tyle ze ze
sprezarka, wiec IMHO technologicznie to on nie jest bardzo nowy, ale jednak
duzo nowszy niz  2,0 115 KM.

chloru

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Co sądzicie o Renault Safrane 3.0 z 2000 roku
Dnia Thu, 13 Sep 2007 13:48:09 +0000 (UTC), BrunoJ napisał(a):


Wszystko fajnie, tylko ze na 3 znane mi sztuki safrane z 3.0 skrzynia popsula
sie tylko w jednym - w aucie PB, manual, specjalnie wybierany, bo ASB sie
psuja. Ot, zlosliwosc losu..


PB ma stary silnik 3.0 12v PRV/ZPJ z żeliwnym blokiem o kącie rozwarcia
głowic 90 stopni, montowany w Safrane mk1, XM mk1, Peugeotach 605, Volvo.
Do tego gównianą renufkową skrzynię (automat do tego silnika był równie
gówniany.

W wersji z 2000 roku jest silnik 2.9 24v ES9J4, z aluminiowym blokiem,
znacznie lżejszy i mniej palący. Zawsze był kojarzony (w przypadku
automatów) z porządnymi skrzyniami ZF.


Co do auta to warto podobno unikac rowniez tego bajeranckiego zawieszenia
prawiejakhydro. Byly wersje z normalnym zawieszeniem.


Nie kojarzę, żeby mk 2 miała pneumatykę, nawet jeżli ma i nawet jeżeli
będzie uwalona, to wystarczy wymienić amortyzatory na zwykłe

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: to jeszcze ja - wiecej danych:>)
A Focus? Np. za niecałe 54kpln jest 1.8 115KM w wersji Comfort
(http://www.ford.pl/ie/focus/foc_prices/foc_pricelist/#)

1.8 benzyna to przypadkiem nie stary silnik z Mondeo lub Ściery?
Jezeli tak to lepiej wziac 1.6 - zdecydowanie cichszy, ekonomiczniejszy
i z wykopem minimalnie gorszym.
Miko
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: POLONEZ 1.6 MPi


Matik wrote:


 MNie bardzo rozumiem.....
 Mchcecie powiedziec ze 1.4 na pelnym wtrysku jest mocniejszy od 1.6 na
 Mpelnym wtrysku.....????

Jeśli pytasz o Poldki 1.4GLI i 1.6MPI to tak - i co w tym dziwnego? Dość
nowoczesna konstrukcja silnika 1.4 i wstawiona na siłę do starego silnika 1.5
rozwierconego na 1.6 nowa głowica...

[...]

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: POLONEZ 1.6 MPi

ro@silesia.pik-net.pl napisał(a) w wiadomości: ...


Matik wrote:

MNie bardzo rozumiem.....
Mchcecie powiedziec ze 1.4 na pelnym wtrysku jest mocniejszy od 1.6 na
Mpelnym wtrysku.....????

Jeśli pytasz o Poldki 1.4GLI i 1.6MPI to tak - i co w tym dziwnego? Dość
nowoczesna konstrukcja silnika 1.4 i wstawiona na siłę do starego silnika
1.5
rozwierconego na 1.6 nowa głowica...


Silnik 1.4 to silnik Rovera - nie tylko nowoczesny, ale i bardzo mocny.
I mam wątpliwości, czy to co znalazło się w 1.6 ma cokolwiek wspólnego, z
silnikiem Rovera.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: POLONEZ 1.6 MPi


RoMan Mandziejewicz wrote:


[...]

 RMPrzy okazji mam parametry starych silników

[...]

 RM1.6GLIcat  59.0 kW   5200      125 Nm    3200

Oooops, pomyłka - powinno być 58 kW.

[...]

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Olejowe dylematy :-)


W ogóle wątpliwe te problemy, a już na pewno nie po 10kkm.


watpliwe, ale nie zaleca sie przechodzenia w tą stronę z olejami.
Z resztą nie widze tez koniecznosci wracania do syntetyka w starym silniku.
IMO polsyntetyk rownie dobrze da sobie rade i nie ma co kombinowac.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Olejowe dylematy :-)
Dnia 2008-10-29 19:38, *Scyzoryk* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:


watpliwe, ale nie zaleca sie przechodzenia w tą stronę z olejami.
Z resztą nie widze tez koniecznosci wracania do syntetyka w starym silniku.
IMO polsyntetyk rownie dobrze da sobie rade i nie ma co kombinowac.


Dwa wielkie znaki zapytania i poważne wątpliwości co do trzeciego zdania
- w sumie bredzisz :)

Pozdrawiam - Mirek

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Olejowe dylematy :-)
Mirek Ptak pisze:


Dnia 2008-10-29 19:38, *Scyzoryk* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:

| watpliwe, ale nie zaleca sie przechodzenia w tą stronę z olejami.
| Z resztą nie widze tez koniecznosci wracania do syntetyka w starym
| silniku.
| IMO polsyntetyk rownie dobrze da sobie rade i nie ma co kombinowac.

Dwa wielkie znaki zapytania i poważne wątpliwości co do trzeciego zdania
- w sumie bredzisz :)

Pozdrawiam - Mirek


Jeśli "równie dobrze da radę" = silnik dociągnie z łatwością
do momnetu, gdy cały pojazd się rozsypie, to dlaczego nie?
Co więcej - to może być właśnie najbardziej racjonalne podejście.
Bardziej racjonalne, niż lać drogi syntetyka do starego trupa
na zasadzie, że w ten sposób "umrze zdrowszy".

