Czytasz wypowiedzi znalezione dla zapytania: stare silniki
Temat: wysilone silniki
Użytkownik Chloru <chl@wp.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9ls6fp$jg@news.tpi.pl...
| W RFN cos zmienili w podatkach i silnik nie musi miec
| malej mocy ?
| Zreszta nie do konca - VW zamiast starego silnika 1.8 125KM
| daje teraz 2.0 ... 115 KM
| J.
| Chyba na odwrot kolego nowy to jest ten 125 KM :)
Obydwa to sa stare,spokojne niewysilone konstrukcje. Nowszej generacji
silniki to np. 1.6 125KM,1.8 T 150 i wiecej KM,wszystkie V. Nie sa moze
szczytem mocy/litr pojemnosci ale spelniaja wymagania vw i tyle.
Pozdrufka
Kajman
Temat: wysilone silniki
| Zreszta nie do konca - VW zamiast starego silnika 1.8 125KM
| daje teraz 2.0 ... 115 KM
| Chyba na odwrot kolego nowy to jest ten 125 KM :)
Obydwa to sa stare,spokojne niewysilone konstrukcje. Nowszej generacji
silniki to np. 1.6 125KM,1.8 T 150 i wiecej KM,wszystkie V. Nie sa moze
szczytem mocy/litr pojemnosci ale spelniaja wymagania vw i tyle.
No to 1.8 T 150 to tez stara konstrukcja, bo z tego co pamietam to wchodzily
na rynek oba (1.8-125 i T-150) na raz. Mocniejszy mial turbinke.
Pozdrawiam,
KubA
Temat: wysilone silniki
Chloru wrote:
| W RFN cos zmienili w podatkach i silnik nie musi miec
| malej mocy ?
| Zreszta nie do konca - VW zamiast starego silnika 1.8 125KM
| daje teraz 2.0 ... 115 KM
| J.
| Chyba na odwrot kolego nowy to jest ten 125 KM :)
Nie - osmiozaworowy silnik 2.0 (zaden z niego "nowy" silnik) to 115 KM.
Dwudziestozaworowy 1.8 to natomiast 125 KM ajest wersje T to 150, 180
oraz 225 KM.
Temat: wysilone silniki
Kajman wrote:
Użytkownik Chloru <chl@wp.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9ls6fp$jg@news.tpi.pl...
| W RFN cos zmienili w podatkach i silnik nie musi miec
| malej mocy ?
| Zreszta nie do konca - VW zamiast starego silnika 1.8 125KM
| daje teraz 2.0 ... 115 KM
| J.
| Chyba na odwrot kolego nowy to jest ten 125 KM :)
Obydwa to sa stare,spokojne niewysilone konstrukcje. Nowszej generacji
silniki to np. 1.6 125KM,1.8 T 150 i wiecej KM,wszystkie V.
Eeee... ze jak ???
1.8T to rzedowa czworka a nie V.
I to ta saa parafia co 1.8 125 KM.
Temat: wysilone silniki
| Zreszta nie do konca - VW zamiast starego silnika 1.8 125KM
| daje teraz 2.0 ... 115 KM
| Chyba na odwrot kolego nowy to jest ten 125 KM :)
| Obydwa to sa stare,spokojne niewysilone konstrukcje. Nowszej generacji
| silniki to np. 1.6 125KM,1.8 T 150 i wiecej KM,wszystkie V. Nie sa moze
| szczytem mocy/litr pojemnosci ale spelniaja wymagania vw i tyle.
No to 1.8 T 150 to tez stara konstrukcja, bo z tego co pamietam to
wchodzily
na rynek oba (1.8-125 i T-150) na raz. Mocniejszy mial turbinke.
Pomylka z mojej trony,pomylilem pona 10 letni silnik 1.8 16v 136KM z nowym
1.8 20v 125KM.:)Moja culpa:)
Pozdrufka
Kajman
Temat: wysilone silniki
Użytkownik Dziadzia M <ma@z.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3B820334.46BEC@z.pl...
Kajman wrote:
| Użytkownik Chloru <chl@wp.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
| napisał:9ls6fp$jg@news.tpi.pl...
| W RFN cos zmienili w podatkach i silnik nie musi miec
| malej mocy ?
| Zreszta nie do konca - VW zamiast starego silnika 1.8 125KM
| daje teraz 2.0 ... 115 KM
| J.
| Chyba na odwrot kolego nowy to jest ten 125 KM :)
| Obydwa to sa stare,spokojne niewysilone konstrukcje. Nowszej generacji
| silniki to np. 1.6 125KM,1.8 T 150 i wiecej KM,wszystkie V.
Eeee... ze jak ???
1.8T to rzedowa czworka a nie V.
I to ta saa parafia co 1.8 125 KM.
Co do 1.8 20v wyjasnilem wyzej:)Pomylily mi sie 2 silniki 1.8-stary(16v) i
nowy(20v):)
A co do V to podalem je jako oddzielna kategorie,bo nie pamietam pojemnosci
tych V5 i V6 a wyszlo jakbym pisal o tych 1.8 i 1.6 ze sa widlaste:)Sorki.
Pozdrufka
Kajman
Temat: wysilone silniki
"J.F." <j@friko6.onet.plschrieb:
W RFN cos zmienili w podatkach i silnik nie musi miec
malej mocy ?
Pudło. Podatek w RFN zależał i zależy od wszystkiego oprócz mocy :-) Może
miałeś na myśli ubezp. OC? Bo kiedyś faktycznie zależało ono wyłącznie od
mocy, a teraz wg statystyki danego modelu.
Zreszta nie do konca - VW zamiast starego silnika 1.8 125KM
daje teraz 2.0 ... 115 KM
W Audi A4 jest 130 PS (96 kW).
Temat: wysilone silniki
Oleg wrote:
"J.F." <j@friko6.onet.plschrieb:
| W RFN cos zmienili w podatkach i silnik nie musi miec
| malej mocy ?
Pudło. Podatek w RFN zależał i zależy od wszystkiego oprócz mocy :-) Może
miałeś na myśli ubezp. OC? Bo kiedyś faktycznie zależało ono wyłącznie od
mocy, a teraz wg statystyki danego modelu.
| Zreszta nie do konca - VW zamiast starego silnika 1.8 125KM
| daje teraz 2.0 ... 115 KM
W Audi A4 jest 130 PS (96 kW).
To jest zupelnie inny silnik (16V) niz 115 konny 8V.
Temat: wysilone silniki
Dziadzia M wrote:
Oleg wrote:
| "J.F." <j@friko6.onet.plschrieb:
| W RFN cos zmienili w podatkach i silnik nie musi miec
| malej mocy ?
| Pudło. Podatek w RFN zależał i zależy od wszystkiego oprócz mocy :-) Może
| miałeś na myśli ubezp. OC? Bo kiedyś faktycznie zależało ono wyłącznie od
| mocy, a teraz wg statystyki danego modelu.
| Zreszta nie do konca - VW zamiast starego silnika 1.8 125KM
| daje teraz 2.0 ... 115 KM
| W Audi A4 jest 130 PS (96 kW).
To jest zupelnie inny silnik (16V) niz 115 konny 8V.
Zgadza sie, ze zupelnie inny ale i nowy, na razie to chyba tylko
w Audi A4.
A pozatym czy on nie jest 20V przypadkiem?
Temat: wysilone silniki
| W RFN cos zmienili w podatkach i silnik nie musi miec
| malej mocy ?
| Zreszta nie do konca - VW zamiast starego silnika 1.8 125KM
| daje teraz 2.0 ... 115 KM
| J.
| Chyba na odwrot kolego nowy to jest ten 125 KM :)
Obydwa to sa stare,spokojne niewysilone konstrukcje. Nowszej generacji
silniki to np. 1.6 125KM,1.8 T 150 i wiecej KM,wszystkie V. Nie sa moze
szczytem mocy/litr pojemnosci ale spelniaja wymagania vw i tyle.
Pozdrufka
Kajman
No to bedzie dyskusja :
Z tego co mi wiadomo to silnik 1,8 T VW to ten sam 1,8 125 KM tyle ze ze
sprezarka, wiec IMHO technologicznie to on nie jest bardzo nowy, ale jednak
duzo nowszy niz 2,0 115 KM.
chloru
Temat: Co sądzicie o Renault Safrane 3.0 z 2000 roku
Dnia Thu, 13 Sep 2007 13:48:09 +0000 (UTC), BrunoJ napisał(a):
Wszystko fajnie, tylko ze na 3 znane mi sztuki safrane z 3.0 skrzynia popsula
sie tylko w jednym - w aucie PB, manual, specjalnie wybierany, bo ASB sie
psuja. Ot, zlosliwosc losu..
PB ma stary silnik 3.0 12v PRV/ZPJ z żeliwnym blokiem o kącie rozwarcia
głowic 90 stopni, montowany w Safrane mk1, XM mk1, Peugeotach 605, Volvo.
Do tego gównianą renufkową skrzynię (automat do tego silnika był równie
gówniany.
W wersji z 2000 roku jest silnik 2.9 24v ES9J4, z aluminiowym blokiem,
znacznie lżejszy i mniej palący. Zawsze był kojarzony (w przypadku
automatów) z porządnymi skrzyniami ZF.
Co do auta to warto podobno unikac rowniez tego bajeranckiego zawieszenia
prawiejakhydro. Byly wersje z normalnym zawieszeniem.