Jedyne ale jest takie, że nigdy nie wiadomo dokładnie jak zużyty
jest silnik i jakie tempo zużuwania na konkretnych olejach.
Ale skoro stary silnik był projektowany dla mazideł starrzych
o wiele generacji i klas jakościowych, to prawdopodobnieństwo
że taki olej go szybko zarżnie, jest niewielkie.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny?
Czarek Daniluk pisze:

Użytkownik M <michal_c napisał:

Prawda. Był też 2.3, ale nie pamiętam od kiedy, bo OTTO, to nie moja
działka :).

M.

2,3 to chyba był pakowany do topowego audi quattro ;) oczywiście
doładowany :D


tam były 2.2 i 2.1 o ile dobrze pamiętam. 2.3 też, ale nie turbo. BTW:
strasznie mi się podoba dźwięk starego silnika R5 audi :)

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny?
Użytkownik V-Tec napisał:

tam były 2.2 i 2.1 o ile dobrze pamiętam. 2.3 też, ale nie turbo. BTW:
strasznie mi się podoba dźwięk starego silnika R5 audi :)


Potwierdzam, też mi się podoba praca tych motorków :)
Podoba mi się też praca R5 2,5 TDI ;)

Pozdro !!

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Komu Renault Kangoo przypomina Syrene Bosto ?

Scorpio w
ostatniej fazie rozwojowej tez mial silnik TDI 2.5. tylko malo ludzi o tym
wie.
I co??


A propos, dealer w Wiedniu (Triester Str) na pytanie o zalety TDI w Scorpio
powiedzial, ze nie ma zadnych w porownaniu do starego silnika VM
Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Kilka refleksji na temat gazu w starym samochodzie.

Wojtek Borczyk wrote:
On Wed, 22 Oct 2003, Rafi 125p wrote:

| Wiesz Wojtku, znam przypadek silnika poloneza, gdzie na benzynie
| nawet nie chciał odpalić, a na gazie jeździł jeszcze całkiem nieźle.
| Z gaźnikiem było wszystko ok.

Nie wierze - szczegolnie w to ostatnie stwierdzenie! :)))

| Okazało się, że miał praktycznie zerową kompresję.

To chyba musialo byc w Czestochowie... Tam nie takie cuda juz
widzieli! :))))


A jednak! Tłumaczę to sobie tym, że gaz jest dostarczany w fazie lotnej i w
czasie sprężania ciepło nie idzie na odparowanie paliwa. Dzięki temu
mieszanka gaz-powietrze może się mocniej ogrzać niż mieszanka
benzyna-powietrze, a więc i łatwiej zapalić. Wbrew pozorom, stare silniki
łatwiej w zimie odpalają na gazie, niż na benzynie (jeśli tylko reduktor to
wytrzymuje).

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Kilka refleksji na temat gazu w starym samochodzie.
"Rafi 125p" <szam@friko6.onet.pl123napisał:
(...)


A jednak! Tłumaczę to sobie tym, że gaz jest dostarczany w fazie lotnej i
w
czasie sprężania ciepło nie idzie na odparowanie paliwa. Dzięki temu
mieszanka gaz-powietrze może się mocniej ogrzać niż mieszanka
benzyna-powietrze, a więc i łatwiej zapalić. Wbrew pozorom, stare silniki
łatwiej w zimie odpalają na gazie, niż na benzynie (jeśli tylko reduktor
to
wytrzymuje).


Benzyna odparowuje w kolektorze ssącym. Kompresja nie ma nic do rzeczy.
Im niższa temperatura, tym wolniej odparowuje i tym większe problemy z
zapalaniem silnika. Z LPG tego kłopotu nie ma.

Przeczytaj więcej odpowiedzi



Temat: Kilka refleksji na temat gazu w starym samochodzie.


Artur Maśląg 'futrzak' wrote:
"Rafi 125p" <szam@friko6.onet.pl123napisał:
(...)
| A jednak! Tłumaczę to sobie tym, że gaz jest dostarczany w fazie
| lotnej i w czasie sprężania ciepło nie idzie na odparowanie paliwa.
| Dzięki temu mieszanka gaz-powietrze może się mocniej ogrzać niż
| mieszanka benzyna-powietrze, a więc i łatwiej zapalić. Wbrew
| pozorom, stare silniki łatwiej w zimie odpalają na gazie, niż na
| benzynie (jeśli tylko reduktor to wytrzymuje).

Benzyna odparowuje w kolektorze ssącym. Kompresja nie ma nic do
rzeczy.


Oczywiście, że ma. W kolektorze ssącym benzyna odparowuje tylko częściowo, a
w zimnym silniku, czy w silniku z plastikowym kolektorem prawie wcale.
Argument? W nowoczesnych silnikach wprowadza się ruch wirowy ładunku w
cylindrze. Po co? Po to, żeby kropelki benzyny wirując, były wyrzucane na
zewnątrz tego wiru padały na gorące ścianki cylindra, gdzie uległyby
odparowaniu. Dodatkowo, w silnikach pracujących na mieszankach ubogich,
świeca umieszczana jest w pobliżu ścianek cylindra. Dlaczego? Bo tam jest
więcej wyrzuconej siłą odśrodkową _benzyny_. Gdyby benzyna była odparowana,
położenie świecy nie miałoby znaczenia.

Przeczytaj więcej odpowiedzi
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aircar.opx.pl



  • Strona 4 z 4 • Znaleziono 347 rezultatów • 1, 2, 3, 4