Nie kojarzę, żeby mk 2 miała pneumatykę, nawet jeżli ma i nawet jeżeli
będzie uwalona, to wystarczy wymienić amortyzatory na zwykłe
Temat: to jeszcze ja - wiecej danych:>)
A Focus? Np. za niecałe 54kpln jest 1.8 115KM w wersji Comfort
(http://www.ford.pl/ie/focus/foc_prices/foc_pricelist/#)
1.8 benzyna to przypadkiem nie stary silnik z Mondeo lub Ściery?
Jezeli tak to lepiej wziac 1.6 - zdecydowanie cichszy, ekonomiczniejszy
i z wykopem minimalnie gorszym.
Miko
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: POLONEZ 1.6 MPi
Matik wrote:
MNie bardzo rozumiem.....
Mchcecie powiedziec ze 1.4 na pelnym wtrysku jest mocniejszy od 1.6 na
Mpelnym wtrysku.....????
Jeśli pytasz o Poldki 1.4GLI i 1.6MPI to tak - i co w tym dziwnego? Dość
nowoczesna konstrukcja silnika 1.4 i wstawiona na siłę do starego silnika 1.5
rozwierconego na 1.6 nowa głowica...
[...]
Temat: POLONEZ 1.6 MPi
ro@silesia.pik-net.pl napisał(a) w wiadomości: ...
Matik wrote:
MNie bardzo rozumiem.....
Mchcecie powiedziec ze 1.4 na pelnym wtrysku jest mocniejszy od 1.6 na
Mpelnym wtrysku.....????
Jeśli pytasz o Poldki 1.4GLI i 1.6MPI to tak - i co w tym dziwnego? Dość
nowoczesna konstrukcja silnika 1.4 i wstawiona na siłę do starego silnika
1.5
rozwierconego na 1.6 nowa głowica...
Silnik 1.4 to silnik Rovera - nie tylko nowoczesny, ale i bardzo mocny.
I mam wątpliwości, czy to co znalazło się w 1.6 ma cokolwiek wspólnego, z
silnikiem Rovera.
Temat: POLONEZ 1.6 MPi
RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]
RMPrzy okazji mam parametry starych silników
[...]
RM1.6GLIcat 59.0 kW 5200 125 Nm 3200
Oooops, pomyłka - powinno być 58 kW.
[...]
Temat: Olejowe dylematy :-)
W ogóle wątpliwe te problemy, a już na pewno nie po 10kkm.
watpliwe, ale nie zaleca sie przechodzenia w tą stronę z olejami.
Z resztą nie widze tez koniecznosci wracania do syntetyka w starym silniku.
IMO polsyntetyk rownie dobrze da sobie rade i nie ma co kombinowac.
Temat: Olejowe dylematy :-)
Dnia 2008-10-29 19:38, *Scyzoryk* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
watpliwe, ale nie zaleca sie przechodzenia w tą stronę z olejami.
Z resztą nie widze tez koniecznosci wracania do syntetyka w starym silniku.
IMO polsyntetyk rownie dobrze da sobie rade i nie ma co kombinowac.
Dwa wielkie znaki zapytania i poważne wątpliwości co do trzeciego zdania
- w sumie bredzisz :)
Pozdrawiam - Mirek
Przeczytaj więcej odpowiedziTemat: Olejowe dylematy :-)
Mirek Ptak pisze:
Dnia 2008-10-29 19:38, *Scyzoryk* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
| watpliwe, ale nie zaleca sie przechodzenia w tą stronę z olejami.
| Z resztą nie widze tez koniecznosci wracania do syntetyka w starym
| silniku.
| IMO polsyntetyk rownie dobrze da sobie rade i nie ma co kombinowac.
Dwa wielkie znaki zapytania i poważne wątpliwości co do trzeciego zdania
- w sumie bredzisz :)
Pozdrawiam - Mirek
Jeśli "równie dobrze da radę" = silnik dociągnie z łatwością
do momnetu, gdy cały pojazd się rozsypie, to dlaczego nie?
Co więcej - to może być właśnie najbardziej racjonalne podejście.
Bardziej racjonalne, niż lać drogi syntetyka do starego trupa
na zasadzie, że w ten sposób "umrze zdrowszy".
Jedyne ale jest takie, że nigdy nie wiadomo dokładnie jak zużyty
jest silnik i jakie tempo zużuwania na konkretnych olejach.
Ale skoro stary silnik był projektowany dla mazideł starrzych
o wiele generacji i klas jakościowych, to prawdopodobnieństwo
że taki olej go szybko zarżnie, jest niewielkie.
Temat: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny?
Czarek Daniluk pisze:
Użytkownik M <michal_c napisał:
Prawda. Był też 2.3, ale nie pamiętam od kiedy, bo OTTO, to nie moja
działka :).
M.
2,3 to chyba był pakowany do topowego audi quattro ;) oczywiście
doładowany :D
tam były 2.2 i 2.1 o ile dobrze pamiętam. 2.3 też, ale nie turbo. BTW:
strasznie mi się podoba dźwięk starego silnika R5 audi :)
Temat: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny?
Użytkownik V-Tec napisał:
tam były 2.2 i 2.1 o ile dobrze pamiętam. 2.3 też, ale nie turbo. BTW:
strasznie mi się podoba dźwięk starego silnika R5 audi :)
Potwierdzam, też mi się podoba praca tych motorków :)
Podoba mi się też praca R5 2,5 TDI ;)
Pozdro !!
Temat: Komu Renault Kangoo przypomina Syrene Bosto ?
Scorpio w
ostatniej fazie rozwojowej tez mial silnik TDI 2.5. tylko malo ludzi o tym
wie.
I co??
A propos, dealer w Wiedniu (Triester Str) na pytanie o zalety TDI w Scorpio
powiedzial, ze nie ma zadnych w porownaniu do starego silnika VM
Przeczytaj więcej odpowiedzi
Temat: Kilka refleksji na temat gazu w starym samochodzie.
Wojtek Borczyk wrote:
On Wed, 22 Oct 2003, Rafi 125p wrote:
| Wiesz Wojtku, znam przypadek silnika poloneza, gdzie na benzynie
| nawet nie chciał odpalić, a na gazie jeździł jeszcze całkiem nieźle.
| Z gaźnikiem było wszystko ok.
Nie wierze - szczegolnie w to ostatnie stwierdzenie! :)))
| Okazało się, że miał praktycznie zerową kompresję.
To chyba musialo byc w Czestochowie... Tam nie takie cuda juz
widzieli! :))))
A jednak! Tłumaczę to sobie tym, że gaz jest dostarczany w fazie lotnej i w
czasie sprężania ciepło nie idzie na odparowanie paliwa. Dzięki temu
mieszanka gaz-powietrze może się mocniej ogrzać niż mieszanka
benzyna-powietrze, a więc i łatwiej zapalić. Wbrew pozorom, stare silniki
łatwiej w zimie odpalają na gazie, niż na benzynie (jeśli tylko reduktor to
wytrzymuje).
Temat: Kilka refleksji na temat gazu w starym samochodzie.
"Rafi 125p" <szam@friko6.onet.pl123napisał:
(...)
A jednak! Tłumaczę to sobie tym, że gaz jest dostarczany w fazie lotnej i
w
czasie sprężania ciepło nie idzie na odparowanie paliwa. Dzięki temu
mieszanka gaz-powietrze może się mocniej ogrzać niż mieszanka
benzyna-powietrze, a więc i łatwiej zapalić. Wbrew pozorom, stare silniki
łatwiej w zimie odpalają na gazie, niż na benzynie (jeśli tylko reduktor
to
wytrzymuje).
Benzyna odparowuje w kolektorze ssącym. Kompresja nie ma nic do rzeczy.
Im niższa temperatura, tym wolniej odparowuje i tym większe problemy z
zapalaniem silnika. Z LPG tego kłopotu nie ma.
Temat: Kilka refleksji na temat gazu w starym samochodzie.
Artur Maśląg 'futrzak' wrote:
"Rafi 125p" <szam@friko6.onet.pl123napisał:
(...)
| A jednak! Tłumaczę to sobie tym, że gaz jest dostarczany w fazie
| lotnej i w czasie sprężania ciepło nie idzie na odparowanie paliwa.
| Dzięki temu mieszanka gaz-powietrze może się mocniej ogrzać niż
| mieszanka benzyna-powietrze, a więc i łatwiej zapalić. Wbrew
| pozorom, stare silniki łatwiej w zimie odpalają na gazie, niż na
| benzynie (jeśli tylko reduktor to wytrzymuje).
Benzyna odparowuje w kolektorze ssącym. Kompresja nie ma nic do
rzeczy.
Oczywiście, że ma. W kolektorze ssącym benzyna odparowuje tylko częściowo, a
w zimnym silniku, czy w silniku z plastikowym kolektorem prawie wcale.
Argument? W nowoczesnych silnikach wprowadza się ruch wirowy ładunku w
cylindrze. Po co? Po to, żeby kropelki benzyny wirując, były wyrzucane na
zewnątrz tego wiru padały na gorące ścianki cylindra, gdzie uległyby
odparowaniu. Dodatkowo, w silnikach pracujących na mieszankach ubogich,
świeca umieszczana jest w pobliżu ścianek cylindra. Dlaczego? Bo tam jest
więcej wyrzuconej siłą odśrodkową _benzyny_. Gdyby benzyna była odparowana,
położenie świecy nie miałoby znaczenia.
Strona 4 z 4 • Znaleziono 347 rezultatów • 1, 2, 3, 4